abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:23:23 #1
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12641850
Wat me heel erg opvalt op Fok is dat velen rechts denken maar links stemmen.

Mijn motivatie hierbij is dat vele Fokkers zelf rechtse praat hebben ( al dan niet uit stoerdoenerij) maar als puntje bij paaltje komt ze toch een links standpunt innemen.
Hoe kan dit, heeft dit met emoties te maken die nu net op dit moment de kop opsteken?
Of is men werkelijk rechts of links politiek denkend zeker van zijn of haar standpunt?

Ikzelf zie zoiets als hypocriet zijnde om rechts te denken maar links te stemmen of weer andersom omdat men bang is zich te moeten verdedigen, net zoiets als "go with the flow".

Ik verbaas me echt dat idealen, politieke idealen er niet meer zijn maar dat het enkel nog draait om het eigenbelang waardoor er trouwens eigenlijk niet meer rechts of links bestaat maar wel het extreme ervan.

Zelf krijg ik toch stiekum wel weer wat heimwee naar de koude oorlogs periode.
Toen waren er nog enkele ideologiën, en igg nog een zichtbare vijand ( westers of Soviët).

Misschien een (boring) kut-topic, maar ik vraag me dit wel af hoe het nu zo kan.

Whatever happens, stick together !!!
pi_12642300
wat is tegenwoordig nou nog de links/rechts verhouden in nederland, af en toe komt de vvd met socialere wetten aan dan de pvda en visvesa

[Dit bericht is gewijzigd door _Etter_ op 22-08-2003 21:39]

vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:39:13 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12642314
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:23 schreef Lovinho het volgende:

Voorbeelden? Namen?
quote:
Mijn motivatie hierbij is dat vele Fokkers zelf rechtse praat hebben ( al dan niet uit stoerdoenerij) maar als puntje bij paaltje komt ze toch een links standpunt innemen.
Hoe kan dit, heeft dit met emoties te maken die nu net op dit moment de kop opsteken?
Of is men werkelijk rechts of links politiek denkend zeker van zijn of haar standpunt?
Je hebt mensen die zowel linkse als rechte meningen hebben. Echt waar! Ze kiezen meestal voor een partij die het beste bij hun past of die dezelfde prioriteiten hebben.
quote:
Ikzelf zie zoiets als hypocriet zijnde om rechts te denken maar links te stemmen of weer andersom omdat men bang is zich te moeten verdedigen, net zoiets als "go with the flow".
Tsja, dat kan zo zijn, maar zonder voorbeelden oid is dit erg onzinnig.
quote:
Ik verbaas me echt dat idealen, politieke idealen er niet meer zijn maar dat het enkel nog draait om het eigenbelang waardoor er trouwens eigenlijk niet meer rechts of links bestaat maar wel het extreme ervan.
Of een combinatie of een nuanceing.
quote:
Zelf krijg ik toch stiekum wel weer wat heimwee naar de koude oorlogs periode.
Toen waren er nog enkele ideologiën, en igg nog een zichtbare vijand ( westers of Soviët).

Meen je dit?
Polarisatie alom. Noem je dat goed?

quote:
Misschien een (boring) kut-topic, maar ik vraag me dit wel af hoe het nu zo kan.
Het is geen kut-topic hoor.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12642403
Ik zou het trouwens erger vinden als het andersom gebeurde. Je mag van mij zo rechts praten als je wilt, als je maar gewoon links stemt, niks mis mee hoor
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12642499
quote:
Er zal zeker nog een substantiele groep zijn die politieke idealen heeft - waaronder ik mijzelf ook reken. Het is helaas een marginale groep en meestal toch bezig met andere zaken (politiek bezig zijn, activisme e.d.) dan op fora rondhangen. Maar voor velen is idd het eigenbelang de doorslaggevende factor.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_12642545
Ja ik wil ook wel eens de bron weten, hoe komt TS aan deze 'wijsheid' ?
[KNE]-Mod
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:48:07 #7
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12642564
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik zou het trouwens erger vinden als het andersom gebeurde. Je mag van mij zo rechts praten als je wilt, als je maar gewoon links stemt, niks mis mee hoor
We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12642577
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef ThE_ED het volgende:
De polls spreken tegen.

http://frontpage.fok.nl/poll.fok?id=424

http://frontpage.fok.nl/poll.fok?id=474

[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 22-08-2003 21:52]

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:52:00 #9
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12642656
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voorbeelden? Namen?
[..]

Je hebt mensen die zowel linkse als rechte meningen hebben. Echt waar! Ze kiezen meestal voor een partij die het beste bij hun past of die dezelfde prioriteiten hebben.
[..]

Tsja, dat kan zo zijn, maar zonder voorbeelden oid is dit erg onzinnig.
[..]

Of een combinatie of een nuanceing.
[..]

Meen je dit?
Polarisatie alom. Noem je dat goed?
[..]

Het is geen kut-topic hoor.

Voorbeelden kan ik je niet geven, wel zoals je wellicht zelf leest rechtse denkbeelden als het over Marrokanen gaat, maar als het niet in hun straatje past worden ze opeens links-denkend.
Dit bedoel ik er eigenlijk mee.

Ik zie niet in wat polarisatie te maken heeft met de oude situatie zoals die was ten tijde van de koude oorlog.
Hierin werden ideologiën tegen elkaar uitgespeeld.
Op zich kan men deze periode wellicht de meest stabiele periode ooit kunnen noemen.
Er was 1 zichtbare vijand en dat was voor ons de voormalige Soviët-Republiek.

Leuke term dat "polarisatie" maar is denk ik niet op zijn plaats waar ik het over heb.

Jammer dat het ideologisch denken weg is.

Maar misschien ben ik wel ouderwets en mag ik de mottenballen gaan opzoeken.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:58:20 #10
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12642813
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Er zal zeker nog een substantiele groep zijn die politieke idealen heeft - waaronder ik mijzelf ook reken. Het is helaas een marginale groep en meestal toch bezig met andere zaken (politiek bezig zijn, activisme e.d.) dan op fora rondhangen. Maar voor velen is idd het eigenbelang de doorslaggevende factor.

Het eigenbelang dus toch.
Ik stond er niet gek van te kijken want dit dacht ik zelf namelijk ook al.

De eigen "ik" heeft het gewonnen van het bewust politiek denken.
De trant van "zolang alles met MIJ maar goed gaat, de rest kan me gestolen worden" cultuur.

Ik heb echte heimwee naar die tijden waarbij er een concensus was tussen oost en west.
(tja, ik weet het, erg erg ouderwets)

vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:00:09 #11
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12642859
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef ThE_ED het volgende:
De wijsheid heb ik niet in pacht, het is een constatering van mijn kant.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:01:14 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12642881
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:00 schreef Lovinho het volgende:

[..]

De wijsheid heb ik niet in pacht, het is een constatering van mijn kant.

Hoe constateer je dat? Je bepaalt aan de hand van posts hoe iemand denkt en vraagt daarna wat hij of zij stemt?
[KNE]-Mod
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:03:32 #13
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12642936
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

De polls spreken tegen.

http://frontpage.fok.nl/poll.fok?id=424

http://frontpage.fok.nl/poll.fok?id=474

In polls geloof ik niet echt.
men kan invullen wat men wilt maar dit komt nauwelijks overeen met wat ze er echt van vinden als men hier langer over nadenkt.
Ik doel dus op wat men ervan vind of wat langer na te denken over het begrip ideologie ed., en wat erbij komt kijken ipv. hypocriet zijn ( want dat zijn we in Nederland) ( ik noem het kleinburgerlijke onzin).
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:09:57 #14
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12643071
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hoe constateer je dat? Je bepaalt aan de hand van posts hoe iemand denkt en vraagt daarna wat hij of zij stemt?

Nee, het heeft niks met stemgedrag te maken. Maar meer uit opmerkingen die men plaatst. (dit kan links zijn of rechts)
Ik neem aan dat je weet wat ik bedoel.

natuurlijk kan ik niet in iemands gedachten kijken, maar op de manier hoe iemand schrijft kan men wel wat te weten komen.
Daarom is het voor mij een constatering. Een ander mag dit weer anders interpreteren.

Mijn constatering kan denk ik best juist zijn, dat het meerendeel rechts schrijft maar links stemt.

(voorbeeld, de overheid moet allochtonen eruitgooien die zich niet kunnen handhaven, maar tegelijk ook schrijven de mensen van, tja dit mag men niet doen, of dit kan je niet maken)
Uit zinsspelingen kan men een hele hoop halen.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:13:28 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12643140
Je constateerd iets, maar toch geef je aan dat het ook best iets anders kan zijn. Je bedoelt dus eigenlijk dat je denkt dat veel mensen rechts denken maarlinks stemmen of andersom. in je openingspost doe je net alsof je een feit constateert.
[KNE]-Mod
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:21:43 #16
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12643368
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:13 schreef ThE_ED het volgende:
Je constateerd iets, maar toch geef je aan dat het ook best iets anders kan zijn. Je bedoelt dus eigenlijk dat je denkt dat veel mensen rechts denken maarlinks stemmen of andersom. in je openingspost doe je net alsof je een feit constateert.
yep, ik constateer dit door veel te lezen en de dingen in me op te nemen met wat en met name hoe er geschreven wordt.
Misschien niet de juiste manier om een constatering te zien, maar het geeft althans voor mij een beeld.
Een ieder kan dit weer anders interpreteren natuurlijk, er zijn genoeg wegen die naar Rome leiden.

Aangezien ik mijzelf nu een beperking tot dit subject opleg kan ik niet verder praten over hierbij gerelateerde zaken maar die er wel verband meer houden, dan moet ik naar een sociologie forum gaan

vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:24:28 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12643432
Eigenlijk weten we dus nog niks.

Zeg dan gewoon dat je denkt dat veel mensen anders stemmen dan dat ze denken/spreken en probeer niet semi-intelligent over te komen want het gaat echt nergens over.

[KNE]-Mod
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:36:55 #18
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12643704
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:24 schreef ThE_ED het volgende:
Eigenlijk weten we dus nog niks.

Zeg dan gewoon dat je denkt dat veel mensen anders stemmen dan dat ze denken/spreken en probeer niet semi-intelligent over te komen want het gaat echt nergens over.

Ik denk niet semi-intelligent, ik denk na en zie dingen zoals ze zijn.
Dat hele volkskloten dit nu niet kunnen is hun zaak.
Soms is het echt moeilijk om mensen dingen te laten snappen, of om hun in te laten zien dat ze werkelijk zo naief zijn.

Het gaat me niet over intellegentie wat jij nu opeens aanbreekt maar aan een bepaald inzicht.

En als je mijn TS goed las vroeg ik van hoe dit nu komt in plaats van me te moeten verdedigen.

pi_12643811
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:52 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Voorbeelden kan ik je niet geven, wel zoals je wellicht zelf leest rechtse denkbeelden als het over Marrokanen gaat, maar als het niet in hun straatje past worden ze opeens links-denkend.
Dit bedoel ik er eigenlijk mee.

Ik zie niet in wat polarisatie te maken heeft met de oude situatie zoals die was ten tijde van de koude oorlog.
Hierin werden ideologiën tegen elkaar uitgespeeld.
Op zich kan men deze periode wellicht de meest stabiele periode ooit kunnen noemen.
Er was 1 zichtbare vijand en dat was voor ons de voormalige Soviët-Republiek.

Leuke term dat "polarisatie" maar is denk ik niet op zijn plaats waar ik het over heb.

Jammer dat het ideologisch denken weg is.

Maar misschien ben ik wel ouderwets en mag ik de mottenballen gaan opzoeken.

Is het noemen van man en paard in geval van misdragingen per definitie rechts denken?
Is links stemmen per definitie preferabel?
Zo ja, waarom?

Kan op bevlogenheid een duurzame smenleving worden gebouwd?

Ook nu zijn er wat vijandbeelden:
- Islamisering van de samenleving
- Amerikanisering van de samenleving
- Teloorgang vanhet Nederlands als spreektaal
- Individualisme
- Staatsbevoogding
- Veronicanisering (oppervlakkiger worden) van gesprekken
- Gooliaanse toestanden (managers met bevoegdheden zonder verstand van zaken en voldoende empatisch vermogen die het arbeidsklimaat in een bedrijf of instelling bepalen.
- Polariserende populisten.

Er blijft altijd iets te bestrijden over.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 22-08-2003 22:53]

salva cum reverentia
pi_12643986
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:36 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Ik denk niet semi-intelligent, ik denk na en zie dingen zoals ze zijn.

een behoorlijke pretentie. Volgens mij zie je hooguit dingen zoals ze zich aan jou voor doen. Het kan geen kwaad als mens je beperkingen te kennen daar je deel uitmaakt van hetgeen je schouwt. Misschien verlicht het hierin nog even verder na te denken?
quote:
Dat hele volkskloten dit nu niet kunnen is hun zaak.
Sommigen zien nog veel meer, anderen zien minder, weer anderen hebben niet de pretentie te weten hoe de samenleving exact in elkaar zit. Toch leven zij alleen naast en soms met elkaar.
quote:
Soms is het echt moeilijk om mensen dingen te laten snappen, of om hun in te laten zien dat ze werkelijk zo naief zijn.
Het is inderdaad niet eenvoudig om mensen in hun waarde te laten en hen dingen aan te reiken zonder meteen resultaat te verwachten of hen te veroordelen.
[
quote:
Het gaat me niet over intellegentie wat jij nu opeens aanbreekt maar aan een bepaald inzicht.
Een bepaalde mate van intelligentie kan helpen om je eenvoudiger in de schoenen van een ander te verplaatsen. Hierdoor wordt het mogelijk je uit te drukken in een taal die de ander begrijpen kan. Tevens wordt het gemakkelijker te kunnen inschatten welke mededeling gevat kan worden en met welke mededeling je beter nog even kan wachten totdat die ander een bepaalde ervaring of ontwikkeling doorgemaakt heeft.

Van wie wat meer weet kan nu eenmaal wat meer inpassing, aanpassing en invoeling gevraagd worden.

quote:
En als je mijn TS goed las vroeg ik van hoe dit nu komt in plaats van me te moeten verdedigen.
Niet iedereen stond vooraan bij:
- uitdeling van de herseninhoud
- uitkiezen van het psycho-sociale klimaat waarin het eigen opgroeien en de eigen vorming plaatsvond.
- uitdeling van interesse voor wat anderen beweegt, overtuigt, raakt of helpt.

Misschien kun je wat met deze antwoorden die je geenszins bevestigen in het zelfbeeld dat je etaleerde middels de in deze draad geplaatste teksten.

Een oud Engels spreekwoord geeft voor mij aan waarom je ineens wat te verdedigen kreeg: The piper calls the tune. Ofwel, je toonzetting kleurt je verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 22-08-2003 22:57]

salva cum reverentia
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 09:59:03 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12651085
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:36 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Soms is het echt moeilijk om mensen dingen te laten snappen,

Inderdaad, je snapt mijn post bijvoorbeeld totaal niet.
[KNE]-Mod
pi_12655290
Het is toch sowieso veels te makkelijk om te denken dat iemand die links stemt in alle opzichten ook gelijk 'links denkt'?? Ik bedoel maar, over 't algemeen ben ik pro-Amerika terwijl ik zelf redelijk links stem (PvdA of D66). Dan zou ik dus hypocriet zijn omdat dat een rechts ideaal is
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 16:47:53 #23
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12658351
Er zijn geen echte rechtse partijen in NL.

Rechtste liberalen kunnen beter "links" stemmen dan de VVD.

Tsja .....
pi_12658554
Tja, kijk..als je linkse standpunten uit wilt voeren, zoals een goede sociale zekerheid etc, moet je rechts stemmen in Nederland.
Het klinkt paradoxaal, maar is het niet.
De "linkse" partijen in Nederland geven op een dusdanige manier geld uit zonder controle/naleving op regels dat de sociale zekerheid niet meer te betalen is. Om nog maar niet te spreken over de fundering onder de sociale zekerheid die men weghaalt door de import van armoede.

Nu weet ik ook wel dat bijvoorbeeld een VVD niet echt voor een goede sociale zekerheid staat..maar partijen als LN en de LPF wel.
Alleen door een gecontroleerde immigratie en vergaande controle op misbruik van sociale voorzieningen is het geheel nog te betalen.

zaterdag 23 augustus 2003 @ 18:09:16 #25
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_12660170
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:58 schreef Merde het volgende:
Tja, kijk..als je linkse standpunten uit wilt voeren, zoals een goede sociale zekerheid etc, moet je rechts stemmen in Nederland.
Het klinkt paradoxaal, maar is het niet.
De "linkse" partijen in Nederland geven op een dusdanige manier geld uit zonder controle/naleving op regels dat de sociale zekerheid niet meer te betalen is. Om nog maar niet te spreken over de fundering onder de sociale zekerheid die men weghaalt door de import van armoede.

Nu weet ik ook wel dat bijvoorbeeld een VVD niet echt voor een goede sociale zekerheid staat..maar partijen als LN en de LPF wel.
Alleen door een gecontroleerde immigratie en vergaande controle op misbruik van sociale voorzieningen is het geheel nog te betalen.

Afrika Paprika
pi_12694354
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:09 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ga er ff op in. Enkel gapen geeft slechts aan dat je niets toe te voegen hebt. Je had dan evengoed/beter het topic zonder je opvullende reactie kunnen laten doorlopen.
salva cum reverentia
  maandag 25 augustus 2003 @ 05:28:05 #27
63862 PeterGiebels
N00b's zijn okay.
pi_12694469
Kan de hokjesgeest misschien eens wat meer geelimineerd worden?

Rechts denken? Wat is dat dan? Ik proef uit de vage posts van de TS dat dit problemen aan de kaak stellen is, of ze in ieder geval aanstippen. Welk een achterhaald en dom beeld al opzichzelf. De problemen in dit land worden door beide, 'links' en 'rechts', onderkend, het verschilt hem alleen nogal in de oplossingen. Of is rechts denken hard schreeuwen zonder inhoud en zonder met goeie oplossingen te komen?

Sorry maar dit topic gaat vooalsnog nergens over en is gebaseerd op een bekrompen denkbeeld van de TS zelf. Iemand is vaak niet alleen links of rechts, en die termen moeten maar eens bij de Wet verboden gaan worden, het wordt irritant.

[Dit bericht is gewijzigd door PeterGiebels op 25-08-2003 05:40]

Kijk voor je.
pi_12739679
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 05:28 schreef PeterGiebels het volgende:
Kan de hokjesgeest misschien eens wat meer geelimineerd worden?
Gun sommigen hun veiligheid en hun kansen op duiding van wat hen beweegt of dwars zit. Betekenisverlening begint nu eenmaal altijd in hokjes omdat veilige hokjes een mens de kans bieden een nieuwe ervaring aan iets bekends te relateren.
quote:
Rechts denken? Wat is dat dan? Ik proef uit de vage posts van de TS dat dit problemen aan de kaak stellen is, of ze in ieder geval aanstippen. Welk een achterhaald en dom beeld al opzichzelf.
Jouw toeschrijving komt inderdaad een beetje dom over.
quote:
De problemen in dit land worden door beide, 'links' en 'rechts', onderkend, het verschilt hem alleen nogal in de oplossingen.
Was dit maar zo... Sommigen maken van kleine probleempjes rampen en blazen individueel gedrag op tot een eigenschap van een bevolkingsgroep, anderen vergeten iets te doen met signalen vanuit de samenleving dat er wat mis dreigt te gaan en vegen de signalen onder het vloerkleed terwijl ze hun zelfgenoegzame mantra's op de massa loslaten.
quote:
Of is rechts denken hard schreeuwen zonder inhoud en zonder met goeie oplossingen te komen?
Ieder zijn eigen werkelijkheidsbeleving. Voor sommigen is het wat moeilijk zelfredzaam te worden.Voor deze mensen helpt het hetgeen hen angst aanjaagt van een negatief etiket te voorzien of het anderszins op afstand te houden.
quote:
Sorry maar dit topic gaat vooralsnog nergens over en is gebaseerd op een bekrompen denkbeeld van de TS zelf. Iemand is vaak niet alleen links of rechts, en die termen moeten maar eens bij de Wet verboden gaan worden, het wordt irritant.
Een schone taak om de TS antwoorden te geven op zijn vragen of weerwoord op zijn stellingen. Dat geeft hem de kans verkenningen uit te voeren en de eigen vleugels uit te slaan om zich te kunnen bevrijden van hetgeen jij bekrompen noemt maar voor hem slechts verkenningen zijn.
salva cum reverentia
pi_12743169
Ik denk links en stem ook gewoon links .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 00:34:52 #30
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_12746468
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:23 schreef Lovinho het volgende:
Wat mij meer opvalt is dat velen rechts denken maar nog niet mogen stemmen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_12746529
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 00:34 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Wat mij nog meer opvalt is dat velen denken rechts te denken.
pi_12746907
Ik ben het soms met Rechts Nederland eens en soms met links Nederland en dat bevalt mij primma .

Je drukt mij niet zo makkelijk in een hokje links of rechts en ik sta ook open voor goede argumenten en dus stel ik mijn mening wel eens wat bij naar links of rechts tijdens een goede discusie Ik denk dat dat komt omdat ik ook leer van mensen tijdens gesprekken .

Dus heeft Rechts en Links voor mij eigelijk meer de betekenis Rijk en Arm .
Tja ik stem over het algemeen links omdat ik niet rijk ben en zolang rechts het heeft gemunt op de kleine man stem ik daar niet op .

Mocht dit ooit veranderen dan wil ik best wel eens op een rechtse partij stemmen .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_12748615
Ik ben RECHTS en dat toon ik door NIET te gaan stemmen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_12749469
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:47 schreef ghettoman het volgende:
Er zijn geen echte rechtse partijen in NL.

Rechtste liberalen kunnen beter "links" stemmen dan de VVD.

Ik kan een eind meegaan in je redenering. Ik heb mede om die reden de laatste keer links gestemd. Maar ik blijf me toch prettiger voelen bij de VVD.

In het verhaal van TS herken ik trouwens niets.

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_12751370
quote:

[..]

woensdag 27 augustus 2003 @ 11:38:37 #36
63862 PeterGiebels
N00b's zijn okay.
pi_12752327
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:46 schreef hoppe het volgende:
[quote]
Was dit maar zo... Sommigen maken van kleine probleempjes rampen en blazen individueel gedrag op tot een eigenschap van een bevolkingsgroep, anderen vergeten iets te doen met signalen vanuit de samenleving dat er wat mis dreigt te gaan en vegen de signalen onder het vloerkleed terwijl ze hun zelfgenoegzame mantra's op de massa loslaten.
Ik zie vooral conservatieven en liberalen zaken onder het vloerkleed wegmoffelen, want de allochtonen en integratie problematiek, inclusief veiligheid, wordt door progressief keurig onderkend en met structurele lange termijn oplossingen bediend vanuit hun optieken.

Rechts stopt milieu, internationale armoede en ontwikkelingshulp inderdaad graag onder het vloerkleed, en werkt vooral op allerlei terreienen met kortetermijn oplossingen en respressief beleid, dat niet de kern van het probleem aanpakt. Daardoor blijft het dweilen met de kraan open, wat immigratie en veiligheid aangaat en ook met de internationale armoede en het milieu. Ook baart hun gebrek aan toewijding in het onderwijs op hoger plan te tillen i.p.v. het te laten verloederen zorgen, alsmede het gebrek aan mensen in de Zorg. Ik voorzie grote problemen.

Kijk voor je.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 11:49:22 #37
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12752573
quote:

[..]

Wat mij meer opvalt is dat velen links denken en (nog) geen baan hebben.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_12752793
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Tja, we kunnen niet allemaal op ons zestiende van school getrapt worden en dan bij pa zwart in de garage gaan werken.
Slaapt winter
en zomer
pi_12753059
Over paar jaar doet de NNP mee en die zal hopelijk wat stemmen krijgen! En dan kan Nederland eens eindelijk aan de slag om al die troep op te ruimen die is veroorzaakt door linkse rakkers!
pi_12753122
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:10 schreef Boer4life het volgende:
Over paar jaar doet de NNP mee en die zal hopelijk wat stemmen krijgen! En dan kan Nederland eens eindelijk aan de slag om al die troep op te ruimen die is veroorzaakt door linkse rakkers!
Je bedoelt die linkse rakkers van de VVD, die inmiddels al ruim tien jaar onafgebroken regeren? Of doel je op de communisten van het CDA, die de zeventig jaar daarvoor onafgebroken aan de macht waren?
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 27 augustus 2003 @ 12:22:06 #41
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12753314
Ik ben toch maar gewoon lid geworden van de VVD zodat ik tenminste nog een beetje inspraak heb in het reilen en zeilen van (neo)liberaal Nederland
[KNE]-Mod
  woensdag 27 augustus 2003 @ 12:24:00 #42
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12753361
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:58 schreef Parabola het volgende:

[..]

Tja, we kunnen niet allemaal op ons zestiende van school getrapt worden en dan bij pa zwart in de garage gaan werken.

Tja, we kunnen niet allemaal tot ons dertigste een studie volgen, elke dag lazerus zijn en klagen dat de stufi omhoog moet.
pi_12765818
quote:

[..]

Ik ken er niet veel . Als ik naar mezelf kijk, ik heb nog geen vaste baan maar ik ontvang echt geen cent van de staat. Om toch wat geld te besteden werk ik een paar dagen per week. De rest van de tijd ben ik druk bezig met solliciteren!

Dat is heel wat anders dan dat lpf tuig dat al generaties lang een uitkering ontvangt en ondertussen graag de buitenlanders eruit willen schoppen omdat die lui zouden zijn!

woensdag 27 augustus 2003 @ 20:24:19 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12765868
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:13 schreef Parabola het volgende:

[..]

Je bedoelt die linkse rakkers van de VVD, die inmiddels al ruim tien jaar onafgebroken regeren? Of doel je op de communisten van het CDA, die de zeventig jaar daarvoor onafgebroken aan de macht waren?

Nee, de SP die in het verleden van 2 naar 5 zetels gingen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 27 augustus 2003 @ 20:42:50 #45
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12766211
Een groot deel van mijn familie stemde altijd redelijk links, altijd bij verjaardagen kreeg je leuke discussies. Maar nu laatst zei iemand "Jah, allemaal leuk en aardig, maar voor een deel hebben [door de SP] we altijd in onrealistische dingen geloofd. We zijn [door de PvdA] altijd voorgelogen."

Misschien een beetje raar om zo van je geloof af te stappen, maar iig wel punten waarom ik niet zo gauw links zou stemmen. (Hoewel, de PvdA is toch niet echt links te noemen.. ik denk dat niemand met een strak gezicht kan gaan beweren dat de PvdA nog echt links is.)

[KNE]-Mod
pi_12766339
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:10 schreef Boer4life het volgende:
Ben je al bij de vleesbraai geweest?
salva cum reverentia
pi_12766512
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:22 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben toch maar gewoon lid geworden van de VVD zodat ik tenminste nog een beetje inspraak heb in het reilen en zeilen van (neo)liberaal Nederland
Is dat niet die partij die de afgelopen decennia het langste geregeerd heeft?

Wil je ze even "bedanken" voor al die 100.000en cultuur"verrijkers" die ondertussen het land zijn binnengekomen?

Bedank ze ook meteen maar voor het krachtdadige integratiebeleid van de afgelopen 20 jaar , het krachtdadige verzet tegen de allochtonenvertroeteling van de Linkse Kerk , de voortvarende aanpak van het cellentekort , de harde aanpak van de criminaliteit en het compleet oplossen van de woningnood onder jongeren !

PS: en natuurlijk voor het aanpakken van de zakkenvullende managers van inmiddels failliette bedrijven. VVD? Echt toppertjes hoor!

woensdag 27 augustus 2003 @ 20:58:41 #48
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12766552
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:56 schreef DaveM het volgende:

[..]

Is dat niet die partij die de afgelopen decennia het langste geregeerd heeft?

Wil je ze even "bedanken" voor al die 100.000en cultuur"verrijkers" die ondertussen het land zijn binnengekomen?

Bedank ze ook meteen maar voor het krachtdadige integratiebeleid van de afgelopen 20 jaar , het krachtdadige verzet tegen de allochtonenvertroeteling van de Linkse Kerk , de voortvarende aanpak van het cellentekort , de harde aanpak van de criminaliteit en het compleet oplossen van de woningnood onder jongeren !

PS: en natuurlijk voor het aanpakken van de zakkenvullende managers van inmiddels failliette bedrijven. VVD? Echt toppertjes hoor!

Met dank aan oa de PvdA en het CDA die steeds voorstellen moeten afzwakken.

En met via welke politieke partij lever jij je bijdrage aan onze samenleving? Een beetje ongefundeerde oneliners posten is makkelijk, een beetje meer inhoudzou op zijn plaats wezen.

[KNE]-Mod
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:02:42 #49
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12766656
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken er niet veel . Als ik naar mezelf kijk, ik heb nog geen vaste baan maar ik ontvang echt geen cent van de staat. Om toch wat geld te besteden werk ik een paar dagen per week. De rest van de tijd ben ik druk bezig met solliciteren!

Dat is heel wat anders dan dat lpf tuig dat al generaties lang een uitkering ontvangt en ondertussen graag de buitenlanders eruit willen schoppen omdat die lui zouden zijn!

Mhoa, ik ken er wel veel.
En ik bedoelde eigenlijk ook jou, als (ex)student zijnde.
(Stufi )
pi_12766766
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:02 schreef Knarf het volgende:

[..]

Mhoa, ik ken er wel veel.
En ik bedoelde eigenlijk ook jou, als (ex)student zijnde.
(Stufi )

Jeuh stufi haalt an . 4 jaar lang een vrij minimaal bedrag. Dat betaal ik straks binnen een jaar met gemak terug aan belasting. Net zo als dat voor de meeste hoog opgeleide linkse studenten zal gelden. (en gelukkig zijn de meeste hoog opgeleiden nog steeds links ).
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:17:21 #51
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12767093
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jeuh stufi haalt an . 4 jaar lang een vrij minimaal bedrag. Dat betaal ik straks binnen een jaar met gemak terug aan belasting. Net zo als dat voor de meeste hoog opgeleide linkse studenten zal gelden. (en gelukkig zijn de meeste hoog opgeleiden nog steeds links ).

Totdat ze een baan vinden.
Waarom denk je dat (vooral) groenlinks zo'n grote groep aanhangers heeft onder jongeren. En veel minder onder ouderen.
Jongeren hebben idealen, ouderen hebben meer door dat dat niet werkt.
(over generalisatie, oke, maar je begrijpt misschien mijn punt)

En, oja over Fortuyn:

quote:
Bij jong en laag opgeleid denkt men meteen aan lage inkomens, maar die associatie is bij Fortuyn niet op zijn plaats: onder de laagste inkomenscategorie (beneden modaal) is zijn partij zelfs aanzienlijk ondervertegenwoordigd. Fortuyn moet het meer hebben van de lager opgeleide, maar behoorlijk verdienende man, de harde werker die zich ergert aan degenen die dat - in zijn ogen - niet doen.
bron:
NRC
pi_12767215
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:17 schreef Knarf het volgende:

[..]

Totdat ze een baan vinden.
Waarom denk je dat (vooral) groenlinks zo'n grote groep aanhangers heeft onder jongeren. En veel minder onder ouderen.
Jongeren hebben idealen, ouderen hebben meer door dat dat niet werkt.
(overgeneralisatie, oke, maar je begrijpt misschien mijn punt)

Waar blijven dan al die salon socialisten . en volgens mij valt dit allemaal wel mee hoor. Het grootste deel blijft min of meer links (behalve als ze vinden dat ze te weinig verdienen ). Onder hoog opgeleiden zijn over het algemeen meer linkse dan rechtse mensen te vinden (gelukkig maar).
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:27:00 #53
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12767413
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waar blijven dan al die salon socialisten . en volgens mij valt dit allemaal wel mee hoor. Het grootste deel blijft min of meer links (behalve als ze vinden dat ze te weinig verdienen ). Onder hoog opgeleiden zijn over het algemeen meer linkse dan rechtse mensen te vinden (gelukkig maar).

Dit is uit 2002. Maar zal dat zoveel veranderd zijn?
pi_12767555
PvdA is niet met goed fatsoen links te noemen. En ik denk dat er wel wat veranderingen zijn opgetreden 98 was het hoogtepunt van de VVD en alles was in jubelstemming het poldermodel had alle problemen opgelost.
Maar heb je ook een dergelijk lijstje voor GL?, daar ben ik eigenlijk veel benieuwder naar.

Of statistieken waarin stemgedrag naar opleiding wordt uitgezet.

(ik zal zelf ook even zoeken)

edit was geen 98 maar 02

pi_12767638
nogal logisch, vrijheid en marktwerking/kapitalisme zorgen voor de meeste welvaart, maar tegelijkertijd eist links altijd het 'morele gelijk' dus daarom doet men vaak linkse uitspraken om in de smaak te vallen

overigens zijn er veel thema's die als links/rechts worden gezien maar daar strikt genomen niets mee te maken hebben, zoals mileu, gelijkwaardigheid en de immigratie problematiek

From wishes to eternity
pi_12767702
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:27 schreef Knarf het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is uit 2002. Maar zal dat zoveel veranderd zijn?

weer een fabel de wereld uit geholpen

From wishes to eternity
pi_12767990
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Met dank aan oa de PvdA en het CDA die steeds voorstellen moeten afzwakken.

Ja en de VVD zette overal braaf de handtekening onder. " Ja, want als we meedoen kunnen we tenminste nog een klein beetje naar rechts sturen om erger te voorkomen" luidde steevast het excuus om de machtsgeilheid en het gebrek aan rechte rug om te buigen in een positieve boodschap aan het rechtse stemvee.

Als je ergens voor zegt te staan moet je ook kabinetten durven breken, met veel bombarie de oppositie durven kiezen omdat je bv. geen water bij de wijn wilt doen op immigratiegebied en 4 jaar later cashen.

De waarheid: de vvd is er voornamelijk om de belangen van de rijksten veilig te stellen, daarna komt het landsbelang pas. Dit verklaart waarom meeregeren altijd hogere prioriteit heeft gehad dan vasthouden aan rechtse principes.

Dat CDA en PVDA hier even schuldig aan zijn is een feit. Maar die zijn op dit gebied tenminste niet zo hypocriet als de VVD.

De Pvda staat tenslotte al jaren voor pro-allochtoon en een softe aanpak, dat wist je van tevoren. En vanwege de linkervleugel van het CDA wist je ook van tevoren dat je geen ultrarechts beleid kon verwachten. Maar de VVD heeft de kiezers in feite al die tijd lopen bedonderen met die zogenaamd rechtse principes waar ze zich altijd mee profileren.

Alleen voor de opkomst van de LPF was er geen andere partij waar mensen die teleurgesteld waren in de VVD naar konden overlopen. En uit angst voor een te grote Pvda of een te machtig CDA bleven ze dan toch maar op de VVD stemmen, tenminste zo zie ik het dan.

Zelf ben ik een zwevende kiezer met zowel linkse als rechtse standpunten. Alle bestaande partijen zijn me te links, te rechts, te ouderwets enz.

pi_12768649
Hieruit blijkt dat GL (in Enschede) naar verhouding een groot deel van de hoog opgeleide stemmers trekt.

bron http://www.enschede.nl/nieuw/pol_en_bestuur/verkiezingen/Gemeenteraad02/Agrede2a_rap.pdf

Over het opleidingsniveau van de LPF stemmer.

bron http://www.rug.nl/dnpp/jaarboeken/jaarboek2001/lpf.pdf

Overigens zijn de statistieken maar matig te vinden .

pi_12770148
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:05 schreef du_ke het volgende:
Hieruit blijkt dat GL (in Enschede) naar verhouding een groot deel van de hoog opgeleide stemmers trekt.
en ook dat bij de pvda de meeste laagopgeleide stemmers zitten
[url=http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm][b]Interview met Peter Siebelt, schrijver van Eco Nostra, over extreem-links in Nederland[/b][/url]
  woensdag 27 augustus 2003 @ 22:54:28 #60
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12770417
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:43 schreef DaveM het volgende:

[..]

En laten ze wel een kabinet vallen dan wordt Zalm alom beschuldigd van 'vuil spel' , het is nooit goed...
[KNE]-Mod
  woensdag 27 augustus 2003 @ 22:58:07 #61
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12770574
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:43 schreef DaveM het volgende:

[..]

Een dergelijk betoog met verwijten zou je over iedere andere partij kunnen opstellen. Geen enkele andere partij heeft het ooit echt aangedurfd kabinetten te breken, geen enkele andere partij heeft ooit echt zijn eigen beginstandpunten koste wat kost uitgedragen buiten de partijen welke dan toevallig in de oppositie zitten. en zo kun je wel doorgaan. in elke partij vind je punen wara je het waarschijnlijk geheel mee eens bent, en andere punten die je minder vindt.

Ondanks je verwijten lijk je de uitgangspunten van de VVD niet zo slecht te vinden, alleen de uitvoering misschien. Juist een reden een dergelijke partij te steunen en te zorgen dat deze zijn puntne zo puur mogelijk kan uidragen en waarmaken.

[KNE]-Mod
pi_12770927
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:47 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

[..]

en ook dat bij de pvda de meeste laagopgeleide stemmers zitten

Dat klopt, het is een brede volkspartij (en niet echt links).

Maar zoals gezegd deze cijfers zijn eigenlijk niet goed genoeg voor een intepretatie .

pi_12771580
Misschien is het voor wat hoger opgeleiden die zelf wat minder snel potten breken gewoon wat gemakkelijk om de partij als kruiwagen en netwerk te gebruiken om carrière te maken. PvdA heeft aardig wat ambtenaren, zorgmanagers en wetenschappers onder de partijleden...

Natuurlijk zijn er voldoende leden die hun ei daadwerkelijk het beste vinden in het partijprogramma van de PvdA.

salva cum reverentia
pi_12775861
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 23:23 schreef hoppe het volgende:
Misschien is het voor wat hoger opgeleiden die zelf wat minder snel potten breken gewoon wat gemakkelijk om de partij als kruiwagen en netwerk te gebruiken om carrière te maken. PvdA heeft aardig wat ambtenaren, zorgmanagers en wetenschappers onder de partijleden...

Natuurlijk zijn er voldoende leden die hun ei daadwerkelijk het beste vinden in het partijprogramma van de PvdA.

Je interpretatie klopt niet met de cijfers van du_ke. Daar komt GL toch uit als dé intellectuelenpartij, terwijl die partij nou niet direct geschikt is voor de carrierejagers.

Overigens zou een carrierejager imho beter CDA dan PvdA kunnen keizen, aangezien het CDA veel constanter aanwezig is in het centrum van de macht.

Slaapt winter
en zomer
  donderdag 28 augustus 2003 @ 09:51:53 #65
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12776416
Nog even mezelf quoten:
quote:

Werk
Ruim de helft van de SP-leden geeft op een betaalde baan te hebben, 7 procent is gepensioneerd, één op de zes leden is arbeidsongeschikt of werkloos, 13 procent studeert.

Hoofdtaak in het dagelijks leven
Betaald werk 53,2 procent
Arbeidsongeschikt/werkloos 16,6 procent
Gepensioneerd 7,0 procent
Student 13,1 procent
Huisvrouw/-man 6,8 procent
Vrijwilligerswerk 4,3 procent
Anders 9,5 procent

Bron:
SP

Het percentage van de nederlandse beroeps bevolking (15-64 jaar) dat werk heeft, is zo'n 70%.

pi_12777601
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 09:51 schreef Knarf het volgende:
Nog even mezelf quoten:
[..]

Werk
Ruim de helft van de SP-leden geeft op een betaalde baan te hebben, 7 procent is gepensioneerd, één op de zes leden is arbeidsongeschikt of werkloos, 13 procent studeert.

Student 13,1 procent
Anders 9,5 procent

Bron:
SP

Het percentage van de nederlandse beroeps bevolking (15-64 jaar) dat werk heeft, is zo'n 70%.

Zo heel veel scheelt dat dus niet met het gemiddelde. Er zijn iets meer werkelozen en WAO-ers (maar daar komt de SP ook meer voor op). Maar zoveel scheelt dat niet 10% tegen 16%. gepensioneerd moet je er af trekken. En studenten er bij op tellen (want die 70% omvat ook part-time banen en bijna elke student werkt erbij).
Hiermee heb je me nog niet echt overtuigd. Komt ooknog bij dat de SP een van de weinige partijen is waar lidmaatschap voor iedereen betaalbaar is, dat kan ook invloed hebben op de cijfers!
pi_12778139
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 09:51 schreef Knarf het volgende:
Nog even mezelf quoten:
[..]

Werk

Student 13,1 procent
Anders 9,5 procent

Bron:
SP

Je vergelijkt appels met peren. Aan de ene kant het hele SP-ledenbestand, aan de andere kant de beroepsbevolking. Bovendien is de SP-statistiek naar hoofdtaak, terwijl in de CBS-definitie van beroepsbevolking ook mensen zitten die als hoofdtaak bijvoorbeeld student of huisvrouw/-man hebben, en ernaast werken.

Laten we dat eens in je cijfers verwerken. Eerst trekken we de gepensioneerden en de 'anders' van de SP-populatie af. De 1e behoort niet tot de beroepsbevolking, van de 2e weten we niet wat ze doen, dus laten we ze buiten beschouwing. De relevantie populatie is dan 100-7-9.5=83.5 procent van de SP-ers.

Laten we vervolgens aannemen dat de helft van de studenten en een kwart van de huisvrouw-mannen een bijbaan heeft. Van de SP-ers behoort dan 53.2+0.5*13.1+0.25*68=61.45 procent tot de beroepsbevolking. Gedeeld door de relevante populatie kom ik op een participatiegraad van 61.45/83.5=73.6, aanzienlijk hoger dan de participatiegraad van 68 procent die het CBS geeft.

Slaapt winter
en zomer
pi_12791138
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:54 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En laten ze wel een kabinet vallen dan wordt Zalm alom beschuldigd van 'vuil spel' , het is nooit goed...

Daar had ik respect voor gehad als het motief integer was.
Maar het was inderdaad vuil spel, puur omdat hij hoopte dat een flink deel van die 26 LPF-zetels weer naar de VVD zou gaan.

Een kabinet opblazen en daarmee een land tijdelijk vleugellam leggen was een veel te radicale oplossing. Ze hadden ook gewoon Heinsbroek kunnen wegsturen, wiens geaas op de positie van Bomhoff de oorzaak was van die hele crisis.

Zalm is wel een grappenmaker, maar een goed politicus, nah

pi_12793429
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Een dergelijk betoog met verwijten zou je over iedere andere partij kunnen opstellen. Geen enkele andere partij heeft het ooit echt aangedurfd kabinetten te breken, geen enkele andere partij heeft ooit echt zijn eigen beginstandpunten koste wat kost uitgedragen buiten de partijen welke dan toevallig in de oppositie zitten. en zo kun je wel doorgaan.

Daar heb je misschien wel een punt. Alleen om door de recente politieke geschiedenis te lopen en na te gaan of de ene partij vaker principieel handelt dan de ander, daar heb ik nu even geen zin in.

Maar we hebben in Nederland al sinds de jaren 70 geen linkse regering meer gehad (1978-nu: 21 jaar de rechtse VVD in de regering, 16 jaar de middenpartij het CDA en 12 jaar de linkse PVDA)

Toch is dit land overspoeld door immigranten en op een aantal plekken al veranderd in het linkse ideaal van een multicultureeel ghetto. Wie heeft dan dan de kiezers meer bedrogen door het ene te roepen en ondertussen het andere laten gebeuren, links of rechts?

Alleen de dingen waar ik me niét in kan vinden heeft de VVD wel keurig netjes uitgevoerd: het verder verzieken van de woningmarkt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')