Maar nee, cd's koop ik gewoon in de winkel.. Als ik een cd wil hebben, wil ik m ook gelijk hebben. Vandaar.
quote:Reageer dan ook niet.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:06 schreef Wrinex het volgende:
Niet
Bij Bol.com, TheMusicSafe.com, Amazon.co.uk, Play.com, nlstore.
en owja, bij de .co.uk-site bestellen. scheelt een paar euro t.o.v. de .com site
quote:heh... dus jij bent er ook al ingetrapt...
Op woensdag 20 augustus 2003 12:11 schreef Navelpluisje het volgende:
De Nederlandse Boekenclub.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 20-08-2003 12:19]
quote:Kikkerlikker?
Op woensdag 20 augustus 2003 12:18 schreef Vork het volgende:
http://www.ceedeeveedee.com Goede winkel, alles komt optijd, rpizjen zijn redelijk en het assortiment is best groot. Plus dat ze de mogelijkheid hebben tot het betalen per acceptgiro, de enige methode waarvia ik in elk geval artikelen via intertnet wil bestlellen.
quote:Zeg aapje, ik maakte al tikfouten toen Kikkerlikker nog in z'n ei zat.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:19 schreef _BR_ het volgende:
Kikkerlikker?
quote:Heeft leuk spul, maar die gast is een lul en daarom weiger ik daar wat te kopen. Hij boycot ook vaak bands, die naar zijn mening niet correct zijn.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:21 schreef ParanoidEv het volgende:
http://www.displeasedrecords.com natuurlijk
quote:ben jij van die idiote black metal maffia?
Op woensdag 20 augustus 2003 12:27 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Heeft leuk spul, maar die gast is een lul en daarom weiger ik daar wat te kopen. Hij boycot ook vaak bands, die naar zijn mening niet correct zijn.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 12:28 schreef Tokus het volgende:[..]
ben jij van die idiote black metal maffia?
* pro_jeex is wel 100% black metal fan
Wat versta jij onder black metal mafia
quote:Lekker interessant voor mij, ik hoef die gast niet te spreken en de service is snel en de cd's zijn er meestal het goedkoopst. Kunnen veel zaken nog van leren. Wat boycot hij dan? Burzum en van die dingen zeker? Van mij mag ie
Op woensdag 20 augustus 2003 12:27 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Heeft leuk spul, maar die gast is een lul en daarom weiger ik daar wat te kopen. Hij boycot ook vaak bands, die naar zijn mening niet correct zijn.
quote:Burzum, Legion of Doom Graveland etc gewoon goede black metal. Hij is niet zakelijk.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:36 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Lekker interessant voor mij, ik hoef die gast niet te spreken en de service is snel en de cd's zijn er meestal het goedkoopst. Kunnen veel zaken nog van leren. Wat boycot hij dan? Burzum en van die dingen zeker? Van mij mag ie
Maar veel plezier met bestellen
quote:Hehe ja ik loop overal de metal markets mis
Op woensdag 20 augustus 2003 12:39 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Burzum, Legion of Doom Graveland etc gewoon goede black metal. Hij is niet zakelijk.
En ja ik heb hem wel us gezien op metal markets enzo, wat een kwalMaar veel plezier met bestellen
(zoals Vork al heeft gezegd)
[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 20-08-2003 12:43]
quote:Metal markets bij concerten zijn nog goedkoper dan bestellen
Op woensdag 20 augustus 2003 12:41 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Hehe ja ik loop overal de metal markets mis
Maar zo lang ik hem niet hoef te spreken is alles goed.
quote:van Burzum hebben ze anders een hele rits albums.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:39 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Burzum, Legion of Doom Graveland etc gewoon goede black metal. Hij is niet zakelijk.
quote:nu wel weer
Op woensdag 20 augustus 2003 12:57 schreef Tokus het volgende:[..]
van Burzum hebben ze anders een hele rits albums.
En de black metal maffia verweet Displeased juist dat ze te zakelijk waren, door alleen spul te verkopen wat toch wel verkocht wordt, en dus op winst uit te zijn (zie dit topic).
quote:Sjah het is ZIJN winkel. Boeie dus.
En de black metal maffia verweet Displeased juist dat ze te zakelijk waren, door alleen spul te verkopen wat toch wel verkocht wordt, en dus op winst uit te zijn (zie dit topic).
quote:Elcheapo is natuurlijk geen winkel
Op woensdag 20 augustus 2003 12:59 schreef theofiel172 het volgende:
El Cheapo en ik kijk de acties af bij Plato en de hiervoor genoemde sites...
NLStore, play.com en ceedeeveedee zijn wel het meest bezocht hier.
quote:Nee ik ben daar niet van. Ik bedoel met niet zakelijk zijn, dat hij zijn politieke mening niet gescheiden kan houden van z'n werk.
Back ontopic dan maar weer
quote:Bij de Japanse site bestellen scheelt nog veel meer euro'tjes
Op woensdag 20 augustus 2003 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
www.cdwow.co.uk
goedkoop, snel enzoen owja, bij de .co.uk-site bestellen. scheelt een paar euro t.o.v. de .com site
quote:Nee, maar dat is zeg maar waar ik.....laat maar
Op woensdag 20 augustus 2003 13:00 schreef Litpho het volgende:[..]
Elcheapo is natuurlijk geen winkel
, maar dat terzijde.
quote:Jah
Op woensdag 20 augustus 2003 12:18 schreef innerSheep het volgende:[..]
heh... dus jij bent er ook al ingetrapt...
Een heel mager cd en boek-aanbod hebben ze.
quote:Boeit me niets, als ik daar goedkoop cdtjes kan bestellen doe ik dat gewoon. Bovendien levert Displeased Records een aardige hap underground black metal, zelfs enkele NSBM bands. Niet genoeg natuurlijk, maar goed.
Op woensdag 20 augustus 2003 13:02 schreef pro_jeex het volgende:
Nee ik ben daar niet van. Ik bedoel met niet zakelijk zijn, dat hij zijn politieke mening niet gescheiden kan houden van z'n werk.
Verder is het inderdaad een op geld beluste kwal, dat ben ik met de black metal maffia eens!Back ontopic dan maar weer
Nu vraag ik jou, Pro_Jeex,
BlackGoat van Barbarian Wrath zit altijd te kankeren op zgn. 'Norsecore' bands, (zie bijv: Darkthrone - Panzerfaust), claimt dat het valse black metal is enz, dat weerhoudt jou er toch ook niet van om bij dit geweldige label cd's te bestellen? Mij niet iig...
quote:Maar hij weigert (displeased) of Legion of Doom te verkopen en Werwolf (a-politiek) en NSBM heeft ie ook de schurft aan, daar wil ik dus niet bestellen.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:19 schreef Summoner het volgende:[..]
Boeit me niets, als ik daar goedkoop cdtjes kan bestellen doe ik dat gewoon. Bovendien levert Displeased Records een aardige hap underground black metal, zelfs enkele NSBM bands. Niet genoeg natuurlijk, maar goed.
Nu vraag ik jou, Pro_Jeex,
BlackGoat van Barbarian Wrath zit altijd te kankeren op zgn. 'Norsecore' bands, (zie bijv: Darkthrone - Panzerfaust), claimt dat het valse black metal is enz, dat weerhoudt jou er toch ook niet van om bij dit geweldige label cd's te bestellen? Mij niet iig...
quote:Inderdaad, voor Graveland cd's kun je ook al niet terecht bij Displeased. Dom dat dan wel Burzum verkocht wordt, zeer inconsistent, en erg hypocriet.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:25 schreef pro_jeex het volgende:
Maar hij weigert (displeased) of Legion of Doom te verkopen en Werwolf (a-politiek) en NSBM heeft ie ook de schurft aan, daar wil ik dus niet bestellen.
Nee ik bestel graag bij Barbarian Wrath, het is een bevriend label, dus dat is voor mij een andere zaak.
Hoezo is Barbarian Wrath een 'bevriend' label? Het is wel een erg goed label, met bands als Countess, Morrigan en Tearstained... Echt vette klasse, stuk voor stuk.
quote:Een kameraad van mij z'n band heeft Barbarian Wrath als label. Heretic, ze zitten op Barbarian Wrath. Dus vandaar bevriend label.
Op woensdag 20 augustus 2003 16:40 schreef Summoner het volgende:[..]
Inderdaad, voor Graveland cd's kun je ook al niet terecht bij Displeased. Dom dat dan wel Burzum verkocht wordt, zeer inconsistent, en erg hypocriet.
Hoezo is Barbarian Wrath een 'bevriend' label? Het is wel een erg goed label, met bands als Countess, Morrigan en Tearstained... Echt vette klasse, stuk voor stuk.
(hebben heeeeeeeeeeeeeel veel), is de post-order-afdeling van de Plato-winkel uit Den Haag (die volgens mij los staat van de overige Plato-winkels in den lande).
quote:als je bij www.cd-wow.com.hk besteldt ben je nog iets goedkoper uit.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
www.cdwow.co.uk
goedkoop, snel enzoen owja, bij de .co.uk-site bestellen. scheelt een paar euro t.o.v. de .com site
Verder bestel ik bij www.nlstore.nl
quote:Ah, van dat Devil Worshipper album. Interessant.
Op woensdag 20 augustus 2003 17:01 schreef pro_jeex het volgende:
Een kameraad van mij z'n band heeft Barbarian Wrath als label. Heretic, ze zitten op Barbarian Wrath. Dus vandaar bevriend label.
play.com moet ik in de gaten houden, lekker goedkoop enze hebben ook games
koop tegenwoordig geen cd's meer, maar toen ik ze nog kocht, haalde ze ik bij Platenhuis ' 't oor'
quote:Bestelde ik ook veel, maar volgens mij hebben ze hun assortiment een anderhalve week geleden verschrikkelijk opgeschoond! Die rare obscure dingen tegen afbraakprijzen kan ik in ieder geval niet echt meer vinden (bijv. Clem Snide voor euro 14).
Op woensdag 20 augustus 2003 12:18 schreef Vork het volgende:
http://www.ceedeeveedee.com Goede winkel, alles komt optijd, prijzen zijn redelijk en het assortiment is best groot. Plus dat ze de mogelijkheid hebben tot het betalen per acceptgiro, de enige methode waarvia ik in elk geval artikelen via intertnet wil bestlellen.
Verder wel eens bij FRS (aanbiedingen jah), boudisque, plato, proxis. Even kijken waar ze wat hebben en tegen welke prijs...
Soms ook rechtstreeks bij bandsites of fanclubs (Bettie Serveert bijvoorbeeld, Under The Surface is een erg symphatieke club!)
NLStore heb ik geen ervaringen mee, toch maar eens uitproberen
quote:In het merendeel van Europa (waaronder Nederland) wel, ja
Op donderdag 21 augustus 2003 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vraagje over play.com: leveren die ook in Europa zonder verzendkosten???
quote:oe!
Op donderdag 21 augustus 2003 13:19 schreef Litpho het volgende:[..]
In het merendeel van Europa (waaronder Nederland) wel, ja
.
[Dit bericht is gewijzigd door noplayer op 21-08-2003 14:25]
Ten eerste ben ik www.elcheapo.nl en www.vergelijk.nl gaan checken. Daarna ben ik op een aantal sites gaan kijken hoeveel alle dvd's op het lijstje daar bij elkaar kosten. De adder onder het gras is natuurlijk dat de verzendkosten die op de sites waar de prijzen worden vergeleken niet altijd kloppen. De ene keer zijn die per dvd, dan weer per gewicht, dan weer per bestelling of per deelbestelling. Voor je erachter bent welke methode het goedkoopst is ben je een paar uur verder...
En nog een algemene opmerking: Ik vind het heel irritant dat het op sommige sites zo moeilijk vantevoren te bepalen is hoeveel de verzendkosten gaan bedragen. Dan vertrouw ik het al gelijk niet meer zo. Dit geldt natuurlijk vooral als je bijvoorbeeld een box bestelt. Je weet ten eerste vaak niet precies hoe het verpakt is en hoe worden de kosten dan berekend? Per schijfje? Per doosje? Geen idee.
De verzendkosten van de vergeleken sites:
Bol.com: 1,95 per bestelling (wel of niet in 1x geleverd)
Ceedeeveedee:: 0,99 per dvd
NLstore: gratis
Free Record Shop: per gewicht, maar gratis bij afhalen in filiaal
Bee Seen: Viel af omdat ze weliswaar bij meer dan 3 dvd's een vaste prijs van 5,50 rekenen, maar dat dit ook geldt voor deelbestellingen. Ik voelde de bui al hangen dat ze dus alles apart zouden gaan verzenden. Hebben ook niet alles, maar de dingen die ze hadden waren wel goedkoop.
Dit is mijn verlanglijstje, muziek en tv-series (niet lachen, het is jeugdsentiment ):
Lennon Legend - muziek
Simon & Garfunkel: Concert in Central Park - muziek
Duel in de diepte: - tv serie, 3 dvd-box
Kunt u mijn de weg naar Hamelen vertellen: - tv serie, 4 dvd box
Dagboek van een herdershond: - tv serie, 4 dvd box
Bevindingen (prijzen excl. verzendkosten):
code:Nlstore lijkt hier veruit de duurste, maar dit wordt vooral veroorzaakt door de belachelijk hoge prijs van Duel In De Diepte. Verder ontlopen de kale totaalprijzen elkaar niet veel. CeeDeeVeeDee lijkt de goedkoopste, maar dit wordt weer geheel teniet gedaan door de gehanteerde verzendkosten per dvd.Bol CDVD NLstore FRS
Lennon Legend 24,99 25,10 24,50 27,99
Central Park 18,99 18,89 18,01 19,99
Duel i/d Diepte 18,99 19,23 28,90 14,99
Dagboek v/e h. 46,99 46,63 47,81 44,99
Hamelen 46,99 46,63 45,08 49,99
------- ------- ------- -------
Totaal 156,95 156,48 164,30 157,95
Gebaseerd op deze bevindingen heb ik maar besloten om Lennon Legend, Concert in Central Park en Hamelen bij NLstore te bestellen. Duel in de diepte en Dagboek van een herdershond bestel ik dan bij de Free Record Shop en laat ze bij het filiaal hier bezorgen.
D.w.z., tenzij hier iemand een reden kan bedenken waarom ik dat niet moet doen en/of een betere suggestie heeft.
mocht ik nog gaan bestellen doe ik dat wel bij www.boomkat.com of www.forcedexposure.com : ]
quote:- edit - Bij www.cd-wow.com.hk hebben ze alleen de Lennon Legend CD. Die zoek ik dus niet.
Op donderdag 20 november 2003 15:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jane, je hebt geen creditcard? een aantal van je dvd's op je verlanglijstje zijn bij www.cd-wow.com.hk en play.com veel goedkoper. Bovendien rekenen die géén verzendkosten.
Bij play.com hebben ze alleen The Concert in Central Park, voor 13,99 Britse ponden. Ik weet de omrekenkoers niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat ik dan toch duurder uitkwam dan 18,01 euro (bij nlstore)?
Oh, en ja, ik heb een creditcard.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-11-2003 16:18]
quote:Wat je dus nooit moet doen is je creditcard nummers vrij geven.
Op donderdag 20 november 2003 15:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jane, je hebt geen creditcard? een aantal van je dvd's op je verlanglijstje zijn bij www.cd-wow.com.hk en play.com veel goedkoper. Bovendien rekenen die géén verzendkosten.
quote:Nou ja, ik heb al meerdere malen dingen via internet met mijn creditcard betaald. O.a. bij cdwow, maar ook concertkaartjes e.d., je ontkomt er bijna niet meer aan als je dingen online wilt bestellen. Dingen die ik bij Bol heb gekocht, heb ik tot nu toe elke keer met acceptgiro betaald, maar op andere sites hebben ze die optie natuurlijk niet altijd.
Op donderdag 20 november 2003 15:42 schreef zoom het volgende:[..]
Wat je dus nooit moet doen is je creditcard nummers vrij geven.
quote:wat een gelul.
Op donderdag 20 november 2003 15:42 schreef zoom het volgende:[..]
Wat je dus nooit moet doen is je creditcard nummers vrij geven.
quote:Psies.
Op donderdag 20 november 2003 15:48 schreef Jane het volgende:[..]
Nou ja, ik heb al meerdere malen dingen via internet met mijn creditcard betaald. O.a. bij cdwow, maar ook concertkaartjes e.d., je ontkomt er bijna niet meer aan als je dingen online wilt bestellen. Dingen die ik bij Bol heb gekocht, heb ik tot nu toe elke keer met acceptgiro betaald, maar op andere sites hebben ze die optie natuurlijk niet altijd.
94,99 hkd = 10,28 euro
13,99 pond = 19,95 euro
Play.com is dus duurder dan nlstore.
-edit- Die 10,28 euro is dus voor een cd. En die zoek ik niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-11-2003 16:19]
quote:Wat een nepperts. Ik heb al 5 DVD's gechekt en ze zijn elders allemaal goedkoper.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:41 schreef Rhapsody het volgende:
www.ceedeeveedee.nl, goede service, snel en goedkoop
quote:Ik heb in totaal 70 cd's en dvd's besteld bij CDWow. soms bij co.uk, soms bij .hk. Geen enkel probleem gehad. Een keer kwamen 3 cd's niet aan (in post verloren gegaan). Zonder problemen nieuwe cd's ontvangen.
Op donderdag 20 november 2003 16:03 schreef Jane het volgende:
Ok, ben even gaan omrekenen m.b.v. deze site:94,99 hkd = 10,28 euro
13,99 pond = 19,95 euro
Play.com is dus duurder dan nlstore, maar cdwow Hong Kong echt veel goedkoper. Maar hebben mensen hier al eens daadwerkelijk wat besteld bij cdwow Hong Kong? Ik zelf al wel eens bij 2 verschillende cdwow sites en het kwam toch allemaal uit Malmo. Is dat ook als je zogenaamd in Hong Kong bestelt?
quote:Tnx, ik zal het onthouden voor de volgende keer. Op dit moment heb ik er niet veel aan, omdat ze alleen de cd bleken te hebben en ik zoek de dvd. Ik had niet goed gekeken dus.
Op donderdag 20 november 2003 16:20 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Ik heb in totaal 70 cd's en dvd's besteld bij CDWow. soms bij co.uk, soms bij .hk. Geen enkel probleem gehad. Een keer kwamen 3 cd's niet aan (in post verloren gegaan). Zonder problemen nieuwe cd's ontvangen.
Dvd's en cd's besteld bij cd-wow.com.hk komen ook uit zweden of engeland.
quote:No problem
Op donderdag 20 november 2003 16:31 schreef Jane het volgende:[..]
Tnx, ik zal het onthouden voor de volgende keer. Op dit moment heb ik er niet veel aan, omdat ze alleen de cd bleken te hebben en ik zoek de dvd. Ik had niet goed gekeken dus.
Soms hebben ze op www.cdwow.co.uk nog enkele andere titels dan bij de .com-hk-variant. Is een eurootje duurder, maar nog altijd veel goedkoper dan Nederlandse stores ...
cd-wow is echt cool, wat ze hebben is echt super goedkoop en altijd best snelle verzending. Wat wel weer jammer is, is dat ze zo weinig hebben en dat je (behalve op de .nl variant) alleen maar met creditcard kan betalen...
quote:Ah, idd 10,99 pond voor de Lennon Legend dvd, wat volgens mijn berekeningen zo'n 15,80 euro is. Goedkoper dan nlstore dus.
Op donderdag 20 november 2003 16:38 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
No problem
Soms hebben ze op www.cdwow.co.uk nog enkele andere titels dan bij de .com-hk-variant. Is een eurootje duurder, maar nog altijd veel goedkoper dan Nederlandse stores ...
Het wordt dus:
Lennon Legend - cdwow UK voor + 15,80 euro
Central Park - nlstore voor 18,01 euro
Hamelen - nlstore voor 45,08 euro
Duel i/d Diepte - FRS voor 14,99 euro
Dagboek v/e hh - FRS voor 44,99 euro
Samen 138,87 euro. Misschien nog steeds veel geld, maar ik wil ze nu eenmaal graag hebben en toch vele euro's goedkoper dan dat ik ze maar klakkeloos ergens gekocht had.
-edit- omrekenfout aangepast
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-11-2003 18:31]
quote:ik geloof dat je berekening niet klopt, de pond kost op dit moment ongeveer 1,44... 10.99 = 15.80 ongeveer dus NOG goedkoper!!!
Op donderdag 20 november 2003 18:02 schreef Jane het volgende:[..]
Ah, idd 10,99 pond voor de Lennon Legend dvd, wat volgens mijn berekeningen zo'n 18,61 euro is. Goedkoper dan nlstore dus.
quote:Oh stom! Ik was vergeten mijn omrekensite van US dollars te veranderen in Euro.
Op donderdag 20 november 2003 18:12 schreef joris007 het volgende:[..]
ik geloof dat je berekening niet klopt, de pond kost op dit moment ongeveer 1,44... 10.99 = 15.80 ongeveer dus NOG goedkoper!!!
Tnx anyway. Nog goedkoper, mooi!
-edit- Laat maar. Via je bank of girorekening dus, waar ze bij inschrijving eerst 2,50 afhalen, die je dan weer terug kunt krijgen als je de schriftelijke machtiging terugstuurt.
Te veel gedoe. Ik ga het wel ophalen in de winkel.
Cdwow bewijst maar weer eens wat snelheid betreft onovertroffen te zijn, want terwijl ze bij de FRS waarschijnlijk de maandagochtendslaap nog uit hun ogen aan het wrijven waren, lag de Lennon Legend dvd die ik donderdagavond via www.cdwow.co.uk bestelde hier vanmiddag al in de brievenbus! Gestuurd via airmail vanuit Singapore deze keer.
quote:Ik heb ook een CD in bestelling bij Musicsafe. Is dat een betrouwbaar bedrijf?
Op woensdag 20 augustus 2003 12:51 schreef ranja het volgende:
1. nlstore
2. play.com
3. amazon (com en co.uk)
4. musicsafe
5. overige: cdwow, bandsites, en nog wat waar ik niet op kan komen...
quote:Same here
Op maandag 24 november 2003 17:23 schreef Jane het volgende:
Om jullie even op de hoogte te houden van mijn bevindingen bij het bestellen van de dvd's waar ik het eerder over had:Cdwow bewijst maar weer eens wat snelheid betreft onovertroffen te zijn, want terwijl ze bij de FRS waarschijnlijk de maandagochtendslaap nog uit hun ogen aan het wrijven waren, lag de Lennon Legend dvd die ik donderdagavond via www.cdwow.co.uk bestelde hier vanmiddag al in de brievenbus!
Gestuurd via airmail vanuit Singapore deze keer.
Ze hebben zelfs een spaarsysteem dus als je veel cd's haalt, kun je er ook nog eens eentje gratis bestellen.
Prima service via normaal telefoonummer.
Enigste minpuntje is de hoeveel heid informatie, maar daarentegen staan wel alle EAN nummers vermeld.
Goedkoop en geen verzendkosten
quote:Mee eensch
Op maandag 24 november 2003 20:09 schreef SP23 het volgende:
www.nlstore.nlZe hebben zelfs een spaarsysteem dus als je veel cd's haalt, kun je er ook nog eens eentje gratis bestellen.
Prima service via normaal telefoonummer.
Enigste minpuntje is de hoeveel heid informatie, maar daarentegen staan wel alle EAN nummers vermeld.Goedkoop en geen verzendkosten
Al veel cd's en dvd's besteld. Geen problemen mee gehad en lekker goedkoop bovendien
WebWereld - De Britse muziekindustrie heeft een onderzoek gestart naar de verkoop van muziek-cd's aan Europeanen bij internetwarenhuis Amazon.
Amazon verkoopt of importeert geen illegale cd's, benadrukt de British Phonographic Industry (BPI). Maar als Engelsen cd's veel goedkoper in de VS bestellen, is er mogelijk sprake van illegale zogenoemde 'parallelimport', aldus de BPI in de Financial Times. Als dat klopt, worden daarmee de auteursrechten geschonden door Amazon.
Bij parallelimport verkopen grote bedrijven producten in diverse landen voor verschillende prijzen. Door -in dit geval- de cd's in de Verenigde Staten te bestellen, zijn Britten vaak veel goedkoper uit dan als ze de cd's in hun eigen land kopen.
Volgens de BPI valt de Britse tak van Amazon (Amazon.co.uk) niets te verwijten. Het onderzoek richt zich daarom vooral op het Amerikaanse moederbedrijf.
Het is niet het eerste onderzoek van de BPI naar parallelimport. In februari staat de organisatie in de rechtbank tegenover de Hongkongse cd-winkel CD Wow. Deze winkel biedt traditionele cd's veel goedkoper aan Europeanen aan dan in de EU. Naast de zaak tegen CD Wow, is de BPI ook een rechtszaak gestart tegen Play.com.
In Nederland draagt parallelimport ongeveer voor 2 procent bij aan de totale omzet van merkartikelen. Jaarlijks is dit goed voor ongeveer 450 miljoen euro, aldus de Kamer van Koophandel. "
Wordt dit dadelijk ook al verboden?? Hoe zit het met open concurrentie.
Het betekent gewoon dat het wel goedkoper KAN maar niet MAG!!!!!
Het feit dat in Amerika en bij CD Wow (waar ik al m'n cd's koop) cd's VEEL goedkoper zijn dan hier, zegt genoeg over de cd-winkels in Nederland ...
CD Wow enz. onderzoeken ze wel, maar als wordt gevraagd om datzelfde bij (Nederlandse) platenmaatschappijen te doen (mogelijke prijsafspraken) blijkt dat ineens niet nodig of niet mogelijk. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk ...
quote:Met prijzen van 11 euro (omgerekend van Hongkong dollar) hoef ik geen CJP te hebben lijkt me?? Of krijg jij nog meer korting op nieuwe cd's?
Op donderdag 8 januari 2004 16:11 schreef Teijeextra het volgende:
Ehhh... niet, eigenlijk :p
Ik heb geen zin om eerst een week te moeten wachten op mijn CD (is mijn geld trouwens ook alweer op) en bovendien kan ik mijn CJP dan niet gebruiken
quote:Play.com en CDwow hebben geen verzendkosten
Op donderdag 8 januari 2004 18:28 schreef Viking84 het volgende:
veel te duur en je betaalt ook nog porto
quote:Volgens mij wordt dat op een bepaalde manier afgeschermd ofzo.
Op donderdag 8 januari 2004 21:37 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
Ligt het aan mij of ligt cd-wow.com.hk eruit?
quote:af en toe heb ik ook problemen met .com.hk, maar nu laadt ie weer goed.
Op maandag 19 januari 2004 20:23 schreef Kos het volgende:
Iemand die meer weet over cd-wow.com.hk? Hier zie ik ook niets... afbeeldingen laden niet en ik kan geen cd's zoeken... cd-wow.co.uk doet het wel goed
quote:Zelf heb ik goede ervaringen met musicsafe.nl
Op donderdag 27 november 2003 17:42 schreef kriele het volgende:
Twee weken terug al een Cd besteld bij musicsafe. Ik heb nog steeds niks.
quote:en http://www.cd-wow.com.hk/ werkt hier weer es niet, dus geen idee of alle prijzen van CD Wow zijn verhoogd of alleen voor de Britse markt.
An online music seller has been forced to raise its prices after settling out of court with the music industry in a row over imported CDs.
The British Phonographic Industry (BPI) and CD-Wow! were due to have gone to court in two weeks' time.CD-Wow! had been accused of violating UK copyright law by importing cheaper CDs from outside Europe to the UK.
The retailer says it will now raise UK CD prices by £2 as it will have to buy more expensive CDs from Europe.
"I am delighted that we have been able to resolve this case on agreed terms," BPI chairman Peter Jamieson said.
The BPI and CD-Wow! released a joint statement after the settlement was reached.
Blijft erg vervelend dat de globisering van markten (ten gunste van klanten) blijkbaar erg lastig is voor de muziekindustrie.
quote:huidige prijzen: met huidige wisselkoersen:
Op woensdag 20 augustus 2003 18:31 schreef Kopdans het volgende:[..]
als je bij www.cd-wow.com.hk besteld ben je nog iets goedkoper uit.
Standaardprijs .nl: 14,99
Standaardprijs .co.uk : 8,99 pond :0.6965 = 12,91 Euro
Standaardprijs .com.hk: 94,99 HKdollar : 8,62 = 11,02 euro
De produkten en snelheid is hetzelfdeVerder bestel ik bij www.nlstore.nl
Dus via Hongkong ben je nog steeds het goedkoopste mee.
Ik vind het trouwens nog steeds belachelijk dat vrije wereldhandel nog niet overal is doorgedrongen. Spreken we hier van legale kartelvorming en prijsafspraken.
[Dit bericht is gewijzigd door Kopdans op 26-01-2004 19:02]
groeten
quote:Precies. En dan gaan platenmaatschappijen hard huilen als een cd shop zo slim is om hun inkopen via HK te doen. En dat terwijl die cd waarschijnlijk uit exact dezelfde fabriek komt als dat ie in Europa zou zijn besteld. En een instantie als de Europese Commissie blijft maar weigeren om dat soort praktijken te onderzoeken. Alles voor de consument, behalve als er goede afspraken zijn gemaakt
Op maandag 26 januari 2004 19:00 schreef Kopdans het volgende:[..]
Ik vind het trouwens nog steeds belachelijk dat vrije wereldhandel nog niet overal is doorgedrongen. Spreken we hier van legale kartelvorming en prijsafspraken.
Ik vind het overigens vreemd dat CDWow de prijzen volgens die afspraak MOET verhogen. Ze bepalen toch zelf de prijs die ze een klant berekenen? Dat ze dan een lagere (of verliesgevende) marge hebben, is toch niet het probleem van de platenmaatschappij? Dat ze in Europa moeten inkopen, staat m.i. daar helemaal los van.
Maar een vraagje over themusicsafe; bij sommige cd's (eigenlijk praktisch alle cd's die ik bij ze zou willen bestellen) staan lachwekkende details. "Levertijd, 2-3 weken" en vervolgens "Leverbaarheid, goed", met zo een fel groene balk om je maar de indruk te laten geven dat alles in orde is. Zo een tijd wachten op cd's, daar heeft natuurlijk niemand zin in, maar dan ben ik toch bij dat de cd's goed leverbaar zijn hoor, meneer-de-musicsafe.
Heeft iemand ervaring met zulk soort bestellingen? (Dus een cd orderen, terwijl themusicsafe hem blijkbaar nog niet binnen heeft) Want de laatste keer dat ik dit bij NLStore heb gedaan, duurde het echt dik 3-4 weken voordat de eerste cd er was, en van de tweede cd kreeg ik na een nog langere periode bericht dat ze hem waarschijnlijk niet konden krijgen. Of ik nóg langer wilde wachten, of de bestelling cancellen. Tja dan had k beter verzendkosten bij Amazon kunnen betalen.
Daarbij heb ik nog nooit klachten gehad bij bovengenoemde winkels.
quote:Klopt, dit is even wennen, maar als je de info 'achter' het groene balkje leest, zie je het verschil. De levertijd is in het genoemde geval 2-3 weken, maar door het groene balkje weet je dan ook bijna zeker dat je hem ook geleverd krijgt (en hopelijk dus ook binnen 2-3 weken
Op maandag 26 januari 2004 23:25 schreef viking het volgende:
...
Maar een vraagje over themusicsafe; bij sommige cd's (eigenlijk praktisch alle cd's die ik bij ze zou willen bestellen) staan lachwekkende details. "Levertijd, 2-3 weken" en vervolgens "Leverbaarheid, goed", met zo een fel groene balk om je maar de indruk te laten geven dat alles in orde is. Zo een tijd wachten op cd's, daar heeft natuurlijk niemand zin in, maar dan ben ik toch bij dat de cd's goed leverbaar zijn hoor, meneer-de-musicsafe.![]()
....
Zoals gezegd, het is even wennen, maar ik vind het erg positief dat dit soort info gedeeld wordt met de klant, waardoor je zelf de keuze kunt maken het toch te proberen (of niet).
Proberen heeft overigens soms resultaat: na 4 maanden kreeg ik een van de 'praktisch onleverbare cd's met > 8 weken levertijd' alsnog!
Toppie dus !
Geachte heer/mevr
'Wij hebben van onze leverancier de informatie ontvangen dat het door u bestelde artikel helaas niet meer geleverd wordt door de maatschappij.Wij zullen dan ook dit artikel van uw bestelling helaas moeten annuleren.
Via het onderstaande formulier kunt u het bank of girorekening aangeven voor het terugbetalen van het door u betaalde bedrag of u kunt kiezen voor een tegoedbon van het betaalde bedrag +10% extra.'
Heel netjes dus.
Ik heb gekozen voor die tegoedbon, bestel toch regelmatig.
Proxis is vaak erg goedkoop, de goedkoopste vaak volgens ElCheapo, bij Plato hebben ze veel muziek en de bezorging is RETEsnel (vaak volgende dag in huis), en je kan met automatische afschrijving betalen, ideaal!
Bij Amazon is de keus helemaal groot, zeker als je bijv een bepaalde klassieke uitvoering zoekt. En met de goedkope dollar ben je op dit moment extra voordelig uit.
Maar de meeste cd's koop ik nog steeds gewoon in de winkel moet ik zeggen.
quote:Nou, goedkoop zijn zij dus absoluut niet.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:41 schreef Rhapsody het volgende:
www.ceedeeveedee.nl, goede service, snel en goedkoop(zoals Vork al heeft gezegd)
Ceedeeveedee heeft ook een groot aanbod en heb er nog geen problemen mee gehad met moeilijk te bestellen cd's.
quote:Heb je geld teveel
Op vrijdag 30 januari 2004 18:12 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik koop bij bOl.cOm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |