abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12426115
Het vervolg op Kreta 2003 Part II en Kreta 2003.

Zie ook het oudere topic Kreta.

Externe links:
- Explore Crete
- InterKriti.org
- kreta.pagina.nl
- West-Crete.com

En mijn favo-plekje op het eiland: Youth Hostel Plakias.

pi_12426824
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 12:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het eten in de taverne's van Platanias echter is niet echt puik. Erg amateuristisch. Kijk niet gek op als je gewoon lauw warm voer krijgt opgediend. Wel altijd met een vriendelijke smile, maar ik was blij dat ik weg was, vanwege het eten...

In iedere reisgids kan je lezen dat het eten smiddags warm is en daarna langzaam afkoelt. Als je het heet wilt eten moet je om lunchtijd aan tafel verschijnen. Je mag bovendien, en dat is de Griekse koks zelfs een eer, in de keuken kijken of het je bevalt. Ik heb dat van de lente meerdere malen gedaan en trof inderdaad altijd blij lachende gezichten bij de bediening en in de keukens aan. Savonds nam ik dan nog wat tapas: kleinere hapjes en een salade.
Als ik hier thuis een groot bakblik lasagna maak of mousaka dan is die ook smiddags warm maar savonds laat en de volgende dag neem ik rustig nog een stuk dan inmiddels is afgekoeld. Niks mis mee: lekkerder zelfs. Idem met mn gehaktballetjes in saus etc... Wees blij dat ze geen magnetronvoedsel serveren!
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]Festos en de disk van Festos, dit laatste ondanks bezoek aan archeologisch museum in Iraklion waar ik dacht dat je hem kon zien, gemist. Volgend jaar maar weer wat anders.

De "Disk van Phaistos" heb ik op 10 mei nog in Zaal III van het Herkleion Archaeological Museum gezien.

Misschien was het nu gewoon te warm maar in begin mei heb ik het er erg naar mijn zin gehad en een dagboek bijgehouden van alle overweldigende indrukken.

Op één punt ben ik het met je eens: elke plaats heeft bergopwaarts en in kloven en valeitjes vuilhopen op een manier die we hier "wilde stort" noemen. Bij navraag bleek dat het juist buitenlandse bouwondernemers en horeca's zijn die lukraak hun troep dumpen.
Zoals je misschien uit de geschiedenis hebt begrepen zijn er ook de afgelopen eeuw nogal wat moordpartijen en oorlogen geweest waardoor een groot deel van de bevolking is uitgemoord. Veel van de ondernemingen zijn als het ware een nieuwe bezettingsmacht: de jongste invasie die Kreta overkomt.
Natuurlijk mag het wildstorten niet maar het is integenstelling tot de officieele vuilnisdienst gratis. Helaas zijn de nalevingen en toezicht op de misschien ook nog niet streng genoege mileuwetten daar nog al achter bij onze hedendaagse. Reken maar dat het de geboren en getogen Kretenzers ook een bron van ergernis is: het verpest het bronwater, is een gevaar voor loslopend vee en verziekt boomgaarden, akkers en natuurschoon.
Erover klagen bij je touroperator zet op den duur de lokale overheid onder druk deze wilde stort aan banden te gaan leggen. Dat vertelde mij een geboren en getogen Kretenzer: de toerist moet zelf aangeven de natuur meer te waarderen dan nog nieuwere matrassen en snellere magnetronpiepschuimbakjes enz aan te treffen en te weten dat de troep van vorig jaar in de vlindervalei ligt.
Uiteindelijk is het ook aan de consument, toerisme als vorm van plundering en uitbuiting, te helpen Kreta's prachtige natuur te behouden.

pi_12427399
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:

[..]

In iedere reisgids kan je lezen dat het eten smiddags warm is en daarna langzaam afkoelt. Als je het heet wilt eten moet je om lunchtijd aan tafel verschijnen. Je mag bovendien, en dat is de Griekse koks zelfs een eer, in de keuken kijken of het je bevalt. Ik heb dat van de lente meerdere malen gedaan en trof inderdaad altijd blij lachende gezichten bij de bediening en in de keukens aan. Savonds nam ik dan nog wat tapas: kleinere hapjes en een salade.
Als ik hier thuis een groot bakblik lasagna maak of mousaka dan is die ook smiddags warm maar savonds laat en de volgende dag neem ik rustig nog een stuk dan inmiddels is afgekoeld. Niks mis mee: lekkerder zelfs. Idem met mn gehaktballetjes in saus etc... Wees blij dat ze geen magnetronvoedsel serveren!

Ik weet niet of het waar is wat jij zegt of dat het althans opgaat voor Platanias, waar 's middags niemand in de taverne's aan tafel zit. Ik kreeg gewoon de indruk dat een groot aantal goedbedoelende amateurs, op een uitzondering na, zo snel mogelijk wiilde incashen op de grote stroom van toeristen. Je ziet iig dat die lui een veel hogere levensstandaard hebben dan veel andere Kretenzensers. Mij werd verteld dat velen hun jaarsalaris in 7 maanden tjd verdienen en dan weer teruggaan naar Athene waar ze vandaan komen.
quote:
De "Disk van Phaistos" heb ik op 10 mei nog in Zaal III van het Herkleion Archaeological Museum gezien.
Wij hadden de rondleiding afgetrapt en zijn zelf het museum gaan bezoeken en hebben de disk dus niet gezien.
quote:
Misschien was het nu gewoon te warm maar in begin mei heb ik het er erg naar mijn zin gehad en een dagboek bijgehouden van alle overweldigende indrukken.
Favoriete plekken zijn voor mij Falarssos aan de noordwestkust met een paradijselijk min of meer nog rustig strand en Kalyves, mooi rustig stadje met mooi strand en weinig toeristen, ongeveer 15 km van Soudia/Chania afslag. En plaatsjes als Chora Sfakion (Sfakia in de wandeling), Agia Roumelie en Agia Galini aan de Lybische zee. Wie niet van toeristen houdt kan zich beter vervoegen tot de zuidkust iig. Het berglandschap van de Lefka Ori en het Ida gebergte zijn zeer indrukwekkend, alsmede trouwens de hoogvlakten in de Lekfa Ori. Oostelijker dan Iraklion ben ik niet geweest, maar Agios Nicolas en Vai schijnen ook de moeite waard te zien. Net als de Venetiaanse binnenstad van Chania en Rethymnon trouwens, waarbij die laatste wat mij betreft favoriet is. O, ja en in Rethymnon zit tegen over het toersitenburea ook een MacDonald, voor wie de Griekse dis even teveel is.
quote:
Op één punt ben ik het met je eens: elke plaats heeft bergopwaarts en in kloven en veiltjes vuilhopen op een manier die we hier "wilde stort" noemen. Bij navraag bleek dat het juist buitenlandse bouwondernemers en horeca's zijn die lukraak hun troep dumpen.
Zoals je misschien uit de geschiedenis hebt begrepen zijn er ook de afgelopen eeuw nogal wat moordpartijen en oorlogen geweest waardoor een groot deel van de bevolking is uitgemoord. Veel van de ondernemingen zijn als het ware een nieuwe bezettingsmacht: de jongste invasie die Kreta overkomt.
Natuurlijk mag het wildstorten niet maar het is integenstelling tot de officieele vuilnisdienst gratis. Helaas zijn de nalevingen en toezicht op de misschien ook nog niet streng genoege mileuwetten daar nog al achter bij onze hedendaagse. Reken maar dat het de geboren en getogen Kretenzers ook een bron van ergernis is: het verpest het bronwater, is een gevaar voor loslopend vee en verziekt boomgaarden, akkers en natuurschoon.
Erover klagen bij je touroperator zet op den duur de lokale overheid onder druk deze wilde stort aan banden te gaan leggen. Dat vertelde mij een geboren en getogen Kretenzer: de toerist moet zelf aangeven de natuur meer te waarderen dan nog nieuwere matrassen en snellere magnetronpiepschuimbakjes enz aan te treffen en te weten dat de troep van vorig jaar in de vlindervalei ligt.
Uiteindelijk is het ook aan de consument, toerisme als vorm van plundering en uitbuiting, te helpen Kreta's prachtige natuur te behouden.
De geschiedenis van Kreta en de opgravingen van resten van de Minoïsche cultuur verdienen een eigen topic in C&H. M.n. de theorie van Wunderlich over Knossos is zeer interessant. Het vuil in de bergen is erg hinderlijk. Ik heb er wel wat over gezegd tegen 1 van die reisleiders, maar die zegt dat het voor een deel voortkomt uit de traditie van de Kretenzers om nu eenmaal alles in de natuur te dumpen. Tot vrij recent produceerden ze alleen organisch afval, wat geen kwaad kon, nu met de modernisering is er ook sprake van het dumpen van anorganisch afval. Ook de stranden houden ze niet echt schoon is mijn ervaring. Ligt ook aan het toerisme idd. Iig waren er toch wat negatieve punten aan mijn vakantie en heb ik besloten om volgend jaar gewoon weer wat anders te doen. Er is ook nog zo veel te bekijken.
I´m back.
pi_12432018
Wie is er ook in de ON-OFF Bar geweest op Stalis??
Skeft Hem Nu !!!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 18:48:45 #5
61988 xqsuss
Locked N Loaded
pi_12435584
Ik zit nu op kreta !!!!
HET IS ER SUPERGAAAAAAAAAAAAAAAAF
/-----//Grtz//--//XQSuSS//-----/1--4M--H0RN3Y----/
pi_12438250
Ik ga 22 augustus naar Kreta! (Malia app. Danaides)
Om 5:25 vertrekt het vliegtuig, echt super.
Kan niet wachten tot het zover is!
pi_12451926
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
Wij hadden de rondleiding afgetrapt en zijn zelf het museum gaan bezoeken en hebben de disk dus niet gezien.
Ik neem nooit rondleidingen en kan daardoor op eigen tempo kijken: heb er een hele dag in doorgebracht: geen zaal overgeslagen! Bovendien had ik de catalogus geleend van iemand uit ons apartementencomplex zodat alles te bestuderen was: dat is ook een economische tip: ga een dagje later dan de 'groep' en leen zo'n boek.

Voor wie naar het Heraklion Archaeological Museum gaat: wacht niet tot je moe bent van alle indrukken maar bekijk meteen de speciale tentoonstelling over een gouden zegelring in de laatste zaal bovenin.
Verder inderdaad op chronologische volgorde van zaal 1 tm 20.

pi_12488855
Over 5 uurtjes staan wij op schiphol
  woensdag 20 augustus 2003 @ 20:25:56 #9
11535 mandark80
Living in Gansta's paradi
pi_12585652
Back from Chersonissos! Vannacht om half 12 aangekomen op schiphol van een super vakantie en ik wil morgen terug!
Ik zat met nog 3 vrienden in app. Maria, vlakbij de Hoofdweg en aan het einde van de straat waar o.a. Friet van Piet en Japapaaah zich aan bevinden. Bij de kruising aan linkerkant. Wij zijn veel naar Club Status geweest. Muziek en crew is daar geweldig!

Een verzoek aan de mensen die nu in Chersonissos zitten. Wanneer jullie langs het restaurant onder app. Maria lopen (dat heet Yaris), doe dan Mr. Souflaki de groeten. Hij werkt daar alleen 's nachts en maakt daar dan Souflaki op de barbecue. Hij is heel cool!
En ga ook eens lekker eten bij Tropical. Dat zit achter het wester strand. Niet zo groot, maar best gezellig, uitzicht over het strand, lekker eten, goeie muziek en de eigenaar is cool!

pi_12607044
Kreta was kicke!!

alleen jammer van het strand en het strand beleidt daarro

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_12607235
Wat was er met het strand en het strandbeleid dan?
pi_12608980
beetje kleine strandjes en overall van die bedden waar je haast wel verplicht op moet gaan liggen,,
-the Dude-
pi_12609845
Ow! Maar dat was 7 jaar geleden ook al zo!
pi_12625494
ik ga lekker vanmiddag naar kreta, ben inmiddels ook wel toe aan vakantie.
that's me again
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 11:05:30 #15
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_12625568
quote:
Wij zijn veel naar Club Status geweest. Muziek en crew is daar geweldig!
daar liepen de kakkerlakken over de dansvloer rond!
Party0n Till The Break Of Dawn
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:37:21 #16
20298 Ludo_Sanders
R U talking 2 me
pi_12652144
Ben al weer een een weekje terug. Kreta was echt mega gaaf.
Ik heb ook de Samaria Kloof gelopen, dit is echt een aanrader!
pi_12663546
Woei, gisteren terug gekomen van Kreta, Hersonissos. Wij waren alleen wel beetje laat in het seizoen dit jaar dus uitgaan was iets minder druk, maar natuurlijk nog wel gezellig!

Arena is wel een mooie tent, mooi lief nederlands personeel
Verder is Nico van The Saloon de koelste propper, het strand is kut met die ligbedden (loop helemaal naar rechts en het is beter). Het bier is alleen maar Heineken De barvrouwen zijn niet zo terughoudend, word goeie muziek gedraaid (weinig rnb behalve eminem of in de daarin toegewezen tenten zogezegd ) Grieken kunnen niet rijden, ouzo is vies, die banden achter speedboat zijn gaaf, zeewater is vies Zweden zijn lieve mensen.

Zo, ik kon er wel een lang verhaal van maken maar die staan er al zoveel, dus dit is beter.
Maar goed gisterennacht dus niet uitgeweest omdat we terugkwamen, ga ik nu weer douchen en kunnen we weer weg.
Dahaaaag

zondag 24 augustus 2003 @ 00:21:26 #18
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_12668521
Ik vond juist Amnesia en Camelot de leukste tenten,,,

en dat NRG vond ik het toppunt van triestheid met dat gebeuk maar dat is mijn mening

-the Dude-
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:16:39 #19
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_12727825
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 00:21 schreef DAMH het volgende:
Ik vond juist Amnesia en Camelot de leukste tenten,,,

en dat NRG vond ik het toppunt van triestheid met dat gebeuk maar dat is mijn mening

Ben ik mee eens maar boven amnesia & camelot ownde 1 place:

Homus (Jeff Mills & Deep Dish gezien daar)

Party0n Till The Break Of Dawn
  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:20:05 #20
61988 xqsuss
Locked N Loaded
pi_12754713
Ik heb het echt naar mijn zin gehad !!!
Ik ga zo weer terug ...

Voor iedereen die foto's wil zien en een leuk achtergrondje wil hebben van Starbeach (Zelf gemaakt) kunnen gaan naar :

Http://kreta03.flappie.nl

C ya

/-----//Grtz//--//XQSuSS//-----/1--4M--H0RN3Y----/
pi_12785840
Ik ga over 2 dagen naar kreta!!

Eerste week een rondreis en de tweede week zitten we in een appartement in Chersonisos.

pi_12812695
Nu nog 1 dag
pi_12828232
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:48 schreef Meimeltje het volgende:
Nu nog 1 dag
goh toevallig , zit jij in het zelfde vliegtuig vanavond
pi_12845802
ben net terug uit malia...ik heb me rot gelachen... niet alleen omdat er bijna geen nederlanders waren (wat al helemaaal geweldig was) maar vooral omdat het er spot goedkoop is.. mensen die naar chesonissos gaan neem maar een goed gevulde portomonaie mee.. ik ben voor 1 week vet feesten 325 eurie kwijt en daar heb ik nog schoenen en andere dingen voor gekocht..terwijl de mensen in het vliegtuig 150 pp per dag uitgaven voor het zelfde wat wij deden en wij maar 50 of minder....

3 wodka/jus voor 5 eurie 2 cocktails voor 5 eurie..de heel avond 2 voor 1 en 3 voor 1...maaltijden (de brasserie) tussen de 5 en 10 euro en dan krijg je me toch een bord vol...lang leven de britten..heb een geweldige tijd gehad 1 klein vechtpartijtje gezien en vooral heel veel gefeest tot in de vroege uurtje (aangezien er 24uur barretjes zijn malia is the best ...zelfs de mcdonalds was goedkoper in malia hahaha

pi_12941028
het was ook weer super dit jaar in Malia..
dit jaar hebben we de excursie naar Santorini gedaan , ondanks de verschrikkelijke bootreis was het eiland prachtig, beetje zielig voor de ezeltjes die de luie mensen naar boven moesten brengen. Verder hebben we nog gemountainbiked op het Lassiti Plateau wat ook heel leuk was...

we hadden dit jaar voor het eerst appartement en het is uitstekend bevallen, het eten is echt goedkoper dan hier.. we waren voor voorgerecht, hoofd en nagerecht en drinken zo'n 30 euro kwijt voor 2 personen en dan had je veel en heerlijk eten ( vooral bij Symposium )

pi_13640694
Nog 2 weekjes
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_13641646
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:57 schreef Joene het volgende:
Nog 2 weekjes
Waar ga je naar toe??
pi_13672354
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waar ga je naar toe??

We hebben voor de goedkoopte een apartementje in hersonissos (ben ik al is geweest) en gaan met een auto / jeepje een paar dagen het binnenland en daar slapen bij Bed en breakfast maar voor the moment het is chersonissos als vaste plek

(leuk om daar mn oude kennissen weer op te zoeken)

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:18:50 #29
60315 survivor-1
Geen Fratsen....Dat Scheelt...
pi_13758717
Leuk dat je naar Chersonissos gaat, ben er van de zomer ook 12 dgn geweest was echt SU-PER! Nu zal het wel een heel stuk rustiger zijn daaro maar ik lees dat je het binnenland door gaat trekken met een jeep en dan heb je die drukte ook niet nodig! Heb zelf ook een jeepsafari gedaan echt heeeeel gaaf (mocht namelijk zelf rijden). Wel jammer dat je niet je eigen gang mocht gaan maar achter de gids aan moest rijden maar toch heeel gaaf! Have fun!!

Groetjes

Leef vandaag...je hebt geen recht op morgen!!
pi_13834718
ik wou dat het zover was
pi_13842497
Nog minder dan een week! Heb je al gepakt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_13851726
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 07:56 schreef YPPY het volgende:
Nog minder dan een week! Heb je al gepakt?
nee , wel zaterdag de tickets binnen gekregen enzo _o_
pi_13952949
Morgen
pi_13955609
Veel plezier Joene!

Mocht je in Plakias komen (zie kaartje in openingspost), doe iedereen dan de groeten van me.

pi_14155263
zo net weer thuis , verslag volgt van de week
pi_14377927
Ik ga waarschijnlijk begin juni (tussen eindexamen en de uitslag daarvan) naar Kreta. Ik wou eigelijk weten of het dan wel al een beetje druk is? En waar kunnen we het beste gaan zitten op het eiland (we houden van feesten ne het strand )
Ti voglio bene!
pi_14390345
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ik ga waarschijnlijk begin juni (tussen eindexamen en de uitslag daarvan) naar Kreta. Ik wou eigelijk weten of het dan wel al een beetje druk is? En waar kunnen we het beste gaan zitten op het eiland (we houden van feesten ne het strand )
Voor feesten en uitgaan moet je naar Chersonissos, alleen volgens mij is het in juni nog niet zo heel druk.
pi_14390396
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Zie de verslagen van BwennieBren en Lurky in de vorige delen van dit topic.
pi_15770854
Onderhand wordt er door sommigen al geboekt voor de zomervakantie...

Nu ga ik met mijn ouders op vakantie, en hebben we Kreta op het oog. Ik heb alle topics al doorgelezen, en heb al wel een idee, maar wil jullie mening nog even weten...

Ik ga dus met mijn ouders. Heel veel jongeren, en Lloret praktijken vinden hun niet leuk. Maar ik wil wel (Nederlandse) jongeren tegen kunnen komen. Maar er moeten er niet te veel zijn dus. Verder gewoon strand en wat uitgaan. En veel gezelligheid met een boulevard ed...
Wat is dan het beste? Malia, Choronissos, of toch een andere stad?

maandag 29 december 2003 @ 00:47:33 #40
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_15783388
Cheronissos zat ik, tsja alles was cool behalve het strand dat was echt extreem kut, maar verders top vakantie er gehad....
-the Dude-
pi_15826492
Eigenlijk hoort dit thuis in Kreta 2004 maar die bestaat dus nog niet

Mijn vriend en ik willen komende zomer 15 dagen naar Kreta. Nou hebben we al heel wat afgelezen op internet, waaronder de topics op Fok, maar eigenlijk hebben we nog niet echt een concreet antwoord gevonden.

Ons probleem is dat we dus al wel weten dat we naar Kreta willen maar nog niet naar welk plaatsje. We zijn op zoek naar een plaats waar geen zuipvakanties worden gehouden maar wat toch wel toeristisch (met bv gezellige terrasjes en eettentjes waar behalve bv Gyros ook andere gerechten te krijgen zijn). Er moet dus wel iets te beleven zijn voor ons als 22 jarig stelletje.

pi_15839803
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:14 schreef vriendinnie het volgende:
Er moet dus wel iets te beleven zijn voor ons als 22 jarig stelletje.
Ik zeg Agios Nikolaos , leuk plaatsje , voldoende terasjes , savonds een leuke sfeer, overdag zijn er verschillende excursies vanuit daar te volgen oja tip huur een dag of 2 / 3 een autootje en trek de lassiti hoogvlakte in
pi_15881011
Aan Agios Nikolaos heeft mijn vriendin(nie) ook al gedacht. Auto huren wilden we zeker doen, maar ik vroeg me af of van daar uit de Samaria-kloof te bereiken is (qua reistijd) om de wandeling te doen.
pi_15912908
Hier in de groep willen we misschien ook naar Kreta. Alleen een aantal vragen.
* Wat is een studio als we naar zo'n appartement willen?
* Is het uitgaan daar duur?
* Is het daar niet te warm om een beetje redelijk uit te gaan en dingen te doen overdag?
pi_15917335
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 18:34 schreef Sjappie het volgende:
Aan Agios Nikolaos heeft mijn vriendin(nie) ook al gedacht. Auto huren wilden we zeker doen, maar ik vroeg me af of van daar uit de Samaria-kloof te bereiken is (qua reistijd) om de wandeling te doen.
Er worden ongetwijfeld excursies daarheen georganiseerd. Maar dat is wel vroeg opstaan, aangezien het zeker 3 uur (zo niet meer) reizen is vanuit Agios Nikolaos. Je zou ook op eigen gelegenheid een dag voor de wandeling al kunnen vertrekken richting Hania of de Omalos-hoogvlakte (waar de kloof begint). Met de gewone lijnbussen is dat goed te doen. Het voordeel is dat je zeer vroeg kunt starten, dus voor de grote mensenmassa uitloopt.

Zie ook de links die ik in de openingspost heb gezet.

pi_15950784
WWW.KRETA2004.TK

Here we come!

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_15950785
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er worden ongetwijfeld excursies daarheen georganiseerd. Maar dat is wel vroeg opstaan, aangezien het zeker 3 uur (zo niet meer) reizen is vanuit Agios Nikolaos. Je zou ook op eigen gelegenheid een dag voor de wandeling al kunnen vertrekken richting Hania of de Omalos-hoogvlakte (waar de kloof begint). Met de gewone lijnbussen is dat goed te doen. Het voordeel is dat je zeer vroeg kunt starten, dus voor de grote mensenmassa uitloopt.

Zie ook de links die ik in de openingspost heb gezet.

Heb je enig idee hoe lang je met die lijnbussen onderweg bent? We willen namelijk sowieso een auto huren maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange wandeling geen zin meer hebt om dat hele stuk terug te rijden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dat hele stuk met openbaar vervoer.

Probleem is dat we liever niet overnachten in de buurt van de Samaria Kloof. Dit in verband met het feit dat we ook die nacht gewoon voor ons appartement in Agios Nikolaos moeten betalen. Dus eigenlijk zijn we nog op zoek naar een ander alternatief. Ja, echt makkelijk zijn we niet

pi_15951223
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:51 schreef -En4Cer- het volgende:
WWW.KRETA2004.TK

Here we come!

Alleen jammer dat die site het niet doet
pi_15952351
quote:
Op zondag 4 januari 2004 13:09 schreef D-LOW het volgende:

[..]

Alleen jammer dat die site het niet doet

Doet het wel

Alleen beetje vaag, soms moet je ff keer F5'en wanneer hij aangeeft
dat de site niet geladen kan worden.
Niet dat de site verder erg professioneel is hoor

pi_15966832
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:51 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe lang je met die lijnbussen onderweg bent? We willen namelijk sowieso een auto huren maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange wandeling geen zin meer hebt om dat hele stuk terug te rijden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dat hele stuk met openbaar vervoer.

Probleem is dat we liever niet overnachten in de buurt van de Samaria Kloof. Dit in verband met het feit dat we ook die nacht gewoon voor ons appartement in Agios Nikolaos moeten betalen. Dus eigenlijk zijn we nog op zoek naar een ander alternatief. Ja, echt makkelijk zijn we niet

De Samariakloof start middenin de bergen en eindigt aan zee. Het is dus niet zo dat je je auto kan achterlaten bij de ingang en daar uiteindelijk weer terugkeert. Vanaf het eindpunt van de kloof wordt je per boot vervoerd naar een plaatsje aan de zuidkust van Kreta (Chora Sfakia of eventueel Paleochora) en vanuit daar kun je een bus nemen terug naar de noordkust (Chania of eventueel Rethymno).

Je zou je auto dus in Chania kunnen achterlaten en vanuit daar de bus de bergen in naar het startpunt van de kloof. Die bus doet er denk ik ongeveer anderhalf uur over, en gaat 's ochtends heel frequent. Het is wel aan te raden een beetje vroeg (uiterlijk 8:00 uur) in Chania te zijn, anders red je het niet. Mijn inschatting is dat het haast niet te doen is, de kloof is maar liefst 18 kilometer lang, vergis je niet in de afstand.

Met lijnbussen ben je overigens wel een tijd onderweg, 1 of 2 overnachtingen is dan zeker aan te raden.

Meer info: http://www.samaria.west-crete.com/

Er zijn overigens 100-en kloven op Kreta, je zou er ook één dichter bij Agios Nikolaos kunnen zoeken. Zie ook http://www.explorecrete.com/gorges.html.

pi_16082082
Ik ga waarschijnlijk midden juli met 2 vrienden van me (16,17) naar Chersonissos toe. Iemand nog tips over uitgaan, hoeveelheid zakgeld mee te nemen etc.?

Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.

| Foto's |
pi_16125037
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:28 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik ga waarschijnlijk midden juli met 2 vrienden van me (16,17) naar Chersonissos toe. Iemand nog tips over uitgaan, hoeveelheid zakgeld mee te nemen etc.?

Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.

Uitgaan is in Chersonissos goed, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Elke dag pak je een andere discotheek waar je lang doorhaald. Ik rekende op zo'n 50 euro per dag en daar heb ik het aardig mee gered. Iets er over heen gegaan maar dat boeide me op dat moment niet, het ligt er ook aan hoeveel je drinkt en wat je wil gaan doen daar.
pi_16176505
Ik heb mijn vakantie naar Kreta ook alweer geboekt, 21 juli t/m 4 aug naar app. Danellis aan de boulevard in Chersonnisos.
Vorig jaar in dezelfde appartementen gezeten en dat beviel prima, meter of 300/400 van het uitgaanscentrum en een meter of 30 van het strand

Ik was per dag zo'n 50 euro kwijt voor eten+stappen.

Signature?
pi_16394569
En hoeveel zijn de anderen kwijt als ze in kreta zitten?
  maandag 19 januari 2004 @ 14:15:35 #56
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16394625
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
25 voor het avond eten ongeveer, dag door komen iets van 10 a 15?
en een biertja savonds a 4 euro dus reken maar uit
-the Dude-
pi_16396615
25 euro voor avond eten>? ik lees overal dat je voor 10 euro een mooie bord vol hebt
pi_16397135
Inderdaad, bij de eettent waar wij meestal aten had je voor 10 a 15 euro goed gegeten en gedronken.
Signature?
pi_16402812
* Poogie heeft vakantie geboekt naar chersonissos op 26 juli voor 15 dagen

we zitten in hotel maragakis, toevallig iemand die er al ooit geweest is?

pi_16404461
De reis is een paar dagen geleden geboekt !!

van 14 t/m 25 juli (12 dagen) via GoGo in app. Amalthia. Dat wordt 1 grote party

| Foto's |
  maandag 19 januari 2004 @ 23:16:25 #61
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16413061
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:12 schreef sweetroman het volgende:
25 euro voor avond eten>? ik lees overal dat je voor 10 euro een mooie bord vol hebt
ik at dan ook in de wat betere tenten, niet omdat ik rich ben ofsow,,
-the Dude-
pi_16422266
Hoe zit dat nou precie sm,et het strand daaro?? Is dat echt zo`n giga afknapperig klein rotstukje?
pi_16422447
Hallo iedereen,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?

Nanda

pi_16425283
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
Ik was in 2 weken tijd iets meer dan 750 kwijt daar...Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Biertje tijdens het stappen: meestal 2 voor 5 euro. En bij andere tenten 3 euro voor 1 biertje.
pi_16429715
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?

Nanda

welk hotel/app. ga je heen?
pi_16430539
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,

Nanda

Er zijn niet echt van die superdiscotheken, meer wel veel kleinere discotheken/danstenten. Wordt over het algemeen gedraaid wat je hier in Nederland ook hoort gewoon dance, r&b dat soort spul
Signature?
pi_16434876
Hat strand is dus echt klote? Wie heeft er tips voor een ander mooier strand in de omgeving en hoe kun je daar zsm goedkoopst heen. Ik ben vorig jaar naar gran canaria geweest en de golven daar waren erg mooi konden lekker bodysurfen hoe zijn de golven in kreta in juli/augustus?
pi_16443569
*schop
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:58:42 #69
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16443716
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:29 schreef sweetroman het volgende:
Hoe zit dat nou precie sm,et het strand daaro?? Is dat echt zo`n giga afknapperig klein rotstukje?
jup voor mij was het dat wel(khad echt zo iets van wtf is dit aangezien ik alleen maar grote playa's gewend ben ), alhoewel wanneer je een brommer ofsow hebt kun je best een endje rijden naar een ander strand, maartja het strand vond ik het enigste grote minpunt van kreta voorderest was het
-the Dude-
pi_16444049
En de golven? Kon je der een beetje bodysurven?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 23:22:07 #71
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16444382
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:10 schreef sweetroman het volgende:
En de golven? Kon je der een beetje bodysurven?
mja op dat strand van chersonnisos(?) zijn we nie echt geweest, meteen weer weggelopen,, en het andere strand waar we heen ginge was in een inham dus niet echte hoge ofsow,,, wel hing er vaak de gele of rode vlag aangezien het er best hard kon waaien..

kweet nie wat dat bodysurfe is maar je zal het er vast wel kunne. denk ik... alhoewel ik volgens mij niemand heb zien doen (normaal surfe dan)

-the Dude-
pi_16467987
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:07 schreef sweetroman het volgende:
Hat strand is dus echt klote? Wie heeft er tips voor een ander mooier strand in de omgeving en hoe kun je daar zsm goedkoopst heen.
Starbeach
pi_16468233
Starbeach is toch alleen gras?
pi_16468352
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef sweetroman het volgende:
Starbeach is toch alleen gras?
http://www.starbeach.gr/
pi_16468550
Waarschijnlijk zit ik er ook deze zomer.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16471469
dat strand van chersonnisos(starbeach) ligt toch ook in een inham? Dat betekent dus nooit een beetje redelijke golven altijd rustig water of niet?
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:51:53 #77
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16472351
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:28 schreef sweetroman het volgende:
dat strand van chersonnisos(starbeach) ligt toch ook in een inham? Dat betekent dus nooit een beetje redelijke golven altijd rustig water of niet?
nahh starbeach kan je zowiezo nie surfe lijkt mij.
-the Dude-
pi_16473867
Surfen ken ik niet maar wel met zon bodyboard rijden op golven maar nou is me vraag nog niet beantwoord....
pi_16475150
Ik heb regelmatig op 't strand gelegen in chersonissos zelf, en de golven waren daar vaak zat goed genoeg om met een luchtbedje een eind op een golf mee te kunnen, dus dan moet het met een bodyboard ook wel lukken...
Signature?
pi_16546397
quote:
* Poogie heeft vakantie geboekt naar chersonissos op 26 juli voor 15 dagen
we zitten in hotel maragakis, toevallig iemand die er al ooit geweest is?
Heey, das toevallig! Ik ga ook naar Hotel Maragakis. We vertrekken de 12e, en gaan de 26e weer naar huis, dus lopen we elkaar net mis!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 16:14:20 #81
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16546474
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:11 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Heey, das toevallig! Ik ga ook naar Hotel Maragakis. We vertrekken de 12e, en gaan de 26e weer naar huis, dus lopen we elkaar net mis!

dan weet je wie je kamer heeft ondergescheten als je aankomt
-the Dude-
pi_16576493
wie weet....
pi_16583541
quote:

[..]

das idd toevallig

ben benieuwd of het beetje relax hotel is

pi_16672383
Mensen uit Oldenzaal op kreta kiek aan.
Wij vertrekken 11 jullie en zitten in acc. Michalis
  donderdag 29 januari 2004 @ 15:44:43 #85
54744 chrisz
music sounds better with me
pi_16687930
ik ga ook op 11 juli en zit ook in michalis
What the f*ck, ik doe het gewoon!!
pi_16694336
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:54 schreef ir_baboon het volgende:
Mensen uit Oldenzaal op kreta kiek aan.
Wij vertrekken 11 jullie en zitten in acc. Michalis
Ik hoorde van een meid die daar zat dat het 1 grote bende daar was, er werd met bierflesjes gegooid, 's nachts in het zwembad gepist en 's nachts ook vechtpartijen en veel herrie. Ze noemen het ook wel Migeilis.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:13:33 #87
54744 chrisz
pi_16714960
zijn er nog meer mensen die iets weten over app. michalis??
en of die berichten waar zijn zoals hierboven gezegd wordt??
pi_16716601
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:13 schreef chrisz het volgende:
zijn er nog meer mensen die iets weten over app. michalis??
en of die berichten waar zijn zoals hierboven gezegd wordt??
http://www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_bezoekers/reacties_acc.php?xid=3207
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_16860805
quote:

[..]

denk trouwens wel dat je er nie veel zult slapen, lees hier: http://www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_bezoekers/reacties_acc.php?xid=10506

dit hotel ligt gewoon boven een discotheek

maandag 16 februari 2004 @ 17:45:39 #90
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_17228939
helloa! Ok na lang twijfelen is het dus toch maar kreta geworden waar ik met school heen ga... om precies te zijn naar chersonissos, app. golden valentin...
Nu wil ik even weten of iemand weet of dit een btje leuke app. zijn?? en we gaan van 30 mei t/m 6 juni is het deze periode al een beetje leuk?? qua uitgaan enzo?? en aan wat voor temperatuur moet ik dan denken ???
Ik heb er egt onwijs veel zin in gaan er nog meer mensen rond die tijd??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

D.D
pi_17241700
Plakias, Zuid-Kreta, 14 februari 2004.

pi_17241783
quote:
Op maandag 16 februari 2004 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
Plakias, Zuid-Kreta, 14 februari 2004.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

wow dat is mooi zoiets verwacht je niet op Kreta
pi_17241886
quote:
Op maandag 16 februari 2004 23:32 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

wow dat is mooi zoiets verwacht je niet op Kreta

Reactie van een kennis die daar woont...
quote:
You've not seen Plakias like this!

Nor have I and nor has anyone else alive, apparently.

At 10am on Friday 13th February it started to snow and didn't stop until 4 the next morning. The depth of the snow varied from 20cm to about 40cm, deeper than anyone can remember.

It was incredibly beautiful but also rather sad. Over three quarters of the olive trees in the area have been badly damaged, including most of the ones in the hostel; they just could not hold the weight.

pi_17312688
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:44 schreef chrisz het volgende:
ik ga ook op 11 juli en zit ook in michalis
Goh, jij ook al?

Ik heb er zin an! Duurt alleen nog zo lang tot 11 juli

pi_17356052
quote:
Duurt alleen nog zo lang tot 11 juli
Kun je nagaan, wat een hel het is als je tot 12 juli moet wachten
pi_17358938
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 16:27 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Kun je nagaan, wat een hel het is als je tot 12 juli moet wachten
Hehe, 24 hele uren langer wachten dan ik jongen. Hmm, als je het zo ziet komt 11 juli ineens wel heel dichtbij
  woensdag 25 februari 2004 @ 19:02:32 #97
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_17359078
Kreta, Chersonissos is echt supergaaf!
Ben er ook pasgeleden geweest, appartementen Elia & Tina!
Uitgaan daar is echt heel gaaf! Kroegen en discotheken zat, en erg leuke terrasjes waar je ook lekker tot laat kan blijven zitten!!!!

Iedereen die er heen gaat veel plezier!!!!
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
  woensdag 25 februari 2004 @ 19:07:27 #98
62182 Georges
That's the shit
pi_17359162
Ik ben voor het laatst 12 jaar geleden in Kreta geweest.
Mooi eiland, veel te zien: de kloof van Samaria, Knossos, mooie stranden, en het kleine eilandje ten westen van Kreta waar tijdens de Turkse overheersing een groot aantal Grieken naar toe gevlucht zijn.
De Turken konden ze in eerste instantie niet vinden omdat ze er vanuit gingen dat het eiland niet makkelijk te bereiken was. Op een zekere dag werden er geluiden gehoord vanaf het eiland en bleek dat het water tussen het eiland en vaste land gewoon te voet oversteekbaar was.
Toen zijn alle grieken daar uitgemoord.

Het eten is prima, nooit slechte ervaringen mee gehad. Salades zijn heerlijk en het eten wordt altijd warm opgediend ongeacht tijdstip van de dag.
Ik ben 3 keer in Chania geweest, maar het is zogezegd lang geleden dus er zal het nodige veranderd zijn.
Qua uitgaan heb ik weinig meegekregen, kan me alleen herinneren weinig discotheken gezien te hebben.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17390957
Heeft er iemand ervaring met het huren van een scooter op Kreta? Ik heb gehoord dat het huren van een scooter om het eiland mee te verkennen eigenlijk veel leuker is dan het huren van een auto. Ben alleen benieuwd naar de kosten etc.
pi_17392956
Scooter huren zal je zo ergens tussen de 10 en 20 euro per dag kosten, afhankelijk van hoeveel dagen je hem huurt enzo. Let wel op dat je dan ook goed verzekerd bent enzo.
Die scooterverhuur tentjes zitten er op elke hoek wel 3 ofzo, dus keus genoeg ;-)
Signature?
pi_17409445
Ik wil misschien naar kreta/kos kan iemand mij vertellen wat een aanrader is hotels? En plaatsen? Ik ga met 3 andere personeen..........
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:15:05 #102
87101 tjaweetjijhet
gaat naar CR-PAN-NIC
pi_17639475
wel vreemd dat sommige klagen over een klein strand, wie gaat er nou naar het strand, als je ook naar starbeach kan???

of anders Malia daar is wel een goed starnd
Een wakeboardende muay thai die een aardig balletje trapt
pi_17669996
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik wil misschien naar kreta/kos kan iemand mij vertellen wat een aanrader is hotels? En plaatsen? Ik ga met 3 andere personeen..........
Ik ben zelf in een ander hotel geweest maar ik kan je Crete Marmaris (of zo) in Chersonnisos wel aanraden. Ons hotel (weet de naam zo niet meer) viel een beetje tegen maar CM zag er goed uit en ik hoorde er een hoop positieve reacties over.

Succes.
  maandag 15 maart 2004 @ 23:51:45 #104
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17744541
mn vrienden willen alleen maar op het strand liggen :/ is kreta dan de moeite voor 15 dagen?
Als jij je aanpast wil ik wel tolerant zijn.
pi_17744575
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:51 schreef No0dle het volgende:
mn vrienden willen alleen maar op het strand liggen :/ is kreta dan de moeite voor 15 dagen?
Mwah best wel. Haal ze over om naar Starbeach te gaan en ze zijn dat strandje vergeten.
Back in business.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:01:12 #106
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17744704
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:53 schreef Shirley het volgende:

[..]

Mwah best wel. Haal ze over om naar Starbeach te gaan en ze zijn dat strandje vergeten.
Aight
pi_17747304
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:51 schreef No0dle het volgende:
Ik heb ook vaak zat gewoon voor ons appartement op het strand gelegen en dat ging ook prima, je hoeft dus niet eens persee naar Starbeach
Signature?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 09:51:24 #108
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17748563
Ghehe. maar is het niet zonde van mn euri's om aan het strand te blijven? Ik ben al best op wat mooie plekjes geweest op de wereld, ik hou van natuur

Of is Kreta 100% strand..
pi_17748737
Er is zoveel te zien op Kreta, het lijkt me echt zonde om daar helemaal heen te vliegen en om vervolgens 15 dagen lang niet over de dorpsgrenzen van Chersonnisos te willen komen. Persoonlijk zou ik minimaal 3 of 4 dagen tijd vrij maken om erop uit te trekken.
pi_17750062
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 09:51 schreef No0dle het volgende:
Ghehe. maar is het niet zonde van mn euri's om aan het strand te blijven? Ik ben al best op wat mooie plekjes geweest op de wereld, ik hou van natuur

Of is Kreta 100% strand..
Ik ben vorig jaar ook naar de samarjakloof geweest, was erg mooi en echt de moeite waard! Je hoeft dus echt niet alleen op het strand te liggen hoor (voor foto's moet je maar effe op m'n site kijken)
Signature?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 17:58:31 #111
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17758036

Dit is DA KLOVE zkr

Pfjooeeiii ! kreta lijkt me nu wel vet inzuipen in de bergen, savonds bieren in het dorp, en afpilsen op het strand ofzo ?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:04:33 #112
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_17758195
ik ben in 2002 in Rethymon geweest...

* dit is het uitzicht naar het kasteel

* uitzicht vanaf het kasteel, naar de hotelletjes

* uitzicht vanaf hotel
Sappig !!
pi_17761947
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 17:58 schreef No0dle het volgende:
Pfjooeeiii ! kreta lijkt me nu wel vet inzuipen in de bergen, savonds bieren in het dorp, en afpilsen op het strand ofzo ?
Jij snapt het!
Signature?
pi_17771559
Mensen, Ik ga nu voor het 5e jaar naar kreta... (malia, is net wat gezelliger). En ik ben nog nooit in een museum of kloof geweest... Dat georganiseerde rotzooi is echt helemaal niks waard. Spendeer je geld aan een Scooter en trek er met z'n allen op uit! Ga gewoon het land in en je cruised dwars door de bergen door kleine dorpjes wat vele malen mooier is.

Tip, doe dit dus niet als je helemaal brak bent van de alcohol van de nacht daarvoor .

Zelf vindt ik starbeach na al die jaren helemaal niks meer, de muziek is heel vet etc. maar de zwembaden en hygiene is echt 0,0... (je ziet een soort van 2e huid op het water liggen van al die zonnebrand olie etc, superranzig). Ik zou zeggen, zoek een lekker strand op BUITEN chersonissos (want das 99% rots) en ga daar met een radio lekker chillen. Biertje + meloen erbij en het komt al gauw goed . (prijzen op starbeach zijn belachelijk 4 breezers? tel maar 30 eurootjes neer).

Als je weg wilt van alle hollanders, ga dan in malia zitten, beperkt aantal hollanders meer engelsen/ieren en schotten. kan je heel erg mee lachen, stranden in malia zijn allemaal zand.

Vragen? LET ME KNOW...
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:07:06 #115
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17784544
Vraagje: scooters in goede staat?
Het komt nog al es voor dat scooters geen remmen hebben enz..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:59:06 #116
83046 Nino
carpe diem!
pi_17818606
Malia is net ietsje leuker dan Chersonissos, mooier strand ook. Probeer voor scooterhuur eens Malia-cars. Kan me nu al weer verheugen op augustus....
  zondag 21 maart 2004 @ 21:19:20 #117
84172 No0dle
|| Noodlesoup 24/7 ||
pi_17874357
pi_17963533
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:07 schreef No0dle het volgende:
Vraagje: scooters in goede staat?
Het komt nog al es voor dat scooters geen remmen hebben enz..
Zorg er gewoon voor dat je een scooter heb die een beetje bij de tijd is . ik heb 2 jaar lang een SR Racing Valerossi gehad... Wereldse scooter. Dubbele schijfremmen etc, als je er een beetje verstand van hebt kan je gelijk merken of de scooter goed is of niet. Heb in m'n eerste jaar een BWS gereden, wel oke... maar was al gaar en dat merkte je...

Die grieken zijn verkopers 1e klas, dus let goed op wat je ondertekend! zorg voor je verzekering! en zorg dat je overal een kopie van heb... Als je een rijbewijs heb zit je iig altijd wel goed... Maar ze willen je ook wel es een scooter verhuren als je geen rijbewijs niks heb . kan je doen, maar beter niet... als je crashed ben je fucked.

Kortom, moderne scooter = altijd oke.
pi_19340760
Hoe is Chersonissos, weet iemand een goede site erover?
Zijn er dingen in de buurt waar je met de auto mee moet gaan? En hoeveel kost het ongeveer om een auto te huren daar? Of is het verstandiger om met een bus te gaan met een tour?
pi_19535402
Ik wil ongeveer 4 juli naar Chersonissos.
Wil van de week gaan boeken, maar weet niet nog niet goed welk hotel te boeken.
Wil beetje fatsoenlijk hotel met airco en goed eten en een schone badkamer met bad
en niet te associaal duur natuurlijk

Nu had ik zelf zoiets in gedachten als hotel Heronisoss--> http://www.thomascook.nl/(...)=-1&prid=-1&prevot=4
maar op http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=2160
zijn nou niet echt lovende woorden te vinden over het hotel.

Heeft er iemand wel goede ervaringen met dit Hotel, of heeft iemand een andere leuke suggestie?
pi_19535543
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:52 schreef exit het volgende:

Nu had ik zelf zoiets in gedachten als hotel Heronisoss--> http://www.thomascook.nl/(...)=-1&prid=-1&prevot=4
maar op http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=2160
zijn nou niet echt lovende woorden te vinden over het hotel.
Een paar jaar geleden heb ik met een groep vrienden in dat hotel gezeten en het was goed te doen. Niet echt luxe ofzo, maar ook niet vies of oud.

Vooral de pizza's bij het zwembad waren goed te eten (ons ontbijt) want het eten in het restaurant van het hotel was 3x niks.
pi_19535788
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:00 schreef Virus.NL het volgende:

Niet echt luxe ofzo, maar ook niet vies of oud.

Vooral de pizza's bij het zwembad waren goed te eten (ons ontbijt) want het eten in het restaurant van het hotel was 3x niks.
Hoeft ook niet super de luxe te wezen, als het maar schoon en netjes is
Maar wanneer ik Ai zou boeken heb ik eigenlijk dus geen ruk aan omdat het toch niet te eten is....?
pi_19540533
Heeft er niemand leuke suggesties dan voor een leuk hotelletje in Chersonissos?

[ Bericht 86% gewijzigd door exit op 01-06-2004 21:47:43 ]
pi_19591676
Ik wil graag vrijdag gaan boeken, zou het wel leuk vinden als iemand mij nog een leuk hoteletje af of aan kan raden
pi_19592046
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:38 schreef exit het volgende:
Ik wil graag vrijdag gaan boeken, zou het wel leuk vinden als iemand mij nog een leuk hoteletje af of aan kan raden
Flight only naar Heraklion (of Hania), en dan met de bus naar de leukste (en meest zuidelijke) hostel van Europa: Youth Hostel Plakias.

Maar goed, dat ligt niet echt in de buurt van Hersonissos, en is ongetwijfeld niet wat je zoekt. Wat mij betreft echter wel de manier om vakantie te vieren op Kreta.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kozzmic op 02-06-2004 17:09:53 ]
pi_19593115
Ziet er idd netjes uit!, maar zoals je al suggereerde niet wat ik zoek
Ik zoek een leuk hotel, airco, tv, bad, beetje fatsoenlijk zwembad en in Chersonissos

pi_19625604
Ik weet niet wat dat je wilt uitgeven ervoor...??
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_19639423
Maakt niet al te veel uit, om indicatie te geven, rond de 600-700 euri voor een 8 dgn
pi_19647317
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 14:34 schreef exit het volgende:
Maakt niet al te veel uit, om indicatie te geven, rond de 600-700 euri voor een 8 dgn
voor die prijs kun je zelfs 15 dagen gaan
pi_19649205
haha ja inderdaad

Je kan beter minder ervoor uitgeven hoor,en tja ik weet niet maar zoveel zit je toch ook weer niet in je hotelkamer/app...is alleen om te slapen/douchen neem ik aan.

Neem liever wat goedkopers en besteed je geld elders...aan drank ofzo
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_19657699
Tis gister geregeld, k zit graag wat luxe
ben nu 8 dagen weg voor ¤ 641 en heb Chersonissos Palace geboekt
Nu nog hopen dat het wat is, we shall seee nog 4 weekjes!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 21:45:18 #132
94204 Imaginations
yooouuu wish...
pi_19670669
hihih ik was al klaar voor 191 euro... 8 daagies chersonissos..! Ga morgen weg...;)
pi_19675562
Ik zit van 4 t/m 18 juli in Chersonissos!!

Appartement Lofos, iemand?
If you obey all the rules, you miss all the fun!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:35:05 #134
82868 layd-dd
pi_19727662
ik ben net terug uit kreta, zondag terug gekomen, ik vond het heel gaaf, we waren met een groep van 50 meiden en 4 jongens:P het was met school. maar het leek meer gewoon een vakantie. We zaten in appartement : golden valentin, nou ik vond het egt goed. Aaridge mensen van wie dat appartement was als er iets was zorgden zij dat het gelijk werd verbeterd enz. Kreta zelf is me een btje tegen gevallen. ik vind het een btje een lelijk eiland, maar dan heb ik het wel over chersonissos deel, het zuidwesten is al heel anders, uitgaan was mwah, maar das logisch voor de tijd van het jaar. De tenten zijn wel leuk waar je uit kunt gaan, maja als er niemand binnen is dan schiet het niet egt op vind ik. Gelukkig waren we met zo'n grote groep dus zijn we elke keer met zn allen uitgegaan zodat de tenten wat gevulder waren. Een egte aanrader is de discotheek: Camelot, prachtig spulletje en leuke muziek De terrasjes zijn ook heel gezellig, en allemaal aan zee, de zee vind ik ook egt heel mooi, lichtblauw, maar je moet wel goed zoeken naar de mooie strandjes, wij hadden hem gevonden bij hotel creta maris. prachtig strandje. Voor de rest is starbeach heel anders dan je verw8, ik snap niet dat mensen zeggen dat je ipv het strand daarnaar toe moet gaan, want er is meer gras dan strand, en de zee is ook zeker niet schoon daar, over het zwembad maar niet te spreken. Maja voor een dagje is het zeker te doen, want het is natuurlijk wel zwaar relaxed om met een lekker muziekje en een drankje in de zon te bakken
Ook de boottocht die je kunt maken naar spinalonga is zeker een aanrader. Je bezoekt dan nog meer stadjes en das egt de moeite waard. Alleen hadden wij met zn 54en een hele boot voor onszelf, en hadden dus alle ruimte, maar de andere bootjes waren helemaal afgeladen, zo konden hun dus niet lekker uitgebreid in de zon liggen terwijl bij ons iedereen lekker lag te zonnen aan boord. Verder ben ik ook nog naar de markt in heraklion geweest, voor iedereen die van shoppuh houdt iets om naar toe te gaan, maar neem genoeg drinken mee, en houd er rekening mee dat je daar egt stikt van de warmte, is egt heel erg, en het gehalte nep-merkkleding vond ik heel laag, je zag een paar kraampjes maar daar was ook alles mee gezegd, dus daar hoef je niet voor naar de markt in heraklion, daarvoor kun je beter in hersonissos of malia blijven want daar kun je in de winkeltjes genoeg vinden...
Nou ik heb inmiddels lamme handjes gekregen, dus ik ga ff stoppen voor wie nog meer wil weten, ask miiiiiii
D.D
pi_19733522
hehe vier jongens met 50 meiden

wrom was ik niet een van die vier jongens
maar kortom t was er nu al erg heet dus??
en ik moet over 4 wkn dan zal het helemaal wel verschrikkelijk heet zijn.....
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:11:59 #136
82868 layd-dd
pi_19737325
het was nu zo;n 28/29 graden elke keer, heeeerlijk
D.D
pi_19737831
28/29 graden vind ik mooi temperatuurtje zo
je weet toevallig niet mooi plekje om te snorkelen, oftewel mooie doorzichtige, rustige zee, met ook nog wat te zien onder water?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:24:39 #138
82868 layd-dd
pi_19741396
ja heel toevallig week da wel, bij het strandje wat ik al eerder vertelde, je moet vragen naar hotel creta maris, en dan bij hun strandje zit ook een duikschool, daar kun je mee gaan duiken maar je kunt natuurlijk ook zelf het water in gaan, er steekt een rots boven het water uit en daar zag je die van de duikschool heel de tijd aan het duiken, dus ik zou zeggen veel plezier:P
D.D
pi_19763414
das mooi dat jij da toevallig weet
Geloof zelfs dat mijn hotel vlakbij creta maris is dus dat is gunstig
thnx voor je advies
  donderdag 10 juni 2004 @ 00:25:51 #140
82868 layd-dd
pi_19771652
graag gedaan hor:P doe alle vissen maar de groetjes
D.D
pi_19807707
Wordt ik net gebeld door het reisbureau dat sudtours ons appartement (Danellis) uit het programma heeft gehaald Vorig jaar ook daar gezeten en dat was ons zo goed bevallen dat we nu weer daarnaartoe zouden gaan.
Nu bieden ze ons voor hetzelfde geld een 2-kamerappartement in "Sonia Mare" aan. Iemand ervaringen met dit appartementencomplex? Het ligt al niet direct aan het strand (zoals Danellis..) dus dat begint al niet goed
Signature?
pi_19886128
Heeyy.. ik ga misschien over 2 daagjes naar Kreta.. voor 299,- all inn, in Stalis, ik lees hier helemaal nix over.. blijkbaar niet zo bijzonder.. het ligt 2 km van Chersonissos.. misschien zijn er nog mensen die hier zijn geweest? ik zit in Semiramis Village .. khoop dat t wat is..anders ga ik niet boeken..!!
Release Yourself..
pi_19902941
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 12:04 schreef DaMadKow het volgende:
Wordt ik net gebeld door het reisbureau dat sudtours ons appartement (Danellis) uit het programma heeft gehaald Vorig jaar ook daar gezeten en dat was ons zo goed bevallen dat we nu weer daarnaartoe zouden gaan.
Nu bieden ze ons voor hetzelfde geld een 2-kamerappartement in "Sonia Mare" aan. Iemand ervaringen met dit appartementencomplex? Het ligt al niet direct aan het strand (zoals Danellis..) dus dat begint al niet goed
boek dan gewoon via internet
had je niet verwacht!
pi_19903028
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 09:31 schreef exit het volgende:
Tis gister geregeld, k zit graag wat luxe
ben nu 8 dagen weg voor ¤ 641 en heb Chersonissos Palace geboekt
Nu nog hopen dat het wat is, we shall seee nog 4 weekjes!
Redelijk goed hotel alleen was het eten niet zo ontzettend lekker. Als je halfpension hebt geboekt zul je wel een paar keer ergens anders moeten eten vrees ik!
pi_19903135
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:37 schreef mx_player het volgende:
boek dan gewoon via internet
Dan loopt het uiteindelijk ook via een reisbureau hoor.... ik heb ook gewoon geboekt via internet. Appartement stond er toen (januari) ook nog gewoon op, maar is dus nu door sudtours gecancelled.
Signature?
pi_19913669
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:46 schreef DaMadKow het volgende:

[..]

Dan loopt het uiteindelijk ook via een reisbureau hoor.... ik heb ook gewoon geboekt via internet. Appartement stond er toen (januari) ook nog gewoon op, maar is dus nu door sudtours gecancelled.
ik bedoel op[ de website van de appartementen
had je niet verwacht!
pi_20054726
Ik ga vanaf 4 juli 13 dagen naar Kreta toe. Om precies te zijn met GoGo-tours, naar Appartementen Stelios. Zijn er nog meer mensen die dan gaan en/of daarheen gaan?!
pi_20058609
ik ga ook 4 juli naar kreta voor 8 dgn danwel, en hotel heronissos palace!
Je zal waarschijnlijk dezelfde vlucht hebben zondag 4 juli 15.50 transavia?
pi_20058697
Nog 3 weken en dan ga ook ik naar Kreta
pi_20059244
Ik moet nog 4,5 week wachten
Signature?
pi_20075297
Er gaan wel veel mensen op 4 juli weg zeg. Ik ook met Martin Air, rond 6.00 uur 's ochtends vliegen!!

We kunnen bijna een meeting houden...
pi_20075894
Wie gaan er nog meer dan, op de 4e juli?

Ik weet mijn vertrektijd nog niet officieël, maar op de site van Schiphol zie ik dat de enige vlucht van daar naar Kreta om 06.05uur is. Dus dat wordt lekker vroeg opstaan

Zijn er mensen die dan ook gaan, en toevallig in appartementen Stelios zitten?
pi_20078170
ik ga ook op 4 juli maar volgens mij gegevens vlieg ik 15.50 met transavia?
pi_20078539
quote:
Op maandag 21 juni 2004 22:23 schreef exit het volgende:
ik ga ook op 4 juli maar volgens mij gegevens vlieg ik 15.50 met transavia?
Ow, die vlucht heb ik nog niet gezien op de site van schiphol. Jij wel?
Als je zo laat vertrekt, is dag 1 al voorbij in feite
pi_20078659
Idd ga ik er zowiezo al een dag bij in
Maar je hebt gelijk heb net ook ff gekeken op de schiphol site en ook de transavia site maar mijn vlucht staat er niet tussen. Maar volgens mijn gegevens :

4/7 Amsterdam - Heraklion HV1361 15.50-20.20
pi_20079754
quote:
Op maandag 21 juni 2004 22:37 schreef exit het volgende:
Idd ga ik er zowiezo al een dag bij in
Maar je hebt gelijk heb net ook ff gekeken op de schiphol site en ook de transavia site maar mijn vlucht staat er niet tussen. Maar volgens mijn gegevens :

4/7 Amsterdam - Heraklion HV1361 15.50-20.20
Ja, best lullig als je er een dag bij in zit inderdaad
Hoe kom je aan die gegevens dan?
pi_20104593
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ja, best lullig als je er een dag bij in zit inderdaad
Hoe kom je aan die gegevens dan?
Die gegevens heb ik van mijn reisbureau mogen ontvangen... Dus volgens mij zou dat toch wel moeten kloppen, maar volgens schiphol en transavia site bestaat mijn vlucht niet zegmaar
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:03:03 #158
82868 layd-dd
pi_20156478
ik ben zondag 3 weken geleden ook op die tijden naar kreta gevlogen, dus ik denk dat het wel klopt 15.50.... idd zonde van de dag....je vliegt zker ook pas zondagavond weer terug?
D.D
pi_20158799
idd vlieg ik op zondag 0.00 uur terug, ik vroeg me alleen af of dat van zaterdag op zondag valt of van zondag op maandag......
Maar begrijp van jou dat het dus zondagnacht is van zondag op maandag 0.00 uur?
pi_20171509
Hmmz, nog even afwachten dus wat GoGo-tours doorgeeft, qua tijden.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:30:00 #161
85718 Drej
Partyboy
pi_20171984
Het gaat snel nu... 11 juli is het zover

Vriend en vriendin van me gaan een weekje eerder maar we gaan wel tegelijk terug. Zij vliegen om 7.00 heen en 23.00 terug. Hoop dat wij ook om 7.00 heen vliegen want dan heb je tenminste nog wat aan je eerste vakantiedag!

Heb er zin in!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:13:49 #162
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20180748
ikke ben Vorig jaar naar Chersonisos gegaan. echt Super vakantie beste ooit (tot nu toe)
Vergeet niet als je daar bent bij Yanis (of was het Janis) te eten.
Daar is de bediening leuk en het eten eens echt lekker.
Feesten doe je in de Status leuke tent.
Ook heel vet was een engelse Pub/internetcafe daar draaiden met een beamer de nieuwst films die kon je dan kijken terwijl je lekker wat at of dronk.
Als je daar gaat moet je maar een de Clubsandwich bestellen.
pi_20184508
Heb vandaag mn tickets opgehaald de vliegtijden zijn met Transavia a la carte:
4 juli 15.50 Amsterdam - Heraklion
11 juli 23.59 Heraklion - Amsterdam

Terugkomst is dus het einde van de zondag dus feitelijk een dag "extra"
pi_20186699
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 17:30 schreef exit het volgende:
Heb vandaag mn tickets opgehaald de vliegtijden zijn met Transavia a la carte:
4 juli 15.50 Amsterdam - Heraklion
11 juli 23.59 Heraklion - Amsterdam

Terugkomst is dus het einde van de zondag dus feitelijk een dag "extra"
Maar aan je eerste dag heb je feitelijk niks, dus feitelijk heb je precies genoeg dagen
  vrijdag 25 juni 2004 @ 20:24:52 #165
54744 chrisz
pi_20188687
ik ga op 11 juli heen en ik zie wel hoelaat ik vlieg.
ik hoop vroeg heen en laat terug dan heb je tenminste waar voor je geld.
ik krijg ze waarschijnlijk volgende week en dan zie ik het wel.
pi_20189214
Vorig jaar vloog ik 6 uur 's ochtends heen, en 10 uur 's avonds terug. Da's echt ideaal!
Signature?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 22:22:49 #167
53359 PeterRabbit
moraalridster
pi_20191778
Ik vlieg 2 juli om 05:10 uur 's ochtends! heben we gelukkig de hele dag nog.
Helaas op de terugreis, vliegen we 10:30 uur. Dan ben je wel een dag kwijt. Het compenseert elkaar een beetje.
Op maandag 28 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Incrowd is slecht.
pi_20198103
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 19:05 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Maar aan je eerste dag heb je feitelijk niks, dus feitelijk heb je precies genoeg dagen
Daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk, maar ik dacht dat laat ik even achterwegen om te vermelden
pi_20206017
Ik heb ook de tickets binnen, met de juiste tijden. Ik vlieg om 17.04 heen, en om 11.25 terug. Twee prima tijden om te vertrekken, twee rot tijden qua vakantieduur: de eerste en de laatste dag zijn in feite al weg...
pi_20206324
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:31 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik heb ook de tickets binnen, met de juiste tijden. Ik vlieg om 17.04 heen, en om 11.25 terug. Twee prima tijden om te vertrekken, twee rot tijden qua vakantieduur: de eerste en de laatste dag zijn in feite al weg...
Dat hou je toch altijd als je moet reizen. Wat doe je eerlijk gezegd nou de eerste en laatste dag op vakantie? Als je maar 3/4 dagen op vakantie gaat dan kan het begrijpen, maar als je langer dan 8 dagen gaat dan maakt het niet zoveel uit.
pi_20207041
Nou zat ik zo eens te bedenken volgende week gaat ik lekker naar kreta toe.
En is er nou iemand die zegt van dat moet je nou eens echt niet vergeten mee te nemen, of te doen oid?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:22:43 #172
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20208184
nog een jaartje wachten.. dan ga ik eindelijk terug naar Kreta.

Rethymnon wel te verstaan
OJAAJOH?
pi_20211257
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:35 schreef Timen het volgende:
Mensen, Ik ga nu voor het 5e jaar naar kreta... (malia, is net wat gezelliger). En ik ben nog nooit in een museum of kloof geweest... Dat georganiseerde rotzooi is echt helemaal niks waard. Spendeer je geld aan een Scooter en trek er met z'n allen op uit! Ga gewoon het land in en je cruised dwars door de bergen door kleine dorpjes wat vele malen mooier is.

Tip, doe dit dus niet als je helemaal brak bent van de alcohol van de nacht daarvoor .

Zelf vindt ik starbeach na al die jaren helemaal niks meer, de muziek is heel vet etc. maar de zwembaden en hygiene is echt 0,0... (je ziet een soort van 2e huid op het water liggen van al die zonnebrand olie etc, superranzig). Ik zou zeggen, zoek een lekker strand op BUITEN chersonissos (want das 99% rots) en ga daar met een radio lekker chillen. Biertje + meloen erbij en het komt al gauw goed . (prijzen op starbeach zijn belachelijk 4 breezers? tel maar 30 eurootjes neer).

Als je weg wilt van alle hollanders, ga dan in malia zitten, beperkt aantal hollanders meer engelsen/ieren en schotten. kan je heel erg mee lachen, stranden in malia zijn allemaal zand.

Vragen? LET ME KNOW...
Hmm, klinkt heel ineteressant, maar ik heb nog een aantal vragen...

Ik ga namelijk met mijn vriendin op vakantie, en zoals ik van velen hoor is Chersonissos wel leuk, maar is vooral gebasseerd op vrijgezellen zeg maar? Is Malia daarin wat geschikter voor ons (21 jaar)?
In welk appartement zaten jullie en is die aan te bevelen?
En wat onderscheidt Malia zich van een bijvoorbeeld Chersonissos?

Iig bedankt
pi_20221210
Ik ga 10 juli lkkr met 2 vrienden naar Chersonissos voor 10 dagen. We zitten in een studio, Akragioli ofzo iets. Weet iemand daar nog wat over te vertellen ?
ik ben als enige 19 en de andere 2 zijn 20. Is het geschikt voor ons ?
白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
  zondag 27 juni 2004 @ 12:28:44 #175
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20223482
quote:
Op zondag 27 juni 2004 09:00 schreef Chello200 het volgende:
Ik ga 10 juli lkkr met 2 vrienden naar Chersonissos voor 10 dagen. We zitten in een studio, Akragioli ofzo iets. Weet iemand daar nog wat over te vertellen ?
Geen idee waar studio Akragioli ligt maar Chersonissos is gewoon perfect voor 19 20 jarige.
Probeer maar naar de Status te gaan lekkere tent.
Lees maar mijn post stukje hoger daar staan een paar goede tips.
pi_20223572
quote:
Op zondag 27 juni 2004 09:00 schreef Chello200 het volgende:
http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=9099
pi_20225595
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:32 schreef Mogie het volgende:

[..]
Hmm, klinkt heel ineteressant, maar ik heb nog een aantal vragen...

Ik ga namelijk met mijn vriendin op vakantie, en zoals ik van velen hoor is Chersonissos wel leuk, maar is vooral gebasseerd op vrijgezellen zeg maar? Is Malia daarin wat geschikter voor ons (21 jaar)?
Ik zit ook met mijn vriendin als 21 jarige in Chersonissos hoor, k zal het best overleven
  zondag 27 juni 2004 @ 20:04:14 #178
58826 Goddesz
De maan, zo mysterieus...
pi_20233706
Hallo alle lieve mensjes van FOK,

Mijn vriend en ik gaan a.s. donderdagnacht om 04.40 uur richting Kreta, Chersonissos. We overnachten in de Erofili Appartementen.

Nou heb ik me eigen helemaal naar zitten zoeken naar deze accomodatie, want op beachmasters.nl hebben ze alleen een schuine foto van de buitenkant.

Heeft iemand meer informatie over deze appartementen en anders foto's? Zou mooi zijn

Zo niet, nou ja, dan is het jammer en zie ik het donderdag wel, maar ik zou het wel ontzettend leuk vinden als iemand er wel informatie e.d. over heeft.

Liefs Goddesz
pi_20234130
Lieve Goddesz ik heb ook even gezocht voor je, maar helaas ik vrees dat je zal moeten wachten tot vrijdag of iemand moet uit eigen ervaring nog wat kunnen vertellen
  zondag 27 juni 2004 @ 20:38:41 #181
58826 Goddesz
pi_20234506
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:19 schreef Virus.NL het volgende:
Goddesz, staat er hier niks bij? http://www.vakantiereiswijzer.nl/plaatsen/plaats364.html
Helaas niet, heb net eventjes gekeken, zal inderdaad moeten wachten totdat ik aankom, en anders ach ja, ik ga toch niet de hele dag met me kont in het appartement zitten als het lekker weer is Verbranden zal ik (word namelijk niet bruin, maar dat is weer een ander verhaal).

Wel lief dat je hebt gezocht
  zondag 27 juni 2004 @ 20:40:45 #182
58826 Goddesz
pi_20234570
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:23 schreef exit het volgende:
Lieve Goddesz ik heb ook even gezocht voor je, maar helaas ik vrees dat je zal moeten wachten tot vrijdag of iemand moet uit eigen ervaring nog wat kunnen vertellen
Denk het ook hoor.. En zoals ik al zei, ga niet de hele dag binnen zitten, ben op vakantie! Maar het zou gewoon leuk zijn als er wat meer informatie over was enzow

Ik kom trouwens donderdag om 9.00 ongeveer aan En niet vrijdag..(gelukkig) Heb lekkere lange dagen in Greeeeece, sjonge jonge wat heb ik er zin in

offtopic: mooie avatar heb je

Lievssssss 'moi'
pi_20234864
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:40 schreef Goddesz het volgende:
[..]
Denk het ook hoor.. En zoals ik al zei, ga niet de hele dag binnen zitten, ben op vakantie! Maar het zou gewoon leuk zijn als er wat meer informatie over was enzow
Daar is je vakantie ook niet voor om heel de dag binnen te zitten he!
Ik kom Zondagavond 4 juli aan, dus we kunnen even op de koffie komen
quote:
offtopic: mooie avatar heb je

Lievssssss 'moi'

Ja he! dat vond ik nu ook, vooral leuk om uit te voeren
pi_20286483
Is er niemand die toevallig naar Appartementen Stelios gaat. Ik ga daar zondag 4 juli heen, vertrek 17.05 vanaf Schiphol
pi_20287007
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:12 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Is er niemand die toevallig naar Appartementen Stelios gaat. Ik ga daar zondag 4 juli heen, vertrek 17.05 vanaf Schiphol
Ik vertrek ook a.s. zondag met Martinair om 5.45 uur!!! Veel te vroeg....
pi_20288840
damn gaan best veel vluchten dan op 4 juli, tel er nu al drie
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:23:47 #187
82868 layd-dd
pi_20305189
Exit je vroeg om dingen wat je echt gedaan moet hebben: ik vond het geweldigst van de week kreta, de boottocht naar spinalonga, spinalonga zelf vink nix aan maar gewoon op die boot is zoooo prachtig! en dan ga je naar andere dorpjes zo agaos nikolaos ofzoiets en dat zijn egt leuke dorpjes om een keer te kijken. Verder ga je met de boot nog ergens aanmeren om te gaan bbqen en daar is de zee zoooo blauw dat je egt alles gewoon kunt zien... mag ik hier de site noemen waar ik foto's op heb gezet??? (tzijn voornamelijk foto's van het uitgaan maar goed dan krijg je toch enigszins idtje? ) mag het???
D.D
pi_20306075
Layd-dd, ja dat mag!!!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:19:04 #189
82868 layd-dd
pi_20306810
ok http://groups.msn.com/dais/ + http://groups.msn.com/dais2/
let niet op al die gekke foto's:P maar het gaat erom dat je een idtje krijgt he:P
D.D
pi_20312498
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:19 schreef layd-dd het volgende:
let niet op al die gekke foto's:P maar het gaat erom dat je een idtje krijgt he:P
Zie ik daar Nicolien op de foto's?
pi_20313437
quote:
Lady je hebt meer weer enorm geholpen
leuke foto's!

Welke ben jij op de foto?
pi_20332282
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 22:22 schreef PeterRabbit het volgende:
Ik vlieg 2 juli om 05:10 uur 's ochtends! heben we gelukkig de hele dag nog.
hey ik ook..Transavia?

[ Bericht 1% gewijzigd door Timmai op 01-07-2004 12:02:56 ]
pi_20337592
Ik ga 15 juli naar Chersonissos, maar ik zou eigelijk een plattegrond willen hebben om te kijken waar alle kroegen/tenten/restaurants etc. ten opzichte van elkaar zitten, zodat ik de weg niet zo snel kwijt raak daar
Is er ergens online een plattegrond te vinden? Ik heb me al scheel gegoogled, maar kan himmel niks vinden
pi_20337651
Het zijn maar 2 straten met barretjes dus je zal elkaar niet zo snel kwijtraken

Kaartje van de hotels
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:14:32 #195
53359 PeterRabbit
moraalridster
pi_20337676
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 11:56 schreef Timmai het volgende:

[..]

hey ik ook..Transavia?

Ook Gogo Tours?
Dan! zitten we! in hetzelfde! vliegtuig!
Incrowd is slecht.
pi_20339812
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 15:14 schreef PeterRabbit het volgende:

[..]

Ook Gogo Tours?
Dan! zitten we! in hetzelfde! vliegtuig!
jep

welk appartement/hotel zit je dan?
  donderdag 1 juli 2004 @ 16:47:30 #197
53359 PeterRabbit
moraalridster
pi_20339847
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:46 schreef Timmai het volgende:

[..]

jep

welk appartement/hotel zit je dan?
Appartementen Alexandra (als ik het goed onthouden heb)

Jij?
Incrowd is slecht.
pi_20340493
App. Tina Maria Zanik
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:16:50 #199
53359 PeterRabbit
moraalridster
pi_20340584
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:12 schreef Timmai het volgende:
App. Tina Maria Zanik
Vrienden van mij zitten daar ook! Kom je vast en zeker een keer tegen!

*even in fotoboek spiekt
Incrowd is slecht.
pi_20341016
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:12 schreef Timmai het volgende:
App. Tina Maria Zanik
hebben mijn ouders afgelopen week gezeten, op de foto's zag hert er goed uit
pi_20341258
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:38 schreef Ph03niX het volgende:

[..]

hebben mijn ouders afgelopen week gezeten, op de foto's zag hert er goed uit
das mooi om te horen

ja ik denk ook dat ik je wel tegen kom PeterRabbit
pi_20354102
quote:
Hé, zie ik Nicolien daar op de foto?
pi_20380930
jaaaah gister ook geboekt 8 dagen chersonissos. met twee maatjes 22 juli vertrekken we vanaf rotterdam met transavia. en we zitte in hotel flisvos beach. aan ut strand en 100 meter van het centrum. andere mensen al is in dat hotel gezeten??

kheh der zin aan
Always look on the bright side of life
pi_20382877
Mensen, morgenmiddag vertek ik!!!!!!!
woeiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_20404113
hoe zijn de prijzen voor sigaretten daar ongeveer. dat heb ik nog niet echt kunnen vinden ( of ik lees er over heen )
pi_20407486
Wij twijfelen tussen kreta en alanya deze zomer (3 gozers 20 jr). Nu de logische vraag: wat is leuker?
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  zondag 4 juli 2004 @ 18:29:41 #207
82868 layd-dd
pi_20410893
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 08:22 schreef spacewagon_glxi het volgende:

[..]

Hé, zie ik Nicolien daar op de foto?
euh jah dat klopt...wie ben jij dan ???
D.D
  zondag 4 juli 2004 @ 18:30:18 #208
82868 layd-dd
pi_20410905
exit jammer dat ik je niet meer ff heb gesproken om je een fijne vakantie te wensen! maaruhm dan nog maar alsnog:P VEEL PLEZIER!!!!
D.D
pi_20434983
nog maar 6 dagen en dan ga ook ik naar Kreta
pi_20442399
Wij hebben geen zin in de toestanden in Chersonissos en aangrenzende dorpjes en gaan nu hoogstwaarschijnlijk naar Rethymnon. 11 dagen, vermoedelijk om en om een strand- en een het-eiland-bekijken-dag. We hebben er minimaal 2 mensen bij met rijbewijs, dus da\'s bijzonder handig. En een tamelijk-vloeiend-Nieuw-Grieksspreker. Ik zie het al helemaal zitten
pi_20443868
En ik heb van de betreffende vloeiend Nieuw-Grieksspreker nu ook het lesboek + grammatica gekregen. Ik heb nog een week of vijf
  woensdag 7 juli 2004 @ 15:54:45 #212
85718 Drej
Partyboy
pi_20466664
Gloeiendegloeiende... kom er net achter dat we vliegen via Rhodos Sowieso vliegen we al vrij laat (15.25) en dan moet er dus blijkbaar ook nog een stelletje Rhodos-rukkers uit waardoor de totale vlucht ongeveer 5 uur duurt (met tijdsverschil zelfs 6 uur ) Al met al mogen we dus blij zijn als we rond 23.30 in ons appartement zitten, want van vrienden die er nu al zitten heb ik begrepen dat het van Heraklion tot Michalis (ons appartement) nog zo'n anderhalf duurt vanaf het moment dat je landt...

RHODUS-RUKKERS: BEDANKT!
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:07:24 #213
54744 chrisz
pi_20471124
juist drej
dat wil ik nou net zeggen
pi_20474875
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:30 schreef layd-dd het volgende:
exit jammer dat ik je niet meer ff heb gesproken om je een fijne vakantie te wensen! maaruhm dan nog maar alsnog:P VEEL PLEZIER!!!!
Vanuit Kreta kan ik het ook nog lezen
Maar bedankt!!!!!!
Reuze gezellig hier en heerlijk weer in tegenstelling tot Nederland
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:16:01 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20478150
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 21:29 schreef exit het volgende:

[..]

Maar bedankt!!!!!!
och ja tuup wrijf t er nog maar es in dat ik nog t/m volgende week zaterdag moet wachten op goed weer

Fijne vakantie verder
pi_20478335
Nog 3 nachtjes slapen !!! KRETA here we come !!
白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
  donderdag 8 juli 2004 @ 00:35:24 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_20479925
Wij gaan over 10 dagen (18 juli) naar app. Michalis te Chersonissos, ik heb er nu al zin in
pi_20480214
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:48 schreef thaleia het volgende:
Wij hebben geen zin in de toestanden in Chersonissos en aangrenzende dorpjes en gaan nu hoogstwaarschijnlijk naar Rethymnon. 11 dagen, vermoedelijk om en om een strand- en een het-eiland-bekijken-dag. We hebben er minimaal 2 mensen bij met rijbewijs, dus da\'s bijzonder handig. En een tamelijk-vloeiend-Nieuw-Grieksspreker. Ik zie het al helemaal zitten
Rethymnon is wel aardig. Ik was daar 13 jaar geleden in maart. Heerlijk rustig. Het stadje is sindsdien wel wat groter en toeristischer geworden, maar de kleine straatjes in de binnenstad zijn prachtig om te zien. Rethymnon is trouwens een ideale uitvalbasis om de west- en zuidkust te 'ontdekken'. Of een keertje richting de bergen te gaan.

Ik ben na 1991 vier keer teruggeweest op Kreta, zoals al elders in deze topicreeks beschreven staat. Vier keer naar Plakias, een dorpje aan de zuidkust, precies onder Rethymnon.

Zie de links in de openingspost voor tips.
  donderdag 8 juli 2004 @ 20:58:40 #219
82868 layd-dd
pi_20497005
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 21:29 schreef exit het volgende:

[..]

Maar bedankt!!!!!!
hahaha gemenerd:P geniet er maar van! Dikke kus!
D.D
pi_20509511
Maandagochtend om 3.10 uur vliegen we vanaf vliegveld Münster in Duitsland naar Kreta Zo hebben we in elk geval geen dag die we inleveren. Mooi geregeld allemaal
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:47:43 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_20518563
Wij vertrekken om 3:30 naar Kreta, ben er zelf niet zo blij mee omdat ik diezelfde dag van 7:30 t/m 21:00 moet werken, en dus geen tijd heb om ff bij te slapen diezelfde middag. Dat word dus slapen op het strand

Klopt het trouwens dat er meerdere appartementen zijn die Michalis heten?
pi_20522003
hallo,

Ik wil binnenkort een appartement gaan boeken in chersonissos, weet er iemand goede appartementen?

Ik zat zelf naar maria beach te kijken, iemand ervaring hiermee. Of naar creton vieuw maar die is een stukje duurder
pi_20522138
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 23:13 schreef kreta2004 het volgende:
hallo,

Ik wil binnenkort een appartement gaan boeken in chersonissos, weet er iemand goede appartementen?

Ik zat zelf naar maria beach te kijken, iemand ervaring hiermee. Of naar creton vieuw maar die is een stukje duurder
Goh, ga je niet naar Portugal dit jaar, kreta2004??? .
I´m back.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:11:22 #224
85718 Drej
Partyboy
pi_20532111
Woei, morgen om deze tijd zit ik (als alles goed zit) in het vliegtuig... hopelijk trek ik de eerste dag nog een beetje na Sensation Black

Heb er zin in!
  zondag 11 juli 2004 @ 13:20:31 #225
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_20549415
In oktober 11 dagen naar Agios Nikolaos.

http://www.greekhotel.com/crete/agiosnikolaos/almiros/home.htm
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_20556017
Over 8 uur zit ik in het vliegtuig
  zondag 11 juli 2004 @ 20:07:49 #227
82868 layd-dd
pi_20557299
quote:
Op zondag 11 juli 2004 13:20 schreef DarkShine het volgende:
In oktober 11 dagen naar Agios Nikolaos.

http://www.greekhotel.com/crete/agiosnikolaos/almiros/home.htm
ik ben ook een dagje daar geweest was erg leuk
D.D
  maandag 12 juli 2004 @ 07:58:47 #228
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_20566548
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:07 schreef layd-dd het volgende:

[..]

ik ben ook een dagje daar geweest was erg leuk
Ben paar jaar terug ook daar geweest.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_20571892
het is hier heet
pi_20572560
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:40 schreef Timmai het volgende:
het is hier heet
Hehe ja hittegolfje in griekenland Gisteravond om 9 uur was het nog 35 graden
beetje erg heet!

[ Bericht 15% gewijzigd door exit op 12-07-2004 14:12:54 ]
pi_20572673
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 20:58 schreef layd-dd het volgende:

[..]

hahaha gemenerd:P geniet er maar van! Dikke kus!
Helaas ben ik afgelopen nacht weer gearriveerd in het ijskoude nederland brrrrr...
Maar wat een onwijs leuke vakantie was het in Kreta reuze gezellig!

kusje
pi_20573174
Ik mag vanmiddag mijn tickets halen!
Signature?
pi_20575267
iemand ervaringen over Stalis?

Wij gaan de 22e voor 8 dagen . app dias.

1e keer Griekenland voor mij
pi_20576006
quote:
Op maandag 12 juli 2004 14:32 schreef DaMadKow het volgende:
Ik mag vanmiddag mijn tickets halen!
Ik vlieg dus 21 juli om 16.50 heen en 4 augustus om 22.25 terug
Wel jammer dat we pas zo laat gaan, maarja.... 't is niet anders
Signature?
pi_20577511
ik ga ook naar stalis en ook in dias.
Maar ga pas op 15 augustes.
It doesnt matter what your name is!!!!!
pi_20580238
zal je wel laten weten hoe het was! .

Hoop eigelijk dat iemand hier er wat van weet, aangezien er zeer weinig te vinden is op internet over stalis/ app dias.
pi_20581547
Ja graag, heel graag. Hopelijk wordt het wel positief. Al het negatief is vertel dan maar liever niets
pi_20683736
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
  zondag 18 juli 2004 @ 16:10:19 #239
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_20701914
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!

Kun je daar een beetje goed eten in de buurt?

En hebben ze daar een fijn zandstrand in de buurt?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  zondag 18 juli 2004 @ 16:53:15 #240
82868 layd-dd
pi_20702782
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
waar ken jij nicolien van dan ?
D.D
pi_20714001
kun je wat dingen noemen zoals disco's/bars/restaurants die de moeite waard zijn in stalis/omgeving.
pi_20755418
Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind, hebben wij het ontzettend leuk gehad.

Een kilometer buiten de badplaats Chersonissos, ligt het gemoedelijke dorpje Piskopiano. Wij zaten hier ik een heel knus appartementje, uitsluitend omringd door Ieren en Nederlanders. Een à twee keer per dag maakte we een wandeling naar beneden richting Chersonissos. Waar ik een hevig uitgaanslevens verwachtte, werd ik toch een beetje teleurgesteld door het gebrek aan echte discotheken.

Maargoed, wat doe je eraan op vakantie. We hebben uiteraard het beste ervan gemaakt. Veel nieuwe vriendjes gemaakt, vooral in de (scandinavische) Hanava Club. De op een na laatste avond had ik bijna de propper van de Havana (Tommy the Bungyslut from Star beach) aan de haak geslagen. Alles ging goed, tot er een paar eikels hem op de grond sloegen. Zijn mond zat onder het bloed en ik kon mijn zoenmissie wel vergeten!

Wat ook een beetje jammer is van Chersonissos... ik ben zeker 40 bekende uit Nederland tegengekomen!!! Dat is toch niet leuk meer. Dit was voor mij voornamelijk de reden om niet naar Nederlandse tenten te gaan.

Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.

We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.

Enkele hoogtepunten van onze vakantie:
  • De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta!
  • Olympische fakkel voorbij zien komen.
  • Burmese Python om me nek gehad en luguanen geaaid in het vismuseum (heet Aquarium, maar is beter bekent als het vismuseum).
  • Een hele middag op de Medical Care gezeten omdat ik dacht dat mijn duim gebroken was, nadat ik in een opblaasbootje was gesprongen

Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is. Mijn vriendin vond het de leukste vakantie van haar leven, dus trek je vooral niet te veel aan van oordeel. Voortaan gaan mijn reizen naar meer exotische/luxere bestemmingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jummy op 21-07-2004 00:42:54 ]
  • If you obey all the rules, you miss all the fun!
    pi_20760740
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:

Enkele hoogtepunten van onze vakantie:
  • De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta! <-- jaja "wij" hadden toch maar mooi gewonnen!
  • Olympische fakkel voorbij zien komen. <--- dat was toch een keer 's ochtends vroeg.. met al die politie-sirene's etc?
  • pi_20761164
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:
    Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind...

[...]

Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.

We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.

[...]

Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is.

Chersonissos en omgeving is meer Nederlands/Engels dan Grieks. Het is een toeristencentrum, een charterbestemming, vandaar dat de prijzen ook (te) hoog liggen. Ben wel benieuwd waar je zoal aan de noordkust geweest bent. Het noordwesten van het eiland (Georgiopolis, Chania en omgeving) is erg mooi. Het uiterste oosten schijnt ook wel aardig te zijn (ben daar nooit geweest). De zuidkust is geweldig (met name aan de westelijke kant van het eiland). En als je meer landinwaarts trekt richting de bergdorpjes kun je de sfeer proeven van het meer authentieke leven op Kreta, weg van het toerisme. De kuststrip tussen pak 'm beet Iraklion en Agios Nikolaos levert echter een vertekend beeld op van Kreta en de Kretenzers.
    pi_20761394
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 16:10 schreef Tuneman het volgende:

[..]

Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!

Kun je daar een beetje goed eten in de buurt?

En hebben ze daar een fijn zandstrand in de buurt?
    Wij zaten in het nieuwste gebouw, het achterste. Dat beviel in ieder geval uitstekend!

Ja, je kan er heel goed eten. In Stalis heb je overal restaurantjes waar je tegen schappelijke prijzen kan eten. Reken op een tientje per persoon, voor drie gangen, inclusief drankjes.

Zandstrand is dichtbij, even richting Chersonissos rijden, een steile berg af en dan kom je bij een zandstrandje dat net voor Chersonissos ligt. Of even richting Malia rijden, daar heb je ook fijne zandstranden (met gratis bed en parasol)
    pi_20761535
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 16:53 schreef layd-dd het volgende:

[..]

waar ken jij nicolien van dan ?
    Van school, toen ze nog op de havo zat op de csw.
    pi_20761548
    Nog een aanrader voor mensen op Kreta: ga een dag naar WaterCity Anapolis. Je kunt dat boeken bij één van de vele reisbureautjes. Voor 20 euro word je met een bus gebracht naar het waterpark. Tochtje van 45 min. over haarspeldbochten helemaal naar een top van een berg. Schitterende locatie en uitzicht. Vervolgens ben je vanaf 10 uur in een schitterend groot waterpark met veel glijbanen, snelstromende rivieren enzo waar je veelal in banden vanaf vliegt! Echt een aanrader. Om half 6 ga je met de bus weer naar huis.
    pi_20786782
    mensen fijne tijd hier he kga nu naar kreta, over 3 uurtjes vlieg ik weg.
    pi_20804844
    Ik ga ook ik ga ook ik ga ook!!!! Eergister last minute geboekt (nog niet eens zo heel erg last, maar goed), ga op 8 augustus 15 dagen, zo'n 13 km ten oosten van heraklion... Super veel zin in, 2e vakantie deze zomer, maar nu met vriendje!!!
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 11:45 schreef spacewagon_glxi het volgende:
    Nog een aanrader voor mensen op Kreta: ga een dag naar WaterCity Anapolis. Je kunt dat boeken bij één van de vele reisbureautjes. Voor 20 euro word je met een bus gebracht naar het waterpark. Tochtje van 45 min. over haarspeldbochten helemaal naar een top van een berg. Schitterende locatie en uitzicht. Vervolgens ben je vanaf 10 uur in een schitterend groot waterpark met veel glijbanen, snelstromende rivieren enzo waar je veelal in banden vanaf vliegt! Echt een aanrader. Om half 6 ga je met de bus weer naar huis.
    Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?
    pi_20810680
    quote:
    Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?
    Ja, iemand die naar Stalis gaat (waar ik ook zat), vroeg om tips en hem/haar gaf ik deze tip. Dus vanaf Stalis 45 min.
    pi_20811593
    Kun je in Stalis ook een beetje leuk uitgaan, of meot je daarvoor echt naar Cherossinos?
    pi_20820515
    ik ben vandaag terug gekomen van kreta en vondt het op zich wel een redelijk eiland..
    eten was best goedkoop, redelijk goed en vriendelijke mensen

het uitgaan in chersonisos was ook wel goed te doen vondt ik
    en lekker zonnetje daaro.. kmis em nu al
    Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
    pi_20824245
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 23:56 schreef Woep het volgende:
    ik ben vandaag terug gekomen van kreta en vondt het op zich wel een redelijk eiland..
    eten was best goedkoop, redelijk goed en vriendelijke mensen

het uitgaan in chersonisos was ook wel goed te doen vondt ik
    en lekker zonnetje daaro.. kmis em nu al
    Ik ben nu ook weer een maandje terug, maar deel de zelfde mening.
    Kreta is een top vakantieland, vriendelijke mensen en idd ook bijzonder goedkoop uit eten naar mijn idee
      zaterdag 24 juli 2004 @ 17:53:13 #254
    26023 -En4Cer-
    Ducati 749
    pi_20830825
    Kreta is geen land
    pi_20830849
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 17:53 schreef -En4Cer- het volgende:
    Kreta is geen land
    ei-land, zie je, het is toch een land
    pi_20858000
    eey mensen kzit nu in een internet cafe, aan het bier, het is helemaal te gek in chersonissos.
    gezellige mensen, lekker bier, mooie dame's en alles vrij goedkoop. alleen het hotel is niet zo goed,.
    dus als je nog moet boeken boek dan niet hotel flisvos beach. alles flikkert uit elkaar. en het is nie schoon...
    mrjaa voorderest helemaal te gek hier.
    de groeten in nederland mzzl
      maandag 26 juli 2004 @ 00:46:13 #257
    77253 J-ROON
    Make Yourself Heard
    pi_20858071
    ga geen scooter huren bij rental car dot com!
    Live Life To The Max | N-Joy The Pleasures Of Life
      maandag 26 juli 2004 @ 16:45:36 #258
    54744 chrisz
    pi_20870469
    hey mensen
    ik ben vannacht terug gekomen uit kreta (chersonisos).
    ik vond het een beetje tegenvallen na de verhalen die ik had gehoord dat het zo fantastisch is daar. maar ik heb 2 lekkere weken gehad in app. michalis, alleen maar nederlanders en 10 minuten lopen van het centrum en 10 minuten lopen vanaf star beach.
    verder vond ik het WEL prijzig daar. ik ben nog nooit zoveel geld uit gegeven op een vakantie, na salou en lloret del mar.
    de jeep safari is wel erg cool om te doen. het leukste was dat we zonder benzine kwamen te zitten maar toen waren we al bijna terug, toch knap die hele trip met 1/ 10e tank te rijden.

toen ik gister terug ging hoorde we dat er een aardbevind was op kreta, is dit waar??
    ik heb er niks van gemerkt.
    pi_20871806
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 16:45 schreef chrisz het volgende:
    toen ik gister terug ging hoorde we dat er een aardbevind was op kreta, is dit waar??
    quote:
    Minor Earthquake in Crete

A moderate earthquake shook the southern island of Crete but there were no reports of damage or injuries, authorities said yesterday.

The quake, which a preliminary magnitude of 4.9, occurred at 10:01 p.m. on Saturday about 181 miles south of Athens, the Athens Geodynamic Institute said.

The epicentre was near the western city of Hania.

An earthquake of a magnitude between 2.5 and 3 is the smallest generally felt by people. A quake of magnitude 4 to 5 can cause moderate damage in populated areas.

http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3251058
      maandag 26 juli 2004 @ 23:04:38 #260
    59907 Deavelin
    Verliefd......!!!
    pi_20879047
    Ben terug van kreta en het was super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_20880694
    Yeah, aanstaande vrijdag vertrekken we..
    Hersonissos it is, en 5 augustus ff checken in de NRG disco daaro, ff Steve (darkraver) een handje geven haha!
    pi_20886894
    Woehoeee, over 48 uur ben ik op weg naar Schiphol, 7 dagen slechts, maar wel lekker een weekje los op Kreta!!! We zitten in appartementen Maria Beach, kent iemand die? We hebben via Beachmasters geboekt en vliegen met DutchBird.... weet iemand of we dan wel heel op Kreta aankomen???
    pi_20888686
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2004 00:51 schreef Kozzmic het volgende:
    Rethymnon is wel aardig. Ik was daar 13 jaar geleden in maart. Heerlijk rustig. Het stadje is sindsdien wel wat groter en toeristischer geworden, maar de kleine straatjes in de binnenstad zijn prachtig om te zien. Rethymnon is trouwens een ideale uitvalbasis om de west- en zuidkust te 'ontdekken'. Of een keertje richting de bergen te gaan.
    Klinkt heel okee. Dank
    Ik ben inmiddels in les 2 van "wij leren Grieks" of hoe het boek dan ook mag heten. Ik krijg deel 1 wel uit voor 12 augustus. Dolle pret!
    pi_20904960
    wie weet of je op kreta makkelijk een auto kan huren zonder dat je deze vanuit huis al gereserveerd hebt? en heb je overal een creditcard nodig?

wij willen namelijk ter plaatse een auto huren, zodat we pas als we daar zijn kunnen beslissen welke dagen we een auto huren.
    pi_20915852
    Volgens mij huurt iedereen gewoon terplekke een auto, en regelt niemand dat vanaf huis.

Volgens mij heb je geen creditcard nodig, maar moet je wel borg betalen.
      donderdag 29 juli 2004 @ 13:14:09 #266
    54744 chrisz
    pi_20930953
    je wordt op kreta doodgegooit met auto verhuur bedrijven (iig in chersonisos) dus het is niet zo moeilijk om een auto te huren. volgens mij moet je alleen geldige legitimatie hebben voor het huren van een auto en je rijbewijs.
    pi_20932021
    Huur je auto via HERTZ , daar zitten namelijk alle verzekeringen erbij in.

De meeste andere maatschappijen , heb je een eigen risico van hier tot tokyo namelijk en wordt schade aan de onderkant van de auto niet meeverzekerd,
    pi_20940070
    Ben ook een paar dagen terug uit Chersonissos. Er waren een aantal zaken die mij zijn meegevallen:
    -allereerst ons hotel (Maragakis), waar we veel slechte verhalen over hadden gehoord. Dit bleek echter een zeer degelijk hotel, waar je alleen een beetje geluidsoverlast hebt van de NRG. Aangezien wij nooit voor sluitingstijd van deze toko terug waren hebben we hier geen last van gehad. Het eten (a la carte aan de overkant van de weg) was zeer redelijk en ik vond het hotel ook wel schoon genoeg.
    - De terrasjes daarzo vond ik echt superrelaxed. Lekker zitten en genieten maar.
    - Starbeach was ook echt fijn, een zandstrand voor de liefhebbers en een zwembad met ligweide voor de mensen die hiervan houden. Daarnaast werd hier relaxte muziek gedraaid. Top!
    - Het huren van quarts daar vond ik echt gaaf. Ze zeiden dat je er de bergen niet mee in kwam, maar dat bleek ff anders
    - De Ierse lui die daar rondliepen. Wat een stelletje mafkezen (positief).

Minpunten:
    - Het uitgaan viel mij erg tegen. De discotheken zijn allemaal heel erg klein en in de meeste zaken waar wij zijn geweest was R&B het meest gedraaid (vooral in de Amnesia en Camelot).
    - De happy-hours overal. Als je een biertje besteld krijg je er gelijk 2 en dat kost je dan ook meteen 5 of 6 euro. Je moet het ff weten, anders sta je raar te kijken.
    - Het strand (iig waar wij zaten) met al die kiezels en grote gladde rotsenblokken in het water. Nee, geef mij maar een zandstand

Al met al was het een goeie vakantie, maar ik ga niet weer naar Kreta om er een stapvakantie te vieren. Wat me trouwens opviel waren de vele gezinnen met (zeer) kleine kinderen, geen idee wat die kleine peuters en kleuters daar nu voor een lol aan hebben :S
    pi_20976787
    Ben net 1 dag terug en heb er maar 1 woord voor FANTASTISCH.

Echt heerlijk genoten, vooral van onze Scandinavische schone in de Havannaclub. Echt alle vooroordelen over deze (blonde) schonen zijn waar :-). Voor de rest vond ik juist de uitgaansgelegenheden perfect; dat gebonk in de Nederlandse tenten trekt toch alleen maar "lelijk" volk aan, maargoed dat is mijn mening.

Wat betreft het weer; de 10 dagen dat ik erben geweest heb ik wel geteld nul wolken gespot. Temperaturen afwisselend tussen de 30 en 36 graden Celcius. Starbeach vond ik persoonlijk wat minder en prefereerde dan ook het zandstrand in Stalis, waar je heerlijk kon bakken of zwemmen.

Kortom ik raad iedereen die een "jongeren" vakantie wil Kreta aan!
      maandag 2 augustus 2004 @ 17:27:55 #270
    35730 Tuneman
    Niet Likken!
    pi_21014446
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 16:54 schreef wammes64 het volgende:
    Ben net 1 dag terug en heb er maar 1 woord voor FANTASTISCH.

Echt heerlijk genoten, vooral van onze Scandinavische schone in de Havannaclub. Echt alle vooroordelen over deze (blonde) schonen zijn waar :-). Voor de rest vond ik juist de uitgaansgelegenheden perfect; dat gebonk in de Nederlandse tenten trekt toch alleen maar "lelijk" volk aan, maargoed dat is mijn mening.

Wat betreft het weer; de 10 dagen dat ik erben geweest heb ik wel geteld nul wolken gespot. Temperaturen afwisselend tussen de 30 en 36 graden Celcius. Starbeach vond ik persoonlijk wat minder en prefereerde dan ook het zandstrand in Stalis, waar je heerlijk kon bakken of zwemmen.

Kortom ik raad iedereen die een "jongeren" vakantie wil Kreta aan!
    En wel je harses vol stouwen bij Friet van Piet he! Leer eens een beetje de griekse cultuur waarderen.
    Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
    pi_21015202
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 17:27 schreef Tuneman het volgende:
    En wel je harses vol stouwen bij Friet van Piet he! Leer eens een beetje de griekse cultuur waarderen.
    Lekker hoor die Friet van Piet!
      maandag 2 augustus 2004 @ 18:44:47 #272
    35730 Tuneman
    Niet Likken!
    pi_21015878
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 18:10 schreef exit het volgende:

[..]

Lekker hoor die Friet van Piet!
    Dat wel, maar o zo duur. Gewoon belachelijk.

Wij hebben daar vooral gelachen met namen opgeven. Zoals, Andre Rieu, de Cock, Andre van Duin, Frans Bauer en ga zo maar door. Echt wel lachen als je zat bent.
    pi_21054378
    Zit er nu.

Erg leuk, maar jezus wat een Nederlanders hier! Niet normaal meer. Stappen is top. Iedere dag van 22:00 tot 23:00 eten, even opfrissen en dan vanaf half 1 gaan stappen tot een uur of vier / vijf.

Jammer dat de politie zo streng is voor de cafe's daar.
      donderdag 5 augustus 2004 @ 11:56:11 #274
    35730 Tuneman
    Niet Likken!
    pi_21072380
    quote:
    Op woensdag 4 augustus 2004 16:20 schreef sizzler het volgende:
    Zit er nu.

Erg leuk, maar jezus wat een Nederlanders hier! Niet normaal meer. Stappen is top. Iedere dag van 22:00 tot 23:00 eten, even opfrissen en dan vanaf half 1 gaan stappen tot een uur of vier / vijf.

Jammer dat de politie zo streng is voor de cafe's daar.
    Is dat stukje over die Nederlanders en de politie nou een stukje sarcasme of wat?
    Want toen ik er was viel het reuze mee, ik was er van 21 juli tot 31 juli. Maar jah, ik zoek de hollanders ook niet op, was meer in de havanna bar te vinden.

En politie heb ik wel geteld 1 keer zien rond lopen, en dat was op de laatste dag voordat we vertrokken.
    pi_21096671
    29-8 ga ik voor 15 dagen naar Hotel Ambrosia, Malia. Had er ontzettend veel zin in totdat ik op vakantiereiswijzer de reacties van bezoekers zag staan!

Goor eten, dode dieren in het zwembad, onvriendelijk personeel, slechte bedden.....dit wordt een holiday in hell!!!

Is er misschien iemand met positieve ervaringen????
    Iedereen is een hoer, alleen de prijs is anders!
    pi_21100846
    Ben net terug en het was superrrrrrrrr!!!!

Vraagje: hoe heet dat nummer dat veel op Starbeach te horen was met die saxofoon erin???
    pi_21103721
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 16:47 schreef Julia_is_lief het volgende:
    Ben net terug en het was superrrrrrrrr!!!!

Vraagje: hoe heet dat nummer dat veel op Starbeach te horen was met die saxofoon erin???
    Rune - Calabria

Valt me op dat veel mensen die niet naar Kreta zijn geweest er niks aanvinden (commentaar als "saai" en "eentonig") maar met je vakantie in je achterhoofd is ie wel erg lekker

Vond m trouwens sowieso al goed aan te horen; heb m ook in NL al een paar keer gehoord namelijk.
    pi_21109021
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 19:05 schreef Drej het volgende:

[..]

Rune - Calabria

Valt me op dat veel mensen die niet naar Kreta zijn geweest er niks aanvinden (commentaar als "saai" en "eentonig") maar met je vakantie in je achterhoofd is ie wel erg lekker

Vond m trouwens sowieso al goed aan te horen; heb m ook in NL al een paar keer gehoord namelijk.
    Thanx!! Hij staat nu op!! Inderdaad, met het strand en de boulevard nog vers in het geheugen is ie super!!

Ik vind Able to Love van Benny Benassi ook ineens leuk, terwijl ik dat vorig jaar een baggernummer vond... ja, vakantie doet rare dingen met je!!!! Ander Kreta plaatje trouwens: Laurent Wolf met Saxo

Heb jij je op Kreta net zo vermaakt als ik?
    pi_21124343
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 23:13 schreef Julia_is_lief het volgende:

[..]
    Zal dat nummer ook eens downl... eh kopen

Kreta was zeker lekker! Het uitgaan was iets minder dan ik me had voorgesteld, maar op zich was het prima. Vrijwel elke avond gingen we eerst naar Circus (waar ze in een hoekje buiten allemaal kussens op de grond hadden gelegd zodat je lekker onderuitgezakt kon zitten / liggen) en daarna naar een andere willekeurige tent.

Ook leuk was die bungeejump op starbeach. Ik was 21 juli jarig en toen mocht ik van mn vrienden zo'n sprong maken... heel gaaf

BTW in welk appartement zat je? WIj zaten in Michalis... echt super! Verhouding jongens / meiden was alleen een beetje jammer Bovendien zaten er ook veel stelletjes.
    pi_21125516
    Hej Drej

Haha, het nummer is volop te 'koop' ;-)
    Ik was al eerder op Kreta geweest, dus uitgaansleven was zoals verwacht. Je moet uit het grote aanbod de leukste plekken eruit zoeken, ik was veel in de Baja, Circus, La Luna en af en toe in t Hof te vinden. Heb ook nog een avondje een Partyboot geboekt, dat was errug gezellig!!!

Nog gefeliciteerd!!! Ik ben dinsdag jarig, maar met een Bungyjump maak je mij en vooral mijn omgeving niet blij: afgaande op mijn zwakke maag in het vliegtuig, denk ik dat de mensen op hun strandbedje vlakbij de bungy niet erg blij zouden zijn ;-)

Ik zat in Apt Maria Beach, in een zijstraat van de boulevard, op 5 minuten van de NRG. Heerlijk rustig, en tegelijk zeer centraal gelegen!!! Wij hadden wel drama-medebewoners: de onderverdieping is op een nacht compleet gesloopt met poederbrandblussers door 4 tukkers... lekker dan!!!
      zondag 8 augustus 2004 @ 12:46:02 #281
    85718 Drej
    Partyboy
    pi_21129688
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 20:06 schreef Julia_is_lief het volgende:

[...]
    Best een lekker nummer inderdaad! Gisteren gelijk maar ff gekocht

Wel gaaf dat je die partyboot hebt geboekt! Waar kon je dat eigenlijk doen? En hoe was dat verder? Grote groep jongeren die een hele avond / nacht de kust onveilig maken op een jacht ofzo? Jammer dat wij niet wisten dat dat kon, anders hadden we zeker hetzelfde gedaan... ff mn ondertitel waar maken

Trouwens inderdaad niet echt verstanding om met een zwakke maag zo'n sprong te maken... mag je de rest van de dag de gaan schoonmaken

Gelukkig hadden wij niet van die rampenburen als jij. Er zaten wel veel lompe figuren bij maar die kon je gewoon negeren. Een keer lag er op een bankje op de verdieping van ons appartement wel een gozer die helemaal bezopen was. Hij liep nogal te klooien met een aansteker, dus onze buren (twee Friese meiden) waren bang dat ie de hele boel in de fik zou steken... heb dus voor de zekerheid maar even zijn aansteker afgepakt, hem gevraagd waar zijn eigen appartement was en hem daarna daar maar even gedropt
    pi_21137125
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 19:32 schreef cougar21 het volgende:
    zal je wel laten weten hoe het was! .

Hoop eigelijk dat iemand hier er wat van weet, aangezien er zeer weinig te vinden is op internet over stalis/ app dias.
    En ben je al terrug, vertel vertel??? Ik ga komende zondag
    pi_21200857
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 12:46 schreef Drej het volgende:

[..]
    Ey Drey

Mm, zo te horen waren er een hoop ontspoorde mensen in Chersonissos aanwezig!!! Ach, je hebt nog es iets om te lachen dan he!
    Partyboot was via Beachmasters, de reisorganisatie waarmee ik op vakantie was, in samenwerking met Bizz Travel, Husk, Hotelplan en nog een paar van dat soort bedrijven. Daardoor had je een vrij gemengd publiek aan boord, en dat was heel leuk! Gewoon een beetje dansen op de muziek van een DJ, goedkoop indrinken (bier en fris 1,50, breezer 3 euro), je kreeg een bordje met lekkers van een stel grieken die op het achterdek aan het barbequen waren, kortom: hoge chillfactor!!! En dat voor 25 eurootjes!

Ik moet zeggen dat ik nu na een kleine week weer thuis, heel erg graag weer terug wil!!!!!! En jij????
    pi_21201312
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 09:49 schreef Julia_is_lief het volgende:

[..]
    Of ik terug wil? Duidelijk! Ben sinds 25 juli alweer terug en vanaf de 27e weer aan het werk, dus zet mij maar weer in Kreta hoor

Jammer dat we die boot niet hebben gedaan, zo te horen was het echt supervet! We hebben wel een jeepsafari gedaan en dat was echt lachen... in totaal waren we met z'n zevenen op vakantie en we gingen met onze 'vakantieburen' en nog een paar andere Nederlanders en Duitsers zo'n safari doen. Er waren twee gidsen, waarvan één Nederlander (Gerard) die een beetje een hekel had aan Duitsers en daarom expres met ons Nederlanders optrok. Op een gegeven moment zat ik achter het stuur en hij had allemaal kleine peertjes geplukt van bomen die langs de weg stonden... gingen we al rijdend peren gooien Beetje flauw als je het zo vertelt, maar toen was het echt lachen

BTW nog gefeliciteerd met je verjaardag!

[ Bericht 1% gewijzigd door Drej op 11-08-2004 10:37:37 ]
      FOK!fotograaf woensdag 11 augustus 2004 @ 10:30:54 #285
    25504 Ronhui
    Ja...Dus...?
    pi_21201424
    26 augustus ga ik naar chersonisos. Lekker luieren in eerste instantie. Hopen dat het uitgaan dan ook nog wat is. Ga mee met een vriend van me, die zou eerst met zijn vriendin gaan, maar dat is uit gegaan (vervelend voor mij)

Ben er 2 jaar geleden ook geweest, toen zat ik in Lefteris, nu zit ik in michalis!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 11:17:46 #286
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_21202292
    heee een kreta topic

Net geboekt voor 6 september... ik zal even gaan lezen of er interessante dingen in deze reeks staan

verkapt tvp-tje
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_21202847
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 11:17 schreef Shark.Bait het volgende:
    heee een kreta topic

Net geboekt voor 6 september... ik zal even gaan lezen of er interessante dingen in deze reeks staan

verkapt tvp-tje
    In Rethymnon kun je iig MacDonalds eten, Shark. Take a note. .
    I´m back.
      woensdag 11 augustus 2004 @ 13:39:50 #288
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_21205876
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

Ik heet geen Shinadul hoor! Ik ga naar de pizza boer
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_21205914
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 13:39 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heet geen Shinadul hoor! Ik ga naar de pizza boer
    Pizza's vernuecken ze ook hoor.
    I´m back.
    pi_21214447
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 09:49 schreef Julia_is_lief het volgende:

[..]
    Heeey ik ga ook via beachmasters, de 15e gaan we. Is dat nog een beetje relaxt geregeld daar? en is de leiding nog een beetje gezellig? Wat is leuk om te doen en wat niet? Die boottrip klinkt in ieder geval heel cool.
    Ik ga met 4 vrienden een weekje genieten, ik heb er zwaar zin in.
    pi_21216777
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 19:21 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Heeey ik ga ook via beachmasters, de 15e gaan we. Is dat nog een beetje relaxt geregeld daar? en is de leiding nog een beetje gezellig? Wat is leuk om te doen en wat niet? Die boottrip klinkt in ieder geval heel cool.
    Ik ga met 4 vrienden een weekje genieten, ik heb er zwaar zin in.
    Joh ik ga ook de 15de met strandmeesters. Misschien zie ik je wel
    hoe laat vertrekken jullie?
    pi_21216824
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 11:42 schreef Ryan3 het volgende:
    Kijk eens aan, dat ga ik dan morgen maar eens doen
    't Is er geloof ik nog wel warm he? Ik heb maar 1 lange broek en 1 vest ingepakt.
    pi_21217637
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 21:03 schreef Tjen het volgende:

[..]

Joh ik ga ook de 15de met strandmeesters. Misschien zie ik je wel
    hoe laat vertrekken jullie?
    Ook toevallig! wij moeten al om 6:05 met het vliegtuig, dus dat word 4 uur op schiphol en dus nog vroeger m'n nest uit, ik kijk er nu al naar uit . En jullie?
    pi_21220170
    Ik ben alweer een weekje terug, helaas..... zou er zo weer heen willen , was wederom super!
    Zat in appartment Sonia Mare, op de begane grond met een gigantisch terras, dat was wel lekker...

Hier staan mijn foto's voor de geinteresseerden.....
    Signature?
    pi_21224287
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ook toevallig! wij moeten al om 6:05 met het vliegtuig, dus dat word 4 uur op schiphol en dus nog vroeger m'n nest uit, ik kijk er nu al naar uit . En jullie?
    Cool, wij vertrekken dan ook vlucht 739. Waar gaan jullie? Ik ga met 2 vrienden naar Stalis voor 2 weken app. Dias. We kijken er zeker naar uit, nog nooit geweest hopelijk nog een beetje gezellig druk daar, sow tegen het eind van het seizoen.
    Alleen ga ik niet pitten zaterdag. Wij moeten sowiesow al 2 uit huis om op tijd aan te komen op Schiphol. Ach ja zo hebben we wel nog de hele zondag.
    pi_21229019
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Tjen het volgende:

[..]

Cool, wij vertrekken dan ook vlucht 739. Waar gaan jullie? Ik ga met 2 vrienden naar Stalis voor 2 weken app. Dias. We kijken er zeker naar uit, nog nooit geweest hopelijk nog een beetje gezellig druk daar, sow tegen het eind van het seizoen.
    Alleen ga ik niet pitten zaterdag. Wij moeten sowiesow al 2 uit huis om op tijd aan te komen op Schiphol. Ach ja zo hebben we wel nog de hele zondag.
    Jep wij hebben hetzelfde vluchtnummer, je herkent me zo aan mn oranje haren . Wij slapen in appartement Erofili met z'n vijven dus maar gaan maar 1 week . En wij dachten er eerst ook over om niet te pitten die nacht, maar dat hebben we toch maar afgeblazen. Ik heb namelijk afgelopen zondagnacht ook de hele nacht niet geslapen op een feestje en ik ben nu nog verkouden en vermoeid, dat wil ik op de vakantie zeker niet meemaken.
    pi_21284403
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 11:56 schreef Tuneman het volgende:

[..]

Is dat stukje over die Nederlanders en de politie nou een stukje sarcasme of wat?
    Want toen ik er was viel het reuze mee, ik was er van 21 juli tot 31 juli. Maar jah, ik zoek de hollanders ook niet op, was meer in de havanna bar te vinden.

En politie heb ik wel geteld 1 keer zien rond lopen, en dat was op de laatste dag voordat we vertrokken.
    Het stikte er van de Nederlanders, 's avonds op de boulevard waren de Nederlanders veruit in de meerderheid en op Star Beach helemaal.

De politie is er heel erg streng voor de lokale bevolking. Twee voorbeelden: ze geven bijna geen werkvergunningen af dus in een cocktailbar kwam de bediende opeens met een cocktail bij ons zitten omdat er een politieagent gespot was op de boulevard. Als ze haar pakte kon ze de gevangenis in. En er wordt erg op geluidoverlast gelet. We zaten op een terras van de Status Club, tegenover ons de club zelf met de hele voorkant open. Knallende muziek. Opeens doet een van die Grieken de glazen schuifmuur dicht. Weg muziek en iedereen achter het glas. Een minuut later komt er een politieagent voorbij en weer een minuut later gaat de schuifdeur weer open en staat iedereen weer half op straat te dansen met een vette beat.
      zondag 15 augustus 2004 @ 16:03:13 #298
    521 ruby
    Hell yeah!
    pi_21303717
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 13:10 schreef Remquito het volgende:
    29-8 ga ik voor 15 dagen naar Hotel Ambrosia, Malia. Had er ontzettend veel zin in totdat ik op vakantiereiswijzer de reacties van bezoekers zag staan!

Goor eten, dode dieren in het zwembad, onvriendelijk personeel, slechte bedden.....dit wordt een holiday in hell!!!

Is er misschien iemand met positieve ervaringen????
    Nou, succes met je hotel. Als het echt dramatisch is, is er misschien de mogelijkheid om je beklag te doen bij een reisleid(st)er, misschien dat je een andere accommodatie krijgt?

Wij gaan trouwens ook de 29e! Ik kreeg gisteren de tickets per email en daar stond op vermeld dat onze vlucht om 05.15 uur is. Lekker op tijd dus. Dat houdt in dat we zo rond een uur of 10 al kunnen genieten van het Griekse leven. Damn, ik heb er zin in.

Wij zitten in Stalis, appartementen Stelios. Dat zit tussen Malia en Chersonissos in.

Dit is overigens m'n tweede keer Kreta. De eerste keer zaten we in Koutouloufari; dat zit boven Chersonissos en ik vond het echt super daar. Lekker rustig autentiek dorpje maar enorm gezellig.
    Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
      zondag 15 augustus 2004 @ 16:06:57 #299
    521 ruby
    Hell yeah!
    pi_21303777
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Tjen het volgende:

[..]

Hey wat grappig. Ik had een paar weken geleden een poging gedaan om app. Dias te boeken voor twee weken maar toen werd ik de volgende dag gebeld door die organisatie (Bizz Travel) dat de vlucht vol zat, maar de accommodatie niet. Schoot niet echt op dus. En toen heb ik m'n reisje als vanouds weer bij Sunweb geboekt. Nu zit ik dus evengoed in Stalis, maar dan in een ander appartementencomplex.

En wat betreft gezelligheid aan het einde van het seizoen, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Er zijn nog zat vakantiegangers tegen die tijd. Alleen wat jeugd betreft zal het misschien iets minder zijn dan in het hoogseizoen, maar waarschijnlijk lopen er nog genoeg jongeren rond.
    Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
    pi_21367015
    Hey ik ga de 22 lekker naar Cherchonissos! Meer mensen die dan ook gaan?
    -
    -
    pi_21402026
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 10:51 schreef Tallz het volgende:
    Hey ik ga de 22 lekker naar Cherchonissos! Meer mensen die dan ook gaan?
    Nee, maar ik pak wel vannacht om 5:00 het vliegtuig naar Cherchonissos
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')