abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12435560
Gelders CDA-statenlid misdraagt zich op camping Arnemuiden
door Ron Magnée

ARNEMUIDEN - De stichting Zeeuwse scouts voor Roemenië en de Duitse handbalvereniging Schwartz/Rot uit Aken zijn boos over misdragingen van het Gelderse CDA-statenlid D. Versteeg afgelopen weekeinde op camping Het Zilveren Schor Arnemuiden.

In een brief zullen ze het Gelderse CDA en het landelijk CDA partijkantoor van hun boosheid op de hoogte stellen. Ook hebben ze inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
Een groep kampeerders, onder wie het Gelderse statenlid, heeft zich het afgelopen weekend flink misdragen op een camping in Arnemuiden. De groep moest uiteindelijk door de politie van het terrein verwijderd werden. Versteeg ontkent de aantijgingen. Vijf getuigen bevestigen echter dat hij wel degelijk één van de amokmakers was.
Vrijdag arriveerde de groep studenten op kampeerterrein Het Zilveren Schor in Arnemuiden. Volgens de beheerder van het complex, J. van Rumste, hadden de studenten zich aangemeld onder de naam Tennisvereniging Boeland. Een studentenclub was bij voorbaat al geweigerd.
Op het kampeerterrein bivakkeerde ook een grote groep scouts van de Stichting Zeeuwse scouts voor Roemenië. Eén van de leiders, T. Broodman, rook zaterdagochtend vroeg onraad. ,,Rond vijf uur hoorde ik ineens een enorme plof``, zegt Broodman. De door de scouts vervaardigde houten toegangspoort, een constructie van zo`n drie meter hoog, was door de gearriveerde studenten omvergetrokken. Het bouwwerk was rakelings langs een tent met slapende scouts gescheerd. T)Gedronken
Broodman sprak de studenten op hun gedrag aan. ,,De groep had al flink gedronken. Toen begon er één van de groep mij te slaan en te schoppen.`` Ook ooggetuige Christin, lid van de Duitse handbalvereniging Schwartz/Rot, nam het tafereel waar. Beiden verklaren dat Versteeg deel van de groep uitmaakte, maar niet de klappen uitdeelde. Een half uur later scheurden enkele studenten met een witte Fiat hard over een deel van de camping waar gehandicapte kampeerders logeerden. Broodman: ,,Het leek wel een formule 1-wagen, zo hard gingen ze.``
Ook stalen twee studenten de boot van A. Swaep, één van de begeleiders van het scoutingkamp. Later vond Swaep zijn schip terug, met schade aan de schroef, draden en het contactslot.``
De volgende dag stelde Swaep nog voor om de schade onderhands te regelen. Volgens Swaep en Broodman wierp Versteeg zich op als leider van de groep. Ook gaf hij zijn visitekaartje van de provinciale staten aan beheerder Van Rumste.
Een woordvoerder van de politie bevestigt dat agenten zaterdag rond half acht aanwezig waren en de groep sommeerden het terrein te verlaten.

Stappen
Het Gelderse Statenlid Versteeg ontkent elke beschuldiging. Hij erkent dat hij met een groep `kompanen` tijdens het weekend op de camping in Arnemuiden heeft gezeten. Hij meldt na een avond stappen in een discotheek te zijn teruggekomen op de bewuste camping. Maar na aankomst op het terrein is hij naar eigen zeggen direct zijn bed ingedoken. ,,Overlast? Nee, daar is mij niks van bekend.`` Na lang aandringen meldt hij wel agenten op het terrein gezien te hebben. ,,Ja, de volgende dag zag ik wel politie lopen ja.``.
Als het visitekaartje ter sprake komt, zegt Versteeg dat een ander groepslid waarschijnlijk één van zijn kaartjes heeft overhandigd. Ook poogt hij het verhaal te weren uit de krant. ,,Wat moet ik doen om niet in de krant te komen? Alle schade regelen?`` Later belt Versteeg nogmaals. ,,Ik heb gesproken met de leiding van onze groep. Die heeft mijn visitekaartje gegeven, om stoer te doen.``
Een vijftal mensen verklaart uitdrukkelijk dat Versteeg één van de amokmakers was, dat hij niet direct het bed indook en dat hij hoogstpersoonlijk zijn kaartje overhandigde aan beheerder Van Rumste. Niet alleen begeleiders Broodman en Swaep herkennen het Gelderse statenlid van foto`s, dat geldt ook voor de beheerder Van Rumste van het Zilveren Schor, de Duitse handbalster Christin en haar begeleidster S. Schneider. bron gelderse tv en Zeeuwse courant'

eigenlijk ben ik een straathond
pi_12435732
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:52 schreef AchJa het volgende:
Als het om studenten gaat kan de politie plotseling wel optreden??
En toevallig ook nog in Arnemuiden.
pi_12435805
Vanmorgen zei een CDA-woordvoerder op TV-Gelderland dat met Gelderse CDA Statenlid Versteeg 'gepraat' zal worden, maar het heeft geen gevolgen voor hem.

Het was slecht jeugdige overmoed of zoiets.

Wie zei dat misdaden met 2 maten gemeten worden?

pi_12436038
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:58 schreef Kielef het volgende:
Vanmorgen zei een CDA-woordvoerder op TV-Gelderland dat met Gelderse CDA Statenlid Versteeg 'gepraat' zal worden, maar het heeft geen gevolgen voor hem.

Het was slecht jeugdige overmoed of zoiets.

Wie zei dat misdaden met 2 maten gemeten worden?

Ik hoor nog niet dat de Autochtone bevolking een Demonstratie gaat houden tegen het optreden van de politie.
Al vind ik wel dat tegen dat soort "studenten" hard opgetreden mag worden.
Ik heb geen kloon nodig om me zelf kenbaar te maken[BR]Verwacht het onverwachte en blijf scherp. [BR][BR] [b]S.E[/b]
  donderdag 14 augustus 2003 @ 19:12:23 #6
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_12436123
Weer een moralistische huichelaar ontmaskert!
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_12436147
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:12 schreef MetalMessiah het volgende:
Wie dan ?
Ik heb geen kloon nodig om me zelf kenbaar te maken[BR]Verwacht het onverwachte en blijf scherp. [BR][BR] [b]S.E[/b]
pi_12436181
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:12 schreef MetalMessiah het volgende:
Ja wie?
  donderdag 14 augustus 2003 @ 19:37:39 #9
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_12436660
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:47 schreef Kielef het volgende:

Versteeg ontkent de aantijgingen. Vijf getuigen bevestigen echter dat hij wel degelijk één van de amokmakers was.

Volgens de beheerder van het complex, J. van Rumste, hadden de studenten zich aangemeld onder de naam Tennisvereniging Boeland. Een studentenclub was bij voorbaat al geweigerd.

Beiden verklaren dat Versteeg deel van de groep uitmaakte, maar niet de klappen uitdeelde.

Volgens Swaep en Broodman wierp Versteeg zich op als leider van de groep. Ook gaf hij zijn visitekaartje van de provinciale staten aan beheerder Van Rumste.

Het Gelderse Statenlid Versteeg ontkent elke beschuldiging. ...Maar na aankomst op het terrein is hij naar eigen zeggen direct zijn bed ingedoken.

,Overlast? Nee, daar is mij niks van bekend.``

Als het visitekaartje ter sprake komt, zegt Versteeg dat een ander groepslid waarschijnlijk één van zijn kaartjes heeft overhandigd.

,,Ik heb gesproken met de leiding van onze groep. Die heeft mijn visitekaartje gegeven, om stoer te doen.``

Een vijftal mensen verklaart uitdrukkelijk dat Versteeg één van de amokmakers was...en zijn kaartje overhandigde aan beheerder Van Rumste.

Voor de mensen die niet begrepen waarom ik deze mand een moralistische huichelaar vind:

Dit is dus één van de mensen die christelijke normen en waarden moet gaan verkopen aan Nederland.

Als je nog voor de haan 3 keer kraait, je verantwoordelijk loochent zoals deze CDA'er, dan ben je een moralistische huichelaar!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  donderdag 14 augustus 2003 @ 19:53:03 #10
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12436987
Dit behoort volgens mij niet tot een van de christelijke deugden.
Alles is één
pi_12437107
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:53 schreef dr.Tesla het volgende:
Wat niet?
pi_12437150
Voordat alle CDA-ers (of studentencorpsen) over één kam worden geschoren, niet alleen CDA-politici (of corpsballetjes) doen dit...
quote:
Jongeren terroriseren nu camping Enkhuizen

Een groep jongeren uit Enkhuizen en Stede Broec maken camping 'Enkhuizerzand' onveilig. Volgens de politie en de gemeente gaat het grotendeels om dezelfde jongeren die eerder dit jaar het spoortraject Hoorn-Enkhuizen onveilig maakten.

De jongeren scheuren tot 's nachts met hun brommers over de camping, beledigen de vakantiegangers en maken rotzooi. De daders zijn bij de politie bekend en hun ouders zullen binnenkort een aangetekende brief ontvangen. Hierin zal de politie hen aansprakelijk stellen voor het gedrag voor hun kinderen. Ook zullen zij de schade moeten vergoeden.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31549

pi_12437205
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:53 schreef dr.Tesla het volgende:
Schijnheiligheid wel.
pi_12437491
Hart voor Erremu eej maar die camping ligt er wel een endje buiten dus niet zeiken

Maar echt best een stel eikels, kom op je kan je toch wel btje normaal gedragen rond andere gasten. Bedoel als je het zo leest hadden er makkelijk gewonden kunnen vallen!

pi_12512831
Mmm...Boeland is een dispuut uit Nijmegen. Tijdens de intro hadden ze ook al bijna herrie met iemand.

Op de wc's staan een hoop anti Boeland leuzen te lezen en dat is dus zo te zien niet voor niks.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_12516144
Hebben ze al met messen mensen aangevallen?
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12517379
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:52 schreef AchJa het volgende:
Als het om studenten gaat kan de politie plotseling wel optreden??
Hadden ze dan niks moeten doen ofzo?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 18 augustus 2003 @ 18:26:39 #18
63869 pietengriet
Gezelligheid kent geen tijd
pi_12529571
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 07:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Hebben ze al met messen mensen aangevallen?
Anders is het geen overlast ?
De politie heeft altijd gelijk, doodschieten die snelheids overtreders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')