abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:04:37 #1
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12480317
Ik zag toevalligerwijs dat er op internet veel intresse is/was over de Vrijmetselaars.
Ik ben sinds kort op zoek gegaan naar gerelateerde onderwerpen. Waaruit ik concludeerde dat de Vrijmetselaars niet "zomaar" een groep of een "society" zijn.
De Vrijmetselaars zijn geen "secret society", althans, zoals zij zich voordoen als zijnde geen geheime genootschap. Maar verder uit onderzoek bleek, dat de "Masons" alle lange tijd over de aarde rondlopen. Zover als ik het heb kunnen bereiken, kwam eruit dat de "Masons" er al waren in de tijd van de Azteken (en wellicht wel eerder). Als voorbeeld hiervoor verwijs ik naar de educatieve tv-zender Discovery Channel. Deze heeft vaak programma's over de Azteken. Wat mij hieraan nu opviel was, dat het symbool bij de Azteken op hun tempels (toevallig?) het Alziende Oog was!?
Voor velen bekend als het teken van de Vrijmetselaars. Wil je dieper op de Azteken ingaan, kun je je afvragen hoe hun in staat waren een heel sterrenstelsel op de grond uit te tekenen, wat wij, de moderne mens, pas konden toen wij de juiste instrumenten ervoor ontwikkelden!!
Verder wil ik niet gaan wat betreft de Azteken, omdat velen van jullie zouden denken dat ik thuis hoor in een gekkenhuis!

Vervolgens kwam ik, na het lezen van de Koran (Quran) uit op een onderwerp dat ik al een keer gelezen had in een FreeMason boek.
Het gaat hier om de Islam, de vijand van de Vrijmetselaars (?).
Daarin werd door Profeet Mohamed (vzmh) de mensheid gewaarschuwd voor de man, genaamd Dajjal, met 1 oog op de voorhoofd, die in het zuiden van Europa of Noord-Afrika vastgekent zit. Als deze vrij zou komen, zal hij de plaats innemen van een Profeet (wellicht als de reincarnatie van Mohamed) om daar vervolgens de mensheid te onderdrukken en leed te bezorgen. Dit allemaal uit de hand van de Vrijmetselaars!

In het boek The Freemasons (druk 1984) werd al duidelijk gemaakt wie er president zou worden in de komende jaren.
Er zouden alleen maar Vrijmetselaars President kunnen worden. Wat overigens niet helemaal het geval is. Neem als voorbeeld Kennedy en Clinton. Beide vreedzame, goede mensen. Maar Kennedy werd vermoord en Clinton moest aftreden wegens een seks-schandaal! (toevallig?) Daar waar vervolgens de Bushes aan de macht kwamen en er weer oorlogen uitbraken (met name met het moslim gedeelte)

De Bushes worden ook als volgt omschreven (wellicht vergezocht maar velen zijn het hermee eens).
Opa Bush - De Duivel (wegens het aanzetten van zijn zoon)
1e Bush President - Satan (Zoon van de Duivel)
2e Bush President - Lucifer (Zoon van Satan)

Post hier julli meningen over dit onderwerp met eventuele nieuwe items eraan toegevoegd, die misschien tot wat meer duidelijkheid zullen zorgen.

"Novus Ordo Seclorum" ?
pi_12480362
Clinton is helemaal niet afgetreden vanwege dat sex-schandaal.

.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:09:40 #3
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_12480418
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:04 schreef Anti-Dajjal het volgende:
*knip* Clinton moest aftreden wegens een seks-schandaal! (toevallig?)
Clinton heeft gewoon zijn termijn volgemaakt.
quote:
Daar waar vervolgens de Bushes aan de macht kwamen en er weer oorlogen uitbraken (met name met het moslim gedeelte)
Dit heeft natuurlijk niets te maken met de opstelling en daden van moslim(landen)
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:13:12 #4
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_12480494
De film From Hell ( Jack the Ripper ). PS was ik niet

Was de clou van de film niet dat Jack een vrijmetselaar was.
Nu weet ik ook dat de echte Jack nooit gevonden is maar toch..makes u think

Wat je vindt, ...
pi_12480533
Wat de familie Bush betreft: dat zijn geen vrijmetselaars - ze zijn allen lid van de Skull & Bones society van Yale, die in feite neerkomt op een goedkope rip-off van de 19e eeuwse occultuur uit Duitsland.
pi_12480575
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:15 schreef Striffelbuur het volgende:
Wat de familie Bush betreft: dat zijn geen vrijmetselaars - ze zijn allen lid van de Skull & Bones society van Yale, die in feite neerkomt op een goedkope rip-off van de 19e eeuwse occultuur uit Duitsland.
oh? Ik dacht dat George W wel lid was van een vrijmetselaarsclubje, maar dat is dan die societeit van Yale dus?
pi_12480616
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:13 schreef Da_Ripper het volgende:
De film From Hell ( Jack the Ripper ). PS was ik niet

Was de clou van de film niet dat Jack een vrijmetselaar was.
Nu weet ik ook dat de echte Jack nooit gevonden is maar toch..makes u think

waarom zou een vrijmetselaar zich bezig houden met het vermoorden van hoertjes?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:20:23 #8
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12480624
Oohw...blijkbaar verkeerde informatie wat betreft Clinton
Daarmee bedoelde ik, dat de sex-schandaal toch een mogelijk aftreding zou hebben kunnen leidden.

Ik heb nog 2 voorbeelden van Vrijmetselaars gevonden. Dit zijn zelfs 2 van de meest bekende mensen op aarde!

1. Michael Jackson. Bij hem verwijs ik naar zijn CD "Dangerous". Kijk er maar eens goed naar. Je ziet vanzelf het Alziende Oog erop. Ook kan je zien dat er 2 personen het water inlopen met vlammen daarachter. Wat zou kunnen betekenen, mesnen stappen in water en vervolgens verbranden zij.

2. Madonna. Er bestaat een clip van haar (wete niet meer de titel) waar je kunt zien dat op de achtergrond een omgekeerd kruis staat en een Alziend Oog. 2e vb. van Madonna is: American Dream...Take a close look: Freemasonry!

"Novus Ordo Seclorum" ?
pi_12480659
Klopt. Ik weet er echter niet het fijne van, maar volgens mij kun je de graden binnen Skull & Bones deels wel vertalen naar vrijmetselaars-graden, alleen hebben ze daar de illusie verder te gaan (m.a.w. hoger dan wat bij de vrijmetselaars de 33ste graad is).
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:26:59 #10
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12480750
Klopt. Ik weet er echter niet het fijne van, maar volgens mij kun je de graden binnen Skull & Bones deels wel vertalen naar vrijmetselaars-graden, alleen hebben ze daar de illusie verder te gaan (m.a.w. hoger dan wat bij de vrijmetselaars de 33ste graad is).

Skull & Bones is toch de vertakking van de Freemasons? Deze zijn toen op "eigen houtje" verder gegaan.
Maar ik dacht toch echt dat Bush een Mason was hoor!

enkele links tot jullie beschikking:

http://www.bilderberg.org

http://www.bilderberg.org/masons.html

http://antimasons.8m.com/signs.htm#INTRODUCTION

"Novus Ordo Seclorum" ?
pi_12480864
Overigens: om even on-topic te blijven - voor de topicstarter is het wellicht interessant om zich te verdiepen in de tempeliers (altijd een grote inspiratiebron voor de vrijmetselaars geweest). Deze gingen de noord-europese kruisvaarders voor richting het beloofde land; eenmaal in de islamitische wereld aangekomen hadden ze binnen de kortste keren goed contact met de daar heersende occultuur, en ontstond een vrije uitwisseling van ideeen en kennis.

Toen de kruisvaarders eenmaal arriveerden schijnen er nogal wat incidenten te zijn geweest van Christenen die door het lint gingen toen ze Moslims in hun kerken vonden; het is de tempeliers nooit gelukt om de kruisvaarders duidelijk te maken dat het in principe om 1 en dezelfde God ging, en dat die Moslims daar gewoon aan het bidden waren. Uiteindelijk liep dit een tikkeltje uit de hand (speelden VEEL meer factoren mee, maar daarvoor zul je echt in de materie moeten duiken), en ten slotte liet de Paus alle tempeliers op de brandstapel flikkeren. Op vrijdag de 13de. En daar stamt dus het bijgeloof omtrend vrijdag de 13de van af.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:36:22 #12
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12480947
Wat een hoop speculaties toch weer, kunnen we het gewoon bij de feiten houden jongens?
Alles is één
pi_12480961
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:32 schreef Striffelbuur het volgende:
Overigens: om even on-topic te blijven - voor de topicstarter is het wellicht interessant om zich te verdiepen in de tempeliers (altijd een grote inspiratiebron voor de vrijmetselaars geweest). Deze gingen de noord-europese kruisvaarders voor richting het beloofde land; eenmaal in de islamitische wereld aangekomen hadden ze binnen de kortste keren goed contact met de daar heersende occultuur, en ontstond een vrije uitwisseling van ideeen en kennis.

Toen de kruisvaarders eenmaal arriveerden schijnen er nogal wat incidenten te zijn geweest van Christenen die door het lint gingen toen ze Moslims in hun kerken vonden; het is de tempeliers nooit gelukt om de kruisvaarders duidelijk te maken dat het in principe om 1 en dezelfde God ging, en dat die Moslims daar gewoon aan het bidden waren. Uiteindelijk liep dit een tikkeltje uit de hand (speelden VEEL meer factoren mee, maar daarvoor zul je echt in de materie moeten duiken), en ten slotte liet de Paus alle tempeliers op de brandstapel flikkeren. Op vrijdag de 13de. En daar stamt dus het bijgeloof omtrend vrijdag de 13de van af.

Dat toont maar weer de bekrompenheid van de katholieke kerk aan, vooral in die tijd...

Lucifer (Bush jr) heeft toch al voor veel ellende gezorgd in de wereld, maar dat komt denk ik meer door de haviken in de regering en daar omheen dan door Bush

pi_12480986
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:36 schreef dr.Tesla het volgende:
Wat een hoop speculaties toch weer, kunnen we het gewoon bij de feiten houden jongens?
en wat zijn dan de feiten volgens jou?
pi_12481001
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:38 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en wat zijn dan de feiten volgens jou?

Dat Hitler in zijn basis onder de Zuidpool verder vliegende schotels ontwikkelt om zodoende het plan der illuminatie en reptillians uit te voeren.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12481022
quote:
Care frater, ik geef toch zelf al aan dat het speculaties zijn en dat ik het niet over vrijmetselaars heb
pi_12481024
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dat Hitler in zijn basis onder de Zuidpool verder vliegende schotels ontwikkelt om zodoende het plan der illuminatie en reptillians uit te voeren.

ja..dat klinkt toch eigenlijk best wel logisch...
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:41:34 #18
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12481059
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:39 schreef Striffelbuur het volgende:

[..]

Care frater, ik geef toch zelf al aan dat het speculaties zijn en dat ik het niet over vrijmetselaars heb

Ik doelde ook niet op jou.
Wat betreft dat van vrijdag de 13e is nieuw voor mij.
Weer wat geleerd vandaag
Alles is één
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 16:42:38 #19
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_12481080
quote:

[..]

Hee, jij kent David Icke blijkbaar ook...
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 17:20:07 #20
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12481854
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

--------------------------------------------------------------------------------

Is dit niet een beetje TE vergezocht? Ik heb deze theorie al vaker gehoord. Maar kom nou toch!
Er bestaan toch geen reptielen in een mensen-jasje!!??
Het lijkt de TV-serie "V" wel!!

"Novus Ordo Seclorum" ?
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:06:14 #21
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12484082
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:20 schreef Anti-Dajjal het volgende:
quote:
[..]

Is dit niet een beetje TE vergezocht? Ik heb deze theorie al vaker gehoord. Maar kom nou toch!
Er bestaan toch geen reptielen in een mensen-jasje!!??
Het lijkt de TV-serie "V" wel!!

Tja, IETS moet die leegte toch op vullen
Alles is één
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:26:39 #22
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12488047
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:36 schreef dr.Tesla het volgende:

kunnen we het gewoon bij de feiten houden jongens?

Bijdehande opmerking terwijl je niet eens wist dat het hele bijgeloof omtrent vrijdag de 13e stamt van De Molay e.a. Tempeliers die zijn verbrand op vrijdag de 13e!!!

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 16-08-2003 22:32]

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_12489181
sorry als dit als spam wordt beschouwd
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:26 schreef MasterPeace het volgende:
Bijdehande opmerking terwijl je niet eens wist dat het hele bijgeloof omtrent vrijdag de 13e stamt van De Molay e.a. Tempeliers die zijn verbrand op vrijdag de 13e!!!
quote:
There are many stories behind the origins of Friday the 13th. The one known to most people is that Eve temped Adam with the apple on a Friday. Another well known story is the death of Jesus Christ took place on Friday. What many don't know is that Friday the 13th had a bad name before the Bible.

Friday got its name during Norse Mythology. The day was named after the Norse goddess of marriage Frigga. Frigga is not the one responsible for the badness of the day. Frigga was confused with the Norse goddess Freya who was bannished to the mountains as a witch. It was said that Freya along with 11 other witches and the devil had meetings every week on Friday. It was then when Friday became witches sabbath and the day of bad luck.

bron
quote:
There are many different theories about the origin of 13 being considered an unlucky number. Tracing the superstitions back, the earliest theories claim that in ancient religion, Valhalla, the home of the Gods, had twelve guests at a feast and a thirteenth, the God of Deceit, turned up uninvited. Others believe that the 13 started with witches' covens having 12 members, making 13 when the devil appeared at satanic ceremonies, although this may have been an attempt by the church to discredit witches as, prior to Christianity, 13 was considered a sacred number, representing the 13 moons of the year.

For Christians, 13 was the number at the Last Supper when Judas betrayed Jesus. It is also claimed that Adam and Eve were expelled from the Garden of Eden on a Friday, Noah's flood started on a Friday and Christ was crucified on a Friday so it is likely these days and numbers combined were given the sigil of bad luck.

bron

Ask Yahoo

quote:
Many legends developed in that vein, but one is of particular interest. As the story goes, the witches of the north used to observe their sabbath by gathering in a cemetery in the dark of the moon. On one such occasion the witch-goddess, Freya herself, came down from her sanctuary in the mountaintops and appeared before the group of witches who numbered 12 at the time and gave them one of her cats, making it ever afterward a coven of 13.

Needless to say, all this truly happened and it happened on a Friday which is why, boys and girls, Friday the 13th is the unluckiest day of the year.

Though it's clear that superstitions associating both Fridays and the number 13 with misfortune date back to ancient times, some sources pinpoint the origin of the black spot on Friday the 13th in a specific historical event: the rounding up of the Knights Templar for torture and execution by King Philip IV of France on Friday, October 13, 1307. For a brief synopsis of this interesting morsel of medieval history, see Anthony Peña's excellent feature, "Friday the 13th."

bron

Take you're pick

Het getal 13 staat voor verandering, omdat men niet weet wat wordt het geassocieerd met de dood (kaart 13 uit de tarot). Waarschijnlijk dat de "hofmagiers" uit die tijd die datum interpreteerden - Vrijdag, Oktober (10) 13, 1307 = 10 + 13 + 1307 = 16 = 7, occult getal. evt plus. Vrijdag als 6e dag (zo=1 begin, za=7, eind) wordt 22
Waarschijnlijk ook bijzondere astologische plaatsing van planeten. Gecombineerd met gnostische (Christelijke) teksten en interpretatie. Staat in interessante boeken beschreven, vast ook wel ergens op internet =)

Maarja da's ouwe koeien uit de sloot halen hé

zondag 17 augustus 2003 @ 01:40:09 #24
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12491916
Tuurlijk, maar het ging mij erom dat iemand die erg into de Vrijmetselarij is en anderen van speculatie beticht, zelf nog nooit van deze verklaring voor vrijdag de 13e als ongeluksgdag gehoord heeft!
Benno Barnard
  zondag 17 augustus 2003 @ 05:13:30 #25
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12494308
quote:
Zover als ik het heb kunnen bereiken, kwam eruit dat de "Masons" er al waren in de tijd van de Azteken (en wellicht wel eerder). Als voorbeeld hiervoor verwijs ik naar de educatieve tv-zender Discovery Channel. Deze heeft vaak programma's over de Azteken. Wat mij hieraan nu opviel was, dat het symbool bij de Azteken op hun tempels (toevallig?) het Alziende Oog was!?
Voor velen bekend als het teken van de Vrijmetselaars. Wil je dieper op de Azteken ingaan, kun je je afvragen hoe hun in staat waren een heel sterrenstelsel op de grond uit te tekenen, wat wij, de moderne mens, pas konden toen wij de juiste instrumenten ervoor ontwikkelden!!
Verder wil ik niet gaan wat betreft de Azteken, omdat velen van jullie zouden denken dat ik thuis hoor in een gekkenhuis!
zou je dit wat meer kunnen uitbrijden hoe je hier op bent gekomen ?

aangezien ik wel het eerdere overtocht verhaal geloof denk ik niet dat "Freemasonary" zo ver is gekomen in die tijd

pi_12500361
Note: het alziend oog wordt overigens eerder met de Illuminati geassocieerd, dan met de Vrijmetselarij.

Aanrader: lees Umberto Eco's "De Slinger van Foucault" (engelse titel: Foucault's Pendulum, oorsponkelijke titel: Il pendolo di Foucault). Als je 'into' occultuur bent, is het de beste komedie die je ooit gelezen hebt, en als je pas op het punt staat om het tipje van de sluier op te lichten, is het een eye-opener waar je U tegen zegt. Van DeMolay tot de nazi's tot de reptieltjes, in duizelingwekkend tempo voert Eco je door een web van feit & fictie. Persoonlijk vond ik alleen het laatste hoofdstuk een flinke domper op de pret, maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat Eco er toch ergens een eind aan moest breien, en niet al z'n lezers het boek reeds door ingewijde ogen zullen lezen. Of ik heb gewoon geen reet begrepen van het laatste hoofdstuk. Dat kan natuurlijk ook

Enjoy!

zondag 17 augustus 2003 @ 16:55:25 #27
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12502621
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:22 schreef Striffelbuur het volgende:

Note: het alziend oog wordt overigens eerder met de Illuminati geassocieerd, dan met de Vrijmetselarij.

Op foto's van Vrijmetselaarsloges zie je anders vaak een afbeelding van het Alziend Oog in een driehoek op de muren!

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 17-08-2003 17:03]

Benno Barnard
pi_12503160

pi_12503622
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 01:40 schreef MasterPeace het volgende:
Tuurlijk, maar het ging mij erom dat iemand die erg into de Vrijmetselarij is en anderen van speculatie beticht, zelf nog nooit van deze verklaring voor vrijdag de 13e als ongeluksgdag gehoord heeft!
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor
of je post te verdedigen, meesten kunnen ook redelijk nadenken

je hebt je punt duidelijk gemaakt, ik borduurde even voort

pi_12504363
quote:
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor
No worries. Zo nam ik het ook niet direct op, maar ik wilde er wel even zeker van zijn dat over mijn bijdrage geen twijfel kon bestaan.

Maar om ons weer even terug bij het aanvankelijke topic te brengen: is de stelling eigenlijk wel zo zinnig? Als er 1 ding is waar vrijmetselaars vaak prat op gaan is het wel dat je religieuze conflicten aan de kapstok dient te hangen wanneer men de loge betreedt. De vraag die bij mij wel eens de kop opsteekt is dan: is de vrijmetselarij inderdaad wel zo gevrijwaard van een religieus gemotiveerde agenda?

Wanneer je bijvoorbeeld de eerder genoemde Skull & Bones-club accepteert als een maconiek gezelschap, zou je enerzijds kunnen stellen dat deze club zich meer op economische dominantie richt dan andere vertakkingen van de vrijmetselarij; natuurlijk is het verwerven van een economisch dominante positie ook een vorm van 'werken aan jezelf en aan je omgeving', maar ik kan mij niet onttrekken aan het idee dat men daar nog immer een voorkeur heeft voor White Anglo-Saxon Protestant males, en zich daarmee dus toch op het vlak van religie waagt. Immers, wanneer je als Islamiet minder welkom bent bij deze loge, en je hoort vervolgens de taal die sommige kopstukken van deze club bezigen (de bekendste daarvan is momenteel zonder twijfel Bush Jr.), dan lijkt men aldaar toch meer op te hebben met de Christelijke God, dan dat men zich weet te beperken tot een neutrale perceptie van een opperwezen, zoals men dat in Europa bij de meeste loges doet (de grote Architect).

Ideeen / meningen / opinies anyone?

zondag 17 augustus 2003 @ 18:56:41 #31
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12504900
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:26 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat dit ook maar iets te maken heeft met de islam of de vrijmetselarij waar dit topic over ging.
Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 19:21:25 #32
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12505334
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:22 schreef Striffelbuur het volgende:

[..]

Als er 1 ding is waar vrijmetselaars vaak prat op gaan is het wel dat je religieuze conflicten aan de kapstok dient te hangen wanneer men de loge betreedt. De vraag die bij mij wel eens de kop opsteekt is dan: is de vrijmetselarij inderdaad wel zo gevrijwaard van een religieus gemotiveerde agenda?

Ideeen / meningen / opinies anyone?

Wat betreft het religieuze binnen een loge.

Formeel heb je gelijk dat je binnen de loge het niet mag hebben over religie omdat dit zou kunnen lijden tot twistgesprekken wat weer kan lijden tot persoonlijke conflicten.
In de praktijk komt het meestal erop neer dat je het er wel over mag hebben zolang je het maar niet op een persoon betrekt of ergens over te keer gaat.

In het oog van de islam zou ik dus in een loge niet kunnen zeggen dat een hoofddoek een achterlijk attribuut is oid.
Grote kans namelijk dat je daar iemand mee kwetst.
Je mag het er dus over wel enigszins over hebben zolang het maar niet kwetsend is.

Een mooi voorbeeld hiervan is het repliek van MasterPeace die het a) meteen op de persoon gooit en b) het erg gechargeerd brengt.

En wat betreft die "agenda" waar je het over had, daar kan ik me niet zo in vinden.
Vele broeders die ik ken zijn niet zo religieus, maar meer in het esoterische in het algemeen.

Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 19:32:53 #33
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12505537
Hoi Dr Tesla,

wat vond jij van de "apprentice initiation" in de film "From Hell" met johny Depp
geblindoekt met de strop on en een pijp van zijn witte gewaad half omhoog alszijnde de preperatie zoals die in middeleeuwse tijden met beschuldigde heretics ging

Vincere Aut Mori !

zondag 17 augustus 2003 @ 19:36:48 #34
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12505607
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:32 schreef merlin693 het volgende:
Hoi Dr Tesla,

wat vond jij van de "apprentice initiation" in de film "From Hell" met johny Depp
geblindoekt met de strop on en een pijp van zijn witte gewaad half omhoog alszijnde de preperatie zoals die in middeleeuwse tijden met beschuldigde heretics ging

Vincere Aut Mori !

Beste merlin693,

Ik heb die film niet gezien.
Misschien komt dat meer omdat ik niet zo hou van moord-films.
En Jack the Ripper en andere moordenaars wekken mij interesse ook niet zo.

Ik heb die filmtitel overigens wel vaker horen vallen.

Maar vertel, wat is er zo boeiend aan met betrekking tot de vrijmetselarij?

Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:00:42 #35
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12506035
ik denk dat hier het duidelijkst het werkelijke ritueel getoond wordt...De initiatie tot de eerste graad (apprentice)

met het daarna geknield het initiatie mess op je borst krijgen

mijn vraag was dus eigenlijk hoe accuraat deze scene was ?

bij voorbaat dank

Vincere Aut Mori broeder Tesla

P.S. de text op de Scabbart die ik heb mist de E van Vincere

pi_12506111
De Bush family zit met z'n nek in de piramide van de zadik. Een onderdeel van die piramide is de orde van Skull and Bones. Daar zijn de vader en zoon in opgenomen. De Bilderberg organisatie zit in diezelfde piramide, ons koningshuis is zelfs betrokken bij deze laat ik zeggen samenzwering.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:16:17 #37
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12506390
Oh ja...de rituele moorden op de vrouwen in de film "from hell" is gebaseerd op de rituele moorden die zijn uitgevoerd op de moordenaars van Hiram Abif.
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:58:40 #38
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12507442
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:21 schreef dr.Tesla het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld hiervan is het repliek van MasterPeace die het a) meteen op de persoon gooit en b) het erg gechargeerd brengt.

Ik vind jouw aanmatigende paternalistische opmerking "Wat een hoop speculaties toch weer, kunnen we het gewoon bij de feiten houden jongens?" inderdáád BIJDEHAND!

Dus léés het goed; jouw OPMERKING dus niet jou als PERSOON, ik heb niks tegen je als PERSOON !!!

Benno Barnard
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:03:20 #39
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12507549
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:16 schreef merlin693 het volgende:
Oh ja...de rituele moorden op de vrouwen in de film "from hell" is gebaseerd op de rituele moorden die zijn uitgevoerd op de moordenaars van Hiram Abif.
In die film wordt toch uit de doeken gedaan dat Jack The Ripper niet alleen een Vrijmetselaar was, maar óók een lid van het Britse koningshuis?
Benno Barnard
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:34:17 #40
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12508306
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:00 schreef merlin693 het volgende:
ik denk dat hier het duidelijkst het werkelijke ritueel getoond wordt...De initiatie tot de eerste graad (apprentice)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bij voorbaat dank

Dit hele rituaal is mij onbekend.
Misschien dat dit ergens in het buitenland wordt gebezigd.

Je moet namelijk niet vergeten dat er geen eendrachtigheid is in het uitvoeren van ritualen.
Je hebt ten eerste verschillende stromingen en deze zijn daarbij ook vaak onderhevig aan kleine aanpassingen ten gevolge van de voortschrijding van de tijd en eigen menselijk inzicht.

In nederland zijn de ritualen voornamelijk gebaseerd op verschillende teksten of een soort catechismus en een soort allegorische reis.

Dus dat mes, strop, die 2 davids-sterren en (in mijn ogen) vreemde kleding komen mij onbekend voor.

Alles is één
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:08:40 #41
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12512375
Het gaat mij erom, merlin693
dat 1 theorie over de Azteken is, dat deze "ge-educeert" waren door "aliens" (al lijkt dit mij ook best vergezocht en er is tevens geen hard bewijs voor). Maar je kan mij niet vertellen dat ze die sterrenkaart zomaar uit het handje getekend hebben, dus iets of iemand moet het hun geleerd hebben. En waarom droegen zij het teken van het Alziende Oog toentertijd al? Of is dit alleen maar puur toeval?
Ik zal snel wat links of foto's opzoeken van hetgeen ik bedoel over de Azteken-tempels. Wellicht valt deze theorie te onderbouwen.
"Novus Ordo Seclorum" ?
pi_12513351
Anti-Dajjal, zou het niet zo kunnen zijn dat SINDS het gebruik van het Alziende oog door de Azteken het in bruikleen is gebleven omdat het tot de verbeelding spreekt.

Ik bedoel je kan natuurlijk veel dingen zien in zo'n Alziend oog.

Het is maar net wat de aanschouwer er zelf in ziet...

maandag 18 augustus 2003 @ 02:13:54 #43
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12514941
Dr Tesla,

Mijn dank voor dit antwoord !

jasper

maandag 18 augustus 2003 @ 02:15:40 #44
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12514961
Anti-D,

ik wacht met smart !!!

dank je

jasper

FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2003 @ 11:07:53 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12518352
quote:
[b]Op zaterdag 16 augustus 2003 16:04 schreef Anti-Dajjal het [...]Profeet Mohamed (vzmh)[...]
[offtopic]
Sorry, maar ik ben echt benieuwd waarom moslims dit steeds achter de naam van hun profeet zetten. Ik kom op maroc.nl ook vaal 'zijn naam is groot' en dergelijke tegen als men religieuze namen noemt. Is dit iets wat verplicht is? Ik ben razend benieuwd naar de reden namelijk .
[/offtopic]

Ik ben een beetje de reden kwijt waarom vrijmetselaars zo'n hekel hebben aan moslims? Kan ik het zien als 2 fracties of zo die voor controle vechten of zo?

* freud is world domination newbee

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 18 augustus 2003 @ 11:29:20 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12518878
quote:
In die film wordt toch uit de doeken gedaan dat Jack The Ripper niet alleen een Vrijmetselaar was, maar óók een lid van het Britse koningshuis?
De Hofdokter was de moordenaar/vrijmetselaar dit om de reputatie van de troonopvolger te beschermen..(die later ook ingewijd wordt.....dit is de scene waar ik op doelde )
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:31:16 #47
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12521890
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 11:07 schreef freud het volgende:

[..]

Ik ben een beetje de reden kwijt waarom vrijmetselaars zo'n hekel hebben aan moslims? Kan ik het zien als 2 fracties of zo die voor controle vechten of zo?

* freud is world domination newbee

Hoe kom je erbij dat vrijmetselaar een hekel hebben aan moslims?
Kan dit ook onderbouwen?
Alles is één
pi_12522462
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:00 schreef merlin693 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

bij voorbaat dank

In Nederland verschijnt de kandidaat in dezelfde kleding als de ingewijde vrijmetselaar. Dat is ingevoerd in 1865, in diverse buitenlandse loges is de kandidaat 'noch naakt, noch gekleed, noch geschoeid, noch barrevoets' Vandaar de ontblote knie en linkerborst en de pantoffel aan één voet.

De twee davidsterren herken ik ook niet, maar zoals Dr. Tesla al zei, niet alles is overal hetzelfde, wat de rituelen aangaat..

Maar om de vraag te beantwoorden: Het ziet er behoorlijk authentiek uit.

pi_12522604
Oh ja, ik was de strop nog vergeten, die herken ik wel : Die is gebruikelijk in Engelse loges. In de Engelse Vrijmetselarij is het de bedoeling dat een broeder zijn plicht nakomt 'within the length of his cable tow'. dwz. Binnen de beperking van zijn mogelijkheden.
  maandag 18 augustus 2003 @ 16:43:04 #50
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12527031
Wellicht HET antwoord op alle vragen...

http://home.wanadoo.nl/mufooz/Nwo-mc/Nederlands/cooper.htm

Wie weet?

Ik denk dat ik me terug trek van mij statement over de Azteken..
Hoewel dit hierboven er ook aan gerelateerd kan worden.

Hier op me werk verklaren ze me trouwens voor gek.....pff...ONTWETENDEN!!

"Novus Ordo Seclorum" ?
  maandag 18 augustus 2003 @ 17:39:00 #51
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12528554
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:43 schreef Anti-Dajjal het volgende:

Wie weet?

Wat een hoop tekst.
Kan je ons anders een samenvatting geven?
Wat probeer je aan te geven met deze tekst?
Alles is één
  maandag 18 augustus 2003 @ 18:14:48 #52
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12529313
Enneacathus_Obesus,

Bedankt voor de uitleg..het is mij nu duidelijk hoeveel de ritualen verschillen van Loge tot lodge !

maar word deze Dolk ook in nederland gebruikt tijdens de initiatie ?9de mijne komt uit nederland namelijk ! ) of zijn er ook weer totale verschillen tussen de nederlandse loge's

jasper

P.S. de eerste foto die ik plaatste komt uit "The Hiram Key" pagina 147...aangezien deze overeenkwam met wat ik in de scene van de film "From Hell" zag

[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 18-08-2003 18:21]

pi_12529548
Bush Jr zit niet meer bij skull&bone
tegenwoordig is hij lid van een nieuwe genootschap genaamd "America of the 21st century"
zij hebben als doelstelling het stichten van een "pax Americana" (de amerikaanse vrede, vergelijkbaar met de pax romana).
  maandag 18 augustus 2003 @ 18:29:21 #54
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12529630
Anti schreef
quote:

Wie weet?

De goede man Milton Cooper is nu dood...vorig jaar neergeschoten door een paar lokale sherrifs.....hij had al eerder waarschuwingen/doodsbedrijgingen gekregen !

http://www.cam.net.uk/home/nimmann/peace/dead.htm

http://www.unknowncountry.com/news/?id=960

Heb jij "Beyond a Pale Horse" al gelezen ? een aanrader

[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 18-08-2003 18:34]

maandag 18 augustus 2003 @ 18:36:26 #55
5260 Stewie
March on down the field !
pi_12529831
Altijd weer mooi dit soort topics, het verbaast me alleen hoeveel iedereen schijnt te weten van geheime genootschappen...
Ze mogen wel eens wat beter hun best doen lijkt me, zo secret is het allemaal niet als ik jullie mag geloven
Om nog maar te zwijgen over mensen die uit volstrekt willekeurige getallen de meest wazige dingen menen te kunnen voorspellen...
quote:
(10) 13, 1307 = 10 + 13 + 1307 = 16 = 7, occult getal. evt plus. Vrijdag als 6e dag (zo=1 begin, za=7, eind) wordt 22
Ik bedoel, who in their right mind neemt dit nou serieus ??
pi_12529852
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:43 schreef Anti-Dajjal het volgende:

Wie weet?

Oh jottum, hier ook al die link. .

Nokken met dat linkjes smijten. Het is hier een forum en geen weblog.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_12530940
quote:
Altijd weer mooi dit soort topics, het verbaast me alleen hoeveel iedereen schijnt te weten van geheime genootschappen...
De genootschappen zijn niet zo bijster geheim hoor. De vrijmetselarij is dat al helemaal niet: je kunt reeds sinds jaar en dag advertenties in de kranten vinden waarin men wordt uitgenodigd eens een keer langs te komen op een open avond.

Clubjes als Skull & Bones waren voorheen nog redelijk onbekend, maar inmiddels hebben zo veel leden het wel gehad met de praktijken van deze orde dat ze er liever allemaal uitstappen (moest je een eeuw geleden niet doen; dat werd je toen niet in dank afgenomen, maar inmiddels hebben ze te weinig invloed meer om mensen nog angst in te boezemen - zelfs de geldstromen van de organisatie zijn thans redelijk in kaart gebracht, en dat bleek niet al te positief voor deze club).

En maak je geen zorgen: de ECHTE geheime genootschappen hebben genoeg disinfo met betrekking tot zichzelf de wereld ingeholpen dat de leden zelf nauwelijks weten van de hoed en de rand. De betrouwbaarste operatives weten niet dat ze operatives zijn

(oh dear, wat zeg ik nu toch weer allemaal? )

dinsdag 19 augustus 2003 @ 08:39:05 #58
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12542856
In de tekst van Bill Cooper wordt verteld over de conspiracy m.b.t. de hele wereld.
Een aantal punten zijn o.a.:

- Aliens hebben wel degelijk onze samenleving opgezet (mind-control)
- Deze aliens hebben in de 50-ger jaren bevoegdheid gekregen van
de USA-top toentertijd (Eisenhower) om te experimenteren met mensen. (terwijl ik me afvraag waarom, omdat ze in de tijd van het oude Egypte al experimenteerde met genetische manipulatie van mens en dier, te zien als beelden van de Sfinx en de "Goden" van Egypte o.a. Ra)
- USA-top hield dit geheim, omdat de mens volgens hun nog niet klaar
waren om geconfronteerd te worden met buitenaardsen.
- Cooper meent ook dat er in de tijd van Louis Armstrong (naar zeggen de eerste man op de maan) zelfs al maanbases (zowel ook op Mars) waren. Grappig is de code-namen van deze planeten, die wijzen op 2 bijbelse figuren (maan = Adam, mars = Eva)
- Met de tijd mee werden de zelfs Presidenten onbevoegd verklaard om de verschillende bases te bezoek (die al over het hele land waren verspreid)

Eerlijk gezegd is het gewoon te veel om samen te vatten omdat de tekst zo inhoudelijk is. Je zal het zelf moeten lezen als je echt alles wilt weten.

"Novus Ordo Seclorum" ?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 08:44:43 #59
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12542899
Zelf wil ik ook nog een theorie neerzetten over Bilderberg die ik me bedacht.

Gaarne jullie mening.

- Zou het niet mogelijk (en zowel perfect voor de complot-mensen/aliens) kunnen zijn dat ze Bilderberg in zoverre het publiek in hebben gegooid dat mensen gewoonweg gaan speculeren over hun bezigheden en zo de mens op het verkeerde been houdt?
Hierdoor kunnen ze lekker ongestoord door gaan naar de eerste dag van de NWO.

"Novus Ordo Seclorum" ?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 11:07:30 #60
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12545385
quote:
Louis Armstrong (naar zeggen de eerste man op de maan)
bedoel je niet Neil Armstrong ! Louis was een trompetist
pi_12551290
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:14 schreef merlin693 het volgende:
Enneacathus_Obesus,

Bedankt voor de uitleg..het is mij nu duidelijk hoeveel de ritualen verschillen van Loge tot lodge !

Altijd graag gedaan
quote:
maar word deze Dolk ook in nederland gebruikt tijdens de initiatie ?9de mijne komt uit nederland namelijk ! ) of zijn er ook weer totale verschillen tussen de nederlandse loge's

Voor zover ik weet niet. Alleen degens en sabels worden en werden hier gebruikt..
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:22:53 #62
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12551701
Enneacathus_Obesus,

Ben je al ver met dat boek gekomen ?....ben nu met naar andere mogelijkheden aan het zoeken en zal binnen kort met een GPS eens een paar hypotheses gaan testen door ter plaatsen te gaan meten , dit mbt het geprojecteerde wood's Pentagram !

Rennes here i come

http://www.stelling.nl/vrijmetselarij/ovohraktp_r.html

[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 19-08-2003 15:29]

dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:51:12 #63
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_12552571

..........................................................................................
hier een post die ik voor een ander Forum heb geplaatst , veel is in engels aangezien dit de voertaal op de onze is
.........................................................................................

'It is there Look sharp" from the book "The long lost secrets off freemasonary"

quote:
well here is something to considder !

ET IN ARCADIA EGO

This particular message appears in various paintings by Poussin, also in Guercinos - Et in
arcadia ego. Many of the investigators of the Rennes-le-Château legend spent a lot of time
analysing this Latin phrase. Some concluded that the word sum should be added to complete the
sentence and permit a suitable anagram to evolve. My solution is more simple and, if correct, much
more profound. It has already been shown that those who compiled the Masonic ritual and
developed all of the allegorical clues were wont to use phonetic exchanges. In this instance, one
must try to imagine how a Frenchman might pronounce the words et in arcadia ego if he had no
knowledge of tutored Latin pronunciation. It would sound rather like.

ÉTANT ARC Á DIEU AIGU

Étant is the present participle of the verb être and means being or existing. Arc á Dieu is quite
obviously an allegorical reference to the Ark of God, the Ark of the Covenant. It also explains how
the ritual compilers came up with the Royal Arch degree. Arc in French means a part of a circle just
as in English, in an architectural sense, it means an arch. Arch in French is Arche, which, although
from a different Latin base, also means Ark as in Ark of the Covenant or Noahs Ark. Using
phonetic substitution the phrase above becomes.
Exists - Ark of the Covenant - sharp

Which is readily fleshed out to.

[It] exists [the] Ark of the Covenant [look] sharp.

Or,
It exists, the Ark of the Covenant, look carefully.
Experience with the work of those ritual compilers of old leads me to conclude that this is not
good enough. The first two parts are satisfactory but the aigu does not fit well. There is however
another solution.
By introducing a new paradigm using two languages within the same phrase, we get as a first
stage.
It exists, the Ark of the Covenant EGO
With this new paradigm the word ego remains initially in Latin. To complete the decoding
using a second language we translate the word ego straight from the Latin into English, and we
now get:
It exists, the Ark of the Covenant, I
Hardly any better until we revert to the phonetic exchange for the word I and it becomes:
It exists, the Ark of the Covenant, eye.
This can be developed one stage further to.
It exists, the Ark of the Covenant, look!
The sheer brilliance of this clue is now clear to see. There is a place where an eye can be seen
on its own: it is the most conspicuous place within Freemasonry - between the compasses on the
Grand Masters jewel. Further support comes with the Grand Lodge symbol yôhd, for although this
is generally accepted to represent the English letter Y, the absence of vowels in Hebrew means
that yôhd can also represent I as in ego. The message, so publicly displayed for so many years is
now clear.

IT EXISTS, THE ARK OF THE COVENANT,
LOOK TO THE FREEMASONS.

Now that the message is clear, one may see how cleverly Poussin teased us. He even went so
far as to show the Ark of the Covenant in La Pesta dAzoth and sitting totally out of place on the
podium in the town-square. This phrase, "on the podium in the town-square," can easily be
shortened to "on the square," a Masonic reference if ever there was one.

i just read some awesome material about how the templars Sign came to be !

I am still busy with drawing the pictures , so take notice off further updates

Here is the Eight Pointed Star wich is drawn on the ceiling off the rooms in the Grand Lodge in great Queen Street London .

The building off the first room started in 1776 and the complete lodge was finished in 1933 (see the last 2 digits

By dropping the Vertical and Horizontal lines , and adding small vees at the ends , we get the Templar Cross. (note the straight lines should be V like !)

If the Dall figure is inverted to form a Star of David,there accros the centre can be seen one leg of the six pointed cross from the ceiling of the Great Queen Street Lodge (London) rooms and the floor of the Rennes-Le Chateau Church . Within this leg off the cross are two arms of the Templar cross . More remarkably , if the leg off the Eight pointed star is removed , we are left with :

Do you all remember whith wich Symbol Gebirg Signed Off ??

well low and behold !!

The Square and compasses !!!

http://www.angularmomentum.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Templars_Board;action=display;num=1008709909;start=0

[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 19-08-2003 16:10]

woensdag 20 augustus 2003 @ 00:54:09 #64
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_12566734
Uhm, mensen
Hebben jullie wel eens gekeken naar een internet pagina die niet "weergegeven" kan worden??

Rechts onderin zie je normaal gesproken een wereldbol met daarachter "Internet" staan

Nu als een pagina niet weergegeven kan worden geeft ie aan "Onbekend gebied (gemengd)" aan i.p.v. "Internet"

Bij Internet staat een wereldbolletje ervoor, maar bij Onbekend gebied (gemengd).....JAWEL......een OOG!

Beheren ze nu ook al Internet?????

"Novus Ordo Seclorum" ?
  woensdag 20 augustus 2003 @ 02:39:06 #65
5260 Stewie
March on down the field !
pi_12568289
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 00:54 schreef Anti-Dajjal het volgende:
Uhm, mensen
Hebben jullie wel eens gekeken naar een internet pagina die niet "weergegeven" kan worden??

Rechts onderin zie je normaal gesproken een wereldbol met daarachter "Internet" staan

Nu als een pagina niet weergegeven kan worden geeft ie aan "Onbekend gebied (gemengd)" aan i.p.v. "Internet"

Bij Internet staat een wereldbolletje ervoor, maar bij Onbekend gebied (gemengd).....JAWEL......een OOG!

Beheren ze nu ook al Internet?????

LOL, dit is dus wat ik bedoel... je kunt ook té graag willen zeg maar...
pi_12570925
quote:
LOL, dit is dus wat ik bedoel... je kunt ook té graag willen zeg maar...
Hahahaha! Tsja, zo kreeg ik ook eens een link door iemand toegestuurd die in de illusie verkeerde een gigantische samenzwering op het spoor te zijn; hij zag echt overal vrijmetselaars-symbolen in - en dan bedoel ik ook echt OVERAL. Die had dus een gigantische berg pagina's gemaakt waarop 'ie allemaal corporate logo's, foto's van gebouwen, plaatjes uit tekenfilms, en noem maar op, had verzameld, maar intussen was het enige consistente aan zijn verhaal dat 'ie van de hak op de tak sprong - hij was inmiddels in het stadium dat, wanneer een symbool een circel, driehoek OF vierkante vorm bevatte, nou dan MOEST het dus wel een teken zijn van de vrijmetselarij, of liever nog, van de Satan.

Dat er niet veel andere vormen te verzinnen waren ontging hem een beetje. Zo had 'ie dezelfde stoornis met kleuren, en vond ik zelfs plaatjes van de smurfen terug op z'n site - laat 'ie nou net alle daadwerkelijk door Peyo onderbouwde links met de occultuur over het hoofd te zien, en de smurfen als satanisch te beschouwen omdat ze blauw waren - verder ging z'n redenatie niet: ze zijn blauw, en daarom des duivels.

Goed, natuurlijk is een discussieforum genaamd 'The Truth is in Here' de ideale plek om tot het uiterste te gaan in waanzin, maar ik probeer alleen even aan te geven hoe ontspoord sommigen weten te geraken wanneer ze hier een stapje te ver in gaan. Dit heerschap was echt grappig geweest als de tragedie er niet zo van af droop: hij geloofde echt zelf wat 'ie schreef.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')