In oktober ga ik Venetië - Rome met de trein doen, 4 uur en 20 minuten met de eurostar.
als het aan mij ligt nooit meer!
da gezeik met overstappen in munchen...da is een en al haasten...en als ik op vakantie ga .. is da iets wa ik niet wil hebben!
maar twas wel goed om een keer mee te maken...
quote:Inderdaad een kutverbinding, als je dan uit die nachttrein komt staat de conducteur van die andere naar Salzburg Villach Klagenfurt al te fluiten en dan moet je je nog even door van die veel te smalle deurtjes zien te wormen met je zware rugzak terwijl de trein al bijna wegrijdt
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:27 schreef mic-hel het volgende:
arnhem - villach [ 16 uur ]als het aan mij ligt nooit meer!
da gezeik met overstappen in munchen...da is een en al haasten...en als ik op vakantie ga .. is da iets wa ik niet wil hebben!
maar twas wel goed om een keer mee te maken...
Mijn langste treinreis: Ik denk Nymburk (vlak bij praag) -
's-Hertogenbosch. Ongeveer 17 uur over gedaan. Lang leve de Ceske Drahy (ns van tsjechie) om een traject van 60 km met een intercity in bijna 2 uur af te leggen ![]()
Oh ja en dan ook nog even op de duits-tsjechische grens lekker 1,5 uur stilstaan voor de douane die zonodig van de helft van alle passagiers (ik gelukkig niet) de tassen wilden doorzoeken... zucht
quote:Ik heb The Ghan gedaan, van Sydney via Adelaide naar Alice Springs. Flinke vertraging gehad vanwege werkzaamheden aan het spoor (doen ze in Sydney elk weekend
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:34 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn langste treinreis van van Perth naar Adelaide, de Indian Pacific dus. Of beter gezegd: een deel daar van!
Mooi, lang (2 dagen ofzo) en heel erg de moeite waard.
Volgende keer neem ik wel een sleeper, is vast een stuk comfortabeler!En zorg ik dat ik wat eerder bij de trein ben in plaats van 5 minuten van tevoren aan te komen rennen!
Bijzonder aan deze reis is dat er een stuk tussen zit dat dus 500 km rechtdoor gaat, zonder bochten enzo.
Ik ongeveer andersom. Van halverwege Zweden tot eind Zwitserland (het Italiaanse deel). Ik ben toen gevlucht voor de regen. Op een gegeven moment zeiden we tegen elkaar: 'als het morgen nog regent gaan we een heel stuk naar het zuiden'.quote:Op maandag 11 augustus 2003 23:01 schreef qltel het volgende:
Van Italie (of eigenlijk net in Oostenrijk) naar Noorwegen. Dit overigens wel met een kleine tussenstop in Stockholm (uurtje ofzo).
Was erg mooi. Ben toen gevlucht voor de warmte en is me prima bevallen. Vooral Scandinavie is erg mooi en de mensen zijn bijzonder vriendelijk.
Klopt. De rans Siberië Expres is een mythe. Er is de transsiberische spoorweg, daar rijden veel treienen over.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:01 schreef Backdoorman het volgende:
Begin augustus ga ik van Moskou naar Perm met de slaaptrein, over een afstand van 1600 km en ik doe er zo'n 22 uur over....vroeg me alleen af of dat de transsiberie expres is of is dat echt slechts een lijn met een route?
ehm... De boot van Stockholm naar Turku telt natuurlijk niet... da's geen trein.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:15 schreef PhatBastard het volgende:
ehm.... barcelona, spanje naar pori finland, met overstap in bern, berlijn, malmo, stockholm, turku en tampere.... heel veel uur... iets van 50 uur of zo....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |