abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:35:47 #251
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21178848
http://www.lidl.nl/nl/ind(...)0809.p.Hartslagmeter

aanbieding bij de Lidl 17,99 voor een hartslagmeter. Aanbieding is maandag al ingegaan.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21212732
Na een voetblessure en vakantie heb ik het lopen vandaag weer opgepakt... ondanks dat het wat afgekoeld is, heb ik het toch nog flink benauwd gehad. Maar met een duurloopje van 25 minuten totaal mag ik voor de eerste keer niet ontevreden zijn toch?

Trouwens, voor de mensen die ook willen leren borstcrawlen... word lid van een zwem- of triathlonvereniging... vaak goede instructie voor minder geld
  donderdag 12 augustus 2004 @ 01:06:00 #253
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_21223341
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:57 schreef wendy-tje het volgende:
Na een voetblessure en vakantie heb ik het lopen vandaag weer opgepakt... ondanks dat het wat afgekoeld is, heb ik het toch nog flink benauwd gehad. Maar met een duurloopje van 25 minuten totaal mag ik voor de eerste keer niet ontevreden zijn toch?
Helemaal niet slecht zelfs! In het bos gelopen? Scheelt ook wellicht weer wat.
Dat benauwde is inderdaad vervelend. Als je maar veel drinkt, ook van te voren! Drink, als je weet dat je savond's gaat rennen, ook smiddags al een liter ofzo.
Je zweet dan echt veel meer, zodat je lekker koelt (erna natuurlijk snel een droog tshirtje oid aan!)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_21232041
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 01:06 schreef 456 het volgende:

[..]

Helemaal niet slecht zelfs! In het bos gelopen? Scheelt ook wellicht weer wat.
Dat benauwde is inderdaad vervelend. Als je maar veel drinkt, ook van te voren! Drink, als je weet dat je savond's gaat rennen, ook smiddags al een liter ofzo.
Je zweet dan echt veel meer, zodat je lekker koelt (erna natuurlijk snel een droog tshirtje oid aan!)
Er stonden wel wat bomen langs de route ja. Gewoon een vast rondje wat ik wel eerder gelopen heb. Het lekkerste vind ik toch als ik mijn huis uitloop en meteen ga lopen.
Ik heb denk ik toch wat te weinig gedronken, want 's avonds kreeg ik barstende hoofdpijn.
Voor het lopen veel, en na het lopen een liter is blijkbaar toch te weinig voor me.
pi_21258584
probeer eens een klein beetje zout, nog geen half thee lepeltje in een (redelijk) zoet edrank op te lossen en dat te drinken. Met zweet verlies veel zouten en mineralen... en blijven drinken in de uren na het sporten.... Leve de petflesje
pi_21433149
Voordat ik op vakantie ging, ben ik begonnen met hardlopen.
Heb nu een standaardrondje van 4,4 km.
Nu al een week of 3 niet meer getraind, en vandaag weer begonnen.
Vandaag deed ik er 22m45s over. Kan nog een hoop vanaf, maar ben ook nog maar net begonnen.
Laatste 6-7 honderd meter trok ik het ff niet meer, dus moest ik even gaan wandelen. Laatste 5-honderd meter wel weer hoger tempo doorgelopen.
Ben van plan om om de dag te gaan lopen. Dus 1 dagje lopen, 1 herstellen.

Verder ben ik eigenlijk op zoek naar zoveel mogelijk tips, aangezien ik eigenlijk bijna niets over hardlopen weet.
Waar ik wel achter ben is dat ik net voordat ik begin niet moet gaan drinken. Krijg er enorme steken van in mn zij.
pi_21595729
Ik rommel ook maar wat aan, dus echt tips heb ik niet, behalve deze: hou dat 'om de dag lopen' maar aan, bij mij werkt het in elk geval niet om twee dagen achter elkaar te lopen. Eventueel kun je wel afwisselen met fietsen of zwemmen oid, maar meerdere dagen achter elkaar lopen werkt bij mij bijzonder slecht op mijn gewrichten. Kan bij jou anders zijn, ik ken wel mensen bij wie het al jarenlang goed gaat. Maar toch.

Ik zie dat Posbankloop op 26 sept is, en da's niet zo ver bij mij vandaan. Twijfel alleen nog even of het de 6 km ladiesrun (net wat te kort om helemaal voor naar Velp te gaan) of de 15 km gaat worden. Het schijnt nogal een zwaar parcours te zijn. Iemand hier die meedoet?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:21:31 #258
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_21598195
Mij is het uitstekend bevallen om lid te worden van een hardloopvereniging. Het motiveert enorm om tussen gelijkgestemden in te lopen, en zeker ook om je (na een dag werken) ertoe te zetten om te GAAN trainen. Over trainingsschema's enzo denk ik niet al te veel na. We trainen wel naar wedstrijden toe, dus intervaltraining afgewisseld met duurloop etc. Gewoon lopen zoals de trainer het vertelt en kijken of je het kan volhouden. En op de wedstrijd gewoon er voor gaan. Heerlijk.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_21703356
Een tip voor degene die een betaalbare hartslagmeter zoeken. Ik heb laatst bij de Decathlon een hartslagmeter gekocht voor 35,90 (afgeprijsd van 52,99). Het is een Geonaute, eigen merk van de Decathlon. Prima apparaatje met instelbare boven en ondergrens en calorieverbruik.
pi_21703412
Decathlon? Is dat een winkel ofzo?

Ik heb trouwens ook nog een tip... op dit moment goede en betaalbare hardloopkleding in de aanbieding bij de Aldi!
pi_21703525
De Decathlon zit bij de Adam Arena naast de Mediamarkt. Denk dat is volgens mij ook de enige vestiging die ze hebben in Nederland.
pi_21703810
Maar goed dat ik al een hartslagmeter heb dan
Amsterdam is toch een beetje uit de richting
  donderdag 2 september 2004 @ 12:47:54 #263
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21703951
ik ben ook langzaam begonnen met hardlopen weer
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_21704648
ben ook NET terug van een uurtje hardlopen. Ik had 2 maanden niet meer hardgelopen, pfoe dat hakt er dan toch wel weer ff in zeg, echt dat gevoel dat je longen ook niet helemaal vol willen lopen. Maar het was toch wel weer lekker
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_21705119
Ik ben er nu zo'n vijf maandjes mee bezig en moet zeggen dat het best verslavend is. Vooral een lekkere intensieve sessie geeft veel voldoening.
pi_21707767
ZIjn er nog mensen die komende zondag met de tilburg ten miles mee lopen? Ik was te laat met inschrijven voor de wedstrijd dus start ik in het recreanten vak. Ik hoop dat ik een beetje vooraan kan komen te staan. Doel is om tussen de 3:35 en3:30 per km te lopen, als test/ voorbereiding op de halve marathon in eindhoven waar ik 1:15 wil gaan lopen.
pi_21719583
Ah, in Eindhoven ben ik er in elk geval ook bij, in elk geval als toeschouwer en misschien ook even als loper (halve is me wat te ver, maar er is ook een cityrun van 6 km). Mijn vader wil voor de allerlaatste keer de hele lopen, dat heeft ie voor het laatst gedaan op zijn 65e, toen overgestapt op de halve, en nu is ie 70 en hij zou het zo stoer vinden om op die leeftijd nog een hele te lopen. Is het natuurlijk ook Op zijn 65e deed hij er 4 uur over, nu gaat hij uit van minimaal 4,5

1:15 op de halve klinkt me aardig snel in de oren! Sowieso is 3.5 per km verdomd hard, da's meer dan 15 km/u of reken ik nu verkeerd?
Succes in Tilburg, ik ben er heel misschien ook voor de 10 km Ladiesrun, maar dat hangt er vanaf of ik zaterdag ga stappen ja of nee Zo ja, dan ga ik ipv naar Tilburg, de week erop naar Arnhem (Bridge to bridge). Wil eens wat meer loopjes gaan doen, het is toch wat karig om alleen maar in mei de Marikenloop en in november de 7heuvelen te hebben.
pi_21722335
Geweldig dat je vader op die leeftijd nog aan het hardlopen is! Eindhoven is dacht NK veteranen en volgensmij heeft hij wel kans om in zijn leeftijdsklasse nederlands kampioen te worden! Toch een leuke afsluiter van een marathon cariere denk ik zo...

Dat is ongeveer 17km/h maar daaar train ik dan ook 6x per week heel hard voor (zo'n 70km tot 120km in de week) Ik loop zelf altijd graag kleine regionale wedstrijdjes vanwege de gezellege sfeer en omdat je veel nieuwe mensen leert kennen en ook vaker tegen komt. De grote wedstrijden als Tilburg 10 miles, 7hills, damtotdam enz enz zijn leuk vanwege het publiek maar met de 1000den annonieme lopers ontmoet je niet veel mensen.
pi_21722471
Die kleine lopen zijn inderdaad leuker, binnenkort de koploop in Amerongen!
Black out the windows, it's party time!
pi_21726560
*Nieuwe amateur loper meldt zich*

Ben in Mei voor de gein eens mee gaan doen met de kwart marathon van IJsselstein. Had maar een paar keer 5 kilometer gelopen ervoor. Toch finishte ik in een degelijke 45:52. Sindsdien ben ik het allemaal wat serieuzer gaan nemen. Afgelopen woensdag bij de 10 km van Werkhovem resuterend in een PR op de 10 km van 41:14

Vind ik toch zeker niet slecht voor zo'n korte periode. Nu heb ik me in een dwaze bui opgegeven voor de Dam tot Damloop over 2 weken. Heb nog nooit zo'n lange afstand gerend (hou het meestal bij 10), maar ik ga denk ik puur voor de ervaring. Denk dat ik toch het meeste aanleg heb voor de 10. Mijn doel is voorlopig onder de 40 minuten te kunnen.
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_21728585
Respect, 41:14

Kom zelf nog niet onder 46 min....
  zondag 5 september 2004 @ 09:00:29 #272
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_21760689
dinsdag en woensdag mijn nieuwe schoenen ingewandeld (Asics GT-2090). donderdagochtend ca 5-6km hardgelopen. i1e 2.5 km vrij rustig gelopen; 2e helft het tempo omhooggeschroefd.

in het begin had ik mijn schoenen vastgemaakt zodat ik geen druk op de bovenkant van mijn voet had, ik merkte echter dat ik daardoor steun miste bij mijn enkel wat niet prettig aanvoelde, alsof de schoen juist helemaal geen ondresteuning bood. daarom mijn veters iets vaster aangetrokkenb waardoor de schoen wel goed aanvoelde ik voelde toen wel iets meer druk bij mijn middenvoet; bij het hardlopen echter geen last ervan.
toen ik mijn cooling down begon voelde ik het echter wel weer, bij thuiskomst bleek ik op mijn linker voet 3 blaren te hebben; rechter voet ook 3 stuks en op dezelfde plaats als links: binnenkant van de voet bij de middenvoet; iets boven de holling.

nu vraag ik me af of ik met de schoenen terug moet gaan; of zal dit met de steunzolen worden gecompenseerd (tegen verzakt mediaal voetgewelf en forse valgusstand enkels (zware overpronatie)? de voet ligt nu op die plek lager in de schoen door die afwijking; misschien dat daardoor die druk wordt veroorzaakt?
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_21761266
Door de extra gaatjes te gebruiken kan je de schoon strakker in de lengte richting aantrekken waardoor je voet minder gaat schuiven. Ik kan helaas geen plaatje vinden hoe dat moet, maar je maakt lusjes door de laatste 2 gaatjes aan beide kanten en dan gebruik je kruislings dat lusje als nieuw laatste gaatje. Als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je maar even terug gaan naar de winkel daar kunnen ze het even voordoen. Controleer meteen even of de oorzaak niet bij je hakken/hielen liggen, ik vind asics over het algemeen vrij breed aan de achterkant, als je wat smallere hakken/hielen hebt schuif je met je hak iederekeer een beetje waardoor je overal blaren kan krijgen.
Het gebeurd heel vaak dat je schoenen koopt die de eerste paar keer blaren veroorzaken.
Steunzolen kunnen helpen tegen de blaren door een betere pasvorm maar worden voornamelijk ter ondersteuning van je platvoeten en overpronatie gebruikt. Wat dikkere inlegzooltjes zonder steun kunnen mogelijk ook uitkomst bieden.
pi_21761995
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:02 schreef MudStories het volgende:
Geweldig dat je vader op die leeftijd nog aan het hardlopen is! Eindhoven is dacht NK veteranen en volgensmij heeft hij wel kans om in zijn leeftijdsklasse nederlands kampioen te worden! Toch een leuke afsluiter van een marathon cariere denk ik zo...
Dat zou prachtig zijn, maar ik zie net dat de categorieen maar gaan t/m mannen 65. Dat gaat dus niet lukken, hij is zelf nl nu ook al stukken langzamer dan toen hij 65 was. Was anders idd wel leuk geweest Maar goed, het is al heel tof om te kunnen zeggen dat je op je 70e nog een hele gelopen hebt, in welke tijd en met welke klassering dan ook.

Ik heb Tilburg laten zitten, ik hou niet van lopen bij 25 graden en beleef daar ook geen plezier aan. Volgende week in Arnhem is het misschien al een stuk koeler, wie weet. Veel succes iig MudStories!

Oh, en 41 minuten op de 10 vind ik geweldig, en 44 trouwens ook. Ik deed er in mei nog 55,5 minuut over. Denk dat ik inmiddels wel ietsje sneller kan, maar voor alles onder de 50 heb ik een mateloze bewondering
pi_21772918
Slim van je om TTM te laten schieten, het was een leidensweg, heb 6/7 minuten langzamer dan geplanned gelopen en ben echt diep moeten gaan door de hitte, het voelt nu alsof ik een halve marathon gelopen heb. Uiteindelijk toch nog een 10e plaats behaald bij de recreanten in 1:03:49.
pi_21815111
*denkt laat ik me ook eens hier melden* ik ben dan wel geen lange loper, hoogstens een km of 3, en verder 800 metertjes, maar toch magk mezelf wel een hardloper noemen...

over de extra gaatjes in de schoenen: steek de veter door het gaatje boven het gaatje waar hij uit komt, aan beide kanten, en vervolgens de veters door de lusjes die gemaakt zijn.. ik hoop dat t iets duidelijker is zo
pi_21815327
ik heb net ook weer hardgelopen in het bos, voor het eerst in het donker. Dat is toch wel een super gave ervaring nu ken ik het bos wel op me duimpie dus dat scheelt wel. Kwam ook nog een andere hardloper tegen en die schrok zich helemaal wezeloos
maar het ging weer lekker iig, een 10tal kilometers in 50 minuten gelopen dus gaat weer de goeie kant op.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_21848155
Rennie doe je 800m wedstrijden op de baan? Zoja wat voor tijden loop je dan?
Vampz: Kijk je uit voor je enkels in het donkere bos, een tak, kuiltje uitstekende wortel kan heel vervelend zijn.
pi_21885263
jep ik loop op de baan... nouja ik begin vanaf begin oktober er weer eindelijk echt voor te trainen, na 2 seizoenen met een klieblessure te hebben gelopen....
ik loop dus nu niet echt hard.. een 2 min 40 ofzo.. maar tis gewoon voor de lol en dat de competitieploeg een 800 m loper heeft... ik doe eigk vooral ook de andere onderdelen
pi_21887477
quote:
Op zondag 5 september 2004 21:21 schreef MudStories het volgende:
Slim van je om TTM te laten schieten, het was een leidensweg, heb 6/7 minuten langzamer dan geplanned gelopen en ben echt diep moeten gaan door de hitte, het voelt nu alsof ik een halve marathon gelopen heb. Uiteindelijk toch nog een 10e plaats behaald bij de recreanten in 1:03:49.
Het wordt morgen maar een graad of 19 Arnhem is voor mij niet ver weg, ik hoef niet belachelijk vroeg op....ik denk dat ik wel effe ga. Moet ik wel even zorgen dat ik alleen maar fris drink vanavond

1:03 is trouwens nog heel aardig voor 10 mijl, zeker bij die hitte, toch? Maar wel lullig als je op 6/7 minuten sneller gehoopt had.
pi_21891535
Zo, ik heb vandaag de 10 km SLuizenloop in Nieuwegein gedaan. Met slechts 5 uur slaap en 7,5 uur gewerkt ervoor, toch nog een nette 43:29 gelopen. (Waar je eigenlijk wel een minuut vanaf mag trekken vanwege het stilstaan als het startschot al geklonken heeft...). Heb nu wel zo ontezettend last van de buitenkant van mijn linkerknie dat ik amper kan lopen :S

Gaat er nog iemand aan de Dam tot Damloop meedoen volgende week zondag? Ik dus wel (mits mijn knie een stukkie beter voel uiteraard..)
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_21905534
Ik heb mijn beste tijd op de 10 km vandaag verpulverd. Nou was dat niet zo moeilijk, want ik heb maar 2x eerder een 10 km gelopen Maar toch. Vorig jaar 59 minuten, een paar maanden terug in mei 55:36, nu 50:35 Eindigde ik altijd in de middenmoot, nu was ik 29e van de 139 dames. IK! Hoe is het mogelijk. Tot voor kort was ik al blij als ik binnen het uur bleef, nu kan ik gaan dromen van tijden onder de 50 min

Ik denk dat ik wel weet waar deze enorme progressie vandaan komt: ik sprak een tijdje terug iemand die een snelle tijd had gelopen en zei: "maar ik was naderhand wel helemaal dood". En toen dacht ik "ik ben eigenlijk nooit helemaal dood als ik finish". Ik start altijd heel voorzichtig, superlangzaam, en dan ga ik de laatste 2 km wel hard, maar dan haal je natuurlijk nooit meer de verloren tijd in. Dus vandaag maar eens voor het eerst in mijn hardlopend bestaan risico's genomen en gestart op een tempo waarvan ik niet helemaal zeker wist of ik dat wel 10km lang zou kunnen volhouden. Nou, dat kon ik dus best. Eerste ronde iets van 26 minuut nog wat, tweede ronde nog sneller (toen waren de 5 km-deelnemers weg en dat maakte nogal een verschil).

Ik ben uitermate tevreden, sterker nog: mijn dag kan niet meer stuk.

Het was ideaal om te lopen trouwens, niet te warm, beetje wind...vond het ook wel goed georganiseerd qua kleedgelegenheid, garderobe, na-inschrijving, parcourswachten etc. Prima geregeld allemaal. Goed dat ik deze loop heb verkozen boven het stappen gisteravond

Sterkte met je knie trouwens, Michellus, en kijk maar uit met die Dam tot Damloop, zou zonde zijn als je een blessure oploopt...

[ Bericht 3% gewijzigd door thaleia op 12-09-2004 17:43:05 ]
pi_21921100
Ik ben sindskort (3x per week) gaan fitnessen en wil vooral afvallen. Ik loop vooral op de loopband want het lijkt mij dat je met lopen het snelst resultaat boekt. Meestal stel ik hem in op 10 km per uur want dat vind ik een lekker tempo, en dan loop ik zon 20 min. het gaat best goed en had laatst het gevoel dat ik wat langer kon doorgaan. Ik ren aan 1 stuk door.
Is 10km per uur een goed tempo om te rennen of moet ik iets anders instellen? is 20 min lang genoeg voorlopig of moet ik het wat langer gaan proberen op een hoger/lager temo? Kan iemand mij wat advies geven op welke manier ik het best kan gaan trainen de komende periode

groeten

owja, is buiten lopen makkelijker of lastiger vergeleken met een loopband?
het lijkt mij namelijk ook leuk binnekort buiten te gaan lopen en eventueel te trainen voor een halve marathon

[ Bericht 1% gewijzigd door august op 13-09-2004 12:57:52 ]
pi_21932725
Ik kan me absoluut niks voorstellen bij de lol die je beleeft aan het hardlopen op een loopband binnen in een muf fitnesscentrum, ga naar buiten, de bossen in kijk om je heen geniet van de natuur en voor je het weet ben je een uur onderweg omdat je de tijd totaal vergeten bent. Sporten moet je voor de lol doen niet om af te vallen of voor een betere conditie of omdat de buurman het ook doet.
Als je af wilt vallen moet je naar mijn mening een sport gaan doen die je leuk vindt, dan is het veel makkelijker 3x a 4x per week te trainen en blijf je voor langere tijd gemotiveerd. Regelmaat en continuiteit zijn de sleutel tot succes. Niet snel snel snel alles willen, gaat toch niet lukken. De genieten van sporten is veel belangrijker dan die paar kilo's.

Met 20 min hardlopen ben je voornamelijk koolhydraten aan het verbranden,weet niet wanneer je voornamelijk vet gaat verbrandendat is bij iedereen anders, bij mij is dat bij een lange duurloop na ongeveer 1uur40 en tijdens een wedstrijd na ongeveer 1uur10. Je kan ook de intensiteit zover verlagen dat jedirect vet gaat verbranden, dat is dan waarschijnlijk een wandel tempo van 5/6 km/h
20 minuten duurloop doet erg weinig met je om af te vallen zoals je hierboven kan lezen en om een betere conditie (hart/long functie) is het ook niet echt rendabel, de meeste winst haal je dat je spieren wennen aan de loopbeweging. Voor je conditie probeer wat intervallen te doen 10min opwarmen 10x1min 12/13km/h met 1 min rust 9/10km/h en 10min coolingdown ofzo.
pi_21946968
Ik zit hier weer eens bij te lezen, maar wat gaan een aantal van jullie ontzettend hard! Goed zeg!

Ik ben nu aan het trainen om de 10 kilometer in 60 minuten te lopen, dat is een haalbaar tempo voor mij
Gisteren ging het heerlijk, als je dan het goede tempo te pakken hebt, krijg je echt het gevoel dat je dit uren vol kunt houden
Thuis kreeg ik wel het gevoel dat ik wat te diep was gegaan, helaas
pi_21947030
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:49 schreef august het volgende:

het lijkt mij namelijk ook leuk binnekort buiten te gaan lopen en eventueel te trainen voor een halve marathon
Zo ben ik ook begonnen, fitnessen en hardlopen op de lopende band. Bij mij viel toen buiten lopen zwaar tegen, maar na een aantal weken doorzetten begon ik het heerlijk te vinden. Terwijl ik bijvoorbeeld op de middelbare school een hekel had aan dit soort dingen.
Beginnen om af te vallen kan heel goed zijn, als je het daarna maar echt voor je lol gaat doen! Anders houd je het inderdaad niet vol, sporten moet echt leuk zijn.
Dat is trouwens ook de reden dat ik niet meer fitness, hoogstens wat oefeningen thuis
pi_21954147
quote:
Het schijnt dat 1% helling gelijk staat aan de weerstand als je buiten hardloopt.
pi_22006776
Ik begin langzamerhand toch na te denken over een lidmaatschap van een atletiekvereniging. Ik heb wel een paar mensen die mee willen gaan naar wegwedstrijden enzo, maar kan geen kwaad om mijn 'loopnetwerk' eens wat uit te breiden. Regelmatige trainingen onder deskundige leiding kunnen natuurlijk ook absoluut geen kwaad. En vooral: het blijkt een stuk goedkoper dan ik dacht. 102 euro per jaar, met wedstrijdlicentie. Dat valt me enorm mee! (Er is hier in Nijm. nog een vereniging en die is wel twee keer zo duur. Maar sowieso lijkt Cifla me leuker)

Volgende week zondag Posbankloop, meer mensen hier die daar mee gaan doen? Ik weet nog altijd niet of ik voor de suffe 6 km ga of voor de bikkel 15.
pi_22066735
Iemand nog de Dam tot Damloop gedaan?
Ik niet, heb wel een aantal andere dingen in de planning: 26 sept Posbankloop (suffe 6 km gaat het worden, denk ik), en daarna is er steeds elke twee of drie weken wel een loopje redelijk in de buurt. Af en toe moet ik er wel een eindje voor treinen, maar ik vind het toch wel leuk om regelmatig ergens mee te doen ipv alleen maar mijn eigen rondjes te draaien hier.
pi_22085862
jaja gisteren meegedaan aan de dam tot damloop. was zeer druk maar wel zeer gezellig en heel erg leuk publeik. ik deed er uiteindelijk 1 uur en 14 minuten over. viel ene beetje tegen aangezien ik 1 uur en 10 minuten had verwacht maar moest nog al vel mensen in halen. over 2 weken de singelloop in Breda waar ik de halve marathon doe. nog meer mensen die de singeloop en dan met name de halve marathon gaan lopen?
  maandag 20 september 2004 @ 20:48:01 #291
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_22090510
Is het een goed idee om te gaan sprinten in plaats van te joggen. Mij spreekt het zelf meer aan om elke dag bijvoorbeeld 4 X 100m. zo snel mogelijk af te leggen in plaats van een sloom rondje sjokken in het park. Bovendien kost het minder tijd
Misschien vergis ik me en is het rondje in het park veel beter. Zo denk ik dat sprinten wat meer kans op blessures geeft, maar verder zie ik in ieder geval geen nadelen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Wie heeft tips om dit aan te pakken?
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_22090916
Als je dat leuker vindt, moet je dat gewoon doen.
Simpel
Geluk duurt je leven lang.
pi_22091554
ligt eraan wat je er mee wil bereiken, voor conditie zullen wel weer andere dingen goed zijn dan voor spierontwikkeling bijvoorbeeld.
pi_22091907
Met alleen 4x100m doe je je lichaam geen dienst hoor! Een goede training is veel veelzijdiger. Zelfs explosieve krachtssporten worden het beste geoefend met repetities op een lager niveau. Sprinters trainen ook niet met 4x100 meter op hun snelst hoor!

Zie ook de hardloop thread in sport...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22092209
Heeft totaal geen zin. Je zal er geen beter conditie van krijgen.

Beter zou zijn: loop 2-3 km met daarin regelmatig een versnelling om daarna weer even te recupereren.
  maandag 20 september 2004 @ 22:09:15 #296
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_22092631
Het gaat inderdaad om het verbeteren van mijn conditie....ik dacht dat met sprinten sneller zal gaan.

Maar als ik het goed begrijp heeft dat alleen zin als je ook de lange sessies van 2-3 km voor lief neemt. Het is niet anders. Als dat de prijs voor een betere conditie is, dan betaal ik die prijs.

THX voor de tips!
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_22093420
Ik ga zelf elke avond ongeveer 3 kwartier hardlopen.
Dat combineer ik met touwtje springen + 3x daags krachttraining met halter-sets.
pi_22093594
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:37 schreef TheDon1985 het volgende:
Dat combineer ik met touwtje springen + 3x daags krachttraining met halter-sets.
heeel ff offtopic maar hoevaak doe je dat touwtje springen? ik wil ook beginne maar weet niet hoeveel normaal is.. hoeveel sets van hoeveel per dag? verdeeld over de dag of allemaal binnen een uur? etc thx
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_22093942
Wat trouwens handig is om te weten, is dat hardlopen niet goed is:

a) op latere leeftijd, wanneer je het eerder nooit hebt gedaan.

b) telkens rechte, lange afstanden over uitsluitend asfalt.

c) hardlopen wanneer je ziek/verkouden bent (kan in het uiterste geval dodelijk zijn)

d) meteen te overdrijven met hardlopen zonder op te bouwen (dit verhoogd het risico op een acute hardstilstand, wat met name bij jonge mensen voor komt, al is dat risico dan nog niet noemenswaardig hoog hoor, 1 op 40.000 als ik me niet vergis..... naarmate je vaker loopt wordt het risico op een hartstilstand juist sterk verlaagd )

e) te gaan hardlopen terwijl er in directe familie hartziekten voorkomen (er wordt aanbevolen eerst een medische controle te ondergaan, wanneer dit het geval is)
pi_22094124
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:37 schreef TheDon1985 het volgende:
touwtje springen - hoe vaak
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')