Vandaag staan in alle kranten, althans dat heb ik begrepen, een advertentie waarin een stoere halfblote antilliaan (zonder dreads, maar met gouden ketting ) je woest aankijkt waarbij de kop luidt:
"wij kunnen inderdaad erg goed slaan..."
met onder de antilliaan:
"...op het honkbalveld, wel te verstaan!"
Verder een verhaaltje dat een klein groepje het verpest voor het geheel, dat er ook antilliaanse jongeren zijn die wel aan hun toekomst werken en dat Antilliaanse jeugdgroepen successen hebben behaald op het honkbalveld.
Daaronder als pay-off:
"Antilliaanse jongeren mogen er zijn"
Tja, dat doet me denken aan die o zo succesvolle reclamecampagne over die andere verketterde bevolkingsgroep: Hoe leuk zijn Marokkanen?
Tja, het kan wel zo zijn dat die Antillianen zo goed zijn op het honkbalveld, dat neemt niet weg dat hier in Den Helder geregeld schietpartijen zijn geweest, dat er een ghetto aanwezig is die voornamelijk door antilliaanen bevolkt wordt, dat elke club/kroeg/dancing die zich richt op Antillianen in no-time wordt gesloten ivm drugs en geweldsoverlast.
Ipv zo'n advertentie, kunnen ze gewoon er beter voor zorgen dat ze niet ontsporen, dan heeft niemand wat te klagen en heeft de media niets te berichten...
quote:Goh grappig.
Op zaterdag 16 augustus 2003 08:44 schreef detulp050 het volgende:
Briljant idee van die suffe ambtenaar ! Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Zo gauw 1 antilliaan of marokaan wat slechts uithaald, hebben ze het meteen allemaal gedaan. Maar als ze iets goeds doen, zijn ze ineens een idividu ofzo?
Maargoed, zo'n advertentie zal idd weinig zoden aan de dijk zetten. Kunnen dat geld beter besteden om ervoor te zorgen dat die jongens gewoon op het rechte pad blijven.
quote:Die ambtenaar denkt inderdaad op die manier !
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:09 schreef calvobbes het volgende:[..]
Goh grappig.
Zo gauw 1 antilliaan of marokaan wat slechts uithaald, hebben ze het meteen allemaal gedaan. Maar als ze iets goeds doen, zijn ze ineens een idividu ofzo?
Maargoed, zo'n advertentie zal idd weinig zoden aan de dijk zetten. Kunnen dat geld beter besteden om ervoor te zorgen dat die jongens gewoon op het rechte pad blijven.
quote:Ik doelde met die ene antilliaan op de criminele en niet op de honkballende, even voor de duidelijkheid !
Goh grappig.
quote:Misschien is het bedoeld als steun voor Antilliaanse jongeren, om te laten zien dat ze bewondering en respect voor ze hebben.
Zo gauw 1 antilliaan of marokaan wat slechts uithaald, hebben ze het meteen allemaal gedaan. Maar als ze iets goeds doen, zijn ze ineens een idividu ofzo?Maargoed, zo'n advertentie zal idd weinig zoden aan de dijk zetten. Kunnen dat geld beter besteden om ervoor te zorgen dat die jongens gewoon op het rechte pad blijven.
Ongenoegen is vaak een van de meeste oorzaken voor Antilliaanse jongeren om in criminialiteit te gaan.
Maar, ik denk dat deze actie weinig zal helpen, dan wel dat de Antilliaanse jongeren positiever zijn over de regering.
Weerzinwekkende reklame is dit, echt spelen met de waarheid en mensen maar blijven kneden met politiek correct gesufkut. Laat ze de poen die dit soort walgelijke multiclubs krijgen liever besteden aan een structurele oplossing voor de problemen die Antillianen veroorzaken ipv de burgers die er last van ondervinden maar te blijven treiteren met ant-racisme acties.
En dan bedoel ik dus niet al die klootzakken tracteren op een dagje honkballen omdat ze het al zo moeilijk hebben.
quote:Het is geen actie van de overheid maar van een privé-persoon/organisatie.
Briljant idee van die suffe ambtenaar !
quote:Ik kan goed begrijpen dat een groep personen zich tekort gedaan voelt door het gedrag van enkelen uit die groep. Gedrag waaraan die groep als totaal weinig kan doen, maar wel op aan gekeken wordt. Wat jij en wat Mickey-Mo dus ook doen in dit topic. Wat dat betreft kan niet vaak genoeg worden benadrukt dat niet de hele groep of gemeenschap kan worden aangesproken op het gedrag van de rotte appels.
Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Ze pakken het verkeerd aan ! Je laat de positieve kant van de Antilliaanse gemeenschap niet zien door een advertentie, maar door gedrag op straat, in de wijk etc.
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet.
quote:
Imago-campagne voor jonge AntillianenRIJSWIJK (ANP) - Na de hausse van negatieve publiciteit over Antilliaanse jongeren is het volgens bankier Gregory Elias tijd om te laten zien dat er ook veel positiefs valt te melden over deze groep Nederlanders. Elias is zaterdag een imago-campagne begonnen.
Hij plaatste daartoe zaterdag paginagrote advertenties in De Telegraaf en in een reeks regionale dagbladen. De advertentie heeft als onderschrift 'Antilliaanse jongeren mogen er zijn'.
,,Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van een klein deel van onze landgenoten'', aldus de begeleidende tekst. ,,De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland méér dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector''.De imago-campagne in De Telegraaf is volgens Elias, directeur van Mees Pierson op Curaçao, een privéactie, waar zijn werkgever niets mee te maken heeft. De Antilliaanse stichting Bon Intention (goede bedoeling) draait op voor de kosten. Die bedragen tienduizenden euro's.
http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/0,2622,1363-Voorpagina__1730496_,00.html
quote:Onlangs werd er, onder andere op Fok, melding gemaakt van het feit dat er individuen maar ook banken zijn die meebetalen aan het transport van Antilliaanse jongeren naar Nederland.
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het zou me eerlijke gezegd NIKS verbazen als deze bankier 'aandelen' heeft in deze sector en nu probeert de Nederlandse samenleving gerust te stellen. Hij zal vast doodsangsten uitstaan dat we misschien op het briljante idee komen die recalcitrante rotzakken een enkeltje Antillen te bezorgen.
Maar het is wel goed om te benadrukken dat je de hele groep niet mag aankijken voor de daden van enkelen.
quote:En dat doe je door middel van een campagne?
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Beetje een suffe campagne dit.Maar het is wel goed om te benadrukken dat je de hele groep niet mag aankijken voor de daden van enkelen.
Als we kijken naar het resultaat van de campagne "Hoe leuk zijn Marokkanen" kan ik daaruit concluderen dat we er niks mee op schieten.
Nutteloze campagne m.i.
De beeldvorming van onze maatschappij wordt schijnbaar grotendeels bepaald door wat de media te melden heeft en het enige wat de media meldt is overlast. Aangezien maar weinig mensen in staat lijken om dergelijke berichtgeving te nuanceren is het wel een aardig idee om ook eens melding te doen van positieve zaken.
Wat ik wel interessant vind is dat er dan wel weer mensen zijn die vinden dat zo'n campagne niet gaat werken.
Negatieve berichtgeving accepteren we bijna zonder kritiek en positieve berichtgeving per defintie niet? Dat zou wel iets bijzonders over ons volkje zeggen
Als er een slecht beeld van ze is gevormd, wie/wat is daar de oorzaak dan van? Zijzelf toch?
quote:Idd en sla de volgende keer ff een Antilliaan in elkaar meneertje Antilliaan, i.p.v. mijn nichtje
wij kunnen inderdaad erg goed slaan...
quote:Nee, positieve berichtgeving moet je niet de mensen via een geforceerde campagne door de strot duwen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:10 schreef thoth het volgende:
Negatieve berichtgeving accepteren we bijna zonder kritiek en positieve berichtgeving per defintie niet? Dat zou wel iets bijzonders over ons volkje zeggen
En tja, veelal is de enige interessante berichtgeving negatieve berichtgeving dat heeft niets te maken met allochtonen of wat dan ook.
Altijd maar weer dat geforceerde in Nederland
quote:de media berichten enkel over dingen die daadwerkelijk gebeuren. kennelijk zorgen antillianen op grote schaal overlast anders zouden ze niet samen met marokkanen onderwerp zijn van zoveel negatieve publiciteit.
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:10 schreef thoth het volgende:
Het idee achter een dergelijke campagne kan ik me behoorlijk goed voorstellen.De beeldvorming van onze maatschappij wordt schijnbaar grotendeels bepaald door wat de media te melden heeft en het enige wat de media meldt is overlast. Aangezien maar weinig mensen in staat lijken om dergelijke berichtgeving te nuanceren is het wel een aardig idee om ook eens melding te doen van positieve zaken.
Wat ik wel interessant vind is dat er dan wel weer mensen zijn die vinden dat zo'n campagne niet gaat werken.
quote:Zegt dat ook maar iets over hoe ze in hun vrije tijd zijn?
,,Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van een klein deel van onze landgenoten'', aldus de begeleidende tekst. ,,De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland méér dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector''.
quote:Same here.
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:30 schreef RemCow het volgende:Ik heb echt geen hekel aan Antillianen, maar vooral Antillianen tussen de 16-19 (en vooral in een groep) loop ik liever met een boog omheen.
quote:Het is niet door een ambtenaar bedacht maar door een rijke zakenman (bankier) de directeur van Mees Piercon daar.
Briljant idee van die suffe ambtenaar ! Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Ze pakken het verkeerd aan ! Je laat de positieve kant van de Antilliaanse gemeenschap niet zien door een advertentie, maar door gedrag op straat, in de wijk etc.
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet. Maar ook dit topic zal wel verzanden in een Verkeersdiscussie (heeft links of rechts schuld?)
quote:
Bijna niemand op de Antillen is zo populair als Andruw Jones (23). De Curaçao Kid zoals Jones wel wordt genoemd is honkbalspeler en speelt bij de 'Atlanta Braves' in de Verenigde Staten.
Honkbal is de populairste sport op de Antillen. Zeker nu Andruw zo'n succes heeft. Iedere buurt en dorp heeft een honkbalveld.
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 16-08-2003 23:06]
quote:Ja je benadrukt dat er een grote groep is die normaal participeert in de samenleving.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:55 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
En dat doe je door middel van een campagne?
quote:Tsja, wat het resultaat is / zal zijn is niet te voorspellen. Er wordt gedacht dat nu opeens alle generalisaties weg zullen zijn.
(Heerlijk die gedachte van een maakbare samenleving)
quote:Qua naamsbekendheid was dat een hit. Dat het weinig heeft veranderd; tsja...
Als we kijken naar het resultaat van de campagne "Hoe leuk zijn Marokkanen" kan ik daaruit concluderen dat we er niks mee op schieten.
quote:Ja
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:51 schreef HassieBassie het volgende:
Ergens vind ik het wel triest dat Antillianen kennelijk zo weinig kunnen dat ze nota bene honkbal als positief iets naar voren schuiven
Ik vind deze campagne dus weer nergens op slaan. Zorg eerst maar dat je minder negatief in het nieuws komt, dan praten we verder
wel 's nachts in de stad zien rondhangen, of overdag een beetje de Falgabuurt onveilig maken...
quote:Ja dat bleek gisteren wel weer..
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:55 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Nutteloze campagne m.i.
quote:Rotterdam 15 augustus 2003. Marokkaan voorkomt autodiefstal. Ik heb de media, lokaal en landelijk, televisie, krant en radio er niet over gehoord.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:27 schreef MikeyMo het volgende:
de media berichten enkel over dingen die daadwerkelijk gebeuren. kennelijk zorgen antillianen op grote schaal overlast anders zouden ze niet samen met marokkanen onderwerp zijn van zoveel negatieve publiciteit.
De media berichten niet enkel over dingen die daadwerkelijk gebeuren.
Iedereen begrijpt dat er bepaald (soms zelfs ernstige) problemen zijn met groepen allochtonen maar de beeldvorming draait nu alleen nog maar om het negatieve en als er dan een campagne nodig is om ook eens iets positiefs te laten zien. Graag.
quote:Was zeker zijn eigen auto.
Op zondag 17 augustus 2003 11:16 schreef thoth het volgende:[..]
Rotterdam 15 augustus 2003. Marokkaan voorkomt autodiefstal. Ik heb de media, lokaal en landelijk, televisie, krant en radio er niet over gehoord.
quote:en dat is nou volkssport nummer 1 van de Antillen (wat voetbal is voor Nederland)
Op zondag 17 augustus 2003 08:42 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een Antilliaan zien honkballenwel 's nachts in de stad zien rondhangen, of overdag een beetje de Falgabuurt onveilig maken...
quote:zegt me niets, maar ik ken dan ook alleen een enkele amerikaanse honballer.
Op zondag 17 augustus 2003 12:45 schreef G1Ace het volgende:[..]
en dat is nou volkssport nummer 1 van de Antillen (wat voetbal is voor Nederland)
Nooit van spelers zoals Hensley Meulens, Andruw Jones van de Braves, Randal Simon van de Pitsburg Pirates gehoort?
quote:I TOTALY AGREE
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet. Maar ook dit topic zal wel verzanden in een Verkeersdiscussie (heeft links of rechts schuld?)
quote:maar als ik morgene en autodiefstal voorkom staat het ook niet in de krant...
Op zondag 17 augustus 2003 11:16 schreef thoth het volgende:[..]
Rotterdam 15 augustus 2003. Marokkaan voorkomt autodiefstal. Ik heb de media, lokaal en landelijk, televisie, krant en radio er niet over gehoord.
De media berichten niet enkel over dingen die daadwerkelijk gebeuren.
Iedereen begrijpt dat er bepaald (soms zelfs ernstige) problemen zijn met groepen allochtonen maar de beeldvorming draait nu alleen nog maar om het negatieve en als er dan een campagne nodig is om ook eens iets positiefs te laten zien. Graag.
als m'n hond het zou doen zou het nog nieuws zijn voor HvN
Antilliaanse jongeren snuiven heel wat op...
kennis wel te verstaan
wederom een mislukte campagne als je het mij vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |