abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:30:07 #1
31547 modbeek
log some bottomtime
pi_12403711
Ik wil een van m'n buurmeisjes vragen om strax op te gaan passen. Kan ze zelfs de baby-foon bij haar thuis gebruiken, hoeft ze alleen af en toe even te komen kijken als de kleine kabaal maakt.

Alleen geen flauw idee wat ik haar voor vergoeding moet geven. Wat is een beetje normaal voor een oppas van 16 - 18 jaar oud voor een avondje?

Divers go down longer
pi_12403739
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:30 schreef modbeek het volgende:
Wat is een beetje normaal voor een oppas van 16 - 18 jaar oud voor een avondje?
18 centimeter
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_12403746
ontopic: hoelang moet ze oppassen??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:31:38 #4
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12403750
Als ze gewoon thuis kan blijven zitten?

eurootje of 7,50, ze hoeft toch bijna nix te doen, alleen optreden in geval van calamiteiten oid als er iets gebeurt is kan je haar altijd nog iets extra's geven

pi_12403761
een goeie beurt
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
  Jubileum moderator woensdag 13 augustus 2003 @ 13:32:58 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12403775
Kunnen we de evt. sexuele beloningen achterwege laten en misschien ontopic reageren?

Dank

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12403800
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:32 schreef Topper_Harley het volgende:
een goeie beurt
5 euro lijkt me prima, verdiende ik 3 jaar terug ook (10,50) bij de supermarkt toen ik 20 was. En dat was toen best genoeg, bij de MacDonalds zou ik 7,48 bruto gaan zijn verdienen
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_12403816
simpele vraag, wat is de veiligheid en welzijn van jou kind je waard.
Let me tell you something, bendeco. You pull any your crazy shit with
us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you
and stick it up your ass and pull the fucking trigger til it goes "click".
pi_12403837
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:34 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
simpele vraag, wat is de veiligheid en welzijn van jou kind je waard.
Hoe verzint ie t
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_12403919
Wij betalen 2,50 voor anderhalf uur oppassen. Bij ons thuis. De kleine is de ene keer nog wakker en moet naar bed gebracht worden, de andere keer al lekker in dromeland. (Oma luistert wel altijd mee op de baby-foon voor evt noodgevallen) Daarnaast halen we een zakkie chips in huis en drinken en staat er een pc gereed. Gaan we langer weg dan die anderhalf uur (normaal is dat de standaard tijdsduur van het wegzijn bij ons 1X in de week) dus zeg een avondje uit dan huren we ook altijd een videootje/DVD om de avond door te komen. In dat geval krijgt ze meestal een euro of 4,00 en vertrekken wij niet eerder dan dat Alicia slaapt.

ow onze oppas is 16

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 13-08-2003 13:38]

pi_12403926
5 euro voor s'avond euro is best veel eurotje of 3 a 4.. Ze hoeft in principe alleen een oogje int zijl te houden.

Overdag oppassen en kindjes vermaken is zou ik wel hoger belonen

Want... en ik spreek uit ervaring.... De overdag oppas wordt gezien als privé entertainer... door de kindjes dan he.... spelletje hier, spelletje daar, boekie lezen, tekenen, verven, knippen plakken, hangen op de oppas.. leukste spel ooit....en das best een klus! (maar wel heel leuk natuurlijk.. (meestal)....)

[Dit bericht is gewijzigd door Floffy op 13-08-2003 13:41]

I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
pi_12403971
Foutje
I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:41:31 #13
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_12404015
ik kreeg altijd veels te veel van me buren maar die waren meestal ook dronken als ze thuis kwamen .....
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_12404017
quote:
Ik wil een van m'n buurmeisjes vragen om strax op te gaan passen. Kan ze zelfs de baby-foon bij haar thuis gebruiken, hoeft ze alleen af en toe even te komen kijken als de kleine kabaal maakt.

Alleen geen flauw idee wat ik haar voor vergoeding moet geven. Wat is een beetje normaal voor een oppas van 16 - 18 jaar oud voor een avondje?

5 euro lijkt me idd ook genoeg voor 'n avond waarbij ze in principe alleen hoeft te luisteren. Als er iets gebeurd, dan kun je inderdaad altijd nog het bedrag aanpassen.
Zorg ervoor dat je dit bedrag al hebt doorgegeven voordat ze 'ja' heeft gezegd, anders ontstaat bij haar misschien een gedachte die jij niet bemerkt (zoiets van 'krent! Als ik dat geweten had dan ...')
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:42:30 #15
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_12404045
Ik verdien met oppassen zo'n 4 euro in het uur en dan ben ik bij die mensen thuis.

Vroeger was 5 gulden het minimum.

Tiger Woods; bad place for a picknick
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:42:45 #16
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_12404050
ik blijf dan toch maar pc's maken ipv oppassen
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
pi_12404094
quote:
Aangezien ze alleen de babyfoon hoeft te beheren, dan zou ik niet meer dan 5 euro geven.
Tenzij de kleine heel onrustig is, dat kun je het beste zelf inschatten, dan zou ik er afhankelijk van het werk 7,50 of 10 geven.

Ligt ook aan de tijd dat ze oppast.
En hoe graag wil je dat ze het nog eens doet.
Als je te kort betaalt, dan kun je het wel schudden de volgende keer en dan kun je nooit meer weg.

pi_12404108
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:38 schreef Knorretje het volgende:
Wij betalen 2,50 voor anderhalf uur oppassen. Bij ons thuis. De kleine is de ene keer nog wakker en moet naar bed gebracht worden, de andere keer al lekker in dromeland. (Oma luistert wel altijd mee op de baby-foon voor evt noodgevallen) Daarnaast halen we een zakkie chips in huis en drinken en staat er een pc gereed. Gaan we langer weg dan die anderhalf uur (normaal is dat de standaard tijdsduur van het wegzijn bij ons 1X in de week) dus zeg een avondje uit dan huren we ook altijd een videootje/DVD om de avond door te komen. In dat geval krijgt ze meestal een euro of 4,00 en vertrekken wij niet eerder dan dat Alicia slaapt.

ow onze oppas is 16

Dat klinkt alsof er over is nagedacht
* Bright moet dit topic maar vast onthouden voor later

offtopic:
je plaatje is leuk, maar die hiervoor vond ik toch mooier (komt waarschijnlijk omdat onze baby nog -0.3 jaar is ) Dat was zo'n ongelooflijke aanstekelijke lach!
* onthoudt alvast om een fotootje voor FOK!-plaatje te schieten als Kees er is

[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 13-08-2003 13:45]

pi_12404316
Ik zou niet zeggen alleen kijken als de kleine kabaal maakt, maar bv eens in de drie kwartier effe om het hoekje kijken hoe het kindje ligt e.d.
pi_12404922
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:45 schreef Bright het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof er over is nagedacht
* Bright moet dit topic maar vast onthouden voor later

Niets is erger dan in een vreemd huis te moeten oppassen en je dood vervelen omdat de kleine enorm lief ligt te slapen. Heb het vroeger zo vaak ondervonden dat dat enorm saai is, de avond duurt lang en graag een tweede keer ging ik dan ook niet. En aangezien we onze opaas graag iedere week terug zien en zo nu en dan voor een avondje uit willen benutten doen we ons best het naar haar zin te hebben, geld is dan al vele malen minder interressant (de onze vond haar 4,00 best veel voor een avondje lol hebben met MSN en een leuke film en komt dus graag terug)

quote:
offtopic:
je plaatje is leuk, maar die hiervoor vond ik toch mooier (komt waarschijnlijk omdat onze baby nog -0.3 jaar is ) Dat was zo'n ongelooflijke aanstekelijke lach!
[sub]* onthoudt alvast om een fotootje voor FOK!-plaatje te schieten als Kees er is
Vind hem zelf ook niet leuk, ben nog op zoek naar een ander
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:20:42 #21
31547 modbeek
log some bottomtime
pi_12405107
OK, als ik het zo een beetje lees dus afhankelijk van hoe lang we weg zijn en hoe lastig de kleine is tussen de 5 en 10 euro voor een avondje.

Mwoa, da's nog wel op te brengen

Divers go down longer
pi_12409868
Bij ons krijgt de oppas 1,5 euro per uur. Julian is al zo groot, dat ze er weinig omkijk meer naar heeft. Toen Julian kleiner was kreeg ze wel meer, omdat ze toen hem moest verschonen, eten geven enzo, maar dat is nou niet meer nodig.
pi_12409893
mijn nichtje van 14 krijgt ¤2 per uur
pi_12410836
Zelf pas ik af en toe een hele dag op twee kleintjes van 2 en 3 en dan krijg ik doorgaans ongeveer 10 euro. Het is vergeleken bij de standaard niet veel, maar het zijn 2 neefjes, dus dan ligt het anders.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:09:34 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_12413829
Onze oppas krijgt 3 euro per uur.
Daarnaast huren we af en toe een meisje in dat een 'cursus' gedaan heeft en zij vraagt overdag 4,50 en 's avonds 3,75 per uur.

Persoonlijk vind ik 3 euro per uur oke. Ik verdiende zelf vroeger toen ik oppas was 2,50 per uur, maar dat is nu al ruim 15 jaar geleden.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_12413865
edit - tis hier geen onzin

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 13-08-2003 21:57]

pi_12413912
Onze oppas krijgt ¤ 3,50 per uur. Maar daarvoor haalt ze onze zoon met haar eigen auto uit het kdv, en geeft ze hem avondeten (bij haar thuis dus). Heel wat anders dan een meisje van 16 dat een beetje tv komt kijken om af en toe te naar de babyfoon te luisteren.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 21:17:07 #28
63601 Lurcker
¯¯¯¯ ¯¯¯¯
pi_12413981
[offtopic]
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:31 schreef vosss het volgende:

[..]

18 centimeter

[/offtopic]

verder lijkt me voor een avondje nixen, een euro of 3 / 4 wel voldoende...

b00nani
pi_12414037
Ik pas vrij vaak op een kindje dat overdag een oppaskindje van me moeder is (zij is gastouder). Het kindje kent mij dus al vrij goed en andersom.

De eerste paar keren dat ik daar kwam oppassen kreeg ik rond de 5 euro. Naar mate ik langer kwam oppassen en ik haar ook naar bed moest brengen, kreeg ik ook steeds meer.

Als ik nu aankom staat die kleine al te springen omdat ze weet dat er een avondje keten aan zit te komen! Die ouders zijn gerust om dat kindje bij me achter te laten, dus vragen ze me vaker en geven ze me meer. Ik zit nu op de ¤ 3,- per uur en dan wordt het aan het eind van de avond naar boven afgerond. Er staat altijd chips ed voor me klaar.

Ik ben niet zo'n fan van oppassen via de babyfoon; want zonder geluid kan een kindje nog vreemde dingen doen. Waarom laat je haar niet in je huis oppassen zodat ze af en toe een kijkje kan nemen? Lijkt mij een veiliger gevoel te geven! Huur een dvdtje voor de oppas om zich te vermaken oid, wat lekkers om te eten en met 2 euro per uur zit je goed hoor!

art 43.2a
pi_12414052
En mag het nou écht weer on topic? Puberale toespelingen aub ergens anders

-edit- bovenstaande opmerking vooral bedoeld voor The_General, en die andere die die 18 centimeter zo te zien errug grappig vond.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 13-08-2003 21:21]

pi_12414071
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:19 schreef eileenvs het volgende:
Ik pas vrij vaak op een kindje dat overdag een oppaskindje van me moeder is (zij is gastouder). Het kindje kent mij dus al vrij goed en andersom.

De eerste paar keren dat ik daar kwam oppassen kreeg ik rond de 5 euro. Naar mate ik langer kwam oppassen en ik haar ook naar bed moest brengen, kreeg ik ook steeds meer.

Als ik nu aankom staat die kleine al te springen omdat ze weet dat er een avondje keten aan zit te komen! Die ouders zijn gerust om dat kindje bij me achter te laten, dus vragen ze me vaker en geven ze me meer. Ik zit nu op de ¤ 3,- per uur en dan wordt het aan het eind van de avond naar boven afgerond. Er staat altijd chips ed voor me klaar.

Ik ben niet zo'n fan van oppassen via de babyfoon; want zonder geluid kan een kindje nog vreemde dingen doen. Waarom laat je haar niet in je huis oppassen zodat ze af en toe een kijkje kan nemen? Lijkt mij een veiliger gevoel te geven! Huur een dvdtje voor de oppas om zich te vermaken oid, wat lekkers om te eten en met 2 euro per uur zit je goed hoor!

lijkt me inderdaad het beste dat zei naar jou komt, is veiliger met de kleine. eurotje of twee en een fles fris en een zak chips en de afstandbediening moet genoeg zijn!!
pi_12428686
Ik krijg meestal 3,50 tot 4,50 euro per uur als ik oppas soms hoef ik dan alleen voor de tv tezitten en soms moet ik me de hele avond of dag met het kind bezig houden.
Ti voglio bene!
pi_12450741
Toen ik 14 was paste ik op een jongetje van 2, en toen kreeg ik voorde uren dat hij wakker was 4 gulden en voor de uren dat hij sliep 3 gulden (per uur dan he)

Nu pas ik soms op 3 kinderen (van 14, 12 en 8 jaar) en dan krijg ik 5 euro per uur.

Ook heb ik een tijdje op twee kinderen gepast en dan kreeg ik iets van 15 à 20 gulden voor een avondje van half 8 tot half 11. Later werd dat 10 euro.

pi_12495048
ik van mijn 11e tot 14e/15e opgepast en kreeg dan 15 gulen af en toe 20 gulden en ik bleef daar dan ook altijd slapen.

voor een kort avondje kreeg ik 7.50

ik zou ze nu 8 tot 10 euro geven als ze lang blijven of zelfs blijven slapen

pi_12495157
Ik ben dus zelf oppas.

Het maakt niet uit hoe lang het duurt, of hoe intensief mijn oppasuurtjes worden besteedt (of ze slaapt al, of ik moet haar heel de middag vermaken) ik krijg steevast 2,75 euro per uur. Beetje een raar bedrag, maar wel normaal als je het terugrekent in guldens, dan is het geloof ik 5,50.

Ik vind het zelf een beetje weinig, omdat ik daar al echt 3 jaar oppas. Verder zeg ik er natuurlijk niks van. Maar het bedrag afronden op 3 euro vind ik toch wel ietsjes normaler. Whatever.

Ik zou haar in dit geval maar 2 euro per uur geven, wat moet ze nu eenmaal doen?!? succes ermee!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_12495191
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 10:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben dus zelf oppas.

Het maakt niet uit hoe lang het duurt, of hoe intensief mijn oppasuurtjes worden besteedt (of ze slaapt al, of ik moet haar heel de middag vermaken) ik krijg steevast 2,75 euro per uur. Beetje een raar bedrag, maar wel normaal als je het terugrekent in guldens, dan is het geloof ik 5,50.

Ik vind het zelf een beetje weinig, omdat ik daar al echt 3 jaar oppas. Verder zeg ik er natuurlijk niks van. Maar het bedrag afronden op 3 euro vind ik toch wel ietsjes normaler. Whatever.

Ik zou haar in dit geval maar 2 euro per uur geven, wat moet ze nu eenmaal doen?!? succes ermee!

ja idd je mag toch inmiddels toch wel 3 euro hebben je bent tenslotte ook al wel 17 en 2 euro ja tussen de 16 en de 18 was het toch ik ben nu 17 maar ik zou er toch niet helemaal genoege mee nemen ze moet toch verplicht thuisblijven ze kan niet te bed wanneer ze wil ze moet wachten totdat hun thuis komen. ik bleef daar altijd slapen dan kon ik ook te bed wanneer ik wil. en ze kan bij jullie thuis toch net zoveel doen als bij haar thuis lijkt mij computeren tv kijken.
  zondag 17 augustus 2003 @ 11:33:45 #38
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_12495810
ik krijg voor oppassen 3 euro per uur.
Ik vind dit best een redelijk bedrag, op mijn normale werk verdien ik nl. 6 euro per uur.
imagination is more important than knowledge
pi_12499434
Ik pas wekelijks op op 2 kindjes, meestal pas ik overdag op maar het kan een enkele keer voorkomen dat ik 's avonds oppas.

Ik verdien ¤ 5,- per uur.

'S avonds verdien ik ¤ 5,- als ze wakker zijn en vanaf het moment dat ze slapen ¤ 3,-

Volgende week wordt dit bedrag wel een beetje aangepas aangezien ik er nu al zolang oppas willen ze me erg graag iets meer gaan betalen.

Groet

pi_12499513
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:36 schreef Sylvana het volgende:
Bij ons krijgt de oppas 1,5 euro per uur. Julian is al zo groot, dat ze er weinig omkijk meer naar heeft. Toen Julian kleiner was kreeg ze wel meer, omdat ze toen hem moest verschonen, eten geven enzo, maar dat is nou niet meer nodig.
Is dat dan nog dezelfde oppas dan?
pi_12550628
Ik pas op m'n buurkiddy sinds die 6 weken was. Toen was het nog flesgeven en verschonen enzo, maar tegenwoordig is hij bijna nooit meer wakker 's avonds dus niet meer spelen en boekje lezen

Hij is nu 2 jaar en ik vind het echt geweldig om met dat ventje te spelen, m'n kamer lijkt nu gewoon op een speelkamer en als ik 's ochtends me bed uit kom dan breek ik me nek over al het speelgoed wat er over de vloer ligt. Maar over het geld, als hij bij mij komt spelen dan vraag ik er niks voor, alleen als ik 's avonds bij hun thuis ga oppassen krijg ik 2,50 euro per uur. Meestal is dat iets van 7 tot 1 a 2 uur in de nacht.

Tegenwoordig wordt hij eigelijk nooit meer wakker als die eenmaal op bed ligt. Dus dan lig ik gewoon beneden op de bank een beetje te lezen "doe gewoon alsof je thuis bent" voor het geld hoef ik het niet echt te doen, maar het maakt me niet echt uit of ik nou thuis op de bank lig of bij de buren

woensdag 20 augustus 2003 @ 18:33:07 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_12582797
Ik vond het altijd een beetje raar dat je minder krijgt zodra het kind slaapt. Je zou m er voor wakker houden...

Ik kreeg altijd hetzelfde. Soms ben je non-stop bezig, soms kijk je de hele avond tv.
8 jaar geleden: 5 gulden. (scholier)
nu: 5 euro (maar dat is bij een jongetje van 1 en altijd overdag, en student).

Overigens: misschien zit de oppas je chips op te eten achter je tv, maar hij/zij is wel verantwoordelijk, ik vind dat je dat niet moet onderschatten en afschepen.

En naar boven afronden doet wonderen, ik vond het altijd zo aardig en een extraatje is altijd leuk als je jong bent (en 'heb je 75 cent terug vond ik nogal treurig als ze net ik weet niet waar uit eten waren geweest).

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_12584748
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 18:33 schreef Lemijn het volgende:
En naar boven afronden doet wonderen, ik vond het altijd zo aardig en een extraatje is altijd leuk als je jong bent (en 'heb je 75 cent terug vond ik nogal treurig als ze net ik weet niet waar uit eten waren geweest).
of betalen met alleen maar kleingeld, dat is precies of ze al hun geld samengeschraapt hebben om jou te betalen!
Mijn dochter is een jaar of 2 gaan babysitten bij een gezin met 3 (heel stoute) jongetjes. Ze kreeg daar 2,5 euro per uur tot 24u en voor de nacht 7,50 euro.
Maar 's morgens zegden de ouders dan dikwijls dat ze al om 01u thuis waren en betaalden ze de nacht niet.
Ze moest ook altijd maar meer en meer doen en de kinderen zaten toen zij aankwam ook altijd voor de TV, maar zodra zij er was moest de TV uit, want zij werd betaald om met hen te spelen hé! Natuurlijk waren die jongetjes dan lastig!
Nu gaat ze niet meer naar dat gezin, maar iedere zaterdagvoormiddag gaat ze van 9u to 12u bij een tweeling van 2,5 jaar oppassen en daar krijgt ze 12 euro voor! En dat doet ze veel liever: met de kindjes gaan wandelen, eens naar de winkel en eten klaarmaken moet ze daar ook niet doen, alles staat klaar; gewoon de microgolf in!
Waarmee ik vooral wil zeggen dat het ook leuk is als de oppas voelt dat ze gewaardeerd wordt!
Oja: mijn dochter is bijna 17!

[Dit bericht is gewijzigd door computerfreak op 20-08-2003 19:52]

pi_12584758
5 euro / uur
pi_12584805
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:51 schreef computerfreak het volgende:

[..]

of betalen met alleen maar kleingeld, dat is precies of ze al hun geld samengeschraapt hebben om jou te betalen!
Mijn dochter is een jaar of 2 gaan babysitten bij een gezin met 3 (heel stoute) jongetjes. Ze kreeg daar 2,5 euro per uur tot 24u en voor de nacht 7,50 euro.
Maar 's morgens zegden de ouders dan dikwijls dat ze al om 01u thuis waren en betaalden ze de nacht niet.
Ze moest ook altijd maar meer en meer doen en de kinderen zaten toen zij aankwam ook altijd voor de TV, maar zodra zij er was moest de TV uit, want zij werd betaald om met hen te spelen hé! Natuurlijk waren die jongetjes dan lastig!
Nu gaat ze niet meer naar dat gezin, maar iedere zaterdagvoormiddag gaat ze van 9u to 12u bij een tweeling van 2,5 jaar oppassen en daar krijgt ze 12 euro voor! En dat doet ze veel liever: met de kindjes gaan wandelen, eens naar de winkel en eten klaarmaken moet ze daar ook niet doen, alles staat klaar; gewoon de microgolf in!
Waarmee ik vooral wil zeggen dat het ook leuk is als de oppas voelt dat ze gewaardeerd wordt!
En voor de oppas is het ook maar saai hoor als de kindjes slapen, dat vergeten de ouders ook wel eens!
Oja: mijn dochter is bijna 17!

pi_12584949
Als ik ga oppassen, krijg ik meestal (van 20:00 tot 01:00) een euro of 15 tot 20 (3 verschillende plaatsen). Daarbij staan er altijd chips en cola klaar en beschikking tot internet plus een kast vol sterke drank (mocht ik dat willen).

Daar ben ik blij mee, voor een 18-jarige is iedere euro lekker meegenomen en daarbij zijn het schatten van kindjes .

Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_12585044
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:38 schreef Knorretje het volgende:

ow onze oppas is 16

Snap niet dat de oppas niet allang om opslag heeft gevraagd. Je verwacht verantwoordelijk gedrag, dan zou ik starten met een normaal bedrag neer te leggen. Wat een triest bedrag.
pi_12585087
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:36 schreef Sylvana het volgende:
Wat zijn dit voor bedragen zeg.
Pa en moe willen een avondje stappen/cursus en betalen de oppas 1.50 per uur. Ik vond de 2.50 van hiervoor al belachelijk weinig. Kennelijk accepteren dames van 15/16 van tegenwoordig dat.\

Otewel
de oppas verdient een stuk meer dan dat de mensen in dit topic er voor over hebben

[Dit bericht is gewijzigd door stay_fun op 20-08-2003 20:08]

pi_12585092
daar zeg je het al:schatten van kinderen!
Die 3 jongens waar mijn dochters gingen oppassen, amai hoor!
De oudste zei altijd:wij zijn hier de baas, want wij wonen hier en jij niet! En die was toen 7 jaar oud hé!
De tweeling (meisjes) waar ze nu gaat zijn ook zo'n schatjes, die vragen al van halfweg de week aan hun mama wanneer **** weer komt, dat is pas leuk als oppas om te horen.
pi_12586251
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:05 schreef computerfreak het volgende:
daar zeg je het al:schatten van kinderen!
Die 3 jongens waar mijn dochters gingen oppassen, amai hoor!
De oudste zei altijd:wij zijn hier de baas, want wij wonen hier en jij niet! En die was toen 7 jaar oud hé!
De tweeling (meisjes) waar ze nu gaat zijn ook zo'n schatjes, die vragen al van halfweg de week aan hun mama wanneer **** weer komt, dat is pas leuk als oppas om te horen.
Ja, ik ken het gevoel. Heerlijk als je ze op straat tegenkomt en als ze je dan keihard door de mensenmassa vragen wanneer je weer komt. ooow, geweldig die kinderen .
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_12587372
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 20:03 schreef stay_fun het volgende:

[..]

Snap niet dat de oppas niet allang om opslag heeft gevraagd. Je verwacht verantwoordelijk gedrag, dan zou ik starten met een normaal bedrag neer te leggen. Wat een triest bedrag.

sterker nog onze oppas koopt zelfs zo nu en dan van het oppasgeld een kleinigheidje voor alicia omdat ze het liever gratis deed dan ervoor betaald krijgt. ze vind de chips, de 2 video´s en het mogen drinken van de cola al meer dan zat. Niet iedere jongere doet het alleen maar voor het geld, er zijn er ook gelukkig nog steeds die het doen omdat ze het leuk vinden en graag een ander uit de nood helpen.

ow en die anderhalf uur in de week die ze oppast is niet voor mijn plezier hoor! maar om mij te laten pijnigen door het revalidatieteam zodat ik ooit volledig zelf mijn kind kan opvoeden !

pi_12589108
oké Knorretje, maar hou oud is je oppas? Wacht maar tot ze een jaar of 17 zijn, dan telt elke eurocent!
En die ouders die 1,50 euro geven per uur, schandalig gewoon, je zou toch denken dat geen enkel bedrag hoog genoeg is om je kind goed opgevangen te weten!
Dan zou mijn dochter moeten gaan bonen trekken ipv te babysitten, dat betaalt nog meer en daar heeft ze geen zo'n grote verantwoordelijkheid!
Want toen het oudste zoontje van de schommel was gevallen, heeft ze nog weken moeten horen dat hij zo'n hoofdpijn had en toen op het volgende rapport zijn punten sterk achteruit waren gegaan, kreeg ze ook te horen dat het daar wel aan zou liggen! Tof hé!
En die schommel hing 40 cm hoog!
pi_12589717
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:17 schreef computerfreak het volgende:
oké Knorretje, maar hou oud is je oppas? Wacht maar tot ze een jaar of 17 zijn, dan telt elke eurocent!
16
  donderdag 21 augustus 2003 @ 00:05:44 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_12592860
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:28 schreef Knorretje het volgende:
sterker nog onze oppas koopt zelfs zo nu en dan van het oppasgeld een kleinigheidje voor alicia omdat ze het liever gratis deed dan ervoor betaald krijgt. ze vind de chips, de 2 video´s en het mogen drinken van de cola al meer dan zat. Niet iedere jongere doet het alleen maar voor het geld, er zijn er ook gelukkig nog steeds die het doen omdat ze het leuk vinden en graag een ander uit de nood helpen.

ow en die anderhalf uur in de week die ze oppast is niet voor mijn plezier hoor! maar om mij te laten pijnigen door het revalidatieteam zodat ik ooit volledig zelf mijn kind kan opvoeden !

Dat is wel heel lief van haar dan, maar op zich is het niet heel raar dat ze betaald krijgt. Dingen doen voor elkaar is goed maar als je 16 bent en oppast is een bedankje in de vorm van geld erg leuk
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_12596738
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat is wel heel lief van haar dan, maar op zich is het niet heel raar dat ze betaald krijgt. Dingen doen voor elkaar is goed maar als je 16 bent en oppast is een bedankje in de vorm van geld erg leuk

klopt, daarom geven we haar dus toch geld ondanks dat dat niet haar bedoeling was toen ze het aanbood.

En ja ons kind is veel meer waard dan die stomme 2,50 euro, maar meer zit er niet in voor ons, daarnaast is de verantwoordelijkheid die ze draagt klein en ging voordat ze kwam oppassen alicia gewoon mee en als de nood errug hoog word gebeurt dat gewoon wederom

pi_12604263
Normaliter als we ´s avonds weg moeten breng ik Damon naar zijn grootouders (en dan betaal ik dus niets).
Indien nodig kan ik gebruik maken van een oppas (de zus van mijn buurvrouw). Zij komt dan bij ons thuis en ik betaal haar 3 euro per uur.
pi_12896079
Zoals ik al eerder had vermeld zou ik meer gaan verdienen met oppassen, het is nu verhoogd van ¤ 5,- naar ¤ 6,-
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:41:04 #58
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_12896139
Ik heb altijd opgepast voor 5 gulden in het uur. Indertijd.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_12912775
Voor 4 kinderen (4,6,7 en 9) verdien ik 2.50 euro per uur als ze wakker zijn en als ze in bed liggen 2 euro per uur.

Niet al teveel vind ik zelf, het is gigantisch druk als alle 4 (toch wel schatten) opzijn

woensdag 3 september 2003 @ 20:38:42 #60
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_12923766
Ik betaal voor een oppas van 16 en een oppas van 18 2 euro. Af en toe een oppasmoeder (niet bij mij thuis) voor 3 euro. Maar meestal maak ik er een mooi rond bedrag van.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_12941868
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef Jarah het volgende:
Zoals ik al eerder had vermeld zou ik meer gaan verdienen met oppassen, het is nu verhoogd van ¤ 5,- naar ¤ 6,-
Las net me bericht even na en het leek een beetje vaag.
Ik verdien met oppassen ¤ 6,- per uur.
Als ze slapen verdien ik minder maar dat is logisch vind ik.
  vrijdag 5 september 2003 @ 11:48:44 #62
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_12957299
Ik pas op m'n nichtjes [nu 5 en 11] en doe dat al sinds de oudste 5 weken was.

Ik krijg nu ongeveer ¤ 5,- voor een avondje oppassen en iets van ¤ 10,- als ik ook blijf slapen [meestal omdat ik dan 's ochtends zelf vroeg naar m'n werk moet].

Maar het zijn m'n nichtjes en dus doet het er helemaal geen bal toe wat ik krijg. De TV, chips, cola, bier en playstation staan klaar en daarnaast is het natuurlijk onwijs leuk om met die klein mannen bezig te zijn.

Dus al zou ik nix krijgen, dan vond ik het ook best.

off-topick:
in de vacantie heb ik 10 dagen op het konijn van m'n nichtjes gepast en daarvoor wel ¤ 1,20 per dag gehad; inclusief souveniertje uit de desbetreffende vacantielocatie. Maffe oom en tante

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  vrijdag 5 september 2003 @ 11:53:01 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_12957422
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Maar het zijn m'n nichtjes en dus doet het er helemaal geen bal toe wat ik krijg. [...] daarnaast is het natuurlijk onwijs leuk om met die klein mannen bezig te zijn.

pi_12958061
Stelletje zwartwerkers!
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:04:27 #65
66780 Nens
http://dikbuikje.web-log.nl
pi_12958929
Wij betalen onze oppas 2,50 per uur. Ze brengt onze dochter (6) wel naar bed. Gedoucht en pyama aan heeft ze al, dus alleen nog tandjes poetsen.
Ze is hier heel tevreden over. Omdat ze bijna iedere woensdag oppast, geven wij haar altijd een kado-bon met kerst enzo....
[url=http://dikbuikje.web-log.nl]Dikbuikje![/url]
pi_13652386
Ik krijg niet een vast bedrag als ik oppas, de ene keer wat meer dan de andere keer, maar als ik 2 uurtjes oppas krijg ik meestal zo'n ¤ 7,50. Als ik de hele avond oppas, van ongeveer 19.00/20.00 uur tot ongeveer 0.00 uur krijg ik rond de ¤ 15,-
Je verdient gewoon geld terwijl je tv zit te kijken, geweldig. Jammer dat mn buren niet zo vaak weggaan, en de ouders van me andere oppaskindjes ook niet.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:26:36 #67
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24469151
Ik ga vanaf volgende week misschien oppassen bij mensen thuis.
1 dag in de week om mee te beginnen. Soms oppassen op 2 kindjes (1 van 21/2 en 1 van 2 maanden) soms op 3 kindjes (4 jaar)

Het gaat over een hele dag (van 8-18) incl. oudste meisje naar school brengen en thuis voor de lunch.
Wat kan ik per uur vragen? De oudste 2 schijnen nogal druk te zijn ....
iemand een idee?
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 21:19:28 #68
43556 miss_dynastie
pi_24471192
Wat kost een oppas?
In de Wet Kinderopvang worden maximale uurtarieven gehanteerd. De bijdrage van de overheid is maximaal ¤ 5,68 per uur voor dagopvang en ¤ 6,13 per uur voor buitenschoolse opvang.
Dit gaat dus om tarieven voor opvang onder de nieuwe wet.
Is het uurtarief hoger, dan moet u het verschil zelf betalen

Maar soms heeft u ook onregelmatig oppas nodig voor een paar uur. Wat kunt u dan afspreken ?
Het tarief dat u afspreekt met de oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is ¤ 3,35 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van ¤ 3,35 is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van ¤ 3,35 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt ongeveer ¤ 4,50 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen ¤ 5,60.

Kinderen eten soms mee bij de gastouder. U vindt hier richtbedragen voor de kosten van voeding.

Gaat uw kind overdag naar school, dan betaalt u meestal alleen de uren dat uw kind bij de oppas is. Is de oppas onder schooltijd bereikbaar voor uw kind, dan is het redelijk dat u daar iets voor betaalt. De oppas is dan immers toch gebonden.

Als uw oppas ook huishoudelijk werk voor u doet, gelden er andere tarieven. Een hulp in de huishouding kost u zo'n ¤ 6,- tot ¤ 9,- per uur. Voor de uren dat uw oppas huishoudelijk werk doet, kunt u uitgaan van dit bedrag.

Een oppas 's avonds, babysitten
Een oppas die 's avonds aanwezig is, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van ¤ 1,90 tot ¤ 2,80. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een totaalbedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld ¤ 5,60.

van www.nibud.nl
  zondag 9 januari 2005 @ 08:41:17 #69
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24480020
Miss_D
dankje wel!!
Het is wel weinig he als ik t zo lees
terwijl 3 kinderen toch niet niks is ... en heel verantwoordelijk lijkt me
meer dan poetsen?!
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 12:42:30 #70
43556 miss_dynastie
pi_24482153
quote:
Op zondag 9 januari 2005 08:41 schreef heavenswoman het volgende:
Miss_D
dankje wel!!
Het is wel weinig he als ik t zo lees
terwijl 3 kinderen toch niet niks is ... en heel verantwoordelijk lijkt me
meer dan poetsen?!
Tuurlijk, de verantwoordelijkheid is vele malen groter.
Maar als je het werk echt zou betalen wat het 'waard' is, dan hoef je als ouder ook niet meer te gaan werken, want dan is het gewoonweg onbetaalbaar. Maar je moet voor jezelf de afweging maken of het werk je leuk lijkt en de betaling 'voldoende' is. Succes daarbij
pi_24482779
ik pas ook vaak op ( bij drie verschillende gezinnen,kindjes tussen de 5 maanden en 6 jaar ) en daar krijg ik dus ook rond de 2.50 euro per uur voor. ik vind dat echt niet te weinig ofzo hoor. je kan ook hetzelfde thuis doen, maar dan onbetaald, dus als je er wat voor krijgt is het mooi meegenomen. hoewel ik er eigenlijk niks voor hoef te hebben, ik vind het gewoon geweldig leuk ( helemaal als ze wakker zijn )

waarom zou je nog meer willen hebben voor tv kijken en chips eten?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 13:26:00 #72
43556 miss_dynastie
pi_24482898
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Omdat je, als je overdag oppast, wel wat meer doet dan chips eten en tv kijken
Je verantwoordelijkheid is relatief groot voor een relatief laag bedrag.
Nogmaals, ik snap dat wel, anders houdt de ouder er zelf weinig aan over of zelfs helemaal niets, maar het is natuurlijk wel 'apart' dat de oppas minder betaald krijgt dan de werkster, terwijl de verantwoordelijkheden veel groter zijn...
  zondag 9 januari 2005 @ 14:16:19 #73
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24483644
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:

Nogmaals:
ik heb het over overdag oppassen, dus gewoon een gezin met 3 kinderen waarvan 1 babytje van 2 maanden opvoeden ....
Lijkt me leuk als ik dan nog tijd heb voor tv kijken ..... maar dat zit er niet in
  zondag 9 januari 2005 @ 14:20:17 #74
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24483693
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
maar het is natuurlijk wel 'apart' dat de oppas minder betaald krijgt dan de werkster, terwijl de verantwoordelijkheden veel groter zijn...
dat vind ik dus ook "aprt" om het zo maar te noemen.... ze hebben NB wel een werkster voor 3 uurtjes, wellicht dat daar nog over te praten valt en ik dat ook overneem op een niet-oppasdag, of een dag dat alleen het babytje thuis is ....
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 15:50:37 #75
43556 miss_dynastie
pi_24485109
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:20 schreef heavenswoman het volgende:

[..]

dat vind ik dus ook "aprt" om het zo maar te noemen.... ze hebben NB wel een werkster voor 3 uurtjes, wellicht dat daar nog over te praten valt en ik dat ook overneem op een niet-oppasdag, of een dag dat alleen het babytje thuis is ....
Nou ja, je weet natuurlijk niet wat zij ervoor willen geven. Dat zou ik eerst eens vragen
  zondag 9 januari 2005 @ 15:54:46 #76
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24485198
zij hadden het over bepaalde richtlijnen die op oppasouders.nl staan
maar daar gaan ze uit van thuis ( bij mij thuis dus) oppassen, dan kan je natuurlijk gwoon ook je eigen dingen tussendoor doen en de telefoon opnemen en weet ik t allemaal.
Ik vind zelf 7 euro wel het minimale eigenlijk, uitgaande van drie kids.... maarja 2 of drie dat maakt ook niet zoveel uit....
Misschien stel ik voor ongeacht het aantal kinderen 7 Euro en dan mogen ze in hun handjes klappen hoor denk ik ... ze zijn ook druk dus je bent er wel continue aktief mee bezig....
we zouden vrijdag overlegen vandaar dat ik me even orienteer en me zakelijk probeer op te stellen.
Ik ben namelijk altijd veeeeel te goed en te makkelijk, zou ziets bij wijze van spreken ook nog gratis doen, maar dat laat ik deze keer over aan gekke henkie
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 15:58:30 #77
43556 miss_dynastie
pi_24485268
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:54 schreef heavenswoman het volgende:
Ik vind zelf 7 euro wel het minimale eigenlijk, uitgaande van drie kids....
Ik denk dat je het dan eerlijk gezegd wel kan vergeten....
Zoals ik al zei, ik denk dat veel ouders dan kunnen gaan werken voor de oppas.
Het is gewoon zo dat oppaswerk vaak veel minder opbrengt dan een bijbaan in de supermarkt of callcenter of zo.
wat niet wil zeggen dat ik het een zwaar onredelijk bedrag vind of zo, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.
  zondag 9 januari 2005 @ 15:59:34 #78
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24485283
bericht ff verduidelijkt. Zie hieronder:

[ Bericht 96% gewijzigd door heavenswoman op 09-01-2005 16:06:15 ]
  zondag 9 januari 2005 @ 16:02:32 #79
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24485336
ff opgezocht en geplakt.... dit gaat over thuis gastouder zijn dus.... je mag vanaf januari 5 niet-eigen kinderen als oppaskind in huis nemen......

3. De financiën
Hoeveel de ouders moeten betalen is natuurlijk afhankelijk van het aantal uren dat je oppast en de bijzondere wensen die de ouders hebben. Daarom maken jullie onderling de financiële afspraken. Om je enige houvast te geven tijdens het gesprek hierover, vind je hieronder de gemiddeld gehanteerde opvangtarieven die de ouders contant voldoen. De bedragen zijn inclusief maaltijden en tussendoortjes maar exclusief luiers, flesvoeding en potjes babyvoeding. Als het aantal uren sterk varieert, maak dan samen een urenoverzicht waarop je ook de extra kosten registreert. Aan het einde van elke week, op de laatste oppasdag kunnen de ouders het bedrag contant aan je voldoen.

Maandag tot en met vrijdag
Van 7.00 tot 23.00 uur
1e kind ¤ 3,00 p/uur
2e kind ¤ 2,00 p/uur
3e en volgende kind ¤ 1,50 p/uur

Van 23.00 tot 7.00 uur
1e ¤ 10,00 p/nacht
2e ¤ 6,50 p/nacht
3e ¤ 4,50 p/nacht

24 uur opvang
1e ¤ 65,00 p/24 uur
2e ¤ 50,00 p/24 uur
3e ¤ 35,00 p/24 uur

Zaterdag/zondag

Van 7.00 tot 23.00 uur
1e kind ¤ 3,50 p/uur
2e kind ¤ 2,50 p/uur
3e en volgende kind ¤ 1,50 p/uur

Van 23.00 tot 7.00 uur
1e ¤ 15,00 p/nacht
2e ¤ 10,00 p/nacht
3e ¤ 7,00 p/nacht

24 uur opvang
1e ¤ 80,00 p/24 uur
2e ¤ 60,00 p/24 uur
3e ¤ 40,00 p/24 uur
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 16:06:54 #80
43556 miss_dynastie
pi_24485396
Ik zat daar ook naar te kijken ja... ik denk dus dat die vrouw komt met een voorstel van vijf of vijfeneenhalve euro (maaltijden/ tussendoortjes hoef je immers niet te verzorgen)... Denk ik hoor, maar ze kan natuurlijk ook 6,50 noemen, weet jij veel Ik zou in elk geval voor mezelf een minimumbedrag maken en daar zeker niet onder gaan zitten, hoe leuk of aardig het werk je ook lijkt. tenzij je het niet voor het geld doet c.q. het geld niet echt nodig hebt, maar die mensen ken ik niet zoveel
pi_24534896
Kijk ook ff hier: www.nibud.nl.
Je kunt hier richtlijnen vinden voor tarieven van oppassen vanaf 1 kind, met of zonder licht huishoudelijkwerk enz
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:38:22 #82
83364 heavenswoman
just my point of view
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:18:11 #83
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24565316
Ik heb afgesproken:
¤5,- per uur ... ongeacht hoeveelheid kinderen.... de oudste gaat naar school, is tussen de middag thuis en een enkele keer atv-dag vrij.... de middelste gaat naar de peuterspeelzaal op 1 vd 2 dagen dat ik oppas.... blijft het babytje over. (die ik overigens gewoon mee mag nemen de stad in ofzo, of daar naar het winkelcentrum o.i.d.)

Vond het wel netjes afgesproken zo. Eind febr. evalueren we (ook over loon)
pi_24613307
Ik krijg bij het ene oppasadres (2 kids) overdag ¤5 en s'avonds ¤4
Bij het andere oppasadres (3 kids) krijg ik ¤7,50
En bij mijn derde oppasadres ¤5
pi_24619204
Sommige hie rgeven wel erg weinig hoor. Ik weet nog dat ik vroege roppaste, omdat die mensen gewoon niemand anders hadden, 25 gulden kreeg.
Dit was voor savonds bij een babytje en een peuter.
natuurlijk keek ik tv en at ik hun chips, maar het kostte me wel mijn avond om het zo maar te zeggen.
Waren ze heel laat thuis en ze hadden gedronken enzo, bleef ik slapen en kreeg ik 35 gulden.
Anders werd ik thuisgebracht.
pi_24619244
Wat ik hier allemaal lees...

Wie komt er nou voor 2,50 helemaal ergens naartoe en gaat anderhalf uur naar een babyfoon zitten staren. Tenzij het je eigen dochter is, heb je vast wel heel goed gezocht om zo'n semi-slaaf te vinden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24619270
Sommigen van jullie zijn wel beetje centenneukers.
2.50 voor 1.5 uur...?
lol
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:18:08 #88
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24620867
voor 2,50 zou IK het niet doen ... al zijn kleintjes nog zo leuk... je moet toch aan jezelf denken en aan je portomonnee
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 09:23:59 #89
43556 miss_dynastie
pi_24620941
Nou ja, het ligt er ook aan of het een bijbaantje is terwijl je thuiswoont, amper kosten hebt en kinderen leuk vind, of dat je er van rond moet komen als 'volwaardige' (deeltijd)baan.
pi_24624263
Natuurlijk verdient een meisje van 16 minder dan een vrouw van 30 ofzo, maar als je tevreden bent met je oppasmeisje, beloon haar dan ook goed. Want bij de meeste meisjes komt er een tijd dat ze zelf moeten gaan verdienen van hun ouders, of gewoon willen sparen. Dan moeten ze normaal werk gaan zoeken en dan hebben ze ineens geen tijd meer voor jou, want ze moeten naturlijk ook nog uit gaan en naar vriendinnen toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')