quote:sterker nog onze oppas koopt zelfs zo nu en dan van het oppasgeld een kleinigheidje voor alicia omdat ze het liever gratis deed dan ervoor betaald krijgt. ze vind de chips, de 2 video´s en het mogen drinken van de cola al meer dan zat. Niet iedere jongere doet het alleen maar voor het geld, er zijn er ook gelukkig nog steeds die het doen omdat ze het leuk vinden en graag een ander uit de nood helpen.
Op woensdag 20 augustus 2003 20:03 schreef stay_fun het volgende:[..]
Snap niet dat de oppas niet allang om opslag heeft gevraagd. Je verwacht verantwoordelijk gedrag, dan zou ik starten met een normaal bedrag neer te leggen. Wat een triest bedrag.
ow en die anderhalf uur in de week die ze oppast is niet voor mijn plezier hoor! maar om mij te laten pijnigen door het revalidatieteam zodat ik ooit volledig zelf mijn kind kan opvoeden !
quote:16
Op woensdag 20 augustus 2003 22:17 schreef computerfreak het volgende:
oké Knorretje, maar hou oud is je oppas? Wacht maar tot ze een jaar of 17 zijn, dan telt elke eurocent!
quote:Dat is wel heel lief van haar dan, maar op zich is het niet heel raar dat ze betaald krijgt. Dingen doen voor elkaar is goed maar als je 16 bent en oppast is een bedankje in de vorm van geld erg leuk
Op woensdag 20 augustus 2003 21:28 schreef Knorretje het volgende:
sterker nog onze oppas koopt zelfs zo nu en dan van het oppasgeld een kleinigheidje voor alicia omdat ze het liever gratis deed dan ervoor betaald krijgt. ze vind de chips, de 2 video´s en het mogen drinken van de cola al meer dan zat. Niet iedere jongere doet het alleen maar voor het geld, er zijn er ook gelukkig nog steeds die het doen omdat ze het leuk vinden en graag een ander uit de nood helpen.ow en die anderhalf uur in de week die ze oppast is niet voor mijn plezier hoor! maar om mij te laten pijnigen door het revalidatieteam zodat ik ooit volledig zelf mijn kind kan opvoeden !
quote:klopt, daarom geven we haar dus toch geld ondanks dat dat niet haar bedoeling was toen ze het aanbood.
Op donderdag 21 augustus 2003 00:05 schreef Lemijn het volgende:[..]
Dat is wel heel lief van haar dan, maar op zich is het niet heel raar dat ze betaald krijgt. Dingen doen voor elkaar is goed maar als je 16 bent en oppast is een bedankje in de vorm van geld erg leuk
En ja ons kind is veel meer waard dan die stomme 2,50 euro, maar meer zit er niet in voor ons, daarnaast is de verantwoordelijkheid die ze draagt klein en ging voordat ze kwam oppassen alicia gewoon mee en als de nood errug hoog word gebeurt dat gewoon wederom
Niet al teveel vind ik zelf, het is gigantisch druk als alle 4 (toch wel schatten) opzijn
quote:Las net me bericht even na en het leek een beetje vaag.
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef Jarah het volgende:
Zoals ik al eerder had vermeld zou ik meer gaan verdienen met oppassen, het is nu verhoogd van ¤ 5,- naar ¤ 6,-
Ik krijg nu ongeveer ¤ 5,- voor een avondje oppassen en iets van ¤ 10,- als ik ook blijf slapen [meestal omdat ik dan 's ochtends zelf vroeg naar m'n werk moet].
Maar het zijn m'n nichtjes en dus doet het er helemaal geen bal toe wat ik krijg. De TV, chips, cola, bier en playstation staan klaar en daarnaast is het natuurlijk onwijs leuk om met die klein mannen bezig te zijn.
Dus al zou ik nix krijgen, dan vond ik het ook best.
off-topick:
in de vacantie heb ik 10 dagen op het konijn van m'n nichtjes gepast en daarvoor wel ¤ 1,20 per dag gehad; inclusief souveniertje uit de desbetreffende vacantielocatie. Maffe oom en tante
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:Maar het zijn m'n nichtjes en dus doet het er helemaal geen bal toe wat ik krijg. [...] daarnaast is het natuurlijk onwijs leuk om met die klein mannen bezig te zijn.
Tuurlijk, de verantwoordelijkheid is vele malen groter.quote:Op zondag 9 januari 2005 08:41 schreef heavenswoman het volgende:
Miss_D
dankje wel!!
Het is wel weinig he als ik t zo lees
terwijl 3 kinderen toch niet niks is ... en heel verantwoordelijk lijkt me
meer dan poetsen?!
Omdat je, als je overdag oppast, wel wat meer doet dan chips eten en tv kijkenquote:Op zondag 9 januari 2005 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
waarom zou je nog meer willen hebben voor tv kijken en chips eten?
Nogmaals:quote:Op zondag 9 januari 2005 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
waarom zou je nog meer willen hebben voor tv kijken en chips eten?
dat vind ik dus ook "aprt" om het zo maar te noemen.... ze hebben NB wel een werkster voor 3 uurtjes, wellicht dat daar nog over te praten valt en ik dat ook overneem op een niet-oppasdag, of een dag dat alleen het babytje thuis is ....quote:Op zondag 9 januari 2005 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
maar het is natuurlijk wel 'apart' dat de oppas minder betaald krijgt dan de werkster, terwijl de verantwoordelijkheden veel groter zijn...
Nou ja, je weet natuurlijk niet wat zij ervoor willen geven. Dat zou ik eerst eens vragenquote:Op zondag 9 januari 2005 14:20 schreef heavenswoman het volgende:
[..]
dat vind ik dus ook "aprt" om het zo maar te noemen.... ze hebben NB wel een werkster voor 3 uurtjes, wellicht dat daar nog over te praten valt en ik dat ook overneem op een niet-oppasdag, of een dag dat alleen het babytje thuis is ....
Ik denk dat je het dan eerlijk gezegd wel kan vergeten....quote:Op zondag 9 januari 2005 15:54 schreef heavenswoman het volgende:
Ik vind zelf 7 euro wel het minimale eigenlijk, uitgaande van drie kids....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |