abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12512216
Ik ben al aan het zoeken geweest op dit forum, maar ik kom hier niet veel verder dan relaties tussen een borderliner en een "normaal" persoon. Maar ik kom nergens echt iets tegen over relaties tussen 2 borderliners.

Ik ben wel heel erg benieuwd wat de ideeen daarover zijn bij jullie en vooral eigenlijk hoe borderliners er zelf tegen aankijken.

Zou het meer problemen opleveren zo'n relatie, of zou het juist makkelijker zijn omdat je beter weet wat er in de ander omgaat en wat er aan de hand is? Ben je samen in staat elkaar te steunen op de momenten dat het wat minder gaat of daal je juist samen verder af een dal in op dergelijke momenten?

De reden waarom ik dit topic start? Omdat ik zelf nu in een dergelijke situatie zit. Alleen de gedachten erover zijn nogal dubbel, omdat we van de ene kant zoiets hebben van waarom niet, maar anderzijds bang zijn voor de mogelijke gevolgen. En dan vooral de 2de vraag die ik hierboven stelde gaat wat dat betreft in ons om.

Protected by Witchcraft
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:13:36 #2
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_12512508
Nooit gezien of van gehoord, maar als je bordeliner bent lijkt me het verstandiger om met een niet borderliner te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kornovichvb op 18-08-2003 00:14]

No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
pi_12512531
Alweer borderline .
pi_12512640
Mag ik misschien serieuze reacties.

EN NEE IK BEN GEEN KLOON!

Protected by Witchcraft
pi_12512674
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:19 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

Die niet-serieuse reacties wordt veroorzaakt doordat half Fok! borderline heeft, en dyslexie en nog tal van kwaaltjes... (manisch depressiviteit e.d.)
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:24:40 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12512758
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Die niet-serieuse reacties wordt veroorzaakt doordat half Fok! borderline heeft, en dyslexie en nog tal van kwaaltjes... (manisch depressiviteit e.d.)

Nee, omdat bepaalde fokkers te lui zijn om zich zo nu en dan in te leven. Stop 's met dit serieuze topic te verneuken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:30:35 #7
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_12512926
Ik moet zeggen dat het mij ook opvalt dat er veel topics over borderline gaan. Ik zal me eerst eens in het onderwerp moeten verdiepen voor ik er iets zinnigs over kan zeggen.
moeje ook nog een pepernoot?
  maandag 18 augustus 2003 @ 03:14:34 #8
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_12515531
Ja hier kun je echt een tal van verklaringen neerzetten.

Ik zou zeggen gooi een paar typische karakter trekjes op tafel als je er een analyse op wil hebben.

Ik denk zelf dat karakter belangrijker is dan mening.

Hieruit kun je vaak halen of 2 mensen bijelkaar passen ik 'hoop ik' in ieder geval wel grotendeels.

Ik denk dat je zoiezow je karakter eigenschappen met je vriend of vriendin op tafel moet gooien simpelweg omdat dat je relatie versterkt en eventueel duidelijkheid op de zaak geeft. (wanneer je moeite hebt met het optafel gooien van je karakter moet je er wel bij stil staan dat je jezelf altijd bloot geeft aan de buitenwereld door er al simpelweg te zijn.) Het duurt altijd alleen wat langer voordat iemand je echt kent. Ga je hier uitgebreid over discusseren ga je erzelf bijstaan hoe het inelkaar zit. Hetzelfde geld ook voor je partner. (en nog veel sneller ook)

Mundus vult decipi
pi_12515989
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

kwaaltjes? zorg eerst eens dat je weet waar je over praat voor je denigrerende uitspraken doet.

en waarom steeds serieuze topics vergallen met dit soort gezeur?

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 18-08-2003 05:38]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_12516114
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:19 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

DAN HOEF JE NIET ZO TE SCHREEUWEN!!!!!!!!!!!!!

oh nee, dat hoort erbij, hè..

Het lijkt mij niets , 2 borderliners bij elkaar.
Als ik hier zie wat voor moeilijke vermoeiende mensen dat zijn, no offence natuurlijk, dan lijkt me dat een borderliner meer gebaat is met een evenwichtiger partner..

Het lijkt me beter dat een borderliner (jeuk jeuk) eerst zijn of haar zaakjes (i.e. gedrag) op orde heeft voodat hij/zij aan een relatie begint.
Wat ik begrepen heb, is het goed te behandelen.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een borderliner boven de 30 gehoord, is het iets waar je over heen groeit misschien?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 18 augustus 2003 @ 08:32:51 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12516301
ontopic: het is al moeilijk genoeg voor een labiel persoon om samen te leven met een geestelijk gezond persoon. Kun je nagaan als 2 borderliners bij elkaar stopt.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2003 @ 08:37:57 #12
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_12516337
Vreemd genoeg is het wel zo, dat op het moment dat bijvoorbeeld een borderliner (toch klinkt t klote om iemand in een 'hokje' te plaatsen alszijnde borderliner maar afijn), een relatie heeft, zich ineens stukken beter voelt.
Daarbij komt dus, dat op het moment dat 2 borderliners een relatie met elkaar hebben, ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ze kennen elkaars problemen en eventuele tekortkomingen.
Ze herkennen zichzelf in de ander, en ga zo maar door.
Misschien is het wel het ei van Columbus. Ik weet het niet. Maar het kan zeker een positief effect op beiden hebben denk ik.

Helaas is dit voor mij slechts allemaal speculatie. Ik kan dus helaas niet met zekerheid zeggen of het zo is.

Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_12516358
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 08:37 schreef Minkeltje het volgende:
Vreemd genoeg is het wel zo, dat op het moment dat bijvoorbeeld een borderliner (toch klinkt t klote om iemand in een 'hokje' te plaatsen alszijnde borderliner maar afijn), een relatie heeft, zich ineens stukken beter voelt.
Daarbij komt dus, dat op het moment dat 2 borderliners een relatie met elkaar hebben, ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ze kennen elkaars problemen en eventuele tekortkomingen.
Ze herkennen zichzelf in de ander, en ga zo maar door.
Misschien is het wel het ei van Columbus. Ik weet het niet. Maar het kan zeker een positief effect op beiden hebben denk ik.

Helaas is dit voor mij slechts allemaal speculatie. Ik kan dus helaas niet met zekerheid zeggen of het zo is.

Wat ik van borderline begrijp is dat de ene borderline de andere niet is, je weet dus helemaal niet of ze 't zelfde sub-type borderline hebben en zodoende wat aan elkaar hebben. Misschien heb jij bij 't zelfde type juist wel helemaal niks aan alkaar, versterkt 't negatieve zich ook b.v.
  maandag 18 augustus 2003 @ 08:43:13 #14
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_12516367
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 08:41 schreef Sambal het volgende:

[..]

Wat ik van borderline begrijp is dat de ene borderline de andere niet is, je weet dus helemaal niet of ze 't zelfde sub-type borderline hebben en zodoende wat aan elkaar hebben. Misschien heb jij bij 't zelfde type juist wel helemaal niks aan alkaar, versterkt 't negatieve zich ook b.v.

Daar heb je gelijk in. Vandaar ook mijn slotzin dat t voor mij allemaal speculatie is
Alleen sluit ik niet uit dat t misschien wel juist goed kan zijn voor beiden.
't Beste zou zijn als er iemand met ervaring uit de eerste hand dit hier kan vermelden.
  maandag 18 augustus 2003 @ 08:49:07 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12516404
Ik snap eigenlijk het nut niet van het hier vrage. Dit is een vraag die je aan een psychiater e.d. stelt, niet aan een peleton Fok!users waarvan de meerderheid nog niet eens de middelbare school af heeft gemaakt.

Stel men zegt allemaal ja, wat doet de TS dan? Dat maar voor lief aannemen? Ik zou hier enkel iets vragen voor een eerste bevestoging en later van een professional horen of men hier gelijk had of niet.

[..]
pi_12516468
hey... ook maar even een serieuze reactie...

Ik heb ook BPS. En.. ik heb dus een keer wat met iemand gehad die dat ook heeft. Alleen toen wisten we het allebei nog niet, maakt dat uit? nee he

Moet eerlijk zeggen dat dit niet zo lang geduurd heeft... en hoewel we nog steeds vrienden zijn nu.. bijna twee jaar later, was de relatie, kort maar heeeeeel erg intens. Het ene moment waren we elkaars beste vrienden, we konden ZO goed met elkaar praten, begrepen precies hoe de ander zich voelde.. we konden elkaar soms aankijken en weten wat de ander dacht, zonder dat er wat gezegd werd... we voelden elkaar precies aan... erg fijn ... maar dan was er nog de andere kant.
We hadden allebei onze buien... en hoewel achteraf misschien wel, op dat moment zelf konden we de buien van de ander maar moeilijk accepteren, omdat in ons zelf dat gevoel ook begon te borrelen...
we werden dan boos., kregen ruzie, konden elkaar ter plekke dood wensen..
Het heeft ook niet lang geduurd... we zijn doorgegaan als vrienden, en dat zijn we nu nog steeds... maar .. ook de vriendschap is heel erg stormachtig geweest, en we moeten elkaar ook niet dagelijks spreken.
..

Ik denk op zich dat het best kan, als je eerlijk tegen elkaar blijft over wat je denkt en voelt... en beseft dat de gedachten en gevoelens die je hebt, over de ander, of over een situatie, niet altijd reeel zijn. .. Als je met elkaar blijft praten, moet je een heel eind kunnen komen denk ik..
Je moet alleen voor jezelf bepalen.. of je de buien van een ander aankan.

Succes.

maandag 18 augustus 2003 @ 09:03:10 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12516476
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 09:01 schreef diannetjhu het volgende:
hey... ook maar even een serieuze reactie...

Ik heb ook BPS. En.. ik heb dus een keer wat met iemand gehad die dat ook heeft. Alleen toen wisten we het allebei nog niet, maakt dat uit? nee he

Moet eerlijk zeggen dat dit niet zo lang geduurd heeft... en hoewel we nog steeds vrienden zijn nu.. bijna twee jaar later, was de relatie, kort maar heeeeeel erg intens. Het ene moment waren we elkaars beste vrienden, we konden ZO goed met elkaar praten, begrepen precies hoe de ander zich voelde.. we konden elkaar soms aankijken en weten wat de ander dacht, zonder dat er wat gezegd werd... we voelden elkaar precies aan... erg fijn ... maar dan was er nog de andere kant.
We hadden allebei onze buien... en hoewel achteraf misschien wel, op dat moment zelf konden we de buien van de ander maar moeilijk accepteren, omdat in ons zelf dat gevoel ook begon te borrelen...
we werden dan boos., kregen ruzie, konden elkaar ter plekke dood wensen..
Het heeft ook niet lang geduurd... we zijn doorgegaan als vrienden, en dat zijn we nu nog steeds... maar .. ook de vriendschap is heel erg stormachtig geweest, en we moeten elkaar ook niet dagelijks spreken.
..

Ik denk op zich dat het best kan, als je eerlijk tegen elkaar blijft over wat je denkt en voelt... en beseft dat de gedachten en gevoelens die je hebt, over de ander, of over een situatie, niet altijd reeel zijn. .. Als je met elkaar blijft praten, moet je een heel eind kunnen komen denk ik..
Je moet alleen voor jezelf bepalen.. of je de buien van een ander aankan.

Succes.

en BPS is?

ff voor de niet ingewijden zoals ik....

[..]
pi_12516483
Volgens mij is het veel handiger...
Je snapt elkaar
Je weet waarom

En mocht het fout gaan....
dan steek je elkaar gelijktijdig met een mes tussen de ribben...

Duzzz

zucht
  maandag 18 augustus 2003 @ 09:05:43 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12516487
edit: hou eens op. reageer on topic of flikker gewoon op

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 18-08-2003 09:07]

[..]
pi_12516498
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 09:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

jij ben nie lief

Maar wat is BPS nou?

Oh dat heb je als een RIAGG
Geen tijd heeft of
geen raad met je weet...

Niks ernstigs hoor

Of wel

[Dit bericht is gewijzigd door AngelWings op 18-08-2003 09:07]

zucht
pi_12516502
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:14 schreef schatje het volgende:
Alweer borderline .
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12516530
*zucht* ...

als jullie nou echt geen idee hebben wat bps ( Borderline Persoonlijkheids Stoornis ) is.. rot dan gewoon op uit het topic.

Als je het onderwerp zat bent... dan lees je dit topic toch lekker niet

maandag 18 augustus 2003 @ 09:12:42 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12516544
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 09:11 schreef diannetjhu het volgende:
*zucht* ...

als jullie nou echt geen idee hebben wat bps ( Borderline Persoonlijkheids Stoornis ) is.. rot dan gewoon op uit het topic.

Als je het onderwerp zat bent... dan lees je dit topic toch lekker niet

oh sorry dat ik niet elke afkorting ken, zoek eens op "bps" met google en kijk eens wat je er uit krijgt, allesbehalve "Borderline Persoonlijkheids Stoornis"

edit: http://www.google.com/search?q=bps&ie=UTF-8&oe=UTF-8

[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 18-08-2003 09:17]

[..]
  maandag 18 augustus 2003 @ 09:21:11 #24
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_12516633
Sorry hoor, maar als je alleen maar in een topic komt om gewoon de rest op stang te jagen, ga dan lekker weg. Dit onderwerp staat niet in ONZ (Onzin voor de minder snelle medemens). Dit is dus een SERIEUS onderwerp.

-on topic-

Ik snap wat je bedoeld met de andere kant Diannetjhu. Had ik nog niet bij stil gestaan iig.
Dat je ook elk misschien moeilijk kan accepteren als de ander zijn of haar 'buien' heeft.

maandag 18 augustus 2003 @ 09:22:58 #25
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_12516655
Maar als conclusie van mijn relaas en het commentaar van anderen, denk ik dat je, net als bij andere relaties zo je voor en tegens hebt.Zij het dat bij een dubbele BPS het allemaal een stuk intenser KAN zijn. Het hoeft per definitie dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')