Zie ook het oudere topic Kreta.
Externe links:
- Explore Crete
- InterKriti.org
- kreta.pagina.nl
- West-Crete.com
En mijn favo-plekje op het eiland: Youth Hostel Plakias.
quote:In iedere reisgids kan je lezen dat het eten smiddags warm is en daarna langzaam afkoelt. Als je het heet wilt eten moet je om lunchtijd aan tafel verschijnen. Je mag bovendien, en dat is de Griekse koks zelfs een eer, in de keuken kijken of het je bevalt. Ik heb dat van de lente meerdere malen gedaan en trof inderdaad altijd blij lachende gezichten bij de bediening en in de keukens aan. Savonds nam ik dan nog wat tapas: kleinere hapjes en een salade.
Op donderdag 14 augustus 2003 12:09 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het eten in de taverne's van Platanias echter is niet echt puik. Erg amateuristisch. Kijk niet gek op als je gewoon lauw warm voer krijgt opgediend. Wel altijd met een vriendelijke smile, maar ik was blij dat ik weg was, vanwege het eten...
quote:De "Disk van Phaistos" heb ik op 10 mei nog in Zaal III van het Herkleion Archaeological Museum gezien.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:38 schreef Ryan3 het volgende:[..]Festos en de disk van Festos, dit laatste ondanks bezoek aan archeologisch museum in Iraklion waar ik dacht dat je hem kon zien, gemist. Volgend jaar maar weer wat anders.
Misschien was het nu gewoon te warm maar in begin mei heb ik het er erg naar mijn zin gehad en een dagboek bijgehouden van alle overweldigende indrukken.
Op één punt ben ik het met je eens: elke plaats heeft bergopwaarts en in kloven en valeitjes vuilhopen op een manier die we hier "wilde stort" noemen. Bij navraag bleek dat het juist buitenlandse bouwondernemers en horeca's zijn die lukraak hun troep dumpen.
Zoals je misschien uit de geschiedenis hebt begrepen zijn er ook de afgelopen eeuw nogal wat moordpartijen en oorlogen geweest waardoor een groot deel van de bevolking is uitgemoord. Veel van de ondernemingen zijn als het ware een nieuwe bezettingsmacht: de jongste invasie die Kreta overkomt.
Natuurlijk mag het wildstorten niet maar het is integenstelling tot de officieele vuilnisdienst gratis. Helaas zijn de nalevingen en toezicht op de misschien ook nog niet streng genoege mileuwetten daar nog al achter bij onze hedendaagse. Reken maar dat het de geboren en getogen Kretenzers ook een bron van ergernis is: het verpest het bronwater, is een gevaar voor loslopend vee en verziekt boomgaarden, akkers en natuurschoon.
Erover klagen bij je touroperator zet op den duur de lokale overheid onder druk deze wilde stort aan banden te gaan leggen. Dat vertelde mij een geboren en getogen Kretenzer: de toerist moet zelf aangeven de natuur meer te waarderen dan nog nieuwere matrassen en snellere magnetronpiepschuimbakjes enz aan te treffen en te weten dat de troep van vorig jaar in de vlindervalei ligt.
Uiteindelijk is het ook aan de consument, toerisme als vorm van plundering en uitbuiting, te helpen Kreta's prachtige natuur te behouden.
quote:Ik weet niet of het waar is wat jij zegt of dat het althans opgaat voor Platanias, waar 's middags niemand in de taverne's aan tafel zit. Ik kreeg gewoon de indruk dat een groot aantal goedbedoelende amateurs, op een uitzondering na, zo snel mogelijk wiilde incashen op de grote stroom van toeristen. Je ziet iig dat die lui een veel hogere levensstandaard hebben dan veel andere Kretenzensers. Mij werd verteld dat velen hun jaarsalaris in 7 maanden tjd verdienen en dan weer teruggaan naar Athene waar ze vandaan komen.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:[..]
In iedere reisgids kan je lezen dat het eten smiddags warm is en daarna langzaam afkoelt. Als je het heet wilt eten moet je om lunchtijd aan tafel verschijnen. Je mag bovendien, en dat is de Griekse koks zelfs een eer, in de keuken kijken of het je bevalt. Ik heb dat van de lente meerdere malen gedaan en trof inderdaad altijd blij lachende gezichten bij de bediening en in de keukens aan. Savonds nam ik dan nog wat tapas: kleinere hapjes en een salade.
Als ik hier thuis een groot bakblik lasagna maak of mousaka dan is die ook smiddags warm maar savonds laat en de volgende dag neem ik rustig nog een stuk dan inmiddels is afgekoeld. Niks mis mee: lekkerder zelfs. Idem met mn gehaktballetjes in saus etc... Wees blij dat ze geen magnetronvoedsel serveren!
quote:Wij hadden de rondleiding afgetrapt en zijn zelf het museum gaan bezoeken en hebben de disk dus niet gezien.
De "Disk van Phaistos" heb ik op 10 mei nog in Zaal III van het Herkleion Archaeological Museum gezien.
quote:Favoriete plekken zijn voor mij Falarssos aan de noordwestkust met een paradijselijk min of meer nog rustig strand en Kalyves, mooi rustig stadje met mooi strand en weinig toeristen, ongeveer 15 km van Soudia/Chania afslag. En plaatsjes als Chora Sfakion (Sfakia in de wandeling), Agia Roumelie en Agia Galini aan de Lybische zee. Wie niet van toeristen houdt kan zich beter vervoegen tot de zuidkust iig. Het berglandschap van de Lefka Ori en het Ida gebergte zijn zeer indrukwekkend, alsmede trouwens de hoogvlakten in de Lekfa Ori. Oostelijker dan Iraklion ben ik niet geweest, maar Agios Nicolas en Vai schijnen ook de moeite waard te zien. Net als de Venetiaanse binnenstad van Chania en Rethymnon trouwens, waarbij die laatste wat mij betreft favoriet is. O, ja en in Rethymnon zit tegen over het toersitenburea ook een MacDonald, voor wie de Griekse dis even teveel is.
Misschien was het nu gewoon te warm maar in begin mei heb ik het er erg naar mijn zin gehad en een dagboek bijgehouden van alle overweldigende indrukken.
quote:De geschiedenis van Kreta en de opgravingen van resten van de Minoïsche cultuur verdienen een eigen topic in C&H. M.n. de theorie van Wunderlich over Knossos is zeer interessant. Het vuil in de bergen is erg hinderlijk. Ik heb er wel wat over gezegd tegen 1 van die reisleiders, maar die zegt dat het voor een deel voortkomt uit de traditie van de Kretenzers om nu eenmaal alles in de natuur te dumpen. Tot vrij recent produceerden ze alleen organisch afval, wat geen kwaad kon, nu met de modernisering is er ook sprake van het dumpen van anorganisch afval. Ook de stranden houden ze niet echt schoon is mijn ervaring. Ligt ook aan het toerisme idd. Iig waren er toch wat negatieve punten aan mijn vakantie en heb ik besloten om volgend jaar gewoon weer wat anders te doen. Er is ook nog zo veel te bekijken.
Op één punt ben ik het met je eens: elke plaats heeft bergopwaarts en in kloven en veiltjes vuilhopen op een manier die we hier "wilde stort" noemen. Bij navraag bleek dat het juist buitenlandse bouwondernemers en horeca's zijn die lukraak hun troep dumpen.
Zoals je misschien uit de geschiedenis hebt begrepen zijn er ook de afgelopen eeuw nogal wat moordpartijen en oorlogen geweest waardoor een groot deel van de bevolking is uitgemoord. Veel van de ondernemingen zijn als het ware een nieuwe bezettingsmacht: de jongste invasie die Kreta overkomt.
Natuurlijk mag het wildstorten niet maar het is integenstelling tot de officieele vuilnisdienst gratis. Helaas zijn de nalevingen en toezicht op de misschien ook nog niet streng genoege mileuwetten daar nog al achter bij onze hedendaagse. Reken maar dat het de geboren en getogen Kretenzers ook een bron van ergernis is: het verpest het bronwater, is een gevaar voor loslopend vee en verziekt boomgaarden, akkers en natuurschoon.
Erover klagen bij je touroperator zet op den duur de lokale overheid onder druk deze wilde stort aan banden te gaan leggen. Dat vertelde mij een geboren en getogen Kretenzer: de toerist moet zelf aangeven de natuur meer te waarderen dan nog nieuwere matrassen en snellere magnetronpiepschuimbakjes enz aan te treffen en te weten dat de troep van vorig jaar in de vlindervalei ligt.
Uiteindelijk is het ook aan de consument, toerisme als vorm van plundering en uitbuiting, te helpen Kreta's prachtige natuur te behouden.
quote:Ik neem nooit rondleidingen en kan daardoor op eigen tempo kijken: heb er een hele dag in doorgebracht: geen zaal overgeslagen! Bovendien had ik de catalogus geleend van iemand uit ons apartementencomplex zodat alles te bestuderen was: dat is ook een economische tip: ga een dagje later dan de 'groep' en leen zo'n boek.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
Wij hadden de rondleiding afgetrapt en zijn zelf het museum gaan bezoeken en hebben de disk dus niet gezien.
Voor wie naar het Heraklion Archaeological Museum gaat: wacht niet tot je moe bent van alle indrukken maar bekijk meteen de speciale tentoonstelling over een gouden zegelring in de laatste zaal bovenin.
Verder inderdaad op chronologische volgorde van zaal 1 tm 20.
Een verzoek aan de mensen die nu in Chersonissos zitten. Wanneer jullie langs het restaurant onder app. Maria lopen (dat heet Yaris), doe dan Mr. Souflaki de groeten. Hij werkt daar alleen 's nachts en maakt daar dan Souflaki op de barbecue. Hij is heel cool!
En ga ook eens lekker eten bij Tropical. Dat zit achter het wester strand. Niet zo groot, maar best gezellig, uitzicht over het strand, lekker eten, goeie muziek en de eigenaar is cool!
alleen jammer van het strand en het strand beleidt daarro
quote:daar liepen de kakkerlakken over de dansvloer rond!
Wij zijn veel naar Club Status geweest. Muziek en crew is daar geweldig!
Arena is wel een mooie tent, mooi lief nederlands personeel
Verder is Nico van The Saloon de koelste propper, het strand is kut met die ligbedden (loop helemaal naar rechts en het is beter). Het bier is alleen maar Heineken De barvrouwen zijn niet zo terughoudend, word goeie muziek gedraaid (weinig rnb behalve eminem of in de daarin toegewezen tenten zogezegd
) Grieken kunnen niet rijden, ouzo is vies, die banden achter speedboat zijn gaaf, zeewater is vies
Zweden zijn lieve mensen.
Zo, ik kon er wel een lang verhaal van maken maar die staan er al zoveel, dus dit is beter.
Maar goed gisterennacht dus niet uitgeweest omdat we terugkwamen, ga ik nu weer douchen en kunnen we weer weg.
Dahaaaag
en dat NRG vond ik het toppunt van triestheid met dat gebeuk maar dat is mijn mening
quote:Ben ik mee eens maar boven amnesia & camelot ownde 1 place:
Op zondag 24 augustus 2003 00:21 schreef DAMH het volgende:
Ik vond juist Amnesia en Camelot de leukste tenten,,,en dat NRG vond ik het toppunt van triestheid met dat gebeuk maar dat is mijn mening
Homus
(Jeff Mills & Deep Dish gezien daar)
Voor iedereen die foto's wil zien en een leuk achtergrondje wil hebben van Starbeach (Zelf gemaakt) kunnen gaan naar :
C ya
Eerste week een rondreis en de tweede week zitten we in een appartement in Chersonisos.
quote:goh toevallig , zit jij in het zelfde vliegtuig vanavond
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:48 schreef Meimeltje het volgende:
Nu nog 1 dag
3 wodka/jus voor 5 eurie 2 cocktails voor 5 eurie..de heel avond 2 voor 1 en 3 voor 1...maaltijden (de brasserie) tussen de 5 en 10 euro en dan krijg je me toch een bord vol...lang leven de britten..heb een geweldige tijd gehad 1 klein vechtpartijtje gezien en vooral heel veel gefeest tot in de vroege uurtje (aangezien er 24uur barretjes zijn malia is the best ...zelfs de mcdonalds was goedkoper in malia hahaha
we hadden dit jaar voor het eerst appartement en het is uitstekend bevallen, het eten is echt goedkoper dan hier.. we waren voor voorgerecht, hoofd en nagerecht en drinken zo'n 30 euro kwijt voor 2 personen en dan had je veel en heerlijk eten ( vooral bij Symposium
)
quote:Waar ga je naar toe??
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:57 schreef Joene het volgende:
Nog 2 weekjes
quote:We hebben voor de goedkoopte een apartementje in hersonissos (ben ik al is geweest) en gaan met een auto / jeepje een paar dagen het binnenland en daar slapen bij Bed en breakfast
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Waar ga je naar toe??
(leuk om daar mn oude kennissen weer op te zoeken)
Groetjes
quote:nee , wel zaterdag de tickets binnen gekregen enzo
Op maandag 13 oktober 2003 07:56 schreef YPPY het volgende:
Nog minder dan een week! Heb je al gepakt?
Mocht je in Plakias komen (zie kaartje in openingspost), doe iedereen dan de groeten van me.
quote:Voor feesten en uitgaan moet je naar Chersonissos, alleen volgens mij is het in juni nog niet zo heel druk.
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ik ga waarschijnlijk begin juni (tussen eindexamen en de uitslag daarvan) naar Kreta. Ik wou eigelijk weten of het dan wel al een beetje druk is? En waar kunnen we het beste gaan zitten op het eiland (we houden van feesten ne het strand)
quote:Zie de verslagen van BwennieBren en Lurky in de vorige delen van dit topic.
Op dinsdag 4 november 2003 16:06 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ik ga waarschijnlijk begin juni (tussen eindexamen en de uitslag daarvan) naar Kreta. Ik wou eigelijk weten of het dan wel al een beetje druk is? En waar kunnen we het beste gaan zitten op het eiland (we houden van feesten ne het strand)
Nu ga ik met mijn ouders op vakantie, en hebben we Kreta op het oog. Ik heb alle topics al doorgelezen, en heb al wel een idee, maar wil jullie mening nog even weten...
Ik ga dus met mijn ouders. Heel veel jongeren, en Lloret praktijken vinden hun niet leuk. Maar ik wil wel (Nederlandse) jongeren tegen kunnen komen. Maar er moeten er niet te veel zijn dus. Verder gewoon strand en wat uitgaan. En veel gezelligheid met een boulevard ed...
Wat is dan het beste? Malia, Choronissos, of toch een andere stad?
Mijn vriend en ik willen komende zomer 15 dagen naar Kreta. Nou hebben we al heel wat afgelezen op internet, waaronder de topics op Fok, maar eigenlijk hebben we nog niet echt een concreet antwoord gevonden.
Ons probleem is dat we dus al wel weten dat we naar Kreta willen maar nog niet naar welk plaatsje. We zijn op zoek naar een plaats waar geen zuipvakanties worden gehouden maar wat toch wel toeristisch (met bv gezellige terrasjes en eettentjes waar behalve bv Gyros ook andere gerechten te krijgen zijn). Er moet dus wel iets te beleven zijn voor ons als 22 jarig stelletje.
quote:Ik zeg Agios Nikolaos , leuk plaatsje , voldoende terasjes , savonds een leuke sfeer, overdag zijn er verschillende excursies vanuit daar te volgen
Op dinsdag 30 december 2003 15:14 schreef vriendinnie het volgende:
Er moet dus wel iets te beleven zijn voor ons als 22 jarig stelletje.
quote:Er worden ongetwijfeld excursies daarheen georganiseerd. Maar dat is wel vroeg opstaan, aangezien het zeker 3 uur (zo niet meer) reizen is vanuit Agios Nikolaos. Je zou ook op eigen gelegenheid een dag voor de wandeling al kunnen vertrekken richting Hania of de Omalos-hoogvlakte (waar de kloof begint). Met de gewone lijnbussen is dat goed te doen. Het voordeel is dat je zeer vroeg kunt starten, dus voor de grote mensenmassa uitloopt.
Op donderdag 1 januari 2004 18:34 schreef Sjappie het volgende:
Aan Agios Nikolaos heeft mijn vriendin(nie) ook al gedacht. Auto huren wilden we zeker doen, maar ik vroeg me af of van daar uit de Samaria-kloof te bereiken is (qua reistijd) om de wandeling te doen.
Zie ook de links die ik in de openingspost heb gezet.
quote:Heb je enig idee hoe lang je met die lijnbussen onderweg bent? We willen namelijk sowieso een auto huren maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange wandeling geen zin meer hebt om dat hele stuk terug te rijden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dat hele stuk met openbaar vervoer.
Op zaterdag 3 januari 2004 00:56 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Er worden ongetwijfeld excursies daarheen georganiseerd. Maar dat is wel vroeg opstaan, aangezien het zeker 3 uur (zo niet meer) reizen is vanuit Agios Nikolaos. Je zou ook op eigen gelegenheid een dag voor de wandeling al kunnen vertrekken richting Hania of de Omalos-hoogvlakte (waar de kloof begint). Met de gewone lijnbussen is dat goed te doen. Het voordeel is dat je zeer vroeg kunt starten, dus voor de grote mensenmassa uitloopt.
Zie ook de links die ik in de openingspost heb gezet.
Probleem is dat we liever niet overnachten in de buurt van de Samaria Kloof. Dit in verband met het feit dat we ook die nacht gewoon voor ons appartement in Agios Nikolaos moeten betalen. Dus eigenlijk zijn we nog op zoek naar een ander alternatief. Ja, echt makkelijk zijn we niet
quote:Alleen jammer dat die site het niet doet
Op zondag 4 januari 2004 12:51 schreef -En4Cer- het volgende:
WWW.KRETA2004.TKHere we come!
quote:Doet het wel
Op zondag 4 januari 2004 13:09 schreef D-LOW het volgende:[..]
Alleen jammer dat die site het niet doet
Alleen beetje vaag, soms moet je ff keer F5'en wanneer hij aangeeft
dat de site niet geladen kan worden.
Niet dat de site verder erg professioneel is hoor
quote:De Samariakloof start middenin de bergen en eindigt aan zee. Het is dus niet zo dat je je auto kan achterlaten bij de ingang en daar uiteindelijk weer terugkeert. Vanaf het eindpunt van de kloof wordt je per boot vervoerd naar een plaatsje aan de zuidkust van Kreta (Chora Sfakia of eventueel Paleochora) en vanuit daar kun je een bus nemen terug naar de noordkust (Chania of eventueel Rethymno).
Op zondag 4 januari 2004 12:51 schreef vriendinnie het volgende:[..]
Heb je enig idee hoe lang je met die lijnbussen onderweg bent? We willen namelijk sowieso een auto huren maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n lange wandeling geen zin meer hebt om dat hele stuk terug te rijden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor dat hele stuk met openbaar vervoer.
Probleem is dat we liever niet overnachten in de buurt van de Samaria Kloof. Dit in verband met het feit dat we ook die nacht gewoon voor ons appartement in Agios Nikolaos moeten betalen. Dus eigenlijk zijn we nog op zoek naar een ander alternatief. Ja, echt makkelijk zijn we niet
Je zou je auto dus in Chania kunnen achterlaten en vanuit daar de bus de bergen in naar het startpunt van de kloof. Die bus doet er denk ik ongeveer anderhalf uur over, en gaat 's ochtends heel frequent. Het is wel aan te raden een beetje vroeg (uiterlijk 8:00 uur) in Chania te zijn, anders red je het niet. Mijn inschatting is dat het haast niet te doen is, de kloof is maar liefst 18 kilometer lang, vergis je niet in de afstand.
Met lijnbussen ben je overigens wel een tijd onderweg, 1 of 2 overnachtingen is dan zeker aan te raden.
Meer info: http://www.samaria.west-crete.com/
Er zijn overigens 100-en kloven op Kreta, je zou er ook één dichter bij Agios Nikolaos kunnen zoeken. Zie ook http://www.explorecrete.com/gorges.html.
Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.
quote:Uitgaan is in Chersonissos goed, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Elke dag pak je een andere discotheek waar je lang doorhaald. Ik rekende op zo'n 50 euro per dag en daar heb ik het aardig mee gered. Iets er over heen gegaan maar dat boeide me op dat moment niet, het ligt er ook aan hoeveel je drinkt en wat je wil gaan doen daar.
Op donderdag 8 januari 2004 21:28 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik ga waarschijnlijk midden juli met 2 vrienden van me (16,17) naar Chersonissos toe. Iemand nog tips over uitgaan, hoeveelheid zakgeld mee te nemen etc.?Hotel enzo regelen we via gogo, dus dat is niet meer nodig.
Ik was per dag zo'n 50 euro kwijt voor eten+stappen.
quote:25 voor het avond eten ongeveer, dag door komen iets van 10 a 15?
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
En hoeveel zijn de anderen kwijt als ze in kreta zitten?
we zitten in hotel maragakis, toevallig iemand die er al ooit geweest is?
van 14 t/m 25 juli (12 dagen) via GoGo in app. Amalthia. Dat wordt 1 grote party
quote:ik at dan ook in de wat betere tenten, niet omdat ik rich ben ofsow,,
Op maandag 19 januari 2004 15:12 schreef sweetroman het volgende:
25 euro voor avond eten>? ik lees overal dat je voor 10 euro een mooie bord vol hebt
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?
Nanda
quote:Ik was in 2 weken tijd iets meer dan 750 kwijt daar...Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Biertje tijdens het stappen: meestal 2 voor 5 euro. En bij andere tenten 3 euro voor 1 biertje.
Op maandag 19 januari 2004 14:13 schreef sweetroman het volgende:
En hoeveel zijn de anderen kwijt als ze in kreta zitten?
quote:welk hotel/app. ga je heen?
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?
Nanda
quote:Er zijn niet echt van die superdiscotheken, meer wel veel kleinere discotheken/danstenten. Wordt over het algemeen gedraaid wat je hier in Nederland ook hoort
Op dinsdag 20 januari 2004 11:37 schreef Miss_Nanda het volgende:
Hallo iedereen,Ik ga dit jaar voor het eerst naar Kreta met nog 3 andere vriendinnen, naar chersonissos (like everybody...;) ). Wij vroegen ons af hoe het uitgaansleven er werkelijk is, iedereen roept wel dat het super is, maar hoe is bijvoorbeeld de verhouding cafe's/discotheken, hoe groot zijn de discotheken en het allerbelangrijkste, wat voor muziek wordt er daar gedraaid! Who has the answers?
Nanda
quote:jup voor mij was het dat wel(khad echt zo iets van wtf is dit aangezien ik alleen maar grote playa's gewend ben
Op dinsdag 20 januari 2004 11:29 schreef sweetroman het volgende:
Hoe zit dat nou precie sm,et het strand daaro?? Is dat echt zo`n giga afknapperig klein rotstukje?
quote:mja op dat strand van chersonnisos(?) zijn we nie echt geweest, meteen weer weggelopen,, en het andere strand waar we heen ginge was in een inham dus niet echte hoge ofsow,,, wel hing er vaak de gele of rode vlag aangezien het er best hard kon waaien..
Op dinsdag 20 januari 2004 23:10 schreef sweetroman het volgende:
En de golven? Kon je der een beetje bodysurven?
kweet nie wat dat bodysurfe is maar je zal het er vast wel kunne. denk ik... alhoewel ik volgens mij niemand heb zien doen (normaal surfe dan)
quote:Starbeach
Op dinsdag 20 januari 2004 18:07 schreef sweetroman het volgende:
Hat strand is dus echt klote? Wie heeft er tips voor een ander mooier strand in de omgeving en hoe kun je daar zsm goedkoopst heen.
quote:http://www.starbeach.gr/
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef sweetroman het volgende:
Starbeach is toch alleen gras?
quote:nahh starbeach kan je zowiezo nie surfe lijkt mij.
Op woensdag 21 januari 2004 21:28 schreef sweetroman het volgende:
dat strand van chersonnisos(starbeach) ligt toch ook in een inham? Dat betekent dus nooit een beetje redelijke golven altijd rustig water of niet?
quote:Heey, das toevallig! Ik ga ook naar Hotel Maragakis. We vertrekken de 12e, en gaan de 26e weer naar huis, dus lopen we elkaar net mis!
* Poogie heeft vakantie geboekt naar chersonissos op 26 juli voor 15 dagen
we zitten in hotel maragakis, toevallig iemand die er al ooit geweest is?
quote:dan weet je wie je kamer heeft ondergescheten als je aankomt
Op zaterdag 24 januari 2004 16:11 schreef tukkeronline het volgende:[..]
Heey, das toevallig! Ik ga ook naar Hotel Maragakis. We vertrekken de 12e, en gaan de 26e weer naar huis, dus lopen we elkaar net mis!
quote:das idd toevallig
Heey, das toevallig! Ik ga ook naar Hotel Maragakis. We vertrekken de 12e, en gaan de 26e weer naar huis, dus lopen we elkaar net mis!
ben benieuwd of het beetje relax hotel is
quote:Ik hoorde van een meid die daar zat dat het 1 grote bende daar was, er werd met bierflesjes gegooid, 's nachts in het zwembad gepist en 's nachts ook vechtpartijen en veel herrie. Ze noemen het ook wel Migeilis.
Op woensdag 28 januari 2004 22:54 schreef ir_baboon het volgende:
Mensen uit Oldenzaal op kreta kiek aan.
Wij vertrekken 11 jullie en zitten in acc. Michalis
quote:http://www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_bezoekers/reacties_acc.php?xid=3207
Op vrijdag 30 januari 2004 14:13 schreef chrisz het volgende:
zijn er nog meer mensen die iets weten over app. michalis??
en of die berichten waar zijn zoals hierboven gezegd wordt??
quote:denk trouwens wel dat je er nie veel zult slapen, lees hier: http://www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_bezoekers/reacties_acc.php?xid=10506
dit hotel ligt gewoon boven een discotheek
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
quote:wow dat is mooi
Op maandag 16 februari 2004 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
Plakias, Zuid-Kreta, 14 februari 2004.
quote:Reactie van een kennis die daar woont...
Op maandag 16 februari 2004 23:32 schreef Virus.NL het volgende:[..]
wow dat is mooi
zoiets verwacht je niet op Kreta
quote:
You've not seen Plakias like this!Nor have I and nor has anyone else alive, apparently.
At 10am on Friday 13th February it started to snow and didn't stop until 4 the next morning. The depth of the snow varied from 20cm to about 40cm, deeper than anyone can remember.
It was incredibly beautiful but also rather sad. Over three quarters of the olive trees in the area have been badly damaged, including most of the ones in the hostel; they just could not hold the weight.
quote:Goh, jij ook al?
Op donderdag 29 januari 2004 15:44 schreef chrisz het volgende:
ik ga ook op 11 juli en zit ook in michalis
Ik heb er zin an! Duurt alleen nog zo lang tot 11 juli
Kun je nagaan, wat een hel het is als je tot 12 juli moet wachtenquote:Duurt alleen nog zo lang tot 11 juli
Hehe, 24 hele uren langer wachten dan ik jongen. Hmm, als je het zo ziet komt 11 juli ineens wel heel dichtbijquote:Op woensdag 25 februari 2004 16:27 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Kun je nagaan, wat een hel het is als je tot 12 juli moet wachten![]()
Ik ben zelf in een ander hotel geweest maar ik kan je Crete Marmaris (of zo) in Chersonnisos wel aanraden. Ons hotel (weet de naam zo niet meer) viel een beetje tegen maar CM zag er goed uit en ik hoorde er een hoop positieve reacties over.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik wil misschien naar kreta/kos kan iemand mij vertellen wat een aanrader is hotels? En plaatsen? Ik ga met 3 andere personeen..........
Mwah best wel. Haal ze over om naar Starbeach te gaan en ze zijn dat strandje vergeten.quote:Op maandag 15 maart 2004 23:51 schreef No0dle het volgende:
mn vrienden willen alleen maar op het strand liggen :/ is kreta dan de moeite voor 15 dagen?
Aightquote:Op maandag 15 maart 2004 23:53 schreef Shirley het volgende:
[..]
Mwah best wel. Haal ze over om naar Starbeach te gaan en ze zijn dat strandje vergeten.
Ik heb ook vaak zat gewoon voor ons appartement op het strand gelegen en dat ging ook prima, je hoeft dus niet eens persee naar Starbeachquote:Op maandag 15 maart 2004 23:51 schreef No0dle het volgende:
mn vrienden willen alleen maar op het strand liggen :/ is kreta dan de moeite voor 15 dagen?
Ik ben vorig jaar ook naar de samarjakloof geweest, was erg mooi en echt de moeite waard! Je hoeft dus echt niet alleen op het strand te liggen hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:51 schreef No0dle het volgende:
Ghehe. maar is het niet zonde van mn euri's om aan het strand te blijven? Ik ben al best op wat mooie plekjes geweest op de wereld, ik hou van natuur![]()
Of is Kreta 100% strand..![]()
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:58 schreef No0dle het volgende:
Pfjooeeiii ! kreta lijkt me nu wel vetinzuipen in de bergen, savonds bieren in het dorp, en afpilsen op het strand ofzo ?
![]()
Zorg er gewoon voor dat je een scooter heb die een beetje bij de tijd isquote:Op woensdag 17 maart 2004 20:07 schreef No0dle het volgende:
Vraagje: scooters in goede staat?![]()
Het komt nog al es voor dat scooters geen remmen hebben enz..
Een paar jaar geleden heb ik met een groep vrienden in dat hotel gezeten en het was goed te doen. Niet echt luxe ofzo, maar ook niet vies of oud.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:52 schreef exit het volgende:
Nu had ik zelf zoiets in gedachten als hotel Heronisoss--> http://www.thomascook.nl/(...)=-1&prid=-1&prevot=4
maar op http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=2160
zijn nou niet echt lovende woorden te vinden over het hotel.
Hoeft ook niet super de luxe te wezen, als het maar schoon en netjes isquote:Op maandag 31 mei 2004 15:00 schreef Virus.NL het volgende:
Niet echt luxe ofzo, maar ook niet vies of oud.
Vooral de pizza's bij het zwembad waren goed te eten (ons ontbijt) want het eten in het restaurant van het hotel was 3x niks.
Flight only naar Heraklion (of Hania), en dan met de bus naar de leukste (en meest zuidelijke) hostel van Europa: Youth Hostel Plakias.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:38 schreef exit het volgende:
Ik wil graag vrijdag gaan boeken, zou het wel leuk vinden als iemand mij nog een leuk hoteletje af of aan kan raden![]()
voor die prijs kun je zelfs 15 dagen gaanquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:34 schreef exit het volgende:
Maakt niet al te veel uit, om indicatie te geven, rond de 600-700 euri voor een 8 dgn
boek dan gewoon via internetquote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:04 schreef DaMadKow het volgende:
Wordt ik net gebeld door het reisbureau dat sudtours ons appartement (Danellis) uit het programma heeft gehaaldVorig jaar ook daar gezeten en dat was ons zo goed bevallen dat we nu weer daarnaartoe zouden gaan.
Nu bieden ze ons voor hetzelfde geld een 2-kamerappartement in "Sonia Mare" aan. Iemand ervaringen met dit appartementencomplex? Het ligt al niet direct aan het strand (zoals Danellis..) dus dat begint al niet goed![]()
Redelijk goed hotel alleen was het eten niet zo ontzettend lekker. Als je halfpension hebt geboekt zul je wel een paar keer ergens anders moeten eten vrees ik!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 09:31 schreef exit het volgende:
Tis gister geregeld, k zit graag wat luxe
ben nu 8 dagen weg voor ¤ 641 en heb Chersonissos Palace geboekt![]()
Nu nog hopen dat het wat is, we shall seee nog 4 weekjes!
Dan loopt het uiteindelijk ook via een reisbureau hoor.... ik heb ook gewoon geboekt via internet. Appartement stond er toen (januari) ook nog gewoon op, maar is dus nu door sudtours gecancelled.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:37 schreef mx_player het volgende:
boek dan gewoon via internet![]()
ik bedoel op[ de website van de appartementenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:46 schreef DaMadKow het volgende:
[..]
Dan loopt het uiteindelijk ook via een reisbureau hoor.... ik heb ook gewoon geboekt via internet. Appartement stond er toen (januari) ook nog gewoon op, maar is dus nu door sudtours gecancelled.
Ow, die vlucht heb ik nog niet gezien op de site van schiphol. Jij wel?quote:Op maandag 21 juni 2004 22:23 schreef exit het volgende:
ik ga ook op 4 juli maar volgens mij gegevens vlieg ik 15.50 met transavia?
Ja, best lullig als je er een dag bij in zit inderdaadquote:Op maandag 21 juni 2004 22:37 schreef exit het volgende:
Idd ga ik er zowiezo al een dag bij in![]()
Maar je hebt gelijk heb net ook ff gekeken op de schiphol site en ook de transavia site maar mijn vlucht staat er niet tussen. Maar volgens mijn gegevens :
4/7 Amsterdam - Heraklion HV1361 15.50-20.20
Die gegevens heb ik van mijn reisbureau mogen ontvangen... Dus volgens mij zou dat toch wel moeten kloppen, maar volgens schiphol en transavia site bestaat mijn vlucht niet zegmaarquote:Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ja, best lullig als je er een dag bij in zit inderdaad
Hoe kom je aan die gegevens dan?
Maar aan je eerste dag heb je feitelijk niks, dus feitelijk heb je precies genoeg dagenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:30 schreef exit het volgende:
Heb vandaag mn tickets opgehaald de vliegtijden zijn met Transavia a la carte:
4 juli 15.50 Amsterdam - Heraklion
11 juli 23.59 Heraklion - Amsterdam
Terugkomst is dus het einde van de zondag dus feitelijk een dag "extra"
Daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk, maar ik dacht dat laat ik even achterwegen om te vermeldenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:05 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Maar aan je eerste dag heb je feitelijk niks, dus feitelijk heb je precies genoeg dagen
Dat hou je toch altijd als je moet reizen. Wat doe je eerlijk gezegd nou de eerste en laatste dag op vakantie? Als je maar 3/4 dagen op vakantie gaat dan kan het begrijpen, maar als je langer dan 8 dagen gaat dan maakt het niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:31 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik heb ook de tickets binnen, met de juiste tijden. Ik vlieg om 17.04 heen, en om 11.25 terug. Twee prima tijden om te vertrekken, twee rot tijden qua vakantieduur: de eerste en de laatste dag zijn in feite al weg...
Hmm, klinkt heel ineteressant, maar ik heb nog een aantal vragen...quote:Op woensdag 17 maart 2004 10:35 schreef Timen het volgende:
Mensen, Ik ga nu voor het 5e jaar naar kreta... (malia, is net wat gezelliger). En ik ben nog nooit in een museum of kloof geweest... Dat georganiseerde rotzooi is echt helemaal niks waard. Spendeer je geld aan een Scooter en trek er met z'n allen op uit! Ga gewoon het land in en je cruised dwars door de bergen door kleine dorpjes wat vele malen mooier is.
Tip, doe dit dus niet als je helemaal brak bent van de alcohol van de nacht daarvoor.
Zelf vindt ik starbeach na al die jaren helemaal niks meer, de muziek is heel vet etc. maar de zwembaden en hygiene is echt 0,0... (je ziet een soort van 2e huid op het water liggen van al die zonnebrand olie etc, superranzig). Ik zou zeggen, zoek een lekker strand op BUITEN chersonissos (want das 99% rots) en ga daar met een radio lekker chillen. Biertje + meloen erbij en het komt al gauw goed. (prijzen op starbeach zijn belachelijk 4 breezers? tel maar 30 eurootjes neer).
Als je weg wilt van alle hollanders, ga dan in malia zitten, beperkt aantal hollanders meer engelsen/ieren en schotten. kan je heel erg mee lachen, stranden in malia zijn allemaal zand.
Vragen? LET ME KNOW...
Geen idee waar studio Akragioli ligt maar Chersonissos is gewoon perfect voor 19 20 jarige.quote:Op zondag 27 juni 2004 09:00 schreef Chello200 het volgende:
Ik ga 10 juli lkkr met 2 vrienden naar Chersonissos voor 10 dagen. We zitten in een studio, Akragioli ofzo iets. Weet iemand daar nog wat over te vertellen ?
ik ben als enige 19 en de andere 2 zijn 20. Is het geschikt voor ons ?
http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=9099quote:Op zondag 27 juni 2004 09:00 schreef Chello200 het volgende:
Ik ga 10 juli lkkr met 2 vrienden naar Chersonissos voor 10 dagen. We zitten in een studio, Akragioli ofzo iets. Weet iemand daar nog wat over te vertellen ?
ik ben als enige 19 en de andere 2 zijn 20. Is het geschikt voor ons ?
Ik zit ook met mijn vriendin als 21 jarige in Chersonissos hoor, k zal het best overlevenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:32 schreef Mogie het volgende:
[..]
Hmm, klinkt heel ineteressant, maar ik heb nog een aantal vragen...
Ik ga namelijk met mijn vriendin op vakantie, en zoals ik van velen hoor is Chersonissos wel leuk, maar is vooral gebasseerd op vrijgezellen zeg maar? Is Malia daarin wat geschikter voor ons (21 jaar)?
Helaas niet, heb net eventjes gekeken, zal inderdaad moeten wachten totdat ik aankom, en anders ach ja, ik ga toch niet de hele dag met me kont in het appartement zitten als het lekker weer isquote:Op zondag 27 juni 2004 20:19 schreef Virus.NL het volgende:
Goddesz, staat er hier niks bij? http://www.vakantiereiswijzer.nl/plaatsen/plaats364.html
Denk het ook hoor..quote:Op zondag 27 juni 2004 20:23 schreef exit het volgende:
Lieve Goddeszik heb ook even gezocht voor je, maar helaas ik vrees dat je zal moeten wachten tot vrijdag of iemand moet uit eigen ervaring nog wat kunnen vertellen
Daar is je vakantie ook niet voor om heel de dag binnen te zitten he!quote:Op zondag 27 juni 2004 20:40 schreef Goddesz het volgende:
[..]
Denk het ook hoor..En zoals ik al zei, ga niet de hele dag binnen zitten, ben op vakantie! Maar het zou gewoon leuk zijn als er wat meer informatie over was enzow
quote:offtopic: mooie avatar heb je
Lievssssss 'moi'
Ik vertrek ook a.s. zondag met Martinair om 5.45 uur!!! Veel te vroeg....quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:12 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Is er niemand die toevallig naar Appartementen Stelios gaat. Ik ga daar zondag 4 juli heen, vertrek 17.05 vanaf Schiphol
Zie ik daar Nicolien op de foto's?quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:19 schreef layd-dd het volgende:
okhttp://groups.msn.com/dais/ + http://groups.msn.com/dais2/
let niet op al die gekke foto's:P maar het gaat erom dat je een idtje krijgt he:P
Lady je hebt meer weer enorm geholpenquote:Op woensdag 30 juni 2004 14:19 schreef layd-dd het volgende:
let niet op al die gekke foto's:P maar het gaat erom dat je een idtje krijgt he:P
hey ik ook..Transavia?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 22:22 schreef PeterRabbit het volgende:
Ik vlieg 2 juli om 05:10 uur 's ochtends! heben we gelukkig de hele dag nog.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:56 schreef Timmai het volgende:
[..]
hey ik ook..Transavia?
![]()
jepquote:Op donderdag 1 juli 2004 15:14 schreef PeterRabbit het volgende:
[..]
Ook Gogo Tours?
Dan! zitten we! in hetzelfde! vliegtuig!
Appartementen Alexandra (als ik het goed onthouden heb)quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:46 schreef Timmai het volgende:
[..]
jep
welk appartement/hotel zit je dan?
Vrienden van mij zitten daar ook! Kom je vast en zeker een keer tegen!quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:12 schreef Timmai het volgende:
App. Tina Maria Zanik
hebben mijn ouders afgelopen week gezeten, op de foto's zag hert er goed uitquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:12 schreef Timmai het volgende:
App. Tina Maria Zanik
das mooi om te horenquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:38 schreef Ph03niX het volgende:
[..]
hebben mijn ouders afgelopen week gezeten, op de foto's zag hert er goed uit![]()
Hé, zie ik Nicolien daar op de foto?quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:19 schreef layd-dd het volgende:
euh jah dat klopt...wie ben jij dan ???quote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:22 schreef spacewagon_glxi het volgende:
[..]
Hé, zie ik Nicolien daar op de foto?
Vanuit Kreta kan ik het ook nog lezenquote:Op zondag 4 juli 2004 18:30 schreef layd-dd het volgende:
exit jammer dat ik je niet meer ff heb gesproken om je een fijne vakantie te wensen! maaruhm dan nog maar alsnog:P VEEL PLEZIER!!!!
och ja tuup wrijf t er nog maar es in dat ik nog t/m volgende week zaterdag moet wachten op goed weerquote:Op woensdag 7 juli 2004 21:29 schreef exit het volgende:
[..]
Vanuit Kreta kan ik het ook nog lezen![]()
Maar bedankt!!!!!!![]()
Reuze gezellig hier en heerlijk weer in tegenstelling tot Nederland![]()
Rethymnon is wel aardig. Ik was daar 13 jaar geleden in maart. Heerlijk rustig. Het stadje is sindsdien wel wat groter en toeristischer geworden, maar de kleine straatjes in de binnenstad zijn prachtig om te zien. Rethymnon is trouwens een ideale uitvalbasis om de west- en zuidkust te 'ontdekken'. Of een keertje richting de bergen te gaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:48 schreef thaleia het volgende:
Wij hebben geen zin in de toestanden in Chersonissos en aangrenzende dorpjes en gaan nu hoogstwaarschijnlijk naar Rethymnon. 11 dagen, vermoedelijk om en om een strand- en een het-eiland-bekijken-dag. We hebben er minimaal 2 mensen bij met rijbewijs, dus da\'s bijzonder handig. En een tamelijk-vloeiend-Nieuw-Grieksspreker. Ik zie het al helemaal zitten
hahaha gemenerd:P geniet er maar van! Dikke kus!quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:29 schreef exit het volgende:
[..]
Vanuit Kreta kan ik het ook nog lezen![]()
Maar bedankt!!!!!!![]()
Reuze gezellig hier en heerlijk weer in tegenstelling tot Nederland![]()
Goh, ga je niet naar Portugal dit jaar, kreta2004???quote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:13 schreef kreta2004 het volgende:
hallo,
Ik wil binnenkort een appartement gaan boeken in chersonissos, weet er iemand goede appartementen?
Ik zat zelf naar maria beach te kijken, iemand ervaring hiermee. Of naar creton vieuw maar die is een stukje duurder
ik ben ook een dagje daar geweestquote:Op zondag 11 juli 2004 13:20 schreef DarkShine het volgende:
In oktober 11 dagen naar Agios Nikolaos.
http://www.greekhotel.com/crete/agiosnikolaos/almiros/home.htm
Ben paar jaar terug ook daar geweest.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:07 schreef layd-dd het volgende:
[..]
ik ben ook een dagje daar geweestwas erg leuk
![]()
Hehe ja hittegolfje in griekenlandquote:Op maandag 12 juli 2004 13:40 schreef Timmai het volgende:
het is hier heet![]()
Helaas ben ik afgelopen nacht weer gearriveerd in het ijskoude nederland brrrrr...quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:58 schreef layd-dd het volgende:
[..]
hahaha gemenerd:P geniet er maar van! Dikke kus!
Ik vlieg dus 21 juli om 16.50 heen en 4 augustus om 22.25 terugquote:Op maandag 12 juli 2004 14:32 schreef DaMadKow het volgende:
Ik mag vanmiddag mijn tickets halen!
Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
waar ken jij nicolien van dan ?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
quote:Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:
Enkele hoogtepunten van onze vakantie:De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta! <-- jaja "wij" hadden toch maar mooi gewonnen!
Olympische fakkel voorbij zien komen. <--- dat was toch een keer 's ochtends vroeg.. met al die politie-sirene's etc?
quote:Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:
Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind...
[...]
Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.
We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.
[...]
Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is.
Wij zaten in het nieuwste gebouw, het achterste. Dat beviel in ieder geval uitstekend!quote:Op zondag 18 juli 2004 16:10 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!
Kun je daar een beetje goed eten in de buurt?
En hebben ze daar een fijn zandstrand in de buurt?
Van school, toen ze nog op de havo zat op de csw.quote:Op zondag 18 juli 2004 16:53 schreef layd-dd het volgende:
[..]
waar ken jij nicolien van dan ?
Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?quote:Op woensdag 21 juli 2004 11:45 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Nog een aanrader voor mensen op Kreta: ga een dag naar WaterCity Anapolis. Je kunt dat boeken bij één van de vele reisbureautjes. Voor 20 euro word je met een bus gebracht naar het waterpark. Tochtje van 45 min. over haarspeldbochten helemaal naar een top van een berg. Schitterende locatie en uitzicht. Vervolgens ben je vanaf 10 uur in een schitterend groot waterpark met veel glijbanen, snelstromende rivieren enzo waar je veelal in banden vanaf vliegt! Echt een aanrader. Om half 6 ga je met de bus weer naar huis.
Ja, iemand die naar Stalis gaat (waar ik ook zat), vroeg om tips en hem/haar gaf ik deze tip. Dus vanaf Stalis 45 min.quote:Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?
Ik ben nu ook weer een maandje terug, maar deel de zelfde mening.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 23:56 schreef Woep het volgende:
ik ben vandaag terug gekomen van kreta en vondt het op zich wel een redelijk eiland..
eten was best goedkoop, redelijk goed en vriendelijke mensen
het uitgaan in chersonisos was ook wel goed te doen vondt ik
en lekker zonnetje daaro.. kmis em nu al
ei-land, zie je, het is toch een landquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:53 schreef -En4Cer- het volgende:
Kreta is geen land
quote:Op maandag 26 juli 2004 16:45 schreef chrisz het volgende:
toen ik gister terug ging hoorde we dat er een aardbevind was op kreta, is dit waar??
quote:Minor Earthquake in Crete
A moderate earthquake shook the southern island of Crete but there were no reports of damage or injuries, authorities said yesterday.
The quake, which a preliminary magnitude of 4.9, occurred at 10:01 p.m. on Saturday about 181 miles south of Athens, the Athens Geodynamic Institute said.
The epicentre was near the western city of Hania.
An earthquake of a magnitude between 2.5 and 3 is the smallest generally felt by people. A quake of magnitude 4 to 5 can cause moderate damage in populated areas.
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3251058
Klinkt heel okee. Dankquote:Op donderdag 8 juli 2004 00:51 schreef Kozzmic het volgende:
Rethymnon is wel aardig. Ik was daar 13 jaar geleden in maart. Heerlijk rustig. Het stadje is sindsdien wel wat groter en toeristischer geworden, maar de kleine straatjes in de binnenstad zijn prachtig om te zien. Rethymnon is trouwens een ideale uitvalbasis om de west- en zuidkust te 'ontdekken'. Of een keertje richting de bergen te gaan.
En wel je harses vol stouwen bij Friet van Piet he! Leer eens een beetje de griekse cultuur waarderen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:54 schreef wammes64 het volgende:
Ben net 1 dag terug en heb er maar 1 woord voor FANTASTISCH.
Echt heerlijk genoten, vooral van onze Scandinavische schone in de Havannaclub. Echt alle vooroordelen over deze (blonde) schonen zijn waar :-). Voor de rest vond ik juist de uitgaansgelegenheden perfect; dat gebonk in de Nederlandse tenten trekt toch alleen maar "lelijk" volk aan, maargoed dat is mijn mening.
Wat betreft het weer; de 10 dagen dat ik erben geweest heb ik wel geteld nul wolken gespot. Temperaturen afwisselend tussen de 30 en 36 graden Celcius. Starbeach vond ik persoonlijk wat minder en prefereerde dan ook het zandstrand in Stalis, waar je heerlijk kon bakken of zwemmen.
Kortom ik raad iedereen die een "jongeren" vakantie wil Kreta aan!
Lekker hoor die Friet van Piet!quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:27 schreef Tuneman het volgende:
En wel je harses vol stouwen bij Friet van Piet he! Leer eens een beetje de griekse cultuur waarderen.![]()
Dat wel, maar o zo duur. Gewoon belachelijk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:10 schreef exit het volgende:
[..]
Lekker hoor die Friet van Piet!![]()
Is dat stukje over die Nederlanders en de politie nou een stukje sarcasme of wat?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:20 schreef sizzler het volgende:
Zit er nu.
Erg leuk, maar jezus wat een Nederlanders hier! Niet normaal meer. Stappen is top. Iedere dag van 22:00 tot 23:00 eten, even opfrissen en dan vanaf half 1 gaan stappen tot een uur of vier / vijf.
Jammer dat de politie zo streng is voor de cafe's daar.
Rune - Calabriaquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:47 schreef Julia_is_lief het volgende:
Ben net terug en het was superrrrrrrrr!!!!
Vraagje: hoe heet dat nummer dat veel op Starbeach te horen was met die saxofoon erin???
Thanx!! Hij staat nu op!! Inderdaad, met het strand en de boulevard nog vers in het geheugen is ie super!!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:05 schreef Drej het volgende:
[..]
Rune - Calabria
Valt me op dat veel mensen die niet naar Kreta zijn geweest er niks aanvinden (commentaar als "saai" en "eentonig") maar met je vakantie in je achterhoofd is ie wel erg lekker![]()
Vond m trouwens sowieso al goed aan te horen; heb m ook in NL al een paar keer gehoord namelijk.
Zal dat nummer ook eens downl... eh kopenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:13 schreef Julia_is_lief het volgende:
[..]
Best een lekker nummer inderdaad! Gisteren gelijk maar ff gekochtquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:06 schreef Julia_is_lief het volgende:
[...]
En ben je al terrug, vertel vertel??? Ik ga komende zondagquote:Op maandag 12 juli 2004 19:32 schreef cougar21 het volgende:
zal je wel laten weten hoe het was!.
Hoop eigelijk dat iemand hier er wat van weet, aangezien er zeer weinig te vinden is op internet over stalis/ app dias.
Ey Dreyquote:Op zondag 8 augustus 2004 12:46 schreef Drej het volgende:
[..]
Of ik terug wil? Duidelijk! Ben sinds 25 juli alweer terug en vanaf de 27e weer aan het werk, dus zet mij maar weer in Kreta hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:49 schreef Julia_is_lief het volgende:
[..]
In Rethymnon kun je iig MacDonalds eten, Shark. Take a note.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:17 schreef Shark.Bait het volgende:
heee een kreta topic
Net geboekt voor 6 september... ik zal even gaan lezen of er interessante dingen in deze reeks staan
verkapt tvp-tje
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:42 schreef Ryan3 het volgende:
In Rethymnon kun je iig MacDonalds eten, Shark. Take a note..
Pizza's vernuecken ze ook hoor.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heet geen Shinadul hoor! Ik ga naar de pizza boer
Heeey ik ga ook via beachmasters, de 15e gaan we. Is dat nog een beetje relaxt geregeld daar? en is de leiding nog een beetje gezellig? Wat is leuk om te doen en wat niet? Die boottrip klinkt in ieder geval heel cool.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:49 schreef Julia_is_lief het volgende:
[..]
Joh ik ga ook de 15de met strandmeesters. Misschien zie ik je welquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:21 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Heeey ik ga ook via beachmasters, de 15e gaan we. Is dat nog een beetje relaxt geregeld daar? en is de leiding nog een beetje gezellig? Wat is leuk om te doen en wat niet? Die boottrip klinkt in ieder geval heel cool.
Ik ga met 4 vrienden een weekje genieten, ik heb er zwaar zin in.
Kijk eens aan, dat ga ik dan morgen maar eens doenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:42 schreef Ryan3 het volgende:
In Rethymnon kun je iig MacDonalds eten, Shark. Take a note..
Ook toevallig! wij moeten al om 6:05 met het vliegtuig, dus dat word 4 uur op schiphol en dus nog vroeger m'n nest uit, ik kijk er nu al naar uitquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:03 schreef Tjen het volgende:
[..]
Joh ik ga ook de 15de met strandmeesters. Misschien zie ik je wel
hoe laat vertrekken jullie?
Cool, wij vertrekken dan ook vlucht 739. Waar gaan jullie? Ik ga met 2 vrienden naar Stalis voor 2 weken app. Dias. We kijken er zeker naar uit, nog nooit geweest hopelijk nog een beetje gezellig druk daar, sow tegen het eind van het seizoen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ook toevallig! wij moeten al om 6:05 met het vliegtuig, dus dat word 4 uur op schiphol en dus nog vroeger m'n nest uit, ik kijk er nu al naar uit. En jullie?
Jep wij hebben hetzelfde vluchtnummer, je herkent me zo aan mn oranje harenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Tjen het volgende:
[..]
Cool, wij vertrekken dan ook vlucht 739. Waar gaan jullie? Ik ga met 2 vrienden naar Stalis voor 2 weken app. Dias. We kijken er zeker naar uit, nog nooit geweest hopelijk nog een beetje gezellig druk daar, sow tegen het eind van het seizoen.
Alleen ga ik niet pitten zaterdag. Wij moeten sowiesow al 2 uit huis om op tijd aan te komen op Schiphol. Ach ja zo hebben we wel nog de hele zondag.
Het stikte er van de Nederlanders, 's avonds op de boulevard waren de Nederlanders veruit in de meerderheid en op Star Beach helemaal.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:56 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Is dat stukje over die Nederlanders en de politie nou een stukje sarcasme of wat?
Want toen ik er was viel het reuze mee, ik was er van 21 juli tot 31 juli. Maar jah, ik zoek de hollanders ook niet op, was meer in de havanna bar te vinden.
En politie heb ik wel geteld 1 keer zien rond lopen, en dat was op de laatste dag voordat we vertrokken.
Nou, succes met je hotel. Als het echt dramatisch is, is er misschien de mogelijkheid om je beklag te doen bij een reisleid(st)er, misschien dat je een andere accommodatie krijgt?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:10 schreef Remquito het volgende:
29-8 ga ik voor 15 dagen naar Hotel Ambrosia, Malia. Had er ontzettend veel zin in totdat ik op vakantiereiswijzer de reacties van bezoekers zag staan!
Goor eten, dode dieren in het zwembad, onvriendelijk personeel, slechte bedden.....dit wordt een holiday in hell!!!![]()
Is er misschien iemand met positieve ervaringen????
Hey wat grappig. Ik had een paar weken geleden een poging gedaan om app. Dias te boeken voor twee weken maar toen werd ik de volgende dag gebeld door die organisatie (Bizz Travel) dat de vlucht vol zat, maar de accommodatie niet. Schoot niet echt op dus. En toen heb ik m'n reisje als vanouds weer bij Sunweb geboekt. Nu zit ik dus evengoed in Stalis, maar dan in een ander appartementencomplex.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:42 schreef Tjen het volgende:
[..]
Cool, wij vertrekken dan ook vlucht 739. Waar gaan jullie? Ik ga met 2 vrienden naar Stalis voor 2 weken app. Dias. We kijken er zeker naar uit, nog nooit geweest hopelijk nog een beetje gezellig druk daar, sow tegen het eind van het seizoen.
Alleen ga ik niet pitten zaterdag. Wij moeten sowiesow al 2 uit huis om op tijd aan te komen op Schiphol. Ach ja zo hebben we wel nog de hele zondag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |