En als ik ze er dan wel op tijd uithaal, zijn ze zo slap als wat en scheuren ze alsnog kapot, als ik er een hap van wil nemen...
Ben ik de enige met dit probleem, of kan ik gewoon niet frituren ???
Ik begrijp dat dit een combinatie van probleem factoren is... ???
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:15 schreef Khalistro het volgende:
of kan ik gewoon niet frituren ???
Te heet en te lang. Bevroren of ontdooit moet niet uitmaken, mits je de tijd in de gaten houd.
Tip: op de doos staat een bereidingswijze, die staat er dus niet voor niks .
ding op 180 graden, en 6 minuten lang.. helemaal gen prbleem.. weet alleen niet wat voor vet ik heb...
quote:
of kan ik gewoon niet frituren ???
FF verpakking lezen voor de ideale temperatuur om bij te bakken, en daar je frituurpan op instellen.
Je moet ze niet te lang erin laten, da's alles. Hoeveelheid in de oven heeft geen invloed. De juiste temperatuur is 180 graden.
Bevroren kroketten lieftst eerst laten ontdooien. niet in de magnetron want dan gaan ze geheid ontploffen in het vet.
Als je ze toch bevroren in het vet flikkert is goede timing essentieel
quote:Owww, dierlijk vet, cholesterolverhogend, jij weegt wel over de 100 op je 50e, jongen
Op donderdag 21 augustus 2003 10:19 schreef Khalistro het volgende:
Ik gebruik blokken vet, dat stolt als het afkoelt.
Gebruik plantaardig vet.
Ga je niet beter van frituren, maar je leeft wat jaartjes langer en dus kun je de tijd dat je niet kon frituren en niet van je kroketten kon genieten nog inhalen .
Je krokketen zuigen zich dan vol vet en worden slap.
quote:Knap, dat jij aan het feit dat hij blokken vet gebruikt kan zien dat het dierlijk vet is.
Op donderdag 21 augustus 2003 10:46 schreef RetepV het volgende:[..]
Owww, dierlijk vet, cholesterolverhogend, jij weegt wel over de 100 op je 50e, jongen
.
Gebruik plantaardig vet.
Ga je niet beter van frituren, maar je leeft wat jaartjes langer en dus kun je de tijd dat je niet kon frituren en niet van je kroketten kon genieten nog inhalen
.
quote:
Owww, dierlijk vet, cholesterolverhogend, jij weegt wel over de 100 op je 50e, jongen
.
Gebruik plantaardig vet.
Ga je niet beter van frituren, maar je leeft wat jaartjes langer en dus kun je de tijd dat je niet kon frituren en niet van je kroketten kon genieten nog inhalen
.
quote:"BOEM"
Hebben jullie dat nou ook altijd ???
Elke keer als ik ga frituren thuis gaat alles goed, op de kroketten na...
Die barsten gewoon elke keer open als ik ze klaar maak, het maakt niet uit of het van Dobben, Mora of Albert Heyn kroketten zijn, allemaal lijken ze gedoemd te mislukken.En als ik ze er dan wel op tijd uithaal, zijn ze zo slap als wat en scheuren ze alsnog kapot, als ik er een hap van wil nemen...
quote:Ja.
Op donderdag 21 augustus 2003 10:51 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Bestaat dierlijk frituurvet uberhaupt?
.
ik doe : stand op maximaal ( = 190graden) .. dan kroketten erin dumpen , 5minuten wachten, klaar..
daarna even met wat keukenrolpapier het vet van die kroketten afdeppen, en eten maar..
Kheb nog nooit 1 laten ontploffen
quote:Hartstikke plantaardig overigens, en ik frituur ongeveer 1x per twee maanden ofzo, want meestal koken we lekker gezond, en als we geen zin hebben om te koken, wordt het meestal salade dat we maken.
.
Gebruik plantaardig vet.
.
Pas als we écht niets anders in huis hebben, willen we wel eens een keertje frituren, maar dan is het wel rete-irritant als je kroketten de hele tijd óf ontploffen, óf volzuigen met vet.
De frituur staat trouwens op de hoogste stand, en ik gooi er meestal maar twee of vier kroketten in.
Maar ik zal de volgende keer de frituur wat lager zetten, en de kroketten langer laten zitten om te kijken hoe dat afloopt.....
quote:Omdat de inhoud sneller verwarmd dan de buitenkant.
Op donderdag 21 augustus 2003 11:42 schreef fallox het volgende:
juist niet langer laten zitten dombowat denk je waarom ze knappen ?
quote:de binnenkant sneller warm dan buitenkant???
Op donderdag 21 augustus 2003 11:51 schreef Khalistro het volgende:[..]
Omdat de inhoud sneller verwarmd dan de buitenkant.
Als ik ze korter laat zitten, zijn de kroketten slappe hap
maar iig , als jij maar 1x in de 2 maand frituurt , haal het dan maar bij de patatboer
quote:Ja, Ossewit
Op donderdag 21 augustus 2003 10:51 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Bestaat dierlijk frituurvet uberhaupt?
quote:Onzin
.
Gebruik plantaardig vet.
.
Succes en eet smakelijk!
quote:Vleeskroketten, aardappelkroketjes gaan prima gelukkig :-)
Op donderdag 21 augustus 2003 12:15 schreef ASSpirine het volgende:
Hebben we het hier over aardappelkroketten of vleeskroketten ?
of is dat weer iets Belgisch ?
quote:da mag tegenwoordig toch helemaal niet meer.. dierlijk vet??
Op donderdag 21 augustus 2003 12:19 schreef yvonne het volgende:[..]
Ja, Ossewit
quote:waarom zou dierlijk vet niet mogen?
Op donderdag 21 augustus 2003 17:09 schreef Metalpunk het volgende:[..]
da mag tegenwoordig toch helemaal niet meer.. dierlijk vet??
quote:ik heb laatst gelezen dat t zelfs erg ongezond was als je m hoger dan 180 zet..... naja.. zelf weten he..
Op donderdag 21 augustus 2003 10:19 schreef Khalistro het volgende:
Ik gebruik blokken vet, dat stolt als het afkoelt.
De frituur staat idd op maximum, want daar geven de kaas-souflé's en de patatten nooit problemen mee, en de kroketten zijn idd bevroren...Ik begrijp dat dit een combinatie van probleem factoren is... ???
quote:Hier ook
Hebben jullie dat nou ook altijd ???
Elke keer als ik ga frituren thuis gaat alles goed, op de kroketten na...
Die barsten gewoon elke keer open als ik ze klaar maak, het maakt niet uit of het van Dobben, Mora of Albert Heyn kroketten zijn, allemaal lijken ze gedoemd te mislukken.En als ik ze er dan wel op tijd uithaal, zijn ze zo slap als wat en scheuren ze alsnog kapot, als ik er een hap van wil nemen...
En dan loopt dat hete papje (want vlees mag je het niet noemen) over je poten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |