Georges | maandag 11 augustus 2003 @ 22:54 |
die je gemaakt hebt. Hoe lang en hoe was het? Ik ben ooit 2 keer naar Griekenland geweest, echt een aanrader. Je doet er ongeveer 2,5 dag over. Je gaat door veel mooie landen, mooie berggezichten, langs rivieren, lange stukken platteland. Daarnaast is het geluid van de trein heerlijk om bij in slaap te vallen. Ik zou nog graag een keer de orient express doen en de trans siberie express. | |
rubstar | maandag 11 augustus 2003 @ 22:59 |
uhm... alphen a/d rijn - Baflo 3 uur 30 min that's it.. ik zou ooit nog wel is een lange treinreis willen maken door besneeuwde bergen etc etc... lijkt me erg leuk om te doen! | |
qltel | maandag 11 augustus 2003 @ 23:01 |
Van Italie (of eigenlijk net in Oostenrijk) naar Noorwegen. Dit overigens wel met een kleine tussenstop in Stockholm (uurtje ofzo). Was erg mooi. Ben toen gevlucht voor de warmte en is me prima bevallen. Vooral Scandinavie is erg mooi en de mensen zijn bijzonder vriendelijk. | |
Leatherface | maandag 11 augustus 2003 @ 23:02 |
Langste: Luino (aan het Lago Maggiore) - Milaan, en weer omgekeerd. Da's dus niet veel | |
lovegrrl | maandag 11 augustus 2003 @ 23:03 |
ga nooit met de trein ![]() | |
Blik | maandag 11 augustus 2003 @ 23:53 |
komende woensdag ga ik een lange treinreis maken, namelijk ruim 12 uur van Rosmalen naar Albi Ville met de Thalys en TGV | |
Ronjax | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:22 |
Mijn langste reis was die van Moskou naar Peking, I did the transmongolië express. Eigenlijk moet ik zeggen dat mijn langste treinreis die van van Moskou naar Ulan Bator in Mongolië was, omdat ik daar 3 dagen geweest ben. Ulan Bator-Peking is nog eens anderhalve dag. Maar het langste traject voor mij dus: Moskou-Ulan Bator = 5 dagen treinen, veel noedels, cupasoup, mueslirepen, thee, oploskoffie, wodka, dansen op tafels in restauratiewagon, yahtzee, vis van stationnetje, Livin' da vie da loca (haha), niet douchen etc etc. Ontzettend gaaf, ontzettend afzien, ontzettend alles. Onbeschrijflijk alles, een aanrader. | |
marsterretje | dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:40 |
Ik kan niet tegen bovenstaande post op ![]()
| |
Stimodrol | dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:40 |
mayrhofen met de discotrein ![]() | |
FoRAiN | dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:42 |
Emmen dordrecht, tijdens een sneeuwstorm, 5,5 uur tijdens staking , 6 uur normaal ,3,5 uur | |
ullie | dinsdag 12 augustus 2003 @ 02:13 |
Langste is van Corfu (Nou ja de boot genomen daar naar Brindisis, dus eigenlijk Brindisi) naar Dax onder Bordeaux. Prima te doen alleen jammer dat je vanaf Ventimiglia niet meer met lires kon betalen in de trein en dus zonder eten nog een uur of 6 zat ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 augustus 2003 @ 03:13 |
De langste en meest bijzondere: van Beijing naar Pyongyang (en ook viceversa): iets meer dan 24 uur. Verder de nachttrein van Moskou naar St. Petersburg: ongeveer 8 uur, geloof ik (is al weer even geleden). | |
Trigger | dinsdag 12 augustus 2003 @ 03:14 |
Je hebt jammergenoeg geen stewardessen waar je wat mee kan doen. | |
Keijs | dinsdag 12 augustus 2003 @ 07:31 |
3 jaar geleden: China met de nachttrein van Beijing naar Xian met de nachttrein: 16uur o.i.d. ongeveer 1000 km van Xian naar Lanzhou: 15 uur ong. zelfde afstand en nog zo'n traject van Chengdu naar ? duurde ook zo'n 15 uur Errug gezellig | |
HiZ | dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:09 |
Utrecht-Munchen, Munchen-Istanbul. 3 dagen in de trein, geweldig. Je leert nieuwe mensen kennen, leest elkaars boeken praat over van alles en nog wat. Deelt eten. Alleen in Joegoslavie was het even afzien, want daar werd de internationale trein misbruikt voor binnenlands boemelverkeer. Met als gevolg WC's die tot aan de Bulgaarse grens onbruikbaar waren. | |
Liejannuh | dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:34 |
Mijn langste treinreis van van Perth naar Adelaide, de Indian Pacific dus. Of beter gezegd: een deel daar van! ![]() Mooi, lang (2 dagen ofzo) en heel erg de moeite waard. ![]() Volgende keer neem ik wel een sleeper, is vast een stuk comfortabeler! ![]() ![]() Bijzonder aan deze reis is dat er een stuk tussen zit dat dus 500 km rechtdoor gaat, zonder bochten enzo. | |
Lucille | dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:46 |
Moskou-Beijing (Trans Mongolie Express, 5.5 dag of zo). En na 3 dagen gewoon weer verder met de trein naar Xian (weer 1500 km verder). Ook de 3 daagse reis van Vancouver naar Toronto hoort in dit rijtje thuis. | |
paricos | dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:49 |
Puerto Montt - Santiago in Chili (16 uur in een mooi 30-er jaren trein; meer dan 1000 km) Puno- Arequipa in Peru (vooral lang in tijd, niet zo zeer in afstand:26 uur, waarvan 14 uur vertraging) Abidjan - Ouagadougou (Ivoorkust-Burkina Faso), 1200 km, 24 uur | |
YPPY | dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:51 |
Wat een afstanden! Ik kom niet verder dan Tilburg-Groningen of Rotterdam-Luik. ![]() | |
Light | dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:52 |
quote:Ja, Nederland is ook maar een klein land. Ik kom ook niet verder dan Enschede - Den Haag. | |
Lucille | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:41 |
quote:Die had ik graag willen maken toen ik in Chili was, maar de reis waarin deze trip zat ging niet door, dus moest ik een andere organisatie nemen. En die vlogen dat stuk. ![]() | |
Golfen | dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:56 |
quote:I know what you mean... voor mij rijdt de trein ook maar van Leiden naar Maastricht | |
Marialice | dinsdag 12 augustus 2003 @ 12:46 |
Nijmegen - Genève of Basel - Rosmalen, weet zo niet wat langer was ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 augustus 2003 @ 12:49 |
Toronto - Montreal - Quebec City (Montreal was een tussenstation waar we moesten overstappen, maar die reken ik er voor het gemak bij). 9 uur in totaal. | |
heijx | dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:00 |
Catania-Napels en na een korte onderbreking Napels-Nice-Irùn-Lissabon. In het kader van een Interrailvakantie in 1990, vòòr de opsplitsing in zones dus. Daarna nog Lissabon-Barcelona-La Tour de Carol (Pyreneeën) als goede tweede. Dat was met de Talgo, tussen Lissabon en Barcelona. | |
Joene | dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:27 |
milaan-rome denk is als dat verder is dan den helder - maastricht ![]() | |
zwijntje | dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:38 |
Bamako - Dakar 1,230 km : In totaal heeft deze reis meer dan 40 uur geduurd [achter elkaar dus] | |
VliegendeVos | dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:40 |
Tilburg CS - Ommen. Uurtje of 3, 4. ![]() | |
travelman | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:30 |
27 uur van Athene naar Istanbul....dat was wel lekker... | |
Dinosaur_Sr | dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:24 |
quote:Paul Theroux gok ik ![]() Thazi - Bago (Myanmar). Dat zal 'slechts' 400 km geweest zijn, maar we deden er wel een slordige 15 uur over. Nachttrein, hoewel de coupé afgehuurd was voor ons, bleek bij betreden ervan (na een paar minuten Waarna de muizen een rondje rond onze schoenen dansten, en daarna was het oogjes toe en snaveltjes toe. Omdat de trein een uur te vroeg (!) op bestemming aankwam, waren we nog bijna vergeten uit te stappen ook nog..... | |
N.i.c.k | woensdag 13 augustus 2003 @ 13:46 |
emm discotrain naar Hinterglemm, hele eummm aparte ervaring ![]() duurde denk ik maar een uurtje of 14 ofzo | |
Pietverdriet | woensdag 13 augustus 2003 @ 13:48 |
Rotterdam Wenen, was lang, weet niet meer hoe lang, en in 1974 | |
HiZ | woensdag 13 augustus 2003 @ 16:15 |
quote:Hehe, dat boemeltje heb ik ooit van Thessaloniki naar Istanbul genomen. Lachen was dat wel, en ik maar denken dat 12 uur voor 400 km wel erg lang was. Wist ik veel dat ze am/pm gebruikten zodat het ruim 24 uur bleek te zijn ![]() | |
Rewimo | woensdag 13 augustus 2003 @ 22:16 |
Amsterdam-Thessaloniki, anderhalve dag of zo. Wel vervelend dat de trein op het laatst geen water meer had voor de wc's en zo ![]() ![]() | |
mr.marcus | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:20 |
Melbourne-Adelaide-Alice Springs ik geloof dat dat bij elkaar zo'n 32 uur was. Vond het wel grappig dat je ook kon douchen in die trein ![]() | |
Xcalibur | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:22 |
- van Rotterdam naar Zuid Frankrijk ergens, met de (nacht)TGV - van Utrecht naar Zell am See in Oostenrijk, met de nachttrein | |
Julien | donderdag 14 augustus 2003 @ 19:51 |
ik ben van plan 1 deze maanden naar oostenrijk te gaan met de trein, wenen geloof k. Heeft iemand hier ervaring mee, hoelang, hoe regel je het?? tips?? tnx. | |
#ANONIEM | donderdag 14 augustus 2003 @ 19:59 |
quote:Tjee, klinkt alsof je er echt zin in hebt. ![]() Kijk eens op www.ns.nl/internationaal | |
fokje | donderdag 14 augustus 2003 @ 20:17 |
quote:als je een nachttrein hebt; deel je couchette niet met bierzuipende duitsers. ![]() | |
wimpie-bosboom | donderdag 14 augustus 2003 @ 20:23 |
Venlo - Rome. | |
Julien | vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:50 |
quote: | |
Ken_Adams | vrijdag 15 augustus 2003 @ 12:31 |
quote:Heee die heb ik ook gedaan alleen dan de andere kant op!! ![]() Alleen ik vond het wel relaxt. Lekkere brede stoelen, draaibaar dus met een beetje geluk kan je languit liggen. Super ![]() | |
Tunerd | vrijdag 15 augustus 2003 @ 12:32 |
Sittard - Den Helder ![]() Zeker 4uur! | |
Bioslock | vrijdag 15 augustus 2003 @ 12:33 |
Van Agra (india) naar nepal. 11 uur. | |
montoya01 | vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:08 |
Zwolle - Zandvoort aan zee 1:55 of 1:40 tegenwoordig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:31 |
Volgens de Lonely Planet Transsiberian Railway (1st edition, June 2002) is de langst mogelijke treinreis op aarde, zonder ooit een ander vervoermiddel te hoeven kiezen zeg maar, van Vila Real de Santo Antonio in Portugal naar Ho Chi Minh-stad in Vietnam (17.852 km). Dat moet dus duidelijk nog even een keertje gedaan worden ![]() Uiteraard kan je van beide uiteinden weer verder treinen, maar dit is een soort langste kortste weg dus | |
Dr_Flash | vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:33 |
o die ik gedaan heb..... weet eigenlijk niet: St Petersburg-Moskou 8 uur | |
Julien | vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:01 |
hoe duur zou naar oostenrijk treinen eignlk ong. zijn?? ik kan t op de NS site niet vinde... zou wel aan mij ligge ![]() | |
keeper | vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:10 |
Van Amsterdam naar Rome, met school. Uurtje of 24, met overstaps in Duisburg en in München. Vooral dat stuk door Noord-Italië is mooi. | |
UrbanMike | vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:15 |
met vertragingen van de NS: Almere Muziekwijk - Amsterdam Rai (50 minuten) ![]() | |
gunhead | vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:20 |
jungfraujoch-sion. (zwitserland) aansluiting op een paar tellen gemist in 1 of ander kutgehucht, en daardoor op een aantal stations uren gewacht. | |
Kusia | woensdag 20 augustus 2003 @ 18:46 |
Krakow (polen)-Rotterdam =19 uur (door vertraging), moest eigenlijk 18 uur zijn Ik kreeg eerst een slaapcoupé, echt luxe volgens de Poolse maatstaven. Beetje jammer dat de toiletten daar zo smerig waren, ik had ook super spijt dat ik voor de reis 2 liter water gedronken had. Daarna moest ik overstappen in Berlijn om in een superluxe trein te zitten. Het enige jammere was dat die trein een uur vertraging kreeg. En toen van Amersfoort naar Rotterdam | |
LordLynx | woensdag 20 augustus 2003 @ 19:51 |
Utrecht - Keulen (ICE) of Rotterdam - Parijs (Thalys), beide iets van 3 uur. In oktober ga ik Venetië - Rome met de trein doen, 4 uur en 20 minuten met de eurostar. | |
mic-hel | zaterdag 23 augustus 2003 @ 13:27 |
arnhem - villach [ 16 uur ] als het aan mij ligt nooit meer! | |
PimZ | dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:33 |
quote:Inderdaad een kutverbinding, als je dan uit die nachttrein komt staat de conducteur van die andere naar Salzburg Villach Klagenfurt al te fluiten en dan moet je je nog even door van die veel te smalle deurtjes zien te wormen met je zware rugzak terwijl de trein al bijna wegrijdt Mijn langste treinreis: Ik denk Nymburk (vlak bij praag) - Oh ja en dan ook nog even op de duits-tsjechische grens lekker 1,5 uur stilstaan voor de douane die zonodig van de helft van alle passagiers (ik gelukkig niet) de tassen wilden doorzoeken... zucht | |
Shark.Bait | donderdag 4 september 2003 @ 10:09 |
9 a 10 uur lang. Ik was vrij gaar naderhand. Was van Caïro naar Aswan toe. De tussnstops waren het geinigst. | |
Kauwgomballen | donderdag 4 september 2003 @ 14:46 |
quote:Ik heb The Ghan gedaan, van Sydney via Adelaide naar Alice Springs. Flinke vertraging gehad vanwege werkzaamheden aan het spoor (doen ze in Sydney elk weekend ![]() ![]() | |
DJJoris | vrijdag 7 juli 2006 @ 23:45 |
Van Dnipropetrovsk naar Kiev, ruim 10 uur met de nachttrein, heerlijk geslapen trouwens dus uiteindelijk maar 1 uur daadwerkelijk meegemaakt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
skiczukie | vrijdag 7 juli 2006 @ 23:46 |
Leeuwarden - Keulen, 7 uur geloof ik. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 juli 2006 @ 00:11 |
Groningen - London met de Eurostar 8 uur ofzo | |
Elefes | zaterdag 8 juli 2006 @ 00:42 |
's Hertogenbosch - Praag en terug, enkele reis ongeveer 11 uur (met overstappen, wachten en alles er bij). Prachtige reis, vooral het stuk van Berlijn tot en met Praag ![]() | |
Vogue | zaterdag 8 juli 2006 @ 01:08 |
Da's pas een topickick ![]() Hengelo - Biarritz, een paar keer lang geleden. Is geloof ik 11 uur ofzoiets ![]() | |
JZweeds | zaterdag 8 juli 2006 @ 11:12 |
Narvik - Eindhoven. Via Kiruna, Stockholm etc. Hoe lang? Geen idee meer. | |
groningerstudent | zaterdag 8 juli 2006 @ 11:43 |
Langste enkele traject van Chicago - Williams (Arizona) met ongeveer 32 uur. Dat traject maakte echter wel onderdeel uit van een langere reis, namelijk van Boston naar Los Angeles. Totaalreis van die verschillende trajecten (verspreidt over twee weken) was ongeveer 62 uur. | |
Gert | zaterdag 8 juli 2006 @ 14:04 |
Van Harare naar Ouagadoudou (Burkina Faso), via Kampala. 314 uur. En smérig, die toiletten. ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 8 juli 2006 @ 14:08 |
Valt wel mee als ik het zo lees, Van Chiang Mai naar Bangkok, 15 uur deden we er over (inclusief vertraging dus). | |
flipsen | zaterdag 8 juli 2006 @ 16:26 |
Maandag of vrijdag, dat weet ik nog niet, ga ik lekker dwars door Patagonie met de Tren Patagonico (van Viedma naar Bariloche). Een kleine 17 uur, in een comfortabele trein met restauratie- en bioscoopwagon. Mejor! goeie topickick indeed! | |
Individual | zaterdag 8 juli 2006 @ 17:41 |
Van LA naar Albuquerque 17 uur. Niet de beste manier van reizen, maar wel een heleboel interessante mensen ontmoet en een feestje in de rookcabine! ![]() Alleen die f*cking air conditioning he... ![]() | |
DutchTrain | zaterdag 8 juli 2006 @ 18:50 |
Langste in 1 trein: Kaapstad - Johannesburg: 26 uur Langste treinreis aan één stuk met overstap incl. 2 overnachtingen in de trein: Wenen - Zurich - Geneve - Basel - Keulen - Kopenhagen: 39 uur. En nog wel een paar keer Amsterdam - Praag en Amsterdam - Wenen gedaan, maar dat is toch veel korter. | |
StefanFM | zaterdag 8 juli 2006 @ 19:03 |
In een soort boemelding van Budapest naar Istanbul... niet echt een pretje, wel een ervaring ![]() ding deed er 36u over | |
ultra_ivo | zaterdag 8 juli 2006 @ 19:05 |
Uurtje of 70 heb ik regelmatig gehad. Odesa-Aken en Simferopol-Aken. | |
Furby | zaterdag 8 juli 2006 @ 19:12 |
Mombasa ---> Nairobi. Geen idee wat de precieze tijd was. Het was wel incl. slapen en avondeten/ontbijt in de restauratie wagon dus wat langer dan binnen nederland. | |
Hik | woensdag 12 juli 2006 @ 10:15 |
Ik ben ooit eens in één ruk van Corfu naar Kopenhagen gegaan. Van Corfu natuurlijk eerst met de boot naar Brindisi en vandaar achterelkaar via Milaan en München naar Kopenhagen. Kan me niet meer herinneren hoe lang het duurde, maar het was wel de eerste keer dat ik echt alleen op stap was... vergeet ik niet snel meer! ![]() Andere lange rit die ik niet snel meer vergeet was Santa Cruz (Bolivia) naar de Braziliaanse grens. Harde bamkjes met plastic bekleding, geen geld meer, 35+ graden, en blokkades op het spoor van Boliviaanse demonstranten, waardoor de rit in plaats van 16 uur, 22 uur duurde. Achteraf lach je erom... ![]() | |
2cv | woensdag 12 juli 2006 @ 10:53 |
UUrtje of 3,5 namelijk van H'veen naar Roosendaal. | |
Levitation | woensdag 12 juli 2006 @ 12:13 |
Buiten Europa De nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok, 14 uur. Maarja, grootste deel van de tijd sliep ik. ![]() Binnen Europa Qua tijdsduur: Eindhoven - Zoetermeer... ruim 4 uur, op zo'n dag dat alles misgaat: bommelding op Amersfoort, stroomstoring in Utrecht en een kapotte wissel tussen Utrecht en Gouda. Heb 't halve land gezien. ![]() Qua afstand: Den Haag - Parijs met de Thalys, ongeveer 3,5 uur. Nachttrein Chiangmai - Bangkok was trouwens goedkoper dan een enkeltje Eindhoven - Zoetermeer... èn keurig op tijd! | |
beertenderrr | woensdag 12 juli 2006 @ 12:47 |
Zondag in 1x naar Madrid ![]() ![]() ![]() | |
Hik | woensdag 12 juli 2006 @ 14:56 |
Toch... ik heb ook een keer 26 uur in een bus gezeten. Dat is (hoewel dit een hele luxe was) toch irritanter omdat je geen kant op kunt. | |
QuickSilverZ | woensdag 12 juli 2006 @ 15:05 |
Niet heel veel met de trein gereisd in het buitenland. Wel een keertje van Amsterdam naar Avignon geweest met de Thalys. Deed er uurtje of 8 over en prima bevallen ![]() | |
Svyatagor | woensdag 12 juli 2006 @ 15:16 |
Een keer van Praag naar Aarhus in Denemarken, was ik geloof ook iets van 26 uur (inc. onvoorzien boottochtje van Malmö naar Kopenhagen ![]() Zelfde trip: Hanoi - Hoi An - Mui Ne (Vietnam). Bij elkaar ook iets van 40 uur ![]() | |
Thorical | woensdag 12 juli 2006 @ 18:17 |
Een aantal keer amsterdam, utrecht, moskow, swerdlovsk. Visa versa. Sverdlovsk(Jekatrinburg), Tselyabinsk, Krasnodar. Jekatrinburg, Ulan Ude, Vladiwostok, Nagodka. Visa Versa. Ook naar kiev, Odessa, en poty met de trein. Ik ben eigelijk niet zo'n vlieger en als het met de trein of auto te doen is dan dat toch liever. | |
Weetjewat | donderdag 13 juli 2006 @ 10:11 |
quote:Ik ongeveer andersom. Van halverwege Zweden tot eind Zwitserland (het Italiaanse deel). Ik ben toen gevlucht voor de regen. Op een gegeven moment zeiden we tegen elkaar: 'als het morgen nog regent gaan we een heel stuk naar het zuiden'. ![]() | |
Hihat | donderdag 13 juli 2006 @ 10:28 |
In Roemenië: Van Boekarest naar Suceava (aan de grens met Oekraïne). Kleine 500km, duurde circa 9 uur. Gelukkig was het een 'sneltrein' en tevens nachttrein waardoor we het grootste deel hebben liggen slapen. Anders had het nog langer geduurd. De conducteur raadde ons aan in de gereserveerde coupés te blijven in verband met mogelijke berovingspogingen. Hij zou ons wel waarschuwen bij ons eindstation. Echt een veilig idee. En ze jatten daar als de raven. Ook schrijnende dingen gezien onderweg: een rangeerterrein met honderden afgeschreven en half vergane, oude veewagens. Ze waren allemaal bewoond. | |
Jaguarized | vrijdag 14 juli 2006 @ 04:26 |
Zwolle - Pornic, bij Nantes in Frankrijk. Dat was een uur of 12. Groningen - Ehrwald, dat was een uur of 20 wegens een storm en vertraging. | |
PhatBastard | zondag 16 juli 2006 @ 01:15 |
ehm.... barcelona, spanje naar pori finland, met overstap in bern, berlijn, malmo, stockholm, turku en tampere.... heel veel uur... iets van 50 uur of zo.... | |
Jegorex | zondag 16 juli 2006 @ 01:18 |
Baflo - Schiphol. normaal 2uur 30min inclusief omleiding 3uur 20min | |
ChAoZ | maandag 17 juli 2006 @ 08:31 |
Cairo - Aswan was mijn langste. Een uur of 14 in een trein waar geen echt schone WC inzit, door niet al te inspirerend landschap. De mooiste was duidelijk van Kandy naar Nuwara Eliya in Sri Lanka, maar die was "maar" 4,5 uur | |
Ko_9 | maandag 17 juli 2006 @ 10:21 |
Ahmedabad-Mumbai en Nairobi-Mombasa waren allebei iets van 9 of 10 uur volgens mij Niet zo spectaculair lang dus, en trouwens na die 10 uur in een Indiase trein had ik het ook wel gehad met al die kakkerlakken die bij mn voeten kropen ![]() | |
Beroepsgokker | maandag 17 juli 2006 @ 16:53 |
Binnen Nederland: Groningen - Utrecht -> 6 uur wegens vertraging ![]() Buiten Nederland: Milaan - dorp in Frankrijk -> 3 dagen, incl. overnachtingen etc. | |
Backdoorman | maandag 17 juli 2006 @ 17:01 |
Begin augustus ga ik van Moskou naar Perm met de slaaptrein, over een afstand van 1600 km en ik doe er zo'n 22 uur over....vroeg me alleen af of dat de transsiberie expres is of is dat echt slechts een lijn met een route? | |
ultra_ivo | maandag 17 juli 2006 @ 17:08 |
quote:Klopt. De rans Siberië Expres is een mythe. Er is de transsiberische spoorweg, daar rijden veel treienen over. | |
Palomar | maandag 17 juli 2006 @ 17:19 |
Paar jaar geleden es met een vriend met zo'n speciaal NS-kaartje het hele land doorgecrosst met de trein. Die kerel is een treinengek, dus meer in de trein gezeten dan eruit geweest ![]() Verder een keer van een stadje in de buurt van het circuit van Magny Course (200KM onder Parijs) naar noord Nederland (Assen). Zal denk ik de langste reis zijn geweest. Van Parijs tot Den Haag was dat met de Thalys, dus duurde niet zo erg lang. | |
du_ke | maandag 17 juli 2006 @ 17:31 |
Mijn langste was Kiev-Meppel iets van 31 uur ofzo. Ook Trondheim- Oslo gedaan iets van 8 uur. | |
Natalie | maandag 17 juli 2006 @ 17:34 |
Helsinki - Ylivieska (Finland): 6 uur overdag. Helsinki - Ylivieska (Finland): ongeveer 9 uur (per nachttrein) | |
Typmuts | maandag 17 juli 2006 @ 17:37 |
Vanaf Vlissingen naar Hyères in Zuid-Frankrijk. Is wel al jaren geleden.... | |
Locusta | maandag 17 juli 2006 @ 17:40 |
Kuala Lumpur - Singapore = 6u (en v.v.) Cairo - Luxor = 9u (en v.v.) ![]() | |
ioko | maandag 17 juli 2006 @ 17:47 |
Nachttrein van Shanghai naar Beiijng, uurtje of 12. | |
lookinforyou | maandag 17 juli 2006 @ 20:07 |
Van Arnhem naar Brig (Wallis) Zwitserland een uurtje of 12. Van Chang Mai naar Bangkok een uurtje of 17. De machinist zette de trein stil omdat wij niet wilden eten in de trein. Niet te filmen. Echt uren stil gestaan op een klein station. | |
rosstek | maandag 17 juli 2006 @ 20:55 |
quote:ehm... De boot van Stockholm naar Turku telt natuurlijk niet... da's geen trein. Mijn eigen langste ononderbroken treinreis is waarschijnlijk de (nacht)trein van Istanbul naar Bucuresti die er 21 uur over deed in plaats van de geplande 18. | |
Thorical | maandag 17 juli 2006 @ 20:59 |
Heeft iemand wel eens een trans Sib. gedaan vanaf moskou alleen platzkarte? Wij jonge idioten hebben het vanaf Jekatrinburg gedaan. Wij wilden zo goedkoopmogelijk een vakantie vieren in Nagotka. Het was leuk, moeizaam en stressig. | |
ultra_ivo | maandag 17 juli 2006 @ 22:42 |
Wel van Nizhnij Nogogrod tot Novosibirsk in platzkart. Ik had geen keuze, m'n fiets moest mee. Ging eigenlijk best prima. | |
Levitation | dinsdag 18 juli 2006 @ 08:59 |
quote:"Onze" machinist op dat traject was een "man van de klok", hij reed angstaanjagend precies op tijd. In Bangkok moesten we met 20 man uitstappen en de laatste had net zijn voet van de treeplank toen de machinist al weer optrok met de trein. ![]() ![]() Maar dus geen minuut vertraging en dat op een reistijd van 14 uur... kan de NS nog wat van leren. ![]() | |
Flipper01 | dinsdag 18 juli 2006 @ 16:15 |
Langste reis voor mij is van Kiev naar Groningen, een dikke 36 uur! In Oekraïne rijden de treinen ook erg langzaam en staan ze ook nog 2,5 uur stil bij de grens om van onderstel te wisselen omdat de sporen een andere breedte hebben ![]() | |
NIels25 | woensdag 19 juli 2006 @ 06:17 |
Van Mombassa naar Nairobi! We hadden een coupe in de 2e klasse, en het was echt niet te filmen allemaal! Ok de coupe was redelijk, niet schoon maar ook niet heel vies ofzo. Toen het een uur of 7 was (s'avonds) kwam de kok al trommelend met 2 deksels dat het eten klaar was... oftewel alles achterlaten in je coupe (er ging een man voor zitten, de boel bewaken) en naar de restaurant wagen. Het zag er daarbinnen heel gaaf uit, heel het plaffond vol met ventilatoren en de tafels waren gedekt met servies en bestek wat een mengelmoes was uit alle jaren dat de trein reed, kortom oud, nieuw en versleten alles door elkaar. Het eten was 3 gangen... soep, kip met rijst en fruit toe. Na het eten moesten we weg en gaan slapen... onder het mom van And no SLEEP!!! ![]() Snachts sukkelde de trein door met een gang van nog geen 40km, stoppen in elk dorp en toeteren voor elke overgang... kortom geen oog dichtgedaan! S'ochtends kwamen we in Nairobi aan eerst met de trein door de sloppewijken, alles van het spoor af zodat de trein er door kan, kortom duurde lang! Al met al een hele leuke treinreis, leuker als vliegen iig! | |
italiaan1987 | zondag 17 december 2006 @ 23:25 |
Taormina (sicilie) - Delft Taormina - Milano C nachttrein Milano C - Paris gare de lyon TGV Metro naar gare Du nord paris Nord - Rotterdam Thalys Rotterdam - Delft Sneltrein | |
Schorpioen | maandag 18 december 2006 @ 01:04 |
Mijn langste tot nu toe is niet zo heel erg lang: in ongeveer 10 uur van Fianarantsoa naar Manakara (Madagascar). Maar wel best gaaf. Het is een boemeltje dat niet veel sneller dan 50km/u (door de slechte sporen vol kattenruggen) gaat en op veel stations stopt. Maar de omgeving en het uitzicht is fenomenaal! Op elk station ontstaat er spontaan een flinke markt waar je alles kan kopen wat je nodig hebt. Hardgekookte eieren, pakketjes rijst in bananenblad, gamba's, pittige deeghapjes, fruit, stukken kip, worstjes, ga maar door. Aangezien de trein ook als goederentrein dienst doet, is het oponthoud op de stations best lang omdat er hele bergen aan goederen ingeladen en uitgeladen moeten worden. Maar als je haast hebt moet je het vliegtuig nemen; de trein is (zeker daar) om lekker te onthaasten.... Het is fijn in de trein! ![]() | |
umberrella | maandag 18 december 2006 @ 09:41 |
nou dat is dus afgelopen wek geweest... Van Rotterdam Lombardijen naar Boras (zweden) was mede door de ns 28 uur onderweg (gepland: 26 uur) terugweg ging iets sneller (23 uur) | |
annoh | maandag 18 december 2006 @ 12:03 |
9 uur van Berlijn Ostbahnhof naar Gdansk Glowsky. Ik vond het echt heerlijk zo lang in de trein, vooral omdat het mooi weer was en je lekker uit de raampjes kon hangen. Die trein stopte overal maar nergens was er een perron, de deuren bleven open en het hoogtepunt was toen er in the middle of nowhere in polen (met alleen maar boeren) een hippe neger met een ipod de trein in kwam. ![]() | |
Public_NME | maandag 18 december 2006 @ 12:25 |
Helsinki-Rovaniemi (Lapland) en terug Kolari-Helsinki. Uiteraard met de Aurora Borealis Express, met slaapcabine. Heb deze reis in 2003 en 2005 gedaan, en moet zeggen dat het echt de moeite waard is! Lapland is echt schitterend. | |
Flowerpower_ | dinsdag 19 december 2006 @ 09:53 |
Rotterdam Centraal - Oslo 27 uur duurde de treinreis, maae dubbel en dwars waard. | |
du_ke | dinsdag 19 december 2006 @ 10:12 |
quote:Ben je toe nog een stuk met de boot gegaan? Of helemaal door de Baltische staten heen? | |
WEST | dinsdag 19 december 2006 @ 21:01 |
Zwolle - Hoek van Holland ![]() | |
Pinnenmutske | dinsdag 19 december 2006 @ 23:51 |
Ekeren - Brussel Zuid - Köln - Frankfurt am Main 5 uur | |
WRDA6 | woensdag 20 december 2006 @ 07:32 |
Ik heb van Moskou naar Chengdu per trein gereisd. Langste aaneen was uurtje of 55. Was lang maar wel een ervarin tussen de Russen in de 3e klas. Veel wodka en Russisch eten gekregen en vrij veel gezien. | |
SaskiaR | woensdag 20 december 2006 @ 08:59 |
Utrecht-Skopje (Macedonië)- 50 uur, dat lag aan de traagheid van de trein op het stuk Belgrado-Skopje. | |
Pizza_Shooter | donderdag 21 december 2006 @ 16:13 |
Diverse autoslaaptreinen, o.a. Avignon - Den Bosch, Düsseldorf - Livorno, Bolzano - Düsseldorf en verschillende slaaptreinen naar Duitsland, of vorige zomer: Parijs - Florence. Het langste op één dag was van 's ochtends vroeg (6 uur) tot 's avonds laat (10 uur) onderweg met de trein, vanuit Mayrhofen (Oostenrijk) naar Den Helder. Met veel overstappen en 2 uur wachten in Köln. Dat was echt niet grappig. | |
Blik | donderdag 21 december 2006 @ 18:14 |
quote:Ben trouwens vergeten dat ik ook in Canada met de Rocky Mountaineer Railroad Train ben geweest, van Vancouver naar Calgary in zo'n panoramarijtuig en afgelopen zomer van Bangkok naar Chiang Mai | |
SevenWonders | maandag 25 december 2006 @ 09:50 |
Bangkok - Chiang Mai in de nacht-/slaaptrein. Iets van 14 uur ofzo. | |
Boschkabouter | maandag 25 december 2006 @ 15:58 |
Wat kost zo'n treinreis eigenlijk? Ik bedoel, ben je dan niet veel goedkoper uit om met een budgetmaatschappij te vliegen? | |
ultra_ivo | maandag 25 december 2006 @ 22:35 |
quote:Dat hangt er helemaal vanaf. Allereerst moet op jouw gewenste bestemming een budgetmaatschappij vliegen. Ten tweede moet je ook geen spullen bij je hebben die ze in het vliegtuig niet graag willen of die fors geld gaan kosten (fietsen, kampeerbagage etc.) En soms maakt het niks uit In mei vloog ik naar Moskou en kwam met de trein terug. Qua prijs maakte het niet veel uit. Aleen kon ik nu op de terugweg nog ff in Wenen zijn. | |
Damzkieee | maandag 25 december 2006 @ 22:38 |
Van Hengelo naar Cambrils, voorbij Barcelona. 24 uur ongeveer onderweg geweest. Naar Parijs met de Thalys en daarna met de slaaptrein naar Port Bou (grens Frankrijk-Spanje). Daarna nog met de lokale trein naar Cambrils. Prachtige reis, vooral nabij de grens langs de middellandse zee. | |
Boschkabouter | maandag 25 december 2006 @ 23:53 |
Wat zijn/waren jullie dan kwijt voor die reis ik wil wel eens een verre bestemming bezoeken, maar ben benieuwd of mijn financiële gesteldheid dat toelaat. | |
ultra_ivo | dinsdag 26 december 2006 @ 09:41 |
quote:Voor zo'n 3-daagse treinreis terug diep uit Rusland of de Oekraïne ligt de prijs meestal rond de 100-150 Euro (enkele reis), een beetje afhankelijk ervan hoe je door Duitsland gaat. Dat is het belangrijkste probleempunt qua prijs. Lukt het je door Duitsland te gaan met een 29 Euro nachttreinticket dan is de prijs van 100 Euro prima haalbaar. Een voorbeeldje voor de route van mei dit jaar (was met onderbreking, en niet lang genoeg om als langste te tellen): Moskou - Chop 30 Euro grenstreintje Oekraïne/Slovakije een paar Euro grens Slovakijë - Wenen: 30 Euro nachttrein Wenen-Keulen (slaapzetel): 29 Euro Keulen - Aken: ong. 10 Euro ik had de fiets bij me, maar voor Veolia kon je voor 3 Euro van Aken naar Maastricht met de bus. | |
Liejannuh | dinsdag 26 december 2006 @ 09:53 |
Goh, ik heb wel eens de Indian Pacific gedaan, van Perth naar Adelaide. In een sleeper chair. Wat een ellende zeg, 40 uur in de trein, ik was echt gebroken toen ik aankwam. Het uitzicht kon me na 2 uur ook niet echt meer interesseren, dus ik heb vooral zitten lezen. ![]() Sinds deze trein heb ik het goede voornemen om òf een bed te nemen in de trein of niet langer dan 12 uur achter elkaar in de trein te zitten. In Thailand is me dat redelijk gelukt. Van Chiang Mai naar Bangkok ook een sleeper chair (echt niet doen, want je slaapt echt niet!), maar na een dagje Bangkok had ik 's avonds gelukkig wel een sleeper in de trein naar Surat Tani. En dat sliep verdomd goed! ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 26 december 2006 @ 09:57 |
Ik heb ook niet zo'n voorkeur voor een slaapstoel. In Duitse nachttreinen geef ik tegenwoordig graag de 10 Euro extra uit voor een bed. Dat scheelt een stuk in de nachtrust. De oude nachttreinen met coupé's en uittrekbankjes, daar kon je wel nog goed in slapen. In Rusland, Oekraïne e.d. zijn alle lange afstandstreinen voorzien van slaapwagons in diverse kwaliteitsklasse's. In een Russische 3e klas wagon slaap je vele beter dan in zo'n gaar Duits 2e klas slaapstoelenrijtuig. | |
Dinosaur_Sr | dinsdag 26 december 2006 @ 12:50 |
26 uur van Lhasa naar Xining. In een softsleeper in een coupe van vier incl. twee nieuwsgierige boedhistische monniken. Incl. een doos van gekookt vlees en allerlei wetenswaardigheden die je niet wil weten. Ons geluk was geloof ik dat het een gloednieuwe trein was. Mijn vriendin grapte toen we de tickets kochten nog van: we zitten vast met twee monniken in een coupe (zie onder), en jawel hoor.... Boedhisitsche monnik zijn is trouwens een goede baan in Tibet: softsleeper is de duurste wijze van vervoer. De treinreis was het hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk, passen van > 5000m, honderden kilometers over permafrost, ongeinteresserde yak's, weergaloze leegte en ruimte) van onze reis naar China/Tibet. Je kunt je urenlang vergapen aan het inmense en onherbergzame landschap. Het personeel is daarentegen voorbij de lethargie, ongelofelijk. Tenzij je vloeiend Mandarijns spreekt, of een belangrijk persoon bent. Niet te filmen, wat een dozen. Ook 26 uur was de treinreis van Jodhpur naar Haridwar (India). Wederom een coupe van vier, zonder deur. En bovenin zat al, jawel, een boedhistische monnik (ziet u de rode draad in dit verhaal). In India zijn de ramen van deze coupes bespoten met een soort coating, zodat je niet teveel ziet van buiten. Dan kun je beter in de laagste klasse gaan zitten (dwangbuis, doof, blind en reukloos na 26 uur), of op de trein gaan zitten ![]() Verder nog eens een lange treinreis in Myanmar gemaakt (lang in de zin van tijd, in afstand viel het nogal mee, ik geloof dat het een gemiddelde van 30 km per uur was). Ik weet niet meer waarvan daan, wel dat het naar Bago was.En raad eens wie er al bovenin van de coupe van vier zat? Een aardige monnik ![]() De muizen dansten rond onze backpacks, en omdat het smalspoor was, schudde de trein enorm op en neer. Op elk treinstation was het feest, met markten en muziek, ook midden in de nacht. Hoe de traag de trein ook gaat, elke stop was het haasten, maximaal een paar minuten. Sterker nog, toen we opstapten heb ik mijn hippe lampje afgestaan aan de reisleidster, zodat die de perronchef kon omkopen om de trein te laten staan ![]() ![]() | |
highway101 | dinsdag 26 december 2006 @ 19:28 |
Pons - Bordeaux - Paris - Zwolle. Dat vond ik al aardig lang. 18:18 uur Zwolle - Berlin was ook een aardige trip, 5:18 uur | |
TheTh1ng | woensdag 27 december 2006 @ 00:08 |
Amsterdam - Londen : Ongeveer 5.30 Londen - Edinburgh : Ongeveer 4.35 | |
DarkShine | woensdag 27 december 2006 @ 01:17 |
Heerlen - Groningen. 4½ uur. Gelukkig met genoeg bier op de heenweg. Op de terugweg met een 1-0 verlies van Roda zonder bier, dan duurt het helemaal lang. Vooral als je een 300% kans op de gelijkmaker in blessuretijd mist. | |
sander89 | woensdag 27 december 2006 @ 11:51 |
Met de Thalys Rotterdam-Parijs iets van 3 en half uur was het toen. | |
editor2 | vrijdag 29 december 2006 @ 18:25 |
werelds en de moeite waard om nog eens te doen. | |
BrauN | zaterdag 30 december 2006 @ 15:07 |
Whehe, vette verhaaltjes. Mijn langste was NYC - Chicago denk ik. | |
Buurvrouw_Rietman | zaterdag 30 december 2006 @ 16:52 |
Trans-Mongolie-Express in 3 delen: Moskou - Irkutsk Irkutsk - Ulan Bator Ulan Bator - Beijing | |
OA | zondag 31 december 2006 @ 18:32 |
Langste reizen: Rotterdam - Valence, ongeveer 7 uur met TGV Rotterdam - Luxemburg, ongeveer 6 uur met een intercity. Mooie reis trouwens door de Ardennen! | |
Backdoorman | maandag 1 januari 2007 @ 17:05 |
langste reis: Moskou - Perm, duur: 22 uur. Erg leuk om het landschap te zien en te zien hoe groot Rusland eigenlijk wel niet is. Nadeel: kleine coupe's en na een uur of 12 heb je het wel allemaal gezien. | |
mzungu | dinsdag 2 januari 2007 @ 12:23 |
Van Rotterdam naar Shanghai....Via Berlijn, Warschau, Minsk, St Petersburg (helemaal uit de route maar daar wilde ik per se heen), Moskou, Irkutst, Ulan Bator en Peking | |
Caesu | dinsdag 2 januari 2007 @ 12:31 |
ik heb ook wel geinterraild door heel Europa. in alle zones geweest. langste treinreis was misschien van Cairns naar Brisbane. | |
zwahiel | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:04 |
quote: quote:Ik ben nu bezig met dit stuk te gaan doen binnenkort. Ik heb nog 6 weken hier in Chili en wil nog graag naar het Zuiden toe. En de trein is nog behoorlijk goeiekoop t.o.v. de bus! Ik moet alleen nog eens kijken of ze me ook snappen. Op het Estacíon Centraal snapten ze me niet helemaal namelijk. Ze hebben namelijk tegenwoordig alleen een verbinding naar Conceptíon vanuit Santiago. Maar de ruta del Sur is nu apart. Maar er staan nog wel vermeldingen van Santiago - Temuco online... Alleen in de planner staan ze niet en op het station wisten ze er niet zoveel vanaf. Het is niet zo duur eigenlijk voor zo'n lange reis (CLP$ 18.000,- (25 euro)). Binnenkort dus ![]() Ow en nog een lange, doe deze maar 's na: Venlo - Beverwijk retour: 24 uur ! ![]() Waarbij ik nog net van de conducteur koffie en eetbonnen afgefrommeld heb, voor dit schandalig stukje spoorvervoer in Nederland. Was een of andere stroomstoring. Erheen ging nog wel, maar terug duurde gewoon echt 24 uur. | |
Rene | woensdag 3 januari 2007 @ 22:13 |
Groningen > Den Haag ![]() ![]() En 2.5 uur later weer 3 uurtjes terug. | |
Thorical | donderdag 4 januari 2007 @ 19:40 |
quote:Maar wat dan wel weer leuk is om dat 1e klas te doen met vriendin/vrouw incl. champagne en kaviaar. ![]() | |
Thorical | donderdag 4 januari 2007 @ 19:42 |
quote:Maar jij hebt geen retourtje genomen. ![]() | |
navvy | donderdag 4 januari 2007 @ 19:49 |
Zwolle- Barcelona. Ongeveer 16 x gedaan. Duurde ongeveer 24 uur. Met gewone trein naar Parijs, overstappen op slaaptrein (erg relaxt met coupe's). We deden dat vroeger elk jaar aangezien mijn vader bij de NS werkte en we in Europa gratis konden reizen. |