abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12385924
Van 2e hypotheken is het bekend dat ze meestal worden aangemeld op het bkr. Mijn vraag is: kan een bank jou een BKR codering geven op je 1e hyp terwijl deze nooit is aangemeld op het BKR?
pi_12385993
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:10 schreef RealisticDreamer het volgende:
Van 2e hypotheken is het bekend dat ze meestal worden aangemeld op het bkr. Mijn vraag is: kan een bank jou een BKR codering geven op je 1e hyp terwijl deze nooit is aangemeld op het BKR?
volgens mij niet.. BKR komt die codering alleen voor.. wellicht een interne, maar dat kan ik me niet voorstellen..
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
pi_12386118
alleen als je een achterstand hebt op je hypotheek wordt hij aangemeld bij het BKR.
ik werk bij een bank en een 2e hypotheek wordt ook niet bij het BKR geregistreerd..........mits het natuurlijk op zo'n bijzondere constructie gebeurd zoals nu die stomme reclames het allemaal aanbieden
pi_12386158
Volgens mij geven banken geen BKR-coderingen, zij raadplegen slechts de databae van BKR, op basis waarvan mij dan een eigen beslissing maken (risico inschatting)

Volgens mij worden alle leningen tussen € 500 en € 125.000 bij de BKR aangemeld. Indien de 1e hypotheek dit bedrag overstijgt, is er dus inderdaad geen BKR-registratie van bekend. BKR claimt ook niet dat zij volledig zijn, immers ook stufischulen, huurschulden etc worden hier niet aangemeld. Het gaat puur om kredieten (ook creditcards etc.)

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_12386223
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:17 schreef moorkoppie het volgende:
alleen als je een achterstand hebt op je hypotheek wordt hij aangemeld bij het BKR.
Dit is dus niet waar: Indien een krediet aan de voorwaarden voldoet (tussen €500 en €125.000) MOET de kredietgever dit verplicht bij BKR aanmelden. Pas als er achterstanden of zo ontstaan, komen er extra registratiescodes achter jouw naam vermeld, die een potentiele nieuwe kredietverstrekker zouden moeten waarschuwen.

ff terug naar de topic-poster: een hypotheek van bijv. €100.000 moet verplicht wel gemeld worden, maar een hypotheek van €150.000 dus niet meer.

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_12386259
een 1e hypotheek staat niet bij het BKR gemeld
heb net mezelf getoetst..........en geen registratie!!!
pi_12386305
Wat is het bedrag van die 1e hypotheek dan?
(Roos Vonk)
pi_12386330
268000 euro
pi_12386363
Dat klopt dan toch met wat ik eerder meldde

Alleen kredieten tussen €500 en € 125.000 moeten gemeld worden.

(Roos Vonk)
pi_12386409
die staan echt niet vermeld hoor!!
ben dagelijks bezig met hypotheekaanvragen en hypotheken worden alleen vermeldt..............niet eens met bedrag.........als ze een achterstand van 3 maanden hebben komt er HY te staan en dan geen bedrag maar 0 er achter
pi_12386419
Even voor de goede orde: mijn eerste hypotheek staat dus niet op het bkr vermeld maar de 2e (het zogenaamde doorlopend hypotheek krediet) wel. Wat ik nu begrijp is dat ze de 1e hyp. alsnog gaan aanmelden (en dus meteen coderen) op het moment dat er sprake is van een flinke achterstand?

Ook schiet mij wat anders te binnen: na hoeveel maanden mag de bank de woning gedwongen verkopen? Ik hoor 9 heel vaak langskomen maar dat ze na maand 4, over kunnen gaan tot beslaglegging? Geldt dit ook bij een hyp. met NHG?

pi_12386443
verkopen gebeurd niet zo snel hoor.........er zijn soms klanten die hebben bijna 2 maanden achterstand voor dat er een executieverkoop plaats vindt
pi_12386486
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:30 schreef moorkoppie het volgende:
die staan echt niet vermeld hoor!!
ben dagelijks bezig met hypotheekaanvragen en hypotheken worden alleen vermeldt..............niet eens met bedrag.........als ze een achterstand van 3 maanden hebben komt er HY te staan en dan geen bedrag maar 0 er achter
Ik begrijp dat jij nu bijna online kunt kijken? Ik heb mijn info puur uit eigen ervaring en van de BKR site af. Met name deze laatste bron lijkt me toch erg duidelijk.
Lees maar mee:

" In CKI komen de volgende kredietgegevens voor:
-het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden,
-het moment waarop het krediet ontstond
-de maand waarin volgens afspraak met de deelnemer het krediet volledig moet zijn afgelost.
-de maand waarin het krediet daadwerkelijk is beëindigd.
-de kredietsoort en
-eventuele bijzonderheden gedurende de looptijd van het krediet.

Een krediet wordt bij ons gemeld volgens de BKR regels. Deze regels zijn:
-het krediet heeft een looptijd van tenminste drie maanden,
-het geleende bedrag is minimaal € 500 en maximaal € 125.000,
-het krediet is verstrekt aan een natuurlijk persoon. "

(Roos Vonk)
pi_12386504
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:32 schreef moorkoppie het volgende:
verkopen gebeurd niet zo snel hoor.........er zijn soms klanten die hebben bijna 2 maanden achterstand voor dat er een executieverkoop plaats vindt
Wat ik hiervan weet is dat dat per bank erg kan verschillen. Er zijn geen landelijke regels voor, dus iedere bank zal zijn eigen richtlijnen hebben.
(Roos Vonk)
pi_12386541
ik zit momenteel nog op mijn werk
en BKR toetsen voeren banken online uit...........rechtstreekse verbinding tussen banken en BKR

maar die bedragen van 500 tot 125.000 dat klopt wel........maar geldt niet voor hypotheken.........wel voor andere leningen.......ook voor overbruggingskredieten

pi_12386629
Overigens Moorkoppie.....nu jij toch daar zit.......

Er was eens (of wellicht nog steeds) een periode waarbij het mogelijk was om verschillende leningen TEGELIJKERTIJD af te sluiten. Er viel dan wel op bij de BKR toetsing dat er veel getoetst was maar dan hoefde niet tot afwijzing te leiden (je zei dat je gewoon wat rond geshopt hebt). Heeft de bank intussen een middel gevonden om dit soort praktijken tegen te gaan (en nee ik ben niets van plan).

pi_12386658
je kunt inderdaad bovenin het scherm zien dat er meerdere toetsingen zijn gedaan..........maar je kunt niet zien door welke instellingen dat zijn gedaan
die meldingen blijven er 3 dagen instaan dan gaan ze weer weg
pi_12387145
quote:
Ja, als je achterstand hebt met je betalingen. Daar is tenslotte het BKR voor.
pi_41135176
Het BKR is een vrij stug clubje dat samenwerkt met o.a. Wehkamp.
Op het moment dat je wordt geregistreerd wordt je adres direct aan Otto en Wehkamp verkocht zodat je voortaan wel op krediet kunt kopen maar alleen tegen 21% woekerrente.

Meer info over de werkwijze vindt je op http://www.fokzonderbkr.nl

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjeen op 24-08-2006 17:56:43 (spamlink verwijderd) ]
BKR is een levenswijze waaraan je nooit went.
Gelukkig zijn er instanties die er tegen vechten.
vecht mee en geef je op.
pi_41137647
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:32 schreef moorkoppie het volgende:
Gemiddeld genomen duurt het zelfs nog wel een paar maanden langer....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_41141891
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:37 schreef Solver het volgende:
Op het moment dat je wordt geregistreerd wordt je adres direct aan Otto en Wehkamp verkocht zodat je voortaan wel op krediet kunt kopen maar alleen tegen 21% woekerrente.

Iedereen (nouja bijna) is bekend bij het BKR. Wil nog niet zeggen dat zoiets 'verkocht' wordt aan whoever.

En mensen die bij Otto en Wehkamp op afbetaling kopen sporen sowieso niet.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:26:50 #23
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41154710
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:30 schreef RealisticDreamer het volgende:
Even voor de goede orde: mijn eerste hypotheek staat dus niet op het bkr vermeld maar de 2e (het zogenaamde doorlopend hypotheek krediet) wel. Wat ik nu begrijp is dat ze de 1e hyp. alsnog gaan aanmelden (en dus meteen coderen) op het moment dat er sprake is van een flinke achterstand?

Ook schiet mij wat anders te binnen: na hoeveel maanden mag de bank de woning gedwongen verkopen? Ik hoor 9 heel vaak langskomen maar dat ze na maand 4, over kunnen gaan tot beslaglegging? Geldt dit ook bij een hyp. met NHG?
Klassieke woninghypotheek is iets heul anders dan een hypothecair krediet. Een 'normale' 2e hypotheek wordt ook niet BKR geregistreerd. Dus: als je je hypothecair krediet hebt gebruikt voor (het verbeteren van) je woning zou je kunnen overwegen deze over te sluiten naar een normale woninghypotheek. Ik denk dat je daarmee aardig kunt besparen.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:27:57 #24
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41154728
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:37 schreef Solver het volgende:

Wat een idioot ben jij zeg. Krijg bulten, complotdenker.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:31:17 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41159937
quote:
Of het nu een 1e of 2e hypotheek is doet totaal niet terzake. Hypotheken worden over het algemeen niet in het BKR geregistreerd, maar in het kadaster.

Alleen bij (ernstige) achterstanden / betalingsproblemen op de hypotheek zal de geldverstrekker een negatieve codering in het BKR achterlaten.

Even voor de beeldvorming: consumptieve kredieten worden v.a. bepaalde bedragen over het algemeen sowieso in het BKR geregistreerd ('positieve registratie') en ook daar komt er alleen bij (ernstige) achterstanden / betalingsproblemen een negatieve codering achter.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:19 schreef Essebes het volgende:
Volgens mij geven banken geen BKR-coderingen, zij raadplegen slechts de databae van BKR, op basis waarvan mij dan een eigen beslissing maken (risico inschatting)
Heb je het nu specifiek over banken als hypotheekverstrekker of over banken in het algemeen?
quote:
Volgens mij worden alle leningen tussen € 500 en € 125.000 bij de BKR aangemeld. Indien de 1e hypotheek dit bedrag overstijgt, is er dus inderdaad geen BKR-registratie van bekend. BKR claimt ook niet dat zij volledig zijn, immers ook stufischulen, huurschulden etc worden hier niet aangemeld. Het gaat puur om kredieten (ook creditcards etc.)
Het bedrag heeft over het algemeen niks te maken met het wel/niet in het BKR vermelden van de hypothecaire lening. Ook een hypothecaire lening van 50.000 euro wordt niet in het BKR vermeld.

En een negatieve registratie in het BKR kun je krijgen bij elke hypotheek, ongeacht de hoogte v/d schuld.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:28 schreef Essebes het volgende:
Dat klopt dan toch met wat ik eerder meldde

Alleen kredieten tussen €500 en € 125.000 moeten gemeld worden.
Nee. Lees maar wat ik hierboven zeg. Hypothecaire leningen worden, ongeacht de hoogte van het bedrag, sowieso niet in het BKR vermeld.

Verder klopt het inderdaad dat alleen kredieten tussen de 500 en 125.000 euro in het BKR worden vermeld.
quote:
Kredietgegevens
In CKI staat precies welk krediet of gsm-abonnement iemand op zijn naam heeft of had staan in Nederland. Het gaat alleen om kredieten. Een hypothecair krediet is in principe niet bij ons bekend. Deze wordt pas bij ons aangemeld als u langer dan 120 dagen een termijnbedrag niet hebt betaald. Andere betalingsverplichtingen zijn niet bij ons bekend. Wij verwerken alleen die gegevens die nodig zijn om een beeld te geven van uw leen- en aflosgedrag. Zo is bijvoorbeeld zichtbaar hoe hoog het geleende bedrag is, maar niet waarvoor u het gebruikt.

[...]

het krediet heeft een looptijd van tenminste drie maanden,
het geleende bedrag is minimaal ¤ 500 en maximaal ¤ 125.000,
het krediet is verstrekt aan een natuurlijk persoon.
Met een natuurlijke persoon wordt een consument bedoeld, maar ook bedrijven waarbij de directeur/eigenaar hoofdelijk aansprakelijk kan worden gesteld. Bijvoorbeeld bij een éénmanszaak.

zie ook: Kredietsoorten
Persoonsgegevens

http://www.bkr.nl/vastleggen/f4.html
Krekker is de bom!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:56:13 #26
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41160790
Wat is dat toch met mensen die denken dat BKR een of andere ondergrondse geheime dienst Oostblokstijl is?
Ik heb al een boek.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:09:25 #27
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41161281
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:56 schreef Rio het volgende:
Wat is dat toch met mensen die denken dat BKR een of andere ondergrondse geheime dienst Oostblokstijl is?
Duh, FBI, CIA, KGB, BKR.

Zit 'm in de de drie letters. Schijnt dat de BKR ook iets te maken heeft met 11 september en de moord op Kennedy, maar daar zijn al genoeg topics over in TRU.
Krekker is de bom!
pi_41186454
Wat een idioten in dit topic . Hypotheken worden niet BKR geregistreerd, tenzij achterstand. Reden: hypotheken worden al ingeschreven in registers; tevens problematiek met hogere inschrijving etc.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:58:18 #29
164901 hypotheekbkr
http://www.hypotheek-bkr.nl
pi_45138361
Nee, tenzij je ergens anders een bkr notering oploopt. Zoals te laat de Otto betalen of op je credit card een schuld hebt.

Tip:
-voor ads moet je betalen-

[ Bericht 30% gewijzigd door Sjeen op 08-01-2007 12:22:16 (spammert) ]
http://www.hypotheek-bkr-probleem.nl
  maandag 8 januari 2007 @ 12:15:26 #30
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45138722
Ga je nu alles over hypotheken omhoog schoppen om je spam kwijt te kunnen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')