abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12622604
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:36 schreef MUUS het volgende:
Antagonist, wat heb je dit topic ge-wel-dig gestart en die deeltje-2-post met tekening en al....potverdeurie, wa mooi! . . Echt geweldig! .

Dit topic loopt ook als een trein en volgens mij zitten we morgen al aan deel 2! Neem je dan wel die prachtige posts van je mee?

Echt super gedaan en iedereen doet lekker enthousiast mee. Hulde!

Als ik een deel 2 open zal ik mijn topics er bij voegen , ik ben al bezig met deel 3 al moet ik hiervoor nog zelf wat research doen om wat theorieen samen te vatten.
Verwacht deel 3 niet zo snel , ik wil eerst dat iedereen een beetje met zijn chakras oefent.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12622614
Antagonist, ik heb nog steeds problemen met het visualiseren van dingen als ik in trance ben, zijn hier oefeningen voor of moet je dit maar blijven proberen tot het vanzelf lukt?
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12622638
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 03:06 schreef Cronus het volgende:
Antagonist, ik heb nog steeds problemen met het visualiseren van dingen als ik in trance ben, zijn hier oefeningen voor of moet je dit maar blijven proberen tot het vanzelf lukt?
Spijtig genoeg zijn hier voor zover ik weet geen specifieke oefeningen voor , het is denk ik heel erg te wijten aan je ruimtelijk inzicht , iets dat ook niet heel snel te veranderen is.

Probeer anders eens om een bal in te beelden , en als dat lukt een soort vloertje waar hij op stuitert.
Als dit lukt , kan je er nog een bal bij denken die ook tegen die andere bal stuitert.
Als dit gaat kan je denk ik nog wat ballen erbij verzinnen.

En als het lukt gewoon echt "avonturen" indenken , iets dat je leuk lijkt om een keer te ervaren.

Oefening baart kunst.

pi_12623075
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:47 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Rare gebeurtenis => Ik heb twee katten, eentje is mijn lievelingskat, heb haar in 1994 gered van de dood. De ander is haar klein-kleindochter. Die klein-kleindochter was erg afstandelijk tegenover mij. Sinds ik vandaag de chakra twee maal heb gedaan, komt ze dichterbij me staan en miaauwt ze tegen me.

Is mijn negatieve energie omgezet in positieve? (aan antagonist)

Ik had gister een aparte ervaring.

Verbaasde me zowieso dat meditatie een beetje lukte aangezien ik erg onrustig/hyperig was.

Ik ging rustig relaxed liggen, cdtje aan (zen cdtje) en mediteren.
Alleen mijn energiestroom liep niet lekker voor mijn gevoel, alsof er een trechter op mijn hart stond waar alle energie die binnen kwam weer net zo hard uitging, dus niet kunnen vasthouden, alles ontglipte me weer.
Wat wil het toeval, zwarte kat Tony gaat op me borst liggen, doet ie anders nooit als ik zo bezig ben.
Toen werd ik overladen met emotie, blijdschap.
Ik ben me daarna weer rustig gaan ontspannen en verder mediteren met kat erbij, en dat voelde goed, en hij genoot er ook duidelijk hoorbaar van.
Totdat hij na een tijdje hyperig werd, ik werd op dat moment juist steeds stiller van binnen. Hij zat wild om zich heen te kijken, toen ben ik maar gestopt, maar het was ook wel goed zo.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_12623087
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:21 schreef The_Shining het volgende:

[..]

dan moet je meer letten op bij jezelf blijven, en aarden, dat doe je dan niet genoeg. En dat het in de familie zit, ieder mens kan het. Toegegeven, de één sterker dan de ander, het is maar waar je hartje zit

Aarden is idd een probleem, dat zei de therapeut ook al, dat ik me meer moet aarden.

[Dit bericht is gewijzigd door Llewella op 22-08-2003 07:06]

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_12623156
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:14 schreef DarkGangster het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe lang het gemiddeld duurt om in trance te komen??? Dan weet ik ongeveer wanneer ik het kan opgeven... Want nu was ik heel lang bezig (ik denk een kwartier) en ik kwam niet in trance.

Nog een vraagje: Hoe lang duurt het gemiddeld tot dat je goed kunt mediteren??

Voor dit soort zaken is er geen gemiddelde te noemen. Iedereen is anders, iedereen komt uit zijn/haar eigen hoek van het leven. Sommige mensen hebben een instelling waardoor ze onderhand automatisch kunnen trancen/mediteren. Anderen moeten daar echt maanden, zelfs jaren aan werken om in de richting te komen.
Dus het gemiddelde is misschien wel een half jaar. Maar dat zegt helemaal niks.
An' harm it none, do as you will
pi_12623190
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:27 schreef Skaaz het volgende:
nee nog niet, ik vind het nog behoorlijk ingewikkeld klinken eerst maar ff de trance onder de knie krijgen het lukt al aardig maar dingen voorstellen is nog wel lastig :-/ . Ik haal steeds allemaal dingen die ik vandaag heb gedaan erbij, bv als ik de ladder voorstel dan denk ik meteen weer aan mn werk omdat ik die oa verkoop
Dat je aan dingen denkt van de afgelopen dag is niet vreemd. Om goed te trancen/mediteren moet je eerst de verse stress van de nieuwe dag weghalen. En dat doe je door die indrukken te verwerken. Daar ben je dus mee bezig. Naar gelang je meer mediteert gaat dat wel steeds sneller hoor, dus maak je geen zorgen.
pi_12623218
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 06:55 schreef Llewella het volgende:

Ik ging rustig relaxed liggen, cdtje aan (zen cdtje) en mediteren.
Alleen mijn energiestroom liep niet lekker voor mijn gevoel, alsof er een trechter op mijn hart stond waar alle energie die binnen kwam weer net zo hard uitging, dus niet kunnen vasthouden, alles ontglipte me weer.

Dan is het ook niet de bedoeling dat de energie in je blijft. Overdaad schaadt, weet je. Je kunt met zo'n energie-douche wel eens lekker schoongespoeld worden. Dat is ook al heel wat.
quote:
Wat wil het toeval, zwarte kat Tony gaat op me borst liggen, doet ie anders nooit als ik zo bezig ben.
Ik ben me daarna weer rustig gaan ontspannen en verder mediteren met kat erbij, en dat voelde goed, en hij genoot er ook duidelijk hoorbaar van.
Dieren zijn heel gevoelig voor rust en dergelijke uitstralingen. Waar je voor moet waken, is dat Tony op je kan springen als je echt heel diep in een meditatie bent. Want dan kun je je namelijk helemaal de griebels schrikken, en dat is niet de prettigste manier om uit een meditatie te worden gesleurd. Dat kan fysiek pijn doen.

Verder veel succes!

pi_12623231
Voor het lichamelijk ontspannen moet je je spieren opspannen, maar om elke spiergroep te ontspannen moet je wel bewegen is dat erg? Borstspieren opspannen kan ik niet zonder mijn armen te gebruiken. En hoe lang moet je dat doen?

Toen ik gisteren probeerde had ik het gevoel dat mijn lichaam tegenwerkte. Elke keer ik bijna in trace zat kreeg mijn voet of hand stuiptrekkingen en mocht ik weer opnieuw beginnen.

pi_12623233
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 07:00 schreef Llewella het volgende:
Aarden is idd een probleem, dat zei de therapeut ook al, dat ik me meer moet aarden.
Heb je al eens geprobeerd om dat met echte aarde te doen?
Neem een emmer met zand, bij voorkeur grond uit een tuin, uit een bos oid, en steek daar eens een tijdje je handen in. Probeer de levende kern van de aarde te voelen, woel heel langzaam met je handen door de grond om er echt contact mee te krijgen. Ook goed is om met je blote voeten een paar keer over gras of zand te lopen. Als je dan eens wilt aarden, kun je teruggaan naar het gevoel onder je voeten en om je handen, toen je met de aarde bezig was. Aardser kan het onderhand niet.
pi_12623243
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 03:12 schreef Antagonist het volgende:

Probeer anders eens om een bal in te beelden , en als dat lukt een soort vloertje waar hij op stuitert.

Oefening baart kunst.

Heel waar.
Een andere oefening kan zijn: kijk eens een tijdje naar een ding wat je in huis hebt. Neem het goed in je op, gedurende een minuut.
Doe dan je ogen dicht en probeer het ding zo goed mogelijk voor je te zien. Probeer eerst de grove vorm te zien en voeg er dan langzaamaan meer en meer details aan toe. Als je klaar bent, kijk je weer naar het echte ding en controleer je of je in de goeie richting zat.
En niet kwaad worden op jezelf als het niet meteen lukt. Goed visualiseren is echt een kunst.
pi_12623297
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:01 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd om dat met echte aarde te doen?
Neem een emmer met zand, bij voorkeur grond uit een tuin, uit een bos oid, en steek daar eens een tijdje je handen in. Probeer de levende kern van de aarde te voelen, woel heel langzaam met je handen door de grond om er echt contact mee te krijgen. Ook goed is om met je blote voeten een paar keer over gras of zand te lopen. Als je dan eens wilt aarden, kun je teruggaan naar het gevoel onder je voeten en om je handen, toen je met de aarde bezig was. Aardser kan het onderhand niet.

Ik kan wel bijna opgaan in het gras of in de aarde, vind het heerlijk om met blote voeten over het gras te lopen etc.

Maar voor mij gevoel blijft er een blokkade waardoor ik me niet goed kan aarden, of het vervliegt weer snel, ik ben geaard op dat moment, maar het is vaak niet van lange duur of thuis raak ik het snel weer kwijt, gevoelsmatig dan.

Amber Mae
pi_12623324
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 07:58 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Dan is het ook niet de bedoeling dat de energie in je blijft. Overdaad schaadt, weet je. Je kunt met zo'n energie-douche wel eens lekker schoongespoeld worden. Dat is ook al heel wat.
[..]

Dieren zijn heel gevoelig voor rust en dergelijke uitstralingen. Waar je voor moet waken, is dat Tony op je kan springen als je echt heel diep in een meditatie bent. Want dan kun je je namelijk helemaal de griebels schrikken, en dat is niet de prettigste manier om uit een meditatie te worden gesleurd. Dat kan fysiek pijn doen.

Verder veel succes!

Ik voelde het alleen op mijn borst en snel er weer uit, de stroom door mijn lichaam voelde ik niet, kon niet mijn hele lichaam erbij betrekken.
Ik kon de energie niet voelen zeg maar als eigen, opnemen (en dan weer weg laten vloeien).

Hmmm moeilijk uit te leggen als het niet iets tastbaars is en je op je gevoel en intuitie moet afgaan

Amber Mae
pi_12623356
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:24 schreef Llewella het volgende:
Hmmm moeilijk uit te leggen als het niet iets tastbaars is en je op je gevoel en intuitie moet afgaan
Klopt, het is heel lastig over dit soort dingen te schrijven. Zelfs face2face is dat erg moeilijk, omdat er te weinig gezamenlijke woorden zijn om het te beschrijven.

Als ik dit zo lees lijk je me een lucht-type. Alles is dan nogal vluchtig, snel aan en weer snel uit
Je zou eens kunnen proberen te mediteren met een steen in je hand. Dan houd je fysiek contact met iets aards...

Zolang je maar rustig door wilt gaan is er niks aan de hand. Elke dag een centimeter is over de jaren heen ook een aardig eind.

vrijdag 22 augustus 2003 @ 08:34:58 #240
44906 merino
World of Sleepers
pi_12623380
geweldige openingspost

wil zelf binnekort beginnen met meditatie ivm mijn Zen boeddhistische overtuiging

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_12626892
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 06:55 schreef Llewella het volgende:

[..]
Totdat hij na een tijdje hyperig werd, ik werd op dat moment juist steeds stiller van binnen. Hij zat wild om zich heen te kijken, toen ben ik maar gestopt, maar het was ook wel goed zo.

Hehe , grappig
Wat die kat deed was dat hij jou energiestroom voelde en daar maar eens gebruik van wilde maken.
Een soort healing eigenlijk.
Jij zond veel energie uit en daardoor werd hij ook hyperig.
pi_12626962
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:29 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Klopt, het is heel lastig over dit soort dingen te schrijven. Zelfs face2face is dat erg moeilijk, omdat er te weinig gezamenlijke woorden zijn om het te beschrijven.

Als ik dit zo lees lijk je me een lucht-type. Alles is dan nogal vluchtig, snel aan en weer snel uit
Je zou eens kunnen proberen te mediteren met een steen in je hand. Dan houd je fysiek contact met iets aards...

Zolang je maar rustig door wilt gaan is er niks aan de hand. Elke dag een centimeter is over de jaren heen ook een aardig eind.

Volgende onderdeel van de werkgroep gaat ook over stenen , dus zou je nog niet teveel willen laten doorschemeren dan wordt het namelijk verwarrend.
pi_12626988
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:00 schreef MeSSeNGeR het volgende:
Voor het lichamelijk ontspannen moet je je spieren opspannen, maar om elke spiergroep te ontspannen moet je wel bewegen is dat erg? Borstspieren opspannen kan ik niet zonder mijn armen te gebruiken. En hoe lang moet je dat doen?

Toen ik gisteren probeerde had ik het gevoel dat mijn lichaam tegenwerkte. Elke keer ik bijna in trace zat kreeg mijn voet of hand stuiptrekkingen en mocht ik weer opnieuw beginnen.

Die spieren die je bewust niet kan inspannen zullen ook geel last geven als je onbewust bezig bent , omdat je niet gewend bent om ze te gebruiken.
pi_12627128
Gister was ik volgens mijn in een trance. Maar toen ik er 5 seconden in zat, ging de kat op mij liggen Ik schrok me te pleures en werd wakker
Ik stelde me gister een vliegtuig voor om in trance te komen en dat ging heel goed.
Die trance gaf een lekker gevoel (helaas maar ff).
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:08:28 #245
59615 m33pz
The man with the Masterplan
pi_12627310
Toch wat feedback/kudos posten voor Antagonist voordat deze topic z'n einde nadert.

Als trouwe lurker wil ik toch ff Anta bedanken. De meditatie-technieken beschreven in z'n kleine lapjes text zijn wel degelijk behulpzaam geweest.
Ik ben een stuk rustiger en ik raak ook niet zo snel gestresst als ik normaal doe. Ik kom m'n dagen nu een beetje beter door, en ga met minder tegenzin naar m'n werk!

Ist lurken hier toch nog ergens goed voor

Keep up the good work!

Geloof 't maar..
pi_12627964
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:55 schreef Antagonist het volgende:

Volgende onderdeel van de werkgroep gaat ook over stenen , dus zou je nog niet teveel willen laten doorschemeren dan wordt het namelijk verwarrend.

Ik wilde je niet het gras voor de voeten wegmaaien, hoor.
pi_12628807
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:29 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Ik ben een erg luchtig weegschaaltje jah
Maar dank je, en ik zal goed opletten bij de volgende opdracht
Amber Mae
pi_12629433
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 12:36 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Ik wilde je niet het gras voor de voeten wegmaaien, hoor.

Nee joh , no offence maar de mensen hier zijn erg gemotiveerd en ik heb liever dat ze eerst nog zelf de chakras doen voordat ze er stenen bij gebruiken.
Gewoon rustig uitbouwen
pi_12630787
Is het erg als je onder je dekens ligt? is dat geen belemmering?
De eerste keer dat ik het probeerde voelde ik dat ik erg snel ontspannen raakte en voelde me lichaam steeds minder. Ik lag onder de dekens en ik had het gevoel als me lichaam (of astrale lichaam) daartegen aan drukt. Ik heb 1 keer een uittreding gehad, wat een enge ervaring was, dus ik was bang dat ik weer uit ging treden.

Ook omdat ik heb gehoord dat uit jezelf uittreden gevaarlijk kan zijn, omdat je alleen uittreed als je gids dat nodig vind..
Dat er anders geen 'beveiliging' bij je is..
Als je in een trance dus uittreed, is dat dan uit jezelf? of wil je 'gids' dat juist.. ( ik weet niet of je in gidsen of iets dergelijks geloofd..)

Prachtig topic trouwens, hoop dat je me verder kan helpen?

pi_12631224
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:22 schreef Miss_X het volgende:
Is het erg als je onder je dekens ligt? is dat geen belemmering?
...
Ook omdat ik heb gehoord dat uit jezelf uittreden gevaarlijk kan zijn, omdat je alleen uittreed als je gids dat nodig vind..
Dat er anders geen 'beveiliging' bij je is..
Als je in een trance dus uittreed, is dat dan uit jezelf? of wil je 'gids' dat juist.. ( ik weet niet of je in gidsen of iets dergelijks geloofd..)

Prachtig topic trouwens, hoop dat je me verder kan helpen?
Ik denk dat al dan geen dekens ook iets persoonlijks is. Ik kan prima mediteren met een omslagdoek om, zittend op de bank. Liggend onder deken of dekbed kukel ik in slaap. Als het jou wel lukt, prima.
Mijn ervaring met uittredingen is niet gids-gebonden, maar het is wel prettig als er iets of iemand bij je is die je in de astrale wereld kan beschermen als je dat zelf nog niet kunt.

Als je uittreedt is dat wel iets dat vanuit jezelf gebeurt. Je gids zal je daar niet toe dwingen. Als je een entiteit bij je hebt die je dat opdraagt, laat die dan maar oprotten, want een zuivere gids draagt je geen dingen op.

Ik hoef niet in gidsen te geloven. Mijn gidsen zijn heel echt. Ik weet dat ze er zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')