abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12500361
Note: het alziend oog wordt overigens eerder met de Illuminati geassocieerd, dan met de Vrijmetselarij.

Aanrader: lees Umberto Eco's "De Slinger van Foucault" (engelse titel: Foucault's Pendulum, oorsponkelijke titel: Il pendolo di Foucault). Als je 'into' occultuur bent, is het de beste komedie die je ooit gelezen hebt, en als je pas op het punt staat om het tipje van de sluier op te lichten, is het een eye-opener waar je U tegen zegt. Van DeMolay tot de nazi's tot de reptieltjes, in duizelingwekkend tempo voert Eco je door een web van feit & fictie. Persoonlijk vond ik alleen het laatste hoofdstuk een flinke domper op de pret, maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat Eco er toch ergens een eind aan moest breien, en niet al z'n lezers het boek reeds door ingewijde ogen zullen lezen. Of ik heb gewoon geen reet begrepen van het laatste hoofdstuk. Dat kan natuurlijk ook

Enjoy!

zondag 17 augustus 2003 @ 16:55:25 #27
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12502621
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:22 schreef Striffelbuur het volgende:

Note: het alziend oog wordt overigens eerder met de Illuminati geassocieerd, dan met de Vrijmetselarij.

Op foto's van Vrijmetselaarsloges zie je anders vaak een afbeelding van het Alziend Oog in een driehoek op de muren!

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 17-08-2003 17:03]

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_12503160

pi_12503622
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 01:40 schreef MasterPeace het volgende:
Tuurlijk, maar het ging mij erom dat iemand die erg into de Vrijmetselarij is en anderen van speculatie beticht, zelf nog nooit van deze verklaring voor vrijdag de 13e als ongeluksgdag gehoord heeft!
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor
of je post te verdedigen, meesten kunnen ook redelijk nadenken

je hebt je punt duidelijk gemaakt, ik borduurde even voort

pi_12504363
quote:
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor
No worries. Zo nam ik het ook niet direct op, maar ik wilde er wel even zeker van zijn dat over mijn bijdrage geen twijfel kon bestaan.

Maar om ons weer even terug bij het aanvankelijke topic te brengen: is de stelling eigenlijk wel zo zinnig? Als er 1 ding is waar vrijmetselaars vaak prat op gaan is het wel dat je religieuze conflicten aan de kapstok dient te hangen wanneer men de loge betreedt. De vraag die bij mij wel eens de kop opsteekt is dan: is de vrijmetselarij inderdaad wel zo gevrijwaard van een religieus gemotiveerde agenda?

Wanneer je bijvoorbeeld de eerder genoemde Skull & Bones-club accepteert als een maconiek gezelschap, zou je enerzijds kunnen stellen dat deze club zich meer op economische dominantie richt dan andere vertakkingen van de vrijmetselarij; natuurlijk is het verwerven van een economisch dominante positie ook een vorm van 'werken aan jezelf en aan je omgeving', maar ik kan mij niet onttrekken aan het idee dat men daar nog immer een voorkeur heeft voor White Anglo-Saxon Protestant males, en zich daarmee dus toch op het vlak van religie waagt. Immers, wanneer je als Islamiet minder welkom bent bij deze loge, en je hoort vervolgens de taal die sommige kopstukken van deze club bezigen (de bekendste daarvan is momenteel zonder twijfel Bush Jr.), dan lijkt men aldaar toch meer op te hebben met de Christelijke God, dan dat men zich weet te beperken tot een neutrale perceptie van een opperwezen, zoals men dat in Europa bij de meeste loges doet (de grote Architect).

Ideeen / meningen / opinies anyone?

zondag 17 augustus 2003 @ 18:56:41 #31
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12504900
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:26 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Bijdehande opmerking terwijl je niet eens wist dat het hele bijgeloof omtrent vrijdag de 13e stamt van De Molay e.a. Tempeliers die zijn verbrand op vrijdag de 13e!!!

Ik kan me niet herinneren dat dit ook maar iets te maken heeft met de islam of de vrijmetselarij waar dit topic over ging.
Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 19:21:25 #32
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12505334
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:22 schreef Striffelbuur het volgende:

[..]

Als er 1 ding is waar vrijmetselaars vaak prat op gaan is het wel dat je religieuze conflicten aan de kapstok dient te hangen wanneer men de loge betreedt. De vraag die bij mij wel eens de kop opsteekt is dan: is de vrijmetselarij inderdaad wel zo gevrijwaard van een religieus gemotiveerde agenda?

Ideeen / meningen / opinies anyone?

Wat betreft het religieuze binnen een loge.

Formeel heb je gelijk dat je binnen de loge het niet mag hebben over religie omdat dit zou kunnen lijden tot twistgesprekken wat weer kan lijden tot persoonlijke conflicten.
In de praktijk komt het meestal erop neer dat je het er wel over mag hebben zolang je het maar niet op een persoon betrekt of ergens over te keer gaat.

In het oog van de islam zou ik dus in een loge niet kunnen zeggen dat een hoofddoek een achterlijk attribuut is oid.
Grote kans namelijk dat je daar iemand mee kwetst.
Je mag het er dus over wel enigszins over hebben zolang het maar niet kwetsend is.

Een mooi voorbeeld hiervan is het repliek van MasterPeace die het a) meteen op de persoon gooit en b) het erg gechargeerd brengt.

En wat betreft die "agenda" waar je het over had, daar kan ik me niet zo in vinden.
Vele broeders die ik ken zijn niet zo religieus, maar meer in het esoterische in het algemeen.

Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 19:32:53 #33
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12505537
Hoi Dr Tesla,

wat vond jij van de "apprentice initiation" in de film "From Hell" met johny Depp
geblindoekt met de strop on en een pijp van zijn witte gewaad half omhoog alszijnde de preperatie zoals die in middeleeuwse tijden met beschuldigde heretics ging

Vincere Aut Mori !

zondag 17 augustus 2003 @ 19:36:48 #34
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12505607
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:32 schreef merlin693 het volgende:
Hoi Dr Tesla,

wat vond jij van de "apprentice initiation" in de film "From Hell" met johny Depp
geblindoekt met de strop on en een pijp van zijn witte gewaad half omhoog alszijnde de preperatie zoals die in middeleeuwse tijden met beschuldigde heretics ging

Vincere Aut Mori !

Beste merlin693,

Ik heb die film niet gezien.
Misschien komt dat meer omdat ik niet zo hou van moord-films.
En Jack the Ripper en andere moordenaars wekken mij interesse ook niet zo.

Ik heb die filmtitel overigens wel vaker horen vallen.

Maar vertel, wat is er zo boeiend aan met betrekking tot de vrijmetselarij?

Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:00:42 #35
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12506035
ik denk dat hier het duidelijkst het werkelijke ritueel getoond wordt...De initiatie tot de eerste graad (apprentice)

met het daarna geknield het initiatie mess op je borst krijgen

mijn vraag was dus eigenlijk hoe accuraat deze scene was ?

bij voorbaat dank

Vincere Aut Mori broeder Tesla

P.S. de text op de Scabbart die ik heb mist de E van Vincere

pi_12506111
De Bush family zit met z'n nek in de piramide van de zadik. Een onderdeel van die piramide is de orde van Skull and Bones. Daar zijn de vader en zoon in opgenomen. De Bilderberg organisatie zit in diezelfde piramide, ons koningshuis is zelfs betrokken bij deze laat ik zeggen samenzwering.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:16:17 #37
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12506390
Oh ja...de rituele moorden op de vrouwen in de film "from hell" is gebaseerd op de rituele moorden die zijn uitgevoerd op de moordenaars van Hiram Abif.
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:58:40 #38
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12507442
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:21 schreef dr.Tesla het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld hiervan is het repliek van MasterPeace die het a) meteen op de persoon gooit en b) het erg gechargeerd brengt.

Ik vind jouw aanmatigende paternalistische opmerking "Wat een hoop speculaties toch weer, kunnen we het gewoon bij de feiten houden jongens?" inderdáád BIJDEHAND!

Dus léés het goed; jouw OPMERKING dus niet jou als PERSOON, ik heb niks tegen je als PERSOON !!!

Benno Barnard
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:03:20 #39
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12507549
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:16 schreef merlin693 het volgende:
Oh ja...de rituele moorden op de vrouwen in de film "from hell" is gebaseerd op de rituele moorden die zijn uitgevoerd op de moordenaars van Hiram Abif.
In die film wordt toch uit de doeken gedaan dat Jack The Ripper niet alleen een Vrijmetselaar was, maar óók een lid van het Britse koningshuis?
Benno Barnard
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:34:17 #40
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12508306
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:00 schreef merlin693 het volgende:
ik denk dat hier het duidelijkst het werkelijke ritueel getoond wordt...De initiatie tot de eerste graad (apprentice)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bij voorbaat dank

Dit hele rituaal is mij onbekend.
Misschien dat dit ergens in het buitenland wordt gebezigd.

Je moet namelijk niet vergeten dat er geen eendrachtigheid is in het uitvoeren van ritualen.
Je hebt ten eerste verschillende stromingen en deze zijn daarbij ook vaak onderhevig aan kleine aanpassingen ten gevolge van de voortschrijding van de tijd en eigen menselijk inzicht.

In nederland zijn de ritualen voornamelijk gebaseerd op verschillende teksten of een soort catechismus en een soort allegorische reis.

Dus dat mes, strop, die 2 davids-sterren en (in mijn ogen) vreemde kleding komen mij onbekend voor.

Alles is één
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:08:40 #41
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12512375
Het gaat mij erom, merlin693
dat 1 theorie over de Azteken is, dat deze "ge-educeert" waren door "aliens" (al lijkt dit mij ook best vergezocht en er is tevens geen hard bewijs voor). Maar je kan mij niet vertellen dat ze die sterrenkaart zomaar uit het handje getekend hebben, dus iets of iemand moet het hun geleerd hebben. En waarom droegen zij het teken van het Alziende Oog toentertijd al? Of is dit alleen maar puur toeval?
Ik zal snel wat links of foto's opzoeken van hetgeen ik bedoel over de Azteken-tempels. Wellicht valt deze theorie te onderbouwen.
"Novus Ordo Seclorum" ?
pi_12513351
Anti-Dajjal, zou het niet zo kunnen zijn dat SINDS het gebruik van het Alziende oog door de Azteken het in bruikleen is gebleven omdat het tot de verbeelding spreekt.

Ik bedoel je kan natuurlijk veel dingen zien in zo'n Alziend oog.

Het is maar net wat de aanschouwer er zelf in ziet...

maandag 18 augustus 2003 @ 02:13:54 #43
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12514941
Dr Tesla,

Mijn dank voor dit antwoord !

jasper

maandag 18 augustus 2003 @ 02:15:40 #44
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12514961
Anti-D,

ik wacht met smart !!!

dank je

jasper

FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2003 @ 11:07:53 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12518352
quote:
[b]Op zaterdag 16 augustus 2003 16:04 schreef Anti-Dajjal het [...]Profeet Mohamed (vzmh)[...]
[offtopic]
Sorry, maar ik ben echt benieuwd waarom moslims dit steeds achter de naam van hun profeet zetten. Ik kom op maroc.nl ook vaal 'zijn naam is groot' en dergelijke tegen als men religieuze namen noemt. Is dit iets wat verplicht is? Ik ben razend benieuwd naar de reden namelijk .
[/offtopic]

Ik ben een beetje de reden kwijt waarom vrijmetselaars zo'n hekel hebben aan moslims? Kan ik het zien als 2 fracties of zo die voor controle vechten of zo?

* freud is world domination newbee

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 18 augustus 2003 @ 11:29:20 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12518878
quote:
In die film wordt toch uit de doeken gedaan dat Jack The Ripper niet alleen een Vrijmetselaar was, maar óók een lid van het Britse koningshuis?
De Hofdokter was de moordenaar/vrijmetselaar dit om de reputatie van de troonopvolger te beschermen..(die later ook ingewijd wordt.....dit is de scene waar ik op doelde )
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:31:16 #47
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12521890
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 11:07 schreef freud het volgende:

[..]

Ik ben een beetje de reden kwijt waarom vrijmetselaars zo'n hekel hebben aan moslims? Kan ik het zien als 2 fracties of zo die voor controle vechten of zo?

* freud is world domination newbee

Hoe kom je erbij dat vrijmetselaar een hekel hebben aan moslims?
Kan dit ook onderbouwen?
Alles is één
pi_12522462
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:00 schreef merlin693 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bij voorbaat dank

In Nederland verschijnt de kandidaat in dezelfde kleding als de ingewijde vrijmetselaar. Dat is ingevoerd in 1865, in diverse buitenlandse loges is de kandidaat 'noch naakt, noch gekleed, noch geschoeid, noch barrevoets' Vandaar de ontblote knie en linkerborst en de pantoffel aan één voet.

De twee davidsterren herken ik ook niet, maar zoals Dr. Tesla al zei, niet alles is overal hetzelfde, wat de rituelen aangaat..

Maar om de vraag te beantwoorden: Het ziet er behoorlijk authentiek uit.

pi_12522604
Oh ja, ik was de strop nog vergeten, die herken ik wel : Die is gebruikelijk in Engelse loges. In de Engelse Vrijmetselarij is het de bedoeling dat een broeder zijn plicht nakomt 'within the length of his cable tow'. dwz. Binnen de beperking van zijn mogelijkheden.
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:43:04 #50
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12527031
Wellicht HET antwoord op alle vragen...

http://home.wanadoo.nl/mufooz/Nwo-mc/Nederlands/cooper.htm

Wie weet?

Ik denk dat ik me terug trek van mij statement over de Azteken..
Hoewel dit hierboven er ook aan gerelateerd kan worden.

Hier op me werk verklaren ze me trouwens voor gek.....pff...ONTWETENDEN!!

"Novus Ordo Seclorum" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')