en als je nou niet van hiphop/rap houd , ga geen kinderachtige zeik mailtjes posten
quote:Wie?
Op donderdag 21 augustus 2003 19:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maakt niet uit of je nou naar fabulous of Kool Moe Dee , of MF Grimm luistert
Ja-Rule en 50 Cent zijn de bom! .
Maar ik doe wel mee hoor .
Alleen 50 mensen haal je niet denk ik. Max 35 gok ik.
quote:Het zij je vergeven
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik heb er niet echt veel verstand van, maar ik doe wel mee hoor
quote:als je niet mee gaat stemmen wel ja , als je je mening durft te geven komt het album wat jij zo goed vind misschien ook hoog in de lijst aangezien er hier misschien meer mensen zitten die de 'mainstream' hiphop zat zijn en naar oldschool of experimenterende acts aan het luisteren zijn
Op donderdag 21 augustus 2003 19:53 schreef None het volgende:
trotse bezitter van een massive platen collectie en een stuk of 3000 mp3s, geen zin in een top100 omdat er zoveel tracks zo goed zijn en omdat ik dan een top100 meewerk waar jay-z en ja rule instaan
quote:Zal vast wel meevallen, bij het laatste tournament deden acts als Gang Starr en Tribe Called Quest het beter dan Ja Rule.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:53 schreef None het volgende:
omdat ik dan een top100 meewerk waar jay-z en ja rule instaan
Anyway, ik ben ook bepaald geen hiphop-kenner vergeleken met Parodiuzz of Tony Montana, maar ik ken wel genoeg om een top 25 te maken.
quote:Naja, verstand komt met de jaren zeggen ze
Op donderdag 21 augustus 2003 20:01 schreef None het volgende:
tribe is ook niet echt een consistente top hip-hop act
Maar wat is nou het idee? Een hiphop100 van tracks? Of albums?
en als je juist niet van 50 cent , jay z , ja rule houdt moet je juist stemmen! want ik zal bijvoorbeeld zeker kijken in de otp 100 of er nummers bij staan die ik niet ken (waardoor ik misschien wel geweldige nr's niet ken)
en ik vind het egoistisch als je die nr's niet wilt delen
quote:albums ffcause , track zijn way te lastig , en daarbij krijg je juist het effect wat None probeerde uit te leggen (hejje je bril niet opgezet bij de openings post
Op donderdag 21 augustus 2003 20:03 schreef keeper het volgende:[..]
Naja, verstand komt met de jaren zeggen ze
![]()
.
Maar wat is nou het idee? Een hiphop100 van tracks? Of albums?
quote:Ok, sgoed.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
albums ffcause , track zijn way te lastig , en daarbij krijg je juist het effect wat None probeerde uit te leggen
quote:en anders doen we het gewoon zelf
Op donderdag 21 augustus 2003 20:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik had laatst nl een discussie met sebbo op #muziek over de volgende top honderd , en ik hoop dat ik hem er nu van zou kunnen overtuigen dat er genoeg interesse voor is
quote:Idd... dat soort lui horen ook niet in een hiphop top 100.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:05 schreef 20Cent het volgende:
leuk idee!en als je juist niet van 50 cent , jay z , ja rule houdt moet je juist stemmen! want ik zal bijvoorbeeld zeker kijken in de otp 100 of er nummers bij staan die ik niet ken (waardoor ik misschien wel geweldige nr's niet ken)
en ik vind het egoistisch als je die nr's niet wilt delen
[Dit bericht is gewijzigd door 20Cent op 21-08-2003 20:18]
quote:laten we het op album houden , als het tracks worden is het veel te moeilijk om 'de beste' uit te zoeken je hoeft maar het beste nummer van Wu-Tang , het beste nummer van Big Daddy Kane of het beste nummer van The Roots te bespreken in HipHop Central , en er zijn al zowveel verschillende meningen dat het niet mogelijk is om een objectieve lijst te geven , vandaar ook de keuze voor albums en de reden dat ik minimaal 50 geinteresseerden nodig heb , kan je tenminste een indruk vormen
Op donderdag 21 augustus 2003 20:14 schreef 20Cent het volgende:
kunnen we niet een album EN een track top nog wat maken ?:P
of achter het album schrijven welk liedje van die album d emeeste stemmen heeft ?:P
quote:ja ik zou ook niet kunnen zeggen wat ik nou het beste nummer vind van House of Pain of KRS one ofzo.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
laten we het op album houden , als het tracks worden is het veel te moeilijk om 'de beste' uit te zoeken je hoeft maar het beste nummer van Wu-Tang , het beste nummer van Big Daddy Kane of het beste nummer van The Roots te bespreken in HipHop Central , en er zijn al zowveel verschillende meningen dat het niet mogelijk is om een objectieve lijst te geven , vandaar ook de keuze voor albums en de reden dat ik minimaal 50 geinteresseerden nodig heb , kan je tenminste een indruk vormen
quote:bij het toernooi mochten ze ook meedoen, dus lijkt het me logisch dat het hier ook mag...
Op donderdag 21 augustus 2003 20:40 schreef Thomas B. het volgende:ja ik zou ook niet kunnen zeggen wat ik nou het beste nummer vind van House of Pain of KRS one ofzo.
Maar hoe zit het nou met nederhop???
quote:Als je nederhop vet vindt, waarom zou je die niet mogen noemen dan?
Op donderdag 21 augustus 2003 20:40 schreef Thomas B. het volgende:[..]
...
Maar hoe zit het nou met nederhop???
Zo is het makkelijker om op te tellen..
Ik kom wel top 30-40 met hiphop albums
quote:Hehe, daar gaat meer tijd in zitten dan je denkt.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Fuck, nou moet ik alweer een lijstje gaan maken zeker
Vooral als je zo nerd bent die het heel belangrijk vindt dat nr. 21 en nr. 22 wel op de goede plek staan (zoals ik )
quote:Klinkt erg bekend
Op donderdag 21 augustus 2003 21:00 schreef Posdnous het volgende:
Hehe, daar gaat meer tijd in zitten dan je denkt.Vooral als je zo nerd bent die het heel belangrijk vindt dat nr. 21 en nr. 22 wel op de goede plek staan (zoals ik )
Dit is echt gaaf! De vetste cd's schieten me ineens weer te binnen en die wil ik nu weer meteen gaan luisteren
quote:Want? Wat hebben wij met de Punk Top 100 te maken?
Op donderdag 21 augustus 2003 23:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik neem aan dat dit begint na de punk top 100
Losse tracks is makkelijker (meer keus) denk ik... Maar ik ga zeker mijn top zoveel insturen
quote:Seb heeft zo'n handig scriptje waardoor wij er verder geen omkijken naar hebben, gewoon makkelijk dus
Op donderdag 21 augustus 2003 23:48 schreef keeper het volgende:
Want? Wat hebben wij met de Punk Top 100 te maken?
quote:Dat is okay
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Seb heeft zo'n handig scriptje waardoor wij er verder geen omkijken naar hebben, gewoon makkelijk dus
quote:Top 25 is idd misschien een beter idee. Lijkt me leuk.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:06 schreef Carlito78 het volgende:
doe wel mee aan een top20 ofsow... top50 hmz hoop tik werk
Kwart Finale
1 Dr. Dre - The Chronic vs. Public Enemy - Fear of a Black Planet
2 Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) vs. BDP - Criminal Minded
3 Beastie Boys - Ill Communication vs. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
4 Mos Def - Black On Both Sides vs. Eric B & Rakim - Paid In Full
5 Mos Def and Talib Kweli Are: Black Star vs. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
6 De La Soul - 3 Feet High & Rising vs. Nas - Illmatic
Halve Finale
1Public Enemy - Fear of a Black Planet vs.A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
2Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) vs.De La Soul - 3 Feet High & Rising
3Beastie Boys - Ill Communication vs.Eric B & Rakim - Paid In Full
Finale
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders vs.Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) vs. Beastie Boys - Ill Communication
uiteindelijke uitslag :
3 : Beastie Boys - Ill Communication
2 : A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
1 : Wu Tang Clan -- Enter The Wu-Tang (36 Chambers)
en deze is van meer dan een jaar geleden , nu word het alleen geen tournament , maar kan er gewoon gestemd worden , betekend dat de lijst misschien nog beter kan uitpakken dan je denkt
zijn allemaal te gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:34 schreef snowbutterfly82 het volgende:LIL'KIM
JA-RULE
DMXzijn allemaal te gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kwil best mee doen Kweet alleen niet of ik een top 20 inelkaar krijg. 10 lukt me nog wel
quote:ik denk zo ongeveer op deze manier
Op vrijdag 22 augustus 2003 12:47 schreef JimmyJames het volgende:
Nee maar ff serieus, hoe doen we dat dan ? sturen we gewoon almaar hier onze tops ? of doen we het anders ?
quote:Heb het ff door gelezen, maar dit "- Maximaal twee albums per artiest" vind ik fout, want hoe moet ik nouw 2 albums kiezen tussen : Paul's boutique, Check Your Head, Hello Nasty en ill communication ?
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
ik denk zo ongeveer op deze manier
Het geeft me wel vertrouwen dat jullie ill C op de derde plaats hebben gezet (hij zou eigenlijk op de eerste moeten maarja)
quote:hoezo fout , je kan ook aan de andere kant zien dat er misschien eminem of mastert p fans zijn (ik zeg maar wat) die ook de al de albums van hun 'idool' het liesfts in de top 5 ziet staan
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:07 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Heb het ff door gelezen, maar dit "- Maximaal twee albums per artiest" vind ik fout, want hoe moet ik nouw 2 albums kiezen tussen : Paul's boutique, Check Your Head, Hello Nasty en ill communication ?
Het geeft me wel vertrouwen dat jullie ill C op de derde plaats hebben gezet
(hij zou eigenlijk op de eerste moeten maarja)
quote:n00b
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:34 schreef snowbutterfly82 het volgende:
EMINEM
LIL'KIM
50 CENT
JA-RULEzijn allemaal te gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Ik vind het juist wel goed, anders vul je 5 keer Eric B. & Rakim in, 4x EPMD, 3x Ice Cube en 5x Gang Starr en dan is je lijstje zo vol. Nu wordt er iets meer creativiteit gevraagd. Er zijn een hoop acts die meer dan 2 dope albums hebben uitgebracht, maar een keuze is altijd mogelijk, desnoods met kop of munt
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:27 schreef Posdnous het volgende:
Mwoa, goede albums zijn goede albums, slechts 2 van elke artiest vind ik ook een beetje raar eerlijk gezegd.
quote:Je bent ook niet verplicht om mee te doen
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:32 schreef Weakling het volgende:
Geen goede regel imo ... als ik naar veel hiphop heb geluisterd en tot de conclusie ben gekomen dat ik 6 albums van PE en 4 van Eric B. & Rakim de beste vind, moet ik dan perse albums die ik veel minder vind in mijn lijst gaan zetten? Dan haak ik bij deze af ...
Maar als je 4 albums van Eric B. & Rakim goed vind, lan ik me zeker voorstellen dat je bijv. Critical Beatdown van de Ultramagnetic MC's ook in zet om over Doug E. Fresh, Kurtis Blow en Biz Markie albums dan nog maar te zwijgen
quote:hmmz voor het zelfde geld gooit een andere user er 4 albums van eminem 3 van nelly en 3 van ja rule in , en als een stuk of 4 gasten dat doen krijg je een te kromme lijst voor woorden , en ik vraag ook duidelijk wie er interesse in hebben , en ik ken mij niet voorstellen dat als je zegt veel van hiphop te weten dat je alleen 6 albums van PE en 4 van Eric B. & Rakim op te noemen , no disrespect naar die rappers toe , maar zijn er dan echt niet albums die naar jouw mening beter zijn dan jouw #3 en 4 van Eric B. & Rakim en jouw # 3 t/m 6 van PE
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:32 schreef Weakling het volgende:
Geen goede regel imo ... als ik naar veel hiphop heb geluisterd en tot de conclusie ben gekomen dat ik 6 albums van PE en 4 van Eric B. & Rakim de beste vind, moet ik dan perse albums die ik veel minder vind in mijn lijst gaan zetten? Dan haak ik bij deze af ...
quote:Precies, dan word het meer zo'n "promoot jouw lievelingsrapper/album lijst" als je 6 keer dezelfde artiest invult. Beetje diversiteit moet toch kunnen?
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hmmz voor het zelfde geld gooit een andere user er 4 albums van eminem 3 van nelly en 3 van ja rule in , en als een stuk of 4 gasten dat doen krijg je een te kromme lijst voor woorden , en ik vraag ook duidelijk wie er interesse in hebben , en ik ken mij niet voorstellen dat als je zegt veel van hiphop te weten dat je alleen 6 albums van PE en 4 van Eric B. & Rakim op te noemen , no disrespect naar die rappers toe , maar zijn er dan echt niet albums die naar jouw mening beter zijn dan jouw #3 en 4 van Eric B. & Rakim en jouw # 3 t/m 6 van PE
quote:precies... er zijn quantitatief veel meer goede nummers dan albums. Dan wordt het selecteren veel te moeilijk en krijg je idd veel meer dubbele artiesten.
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik vind het juist wel goed, anders vul je 5 keer Eric B. & Rakim in, 4x EPMD, 3x Ice Cube en 5x Gang Starr en dan is je lijstje zo vol. Nu wordt er iets meer creativiteit gevraagd. Er zijn een hoop acts die meer dan 2 dope albums hebben uitgebracht, maar een keuze is altijd mogelijk, desnoods met kop of munt
quote:Tony , sorry voor deze kritische noot , maar ik eil gewoon zeker weten dat er genoeg mensen voor zijn , en met 27 mensen die minimaal een top 10 insturem(niet dat ik mensen sla cosmick , keeper , jouw ea zo inschat haal je niet eens een verantwoorde top 50 , laatstaan een top 100 , drom wil ik minimaal zo'n 40-50 users die (denken) naar hiphop te luisteren , dan valt er (ookal zijn er natuurlijk mensen die dingen uitzoeken , die de gemmiddelde underground fan niet bevalt) iig iets te beslissen : )
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik denk trouwens dat er zeker genoeg animo is PaRo, dus we beginnen er gewoon aan. Het artiestentoernooi was ook veel succesvoller dan verwacht. En als iedereen ff gaat lopen spammen in z'n sig dan komt het allemaal wel goed
quote:Ik snap het wel, maar ik heb gezien dat er zelfs bij de punk top 100 bijna 90 lijstjes ingestuurd werden, veel meer dan aanvankelijk werd gedacht. Maar het heeft geen haast hoor, ik ben alleen nu al wel voor mezelf aan het wegstrepen welke albums ik er wel in wil en welke toch niet
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:Tony , sorry voor deze kritische noot , maar ik eil gewoon zeker weten dat er genoeg mensen voor zijn , en met 27 mensen die minimaal een top 10 insturem(niet dat ik mensen sla cosmick , keeper , jouw ea zo inschat haal je niet eens een verantwoorde top 50 , laatstaan een top 100 , drom wil ik minimaal zo'n 40-50 users die (denken) naar hiphop te luisteren , dan valt er (ookal zijn er natuurlijk mensen die dingen uitzoeken , die de gemmiddelde underground fan niet bevalt) iig iets te beslissen
quote:Nee. Daar komt binnenkort een apart topic over denk ik. Dit is slechts ter inventarisatie geloof ik
Op maandag 25 augustus 2003 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:
mogen we de lijsten al posten
quote:Maarre... ik zit tot volgende week vrijdag in Italië.
Op maandag 25 augustus 2003 14:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee. Daar komt binnenkort een apart topic over denk ik. Dit is slechts ter inventarisatie geloof ik
quote:Dat is geen enkel probleem denk ik, veel plezier in Italië
Op maandag 25 augustus 2003 23:19 schreef Thomas B. het volgende:Maarre... ik zit tot volgende week vrijdag in Italië.
Kan tot die tijd niet posten. Ik kan in de tussentijd wel een lijst maken maar die komt dan pas als ik terug ben.
Laters!
AA
quote:Gezien het feit dat het toch echt om albums gaat, denk ik dat je voorspelling waardeloos is.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:31 schreef Dark_Neve het volgende:
Ik voorspel dat gangsta's paradise, no digity en calafornia love hoge ogen gaan gooien
(Al had Coolio wel een album met dezelfde naam, dus Gangsta's Paradise zou eventueel nog wel kunnen opduiken in de lijst)
Nou Paro, denk je dat het kans van slagen heeft?
quote:achter de schermen wordt er aan gewerkt, alleen hebben sommigen het op dit moment wat druk. Maar de kans dat het door gaat is zeer groot
Op vrijdag 5 september 2003 22:27 schreef Thomas B. het volgende:
nou?
quote:Goed nieuws
Op vrijdag 5 september 2003 23:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
achter de schermen wordt er aan gewerkt, alleen hebben sommigen het op dit moment wat druk. Maar de kans dat het door gaat is zeer groot
Ik weet dat het vooral overground(bekendere) artieste zijn maar dat vind ik nou eenmaal, dit is niet wa tik helemaal vind dit is wat ik nu kon bedenken
- DMX- Debuutalbum
- Tupac Shakur- R U Still Down ( ik weet dat de mense hem niet zo vinden maar ik dus wel sorry)
- Biggie - Life after Death
- Nas- Illmatic
- Jay-Z- The Blueprint 2
- Rawkus Soundbombing 2
- Big L- Debuutalbum
- Cypress Hil - IV of 4
- 2pac- Makeveli 7th theory
- Deze plaats is een ode aan alle underground artiesten die liefde voor hiphop tonen
-
quote:Hoe staat 't er mee, mensen?
Op vrijdag 5 september 2003 23:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
achter de schermen wordt er aan gewerkt, alleen hebben sommigen het op dit moment wat druk. Maar de kans dat het door gaat is zeer groot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |