en hier verder aangezien de meningen nogal zwaar verdeeld waren
[Dit bericht is gewijzigd door onlogisch op 19-08-2003 23:21]
En ik vind dat er heel goede redenen voor zijn om dat te vinden in zijn geval.
quote:ik ook......... want met jou kan ik praten
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef Cronus het volgende:
Ik wacht nog op een antwoord op mijn post in het vorige deel.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef onlogisch het volgende:[..]
ik ook......... want met jou kan ik praten
![]()
quote:dus jij vindt hem een eikel maar kan het niet eens redelijk onderbouwen????
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef sweek het volgende:
Ik vind het ook een eikel.En ik vind dat er heel goede redenen voor zijn om dat te vinden in zijn geval.
zo ja........ doe dat dan!!!
quote:geduld is een schone zaak.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef Cronus het volgende:
Ik wacht nog op een antwoord op mijn post in het vorige deel.
quote:Hij heeft zeker wel iets in te brengen, hij heeft geen ceremoniële taak zoals ons Koningshuis, maar echt een bestuurlijke taak.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
bush mag dan wel een eikel zijn, ik snap niet dat iedereen het hele amerika beleid zit af te kraken omdat bush er zit, bush is niets meer dan een woordvoerder van de regering, hij heeft geen enkele macht, dat gebeurd allemaal achter de schermen.
quote:die mist saddam nog meer........ want een redelijk normaal denkend mens gebruikt geen gifgas tegen zijn eigen volk
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:23 schreef Noca het volgende:
Bush mist helaas herseninhoud..
quote:[lompstereactievanvanavond]
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:23 schreef pierce het volgende:
Bush is en blijft gewoon een dom varken.
Als hij in Irak aan de macht zou kunnen komen ipv de USA dat zou hij dat doen!
quote:Nee, die kiest voor verarmd uranium
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:23 schreef onlogisch het volgende:[..]
die mist saddam nog meer........ want een redelijk normaal denkend mens gebruikt geen gifgas tegen zijn eigen volk
quote:ahh nieuwe billemaatjes zijn geboren
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef onlogisch het volgende:[..]
ik ook......... want met jou kan ik praten
![]()
quote:Ging het hier niet over Bush?
die mist saddam nog meer........ want een redelijk normaal denkend mens gebruikt geen gifgas tegen zijn eigen volk
quote:Geef nou effe antwoord op mijn vorige post
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ahh nieuwe billemaatjes zijn geboren
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:26 schreef jerney het volgende:
Mag ik hem wel een randdebiel vinden?
quote:welke vraag dan?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:27 schreef Cronus het volgende:[..]
Geef nou effe antwoord op mijn vorige post
.
quote:Saddam is gek, Bush is dom (en ook gek)
is wel een verschil
quote:sommige mensen beweren dat ie alleen maar goed is...
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef ZzzZzzZzz het volgende:
hij heeft goeie maar ook slechte dingen gedaan
quote:Vorige topic... Eén van de laatste posts.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
welke vraag dan?
Opeen komen er allerlei nieuwe reacties
quote:er was toch niet met mij te praten ofzoiets? als je echt graag gelijk probeert te krijgen, doe je minstens de moeite om hem ff te herhalen...
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:28 schreef Cronus het volgende:[..]
Vorige topic... Eén van de laatste posts.
quote:Nou, bloopers van Bush vinden is niet zo moeilijk, die man IS een blooper.
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:02 schreef Cronus het volgende:[..]
Rot toch op man. Bron graag. Of opzouten natuurlijk.
.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
Wil je er meer?
http://politicalhumor.about.com/library/blbushisms.htm
http://www.lifeisajoke.com/politics22_html.htm
http://www.geocities.com/Area51/Zone/7474/blbush1.html
En dit is ook een hele slimme uitlating van hem: "Boy, they were big on crematoriums, weren't they?"
- Bush in '87 after visiting the Auschwitz death camp
quote:zijn meestal wel de beste... fris enzo
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:29 schreef Posdnous het volgende:
Altijd leuk zo'n deel 2Opeen komen er allerlei nieuwe reacties
quote:Ik kan die post niet meer hier neerzetten, het topic is op slot, en dan kan je niet meer bericht wijzigen doen en alles kopiëren.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:29 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
er was toch niet met mij te praten ofzoiets? als je echt graag gelijk probeert te krijgen, doe je minstens de moeite om hem ff te herhalen...
quote:Oeh! YES! Toch nog ergens een nummer 1 positie!
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef onlogisch het volgende:[..]
[lompstereactievanvanavond]
[/lompstereactievanvanavond]
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:31 schreef Cronus het volgende:[..]
Ik kan die post niet meer hier neerzetten, het topic is op slot, en dan kan je niet meer bericht wijzigen doen en alles kopiëren.
Je kunt ook gewoon selecteren en copy/pasten...
en nu ga ik slapen
[Dit bericht is gewijzigd door Noca op 19-08-2003 23:33]
[cronusquote]
wat zielig zeg, ik heb dus gelijk
[/cronusquote]
waarop ik dan weer zeg alvast: nee ik ben het gewoon zat om steeds maar weer hetzelfde te zeggen... we worden het niet eens... nooit.
Dus deel 2 heeft weinig zin..
quote:typ je het over ofzo?!?
Ik kan die post niet meer hier neerzetten, het topic is op slot, en dan kan je niet meer bericht wijzigen doen en alles kopiëren.
quote:Je kunt gewoon copy paste doen hoor. Zelfs dan kun je nog wijzigen. Maar alleen een eikel van het niveau van Bush snapt dat niet.
quote:Oh, God
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:30 schreef mazaru het volgende:
Ten eerste zijn dit nooit het meerendeel van zijn uitspraken die hij ooit gedaan heeft.
Ten tweede zie ik nog steeds niet in wat dit met zijn IQ zou hebben te maken, Bush weet nog steeds de meerderheid van het Amerikaanse volk achter zich te scharen, net als de meerderheid van de Europeanen, en hij is érg goed in debatteren (beter dan Gore).
mensen vooral die van onlogisch zijn leuk, lezen!!!
grapje Onlogisch, grapje...
quote:Nee, dan verneuk je de lay-out van de posts.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:32 schreef Noca het volgende:[..]
misschien heeft Bush nog een plaatsje voor je in het Witte huis...
Je kunt ook gewoon selecteren en copy/pasten...
en nu ga ik slapen
quote:Lay-out
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:33 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Je kunt gewoon copy paste doen hoor. Zelfs dan kun je nog wijzigen. Maar alleen een eikel van het niveau van Bush snapt dat niet.
quote:Hoezo Europa?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:18 schreef Cronus het volgende:[..]
Juist. Ze hadden zelf ook best iets kunnen doen, toch? Maar nee hoor, Amerika moet het maar weer oplossen. Ik dacht dat Europa wat zelfstandiger wou worden.
quote:En het is jouw vaste overtuiging dat dit de voornaamste reden was om het land aan te pakken?
Tsja, misschien omdat het ene land geleidt wordt (werd) door een terrorist (even de VanDale definitie), die op een niet-democratische manier aan de macht gekomen is, en mensen te pas en te onpas denkt te kunnen mishandelen en uitmoorden? Massagraven met kinderen of Koerden, you name it.
quote:Tja, dat is niet zo fris. Maar ja, tegen Bush zijn is uiteraard niet hetzelfde als vóór Saddam Hoessein zijn.
Onder andere. Het gebruik van massavernietigingswapens keur ik af, behalve als het niet anders kan, zoals we in Japan gezien hebben, {/quote]Niet anders kan? Hoezo niet anders kan?
[quote]
maar Saddam denkt ze zomaar even in te kunnen zetten om zijn wraak op een bepaalde bevolkingsgroep te kunnen botvieren.
quote:Uhuh..
Tsja, ik denk dat dit een kwestie is van politiek inzicht en logisch nadenken.
quote:En wat is er mis mee dat een onafhankelijk orgaan de akties van soldaten in zo'n vredesmissie kan toetsen? Me dunkt dat het feit dat iets een vredesmissie is geen garantie is dat er geen misdragingen plaatsvinden. En dat soldaten die juist gehandeld hebben niets te vrezen hebben van zo'n toetsing. Wat maakt Amerikanen zo bijzonder dat zij zich daaraan zouden onttrekken?
Ik ook. Het internationaal gerechtshof staat toe dat iedereen, maar dan ook iedereen aangeklaagd kan worden voor oorlogsmisdaden, geen goede ontwikkeling. Bijvoorbeeld soldaten die mee hebben gevochten in een vredesmissie of een andere willekeurige oorlog, zouden voor het gerecht gesleept kunnen worden door één of andere moslim-sekte.
Maar in het vorige topic heb ik voornamelijk reacties gezien van mensen die hun informatie puur en alleen halen van wat journalisten opschreven, en wat de televisie hen verteld. Echt onderzoek naar het hoe en waarom hebben ze niet gedaan.... De geschiedenis van de Verenigde Staten is ze nauwelijks bekend, het land hebben ze nog nooit bezocht. Ze weten niet van eerdere militaire acties tegen dictaturen, en een financiele rekensom (totale kosten oorlog tegen inkomsten olie bijvoorbeeld) hebben ze ook niet van te voren gemaakt en ach.... "OLIE" klinkt best geloofwaardig niet?
Maar het is natuurlijk ook wel makkelijk om net als de rest van de kudde makkelijk mee te blaten over irak, olie, noord korea, en kernwapens terwijl men niet eens echt met feiten kan komen.
Nogmaals, ik vindt Bush ook geen geweldige kerel, en net zoals elke President heeft ie goede en slechte dingen gedaan. Ik ben van mening dat mensen die zich 100% voor, of 100% tegen Bush opstellen zich duidelijk niet in staat zijn een objectief oordeel te vormen, en zich aan de andere kant van het verhaal kunnen opstellen.
Persoonlijk denk ik dat Bush niet herkozen moet worden, en mijn kandidaatskeuze mag voor de oplettende Fok!ker wel duidelijk zijn intussen
Hopelijk kunnen we in de rest van ons topic ook ons baseren op FEITEN (met bronnen) voor we weer in complete welles/nietes discussies uitbarsten.
quote:Heb jij iets gemist ofzo?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:33 schreef Cronus het volgende:[..]
Oh, God
.
Ten eerste zijn dit nooit het meerendeel van zijn uitspraken die hij ooit gedaan heeft.
Ten tweede zie ik nog steeds niet in wat dit met zijn IQ zou hebben te maken, Bush weet nog steeds de meerderheid van het Amerikaanse volk achter zich te scharen, net als de meerderheid van de Europeanen, en hij is érg goed in debatteren (beter dan Gore).
Gore had de meeste stemmen over de hele VS gezien, alleen het kiesstelsel zorgde dat hij won (en zijn broertje om Florida)
En dat debatteren, Gore is een plank, terwijl Bush af en toe een grapje maakt en losser overkomt. Ik denk dat dat ook veel meespeelde
quote:En die is niet bij te werken. Of een print screen doen en die afbeelding posten?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:35 schreef Cronus het volgende:[..]
Lay-out
.
quote:heeft tie het gebruikt?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:25 schreef Vibromass het volgende:[..]
Nee, die kiest voor verarmd uranium
quote:Dit kun je niet weten
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:36 schreef HeyFreak het volgende:Gore had de meeste stemmen over de hele VS gezien, alleen het kiesstelsel zorgde dat hij won (en zijn broertje om Florida)
Hier zal altijd over doorgespeculeerd worden, feit is dat veel dingen gewoon nooit aan het licht zullen komen. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat Bush volgens Amerikaanse wetten de verkiezingen gewonnen heeft en dus rechtvaardig de titel President heeft ontvangen.
quote:Dat ook ja, maar Gore kwam ook slechter uit de verf dan verwacht tijdens de debatten, en Bush juist beter.
En dat debatteren, Gore is een plank, terwijl Bush af en toe een grapje maakt en losser overkomt. Ik denk dat dat ook veel meespeelde
quote:Ja
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:38 schreef onlogisch het volgende:[..]
heeft tie het gebruikt?
quote:Als je een beetje had opgelet wist je dat het ging over de MENSEN DIE BUSH een eikel vinden
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:27 schreef Noca het volgende:[..]
Ging het hier niet over Bush?
Het lijkt wel of sommige mensen alleen maar kunnen zeiken, in plaats van onderbouwde kritiek geven
quote:wow verarmd uranium??? en ook nog tegen zijn eigenvolk??????? woooooooooooooooooow tell me........... TEACH ME!!!!!!
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:39 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ja
quote:Ok
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:40 schreef onlogisch het volgende:[..]
wow verarmd uranium??? en ook nog tegen zijn eigenvolk??????? woooooooooooooooooow tell me........... TEACH ME!!!!!!
quote:In Irak ook napalm, heeft men bevestigd.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:39 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ja
quote:jaah? :S naar.. is fosfor op benzine toch?! :S ofzoow?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:43 schreef schatje het volgende:[..]
In Irak ook napalm, heeft men bevestigd.
quote:Wat uiteindelijk neerkomt op de VN natuurlijk, hè. Ik dacht dat Europa zelfstandiger zou willen worden in politieke zin, dus ook vredesoperaties, ze hadden best zelf een peacekeepingforce kunnen sturen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:36 schreef Vibromass het volgende:
Hoezo Europa?Dit is een Afrikaans conflict. En de inwoners van het land zelf vroegen aan de VS om in te grijpen.
quote:Nee hoor. Maar daar hadden we het niet over. Overigens is dit wel mijn standpunt waarom ik de oorlog nog steeds steun.
En het is jouw vaste overtuiging dat dit de voornaamste reden was om het land aan te pakken?
quote:Ik vind het hele internationale gerechtshof geen goede zaak, en dat Amerika zich daar aan onttrekt vind ik prima, van mij mag Europa dat ook doen. Uiteraard beweer ik niet dat oorlogsmisdaden onbestraft moeten blijven, maar ik vind dat een Amerika en andere West-Europese landen oorlogsmisdaden best zelf kunnen bestraffen, en dit doen ze heus wel bij militairen die op deze manier het imago van hun land een deuk op hebben laten lopen, en als blijkt dat dit niet gebeurt dan moet het betreffende land daar op aangesproken worden.
En wat is er mis mee dat een onafhankelijk orgaan de akties van soldaten in zo'n vredesmissie kan toetsen? Me dunkt dat het feit dat iets een vredesmissie is geen garantie is dat er geen misdragingen plaatsvinden. En dat soldaten die juist gehandeld hebben niets te vrezen hebben van zo'n toetsing. Wat maakt Amerikanen zo bijzonder dat zij zich daaraan zouden onttrekken?
quote:Jouw post moet als een voorbeeld daarvan dienen?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:40 schreef Guidoweb5 het volgende:
Het is een eikel, maar zijn buitenland beleid is goed.Het lijkt wel of sommige mensen alleen maar kunnen zeiken, in plaats van onderbouwde kritiek geven
quote:Ik vind het best geloofwaardig. Wat beter om de economie uit het slop te trekken dan een oorlog? En Amerika heeft ook vaak genoeg dictators aan de macht geholpen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:36 schreef maartena het volgende:
Ik woon in Amerika en vindt Bush ook niet zo geschikt als president.Maar in het vorige topic heb ik voornamelijk reacties gezien van mensen die hun informatie puur en alleen halen van wat journalisten opschreven, en wat de televisie hen verteld. Echt onderzoek naar het hoe en waarom hebben ze niet gedaan.... De geschiedenis van de Verenigde Staten is ze nauwelijks bekend, het land hebben ze nog nooit bezocht. Ze weten niet van eerdere militaire acties tegen dictaturen, en een financiele rekensom (totale kosten oorlog tegen inkomsten olie bijvoorbeeld) hebben ze ook niet van te voren gemaakt en ach.... "OLIE" klinkt best geloofwaardig niet?
quote:De VS is niet met feiten gekomen idd...
Maar het is natuurlijk ook wel makkelijk om net als de rest van de kudde makkelijk mee te blaten over irak, olie, noord korea, en kernwapens terwijl men niet eens echt met feiten kan komen.
Naar mijn weten hebben ze nog geen enkel bewijs voor al die argumenten om oorlog te voeren tegen Irak.
quote:Ik denk dat de haviken in de Bush administration en er achter de gevaarlijke gekken zijn. Bush heeft voor heel wat opschudding gezorgd in de wereld op oorlogsgebied, milieugebied en te weinig aandacht geven aan de binnenlandse politie. Dat terwijl dat toch een van zijn verkiezingsbeloften was.
Nogmaals, ik vindt Bush ook geen geweldige kerel, en net zoals elke President heeft ie goede en slechte dingen gedaan. Ik ben van mening dat mensen die zich 100% voor, of 100% tegen Bush opstellen zich duidelijk niet in staat zijn een objectief oordeel te vormen, en zich aan de andere kant van het verhaal kunnen opstellen.
quote:
Persoonlijk denk ik dat Bush niet herkozen moet worden, en mijn kandidaatskeuze mag voor de oplettende Fok!ker wel duidelijk zijn intussen
Ahnuld?
quote:Zal het proberen
Hopelijk kunnen we in de rest van ons topic ook ons baseren op FEITEN (met bronnen) voor we weer in complete welles/nietes discussies uitbarsten.
quote:Onderbouw het eens??
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:44 schreef Vibromass het volgende:[..]
Jouw post moet als een voorbeeld daarvan dienen?
quote:
"First, let me make it very clear, poor people aren't necessarily killers. Just because you happen to be not rich doesn't mean you're willing to kill." George W. Bush, Washington, D.C., May 19, 2003
quote:Hoe bedoel je "het meerendeel van zijn uitspraken"?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:33 schreef Cronus het volgende:[..]
Oh, God
.
De populariteit van Bush is behoorlijk aan het zakken in Amerika.
Die Amerikanen kunnen wel denken, maar het duurt alleen even.
En wat betreft de populariteit in Europa, dat zou best wel eens zwaar tegen kunnen vallen.
Deze Europeaan heeft in ieder geval geen enkele sympathie voor deze president.
Ik wantrouwde hem al voor hij op zo'n prachtig "democratische" manier als president werd gekozen.
Bij die man stond OORLOG op zijn voorhoofd geschreven.
En hoe komt het dat jij geen verband zie met ontzettend stomme dingen die door iemand worden gezegd, en diens IQ?
Volgens mij houdt dat wel verband met elkaar.
quote:Jij beweerde dat het meerendeel van zijn uitspraken blunders e.a. zijn.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:47 schreef mazaru het volgende:[..]
Hoe bedoel je "het meerendeel van zijn uitspraken"?
quote:Tsja, veel mensen horen wat zij willen horen, als ik Marijnissen hoor praten hoor ik een communist, misschien is dat ook wel zo omdat ik dat graag hoor en een hekel aan 'm heb.
Als ik naar die griezel luister, dan hoor ik oorlogstaal, of idioterie.
Alleen de allerstomste uitspraken van hem staan op die sites.
quote:Valt mee, tijdens de oorlog is het erg hoog geweest, maar je hebt gelijk wat betreft het punt dat het inderdaad aan het zakken is. Hij heeft echter nog wel de meerderheid van de Amerikanen achter zich. Feit is, als er geen oorlog op de agenda staat, dan is de populariteit gewoon lager.
De populariteit van Bush is behoorlijk aan het zakken in Amerika.
quote:Heel erg fijn dat je respect toont voor de politieke mening van je medemens, erg aardig van je.
Die Amerikanen kunnen wel denken, maar het duurt alleen even.
quote:Ik denk dat dat juist zwaar mee zou kunnen vallen, vooral in landen als Nederland, Polen, Denemarken etc. waar het volk eigenlijk al pro-Amerikaans stemt. De schreeuwers, de anti-Amerikanen, hoor je het hardst, maar uiteindelijk blijkt dat zij het kleinste deel van de bevolking vertegenwoordigen.
En wat betreft de populariteit in Europa, dat zou best wel eens zwaar tegen kunnen vallen.
quote:Inderdaad is hij verkozen volgens Amerikaanse wetten en volgens diezelfde wetten heeft hij gewoon gewonnen. Het heeft geen zin om eindeloos Nederlandse wetten op Amerikaanse wetten te projecteren, Bush heeft gewonnen, klaar.
Ik wantrouwde hem al voor hij op zo'n prachtig "democratische" manier als president werd gekozen.
Dat je Bush een toffe peer vind, jou keuze, moet je helemaal voor jezelf weten. Dat je mensen die daar anders over denken blijkbaar niet in hun waarde kan laten, doet hard af aan je ideale standpunt over strijden voor vrijheid (dus ook van meningsuiting)
Als je nu middels overtuigende argumenten in een goed onderbouwde stevige discussie mensen ervan kan overtuigen dat Bush een gouwe kerel is:
Een stelling dat mensen die Bush een eikel vinden om te kotsen zijn is niet eens een poging tot discussie: jij hebt je conclusie al getrokken ( zei je iets over eenzijdige visie?)
Wat mij betreft denkt iedereen het zijne van, ik hoop alleen dat mensen dat kunnen onderbouwen; kijk dus niet alleen naar de standaard media of luister naar wat je graag wil horen, maar verdiep je een keer in een onderwerp waar je een discussie over wil beginnen.
Als mensen dat doen zul je ook zien dat er een heel ander soort discussie ontstaat; ietwat interessanter dan het standaard Fok!-achtige "iedereen met een andere mening is compleet gestoord"
quote:Ach, misschien hadden ze het te druk met peace keepen in Congo
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:44 schreef Cronus het volgende:[..]
Wat uiteindelijk neerkomt op de VN natuurlijk, hè. Ik dacht dat Europa zelfstandiger zou willen worden in politieke zin, dus ook vredesoperaties, ze hadden best zelf een peacekeepingforce kunnen sturen.
En verder betaalt de VN de rekening op van de operatie in Liberia.
quote:Zichzelf bestraffen. Ja, daar heb ik het volste vertrouwen in. Neurenberg hadden ze ook maar aan de Duitsers moeten overlaten. Dat zal het rechtsgevoel van de internationale gemeenschap veel goed doen lijkt me. Misschien een leuk idee om die Amerikaanse soldaten dan ook zonder veroordeling vast te zetten in Guantanamo of zo?
Nee hoor. Maar daar hadden we het niet over. Overigens is dit wel mijn standpunt waarom ik de oorlog nog steeds steun.Ik vind het hele internationale gerechtshof geen goede zaak, en dat Amerika zich daar aan onttrekt vind ik prima, van mij mag Europa dat ook doen. Uiteraard beweer ik niet dat oorlogsmisdaden onbestraft moeten blijven, maar ik vind dat een Amerika en andere West-Europese landen oorlogsmisdaden best zelf kunnen bestraffen, en dit doen ze heus wel bij militairen die op deze manier het imago van hun land een deuk op hebben laten lopen, en als blijkt dat dit niet gebeurt dan moet het betreffende land daar op aangesproken worden.
Zo'n rechtbank is natuurlijk juist een goede manier om de schijn van partijdigheid in deze tegen te gaan. Een oprechte soldaat hoeft daarvan niets te vrezen.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:46 schreef Guidoweb5 het volgende:[..]
Onderbouw het eens??
quote:Ik vind die zin echt vermakelijk. Zeiken zonder onderbouwing, dat is echt precies wat je doet.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:40 schreef Guidoweb5 het volgende:
Het lijkt wel of sommige mensen alleen maar kunnen zeiken, in plaats van onderbouwde kritiek geven
Je zou bijv dmv van voorbeelden en tegenwerpingen iets zinvols van je post kunnen maken.
En nu maar hopen dat in 2004 mijn favoriet wordt gekozen. En nee het is niet Ahhhnold zoals iemand al opmerkte
quote:De VN doet belachelijk weinig, Amerika heeft altijd het grote leidertje moeten spelen, en Europa volgt er maar achteraan. Ik vind dat dat eens afgelopen moet zijn, en als ik dan lees dat landen als Polen en Denemarken zichzelf betrekken bij internationale conflicten, dan ben ik daar blij om.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:55 schreef Vibromass het volgende:
Ach, misschien hadden ze het te druk met peace keepen in Congo
quote:Juist. Maar het Amerikaanse leger ontvangt de gevulde lijkzakken en mag de ouders een 'leuke' brief sturen
En verder betaalt de VN de rekening op van de operatie in Liberia.
quote:Tsja, het internationale gerechtshof is gewoon geen goede ontwikkeling, de wetten ervan zijn gewoon te dramatisch. Het feit dat bijvoorbeeld een moslim-extremist een Amerikaanse generaal die zich bezighoudt met een vredesmissies aan kan klagen gaat er bij mij gewoon niet in. Als dit in het vervolg moeilijker zou gaan, dan denk ik niet dat veel politici nog zouden tegenspartelen, maar ik ben met je eens dat een uitspraak zoals over de zaak My Lai gewoon niet kan.
Zichzelf bestraffen. Ja, daar heb ik het volste vertrouwen in. Neurenberg hadden ze ook maar aan de Duitsers moeten overlaten. Dat zal het rechtsgevoel van de internationale gemeenschap veel goed doen lijkt me. Misschien een leuk idee om die Amerikaanse soldaten dan ook zonder veroordeling vast te zetten in Guantanamo of zo?
quote:Tja, wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven, ik walg van oorlogszuchtige mensen, jij walgt van mensen die de politieke mening hebben dat Bush niet deugd.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:53 schreef Cronus het volgende:
[..]Heel erg fijn dat je respect toont voor de politieke mening van je medemens, erg aardig van je.
[..]
quote:Yes Bwana!
Inderdaad is hij verkozen volgens Amerikaanse wetten en volgens diezelfde wetten heeft hij gewoon gewonnen. Het heeft geen zin om eindeloos Nederlandse wetten op Amerikaanse wetten te projecteren, Bush heeft gewonnen, klaar.
quote:Oh nee, dat kan ik niet met je eens zijn. Wel jammer dat Gore omringd wordt door gevaarlijke idioten als z'n vrouw Tipper en Joseph Lieberman.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:01 schreef maartena het volgende:
1 ding is voor mij zeker: Gore had het denk ik nog slechter gedaan.... dus als ik moest kiezen tussen twee kwaden, dan maar Bush.
quote:Dean dan maar? Lijkt me een hele nette man.
En nu maar hopen dat in 2004 mijn favoriet wordt gekozen. En nee het is niet Ahhhnold zoals iemand al opmerkte
quote:Nou, totaal niet.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:02 schreef mazaru het volgende:
Tja, wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven, ik walg van oorlogszuchtige mensen, jij walgt van mensen die de politieke mening hebben dat Bush niet deugd.
Van mij mag je Bush de hel in wensen, zou me een worst wezen. Ik moet alleen toegeven dat het ongenuanceerde gekanker af en toe wel irritant wordt.
quote:waarom denk je dat?
Op woensdag 20 augustus 2003 00:01 schreef maartena het volgende:
1 ding is voor mij zeker: Gore had het denk ik nog slechter gedaan.... dus als ik moest kiezen tussen twee kwaden, dan maar Bush.En nu maar hopen dat in 2004 mijn favoriet wordt gekozen. En nee het is niet Ahhhnold zoals iemand al opmerkte
en het is Ahnuld
quote:Laat het hun horen.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:15 schreef schatje het volgende:
De VN is trouwens meer dan alleen de Veiligheidsraad.UNHCR, UNICEF en nog een hele rits aan zaken die vrijwel alleen door de VN gedaan kunnen worden, zijn zeer belangrijk voor veel mensen in deze wereld.
Daar doen ze goede dingen mee, maar hogerop is het, natuurlijk, niet echt krachtdadig.
quote:Nou, dat is nou weer het andere uiterste, ik wens helemaal niemand de hel in.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:06 schreef Cronus het volgende:[..]
Nou, totaal niet.
Van mij mag je Bush de hel in wensen, zou me een worst wezen. Ik moet alleen toegeven dat het ongenuanceerde gekanker af en toe wel irritant wordt.
quote:Hier heb je gedeeltelijk gelijk in. Bush is gouverneur van Texas geweest, ik twijfel dan ook niet aan zijn wetenswaardigheid over de Amerikaanse binnenlandse politiek, maar zijn buitenlandse politieke kennis was voor de verkiezingen inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Dit is echter veranderd tijdens de verkiezingen.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:17 schreef mazaru het volgende:
De president van Amerika is de machtigste man in de wereld.
Dat vind ik nou niet echt een plek voor een man die niets van politiek af
weet,
quote:Dit is dan weer jammer hè... Gewoon een totaal onnodige halve steek onder water.
en niet eens in staat is een pretzel te eten zonder te stikken.
quote:Dat doen ze niet met een brief af, een leger functionaris komt persoonlijk bericht brengen. Zo ook komen ze persoonlijk bericht brengen als er iemand krijgsgevangen is genomen, en ook als men bijv. krijgsgevangenen bevrijdt heeft zoals in het geval van Jessica Lynch.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:01 schreef Cronus het volgende:
Juist. Maar het Amerikaanse leger ontvangt de gevulde lijkzakken en mag de ouders een 'leuke' brief sturen.
Als een soldaat gewond raakt gaat het meestal per telefoon.
En om de essentie van Cronus z'n zin even aan te snijden:
Het zijn altijd de Amerikane die tenminste acite DURVEN ondernemen. In de Balkan moest Europa lekker bakkelijen en discuzeuren terwijl in hun eigen achtertuin volkerenmoord werd gepleegd. Uiteindelijk waren het de Amerikanen die 15.000 man naar Bosnie stuurden onder het motto "en nou is het genoeg". Hetzelfde gebeurde een paar jaar later met Kosovo. Pas op het laatste moment ging Europa overstag en mocht ook de NAVO mee bombarderen enzo..... anders had Clinton echt wel zelf het order gegeven om er een einde aan te breien.
En in Nederland? In de conflicten in Bosnie, Kosovo, en Afghanistan was het iedere keer weer Groen Links die een garantie wilde: "Alleen als we met zekerheid kunnen zeggen dat onze Nederlandse troepen geen gevaar lopen zijn we bereid een militaire actie te ondersteunen". Echt weer iets voor die Linksen Je hebt geen leger om het in de zandbak te laten spelen, je hebt een leger om het in te zetten.
Nederland zou nooit datzelfde LEF kunnen opbrengen. In ieder geval niet voor er eerst een jaar lang over gediscuzeurd moet worden. De Verenigde Staten hebben in ieder geval het LEF om er iets aan te doen.... en dat respecteer ik in dat land. Met Bush mag je het wellicht niet eens zijn (ben ik ook niet) maar respecteer op zijn minst dat het land bereid zijn eigen onderdanen in de vuurlinie te zetten voor de verbetering van andere landen.
En NEE!, in Haiti, Panama, Nicaragua, Bosnie, Kosovo, en Somalie zijn geen grote hoeveelheden olie te vinden......
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 00:20 schreef Cronus het volgende:Dit is dan weer jammer hè... Gewoon een totaal onnodige halve steek onder water.
quote:Over de effectiviteit van de VN valt natuurlijk altijd te twisten
Op woensdag 20 augustus 2003 00:16 schreef tvlxd het volgende:[..]
Laat het hun horen.
Daar doen ze goede dingen mee, maar hogerop is het, natuurlijk, niet echt krachtdadig.
Maar als men de VN op wil doeken, gaan we dus terug naar de tijd voor WOI (als ik de voorloper van de VN even meereken) .Ik heb niet de indruk dat de wereld toen veel vreedzamer was. Het lijkt me meer voor de hand liggen om een reorganisatie toe te passen, zeker ook wat de leden van de Veiligheidsraad en het vetorecht betreft.
quote:In geval Irak draait het niet om de olie??
Op woensdag 20 augustus 2003 00:22 schreef maartena het volgende:[..]
En NEE!, in Haiti, Panama, Nicaragua, Bosnie, Kosovo, en Somalie zijn geen grote hoeveelheden olie te vinden......
quote:Er zijn ook genoeg landen waar de VS de boel alleen erger heeft gemaakt...
Dat doen ze niet met een brief af, een leger functionaris komt persoonlijk bericht brengen. Zo ook komen ze persoonlijk bericht brengen als er iemand krijgsgevangen is genomen, en ook als men bijv. krijgsgevangenen bevrijdt heeft zoals in het geval van Jessica Lynch.
Als een soldaat gewond raakt gaat het meestal per telefoon.
En om de essentie van Cronus z'n zin even aan te snijden:
Het zijn altijd de Amerikane die tenminste acite DURVEN ondernemen. In de Balkan moest Europa lekker bakkelijen en discuzeuren terwijl in hun eigen achtertuin volkerenmoord werd gepleegd. Uiteindelijk waren het de Amerikanen die 15.000 man naar Bosnie stuurden onder het motto "en nou is het genoeg". Hetzelfde gebeurde een paar jaar later met Kosovo. Pas op het laatste moment ging Europa overstag en mocht ook de NAVO mee bombarderen enzo..... anders had Clinton echt wel zelf het order gegeven om er een einde aan te breien.
En in Nederland? In de conflicten in Bosnie, Kosovo, en Afghanistan was het iedere keer weer Groen Links die een garantie wilde: "Alleen als we met zekerheid kunnen zeggen dat onze Nederlandse troepen geen gevaar lopen zijn we bereid een militaire actie te ondersteunen". Echt weer iets voor die Linksen
Je hebt geen leger om het in de zandbak te laten spelen, je hebt een leger om het in te zetten.
Nederland zou nooit datzelfde LEF kunnen opbrengen. In ieder geval niet voor er eerst een jaar lang over gediscuzeurd moet worden. De Verenigde Staten hebben in ieder geval het LEF om er iets aan te doen.... en dat respecteer ik in dat land. Met Bush mag je het wellicht niet eens zijn (ben ik ook niet) maar respecteer op zijn minst dat het land bereid zijn eigen onderdanen in de vuurlinie te zetten voor de verbetering van andere landen.
Chili (Pinochet), Argentinië (Videla), Iran (Shah), Cambodia (Rode Khmer), Irak (Saddam) etc...
Ik ben het met je eens dat de Europese landen te terughoudend zijn, maar wat de VS heeft gedaan in Irak vind ik gewoon niet kloppen...
quote:Naar de tijd van voor WO1? Dat wordt me toch een zooitje. Allerlei agressieve bondgenootschappen die al plannen klaar hebben voor elkanders destructie.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:26 schreef schatje het volgende:
Maar als men de VN op wil doeken, gaan we dus terug naar de tijd voor WOI (als ik de voorloper van de VN even meereken) .Ik heb niet de indruk dat de wereld toen veel vreedzamer was. Het lijkt me meer voor de hand liggen om een reorganisatie toe te passen, zeker ook wat de leden van de Veiligheidsraad en het vetorecht betreft.
quote:Het hele Midden-Oosten draait om de olie. Amerika plant die permanente 50.000 (?) soldaten er niet, omdat het koningshuis zo'n teletubbie-gehalte heeft.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:28 schreef schatje het volgende:[..]
In geval Irak draait het niet om de olie??
quote:Dat is wel netjes dan!
Dat doen ze niet met een brief af, een leger functionaris komt persoonlijk bericht brengen. Zo ook komen ze persoonlijk bericht brengen als er iemand krijgsgevangen is genomen, en ook als men bijv. krijgsgevangenen bevrijdt heeft zoals in het geval van Jessica Lynch.
quote:U bent vergeven
Op woensdag 20 augustus 2003 00:22 schreef mazaru het volgende:[..]
Hahaha, ik kon het even niet laten, dat ging al door mijn hoofd toen ik de topic zag.
Ik heb me al die tijd ingehouden, maar het moest er even uit.
quote:Wat bent u lekker scherp vanavond
Op woensdag 20 augustus 2003 00:34 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het hele Midden-Oosten draait om de olie. Amerika plant die permanente 50.000 (?) soldaten er niet, omdat het koningshuis zo'n teletubbie-gehalte heeft.
Bush is een lul, en niet zo,n kleine ook.
En t laatste komt alleen maar van kontakten van me uit amerika, die ook op m schijten.
Hij heeft gelogen over wapens in irak.
Dat is bevestigd door de cia en al.
sounds to me like ,, einde bush.
t is een lul en meer niet
Wie was er tot nu toe de enige die kernwapens heeft gegooid????
Juist, amerika.
Want die hebben de weisheid van de wereld in pacht
quote:C'est moi.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:37 schreef schatje het volgende:[..]
Wat bent u lekker scherp vanavond
.
Ik heb zoiets ook nooit ontkend (overigens ben ik verder gaan nadenken door Ulx, jawel, ), echter, de reden voor Amerikaanse aanwezigheid in het MO is niet controle over pure olie, maar lange-termijn veiligstelling. Helaas denkt de regering in Amerika niet zo lange-termijn als het om PR en nation-building gaat.
quote:Bush heeft geen atoomwapens gegooid, hoor.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:38 schreef gogo115 het volgende:
Juist, amerika.
"Wie was het ook alweer die al laatste een bevolkingsgroep in kampen heeft gestopt, Hitler (shit) Stalin, en toch durft Rusland te mekkeren", . (disc: nofi)
Een atoombom op mensen smijten die niks met de oorlog te maken hebben is not done, conventionele bommen ook niet, niet op burgerdoelen, je hebt soldaten, en die horen te vechten, als je geen soldaten wil verliezen moet je geen oorlog voeren, dat jij de afweging minder burgers tegenover meer strijdkrachten een goede vindt dan vind je het vast niet erg als ik jouw hele familie mocht uitmoorden in het belang van andere mensen.
En Amerika is ook de vijand van OBL, en aangezien hij zo de schade tot zijn eigen kornuiten beperkt maar toch 3000 Amerikaanse burgers meekrijgt moet je daar ook geen problemen mee hebben.
De VS heeft in totaal meer mensen (en burgers) vermoord dan welk ander land dan ook.
In Vietnam was het beleid : schieten op alles wat spleetogen geeft, wat een achterlijke hufters
Verdragen aan je laars lappen, je contributie aan de VN niet betalen, maar toen 11 september gebeurde dan werd dat allemaal snel voldaan, hypocriete zooi.
Ik vind het allemaal wel mooi geweest, de VS, en Bush krijgen nu met terugwerkende kracht hun daden op hun brood.
Ik kan er niet rouwig om zijn eerlijk gezegd.
quote:Waarvan dan??
Op woensdag 20 augustus 2003 00:42 schreef tvlxd het volgende:[..]
C'est moi.
Ik heb zoiets ook nooit ontkend (overigens ben ik verder gaan nadenken door Ulx, jawel,
), echter, de reden voor Amerikaanse aanwezigheid in het MO is niet controle over pure olie, maar lange-termijn veiligstelling. Helaas denkt de regering in Amerika niet zo lange-termijn als het om PR en nation-building gaat.
quote:Tsss... Tsss... Saddam heeft ze gegooid. hoewel het verderfelijk is, het steunen, dmv gifgas Het steunen tegen Iran was mijns inziens gelegitimeerd, echter, waarschijnlijk was Iran niet eens zo'n grote dreiging. Hm, moeilijk.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:49 schreef Piro het volgende:
Wat een BAGGERTOPIC was deel 1 zeg, voor de pro amerika mensen zal ik even een rijtje maken.
De reden dat er massavernietigingswapens zijn in Irak is omdat de Amerikanen die aan herr Hussain hebben verkocht, dus als er IEMAND aansprakelijk te stellen is voor die blamage is het de regering van de VS.
quote:Vijand != vriend. Simpel. Terrorisme != oorlog. de atoomwapens zouden als terrorisme kunnen wordne aangemerkt, maar ik zie ze toch op dit moment even niet zo
Een atoombom op mensen smijten die niks met de oorlog te maken hebben is not done, conventionele bommen ook niet, niet op burgerdoelen, je hebt soldaten, en die horen te vechten, als je geen soldaten wil verliezen moet je geen oorlog voeren, dat jij de afweging minder burgers tegenover meer strijdkrachten een goede vindt dan vind je het vast niet erg als ik jouw hele familie mocht uitmoorden in het belang van andere mensen.
En Amerika is ook de vijand van OBL, en aangezien hij zo de schade tot zijn eigen kornuiten beperkt maar toch 3000 Amerikaanse burgers meekrijgt moet je daar ook geen problemen mee hebben.
quote:De VS bemoeit zich met veel landen, ómdat het een machtig land is en dan vallen er, helaas doden. Vooral in Zuid-Amerika schijnt erg grof te zijn geweest. Onderschat echter niet de Sovjet en Chineze inspanningen.
De VS heeft in totaal meer mensen (en burgers) vermoord dan welk ander land dan ook.
In Vietnam was het beleid : schieten op alles wat spleetogen geeft, wat een achterlijke hufters
quote:Onzin, toen werd het niet voldaan. '11 September' kan een buitenlands-politieke oorzaak hebben, het heeft niets met Kyoto, of iets dergelijks te maken.
Verdragen aan je laars lappen, je contributie aan de VN niet betalen, maar toen 11 september gebeurde dan werd dat allemaal snel voldaan, hypocriete zooi.
quote:Bush kreeg '11 September' op zijn brood, toen hij nog maar een jaar in het ambt was. Het heeft meer te maken met de VS dan met Bush. als een materie van feit, de aanslagen en terrorisme hebben jack shit met Bush te maken.
Ik vind het allemaal wel mooi geweest, de VS, en Bush krijgen nu met terugwerkende kracht hun daden op hun brood.
Ik kan er niet rouwig om zijn eerlijk gezegd.
quote:Tja, de sterkste jongen van de klas die de anderen voortdurend belachelijk maakt (de VN, het oude Europa) en steeds maar dreigt er met de vuisten op te timmeren of uit de klas te stappen als alle anderen niet doen wat hij wil, maar zich tegelijkertijd niet aan regels wil houden die de anderen onder mekaar hebben afgesproken.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:49 schreef Piro het volgende:
Fijne instelling .
quote:Wie stopte 6 miljoen mensen in kampen en liet ze op onmenselijke wijze omkomen? Duitsland.
Juist, amerika.
Wil je de daden van 60 jaar geleden nog steeds vergelijken met het huidige Duitsland?
Wie vermoorde meer dan 15 miljoen inwoners door ze naar werkkampen in Siberie te sturen, ze simpelweg te executeren, of op andere wijze onmenselijk te straffen? Rusland.
Wil je de daden van meer dan 30 jaar Stalinisme in de Sovjet-Unie nog steeds vergelijken met het huidige Rusland?
Welk land vermoorde duizenden burgers om met een "Politionele Actie" hun kolonien in stand te houden in de periode 1945 tot 1949? Nederland.
Wil je het huidige Nederland nog steeds vergelijken met een staat die met geweld haar kolonien wil behouden?
Dat waren andere tijden gogo115, en het feit dat Amerika destijds een paar atoombommen gegooid heeft is onderhand al zo uitgemolken.... Dit soort opmerkingen komen meestal pas weer naar boven als je met niets anders je standpunten te verdedigen hebt.
Dit topic gaat over BUSH, en wellicht over de politiek van Amerika in de laatste 10 jaar. Laten we alstublieft geen oude koeien uit de sloot halen....
Straks ga je nog zeggen dat de Europeanen de fouten zijn omdat zij begonnen zijn met het uitroeien van de Indianen....
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 20-08-2003 01:01]
quote:Dûh, van de olie. (wellicht Israel, Seuzkanaal, Europa-Azie-route?)
Op woensdag 20 augustus 2003 00:54 schreef schatje het volgende:[..]
Waarvan dan??
Wat ik bedoel is: het ueber-primaire doel van deze oorlog was niet: pure olie, of zelfs maar iets olie-achtigs. Het is, denk ik, onderdeel van een groter, neocon, plan. Democratie in het Midden-Oosten, zekerheid van olie, iedereen happy, iedereen blij. Hiep Hiep Hoi.
Het gaat een tijd duren, ik denk dat het kan lukken, maar niet met achterlijke idioten als Rumsfeld (geen krijgsgevangenen op TV) of Bush (1 Mei: de oorlog is over; 100 doden verder).
-edit-
Shit, m'n, smiley vergeten.
quote:
We'll raise up our glasses against evil forces singing Whiskey for my men, Beer for my horses
En nog een fan van Toby Keith hier
quote:Democratie wordt door Islam verworpen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:01 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dûh, van de olie. (wellicht Israel, Seuzkanaal, Europa-Azie-route?)
Wat ik bedoel is: het ueber-primaire doel van deze oorlog was niet: pure olie, of zelfs maar iets olie-achtigs. Het is, denk ik, onderdeel van een groter, neocon, plan. Democratie in het Midden-Oosten, zekerheid van olie, iedereen happy, iedereen blij. Hiep Hiep Hoi.
Het gaat een tijd duren, ik denk dat het kan lukken, maar niet met achterlijke idioten als Rumsfeld (geen krijgsgevangenen op TV) of Bush (1 Mei: de oorlog is over; 100 doden verder).
En je hebt veel moslims daar.
quote:Wie is dat dan??
Op woensdag 20 augustus 2003 01:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
quote:Doe niet zo wereldvreemd. Leven alle Christenen naar des Woords Bijbel?
Op woensdag 20 augustus 2003 01:02 schreef schatje het volgende:[..]
Democratie wordt door Islam verworpen.
-edit-
Ik ken/kon een Sudanees, die vrij moslim was, maar een biertje mocht er toch wel doorheen. Vooral wanneer hij vrij was van werk.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 20-08-2003 01:04]
quote:Misschien moeten we daar maar eens wat aan gaan doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:02 schreef schatje het volgende:
quote:Maar dat zijn ook echt schijnheilige mensen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:03 schreef tvlxd het volgende:[..]
Doe niet zo wereldvreemd. Leven alle Christenen naar des Woords Bijbel?
quote:Sja, confessionelen, hein?
Op woensdag 20 augustus 2003 01:05 schreef schatje het volgende:[..]
Maar dat zijn ook echt schijnheilige mensen.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 01:03 schreef schatje het volgende:
Wie is dat dan??
"Who's your daddy"
quote:Nou ja.... Fan..... echt fan niet, maar ik vindt "Beer for my horses" wel een aanstekelijk nummer
Op woensdag 20 augustus 2003 01:02 schreef BAZZA het volgende:
(Gooi "Beer for my horses" maar is in je Kazaa search)
Edit: http://www.tobykeith.com/ <-- z'n website
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 20-08-2003 01:14]
quote:Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:05 schreef schatje het volgende:[..]
Maar dat zijn ook echt schijnheilige mensen.
quote:Krijg je weer op je kop van DennisMoore?
Op woensdag 20 augustus 2003 01:10 schreef schatje het volgende:[..]
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
quote:Voor het geval dat ik commentaar krijg.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:13 schreef tvlxd het volgende:[..]
Krijg je weer op je kop van DennisMoore?
quote:Zijn alle discussie nou weer dicht? Ik heb net twee neue biertje gehaald. Ja, kijk, ik kan in het zojusit geopende nieuwetijdskinderentopic gaan neuzen, maar, ach...
Op woensdag 20 augustus 2003 01:14 schreef schatje het volgende:[..]
Voor het geval dat ik commentaar krijg.
quote:On topic aub dank u
Op woensdag 20 augustus 2003 01:17 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zijn alle discussie nou weer dicht? Ik heb net twee neue biertje gehaald. Ja, kijk, ik kan in het zojusit geopende nieuwetijdskinderentopic gaan neuzen, maar, ach...
quote:Nee hoor, Stalin en Mao hebben elk in een paar jaar meer mensen vermoord dan de VS tijdens hun gehele bestaan.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:49 schreef Piro het volgende:De VS heeft in totaal meer mensen (en burgers) vermoord dan welk ander land dan ook.
quote:Dooie lullen laten andere landen met rust. Chirac is een dooie lul, Bush niet.
Maar bush is een dooie lul eerste klas.
quote:ik walg dan ook van de VS in z'n geheel. De hele cultuur daar bevalt me niks.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:21 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
bush mag dan wel een eikel zijn, ik snap niet dat iedereen het hele amerika beleid zit af te kraken omdat bush er zit, bush is niets meer dan een woordvoerder van de regering, hij heeft geen enkele macht, dat gebeurd allemaal achter de schermen.
quote:de cultuur van irak is toppie......... met dank aan saddam
Op woensdag 20 augustus 2003 17:02 schreef Retuobak het volgende:[..]
ik walg dan ook van de VS in z'n geheel. De hele cultuur daar bevalt me niks.
quote:De VS is niet vergelijkbaar met Irak.
Op woensdag 20 augustus 2003 18:04 schreef onlogisch het volgende:[..]
de cultuur van irak is toppie......... met dank aan saddam
quote:Maar je kijkt wel naar Amerikaanse televisie? Luistert wel naar Amerikaanse muziek? Drinkt wel Amerikaanse cola? Eet wel Amerikaanse hamburgers? Heb je een computer met een Amerikaanse CPU, of heb je zo'n 400 Mhz chinese processor? De laatste modebeelden onder de tieners zijn voor het grootste gedeelte uit Amerika komen overwaaien. Ga je wel eens naar de bioscoop voor een Amerikaanse film? Eet je daar het typisch Amerikaanse popcorn?
Op woensdag 20 augustus 2003 17:02 schreef Retuobak het volgende:
Dat komt allemaal van die Amerikaanse cultuur. Of walg je nog net niet genoeg van de Amerikaanse cultuur dat je daarvoor wel een uitzondering maakt.......
Ik gok dat je gewoon in de kudde meeloopt. Amerikaanse muziek luisterd. Amerikaanse TV kijkt. Af en toe naar McDonalds gaat. Coca-Cola drinkt. En Amerikaanse merkkleding draagt.....En gewoon stiekum naar de film gaat om The Matrix: Revolutions te gaan zien.
Met andere woorden: Het is niet de CULTUUR waar je van walgt, maar de POLITIEK. En als je die twee niet goed kan scheiden heb je enorme Hollandse Windmolenwieken als oogkleppen
Wel consequent blijven natuurlijk.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 18:29 schreef maartena het volgende:[..]
Maar je kijkt wel naar Amerikaanse televisie? Luistert wel naar Amerikaanse muziek? Drinkt wel Amerikaanse cola? Eet wel Amerikaanse hamburgers? Heb je een computer met een Amerikaanse CPU, of heb je zo'n 400 Mhz chinese processor? De laatste modebeelden onder de tieners zijn voor het grootste gedeelte uit Amerika komen overwaaien. Ga je wel eens naar de bioscoop voor een Amerikaanse film? Eet je daar het typisch Amerikaanse popcorn?
Dat komt allemaal van die Amerikaanse cultuur. Of walg je nog net niet genoeg van de Amerikaanse cultuur dat je daarvoor wel een uitzondering maakt.......
Ik gok dat je gewoon in de kudde meeloopt. Amerikaanse muziek luisterd. Amerikaanse TV kijkt. Af en toe naar McDonalds gaat. Coca-Cola drinkt. En Amerikaanse merkkleding draagt.....En gewoon stiekum naar de film gaat om The Matrix: Revolutions te gaan zien.
Met andere woorden: Het is niet de CULTUUR waar je van walgt, maar de POLITIEK. En als je die twee niet goed kan scheiden heb je enorme Hollandse Windmolenwieken als oogkleppen
quote:dus mag je Bush...... president van USA niet vergelijken met Saddam (terrorist
Op woensdag 20 augustus 2003 18:08 schreef Kastaan het volgende:[..]
De VS is niet vergelijkbaar met Irak.
quote:Er is een cultuur in de VS?
Op woensdag 20 augustus 2003 17:02 schreef Retuobak het volgende:[..]
quote:Absoluut. Of ben jij zo'n iemand die denkt: Zelfde Dollar, Zelfde taal dus Zelfde cultuur?
Op woensdag 20 augustus 2003 18:44 schreef SportsIllustrated het volgende:
Er is een cultuur in de VS?
Ga maar eens naar Louisiana, dan naar Wisconsin, dan naar California, dan naar Rhode Island en dan naar Florida. Je komt meteen 5 verschillende culturen tegen.....
quote:jij koopt ook olie uit Irak/Saudi Arabie
Op woensdag 20 augustus 2003 18:29 schreef maartena het volgende:[..]
Maar je kijkt wel naar Amerikaanse televisie? Luistert wel naar Amerikaanse muziek? Drinkt wel Amerikaanse cola? Eet wel Amerikaanse hamburgers? Heb je een computer met een Amerikaanse CPU, of heb je zo'n 400 Mhz chinese processor? De laatste modebeelden onder de tieners zijn voor het grootste gedeelte uit Amerika komen overwaaien. Ga je wel eens naar de bioscoop voor een Amerikaanse film? Eet je daar het typisch Amerikaanse popcorn?
en je weet best wat ik met cultuur bedoelde, om het op zo'n kinderachtige manier te gaan afkraken zegt genoeg dacht ik zo.
En meelopen met de rest, yeah sure. Niet dus, ik kijk wel degelijk veel documentaires/lees boeken over de "angstcultuur" van de VS en de drang om te consumeren daar, ook al voor dat anti-VS "populair" werd. En DAT staat me niet aan, mja als je dat niet kunt snappen kan ik je ook niet verder helpen........
begin overigens ook net zo over Nederland te denken. Ga maar verhuizen naar zweden ofzo waar het gras VEEL groener is
[Dit bericht is gewijzigd door Retuobak op 20-08-2003 19:48]
quote:onze olie komt niet uit Irak maar uit Saudi Arabie
Op woensdag 20 augustus 2003 19:33 schreef Retuobak het volgende:[..]
jij koopt ook olie uit Irak/Saudi Arabie
wel consequent blijvenen je weet best wat ik met cultuur bedoelde, om het op zo'n kinderachtige manier te gaan afkraken zegt genoeg dacht ik zo.
En meelopen met de rest, yeah sure. Niet dus, ik kijk wel degelijk veel documentaires/lees boeken over de "angstcultuur" van de VS en de drang om te consumeren daar, ook al voor dat anti-VS "populair" werd. En DAT staat me niet aan, mja als je dat niet kunt snappen kan ik je ook niet verder helpen........
begin overigens ook net zo over Nederland te denken. Ga maar verhuizen naar zweden ofzo waar het gras VEEL groener is
quote:Heb ik ooit gezegd dat ik er van walg dan?
Op woensdag 20 augustus 2003 19:33 schreef Retuobak het volgende:
jij koopt ook olie uit Irak/Saudi Arabie
wel consequent blijven
quote:Ja, zoals jij het stelt bedoel jij met "cultuur" nog steeds eigenlijk "politiek", maar als je je geroepen voelt om het op een andere manier uit te leggen - be my guest! Wat bedoel je met "cultuur"?
en je weet best wat ik met cultuur bedoelde, om het op zo'n kinderachtige manier te gaan afkraken zegt genoeg dacht ik zo.
quote:Ik woon intussen al een goede anderhalf jaar in de Verenigde Staten dus ik denk dat ik intussen wel e.a.a. van Amerikanen (en de ontzettend diverse culturen die dit land kent ondanks dezelfde dollar en dezelfde taal) , en de "drang om te consumeren" is in Nederland net zo groot, alleen willen wij Nederlanders van onzelf denken dat we veel beter zijn. Nederland is een kapitalistische welvaartsstaat, net als de VS. Zelfs de meeste economische modellen van onze grote bedrijven zijn met CEO's, CIO's etc geheel naar Amerikaans model gevormd.
Maar goed, ik mag aannemen dat jij nog NOOIT in de VS bent geweest om een en ander zelf te ervaren.....en dat je om "politieke redenen" ook nooit langs komt
quote:Het gras in zweden is groener omdat het er zoveel regend
en saudi-arabie heeft net zo goed een regering die maar gesteund word door een fractie van de bevolking dus dat is net zo goed tuig. Ook steunen ze daar terroristen.
quote:Maar je hebt het wel gedaan, same thing. Toen had je er ook geen moeite mee.
Op woensdag 20 augustus 2003 21:45 schreef maartena het volgende:[..]
Heb ik ooit gezegd dat ik er van walg dan?
Er komt trouwens al sinds Maart 2003 geen DRUPPEL olie meer uit Irak, het "food for oil" programma van de VN is gestopt. Ze gaan vanzelf weer een keer olie verkopen denk ik.... als het weer es wat stabieler is.
[..]Ja, zoals jij het stelt bedoel jij met "cultuur" nog steeds eigenlijk "politiek", maar als je je geroepen voelt om het op een andere manier uit te leggen - be my guest! Wat bedoel je met "cultuur"?
[..]Ik woon intussen al een goede anderhalf jaar in de Verenigde Staten dus ik denk dat ik intussen wel e.a.a. van Amerikanen (en de ontzettend diverse culturen die dit land kent ondanks dezelfde dollar en dezelfde taal) , en de "drang om te consumeren" is in Nederland net zo groot, alleen willen wij Nederlanders van onzelf denken dat we veel beter zijn. Nederland is een kapitalistische welvaartsstaat, net als de VS. Zelfs de meeste economische modellen van onze grote bedrijven zijn met CEO's, CIO's etc geheel naar Amerikaans model gevormd.
Maar goed, ik mag aannemen dat jij nog NOOIT in de VS bent geweest om een en ander zelf te ervaren.....en dat je om "politieke redenen" ook nooit langs komt
[..]Het gras in zweden is groener omdat het er zoveel regend
Maar om de figuurlijke wijze van die uitspraak aan te kaarten: Het gras is altijd groener bij de buren.
Met cultuur bedoel ik de hele sfeer daar, je word overal gedwongen te consumeren/presteren/bang te zijn voor iets. Wat overigens ook zwaar in opkomst is in Nederland.
Ik geloof ook graag dat Amerika verschillende culturen heeft, en dat is ook niet zo vreemd voor zo'n groot land. Maar voor zover ik weet is dat ook niet echt veel soeps. En ik weet niet of je het weet maar veel van de basismodellen van de Amerikaanse economie zijn toch echt Nederlands ipv omgekeerd
En ik ben idd nog nooit in de VS geweest, ik ga dan ook af op wat ik er allemaal over gelezen heb. Kan het helemaal fout hebben hoor, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk afgaande op de hoeveelheid info.
En het gras is dus echt wel groener in zweden, alleen al het betere sociale stelsel
quote:de uitspraak van de avond!
Op woensdag 20 augustus 2003 22:09 schreef FallenAngel666 het volgende:
Natuurlijk is Bush een eikel, hij is een politicus!
Als je geen eikel bent maak je het niet in de politiek.
quote:Daar hoor je wel vaker de laatste tijd, waarom is het daar fijn om te wonen??
Op woensdag 20 augustus 2003 22:08 schreef Retuobak het volgende:
nog een toevoeging
Finland lijkt me ook wel relaxt om te wonen
2x op vakantie geweest daar en veel over gelezen. Lijkt me echt mooi land om te wonen.
quote:Dejavu???????
Op woensdag 20 augustus 2003 22:06 schreef BabeWatcher het volgende:
GW
BUSH
volgens mij zag ik deze ook al in het vorige topic over bush
Ik blijf bij Howard Dean als Democratische presidents kandidaat in 2004.... nu maar hopen dattie het wordt.
Walg je nu van me, onlogisch?
quote:Ik vind het ook een prima land, ben er behoorlijk vaak en graag geweest en zie mezelf er best ooit nog wel eens een tijdje wonen. Er zijn genoeg niet-Republikeinen.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:39 schreef maartena het volgende:
Nou, hoe dan ook..... ik vindt Bush nog steeds een eikel, maar vindt het land waar hij vandaan komt fantastisch. En je hoeft het dus echt niet eens te zijn met de politiek van een land om niet van het land te kunnen houden![]()
En gelukkig worden Presidenten gekozen, en houden ze het hooguit 8 jaar vol. Ik denk dat het met deze na 4 jaar wel gedaan is....
quote:Ik hoop het ook, maar ik geef hem eerlijk gezegd geen al te grote kans. Zo'n extreme (voor Amerikaanse begrippen) 'liberal', dat kan het zuiden en het diepe binnenland gewoon niet aan.
Ik blijf bij Howard Dean als Democratische presidents kandidaat in 2004.... nu maar hopen dattie het wordt.
quote:nee hoor
Op woensdag 20 augustus 2003 22:39 schreef maartena het volgende:
Nou, hoe dan ook..... ik vindt Bush nog steeds een eikel, maar vindt het land waar hij vandaan komt fantastisch. En je hoeft het dus echt niet eens te zijn met de politiek van een land om niet van het land te kunnen houden![]()
En gelukkig worden Presidenten gekozen, en houden ze het hooguit 8 jaar vol. Ik denk dat het met deze na 4 jaar wel gedaan is....
Walg je nu van me, onlogisch?
quote:Dat is vreemd! In de topic titel staat toch echt dat...
nee hoorik walg alleen van mensen die zeggen dat bush een terrorist is........
quote:En??
Op woensdag 20 augustus 2003 23:22 schreef Aurora025 het volgende:
http://www.ericblumrich.com/idiot.html
http://www.ericblumrich.com/strangelove.html
http://http.dvlabs.com/gnn/asx/gnn/redux_bbX.asx
allemaal even lezen en mening eventueel herzien...
quote:Gaat dat boek over een domme witte man?
Op woensdag 20 augustus 2003 23:25 schreef WaStEd het volgende:
Michael Moore - Stupid White Manallemaal even lezen en mening eventueel herzien...
Daarbij zou de hele wereld er op vooruitgaan als Michael Moore eindelijk eens in zijn gevoel voor eigenwaarde stikte.
quote:Welnee, de man heeft best vermakelijke commentaren. Een beetje kritiek kan de VS wel gebruiken.
Op donderdag 21 augustus 2003 12:53 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gaat dat boek over een domme witte man?
Daarbij zou de hele wereld er op vooruitgaan als Michael Moore eindelijk eens in zijn gevoel voor eigenwaarde stikte.
quote:Het gaat in ieder geval over hoe Bush de verkiezingen gejat heeft, waarom abortus niet mag van Bush, ook al ben je zwanger van een verkrachter.. Waarom het opleidingsniveau in de US te vergelijken is met dat van een bananen republiek, waarom als je arm en ziek bent automatisch dood gaat, waarom Kyoto niet ondertekend is, waarom de US samen met nog een godvergeten land doodstraf kent voor minderjarigen.. etc etc etc...
Op donderdag 21 augustus 2003 12:53 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gaat dat boek over een domme witte man?
quote:Ik bedoelde alleen maar dat het Stupid white men heet.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:16 schreef WaStEd het volgende:[..]
Het gaat in ieder geval over hoe Bush de verkiezingen gejat heeft, waarom abortus niet mag van Bush, ook al ben je zwanger van een verkrachter.. Waarom het opleidingsniveau in de US te vergelijken is met dat van een bananen republiek, waarom als je arm en ziek bent automatisch dood gaat, waarom Kyoto niet ondertekend is, waarom de US samen met nog een godvergeten land doodstraf kent voor minderjarigen.. etc etc etc...
Bovendien lijkt me dat een absolute leugen over Bush' houding ten opzichte van abortus. Ik heb zelfs in de meest kritische blaadjes alleen maar gelezen dat hij er geen staatsgeld voor over had. Wat betreurenswaardig is, maar niet hetzelfde.
quote:Duhhuhhhuhhh, nou je mag hem hebben hoor... die Men/Man
Op donderdag 21 augustus 2003 14:19 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik bedoelde alleen maar dat het Stupid white men heet.
Bovendien lijkt me dat een absolute leugen over Bush' houding ten opzichte van abortus. Ik heb zelfs in de meest kritische blaadjes alleen maar gelezen dat hij er geen staatsgeld voor over had. Wat betreurenswaardig is, maar niet hetzelfde.
quote:The Source was uitermate kritisch over Bush.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:25 schreef WaStEd het volgende:[..]
Duhhuhhhuhhh, nou je mag hem hebben hoor... die Men/Man
maareh, heb je het gelezen ?
En welke kritische blaadjes zijn dat ?
quote:So hate me now!
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:20 schreef onlogisch het volgende:
een vervolg op Ik walg van mensen die bush een eikel vinden
quote:wat Moore over de Bush administration zegt over abortus komt uit zo goed als alle grote kranten in de US, Wash. Post, Boston Globe, LA Times etc...
Op donderdag 21 augustus 2003 14:26 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
The Source was uitermate kritisch over Bush.
.. net als het feit dat de familie Bush een link had tussen hen en Nazi-Duitsland,...
quote:Bush is geweldig!
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:20 schreef onlogisch het volgende:
een vervolg op Ik walg van mensen die bush een eikel vindenen hier verder aangezien de meningen nogal zwaar verdeeld waren
Krijgen ongeveer 6 % van de stemmen
daarvoor had je die kabouter Ross Perot.. maar die krijg echt geen stemmen...
[Dit bericht is gewijzigd door WaStEd op 21-08-2003 14:36]
quote:is dat eigenlijk nog wat? Of zijn groenen maar beetje minder erg dan democraten/republikeinen?
Op donderdag 21 augustus 2003 14:35 schreef WaStEd het volgende:
Ralph Nader van de Groenen...Krijgen ongeveer 6 % van de stemmen
quote:Ze leveren een paar burgemeesters in California en hij had beter niet mee kunnen doen, dan had Gore gewoon in het Witte Huis gezeten.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:36 schreef Retuobak het volgende:[..]
is dat eigenlijk nog wat? Of zijn groenen maar beetje minder erg dan democraten/republikeinen?
quote:Harry Browne was kandidaat van de Libertarians in 96 en 2000. Dat is zelfs ivgl met de Green party nog een marginaal groepje. En gelukkig maar.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:34 schreef Retuobak het volgende:
beetje erg offtopic:
hoe heet die gast eigenlijk die elke verkiezingen wel mee doet maar nooit stemmen krijgt?
quote:wow een medestander........ je bent 1 van de weinigen
Op donderdag 21 augustus 2003 14:34 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Bush is geweldig!
Hij moet een nobelprijs krijgen!!!
quote:Ja, en Sharon is "a man of peace".
Op donderdag 21 augustus 2003 16:39 schreef onlogisch het volgende:[..]
wow een medestander........ je bent 1 van de weinigen
quote:Ik betwijfel of in zo'n geval een rekensom met negatief antwoord bewijst dat het niet om de olie zou gaan. Vergeet immers niet wie een groot deel v/d kosten betaalt, namelijk de Amerikaanse burger. En wie stijkt een groot deel van de inkomsten op? Juist de grote bedrijven. (Olie, wapens, logistiek, etc). Een regering zwaar gesponsord door dit soort bedrijven zou dus wel eens meer waarde kunnen hechten aan de inkomsten dan aan de totale kosten, ongeacht deze hoger uitvallen dan de inkomsten.
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:36 schreef maartena het volgende:
en een financiele rekensom (totale kosten oorlog tegen inkomsten olie bijvoorbeeld) hebben ze ook niet van te voren gemaakt en ach.... "OLIE" klinkt best geloofwaardig niet?
quote:Bron?
Op donderdag 21 augustus 2003 14:33 schreef WaStEd het volgende:
.. net als het feit dat de familie Bush een link had tussen hen en Nazi-Duitsland,...
quote:Dat was zondag nog bij Panorama op de Belg. De kans is groot dat de familie Bush daarbij betrokken is geweest.
Op donderdag 21 augustus 2003 17:40 schreef maartena het volgende:[..]
Bron?
Kom toch op, wie voor Bush is moet toch wel heel erg koppig zijn.
Wat zijn eigenlijk de beste argumenten om deze beste man 'lief' te vinden? Waarom vindt iemand Bush wel een toffe peer?
quote:Boston Globe stuk heet "an American Dynasty" van Michael Kranish
Op donderdag 21 augustus 2003 17:40 schreef maartena het volgende:[..]
Bron?
Ik word echt kotsmisselijk van de vieze spelletjes die ze spelen door de wereld heen, hun arrogantie, hun onwil om aan het milieu te denken(koyoto akoord), het strafhof gezeik, hun wapenwedloop die weer opgepakt is terwijl we net lekker op gang waren om nucliare wapens op te gaan ruimen.
Ik word moe van de leugens die ze verspreiden die in hun straatje vallen.
Ik word moe van de onbalans die ze veroorzaken in de wereld.
Ik word moe van hun methode's, hun gezeik, hun geetter.
Het feit dat hun economie floreert op oorlog, op ellende, op lijden dus...
Hoe ze in hun eigen land dingen doen, de grove ellende waarin vele daar zitten en dan tegelijk een grote bek hebben tegen andere hoe zij het doen.
Het feit dat ze zich meer bezighouden met het buitenland als met hun eigen ellende in hun land...
Daar mogen de mensen gewoon verrotten....
Wat Bush zelf betrefd, ik vind het een stomme geloofsfanaat, ik vind hem dom, ik vind hem niet flexibel, ik vind hem geen goede "wereldleider".
quote:Het zijn dus de fascisten die een hekel hebben aan Bush?
Op donderdag 21 augustus 2003 19:42 schreef plato242 het volgende:
Cronus, kun jij even een fascist huren om Bush aan de hoogste boom op te hangen?
quote:Ik ben het hier volledig mee eens. Het is niet alleen Bush maar ook Reagen, Nixon, Kissinger, de oude Bush en zelfs democraten als Kennedy en Clinton die voor deze situatie gezorgd hebben.
Op donderdag 21 augustus 2003 19:59 schreef erodome het volgende:
Weet je wat het is, ik vind Bush een eikel, maar mijn probleem heb ik niet zozeer met Bush als wel met het beleid van al een hele lange tijd van de amerikaanse regering.Ik word echt kotsmisselijk van de vieze spelletjes die ze spelen door de wereld heen, hun arrogantie, hun onwil om aan het milieu te denken(koyoto akoord), het strafhof gezeik, hun wapenwedloop die weer opgepakt is terwijl we net lekker op gang waren om nucliare wapens op te gaan ruimen.
Ik word moe van de leugens die ze verspreiden die in hun straatje vallen.
Ik word moe van de onbalans die ze veroorzaken in de wereld.
Ik word moe van hun methode's, hun gezeik, hun geetter.Het feit dat hun economie floreert op oorlog, op ellende, op lijden dus...
Hoe ze in hun eigen land dingen doen, de grove ellende waarin vele daar zitten en dan tegelijk een grote bek hebben tegen andere hoe zij het doen.
Het feit dat ze zich meer bezighouden met het buitenland als met hun eigen ellende in hun land...
Daar mogen de mensen gewoon verrotten....Wat Bush zelf betrefd, ik vind het een stomme geloofsfanaat, ik vind hem dom, ik vind hem niet flexibel, ik vind hem geen goede "wereldleider".
dat is 1.........
en punt 2 is dat het ALTIJD de amerikanen zijn die hun nek uit steken........
Nu staan er alweer AMERIKAANSE militairen klaar in Liberia.......... vertel mij eens jongens..........
Waar zijn de Nederlanders?
Waar zijn de Fransen?
Waar zijn de Engelsen?
Waar zijn de Duitsers?
Waar zijn de Italianen?
Waar zijn de Russen?
Waar zijn de Chinezen?
wij moeten gdv niet zo zeiken op de amerikanen c.q. bush.........
want het zijn wel die jongens die hun leven geven voor vrede....... bovengenoemde nationaliteiten vertikken dat.........
Bush zo'n vent
quote:Zonder ons zou hun land niet eens bestaan
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:42 schreef onlogisch het volgende:
Het moet eens afgelopen zijn met dat gezeik over die amerikanen man.......... ZIJ zijn de gene geweest die ons in 40/45 geholpen hebben...... zonder hun zouden wij nou duits spreken
quote:In Afghanistan
dat is 1.........en punt 2 is dat het ALTIJD de amerikanen zijn die hun nek uit steken........
Nu staan er alweer AMERIKAANSE militairen klaar in Liberia.......... vertel mij eens jongens..........
quote:In Congo
Waar zijn de Fransen?
quote:In Afghanistan, Irak en Kosovo
Waar zijn de Engelsen?![]()
quote:In Afghanistan
Waar zijn de Duitsers?
quote:In Irak
Waar zijn de Italianen?![]()
quote:In Tsetsjenië
Waar zijn de Russen?
quote:Congo, Oost-Timor
Waar zijn de Chinezen?
quote:
wij moeten gdv niet zo zeiken op de amerikanen c.q. bush.........want het zijn wel die jongens die hun leven geven voor vrede....... bovengenoemde nationaliteiten vertikken dat.........
Bush
zo'n vent
quote:vergezeld door????????????????????
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:05 schreef Vibromass het volgende:[..]
Zonder ons zou hun land niet eens bestaan
[..]In Afghanistan
[..]In Congo
[..]In Afghanistan, Irak en Kosovo
[..]In Afghanistan
[..]In Irak
[..]In Tsetsjenië
[..]Congo, Oost-Timor
[..]
precies de AMERIKANEN
quote:Korea, Vietnam, WW2, Afrika, Irak, de Amerikaanse indianenstammen.
Op woensdag 20 augustus 2003 16:23 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Nee hoor, Stalin en Mao hebben elk in een paar jaar meer mensen vermoord dan de VS tijdens hun gehele bestaan.
Kwaliteitsposter! [afbeelding]
quote:Zou inderdaad eens tijd worden dat ze zich melden in Congo
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:08 schreef onlogisch het volgende:[..]
vergezeld door????????????????????
precies de AMERIKANEN
![]()
quote:Stalin: 20.000.000
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:10 schreef Piro het volgende:[..]
Korea, Vietnam, WW2, Afrika, Irak, de Amerikaanse indianenstammen.
Dat waren er bij elkaar veel en veel meer dan stalin en mao.
Amerika heeft dus meer dan 85.000.000 mensen op zeep geholpen? Rot toch op man.
quote:maar ze doen het toch
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:10 schreef Cronus het volgende:
Vergeet niet dat de Amerikanen in vrijwel alle internationale conflicten betrokken zijn als de grootste partij. Nu kun je wel gaan stellen dat landen als Nederland, Italië en Duitsland hier ook aan mee doen, Amerika heeft altijd het sterkste leger gehad, en heeft altijd de meeste troepen verzonden voor vredesmissies. Een fractie van de vredesmissies wordt maar gedomineerd door andere landen.
ze kunnen ook zeggen......... nou ach tis 5000 KM verderop........ laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.......... maar dat doen ze niet......... en vergeet niet dat iedere amerikaanse soldaat het risico loopt overhoop geschoten kan worden...... (ze tekenen er voor ik weet het) EN toch stuurt amerika "haar" jongens........... het gaat er in dit geval niet om dat amerika de grootste partij is....... het gaat er om dat zij ze altijd sturen..........
quote:Amerikaanse elitetroepen en agenten in Congo
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:16 schreef Vibromass het volgende:[..]
Zou inderdaad eens tijd worden dat ze zich melden in Congo
*gemeld*
quote:Dat bedoel ik ook hoor
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:16 schreef onlogisch het volgende:
quote:5 heuse Amerikanen, poe poe. Da's mooie rugdekking voor die 2100 Fransen, Uruguayanen, Zweden, Noren en andere landen van de coalitie.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:18 schreef onlogisch het volgende:[..]
*gemeld*
quote:Fucking laffe Yanks wilden helemaal niets met de oorlog in 1940 te maken hebben. Toen GB om hulp vroeg zeiden de fecking Yanks NEE. Pas na de aanval op Pearl Harbour door Japan konden ze niet meer anders.
Het moet eens afgelopen zijn met dat gezeik over die amerikanen man.......... ZIJ zijn de gene geweest die ons in 40/45 geholpen hebben...... zonder hun zouden wij nou duits sprekendat is 1.........
Waar zijn de Fransen?
Waar zijn de Duitsers?
Waar zijn de Russen?
Waar zijn de Chinezen?wij moeten gdv niet zo zeiken op de amerikanen c.q. bush.........
want het zijn wel die jongens die hun leven geven voor vrede....... bovengenoemde nationaliteiten vertikken dat.........
Bush
zo'n vent
En Waar zijn de andere landen, misschien is het je ontgaan dat Duitsland heel lang geen leger mocht hebben en ook niet mocht deelnemen aan missies !!!! Frankrijk en GB op genoeg plaatsen in de Wereld actief waren, maar het niet zo aan de grote klok gehangen hebben zoals de Yanks met " i been to Nam.... "
Andere landen grijpen in uit humanitaire redenen, de VS puur uit economische !!!
Dus schijt op dat Amateuristische gedoe tijdens de verkiezingen...pons kaartjes...laat me niet lachen ha ha...
Hoe kun je nu een land serieus nemen als een Terminator, Webber en een Porno ster Senator willen worden !!!!
Fuck you Bush en iedereen die achter hem staat
quote:Nou maakt de rest me niet zo uit, van wat je schrijft, maar dit is toch wel een beetje 'raar'. Welke landen grijpen humanitair in, en waar ligt het economisch voordeel in Liberia?
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:26 schreef _asterix_ het volgende:
Andere landen grijpen in uit humanitaire redenen, de VS puur uit economische !!!
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:30 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nou maakt de rest me niet zo uit, van wat je schrijft, maar dit is toch wel een beetje 'raar'. Welke landen grijpen humanitair in, en waar ligt het economisch voordeel in Liberia?
quote:Leve de democratie.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:26 schreef _asterix_ het volgende:
Hoe kun je nu een land serieus nemen als een Terminator, Webber en een Porno ster Senator willen worden !!!!
Maar heb je nog echte argumenten voor ons in petto of moeten we dit populistische onderbuikgelul aanhoren?
[Dit bericht is gewijzigd door Cronus op 22-08-2003 17:34]
quote:tja de Fransen, Uruguayanen, Zweden, Noren en andere landen van de coalitie.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:25 schreef Vibromass het volgende:[..]
5 heuse Amerikanen, poe poe. Da's mooie rugdekking voor die 2100 Fransen, Uruguayanen, Zweden, Noren en andere landen van de coalitie.
het totaal van al die landen is misschien de helft van wat amerika stuurt
quote:Jij bent goed........ jij bent echt goed
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:33 schreef Cronus het volgende:[..]
Leve de democratie.
Maar heb je nog echte argumenten voor ons in petto of moeten we dit populistische onderbuikgelul aanhoren?
quote:Amerika wordt ontzettend veel gesteund door andere landen en jusit in Irak willen ze andere landen er bij hebben. Amerika heeft de rest van de wereld nodig, zeg maar. Niet dat dat erg is.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:34 schreef onlogisch het volgende:
het totaal van al die landen is misschien de helft van wat amerika stuurt
quote:Als je niet weet waar je over praat...... verschijn dan niet in dit topic
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:26 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Hoe kun je nu een land serieus nemen als een Terminator, Webber en een Porno ster Senator gouveneur willen worden !!!!
quote:We hebben best wel dezelfde mening
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:34 schreef onlogisch het volgende:[..]
Jij bent goed........ jij bent echt goed
quote:In Irak zijn de Amerikanen vanaf het begin af aan al in de verre meerderheid; de Polen en de Denen, en nu ook de Nederlanders zijn daar een leuk steuntje in de rug. De vuile klusjes zoals de bombardementen zijn door Amerikanen opgeknapt die nu tevens verantwoordelijkheid nemen voor de burgerslachtoffers.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:36 schreef tvlxd het volgende:[..]
Amerika wordt ontzettend veel gesteund door andere landen en jusit in Irak willen ze andere landen er bij hebben. Amerika heeft de rest van de wereld nodig, zeg maar. Niet dat dat erg is.
De inzet van niet-Amerikaanse troepen moet men niet bagatalliseren. In Afrika zitten vooral niet-Amerikaanse troepen, als ik het goed heb, en in Somalië zitten al helemaal geen Amerikanen.
quote:Waar zeg ik dat de Amerikanen in de minderheid zijn?
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:40 schreef Cronus het volgende:[..]
In Irak zijn de Amerikanen vanaf het begin af aan al in de verre meerderheid; de Polen en de Denen, en nu ook de Nederlanders zijn daar een leuk steuntje in de rug. De vuile klusjes zoals de bombardementen zijn door Amerikanen opgeknapt die nu tevens verantwoordelijkheid nemen voor de burgerslachtoffers.
quote:je zei het niet........ maar het word hier alleen maar benadrukt.........
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:43 schreef tvlxd het volgende:[..]
Waar zeg ik dat de Amerikanen in de minderheid zijn?
quote:Waarom zou een land zoveel geld verspillen als ze er niet zelf beter van kunnen worden ? Hoezo hebben ze zo een enorme betalingsachterstand bij de UN ? Wat een domme politiek, eerst wapens aan Irak leveren om er een paar jaar later binnen te vallen, of is dit wel dom ? Vanuit hun oogpunt slim, double $$ toch ?
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:33 schreef Cronus het volgende:[..]
Leve de democratie.
Waarom vallen de VS bv niet India binnen of Pakistan, ik dacht toch dat zij ook over nukes beschikken ??
quote:Uit humane overwegingen. Als Amerika daadwerkelijk zoveel uit eigenbelang doet als jij suggereerd dan zouden ze bijvoorbeeld niet naar Liberië zijn gegaan, of inmiddels al een pro-Amerikaanse dictator in Irak hebben neergezet en daar inmiddels al weg zijn (ze deden het toch maar om de olie?
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:09 schreef _asterix_ het volgende:
Waarom zou een land zoveel geld verspillen als ze er niet zelf beter van kunnen worden ?
quote:Waar zit je verstand? Dit was een totaal andere regering, een totaal ander bestuur, een totaal ander beleid wanneer besloten is deze wapens te leveren.
Wat een domme politiek, eerst wapens aan Irak leveren om er een paar jaar later binnen te vallen, of is dit wel dom ?
quote:-1 Generalisatie
Maar ja....de yank lovers zijn toch allemaal van die brulapen" we are the best" ...dat is geen zelfvertrouwen meer maar arrogantie.
quote:India en Pakistan zijn goede pro-Westerse bondgenoten, en zullen nooit massavernietigingswapens op eigen burgers gebruiken. Ik zie persoonlijk liever dat landen als Noord-Korea aangepakt worden die inmiddels al tientallen keren Japan, Zuid-Korea en Amerika bedreigd hebben en zelfs over kernwapens beschikken die met gemak de oostkust van Amerika bereiken.
Waarom vallen de VS bv niet India binnen of Pakistan, ik dacht toch dat zij ook over nukes beschikken ??
quote:beschikken india en pakistan ook over een gestoorde president???
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:09 schreef _asterix_ het volgende:[..]
dacht het ook wel ja....................................................
quote:We wachten...
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:32 schreef Tha_Sis het volgende:
(geen zin om dit te onderbouwen, want dat gaat wat pagina's kosten)
quote:Gelijk heb je. Gewoon een zelfmoordaanslag plegen, daar hebben wij veel meer aan.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:32 schreef Tha_Sis het volgende:
bush is DOM en een ik vind het de grootse engerd alle tijden. Hij is een dictator gewoon. (geen zin om dit te onderbouwen, want dat gaat wat pagina's kosten)
Bush is natuuuuuuuuuuuurlijk OK!
Bush/Amerika bashers, get a life!
quote:Tuurlijk neem ik het op voor de VS......... ik zou wel errug gestoord zijn als ik zou zeggen : Nee meneer Bush U mag Irak niet binnen vallen....... want het is een hele goede zaak dat Meneer Hoessein 1.7 miljoen van zijn eigen mensen om zeep heeft geholpen met behulp van gifgas........
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:45 schreef plato242 het volgende:
Zie ik nu dat er serieus mensen zijn die het voor de USA opnemen?
Leuk wel ja, lekker veel bommen gooien en de wereld voorliegen. Mooi land, dat VS.Bush is natuuuuuuuuuuuurlijk OK!
En nee meneer Bush U had Afghanistan ook nooit mogen binnen vallen...... omdat het een uitstekende zaak is dat de Taliban bussen met vrouwen voetbalstadions binnen laat rijden om ze vervolgens 1 voor 1 met een nek-schot om het leven te brengen........ vervolgens ze op een grote hoop te smijten........ en als de hoop te groot is dan pleuren we er gewoon wat benzine op en steken het hele zaakje in de fik........
neeeeeeeeeeee bush is hier idd "the bad-guy" want hij doet het immers veel gruwelijker dan de Taliban en Saddam.........
quote:Ga je toch een rukken op je held !!!
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:01 schreef George_Bush het volgende:BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
![]()
BUSH = O.K.!!
![]()
BUSH = ZWAAR O.K.
Bush/Amerika bashers, get a life!
quote:kom is met goed onderbouwde argumenten waarom het zo'n klootzak is........ ipv ongecontroleerde opmerkingen die nergens op slaan
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:06 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Ga je toch een rukken op je held !!!
Zonder Bush zou AlQueda ongestoord door kunnen gaan met zijn terreurcampagne tegen Westerlingen die Nederlanders in het WTC, in Bali en in een hotel in Jakarta het leven heeft gekost.
Bush is
quote:Thank you. And may God continue to bless America.
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:19 schreef Tikorev het volgende:
Bush komt tenminste op voor de gemiddelde Westerling overal te wereld. Als hier in Nederland een flinke aanslag komt heb je als Nederlander meer hulp van Amerika te verwachten dan van de Europese Unie. Die belonen terroristen liever met ontwikkelingshulp en begrip...Zonder Bush zou AlQueda ongestoord door kunnen gaan met zijn terreurcampagne tegen Westerlingen die Nederlanders in het WTC, in Bali en in een hotel in Jakarta het leven heeft gekost.
Bush is
.
dit is de man die we nodig hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 22-08-2003 20:26]
quote:Je begint het al aardig in de vingers te krijgen.
[b]Op vrijdag 22 augustus 2003 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:[/b
mijn God
quote:wat?
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:24 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Je begint het al aardig in de vingers te krijgen.
Bush Rulez!
quote:Ach, jij bent zeker een fan van Al Gore, de (naar eigen zeggen) uitvinder van het internet? Dat is, na Dan Quayle, de grootste braakbal van de Amerikaanse politiek. George is gewoon okay, mmmkay?
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]Het feit dat er dit soort boeken geproduceerd worden zegt eigenlijk al genoeg.
quote:kijk eens naar de foto die al eerder gepost heb. Dan zou je kunnen zien dat dit niet Al Gore is!
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:21 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Ach, jij bent zeker een fan van Al Gore, de (naar eigen zeggen) uitvinder van het internet? Dat is, na Dan Quayle, de grootste braakbal van de Amerikaanse politiek. George is gewoon okay, mmmkay?
En nogmaals. Het is niet USA-bashing maar Regering/aanpak-Bush-bashing. En dat is zeer terecht lijkt me.
quote:Je ondertitel is zeer goed gekozen:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
kijk eens naar de foto die al eerder gepost heb. Dan zou je kunnen zien dat dit niet Al Gore is!
En nogmaals. Het is niet USA-bashing maar Regering/aanpak-Bush-bashing. En dat is zeer terecht lijkt me.
quote:En bedankt... vind je ook erg lief
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:37 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gelijk heb je. Gewoon een zelfmoordaanslag plegen, daar hebben wij veel meer aan.
quote:Jij geloofd die shit.... nou okee.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:16 schreef Cronus het volgende:[..]
Uit humane overwegingen. Als Amerika daadwerkelijk zoveel uit eigenbelang doet als jij suggereerd dan zouden ze bijvoorbeeld niet naar Liberië zijn gegaan, of inmiddels al een pro-Amerikaanse dictator in Irak hebben neergezet en daar inmiddels al weg zijn (ze deden het toch maar om de olie?
).
[..]Waar zit je verstand? Dit was een totaal andere regering, een totaal ander bestuur, een totaal ander beleid wanneer besloten is deze wapens te leveren.
[..]-1 Generalisatie
.
[..]India en Pakistan zijn goede pro-Westerse bondgenoten, en zullen nooit massavernietigingswapens op eigen burgers gebruiken. Ik zie persoonlijk liever dat landen als Noord-Korea aangepakt worden die inmiddels al tientallen keren Japan, Zuid-Korea en Amerika bedreigd hebben en zelfs over kernwapens beschikken die met gemak de oostkust van Amerika bereiken.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:31 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Je ondertitel is zeer goed gekozen:
Over smaak valt inderdaad niet te twisten
quote:Nooit van ironie gehoord? Nee? dan heb ik er nog een:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Euhm, wel bedoel je vast en zeker.
quote:aha, op die fiets. je zou niet de eerste zijn geweest die mijn ondertitel verkeerd gelezen zou hebben.
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:43 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Nooit van ironie gehoord? Nee? dan heb ik er nog een:
Wansmaak is ook een smaak!
Ik beoordeel de Amerikaanse regering op wat zij doen, ik beoordeel de iraakse regering op wat zij weer doen en enzovoort enzovoort.
Het een maakt het ander niet minder erg, beroerde dingen zijn beroerde dingen, klaar uit....
Ja Saddam is een moordlustige eikel, maar dat hij bestaat maakt van Bush nog geen lieverdje(lees amerikaanse regring, bush is maar zo'n klein gedeelte daarvan.......).
Als je zo gaat denken kan je ook wel zeggen, volkert van de graaf is een schatje, want hij heeft maar 1 iemand vermoord, dat is lang niet zo erg als Saddam, dus is hij goed....
Bullshit dus, iets wat slecht is word niet goed omdat er een ander is die nog slechter is....
Dat Amerika de politiemacht van de wereld is, komt doordat niemand anders iets doet; niet omdat ze zo graag willen. Daarom ben ik een grote fan van Geowrge W. Bush c.s.
(greencards welcome)
quote:Nou, nou.
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:55 schreef Mr-Mackey het volgende:
Voor de Amerikanen echter, pleit dat zij er tenminste iets aan doen.
De UEBS (da's de Unie van Europese Bureaucratische Staten, zeg maar de successor van de USSR), doet weinig meer dan leuteren en onderling op diplomatisch niveau bakkelijen.
Engeland viel Argentinië aan.
Frankrijk zit in half Afrika.
Duitsland heeft er veel gedaan met betrekking tot Joegoslavië.
De EU doet wel wat. Je kan de daden van de EU niet vergelijken met die van de VS, dat is namelijk één land, de EU niet.
quote:Dan ben je geen fan van Bush maar van de regering Bush. Overigens vind ik politiemacht geen goede term voor de VS. De politie staat in dienst van een volk (wereldbevolking) ik noem de VS onderleiding van Bush nu eerder een beginnende totalitaire staat waar persvrijheid onder druk staat. Het ironische is dat de VS altijd gevochten hebben tegen dit soort machten.
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:55 schreef Mr-Mackey het volgende:
Daar heb je gelijk in, Erodome.
Voor de Amerikanen echter, pleit dat zij er tenminste iets aan doen.
De UEBS (da's de Unie van Europese Bureaucratische Staten, zeg maar de successor van de USSR), doet weinig meer dan leuteren en onderling op diplomatisch niveau bakkelijen.Dat Amerika de politiemacht van de wereld is, komt doordat niemand anders iets doet; niet omdat ze zo graag willen. Daarom ben ik een grote fan van Geowrge W. Bush c.s.
(greencards welcome)
Extreem linkse randgroepen mogen ongestraft propagande verspreiden, maar extreem rechtse groepen wordt dat recht onthouden. In de VS mogen zowel radicale blanken (als de KKK) en hun zwarte tegenhangers wel gedrukt materiaal verspreiden.
Hier mag je ' Dood aan Israel' en 'Dood aan de VS' roepen, maar ' Dood aan de Islam' levert je straf op.
Zeg mij: waar heb je het meeste recht op vrijheid van meningsuiting?
Niet hier in ieder geval.
Neo-fascisten mogen in Nederland gewoon demonstreren hoor. En net zoals bij een demonstratie van de AEL of een extreem linkse betoging (hebben we die eigenlijk nog wel?!) is er natuurlijk wel eerst toestemming van een burgermeester nodig.
Maar dat heeft allemaal weinig met persvrijheid te maken. In Amerika is er een nationale tv-zender die in handen is van de Bush-regering: Fox-news. Deze zender zendt gewoon de hele dag door nieuws uit die positief is ten opzichten van de Bush-regering. Deze zender is kritiekloos en pure propaganda.
En zo zijn veel kranten, tv-stations, tijdschriften in handen van grote conglomeraten die er belang bij hebben om het moederbedrijf niet te schaden. (Kijk maar eens naar de film 'the Insider') DAT heeft met persvrijheid te maken.
Marylin Manson mag in sommige Staten niet zeggen wat ie wil. Sterker nog hij mag er niet eens optreden. Dat zie je in Europa alleen gebeuren met extreem-rechtse bandjes die het Nazisme verheerlijken en dat is mijn inziens gewoon terecht. Maar Marylin Manson die zegt gewoon waar het op staat. Aan het door en door verrotte systeem in Amerika mag niet getornd worden want dan ben je meteen 'staatsgevaarlijk'. Ooit gezien dat de AIVD hier in Nederland iemand oppakt omdat iemand hier met een Marilyn Manson -shirt droeg?
Hier mag je alles zeggen en na de dood van Fortuyn door dat zielige schepsel van Van der G. is zelfs stigmatiserend en discriminerende taal aan de orde van de dag. Het is logisch dat mensen beginnen te zeggen dat het te ver gaat.
quote:Juist niet. toch? Waarom doet Fok! het wel? Omdat het etiquette is.
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat eerste wat je noemt van die achternamen is wettelijk geregeld en heeft niks met persvrijheid te maken.
Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan Bush omdat zijn hoofd me niet aanstaat.
quote:Beter ogen die te dicht op elkaar staan, dan een tunnelblik, toch
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:32 schreef bondgirl het volgende:
Zolang je het maar goed onderbouwt, mag je aan iedereen een hekel hebben.Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan Bush omdat zijn hoofd me niet aanstaat.
quote:En nou de andere mensen die amerika geholpen heeft
Het moet eens afgelopen zijn met dat gezeik over die amerikanen man.......... ZIJ zijn de gene geweest die ons in 40/45 geholpen hebben...... zonder hun zouden wij nou duits sprekendat is 1.........
Waar zijn de Fransen?
Waar zijn de Duitsers?
Waar zijn de Russen?
Waar zijn de Chinezen?wij moeten gdv niet zo zeiken op de amerikanen c.q. bush.........
Bush
zo'n vent
Zoals in '53 het omvergooien van het regime van democratisch gekozen minister president mossadeq van Iran en het aanstellen van de shah als dictator
of in 1973 in chili? Die staatsgreep waar de VS grote rol in speelt waar ze allende vermoorden, pinochet aanstellen die vervolgens duizenden en duizenden chilenen vermoord.
Of het steunen van de militaire regering van el salvador, ook tienduizenden burgers dood.
Mja ach dat was natuurlijk volkomen terecht he, ga toch fietsen joh!
quote:* Retuobak herinnert tokirev eraan dat het de VS was die ontwikkelingshulp gaf aan Irak voor de oorlog tegen Iran en Al Qaeda 3 miljard + CIA training
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:19 schreef Tikorev het volgende:
Bush komt tenminste op voor de gemiddelde Westerling overal te wereld. Als hier in Nederland een flinke aanslag komt heb je als Nederlander meer hulp van Amerika te verwachten dan van de Europese Unie. Die belonen terroristen liever met ontwikkelingshulp en begrip...Zonder Bush zou AlQueda ongestoord door kunnen gaan met zijn terreurcampagne tegen Westerlingen die Nederlanders in het WTC, in Bali en in een hotel in Jakarta het leven heeft gekost.
Bush is
quote:boeiuh,
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:04 schreef Retuobak het volgende:[..]
En nou de andere mensen die amerika geholpen heeft
Zoals in '53 het omvergooien van het regime van democratisch gekozen minister president mossadeq van Iran en het aanstellen van de shah als dictator
of in 1973 in chili? Die staatsgreep waar de VS grote rol in speelt waar ze allende vermoorden, pinochet aanstellen die vervolgens duizenden en duizenden chilenen vermoord.
Of het steunen van de militaire regering van el salvador, ook tienduizenden burgers dood.
Mja ach dat was natuurlijk volkomen terecht he, ga toch fietsen joh!
Het was nou eenmaal een vervelende tijd, de Koude Oorlog. En het was beter wanneer ze in jouw kamp waren, dan in het kamp van de vijand. Overigens zijn er natuurlijk veel fouten gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 23-08-2003 00:07]
quote:Al-Qa'ida is pas in 1996 (oid) opgericht, weet je het zeker?
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:06 schreef Retuobak het volgende:[..]
* Retuobak herinnert tokirev eraan dat het de VS was die ontwikkelingshulp gaf aan Irak voor de oorlog tegen Iran en Al Qaeda 3 miljard + CIA training
quote:Leuk lijstje inderdaad. Rechtstreeks uit Bowling for Columbine.
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:04 schreef Retuobak het volgende:
Als je goed opgelet had ging dit niet over de geschiedenis van Amerika, maar over George Walker Bush.
.
Het feit dat andere administraties fouten in het verleden gemaakt hebben daar kan Bush niets aan doen. Dat is hetzelfde als Balkenende II verwijten verantwoordelijk te zijn voor de puinhopen van acht jaar Paars.
quote:oh je wil nieuwere voorbeelden? zoals het bombarderen van een "wapenfabriek" in sudan in '98 die broodnodige aspirine produceerde. Of het opnieuw instellen van de dictator van kuweit. Of het in macht houden van het regime in Saudi-Arabie
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:07 schreef tvlxd het volgende:[..]
[i]boeiuh[/],
.
Het was nou eenmaal een vervelende tijd, de Koude Oorlog. En het was beter wanneer ze in jouw kamp waren, dan in het kamp van de vijand. Overigens zijn er natuurlijk veel fouten gemaakt.
quote:van een website overigens maar die zal het daar wel vandaan hebben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:08 schreef Cronus het volgende:[..]
Leuk lijstje inderdaad. Rechtstreeks uit Bowling for Columbine.
Als je goed opgelet had ging dit niet over de geschiedenis van Amerika, maar over George Walker Bush.
.
Het feit dat andere administraties fouten in het verleden gemaakt hebben daar kan Bush niets aan doen. Dat is hetzelfde als Balkenende II verwijten verantwoordelijk te zijn voor de puinhopen van acht jaar Paars.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:09 schreef Retuobak het volgende:[..]
oh je wil nieuwere voorbeelden? zoals het bombarderen van een "wapenfabriek" in sudan in '98 die broodnodige aspirine produceerde. Of het opnieuw instellen van de dictator van kuweit. Of het in macht houden van het regime in Saudi-Arabie
Fouten blijven gemaakt worden. De wapenfabriek werd verdacht: foutje. Koeweit is niet zo'n dictatuur, relatief (mocht beter zijn, btw). SA, sja, altijd beter dan nog een Iran.
-edit-
in PI.
quote:Sudan heeft nooit aan kunnen tonen dat er daar geneesmiddelen werden geproduceerd.
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:09 schreef Retuobak het volgende:[..]
oh je wil nieuwere voorbeelden? zoals het bombarderen van een "wapenfabriek" in sudan in '98 die broodnodige aspirine produceerde. Of het opnieuw instellen van de dictator van kuweit. Of het in macht houden van het regime in Saudi-Arabie
quote:Goed gemotiveerd!
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Feit blijft gewoon dat Bush een groot gevaar is voor de wereldvrede
PS:
Heerst er dan vrede op jouw wereld?
quote:Fijn.
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:10 schreef Retuobak het volgende:[..]
van een website overigens maar die zal het daar wel vandaan hebben.
Maar zoals het in stand houden van het regime van saudi-arabie heeft de bush-familie meer mee te maken dan wie dan ook al is het alleen maar door de belangen in de leyland weapons group. Die enorme belangen daar heeft en dus niet een democratisch gekozen regering kan hebben.
Zullen we het nu weer over Bush Jr. hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |