abonnement Unibet Coolblue
pi_12378610
Zijn hier nog fans van Suede? Niet zo gek veel lijkt me want er was niet eens een echt topic over!

Ik ken Suede van wat singles maar ik ben van plan om de muziek wat beter te leren kennen. Iemand nog tips qua downloaden van nummers?

  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:32:41 #2
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12378651
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zijn hier nog fans van Suede? Niet zo gek veel lijkt me want er was niet eens een echt topic over!

Ik ken Suede van wat singles maar ik ben van plan om de muziek wat beter te leren kennen. Iemand nog tips qua downloaden van nummers?


Ik heb wat nummers van hen op verzamel cd's...
Kan me niet direct een nummer in het hoofd halen, maar er staat me wel bij dat ik het goed vond...
Ik ga vanavond eens kijken of ik het kan vinden...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_12378818
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zijn hier nog fans van Suede? Niet zo gek veel lijkt me want er was niet eens een echt topic over!
Ik heb een aantal paar suede schoenen en een paar handschoenen. Moet dit topic niet in LIF?
pi_12378882
ik heb 2 cd's van ze, vooral dog man star is erg gaaf. Zo mega depri muziek.
pi_12379205
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:40 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik heb een aantal paar suede schoenen en een paar handschoenen. Moet dit topic niet in LIF?


neen
pi_12396836
Ik vind Suede een van de betere (britpop) engelse 'rock' bands. Ik heb het album Headmusic en die is zeer de moeite waard om te luisteren.
De stem van de lead zanger Brett Anderson moet je wel weten te waarderen, omdat die doorgaans door velen vaak té jankerig/wijverig word ervaren. Ik daarentegen stoor me er totaal niet aan en vind z'n stem zeer sfeervol klinken en dat tevens goed samen gaat met het overige arrangement van klanken.

Tips: Beautiful Ones, Electricity, Trash, Saterday Night.

* ojah, dikke thumbs up voor het Suede topic!

[Dit bericht is gewijzigd door dynast op 13-08-2003 02:02]

Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 01:44:27 #7
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_12396904
Prima bandje hoor luister het regelmatig op m'n ipod. Hoewel je idd wel eens scheel wordt van dat gejengel van Brett. Beautiful Ones en Animal Nitrate favoriete singeltjes.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_12396934
Mijn favoriete Suede album is Coming Up.

Die gasten maken erg goede muziek, ook live zijn ze zeer te pruimen.

  woensdag 13 augustus 2003 @ 19:37:22 #9
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12411852
Fijne band. Ben nog steeds erg onder de indruk van hun debuutplaat, wat een fantastische nummers staan daar op...Animal Nitrate, So Young, Pantomine Horse...prachtig. Ben sowieso weer helemaal op de Britpop tour...Manic Street Preachers, Supergrass en Pulp...allemaal erg goede bands...
= there is a light that never goes out =
pi_12411910
Persoonlijk vind ik hun eerste twee albums (toen Bernard Butler nog bij de band zat) beter dan de albums erna. De b-kantjes verzamelaar Sci-Fi Lullabies is ook erg goed. En live is Suede altijd heel goed
_________________________________________________________________________________________________
pi_12412435
Goede band.

En het leuke is dat het onmogelijk is om van deze band een slecht album te kopen. Elk album bevat wel meerdere toppertjes.

Makkelijk voor mensen die niet weten welk album ze eens zullen aanschaffen.

pi_12419032
Erg goed, eigenlijk een vd eerste britpop bandjes die ik echt goed vond/vind.

Live zijn ze idd ook erg goed

You only live once
pi_12422811
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zijn hier nog fans van Suede? Niet zo gek veel lijkt me want er was niet eens een echt topic over!

Ik ken Suede van wat singles maar ik ben van plan om de muziek wat beter te leren kennen. Iemand nog tips qua downloaden van nummers?


Als fan zou je gewoon de albums moeten kopen..maar ja..zo denk ik er over (voelt zich very bitchy nu )

Anyhoo..ik vind Suede vrij geweldig en kan vooral Suede-Suede, Coming up en Sci-fi Lullabies aanbevelen van de albums. (The killing of a flashboy..hmmm..niz!)

De dvd met alle clips is ook errug leuk!
Ik heb ze in november voor het eerst live gezien en ze waren echt briljant! Energieke live-show..heb erg veel zin in om te zien wat ze op Lowlands gaan doen!

pi_12423630
Eindelijk een topic over mijn favoriete band !

Als echte fan moet ik natuurlijk zeggen dat je gewoon alle albums moet kopen en de b-kantjes colllectie Of je koopt de singles collection die in oktober uit komt met alle 19 singles en 2 nieuwe nummers.

tip: luister The Asphalt world maar eens, een zeldzaam mooi nummer !

Leuker kunnen we het niet maken.....
  donderdag 14 augustus 2003 @ 10:40:40 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_12423711
*meldt*

Een van de weinige acts waar ik alles van heb.
Dog Man Star werd vreemd genoeg afgebrand door de critici maar is een van mijn favorieten, met prachtige ballads als The Wild Ones, The 2 of Us, Still Life en inderdaad The Asphalt World.

Ik ga normaal niet naar concerten (te druk, te lawaaierig), maar Suede live in Vredenburg een paar jaar geleden was geweldig!

pi_12424314
Just For The Record :-)

Beshouw mezelf ook wel als Suede-Liefhebber.
De DVD Lost In TV is vaste klant van mijn DVD-speler. De albums vaste klant van mijn CD-speler en ik heb zelfs even overwogen toch maar naar Lowlands te gaan voor Brett & Co.

Maar wacht wel tot ze weer in Paradiso komen

Voetbal?
pi_12435110
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:40 schreef Frollo het volgende:
Suede live in Vredenburg een paar jaar geleden was geweldig!
Zekers, daar was ik ook bij in 1999. Heb zelden een band gezien die zoveel energie in een optreden steekt (met name de zanger dan )
_________________________________________________________________________________________________
pi_12463480
Ik ga naar Pukkelpop voor Suede

Ik hoop dat ze dit jaar ook nog naar nederland komen voor een echt concert. 6 oktober komt de nieuwe single "attitude" uit!

Leuker kunnen we het niet maken.....
  donderdag 4 september 2003 @ 09:01:50 #19
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_12931789
eerlijk gezegd vond ik ze behoorlijk tegenvallen op Lowlands
De Narcis van Gabon
  donderdag 4 september 2003 @ 09:09:44 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_12931874
Suede

Twee keer live gezien, op LL een paar jaar geleden en in Paradiso, erg goed Heb dit jaar het concert niet gezien.

Downloaden kan, Suede moet je kopen

Favourites:

filmstar
cant get enough
stay together
beautiful ones
love the way you love
the drowners
new generation
lazy
shes in fashion
electricity
saturday night

en meer

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 4 september 2003 @ 11:12:35 #21
65148 SixCat
And I'm the Rain King
pi_12933759
Coming Up is een TOP album!

Beste nummers, volgens mijn smaak, op dit album zijn:

By the sea
Saturday Night

Allebei wat rustigere nummers..... Lekker!

"What the hell am I doing here....I don't belong here....."
  donderdag 4 september 2003 @ 11:20:21 #22
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_12933868
Suede op pukkelpop was heel cool
Die zanger maakt er wel een show van
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 4 september 2003 @ 14:22:57 #23
39158 confined
breaking the waves
pi_12937177
<zeurmode>Niet downloaden, k.o.p.e.n. !! </zeurmode

Heb ze al een aantal keer live gezien sinds '97 en ook ontmoet. Erg vage, toffe lui. Heb een foto waarop Brett heeeeeel lijp in de camera doet. Maar goed, daar zal ik dan maar niemand mee lastig vallen.

Over de muziek dan maar: Ik vind de B-sides vaak nog beter dan de album-tracks. Sci-Fi lullabies moet je dus echt hebben! Is bovendien nog een dubbelaar ook...

Favo tracks:
Suede: animal nitrate, the drowners, metal mickey

Dog Man Star: we are the pigs, heroine, the wild ones, new generation, the asphalt world (eigenlijk alles wel heel goed!)

Coming Up: trash, filmstar, lazy, by the sea, beautiful ones, saturday night

Sci-Fi Lullabies: my insatiable one, killing of a flashboy (zoek ook eens de live-versie!!!), my dark star, whipsnade, europe is our playground (wederom: zoek de live-versie!!), money, young men, sadie, have you ever been so low?, these are the sad songs

Head Music: down, asbestos, elephant man, hi-fi, indian strings

A New Morning: obsessions, streetlife, astrogirl, oceans

Zo, voorlopig genoeg tips??
Enneh: kopen he, niet downloaden!!

pi_12975176
Riep iemand mijn naam?
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_12975252
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:22 schreef confined het volgende:
<zeurmode>Niet downloaden, k.o.p.e.n. !! </zeurmode


Over de muziek dan maar: Ik vind de B-sides vaak nog beter dan de album-tracks. Sci-Fi lullabies moet je dus echt hebben! Is bovendien nog een dubbelaar ook...


Dan ben je dus een echte Suede-fan, want ik vind alle B-sides ook mega-veel beter dan de hoofdalbums; lees hun Tophits.
Laten we hopen dat er een Sci-fi lullabies II komt want alle b-kantjes van hun laatste werk is ook top-notch.

Mijn favoriete nummer? Moeilijk te zeggen!
Brett kan prachtig zingen, al is het smekende uit zijn stem in de laatste albums en dat vond ik juist zo lekker.

Edit: voor ik het vergeet te zeggen ik heb al hun albums, ook Sci fi en ik heb de singles van Positivity en Obsessions met de videoclips erop en ik heb verder ook 2 dvds Lost in Tv and the london suede a document about touring. Dat laatste heb ik koud een week in huis

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_12980660
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:53 schreef Brett-Anderson het volgende:
the london suede a document about touring. Dat laatste heb ik koud een week in huis
Hmm die ken ik helemaal niet, wat staat er op?
Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_12980863
Ach, ik heb me in de titel vergist. De volledige naam is: the London Suede - Introducing the band met o.a. daarop een klein filmpje over touren met de Suede.

Ik kan de volledige features niet helemaal overnemen van internet, als je met google iets zoekt dan blijkt het niet te kloppen:
Er staan in ieder geval. Een live concert met c.a. 12 of meer songs. Diezelfde songs ook, maar dan in filmvorm. Extra footage o.a. shots van Bernard Butler, korte filmpjes over touren in Azie, een demo van By the sea en alle lyrics staan er als snapshot te lezen.

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_12990880
Suede op pukkelpop was echt gaaf!
You only live once
pi_12999416
ik heb A New Morning (een positieve cd vergeleken met de anderen die inderdaad erg depressief zijn) en vind het een fijne cd vooral de nummers Positivity en Street Life zijn erg leuk. vrij vrolijke en springerige liedjes! ik ken verder hun cd Head Music wel redelijk goed en heb ze op lowlands gezien. ik vond ze wel leuk maar niet echt speciaal. die brett anderson deed een beetje hyper maar volgens mij uit frustratie - hij was niet tevreden over het geluid of zo, of over het publiek want hij wilde wel erg graag dat we allemaal dansend stonden te klappen.
en die stem is juist wel mooi!
  zondag 7 september 2003 @ 15:06:00 #30
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13000983
ik vond het publiek op LL erg matig, het was volgens mij ook niet erg druk
De Narcis van Gabon
  maandag 8 september 2003 @ 03:49:01 #31
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13015939
Hij had zo'n mooie clip, in die metro


Goede artiest maar we horen er helaas zo weinig van, maja dat heb je met MTV NL/The Box/TMF helaas nou eenmaal

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13015952
Ik ken het vaag een beetje. Vond het wel aardige britpop.
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_13053890
quote:
Op maandag 8 september 2003 03:49 schreef BAZZA het volgende:
Hij had zo'n mooie clip, in die metro
Whatever makes her happy on a Saturday Night

Voor die video alleen al heb ik de Lost In TV dvd aangeschaft en oke, voor She's In Fashion. Daar was/ben ik ook vrij gecharmeerd van

Voetbal?
pi_13752410
De nieuwe single "Attitude" is uit...
Zit een erg mooie videoclip bij!
Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_13839776
Heb zojuist de nieuwe cd Singles gedownload een best of van Suede en klinkt echt super.
Kan alleen het hoesje nog niet vinden althans de achterkant.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_13953068
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:20 schreef Revol het volgende:
De nieuwe single "Attitude" is uit...
Zit een erg mooie videoclip bij!
Ze waren net te zien bij Top of the Pops, erg goed.
pi_14433709
Suede heeft vandaag bekend gemaakt dat ze er "voorlopig" mee stoppen.

Erg jammer vind ik.. hoewel de laatste albums niet echt succesvol waren bevatten ze toch een hoop goed nummers.

Leuker kunnen we het niet maken.....
  donderdag 6 november 2003 @ 16:25:08 #38
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_14433870
quote:
Op donderdag 6 november 2003 16:18 schreef Revol het volgende:
Suede heeft vandaag bekend gemaakt dat ze er "voorlopig" mee stoppen.
Jammer. "Coming Up" vind ik nog steeds een zéér prettige CD.
.
pi_14433952
Ik lees net dit:
http://ilx.wh3rd.net/thread.php?msgid=3976801
beetje vaag, maar waarschijnlijk het einde van Suede. Ik vond ze op Lowlands trouwens al wat inspiratieloos overkomen ...
Aldus.
pi_14451463
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:11 schreef Z het volgende:
http://www.nme.com/news/106668.htm
jammer, ook al mag je het eigenlijk niet zeggen maar sommige bands heb ik gewoon liever aan de drugs en in de ellende want dan maken ze gewoon veel betere muziek (als mens wens ik ze dat niet toe), suede behoord daar ook bij. De eerste 2 cd's vind ik onwijs goed, daarna waren ze wel aardig.
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:55:20 #42
39158 confined
breaking the waves
pi_14458421
Het officiële bericht:

-----------------
Subject: Important Announcement From Suede

"Suede would like to announce that from next year they will be working on their own individual projects.

There will not be a new studio album until the band feel that the moment is artistically right to make one.

This announcement does not affect the forthcoming touring commitments. Suede would like to thank the fans for their
wonderful support over the years.

See you in the next life."
-------------


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg jammer!!!! Ben al jaren fan van ze, een aantal keer ontmoet enzo bij concerten. Bovendien hadden we een leuk vast groepje mensen die we dan bij die concerten altijd tegenkwamen. Was erg leuk en dat zal ik wel missen.

Maar gelukkig hebben we de foto's nog!! (van Brett Anderson en een goede vriend van me vorig jaar 15 oktober te Paradiso). Moeilijk te zien of Brett nu "on" of "off" drugs is

pi_14503511
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:55 schreef confined het volgende:

[..]

Maar gelukkig hebben we de foto's nog!! (van Brett Anderson en een goede vriend van me vorig jaar 15 oktober te Paradiso). Moeilijk te zien of Brett nu "on" of "off" drugs is

[afbeelding]


Volgens mij knijpt je vriend 'm in zijn kont.

Maar het zal weer niet eens zo zijn of ik begin de muziek van een band of een solo-artiest te ontdekken als er een split-up is of de muzikant dood is gegaan.

  zondag 9 november 2003 @ 17:31:58 #44
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_14505048
Ik had al een vermoeden dat ze er een punt aan gingen draaien...
want, waarom komen ze dan ook met een 'singles' cd?
Oh nee, ik voel ik het einde naderen... net zoals dat van the Smiths het geval was.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  zondag 9 november 2003 @ 17:45:29 #45
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_14505377
Even over heel iets anders.
Gelukkig hebben we de foto's en de dvd's nog.

Ik vond Brett vroeger echt een lekker ding (ja nu ook nog wel een beetje maar niet meer zo als 10 jaar geleden)
Hij heeft zo'n smal gezicht me zichtbare jukbeenderen, mooie ogen en leuke kapsels.
edit: ik vergeet haast te zeggen, en mond vol prachtige tanden, en een goed postuur. Lang en slank.
Hij begon er vanaf deel 2 van coming up steeds wat slechter uit te zien.
Zijn gezicht werd steeds strakker en zijn haar steeds droger.
Zijn huid vind ik ook zo verdroogd met al die al wat hardnekkerigere baardstoppels.

Komt zoiets nou van de drugs? Wat denken en wat vinden jullie.
Ik vind het echt spijtig om te zien hoe ie er nu uitziet.

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_14505476
Ik ken alleen 'The Next Life' uit de film The Chase. Wel een mooi nummer iig.
pi_14505812
Tap tap tap
  zondag 9 november 2003 @ 18:08:20 #48
62182 Georges
That's the shit
pi_14505873
Ik heb die cd op tape waar 'the beautiful ones', 'star crazy', enz op staan. Geen idee hoe die heet.
Wel een goeie cd om kennis te maken met de band.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_14538401
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:08 schreef Georges het volgende:
Ik heb die cd op tape waar 'the beautiful ones', 'star crazy', enz op staan. Geen idee hoe die heet.
Wel een goeie cd om kennis te maken met de band.
Die nummers komen van het album Coming Up. Commercieel de meest succesvolle plaat van ze.

Ik ga misschien naar het laatste concert van ze in Londen

Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_15064778
Godsamme zeg!
Dog Man Star... dat is toch wel een subliem album!
  dinsdag 16 december 2003 @ 19:44:01 #51
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_15463342
Zaterdagavond heeft Brett Anderson tijdens een concert gezegd dat de band toch NIET uitelkaar gaat. Er komt een nieuw album.
.
pi_15464972
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 19:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zaterdagavond heeft Brett Anderson tijdens een concert gezegd dat de band toch NIET uitelkaar gaat. Er komt een nieuw album.
Op de officiële site staat er niks over.
Maar wat ik wel tegenkwam was een gisteren op BBC 6 herhaalde uitzending van een radioconcert van het album Dog Man Star. Alsnog te beluisteren op: http://www.bbc.co.uk/6music/artists/suede.shtml


Edit: Toch een berichtje tegengekomen:

quote:
Still life in Suede?
Published 15 12 03

It may not be the end for Suede after all. The band played their final farewell UK dates at the weekend, after announcing they were to split last month.

However, at the tour's last night at London's Astoria, Brett Anderson announced: "There will be another Suede Record. But not yet." You can listen to Dog Man Star recorded live at London's ICA tonight on 6 Music from 1900.


Bron: http://www.bbc.co.uk/6music/music_news/musicnews3.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 17-12-2003 02:39]

pi_15830764
"A New Morning" is trouwens een prachtige wending in de Suede-collectie. De stem van Anderson is hier behoorlijk anders dan op de eerdere albums (of zoals Allmusic.com het zo mooi weet te verwoorden: "Anderson's voice is aging marvelously, sounding quite fetching with a slight hint of booze and tobacco wear").

Prima luisterbaar dus voor de mensen die een hekel hadden aan Anderson's zang op de eerste albums. Ikzelf heb daar nooit een hekel aan gehad... integendeel, ik vind het echt heel mooi, maar ik moet zeggen dat zijn zang op "A New Morning" echt heel veel karakter heeft en meer gecontroleerd lijkt te zijn. Beide vormen hebben hun eigen charmes.

Jammer dat ze (voorlopig) opgehouden zijn. Ik had ze wel live willen meemaken. Wel.. als ze weer bij elkaar komen, dan maar.
In ieder geval heeft Suede binnen zeer korte tijd een speciaal plekje in m'n hart weten te veroveren.

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 30-12-2003 17:24]

pi_15831204
Ik ben juist niet echt gecharmeerd van zijn stem op nieuw a new morning.... al komt zijn stem daar wel meer overheen zoals hij live zingt. Astrogirl vind ik wel een erg mooi nummer van ANM.

Dog Man Star blijft toch wel het beste wat Suede te bieden heeft

Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_19089882
quote:
"STATEMENT FROM BRETT"

I know there has been a lot of speculation and rumor about precisely what I'm up to so I thought I'd set the record straight.
Firstly I can confirm that me and Bernard are working together again.We've written about fifteen songs so far and even though it's early days I can honestly say that I believe the work to be up there with some of the best things we've ever done.
We have been rehearsing with a drummer and a bass player who will be part of our new band. I can't tell you what we will be called yet but it will not be Suede or Anderson and Butler.
We'll be entering a London studio to start recording in June so I'm hoping that you will hear something early next year.

Also I've been working on a solo album with a guy called Fred Ball. Some of you might have heard his Pleasure album from last year. The material is more programmed than the Bernard stuff but still song based.
Danish fans will have heard one of these songs, ' Love Is Dead ', at the recent Copenhagen show.
The writing of this album is close to being finished too but I have a less clear plan as to when it might be released.


WELCOME TO THE NEXT LIFE


Brett
Aangezien ik de eerste albums van Suede toch wel hun beste vind (de Anderson/Butler-albums), beschouw ik dit als erg goed nieuws. Ben benieuwd of de nieuwe nummers inderdaad zo goed zijn als Brett hier beweert

bron
http://uk.sonymusic.co.uk/forums/suede/viewtopic.php?t=4333
_________________________________________________________________________________________________
pi_23475351
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:09 schreef popolon het volgende:
can’t get enough
Dat is echt zo'n ontzettend goed nummer. 100% T-Rex en toch 100% Suede.
I intend to live forever, or die trying.
pi_23622980
Ben nu maar weer eens "We Are The Pigs" aan het beluisteren.
Wat een heerlijk rauw nummer, met een weergaloze intro, is het toch.

We will watch them burn...
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:32:44 #58
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28371505
En nu zijn ze dus weer terug als The Tears: Brett en Bernard

Blijkbaar was ik een van de weinigen die ze WEL leuk vond op Rockin Park
En dat terwijl ik nog helemaal geen albums van ze heb

Dus de logische vraag:
welke van de 1e 2 van Suede is het beste (die uit het bernard butler tijdperk)
Suede of dog man star?
Of zijn er albums die dat weer kunnen overstemmen??
deze ruimte is te huur
pi_28395642
Coming Up is de beste.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28398058
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
Coming Up is de beste.
Veruit de beste zou ik zeggen.
pi_28413925
Ja, maar dat is weer zo jammer voor Butler.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:19:02 #62
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_47028437
Dog Man Star is hun beste werk, al is bijna alles van hen goed. Die dubbelaar met b-kantjes is onmisbaar. Zwaar onderschat, één van de ultieme 90's bands.
pi_47034676
Ja, Suede/Tears top 5:

1) Dog Man Star
2) Suede
3) Sci-Fi Lullabies
4) Coming Up
5) Here Come The Tears

Brett Anderson heeft nu een nieuwe solo-cd uit, maar die is erg flauw op de single Love Is Dead na.

Maar hopen dat er snel een Suede-reunie komt
pi_85402335
Ze geven een paar reunieconcerten waaronder op 2 december in Paradiso, Amsterdam. Schade is nog geen 30 euro. Dat verdient wel een kick na 1258 dagen :7
pi_85403323
Kaartjes liggen hier al een paar weken in huis. O+
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:16:04 #66
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_85410731
kaarten liggen hier ook al klaar.....oh joy!
= there is a light that never goes out =
pi_85416452
Had wel verwacht dat het sneller zou uitverkopen. De prijs is ook heel schappelijk, wellicht komt het door de vakantieperiode dat het bij veel mensen nog niet is opgevallen.
pi_86015830
Inmiddels is het concert in Paradiso uitverkocht. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_88640824
Toch zinvol omhoogeschopt , want:
Wij hebben nu 1 ticket , en willen dr graag 1tje bij,
als misschien bij iemand die kaartjes heeft iemand niet kan gaan , dan graag 1 kaartje naar mij.
Graag voor normale prijs.
Staat tegenover dat ticketvinder +3 mag blijven slapen bij ons in Amsterdam,
in de woonkamer , matrassen en slaapzakken ,kussens, handdoeken ect hebben we genoeg.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_89424257
Beetje erg laat, maar door ziekte kunnen wij niet naar Paradiso vanavond. ;(
Dus ik bied hierbij mijn twee kaartjes aan + de lidmaatschappen.
Ik heb ze als e-tickets dus kan alles nog doormailen vandaag.
Kaarten kosten normaal 34,50 p/st incl. lidmaatschap, je mag ze allebei hebben voor 50 euro totaal.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_89462928
Tja , we zijn alweer terug , maar toch bedankt.
Ik vond t fantastisch , had ze ook nog nooit eerder gezien
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_89472700
_O_
Wel een one-man show, maar Brett is dan ook blijkbaar een god.
pi_89544036
Was hier niet bij, heb ze twee keer eerder live gezien.

Net nog ff Pantomime Horse gecheckt. Blijft een geweldig nummer :)

Laatste twee CD's vond ik niet de moeite waard. De B-sides dubbel album had ook nog een toffe track: Europe is my playground. De sfeer in het nummer is geweldig.
pi_89762134
Schitterend concert inderdaad, ongelooflijk hoeveel goede singles deze band wel niet heeft, en ze speelden ze allemaal (behalve Stay Together...).
There is NO such thing in life as normal!
pi_89764628
Leuk ook dat Beautiful Ones nog een paar keer op 3fm is geweest de afgelopen weken.
pi_118894790
Top 5 van de dag #25

Suede-liefhebbers, laat je horen en geef je top 5 nummers van deze onderschatte band door in dit topic!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118898109
1. Europe is our playground
2. The asphalt world
3. So young
4. Poor little rich girl
5. Everything will flow

Mijn eerste top 5 van de dag.


.........In het verkeerde topic :p
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:12:33 #78
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_124125697
Kickje, maar terecht, want wat een sterke 'comeback' maken ze met Bloodsports zeg. Niveau debuutplaat en Dog Man Star als je het mij vraagt..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_124140057
Ook al niveau Coming Up of dat nog net niet? Ben wel benieuwd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_124143759
Heerlijk album idd. Erg catchy, maar toch ook erg Suede.

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_124154632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Kickje, maar terecht, want wat een sterke 'comeback' maken ze met Bloodsports zeg. Niveau debuutplaat en Dog Man Star als je het mij vraagt..
serieus??? staan goeie liedjes op maar de gladheid van de productie doet mij eerder denken aan a new morning
  maandag 18 maart 2013 @ 20:52:50 #82
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_124223350
Ik vind het een erg fraai album, had het eerlijk gezegd niet meer verwacht.
.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 10:48:37 #83
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_124638291
Uit de recensie op nu.nl

quote:
Het laatste album van britpopgroep Suede verscheen bijna elf jaar geleden, dus de verwachtingen voor Bloodsports zullen niet erg hoog zijn.
Snapt iemand deze zin?

quote:
Toch presteert de band rondom Brett Anderson hier op de top van zijn kunnen.
Dat is dan wel weer leuk. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_124656161
Aparte zin. Op zich snap ik wel wat de schrijver bedoelt, maar je zou het ook om kunnen draaien en dat de mensen juist heel veel verwachten omdat ze al elf jaar wachten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 19:37:43 #85
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_124657558
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:07 schreef methodmich het volgende:
Aparte zin. Op zich snap ik wel wat de schrijver bedoelt, maar je zou het ook om kunnen draaien en dat de mensen juist heel veel verwachten omdat ze al elf jaar wachten.
Zeker bij een band Suede, die een heel trouwe fanschare heeft.

Zegt ook veel over de vooringenomenheid van de schrijver.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 30 maart 2013 @ 21:16:12 #86
62182 Georges
That's the shit
pi_124697517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:07 schreef methodmich het volgende:
Aparte zin. Op zich snap ik wel wat de schrijver bedoelt, maar je zou het ook om kunnen draaien en dat de mensen juist heel veel verwachten omdat ze al elf jaar wachten.
Ik vind het niet vreemd. Als een band 11 jaar nodig heeft om met een nieuwe plaat uit te komen dan is er ofwel sprake van gebrek aan inspiratie, creativiteit of motivatie, ofwel een tekort aan financiele middelen.
De meeste succesvolle artiesten hebben niet zoveel tijd nodig voor het maken van een plaat.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_124720519
Mwah, het is ook niet dat ze in de tussentijd niks gedaan hebben natuurlijk. Alleen niet als Suede.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_125062302
23 november spelen ze in Paradiso, kaarten kosten EUR 35,-.
Da's aardig aan de prijs! :o

[ Bericht 69% gewijzigd door Felixa op 09-04-2013 10:53:36 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:14:53 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_125066978
Ik heb net 't album gekocht, 'ouderwets' op CD. HEERLIJK!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_125074816
Ik durf nog steeds niet goed, bang voor een deceptie. Wel een stukje geluisterd in de platenzaak vandaag.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:16:09 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_125075304
Ik heb alle nummers op Amazon opgezocht en was meteen om.

Hier kun je alle fragmenten horen. (Amazon)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_125104134
Kaarten voor Paradiso in de pocket! :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_125104396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:10 schreef Felixa het volgende:
Kaarten voor Paradiso in de pocket! :)
Hoe?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_125104765
Gewoon bij Ticketmaster.
Had een mail gehad van Paradiso met een presale-link maar ze zijn ook al via de "normale" site van TM beschikbaar.

http://www.ticketmaster.nl/event/suede-tickets/110657
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:18:30 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_125197864
Ik ben 'm grijs aan het draaien, wat een comeback. _O_

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_128485770
Ze komen dit jaar naar Nederland en gelijk uitverkocht :D Wow!
pi_132482042
Nog precies een maandje geduld hebben...
pi_132850870
Is er iemand die toevallig nog een kaartje over heeft voor het concert in Paradiso?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_133208065
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:50 schreef Felixa het volgende:
Is er iemand die toevallig nog een kaartje over heeft voor het concert in Paradiso?
Kaartje is geregeld!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_157109882
Meeeegakick!

Ze komen in januari weer naar Nederland:
29 januari Paradiso
30 januari TivoliVredenburg

quote:
De legendarische Engelse rockband Suede was begin jaren negentig de wegbereider van de Britpopgolf die de rest van dat decennium zou beheersen. Met invloeden van o.a. Bowie bracht de band onder leiding van de flamboyante Brett Anderson meesterwerken uit als Suede (1993), Dog Man Star (1994) en Coming Up (1996). Op 22 januari verschijnt hun nieuwe (zevende) album Night Thoughts, dat vergezeld gaat van een gelijknamige film. Vanavond speelt Suede alle nummers van Night Thoughts met de filmvertoning op de achtergrond, aangevuld met een selectie uit de rest van hun oeuvre!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_157109928
Mehhh, dan zit ik bij Tame Impala in Brussel
pi_157109989
Ik zit zelf die vrijdag bij Tame Impala in Amsterdam. :)
Zaterdags dan maar Suede in Utrecht.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_157111976
besef me net dat ik Suede nog nooit live heb gezien, Bernard Butler solo, Brett Anderson solo en The Tears wel trouwens
pi_157112603
Brett kan heerlijk theatraal optreden. :D
pi_157115381
Ik vond het vorige keer een beetje ranzig. Al dat hysterisch vrouwvolk op de voorste rijen, met grijpgrage handjes en Brett die daar volop aan meewerkt - die laat zich rustig vol in z'n kruis betasten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2015 18:09:01 ]
pi_157199500
Kaartjes voor Utrecht binnen. *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 december 2015 @ 11:51:30 #107
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_157961329
Ook maar kaartjes gekocht voor Paradiso. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:11:55 #108
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_159476070
Nog een dagje, erg benieuwd. Night thoughts orachtige dramatiek, geweldige CD/DVD. Dog man star haalt de cd net niet vind ik. Verdronken jongetje op de DVD loopt in een shirtje met Amsterdam erop gedrukt. Apart morgen in Paradiso.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 07:27:55 #109
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159484732
De cd viel mij niet tegen...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:34:22 #110
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_159521121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:06 schreef Felixa het volgende:
Kaartjes voor Utrecht binnen. *O*
Daar ga je geen spijt van krijgen. Was tegen het briljante aan gisteravond in Paradiso.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_159530844
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:34 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daar ga je geen spijt van krijgen. Was tegen het briljante aan gisteravond in Paradiso.
Vanavond in Utrecht was het ook prachtig. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159575509
Ben aan het twijfelen om zaterdag naar Brussel te gaan. Als ik het goed heb, spelen ze eerst het volledige album inclusief film op de achtergrond en daarna een best-of concert ?
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_159575564
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:54 schreef Anatool het volgende:
Ben aan het twijfelen om zaterdag naar Brussel te gaan. Als ik het goed heb, spelen ze eerst het volledige album inclusief film op de achtergrond en daarna een best-of concert ?
Gefeliciteerd, je bent een ster in begrijpend lezen als ik de site van AB moet geloven.
pi_159575628
Jij weet er blijkbaar meer van. Hoelang duurt het tweede concert ongeveer ?
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_159594388
Ze speelden nog 12 nummers na de pauze.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_179084294
Mega-kick!
1 oktober spelen ze weer in Paradiso, kaartverkoop is net begonnen.
*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 11:12:35 #117
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_179085118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:20 schreef Felixa het volgende:
Mega-kick!
1 oktober spelen ze weer in Paradiso, kaartverkoop is net begonnen.
*O*
Ik las pas nog in een interview met iemand hoe belangrijk Suede toen ter tijd was in Engeland... Ik weet alleen niet meer wie. :D
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:42:08 #118
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179086548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:20 schreef Felixa het volgende:
Mega-kick!
1 oktober spelen ze weer in Paradiso, kaartverkoop is net begonnen.
*O*
Ben van de partij. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:16:13 #119
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_179142881
Wel een rotdag op een maandag. Denk dat ik op een leuke buitenlandse gig wacht.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_191331546
Ticketmaster_NL twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:02:40 Suede komt op maandag 19 oktober naar de AFAS Live in Amsterdam. Tijdens deze “Coming Up Tour” belooft de band onder andere hun iconische album Coming Up in zijn geheel te spelen. De voorverkoop voor het concert start vrijdag 7 februari om 10:00 uur via: https://t.co/SWsvCPWJVF https://t.co/JjAXccg5wj reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:45:42 #121
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_191333357
En weer op de maandag helaas en in een te grote AFAS ook nog eens :{
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 28 juni 2020 @ 15:04:48 #122
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_193830971
Concert Afas van oktober verplaatst naar vrijdagavond 16 april 2021 in Tivoli/Vredenburgh :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_198914932
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:04 schreef Bayswater het volgende:
Concert Afas van oktober verplaatst naar vrijdagavond 16 april 2021 in Tivoli/Vredenburgh :)
En nu weer naar 16 mei 2022.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 10 april 2021 @ 14:27:46 #124
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_198946254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:28 schreef Felixa het volgende:

[..]

En nu weer naar 16 mei 2022.
En weer terug op de maandag....
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 11 december 2021 @ 18:43:47 #125
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_202570549
Uitverkocht inmiddels lijkt het.
Wederom geen Suedenummer in de top2000...
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_205254251
twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_205995236
Nieuwe album is uit en wat is ie mooi! Beste wat ze in jaren hebben gemaakt. O+

twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_206007485
Ik ben geen fan, maar ik vond deze (bij Jan Douwe Kroeske) altijd wel mooi.



Radio Espantoso
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')