abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12596398
Vanochtend is me overkwamen waar ik op met huiverende tanden op zat te wachten. Ik heb een uittreding gekregen. Het ging zo:
- Ik kreeg een soort lachbui, op dat moment werd ik wakker.
- Ik werd wakker waarop ik binnen 10 seconden mezelf verheven voelde boven mijn lichaam.
- Ik had meteen automatisch mijn ogen gesloten, omdat ik wist dat dit het was. Ik zag allemaal puntjes.
- Ik hoorde vrouwen schreeuwen en dat was de reden waarom ik bang weer terug ben gegaan. Eigenlijk wilde ik niet weg, maar het werd me even te veel.

Ik kan het op dit moment nog niet geloven, maar echt ik heb voor 5 seconden een uittreding ervaren. Ik was heel bewust hierbij.

[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 21-08-2003 12:12]

Snijden maar
pi_12596529
Hoi RodrigodiazdeVivar,
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:50 schreef je het volgende:

Ik had net een echte goede trance waarin ik angstig werd. En toen moest ik eruit dacht ik bij mezelf. Op dat moment zag ik mijn oom voorbijflitsen.
10 minuten later begint mijn vader over hoe mijn oom slaags is geraakt met iemand. Ik vind dat vreemd, waarom gebeurd dat zo onverwachts.
...
Ben ik helderziend aan het worden ofzo lol

grote helderziende!
Nee, gelukkig (en dat zeg ik met reden) is het niet zo erg.
Je stelt je in een meditatie c.q. trance open voor invloeden en energieën die op het stoffelijke niveau niet voelbaar zijn. Tijd is een illusie (lunchtijd dubbel zo erg). Tijd is niet lineair, alles gebeurt in feite tegelijk. Alleen wordt voor mensen de zaak met seconden en uren wat gestroomlijnd omdat het brein de zaak anders niet uit elkaar kan houden.
Wat je 'zag' in je trance was iets dat eraan zat te komen. Er zijn mensen die van deze dingen hun broodwinning maken (paragnosten). Iedereen kan dit in principe. Het is maar net of je jezelf daar open voor durft te stellen. Vaak is het zo dat mensen in eerste instantie zo erg schrikken van die dingen dat ze in hun meditatieve schulp kruipen en er pas veel later weer uit durven komen. Dan krijg je zoiets van 'Shit, eerst werkte het, en nou niet meer!' Niks aan de hand, komt wel weer terug. Als je dat wilt, tenminste.
quote:
P.S. Nu ik die hoofstukken heb gelezen begrijp ik waarom je zo wacht met het posten van de deel met de chakra's. Good job. Wacht er nog een week mee zou ik zeggen.
Je hebt hier gelijk mee. Mediteren is niet iets wat je effe tussendoor doet. Je hoort het een behoorlijke tijd te trainen voor je ermee gaat experimenteren. Dan ben je er, op allerlei niveaus, wat aan gewend. Doe je dat niet, dan stel je je geest in 1 klap bloot aan veel te veel nieuwe ervaringen en indrukken. Da's niet gezond.
quote:
Nog een P.S. Ik ga mijn ervaring vertellen van de vandaag door mij uitgevoerde meditatie:
- Ik was er al een paar dagen mee bezig, maar nu zag ik voor het eerst fel licht toen ik mediteerde, dat was ook het moment waarop ik angstig werd.
Dat licht is niet zo gevaarlijk hoor. Ik heb het ook een aantal keren gezien en schrok me toen ook de pleuris. Wat je ziet is moeilijk te omschrijven. Sommigen noemen het God. Sommigen noemen het de Universele Bron van Liefde en Wijsheid.
Er is 'ergens' een centraal 'magazijn' van kracht, weten, liefde, wijsheid. Iedereen is op dat magazijn 'aangesloten'. Dat magazijn is zo immens mooi, groot en krachtig dat het voor een gewoon mens niet te bevatten is. Er zit zoveel power in dat het lijkt alsof je in de grote broer van de zon kijkt als je het mag aanschouwen.
Gefeliciteerd dat je dat zo snel al mocht doen!!

Paul

An' harm it none, do as you will
pi_12596548
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:31 schreef MeSSeNGeR het volgende:
Komt het volgende deel heel binnenkort of moet ik nog een uur wachten? IK zou willen gaan mediteren en dan slapen.
Even een goedbedoelde algemene wenk hier.
Mediteren is geen wedstrijd.
Als je wilt gaan mediteren en slapen moet je dat gewoon doen. Die vervolgpost komt heus wel, en die loopt niet weg.
Wacht je op zoiets en lees je het, dan heb je kans dat je een goed moment mist waarop je had kunnen mediteren.

Awen blessings,
Paul

pi_12596727
Nou, net mijn eerste keer en ik voelde heel mijn lichaam inderdaad 'zoemen/trillen'... Geweldig gevoel, ook ging ik ietwat verder en voelde ik inderdaad op sommige momenten mijn hart of ademhaling niet meer. Zo eng is het niet, als je weet dat het ongevaarlijk is. In ieder geval vind ik het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om dit voor mensen zo makkelijk te maken en de posts te schrijven. Ga zo door
We'll keep on whispering our mantras.
pi_12597396
Voor mijn 2de keer is het niet echt gelukt moet ik zeggen. Ik krijg veel problemen met het visualiseren. Mijn lift blijft maar naar beneden gaan en wilt niet stoppen als ik inadem. Idem voor de trap en ladder. Ik zeg zo nog dat die lift niet naar beneden moet gaan en dat ik op elk verdiep moet stoppen maar ik moet een stroompanne gebruiken om mijn lift stil te krijgen en ja dan stroom ik weer vol gedachten en is het gedaan met mediteren.
pi_12597742
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 09:36 schreef MeSSeNGeR het volgende:
Voor mijn 2de keer is het niet echt gelukt moet ik zeggen. Ik krijg veel problemen met het visualiseren. Mijn lift blijft maar naar beneden gaan en wilt niet stoppen als ik inadem. Idem voor de trap en ladder. Ik zeg zo nog dat die lift niet naar beneden moet gaan en dat ik op elk verdiep moet stoppen maar ik moet een stroompanne gebruiken om mijn lift stil te krijgen en ja dan stroom ik weer vol gedachten en is het gedaan met mediteren.
Misschien helpt dit wel; Tijdens het inademen denk je in een vliegtuig te zitten die gewoon rechtdoor gaat (zonder hoogteverschillen). Tijdens het uitademen denk je dat het vliegtuig naar beneden gaat, wat de adrenaline effect geeft. Die effect moet je tijdens het uiademen idenken en voelen. Je moet hard concentreren.

Oh ja, lees mijn vorige post. Er is iets raars gebeurd bij me.

Snijden maar
pi_12597787
quote:
Voor mijn 2de keer is het niet echt gelukt moet ik zeggen. Ik krijg veel problemen met het visualiseren. Mijn lift blijft maar naar beneden gaan en wilt niet stoppen als ik inadem.
Niet wanhopen. Probeer het eerst eens een paar dagen met geconcentreerd ademhalen. (Zie verder terug in dit topic). Misschien moet je geest er eerst aan wennen om wat minder activiteit te ontplooien, om aan de rust te wennen.
En ook jezelf niet op je kop meppen omdat het niet meteen lukt. Het is gewoon de techniek te pakken krijgen. Vliegen lukt ook niet iedereen direct, terwijl het enkel zaak is om jezelf naar de grond te gooien en dan te missen...
pi_12598891
Help, na mijn ervaring van vanochtend, durf ik niet meer in trance te raken. Wat doe ik hieraan?
Snijden maar
  FOK!fotograaf donderdag 21 augustus 2003 @ 11:15:28 #159
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12599300
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:04 schreef paganpaul het volgende:
Niet wanhopen. Probeer het eerst eens een paar dagen met geconcentreerd ademhalen. (Zie verder terug in dit topic). Misschien moet je geest er eerst aan wennen om wat minder activiteit te ontplooien, om aan de rust te wennen.
En ook jezelf niet op je kop meppen omdat het niet meteen lukt. Het is gewoon de techniek te pakken krijgen. Vliegen lukt ook niet iedereen direct, terwijl het enkel zaak is om jezelf naar de grond te gooien en dan te missen...
Is inderdaad ook een belangrijk punt bij zen. Je geest verzet zich tegen het leegmaken omdat dit niet iets is waar je geest gewend aan is. Daarom zal je geest 'ruis' proberen te veroorzaken zoals allerlei fenomenen en gedachten. Die moet je dan ook van je afzetten, hoe verleidelijk ze ook zijn. Is erg moeilijk om jezelf zover te krijgen dat je de gedachten wel beseft, maar er niet aan deelneemt actief.

Ik persoonlijk hou het meer bij mijn eigen manier (hoe interessant de beschreven zaken hier ook zijn!!). Ik stel me meestal voor dat ik bij het ademen een soort bubbel om me heb creeer die alles steeds verder van me verwijderd en me isoleert van zaken van buitenal en binnenin. Alleen mijn kern blijft binnen, de rest duw ik van me af. Op die manier krijg ik het idee dat je veel gevoeliger wordt voor zaken om je heen, je intuitie en andere zaken die heel zacht meestal aanwezig zijn, zijn makkelijker om op te merken. Je weet met je ogen dicht wat er om je heen gebeurt en alle fysieke aspecten van je lichaam kan je beinvloeden. Dat beinvloeden van je lichaam is vooral makkelijk imo na en tijdens het sporten om mijn lichaam weer in rust te krijgen en te concentreren.

Top topic !

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_12600199
Ik kan volgens mij niet goed visualiseren Ik visualiseer meestal dat ik een ladder afloop maar na een tijdje concentreer ik me nergens meer op Kan iemand mij helpen??

Waarom moet je alleen als je uitadem naar beneden gaan?
Weet iemand nog iets wat boeiends is om in trance te gaan? (die ladder ben ik zat)

Mij is het gisteren bijna gelukt, ik voelde me iets zwaarder, voelde niet alles meer goed.

pi_12600332
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:01 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Help, na mijn ervaring van vanochtend, durf ik niet meer in trance te raken. Wat doe ik hieraan?
Gewoon weer verder proberen , er is niets gevaarlijks aan en er kan je niets gebeuren.
Al kan het soms doodeng zijn als je bepaalde dingen niet verwacht.

Er kan je NIETS overkomen , en vergeet niet dat slaap ook een soort trance is dus je kan er zoiezo niet omheen.

Gewoon lekker met een rustig tempo doorgaan.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12600961
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:49 schreef DarkGangster het volgende:
Ik kan volgens mij niet goed visualiseren Ik visualiseer meestal dat ik een ladder afloop maar na een tijdje concentreer ik me nergens meer op Kan iemand mij helpen??

Waarom moet je alleen als je uitadem naar beneden gaan?
Je moet een ritme gebruiken en zonder te tellen is ademhalign het makkelijkste
Weet iemand nog iets wat boeiends is om in trance te gaan? (die ladder ben ik zat)
Je kan zelf wel wat verzinnen als je maar afdaalt op je uitademing een ander thema zou kunnen zijn: lift , vliegtuig , zweven door de ruimte etc. etc.

Mij is het gisteren bijna gelukt, ik voelde me iets zwaarder, voelde niet alles meer goed.
je begint los te komen van je lichaam , je zal merken dat het nog makkelijk zal gaan en ook veel intensiever zal aanvoelen.

pi_12601034
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:15 schreef freud het volgende:

[..]
Ik persoonlijk hou het meer bij mijn eigen manier (hoe interessant de beschreven zaken hier ook zijn!!). Ik stel me meestal voor dat ik bij het ademen een soort bubbel om me heb creeer die alles steeds verder van me verwijderd en me isoleert van zaken van buitenal en binnenin. Alleen mijn kern blijft binnen, de rest duw ik van me af. Op die manier krijg ik het idee dat je veel gevoeliger wordt voor zaken om je heen, je intuitie en andere zaken die heel zacht meestal aanwezig zijn, zijn makkelijker om op te merken. Je weet met je ogen dicht wat er om je heen gebeurt en alle fysieke aspecten van je lichaam kan je beinvloeden. Dat beinvloeden van je lichaam is vooral makkelijk imo na en tijdens het sporten om mijn lichaam weer in rust te krijgen en te concentreren.

Top topic !

Iedereen doet voor zich wat voor hem makkelijker is , ik probeer de mensen hier een techniek te leren die ze zelf naar wens kunnen veranderen.

Ik breng het vrij algemeen en gebruik alleen dingen die voor de meeste mensen wel werken , om dat te perfectioneren moeten ze er eerst veel mee oefenen.

pi_12601165
quote:
Ja ik heb precies hetzelfde gehad , als ik in mijn hoofd een bal zou voorstellen die stil hing, moest ik me indenken dat hij vast gelijmd was anders kon ik me niet voorstellen dat hij stil hing.

Het is niet noodzakelijk om je de lift te visualiseren , visualiseren is zeer moeilijk en je kan het nooit perfect beheersen. Concentreer je meer op het gevoel van de lift , of de aanwezigheid van de bal ipv het visuele aspect. dit zal een stuk makkelijker zijn

pi_12601211
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 08:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou, net mijn eerste keer en ik voelde heel mijn lichaam inderdaad 'zoemen/trillen'... Geweldig gevoel, ook ging ik ietwat verder en voelde ik inderdaad op sommige momenten mijn hart of ademhaling niet meer.
Je begint de trance te voelen , na een tijdje wordt dat zoemen wel minder omdat het te maken heeft met je chakras die nog niet ontwikkeld zijn om die trillingen te compenseren zodat je ze niet erg meer voelt.
quote:
Zo eng is het niet, als je weet dat het ongevaarlijk is. In ieder geval vind ik het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om dit voor mensen zo makkelijk te maken en de posts te schrijven. Ga zo door
Graag gedaan , en ik hoop dat jullie met veel plezier mediteren , en er ook over een maand nog mee bezig zijjn.
pi_12601454
*gooit linkje*

*gooi*

pi_12602065
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:46 schreef The_Shining het volgende:
*gooit linkje*

*gooi*

*meedoet*

*gooi*

Lambo of Rekt
pi_12604001
Als je in die trance zit he... weet je dan ook of je erin zit? of denk je daar niet eens aan?
Lambo of Rekt
pi_12604201
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:25 schreef EggsTC het volgende:
Als je in die trance zit he... weet je dan ook of je erin zit? of denk je daar niet eens aan?
je weet het wel en je denkt er ook aan.
Ik denk dat jij slapen iets teveel met Trance vergelijkt.

Je voelt je gewoon heel rustig en het lijkt allemaal heel stil en om je heen lijkt het net alsof het groter is .

pi_12606501
Ik heb net een chakra oefening gedaan waarbij ik eerst zonder kleur energie douwde in mijn chakra's en daarna met kleur. Nadat ik ze gesloten had heb ik ingebeeld dat er blauwe energie door me heen ging. Weet je wat er toen gebeurde? => Mijn hele rechterhelft van mijn hoofd begon onwijs te tintelen.

Ik heb wel bij het sluiten van mij heart chakra wat zwaarte gevoeld daaro, hoe komt dat??

Snijden maar
pi_12606667
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 14:32 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Ik denk dat jij slapen iets teveel met Trance vergelijkt.

Nee, ik kan het gevoel moeilijk plaatsen. Kan me er geen voorstelling van maken.
quote:
Je voelt je gewoon heel rustig en het lijkt allemaal heel stil en om je heen lijkt het net alsof het groter is .
Lambo of Rekt
pi_12606770
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:04 schreef EggsTC het volgende:
Nee, ik kan het gevoel moeilijk plaatsen. Kan me er geen voorstelling van maken.
[..]
probeer er eens geen voorstelling van te maken.
pi_12606815
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:04 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Jou gezicht he, komt me echt niet vreemd voor, ik weet niet waarom.
Snijden maar
pi_12607079
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 16:09 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Jou gezicht he, komt me echt niet vreemd voor, ik weet niet waarom.

Post is een foto, misschien kan ik jou plaatsen.
Lambo of Rekt
pi_12607196
CTRL-D topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')