Ik begin er nu toch al aardig de pest in te krijgen dat ik nog 3 weken moet wachten voor ik vertrek, de laatste weken duren echt kei lang
luxeproblemen dus
Vaak lijkt de tijd langzama te gaan, maar achteraf merk je dan toch dat de tijd voorbij gevlogen is. Ik weet al jaren dat ik deze reis wil gaan maken en altijd dacht ik "nog zoveel jaar, nog zoveel maanden" en nu ik dan eindelijk over ruim 3 weken vertrek heb ik helemaal niet het idee dat ik die reis nu zo snel ga maken... Vreemd, maar dat gevoel zal vast nog wel komen...
quote:1 sept, en ik vlieg met British Airways en Qantas
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:43 schreef geniuses1975 het volgende:
welke datum vliegen jullie allemaal en met welke maatschapij ?
quote:Ik vlieg 3 September van Amsterdam naar Londen met British midland en van Amsterdam naar Cairns (via Los Angeles) met Air New Zealand...
quote:Haha... Ach dan zit ik op lowlands en vermaak me ook wel
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:52 schreef geniuses1975 het volgende:
Ahh..dan ben ik als eerste..29 augustus Cathay Pacific
Eerst een dag Hong Kong.
Dan naar Sydney en van daar uit met de huurauto naar Port Douglas. Onderweg verblijf ik dan in diverse hotels.
in een vorig topic over aus en nz kwmaen wat outdoor winkels met websites naar voren (dus outdoor winkels in aus en nz)
maar ik kan dat nergens meer vinden
iemand een idee?
quote:18 januari, met Malaysia Airlines
quote:Hoelang ga je weg, heb je al plannen (wat je wilt zien), etc. etc???? Nog even een tijdje wachten, maar geloof me, de tijd vliegt voorbij
Op woensdag 13 augustus 2003 22:24 schreef PurifieR het volgende:[..]
18 januari, met Malaysia Airlines
quote:Ik ga eerst 5 maanden stage lopen bij een webdesign bedrijf in Auckland, daarna een week of 5 door Nieuw-Zeeland rondreizen...waarschijnlijk met de kiwi experience bussen, overnachten in hostels enzo en dan in elke plaats wel zien wat ik doe...ik wil iig naar de Bay of Islands, Rotorua, Waitomo, Wellington, de Marlborough sound, Fox/Franz Josef glaciers, Queenstown (natuurlijk
Op woensdag 13 augustus 2003 22:31 schreef Catkin_ het volgende:[..]
Hoelang ga je weg, heb je al plannen (wat je wilt zien), etc. etc???? Nog even een tijdje wachten, maar geloof me, de tijd vliegt voorbij
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:00 schreef Cat-Active het volgende:
vraagjein een vorig topic over aus en nz kwmaen wat outdoor winkels met websites naar voren (dus outdoor winkels in aus en nz)
maar ik kan dat nergens meer vindeniemand een idee?
quote:
Op woensdag 16 april 2003 07:00 schreef Gumtree het volgende:
ik had nog wat links beloofd van Australische buitensport winkels:Kathmandu heeft winkels verspreid door Australië en Nieuw Zeeland. Goedkoop en goede kwaliteit, wel allemaal een eigen merk.
Paddy Pallin is zeg maar de Australische variant op Bever Sport, Kwaliteit mag een prijs hebben. Veelal merk produkten.
Snowgum is een veredelde scoutshop, veel leuke dingen en vaak met korting. Wel goed rondkijken.
Tipje: met een backpacker kaart (YHA of VIP) krijg je al snel 10% korting op al je aankopen. Kathmandu heeft momenteel de "easter sales" op de website staat een folder, veel fleece gaat weg met meer van 50% korting.
quote:28 Aug. met Qantas airways.
ik heb het gered. Sinds een paar dagen zit ik dus in Melbourne, met een gigantische jet-lag die niet weg lijkt te gaan. De vorige keer heb ik dus helemaal geen last gehad, deze is drie keer zo erg als een normale.
Vannacht voor het eerst redelijk goed geslapen, en wel meteen zo goed dat ik me verslapen heb. Met als gevolg dat ik de eerste team-meeting ruim een uur te laat binnenstapte.
Op dit moment woon ik nog bij een vriend van me in huis, met z'n zessen bevolken we nu 4 slaapkamers. Is op zich best gezellig, ik ken iedereen, maar ik ga morgen op huizenjacht. Ik heb 4 hiuzen gevonden, allemaal direct aan het strand, op twee had ik al een optie, maar gisteren ben ik er nog twee tegengekomen. Morgen dus kijken welke mij het beste bevalt.
Het weer hier is behoorlijk bagger, als je er van uit gaat dat ik net 5 maanden zomer achter de rug heb (maart-mei in australie, juni en juli in europa). Dus dan is 12 graden en een koude wind best ff wennen.
Wie van jullie is er de aankomende maanden in Melbourne te vinden? Een slaapplaats kan ik met wat geluk wel regelen en hier een daar een biertje drinken is natuurlijk ook niet verkeerd.
quote:Rond januari zal ik in melbourne zijn. Een slaapplek zou tegen die tijd niet verkeerd zijn en wat drinken is altijd gezellig...
Op vrijdag 15 augustus 2003 06:32 schreef JSR het volgende:
G'day Fok!Mates,ik heb het gered. Sinds een paar dagen zit ik dus in Melbourne, met een gigantische jet-lag die niet weg lijkt te gaan. De vorige keer heb ik dus helemaal geen last gehad, deze is drie keer zo erg als een normale.
Vannacht voor het eerst redelijk goed geslapen, en wel meteen zo goed dat ik me verslapen heb. Met als gevolg dat ik de eerste team-meeting ruim een uur te laat binnenstapte.
Op dit moment woon ik nog bij een vriend van me in huis, met z'n zessen bevolken we nu 4 slaapkamers. Is op zich best gezellig, ik ken iedereen, maar ik ga morgen op huizenjacht. Ik heb 4 hiuzen gevonden, allemaal direct aan het strand, op twee had ik al een optie, maar gisteren ben ik er nog twee tegengekomen. Morgen dus kijken welke mij het beste bevalt.
Het weer hier is behoorlijk bagger, als je er van uit gaat dat ik net 5 maanden zomer achter de rug heb (maart-mei in australie, juni en juli in europa). Dus dan is 12 graden en een koude wind best ff wennen.
Wie van jullie is er de aankomende maanden in Melbourne te vinden? Een slaapplaats kan ik met wat geluk wel regelen en hier een daar een biertje drinken is natuurlijk ook niet verkeerd.
quote:Ik moet nog wachten tot 18 januari...en heb hetzelfde probleem
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:02 schreef citygirl het volgende:
Wat hebben jullie een massel ik ga pas eind oktober naar Nieuw Zeeland.
En iedere dag lijkt het verder weg in plaats van dichter bij.
quote:Als je vooruit kijkt lijkt de tijd langzaam te gaan, maar als je achteraf kijkt blijkt het toch best snel te zijn gegaan. Ik ga ineens over 18 dagen al!!! Hoef nog maar t/m vrijdag te werken (en daar heb ik echt geen zin meer in!!!). Toch gaat de tijd zelfs nu nog redelijk snel voorbij...
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:02 schreef citygirl het volgende:
Wat hebben jullie een massel ik ga pas eind oktober naar Nieuw Zeeland.
En iedere dag lijkt het verder weg in plaats van dichter bij.
quote:Heb afgelopen vrijdag mijn laatste werkdag gehad. Afgelopen zaterdag mijn afscheidsfeestje. Morgen ga ik nog een dagje met mn moeder weg, overmorgen nog met een vriendin en komend weekend nog 3 dagen lowlands (met mn broer en vrienden). Volgende week woensdag vertrek ik al
Op maandag 25 augustus 2003 18:08 schreef Tburg het volgende:
Morgen laatste dag werkenen over precies 1 week vertrekken...... eindelijk
quote:*Terug
Op maandag 25 augustus 2003 22:22 schreef Toebroodjie het volgende:
Donderdag a.sDe tijd is wel voorbij gevlogen als je even terugdenkt!
quote:Jij ook veel plezier Catkin, je komt de tijd in Nederland nog wel door zie ik
Op maandag 25 augustus 2003 22:26 schreef Catkin_ het volgende:[..]
Heb afgelopen vrijdag mijn laatste werkdag gehad. Afgelopen zaterdag mijn afscheidsfeestje. Morgen ga ik nog een dagje met mn moeder weg, overmorgen nog met een vriendin en komend weekend nog 3 dagen lowlands (met mn broer en vrienden). Volgende week woensdag vertrek ik al
Gaat inderdaad toch best snel...
Veel plezier daar Down Under Tburg
quote:Als je terugdenkt gaat het inderdaad mega snel, maar ook veel plezier
Op maandag 25 augustus 2003 22:22 schreef Toebroodjie het volgende:
Donderdag a.sDe tijd is wel voorbij gevlogen als je even terugdenkt!
Hoor elke dag leuke dingen erover... wil ooK!
Have fun ppl!
Nogmaals, mochten jullie in Melbourne zijn, stuur me een mailtje en dan kunnen we misschien ergens een biertje drinken. En slaapplaatsen vallen ook te regelen.
Cheers!
tzt post ik wel wat reisverslagen
quote:Heel veel plezier. Ik mag nog even 2 dagen bijkomen van 3 dagen lowlands ern vertrek overmorgen!!! Goede reis en maak er iets onvergetelijks van!!!
Op maandag 1 september 2003 09:34 schreef Tburg het volgende:
Vanavond 18.55 vertrek ikeerst 2 weken naar Thailand, vervolgens richting Australië. Dus Doei
![]()
tzt post ik wel wat reisverslagen
quote:Dat zal ik doen...
Op maandag 1 september 2003 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
Wat leuk!! Veel plezier!!!
Openen jullie een eigen topic voor een reisverslag??
verder regelen ze in australie je werkvisum als je die hebt, en je pinpas en dat soort dingen. erg handig, maar zeker niet iets dat je zelf niet uit kunt vogelen. volgende keer doe ik het wel zelf denk ik.
ohja zo'n is gewoon een gezellige quiz over australie enzo, verhalen van mensen die er geweest zijn. een diapresentatietje, niet heel boeiend.
Nu heb ik uiteraard al een pracht van een backpack thuis staan maar hoe doen mensen dat met de handbagage, dingen als fototoestel, discman etc. Doen jullie dat in een aparte rugzak ofzo? IK heb nl. geen idee wat nu het meest praktisch is.
2 rugzakken wordt lijkt me een beetje lastig.
Denk er ook aan om wat toiletspullen en evt. wat schone kleding in je handbagage te stoppen. Wel handig als je je op wilt frissen of wanneer je tas zoek raakt!
quote:Met daypack bedoel je dus gewoon een kleine rugzak dan ofzo?
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef Liejannuh het volgende:
Camera, discman en andere waardevolle spullen stop je gewoon in je daypack. Ding gebruik je toch altijd als je ergens naar toe gaat, om je spullen in te stoppen.Denk er ook aan om wat toiletspullen en evt. wat schone kleding in je handbagage te stoppen. Wel handig als je je op wilt frissen of wanneer je tas zoek raakt!
quote:Misschien een beetje extreem, maar wij gingen vorig jaar weg met ruim 35 kilo bagage ieder. We kwamen terug met nog geen 19 kilo, maar een aparte rugzak voor je handbagage is zeker ideaal. Je kunt m ook gelijk gebruiken als daypack en om waardevolle spullen mee te nemen als je uit je kamer weg bent (= eigenlijk ook daypack).
Op donderdag 11 september 2003 11:20 schreef Expecho het volgende:
Dinsdag is het dan zover, dan ga ik naar Australie voor 6 maanden, maar eerst 14 dgn. Thailand.Nu heb ik uiteraard al een pracht van een backpack thuis staan maar hoe doen mensen dat met de handbagage, dingen als fototoestel, discman etc. Doen jullie dat in een aparte rugzak ofzo? IK heb nl. geen idee wat nu het meest praktisch is.
2 rugzakken wordt lijkt me een beetje lastig.
Veel plezier.
Nog opwarmertjes nodig, kijk dan op mijn reissite: www.bruyn.net
quote:Dat dacht ik al.. overmorgen (Dinsdag) is het voor mij zover
Op donderdag 11 september 2003 22:50 schreef Liejannuh het volgende:
daypack is idd een kleine rugzak!
probeer de outback mee te pakken, verder veel plezier. het is een prachtig land, je zult je ogen uitkijken
quote:Thanx, mooie foto's trouwens op je website, die van dat wrak is echt
Op zondag 14 september 2003 22:44 schreef Calayuga het volgende:
leuk! ik ben ook een halfjaar geweest, nu al bijna 2 jaar geleden alweer...probeer de outback mee te pakken, verder veel plezier. het is een prachtig land, je zult je ogen uitkijken
fraser island, daar ligt ie...ff wachten tot alle toeristen weg zijn,en je alleen de boot erop hebt
quote:Lucky bastard !
Op vrijdag 26 september 2003 10:00 schreef Tburg het volgende:
Ik zit nu in het plaatsje Rainbow beach, vlakbij Fraser Island. Morgen reizen we naar Hervey Bay waar we eerst onze auto laten keuren. Daarna huren we een 4WD en gaan we Fraser Island een paar dagen verkennen. Ik ken nie wachtenwat lijkt me dat gaaf.
Ik ben net terug in Nederland en heb heimwee als de pest
quote:Tja, ik heb dus niet ervaring met backpacken.. Maar ik vind het wel een goedkopere oplossing! Welke zaken moet je nou eigenlijk precies regelen als je in sydney aankomt?
Op zondag 21 september 2003 15:48 schreef Calayuga het volgende:
ik ben met australian backpackers gewees, die begeleiden je 3 dagen. op zich hardstikke handig, maar ik zou het nu zónder doen. als je wat backpackervaring hebt, kun je het best alleen.
(Ik twijfel op het moment nog tussen Thailand, goedkoper, en Australië om een lange vakantie te houden, waarbij ik veel van het land wil zien).
quote:zorg er dan wel voor dat je gratis nachten kunt upgraden, soms kom je in erg dodgy plekken terecht. Waar je dus echt niet wilt slapen.( ik noem b.v. een Reefo's in Airlie Beach)
Op woensdag 15 oktober 2003 00:25 schreef R2racing het volgende:
Ik was ongeveer 1000 euro voor reis kwijt. En reken ongeveer 20 Aus. dollar per overnachting. Vaste lasten. Ik denk dat ik ongeveer 80 aus. dollar per dag kwijt was gemiddeld. Met eten overnachting en binnenlandse reizen kwijt. Dus vind het niet echt super duur allemaal. Dit met om de paar dagen excursies ( zorg dat je goede packages kan regelen) want zitten vaak gratis overnachtingen aan bij hostels.
Boeken van trips in hostels heeft in dat geval dus de voorkeur i.p.v. een agent (alles draait in Oz om provisie. Beetje ervaring leerde me dat je als "agent" snel 10% van de totaal prijs als provisie krijgt, dit is vaak de aanbetaling, soms biedt het direct boeken bij de reis operator nog wel eens voordeeltjes op, bel ze gewoon op en vraag er om.. doen ze niets dan ga je alsnog naar de agent of je hostel en vraag je wat daar de "extra's" zijn.)
sta er ook niet raar van te kijken dat je niet welkom bent in een hostel als je niet via "hun" hebt geboekt. Vooral in Darwin, Hervey Bay (Fraser Island), en Alice springs kan dit het geval zijn. dit zijn plaatsen waar de concurrentie moordend is, en veel hostels leven op de provisie die ze krijgen van de operators.
In Darwin is zelfs een operator (gondwana tours) die alleen boekingen accepteert via de eigen winkel/website. dit gaat ondertussen zover dat sommige hostels deelnemers van godwana gewoon weigeren als gast. (er valt toch niets aan te verdienen)
andere tips:
Hier onder staan wat waarderingen van tours (zijn niet al mijn tours) die ik heb gedaan. Mijn motivatie komt later wel als ik meer tijd heb
Super goede tour-operators:
Goede tour-operator:
Gemiddelde tour-operators:
Slechte tour-operators:
quote:jammer dat Anny zo'n Bitch is in haar hostel, ze schijnt tegenwoordig alleen normaal te doen tegen gasten die met mulga's zijn meegeweest. (behoorlijke negatieve berichten over gelezen op een ander reis forum
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:34 schreef Wozzy het volgende:
De echte budget-traveler belt de tour-operater zelf op en begint over de commissie te praten die ze nu niet aan de travel agency hoeven te betalen. Scheelt al gauw iets van 10% tot 35%.Hier onder staan wat waarderingen van tours (zijn niet al mijn tours) die ik heb gedaan. Mijn motivatie komt later wel als ik meer tijd heb
![]()
![]()
Super goede tour-operators:
Mulga's (naar Uluru, kings canyon & the olga's) Kimberly Adventure Tours (9 dagen door de Kimberly's van Darwin naar Broom)
quote:heerlijke operator, lekker eerlijk en makkelijk. komen openlijk uit voor hun reden waarom ze geen provisie willen betalen. Verder op en top één van de beste in Oz.Goede tour-operator:
Gondwana (Kakadu)
quote:Ik kan ATA alleen in de vorm van NTAT, in de afgelopen jaren zijn ze behoorlijk aan het groeien: trips in Tasmanie, Kangeroo island etc etc Jet is dat vresselijke bedrijf wat door die nederlandse haaibaai wordt gerund en sterk samen werkt met de o-zo commerciele Oz experience.Gemiddelde tour-operators:
Redback Safaris (Perth - Esperance & Perth - Exmouth)
Slechte tour-operators:
Adventure Tours Australia (ATA) niet verwarren met Australian Adventure Tours (AAT) dat is een andere operator waar ik geen ervaring mee heb.
Jammer het idee is leuk, alleen dat avontuurlijke kunnen ze wel weghalen.
1. Is het mogelijk om voor Australië meteen een toeristenvisum (long stay) voor 6 maanden aan te vragen? Zijn daar restricties op, bijvoorbeeld dat het alleen mag als je daar familie hebt? Ik wil namelijk vier maanden gaan en ik heb geen zin om daar nog een extra maand aan te vragen.
2. Als ik een auto koop en ik schrijf over op mijn naam (adres van hostel?), dan ben ik alleen verzekerd voor persoonlijke schade van de tegenpartij (lichamelijk) maar niet voor materiele schade. Nu weet ik nog dat ik mezelf de vorige keer bijverzekerd heb voor materiële schade bij de derde partij, maar dat was moeilijk. Toen had ik een working holiday visa. Kan ik dit ook verzekeren op een gewoon toeristenvisa?
quote:even wat gecopy-paste van de pagina van de ambassade.
Op zondag 19 oktober 2003 14:31 schreef BushRanger het volgende:
Ik heb twee vragen, misschien dat iemand mij het antwoord kan vertellen:1. Is het mogelijk om voor Australië meteen een toeristenvisum (long stay) voor 6 maanden aan te vragen? Zijn daar restricties op, bijvoorbeeld dat het alleen mag als je daar familie hebt? Ik wil namelijk vier maanden gaan en ik heb geen zin om daar nog een extra maand aan te vragen.
quote:linkje naar het application form
If you prefer to apply for a tourist visa up to three months via the Australian Embassy, you can download a form and information sheet below. Please note that a fee applies (for fees see Australian Visa and Immigration Department sectionIf you intend to stay in Australia for longer than 3 months or if you are unable to obtain a visa through ETA, you will need a traditional label visa which can only be issued by the Visa and Immigration Department at the Australian Embassy in The Hague.
----
You can apply for a traditional label tourist/business visa by mail or come to the Embassy in person (don't forget your valid passport). The application form can be completed at the Embassy. Please note that a fee applies (for fees see Australian Visa and Immigration Department section).
If you are not able to obtain the required form via the Internet then you can order one by mail by sending a large self-addressed stamped envelope (¤ 0,39) to our Department of Immigration at the Australian Embassy in The Hague. Please write which visa form you require on the left-hand corner of the outer envelope.
het geintje kost je trouwens ¤ 40,-
die andere vraag kan ik helaas nog niet beantwoorden...
He, ik was daar afgelopen zomer nog, het was best relaxed daaro. Eigen huisje....(geen andere mensen in dat huis behalve wij) en erg rustig ('s ochtends dan om uit te slapen).
Een van die Caravella's (44 geloof ik) in Cairns was echt veel slechter dan Reefo's. Argh..ik moet al weer in december terug naar huis...voorbij jaartje Australie.
O ja, ik heb trouwens aan de East Coast tours met Peter Pan gedaan www.peterpans.com ...die waren wel goed, je moet alleen wel tijdig aanmelden om te zorgen dat er plaats voor je in als je op een bepaald moment wil reizen, zeker in de Australische zomer.
Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander )
En is er een mogelijkheid om mijn overbodige bagage vanuit Christchurch in Auckland op te slaan gedurende deze 4 weken, zodat ik niet perse terug hoef naar CHCH om alles weer op te halen? Ik voel er weinig voor om met 20 kilo op mijn rug te gaan lopen.
quote:die heb ik thuis liggen, erg leuk boek maar geef ff door welke tramp je wilt doen. Dan kijk ik of die er überhaupt er in staat. Niet alle tramps staan er namelijk in.
Op maandag 27 oktober 2003 13:47 schreef Wozzy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Lonely Planet "tramping in New Zealand"?
Ik wil eventueel wel wat scans voor je maken. Zelf heb ik twee jaar geleden de Milford Sound gelopen, één van de duurtste tramps in NZ maar ook erg bijzonder.
verder geeft de site van the department of conservation/Te papa atawhai heel veel informatie over de tracks en Walks. (link gaat direct door naar de tracks en walks)
quote:De hostels bij de startpunten van de tramps zijn erg bereidwillig om je overbodige bagage op te slaan. velen heb hier wel een kamertje voor. In Te Anau waar een groot deel van de grotere tramps starten kun je zelfs tegen een kleine borg potten en pannen lenen van een hostel (verwacht daar alleen niet te veel van.)
Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander)
En is er een mogelijkheid om mijn overbodige bagage vanuit Christchurch in Auckland op te slaan gedurende deze 4 weken, zodat ik niet perse terug hoef naar CHCH om alles weer op te halen? Ik voel er weinig voor om met 20 kilo op mijn rug te gaan lopen.
quote:Ik weet nog niet welke tochten ik wil gaan doen. Ik wil met een makkelijke beginnen omdat ik niet meer zo fit ben als toen ik naar mt Everest Basecamp ging. Ik wil iig een beetje strand, bergen, watervallen, rivieren, meren en bossen zien. Eik alles dus
Op maandag 27 oktober 2003 22:14 schreef Gumtree het volgende:
die heb ik thuis liggen, erg leuk boek maar geef ff door welke tramp je wilt doen. Dan kijk ik of die er überhaupt er in staat. Niet alle tramps staan er namelijk in.Ik wil eventueel wel wat scans voor je maken. Zelf heb ik twee jaar geleden de Milford Sound gelopen, één van de duurtste tramps in NZ maar ook erg bijzonder.
verder geeft de site van the department of conservation/Te papa atawhai heel veel informatie over de tracks en Walks. (link gaat direct door naar de tracks en walks)
Ik denk dat ik die tramping in New Zealand Lonely Planet zelf ook koop. En ik moet ook even mijn uitrusting goed nakijken en aanvullen. Vooral een geschikte broek, sokken (heb een paar verbrand in Nepal) en een aansteker (is gestolen in Surfers Paradise).
Tnx voor de url. Helaas is er pas geleden een aardbeving geweest daar en is deze track gesloten. Weet je toevallig hoeveel heeft die tocht heeft gekost?
quote:Kom je dan altijd weer terug bij je vertrekpunt? Beetje vervelend als ik dat achter moet laten.
De hostels bij de startpunten van de tramps zijn erg bereidwillig om je overbodige bagage op te slaan. velen heb hier wel een kamertje voor. In Te Anau waar een groot deel van de grotere tramps starten kun je zelfs tegen een kleine borg potten en pannen lenen van een hostel (verwacht daar alleen niet te veel van.)
sommige tramps lopen in een rondje, hebben het zelfde begin als eind punt, de milford sound begint echter in Te anau en eindigt in Milford sound (logisch toch) in Milford Sound is echter niets te doen en accommodatie is er schaars (dus duur) voor je begint te lopen regel je dus ook je vervoer uit MS. Voor de meeste tracks is openbaar vervoer (al dat niet uitbesteed aan een taxi bedrijf) mogelijk. dit kun je wel terug vinden in die lonely planet.
mocht je wat willen weten... vraag maar raak!
quote:Fijne foto's.. Mooie flashback naar afgelopen zomer.. Ga zeker terug komend jaar (leuk als je zus midden in Sydney woont
Op woensdag 29 oktober 2003 05:12 schreef Tha_Sis het volgende:
ik heb hier wat kiekjes van me mini trip naar bali - oz en Nieuw Zeeland en dat allemaal in 5 weken: SUPER!!!http://community.webshots.com/user/shazzbag
quote:Zag in je fraser island foto collectie dat je met Fraser Escape bent geweest, nu hoor ik daar de laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over.(en meegemaakt)hoe was jou ervaring??
Op woensdag 29 oktober 2003 05:12 schreef Tha_Sis het volgende:
ik heb hier wat kiekjes van me mini trip naar bali - oz en Nieuw Zeeland en dat allemaal in 5 weken: SUPER!!!http://community.webshots.com/user/shazzbag
Verder mooie foto's!
Vooral het zuiderlijke eiland heeft een prachtige natuur. Bezoek de Maories als je er bent, een ervaring om niet te vergeten.
quote:alles kan natuurlijk, maar je kunt ook zomaar een paar dagen zoniet weken vast komen te staan. Zo heb ik zelf een week in Exmouth gezetten omdat door een orkaan grote stukken snelweg waren beschadigd.
Op woensdag 29 oktober 2003 17:20 schreef BushRanger het volgende:
Wie weet of het mogelijk is in verband met het natte seizoen om met een normale auto over de doorgaande wegen in maart van Broome naar Darwin te rijden door de Kimberleys?
over "the gibb river road" kan ik kort zijn, ik vond het volgende stukje:
quote:voor informatie over "the gibb river road" kun je hierkijken. een er informatieve site over de bewuste route door de kimberleys.
"The Gibb River Road is generally impassable to all vehicles during the wet season and it is not recommended for caravans. Robust trailers are more likely to complete the trip. Note that camping is only allowed in designated areas, most of which are outlined below. And beware of estuarine crocodiles, particularly up around Kalumburu
mainroads WA geeft je up to date informatie over de "road conditions" in WA en dus ook in de Kimberley regio.
Het nummer van de snelweg is 1, maar dat garandeert me niet dat het asfalt is. Ik heb al wel eerder 'snelwegen' bereden in Australië waar je in Nederland amper met een trekker overheen zou durven.
Maart valt nog wel net in het natte seizoen, zal dit betekenen dat dat voor de weg de slechtste maand is door de langdurige regenval, of heeft de verminderde regen meteen een gunstige invloed op de conditie van de wegen?
Ik heb trouwens maandag een ticket geboekt bij Cathay Pacific en ga vanaf januari een maand of vier naar Australië! Vlieg op Melbourne (favoriete stad) om eerst de Australian Open mee te maken en de Big Day Out (Metallica is al bevestigd). Daarna wil ik naar Western Australia rijden, want daar ben ik nog nooit geweest (ik ga dus een auto kopen). Ik heb horen zeggen dat Perth een mooie relaxte stad is. Daarna omhoog richting Broome, door de Kimberleys. Dan kom ik op bekend terrein, namelijk de Stuart Highway en alles wat zich daar omheen bevindt. Aangezien het het einde van het regenseizoen is, wil ik nu Kakadu MET watervallen zien en Litchfield vond ik de vorige keer ook geweldig. Natuurlijk ook weer naar Ayers Rock.
Mochten er nog mensen zijn die suggesties hebben, dan graag!
de weg van Broome naar Darwin is een complete "gesealde" road. (ik hoef je neem ik aan niet te vertellen dat sealed asfalt is en unsealed een dirt road (gravel dus)
op je andere vragen kom ik na het weekend terug...
quote:probeer in maart bij de Grand prix in melbourne te zijn de sfeer moet geweldig zijn hoorde ik van mensen uit mijn directe omgeving die er al zijn geweest.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:54 schreef BushRanger het volgende:
Bedankt voor je reactie Gumtree, die pagina 'Mainroads WA' is een goede tip. Ik zie echter niet welke wegen verhard en welke van zand zijn. Ik wil toch de oversteek van Broome naar Darwin maken in de maart met een normale auto. Zal de weg Broome - Fitzroy Crossing - Halls Creek tot Darwin helemaal van asfalt zijn?Het nummer van de snelweg is 1, maar dat garandeert me niet dat het asfalt is. Ik heb al wel eerder 'snelwegen' bereden in Australië waar je in Nederland amper met een trekker overheen zou durven.
Maart valt nog wel net in het natte seizoen, zal dit betekenen dat dat voor de weg de slechtste maand is door de langdurige regenval, of heeft de verminderde regen meteen een gunstige invloed op de conditie van de wegen?
Ik heb trouwens maandag een ticket geboekt bij Cathay Pacific en ga vanaf januari een maand of vier naar Australië! Vlieg op Melbourne (favoriete stad) om eerst de Australian Open mee te maken en de Big Day Out (Metallica is al bevestigd). Daarna wil ik naar Western Australia rijden, want daar ben ik nog nooit geweest (ik ga dus een auto kopen). Ik heb horen zeggen dat Perth een mooie relaxte stad is. Daarna omhoog richting Broome, door de Kimberleys. Dan kom ik op bekend terrein, namelijk de Stuart Highway en alles wat zich daar omheen bevindt. Aangezien het het einde van het regenseizoen is, wil ik nu Kakadu MET watervallen zien en Litchfield vond ik de vorige keer ook geweldig. Natuurlijk ook weer naar Ayers Rock.
Mochten er nog mensen zijn die suggesties hebben, dan graag!
quote:Nee, dat probeer ik niet
Op donderdag 30 oktober 2003 21:06 schreef montoya01 het volgende:[..]
probeer in maart bij de Grand prix in melbourne te zijn de sfeer moet geweldig zijn hoorde ik van mensen uit mijn directe omgeving die er al zijn geweest.
Als je echt een autosportevenement met sfeer wil meemaken in Australië, dan raad ik een ieder aan een race van de V8 Supercars te gaan bekijken. Dat is ook een zeer professioneel kampioenschap, met Holden Commodores en Ford Falcons met meer dan 500 pk onder de kap. Ik ben naar de Philip Island race geweest en wat was dat goed zeg. Je mocht met de auto tot aan de hekken en dat deden veel mensen dan ook (je had er geen last van met het kijken hoor). Daarna werden de barbies en het bier uitgeladen en was het tijd om te relaxen en te kijken. Je kon ook goed de auto's bekijken en de sfeer was veel vriendelijker (en Australischer) dan bij de Grand Prix. Mocht je in de buurt van Bathurst zitten als daar gereden wordt, dan weet je niet wat je overkomt. Dat is een nationaal evenement, heel de dag voor de tv. Ze rijden dan van Mount Panorama naar beneden, en dat gaat me een partij hard
quote:lijkt me ook gaaf, ik ben nog nooit in australie geweest maar wil het zeker meemaken evenals de race in surfes paradais met de champcars hoewel het afgelopen weekend wel erg hard regende:9
Op donderdag 30 oktober 2003 21:13 schreef BushRanger het volgende:[..]
Nee, dat probeer ik niet
Ik heb de Grand Prix in Melbourne al een keer meegemaakt, namelijk in 2001. Het jaar dat een steward door een band werd geraakt (van Ralf Schumacher toch?). Eerlijk gezegd vond ik de sfeer rond uit slecht. Ik zat in een hostel in South Melbourne en we konden er heen lopen en we stonden om half zeven voor de poort. We waren ook snel binnen. De goede plekken zijn binnen de kortste keren helemaal vol en daar zaten wij ook. Dan is het een kwestie van je handdoek/kleed uitspreiden en je 'domein' verdedigen!! Het was zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar ik zit niet perse te wachten op een vervolg (en jawel, ik houd wel van autosport).Als je echt een autosportevenement met sfeer wil meemaken in Australië, dan raad ik een ieder aan een race van de V8 Supercars te gaan bekijken. Dat is ook een zeer professioneel kampioenschap, met Holden Commodores en Ford Falcons met meer dan 500 pk onder de kap. Ik ben naar de Philip Island race geweest en wat was dat goed zeg. Je mocht met de auto tot aan de hekken en dat deden veel mensen dan ook (je had er geen last van met het kijken hoor). Daarna werden de barbies en het bier uitgeladen en was het tijd om te relaxen en te kijken. Je kon ook goed de auto's bekijken en de sfeer was veel vriendelijker (en Australischer) dan bij de Grand Prix. Mocht je in de buurt van Bathurst zitten als daar gereden wordt, dan weet je niet wat je overkomt. Dat is een nationaal evenement, heel de dag voor de tv. Ze rijden dan van Mount Panorama naar beneden, en dat gaat me een partij hard
quote:Ja was wel lachen. Niet echt 4 sterren, maar je kon er wel ontzettend lol trappen, want daarom doe je Fraser. Om te feesten, zo wordt het ook geformuleerd. Je wordt heel goed geinformeerd, bijna bang gemaakt met wat er allemaal kan gebeuren. Later valt het dus best mee allemaal. Alleen hadden we een beetje te hard met de jeep gerragd en waren we 150 dollar kwijt geraakt van het borg
Op woensdag 29 oktober 2003 12:23 schreef Gumtree het volgende:[..]
Zag in je fraser island foto collectie dat je met Fraser Escape bent geweest, nu hoor ik daar de laatste tijd alleen maar negatieve verhalen over.(en meegemaakt)hoe was jou ervaring??
Verder mooie foto's!
Helaas geen tijd om alle berichten over australie te lezen omdat ik op dit moment in Thailand zit.
Heb hier pas besloten om door te gaan naar Australie en heb dus nog niks geregeld. We willen iig de eerste overnachting geregeld hebben dus zijn nu op zoek naar een goedkoop guesthouse in Syney.
Iemand tips?? Alvast bedankt!!
quote:Dat bedoel ik dus, veel mensen die ik spreek zijn hun borg kwijt geraakt vanwege hele kleine dingetjes.... Mijn advies is dus ook om voordat je weggaat van elke deuk die je ziet een foto te maken en dit samen met die verhuur flip op te nemen. FE heeft de reputatie dit niet te doen en vervolgens een groep backpackers op te laten draaien voor de deuk. (sommige deuken zijn al meerdere keren geclaimed)
Op zaterdag 1 november 2003 05:00 schreef Tha_Sis het volgende:[..]
Ja was wel lachen. Niet echt 4 sterren, maar je kon er wel ontzettend lol trappen, want daarom doe je Fraser. Om te feesten, zo wordt het ook geformuleerd. Je wordt heel goed geinformeerd, bijna bang gemaakt met wat er allemaal kan gebeuren. Later valt het dus best mee allemaal. Alleen hadden we een beetje te hard met de jeep gerragd en waren we 150 dollar kwijt geraakt van het borg
, maar voor de rest toppie.
Wat jij wil gaat een stuk verder en dan moet je waarschijnlijk een sponsorship aanvragen en dat betekent dat je een bedrijf moet vinden die je op voorhand al toezegd dat ze je in dienst nemen. Of je moet een temporary resident worden, maar (ik denk) dat je dan moet kunnen aantonen dat je over vaardigheden beschikt die erg in trek zijn in Australië. Kijk eens op de pagina van de Australische ambassade, daar staat veel informatie http://www.australian-embassy.nl/
Ik zie geen redenen om je zorgen te maken, tenzij je al eens eerder in oz bent geweest en in aanraking met justitie bent geweest. etc etc...
ga ervoor en geniet van je voorbereiding....
p.s. heb je al op http://www.gumtree.nl gekeken?
quote:Ben niet in aanraking geweest met justitie, maar heb waarschijnlijk wel te veel belasting terug gehad. Ik had een of ander louche accountant uit Rusland gevonden die me daar mee geholpen heeft.
Op dinsdag 4 november 2003 11:13 schreef Gumtree het volgende:
maak je geen zorgen, als je dat formulier waarvan ik je de link eerder heb gegeven opstuurt is er niets aan de hand.Ik zie geen redenen om je zorgen te maken, tenzij je al eens eerder in oz bent geweest en in aanraking met justitie bent geweest. etc etc...
ga ervoor en geniet van je voorbereiding....
p.s. heb je al op http://www.gumtree.nl gekeken?
Ja ik heb al verschillende keren op www.gumtree.nl gekeken, mooie pagina!
Een tijdje terug had ik hier ook mijn vragen over het kopen van een auto en het regenseizoen neergezet. Toen ben ik op internet nog verder gaan zoeken en kwam ik op de volgende pagina: www.4wdaustralia.com.au Daar hebben ze een ook een forum met veel avonturiers uit Australië en die kunnen echt op heel specifieke vragen antwoord geven als het met auto's en outback te maken heeft. Misschien een tip voor iedereen die iets in detail wil weten. Ook leuk dat ik nu contact heb met iemand uit Perth die 30 jaar geleden uit Amsterdam naar Australië is vertrokken!!
[Dit bericht is gewijzigd door BushRanger op 04-11-2003 11:31]
quote:Er goed voor (delen van) het Zuidereiland schijnt te zijn:
Op maandag 27 oktober 2003 13:47 schreef Wozzy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Lonely Planet "tramping in New Zealand"?Volgende maand ga ik namelijk naar NZ en ik wil rond wandelen op het zuider eiland. Ik ben opzoek naar een goede wandelroute die me ongeveer 4 weken gaat kosten. Uiteraard moet het ook goedkoop zijn (ik blijf backpacker en Nederlander
)
quote:Bij ons was de motor gewoon flink beschadigd. Het leek volgens de monteur of we een frontale botsing hadden gemaakt. Kan wel kloppen, want we moesten ons erg haasten om de ferrie te halen. We reden op een gegeven moment 60 km per uur. Met 13 mensen achterin, die dus flink door elkaar geschud waren. Ik zat gelukkig voorin.
Op zaterdag 1 november 2003 10:20 schreef Gumtree het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus, veel mensen die ik spreek zijn hun borg kwijt geraakt vanwege hele kleine dingetjes.... Mijn advies is dus ook om voordat je weggaat van elke deuk die je ziet een foto te maken en dit samen met die verhuur flip op te nemen. FE heeft de reputatie dit niet te doen en vervolgens een groep backpackers op te laten draaien voor de deuk. (sommige deuken zijn al meerdere keren geclaimed)
quote:ik heb een een heel klein plaatje gevonden:
Op dinsdag 25 november 2003 08:22 schreef _asterix_ het volgende:
Hmmm Gumtree, of quicksilver een lelijke, maar snelle boot vol japanners heeft weet ik niet, daar heb ik het nog niet over gehad. Alles wat ik tot nu toe weet heb ik ook maar van de site, maar als jij meer weet.Ze hebben een resort in Port Douglas en een in Palm Cove (Cairns) Hier zal ik werken.
het is een hele snelle boot alleen is het gepolijst aluminium en met en beetje zon is dat dus net een spiegel, verblindend dus... verder wel razend snel en maken ze perfecte lunches.
Ze zitten idd in Port Douglas en Cairns en hebben ergens op het Reef een soort van poton eilandje waar ze die japanners naar toe brengen.
nog een linkje: quicksilver cruises
[Dit bericht is gewijzigd door Gumtree op 26-11-2003 11:29]
quote:Mooi...kan ik me alvast inleven
Op woensdag 26 november 2003 11:23 schreef Gumtree het volgende:
dubbelrestaurantjes volgen vanavond...
quote:die box jellyfish is echt een probleem, nogal dodelijk hé. Je kunt je er echter wel tegen beschermen door te zwemmen met een stinger suit. Dit is een soort overall gemaakt van dat spul waar ze ook speedo zwembroekjes van maken. (alleen dan dunner en niet zo strak) die pakken beschermen je ook gelijk tegen het verbranden.
Op woensdag 26 november 2003 12:49 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Mooi...kan ik me alvast inleven
het is nog maar een maandje. Ze zullen toch ook nog wel wat anders vervoeren dan japanners
. Hoe zit het eigenlijk met de box jellyfish ? enige ervaring hiermee ?
mocht je toch gebeten/aangeraakt worden door zo'n kwal dan ligt er meestal een fles azijn op het strand wat verkoeling kan bieden. Maar het blijft opletten.
quote:Dropbears ?? Hoorde al van een sportmaat dat daar ook aardig wat slangen zitten, tja....moet ik wel gaan uitkijken na een avondje stappen...heb nogal eens de gewoonte om gewoon ergens te gaan slapen
Op donderdag 27 november 2003 16:35 schreef Biancavia het volgende:
Hee, en pas je ook op als je in het bos loopt voor de dropbears?
Ik heb gelukkig een lang duik pak en geen shorty, dat azijn helpt heb ik al gelezen, en anders net zoals in jackass....gewoon een straal zeik er overheen.
Take it easy Gumtree...geen haast...ik zit er tenslotte 4 maanden of langer. Saionara, konishi wah ...alvast wat oefenen voor die Japannertjes.
quote:Meer info:
The strange thing about Australia's native animals is that there is no large carnivours. Most people think that the dingo is native to Australia, but this is wrong. The salt and freash water crocidile of northern Australia don't travel far enough away from the water to be any danger. But Australia is a large country and a lot of creatures can live here with out being noticed. One of them is the drop bear.
The drop bear, or Pangkala as its known as by the aborigenies, is smilar to the koala. It has the same basic shap of the koala except it is about 8 foot tall, it has a lethery back-side, long razor sharpe claws and has 40cm long incisor teeth. The drop bear hunts by sitting in a tree until a victim walks under it. The drop bear would then fall out of the tree onto its victim, breaking its neck. If the drop bear misses it would them use its long claws to kill the victim. The drop Bear hunts in packs, with upto 4 bears in one tree at a time! Once the victim has been killed the rest of the bears would then fall and fight over the kill. These fights can be made up of upto 30 bears.
quote:Ha Ha....lol....leuk.
Op donderdag 27 november 2003 23:21 schreef Biancavia het volgende:
Van: http://www.geocities.com/kero_db/dropbear.html
[..]Meer info:
http://www.geocities.com/Athens/Forum/3695/db.htmhttp://lios.apana.org.au/~craig/humour/drop_bears.html
Ik zit al een hele tijd te denken om naar Australië te gaan. Ik wil absoluut geen college volgen, maar ook niet alleen maar backpacken. Nu was ik een beetje bezig met oriënteren en zag dat bijv. Travel Active hele dingen organiseert waarin je kan werken en kan backpacken, dat lijkt mij ideaal. Zijn er mensen die bekend zijn met TA? Het ziet er allemaal erg goed uit.
Ik wil dan het liefst 4 of 5 maanden naar Australië en dan geen groepsreis, zodat ik het lekker zelf kan plannen. Dan dus bijv. 2 maanden werken en 3 maanden backpacken oid. Ik zit hier een beetje over te dubben, want ik weet bijvoorbeeld niet of 3 maanden te veel of te weinig is. Ook las ik dat je daar makkelijk een auto kan kopen, dat is natuurlijk erg handig. Maar als ik ga backpacken dan lijkt me het zo saai om in je eentje 2 of 3 maanden rond te cruisen. Iemand ervaring mee en/of tips om andere backpackers te ontmoeten zodat je bijv. met zn 2en kan reizen. Dat is erg ideaal lijkt me, je hebt wat aan elkaar.
Kga zeer waarschijnlijk naar zo'n TA-bijeenkomst. Er is er binnenkort eentje in Utrecht meen ik, dus dan kan ik denk ik wel even gaan kijken.
In Monte Carlo schijn je ook makkelijk aan werk te kunnen komen, een vriend van mij uit Thailand (is zelf Ier) heeft via een magazine 'Yacht' daar werk gevonden op een yacht van een of andere rijke olie sjeik. De verhalen klonken erg indrukwekkend.
Je hebt verder ook een TFN nodig (tax file number) Dit kun je ook online aanvragen als je eenmaal in OZ bent, dan moet je een adres opgeven waar ze het naar toe sturen.
Go to: www.ato.gov.au
*Select 'Individuals' on the left hand side
*And click on -'Apply for a tax file number'
*Then select: 'Online individual tax file number (TFN) registration
(Nat 4157)'
On the next screen at the bottom is a hyperlink 'Apply for a tax file
number'.
For further enquiries please e-mail ABR.Help@ato.gov.au or contact an
officer at our Small Business Call Centre on 132 866.
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een verzekering, die heb ik zelf bij Elvia, met extra dekking voor 180 dagen, was iets aan de 85 euro.
Ow...en als je een auto koopt....je zult nooit alleen reizen ! Je hebt zo mensen gevonden die mee willen rijden etc etc...alleen is soms leuker dan met een groep.
quote:Mja, maar 2 maanden alleen reizen is ook niet alles lijkt mij. Dat er mensen mee willen rijden dat snap ik wel
Op woensdag 3 december 2003 20:27 schreef _asterix_ het volgende:
Ow...en als je een auto koopt....je zult nooit alleen reizen ! Je hebt zo mensen gevonden die mee willen rijden etc etc...alleen is soms leuker dan met een groep.
En nogmaals de vraag, mensen die ervaring hebben met Travel Active en met de infobijeenkomsten daarvan?
quote:Niet te veel over nadenken... het feit of je wel of niet alleen reist. Als je in Australië bent zul je zien dat die dingen vanzelf gaan en dat je je ook steeds onafhankelijker op zult stellen. Ik was in eerste instantie bang dat ik heimwee zou krijgen, of dat ik bij niemand aansluiting zou vinden. Maar dat viel me heel erg mee, als je je een klein beetje open stelt, dan kom je zoooo veel mensen tegen.
Op vrijdag 5 december 2003 18:17 schreef portier het volgende:[..]
Mja, maar 2 maanden alleen reizen is ook niet alles lijkt mij. Dat er mensen mee willen rijden dat snap ik wel
, maar dat schiet ook niet altijd op... Eigenlijk zou je iemand moeten meeten op zo'n bijeenkomst ofzo en als het dan 'klikt' kan je misschien iets regelen samen ofzo.
Ik heb toen een busje gekocht en een tijdje met iemand samen gereisd, maar dat beviel niet. Toen ben ik alleen verder gegaan, kon ook niemand vinden die meewilde (lang, saai eind volgens de meeste mensen van Darwin naar Cairns) en ben toen alleen gegaan. Beviel me hartstikke goed. Later nog wel verschillende mensen meegenomen die ik daar ontmoette (delen van benzinekosten). Nu ga ik in januari weer naar Australië en koop weer een auto. Ik ga niet meer actief zoeken naar mensen die mee willen rijden, als het me overkomt dat iemand mee wil, best, zo niet dan niet en rijd ik alleen. Alleen reizen biedt ook voordelen!!
Over die auto kopen en lifters meenemen, je kunt in hostels altijd wel briefjes ophangen met: 'wie wil er mee rijden naar....' of er hangen vaak ook al briefjes van mensen die een reisgenoot zoeken ergens naar toe.
Met werk ben je natuurlijk helemaal vrij, als je ergens 1 week wil gaan werken (bv fruitplukken), dan is dat prima en als je het 2 maanden wil doen is het ook goed. Dus dat kun je op zich zelf wel helemaal plannen.
Ik ga me nog wat verder oriënteren, iedereen bedankt voor de input. Kzal hier nog wel vaker langskomen wellicht . Maar echt vertrekken duurt op zn minst nog wel 1,5 jaar .
quote:Nee, eigenlijk nooit langs de weg. Ik heb wel eens lifters meegenomen, maar dat zijn dan meestal niet de mensen die langer bij je blijven. De mensen die meerijden zijn meestal mensen die je ontmoet bij een excursie of in het hostel (jeugdherberg). Op prikborden hangen ook wel eens briefjes van mensen die een auto zoeken om mee te rijden, of mensen die plaatsen aanbieden in een auto.
Op zaterdag 6 december 2003 16:06 schreef portier het volgende:
Pik je die mensen dan op langs de weg of op een centraal backpackcentrum/jeugdherberg achtig ding?
quote:Als je zeker weet dat je niet gaat werken zou ik absoluut geen WHV visum aanvragen, want die krijg je maar 1 keer in je leven en daar moet je dus zuinig op zijn. Ik ga ook in januari voor vier maanden en hebben zonder problemen een long stay tourist visa gekregen, gewoon aangetekend via de post (ik heb mijn WHV al wel gebruikt voor een volledig jaar).
Op woensdag 10 december 2003 04:46 schreef pietpaaltjens het volgende:
Gelijk nog even een vraagje erachteraan. Aangezien ik dus van plan ben daar 4 maanden te blijven, heb ik (waarschijnlijk) genoeg geld, mocht dat niet zo zijn dan kan ik van m'n opa lenen (). Maar ga dus waarschijnlijk niet werken...is het dan beter een long-stay tourist visum aan te vragen of toch een WHV ? Daarmee bedoel ik ook: is het 1 makkelijker te krijgen dan het andere etc
Waar ben je van plan allemaal heen te gaan? En hoe wil je gaan reizen?
quote:Ik start dus in Melbourne waar ik een weekje, misschien ietsje langer blijf. Daarna via de 'Great Ocean Road' naar het noorden via Sydney, Brisbane, Cairns uiteindelijk naar Darwin en het 'Kakadu National Parc' om vervolgens via de outback (Uluru, Alice Springs) terug te gaan naar Melbourne waar ik weer terug vlieg.
Op woensdag 10 december 2003 08:58 schreef BushRanger het volgende:[..]
Als je zeker weet dat je niet gaat werken zou ik absoluut geen WHV visum aanvragen, want die krijg je maar 1 keer in je leven en daar moet je dus zuinig op zijn. Ik ga ook in januari voor vier maanden en hebben zonder problemen een long stay tourist visa gekregen, gewoon aangetekend via de post (ik heb mijn WHV al wel gebruikt voor een volledig jaar).
Waar ben je van plan allemaal heen te gaan? En hoe wil je gaan reizen?
Dan een maand of 10 werken, wil rond de 5000¤ euro hebben. Wat vinden jullie van dit bedrag?
Van dit bedrag wil ik een vliegticket kopen (kopen jullie 2x enkel, of een retour?), en daar in Australie een auto. Mijn vriendin gaat ook mee, en die betaald natuurlijk de helft van bijv. de auto.
Dan wil ik een half jaar rondreizen, en daarna nog naar Tailand vliegen, en daar per bus/trein door het land reizen.
Hoe zit het met een visum? Ik wil er ook werken. En hoe duur is de benzine? Hoe hoog staat de Aus. dollar?
Ik wil het liefst een busje of een station hebben, dat ik er gewoon achterin kan slapen.. Ik heb thuis een URL van iemand die in Melbourne zulke auto's aanbied.
Voor de rest: Jemig, wat kijk ik er naar uit! Vriendin trouwens ook.
quote:Klinkt goed! Misschien dat je de Great Ocean Road beter op de terugweg naar Melbourne kan doen. Dan kom je er (waarschijnlijk) langs. De Great Ocean Road loopt namelijk vanaf Melbourne niet in de richting van Sydney, maar in de richting van Adelaide.
Op woensdag 10 december 2003 11:33 schreef pietpaaltjens het volgende:[..]
Ik start dus in Melbourne waar ik een weekje, misschien ietsje langer blijf. Daarna via de 'Great Ocean Road' naar het noorden via Sydney, Brisbane, Cairns uiteindelijk naar Darwin en het 'Kakadu National Parc' om vervolgens via de outback (Uluru, Alice Springs) terug te gaan naar Melbourne waar ik weer terug vlieg.
Brisbane en Gold Coast is niet zo veel aan, maar Byron Bay en Cape Tribulation aan de westkust zijn des te leuker. Verder is het gebied westelijk van Cairns (Atherton Tablelands) ook erg mooi. In het Northern Territory zou je ook aan Litchfield NP kunnen denken, voordeel ten opzichte van Kakadu is dat je er kunt zwemmen met een minder groot risico om als lunch voor een krokodil door te gaan. Op weg naar Alice Springs zou je in Katherine kunnen stoppen om te gaan kanoën in de Katherine Gorge en daar ook te overnachten. Doet bijna niemand en het is geweldig om daar in het pikke donker te liggen met al die (dieren) geluiden. Tot zover enkele tips
quote:Als je met 5000 euro gaat dan zul je nog best veel moeten werken, afhankelijk van hoe je met je geld om natuurlijk. Benzine kost ongeveer 1 dollar in de stad en tot 1,20 in de outback. De koers is ongeveer 65 eurocent voor een dollar dacht ik.
Op woensdag 10 december 2003 11:56 schreef Oksel het volgende:
Ik ben over een maand klaar met mijn opleiding!Dan een maand of 10 werken, wil rond de 5000¤ euro hebben. Wat vinden jullie van dit bedrag?
Van dit bedrag wil ik een vliegticket kopen (kopen jullie 2x enkel, of een retour?), en daar in Australie een auto. Mijn vriendin gaat ook mee, en die betaald natuurlijk de helft van bijv. de auto.
Dan wil ik een half jaar rondreizen, en daarna nog naar Tailand vliegen, en daar per bus/trein door het land reizen.
Hoe zit het met een visum? Ik wil er ook werken. En hoe duur is de benzine? Hoe hoog staat de Aus. dollar?
Ik wil het liefst een busje of een station hebben, dat ik er gewoon achterin kan slapen.. Ik heb thuis een URL van iemand die in Melbourne zulke auto's aanbied.
Voor de rest: Jemig, wat kijk ik er naar uit!
Vriendin trouwens ook.
Visum kun je aanvragen bij de ambassade in Den Haag. Dat kan per aangetekende post, kost 40 euro. http://www.australian-embassy.nl/
quote:Hehe, bedankt ! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal ben 'ingelezen' en alleen globaal een schema heb gemaakt. Dacht dat die Great Ocean Road echt via de oostkust naar boven liep
Op woensdag 10 december 2003 12:07 schreef BushRanger het volgende:[..]
Klinkt goed! Misschien dat je de Great Ocean Road beter op de terugweg naar Melbourne kan doen. Dan kom je er (waarschijnlijk) langs. De Great Ocean Road loopt namelijk vanaf Melbourne niet in de richting van Sydney, maar in de richting van Adelaide.
Brisbane en Gold Coast is niet zo veel aan, maar Byron Bay en Cape Tribulation aan de westkust zijn des te leuker. Verder is het gebied westelijk van Cairns (Atherton Tablelands) ook erg mooi. In het Northern Territory zou je ook aan Litchfield NP kunnen denken, voordeel ten opzichte van Kakadu is dat je er kunt zwemmen met een minder groot risico om als lunch voor een krokodil door te gaan. Op weg naar Alice Springs zou je in Katherine kunnen stoppen om te gaan kanoën in de Katherine Gorge en daar ook te overnachten. Doet bijna niemand en het is geweldig om daar in het pikke donker te liggen met al die (dieren) geluiden. Tot zover enkele tips
quote:Hmm, bedankt iig. 5000 - 1000 (auto) - 1000 (ticket) = 3000 / 250 dagen = 12 per dag. Is weinig ja. Ik zie wel!
Op woensdag 10 december 2003 12:13 schreef BushRanger het volgende:[..]
Als je met 5000 euro gaat dan zul je nog best veel moeten werken, afhankelijk van hoe je met je geld om natuurlijk. Benzine kost ongeveer 1 dollar in de stad en tot 1,20 in de outback. De koers is ongeveer 65 eurocent voor een dollar dacht ik.
Visum kun je aanvragen bij de ambassade in Den Haag. Dat kan per aangetekende post, kost 40 euro. http://www.australian-embassy.nl/
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ow! Je kunt de skinny dog nemen (www.greyhound.com.au) of McCafferty's (www.mccaffertys.com.au). Dat zijn reguliere buslijnen die ook vaak gaan enzo.
Of je hebt de OzExperience (www.ozexperience.com), ook erg goed te doen. En misschien is Wayward bus wel wat voor je (www.waywardbus.com.au) en zo zijn er ondertussen vast al meer!
quote:Greyhound en McAfferty's zijn tegenwoordig één, wie wie overgenomen heeft weet ik niet meer eigenlijk. Voordeel is dat je zelfstandig kan reizen, nadeel dat je niet overal kan stoppen waar je wil.
Op zaterdag 13 december 2003 16:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ow! Je kunt de skinny dog nemen (www.greyhound.com.au) of McCafferty's (www.mccaffertys.com.au). Dat zijn reguliere buslijnen die ook vaak gaan enzo.
Of je hebt de OzExperience (www.ozexperience.com), ook erg goed te doen. En misschien is Wayward bus wel wat voor je (www.waywardbus.com.au) en zo zijn er ondertussen vast al meer!
Reactie op Piet Paaltjens:
Als je als een schaapje wil doen wat iedereen doet, dan is Oz Experience wel goed, er komt weinig initiatief en research bij kijken. Ze rijden je langs de plaatsen die ze de moeite waard vinden en daar mag je dan 25 en een halve minuut rond lopen (inclusief plas pauze). Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb dat een paar keer aangezien en het lijkt me helemaal niets. Het schijnen ook echte feestbussen te zijn, beetje Lorrett de Mar in Australië. Zelf nooit mee gereisd, misschien zijn er hier mensen die het wel hebben gedaan en hun mening hier over willen geven?
Als je voor iets meer vrijheid en avontuur gaat zou je bijvoorbeeld ook met iemand mee kunnen rijden die een auto heeft. Of je gaat liften als je dat aandurft, dan ontmoet je heel veel echte Australiërs en wordt je waarschijnlijk ook nog wel eens ergens uitgenodigd. Australiërs zijn heel gastvrij, sommige hoef je helemaal niet zoveel aanleiding te geven om je thuis uit te nodigen.
Kiwi en Oz-experience hebben als voordeel t.o.v. greyhound enzo dat je dus op die leuke plekken stopt. Nadeel is inderdaad het drankgebruik van de gemiddelde reiziger. Maar daar hoef je natuurlijk niet aan mee te doen!
quote:Jammer trouwens dat je net in Melbourne aankomt als ik daar weer vertrek, anders hadden we een keer iets kunnen afspreken. Ik vertrek na de Big Day Out (Metallice, Muse, Basement Jaxx eva) op 27 januari richting Perth met een nog te kopen auto
Op zondag 14 december 2003 13:49 schreef pietpaaltjens het volgende:
Klinkt goed allemaal, kwam er trouwens net achter dat dit soort info ook in de Lonely Planet staat. Maar het lijkt mij idd ook wel leuk om met een auto mee te rijden omdat je dan dus veel meer vrijheid hebt. Maar goed, ik ben nu in ieder geval een beetje op weg geholpen. Bedankt allemaal
quote:Tja die Big Day Out...Ik heb daar een adres in Melbourne waar ik blijf, en die jongen had nog kaarten ook voor de BDO maar ik ben gewoon te laat geweest met het vastleggen van m'n ticket
Op zondag 14 december 2003 14:41 schreef BushRanger het volgende:[..]
Jammer trouwens dat je net in Melbourne aankomt als ik daar weer vertrek, anders hadden we een keer iets kunnen afspreken. Ik vertrek na de Big Day Out (Metallice, Muse, Basement Jaxx eva) op 27 januari richting Perth met een nog te kopen auto
groetjes samawi
quote:Leuk, dat wordt een mooie reis. Over het rijbewijs, je hebt toch nog een jaar om je rijbewijs te halen?
Op dinsdag 16 december 2003 18:08 schreef samawi het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn van plan om zo'n eind volgend jaar naar australie en nieuw zeeland te gaan voor een jaartje backpacken, we hebben allebij geen rijbewijs wat denk ik best wel vervelend zal zijn.
maar we zouden graag goede tips willen hebben etc. alle info over backpacken daar is altijd welkom hiervoor hebben we ook een email adres genomen dat is : salco_en_helen_op_reis@hotmail.com en mijn vriendin heeft ook een site gemaakt met info deze is www.livingthedream.tk als jullie nog informatie voor ons hebben willen jullie dan zo vriendelijk zijn om te mailen of een berichtje daar achter te laten?groetjes samawi
Heb je misschien meer specifieke vragen over Australië en NZ?
quote:thnx voor de tips
Op dinsdag 16 december 2003 20:04 schreef pietpaaltjens het volgende:
http://www.markdevries.nl/australie , die .doc file downloaden. Staat héél veel in. Succes ermee
quote:BR: BDO wordt groots. Ik en mijn vriendin zijn er ook. Ik zie je daar wel, toch nog Metallica bekijken (want de concerten waren echt hopeloos uitverkocht
Op zondag 14 december 2003 14:41 schreef BushRanger het volgende:
Jammer trouwens dat je net in Melbourne aankomt als ik daar weer vertrek, anders hadden we een keer iets kunnen afspreken. Ik vertrek na de Big Day Out (Metallice, Muse, Basement Jaxx eva) op 27 januari richting Perth met een nog te kopen auto
quote:Ja, het wordt een goed festival, ik verheug me vooral op Muse. Op Metallica ook natuurlijk, dit jaar op Werchter ook gezien (beste Metallica concert dit jaar volgens kenners, want veel oude nummers) en dat was erg goed. Is de BDO in Melbourne nog niet uitverkocht? Ik las dat ze in Sydney een tweede dag er aan vast geknoopt hebben vanwege de grote belangstelling!
Op woensdag 17 december 2003 13:39 schreef JSR het volgende:[..]
BR: BDO wordt groots. Ik en mijn vriendin zijn er ook. Ik zie je daar wel, toch nog Metallica bekijken (want de concerten waren echt hopeloos uitverkocht
)
In 2001 was ik ook op BDO en dat was grappig, want veel Australiërs konden Rammstein toen woord voor woord meezingen, maar hadden geen idee wat het betekende. Toen heb ik ze maar eens een haarfijne vertaling gegeven
quote:stond rammstein toen ook niet op één bij één of andere hitparade van triple J?
Op woensdag 17 december 2003 15:37 schreef BushRanger het volgende:[..]
Ja, het wordt een goed festival, ik verheug me vooral op Muse. Op Metallica ook natuurlijk, dit jaar op Werchter ook gezien (beste Metallica concert dit jaar volgens kenners, want veel oude nummers) en dat was erg goed. Is de BDO in Melbourne nog niet uitverkocht? Ik las dat ze in Sydney een tweede dag er aan vast geknoopt hebben vanwege de grote belangstelling!
In 2001 was ik ook op BDO en dat was grappig, want veel Australiërs konden Rammstein toen woord voor woord meezingen, maar hadden geen idee wat het betekende. Toen heb ik ze maar eens een haarfijne vertaling gegeven
quote:http://www.bigdayout.com
Op woensdag 17 december 2003 17:52 schreef samawi het volgende:
Weet iemand toevallig de website van BDO te vinden?
quote:ghehehe thnx ik was te moeilijk aant denken
Op woensdag 17 december 2003 19:15 schreef pietpaaltjens het volgende:[..]
quote:Melbourne is nog niet uitverkocht, al scheelt het niet veel. Er zijn trouwens voor het Melbourne concert bijna net zoveel toeschouwers op 1 dag als in Sydney op 2 dagen. Mail me anders ff op jurgen.retra (a) omd.com.au
Op woensdag 17 december 2003 15:37 schreef BushRanger het volgende:
Ja, het wordt een goed festival, ik verheug me vooral op Muse. Op Metallica ook natuurlijk, dit jaar op Werchter ook gezien (beste Metallica concert dit jaar volgens kenners, want veel oude nummers) en dat was erg goed. Is de BDO in Melbourne nog niet uitverkocht? Ik las dat ze in Sydney een tweede dag er aan vast geknoopt hebben vanwege de grote belangstelling!In 2001 was ik ook op BDO en dat was grappig, want veel Australiërs konden Rammstein toen woord voor woord meezingen, maar hadden geen idee wat het betekende. Toen heb ik ze maar eens een haarfijne vertaling gegeven
lonely planet guide heb ik alvast gekocht.
want je weet maar nooit
quote:je moet kunnen bewijzen dat je daar kan leven gedurende 6 maanden en je moet een retourticket hebben, of voldoende geld om een terugvlucht te kopen.
Op vrijdag 19 december 2003 20:59 schreef pietpaaltjens het volgende:
Weet iemand hier toevallig of je voor een 6 maanden toeristen visum ook een bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben, zoals bij het WH-Visum ?
quote:Nee, er zijn geen eisen waar je aan hoeft te voldoen behalve het naar waarheid invullen van het aanvraagformulier. Als je geen ernstige ziektes hebt of een crimineel verleden, dan krijg je een long stay tourist visa. Ik moet JSR dus tegenspreken, want je hebt geen bedrag op je rekening nodig. Vorige maand heb ik zelf zo'n visa gewoon per post gekregen.
Op vrijdag 19 december 2003 20:59 schreef pietpaaltjens het volgende:
Weet iemand hier toevallig of je voor een 6 maanden toeristen visum ook een bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben, zoals bij het WH-Visum ?
quote:http://www.immi.gov.au/faq/whm/index.htm
Op maandag 22 december 2003 19:30 schreef BushRanger het volgende:
Nee, er zijn geen eisen waar je aan hoeft te voldoen behalve het naar waarheid invullen van het aanvraagformulier. Als je geen ernstige ziektes hebt of een crimineel verleden, dan krijg je een long stay tourist visa. Ik moet JSR dus tegenspreken, want je hebt geen bedrag op je rekening nodig. Vorige maand heb ik zelf zo'n visa gewoon per post gekregen.
Do I need a return ticket?
Yes, or at least evidence that you have sufficient funds for a return fare.
You should also provide evidence (for example, bank statement or savings book) of sufficient funds for the initial stage of your holiday.
Further information on funds required is available from your nearest Australian Government office.
Waar het dus om gaat (en wat ik ook zei in mijn eerste post ), je moet het kunnen bewijzen - maar je hoeft het 9 van de 10 keer niet.
quote:Het ging om het gewone Longterm Tourist Visum , niet om het WH visum. Vandaar het misverstand denk ik
Op dinsdag 23 december 2003 00:24 schreef JSR het volgende:[..]
http://www.immi.gov.au/faq/whm/index.htm
Do I need a return ticket?
Yes, or at least evidence that you have sufficient funds for a return fare.You should also provide evidence (for example, bank statement or savings book) of sufficient funds for the initial stage of your holiday.
Further information on funds required is available from your nearest Australian Government office.
Waar het dus om gaat (en wat ik ook zei in mijn eerste post
), je moet het kunnen bewijzen - maar je hoeft het 9 van de 10 keer niet.
quote:In that case:
Op dinsdag 23 december 2003 00:41 schreef pietpaaltjens het volgende:
Het ging om het gewone Longterm Tourist Visum , niet om het WH visum. Vandaar het misverstand denk ik
Who may apply for a tourist /holiday visa?
You may apply for a tourist/holiday visa if you:
- intend to travel to, and remain in, Australia as a genuine visitor (not for work, business, study or medical treatment purposes);
- have access to adequate funds to support yourself during your visit;
are of good character and health;
- have private health insurance (or equivalent) and a 'fitness to travel' certificate from the doctor if you are over 70 years of age;
- have no debts to the Commonwealth;
- do not intend to work in Australia; and
- leave Australia when (or before) your visa expires.
Provide supporting documents as listed below and any further as requested by the Australian diplomatic office:
- current passport or valid travel document for each person travelling;
a recent passport sized photograph of yourself and any children over two years of age included in your passport;
- if your child is travelling with you and custody arrangements exist, evidence of those arrangements and authorisation for the child to travel;
- evidence of funds available to support your stay in Australia (for example, a bank statement, letters from a bank or financial institution concerning your financial position, air tickets that have been purchased);
- if you are over 70, evidence from your doctor that you are fit to travel;
adequate private health insurance for Australia (unless you are from a country that has a reciprocal arrangement with Australia).
Voor de allerlaatste keer mits er om gevraagd wordt moet je het kunnen bewijzen - in de praktijk (helemaal bij een online aanvraag van het visum) is dit vaak niet het geval.
http://www.australia2004.tk wordt mijn site, ben er nog aan aan t werken, dus nog niet helemaal af. Zullen nog wel wat dingetjes worden aangepast
Voor foto's kun je Hier kijken er staat nu nog niets op, maar hoop toch het een en ander aan leuk beeld materiaal te verzamelen.
quote:Goed man! Veel plezier in Australië en geniet van oud en nieuw in Sydney!
Op dinsdag 23 december 2003 23:05 schreef _asterix_ het volgende:
Nog ff dan is het zover, vrijdag 14.25 vertrek ik naar Sydney. Rugzak staat al klaar, kan gewoon niet wachten. Het visum heb ik trouwens heel makkelijk via www.workoz.com aangevraagd.
Voor foto's kun je Hier kijken er staat nu nog niets op, maar hoop toch het een en ander aan leuk beeld materiaal te verzamelen.
quote:Dank je
Op woensdag 24 december 2003 10:34 schreef BushRanger het volgende:[..]
Goed man! Veel plezier in Australië en geniet van oud en nieuw in Sydney!
Volgend jaar ga ik voor het eerst helemaal in me uppie naar Down Under. Ik ben er zelf al 2 keer eerder geweest, maar toen met familie. Iemand tips wat ik in die korte maand daar in Sydney (en de omgeving natuurlijk) kan doen?
quote:Je zou naar de Blue Mountains kunnen gaan, dat is heel mooi. Maareh, je gaat op je 16e helemaal alleen naar Australië voor een maand?! Knap hoor, dat je dat durft!
Op vrijdag 26 december 2003 15:59 schreef Rossi_chicky46 het volgende:
poging 4Volgend jaar ga ik voor het eerst helemaal in me uppie naar Down Under. Ik ben er zelf al 2 keer eerder geweest, maar toen met familie. Iemand tips wat ik in die korte maand daar in Sydney (en de omgeving natuurlijk) kan doen?
Als je verder weg kan/wil van Sydney, dan zou je ook naar Byron Bay kunnen gaan. Een alternatief plaatsje, ten noorden van Sydney, je kan daar bijvoorbeeld een golfsurfcursus kunnen doen. Of naar Fraser Island, een zandeiland. Je hebt organisaties die groepjes met mensen samenstellen en die dan met een 4wd het eiland laten verkennen (al mag jij dan niet rijden natuurlijk).
quote:Zoiets wilde ik op Fraser Island gaan doen. Lijkt me erg vet, iemand hier die dat al eens gedaan heeft ?
Op vrijdag 26 december 2003 17:03 schreef BushRanger het volgende:[..]
Je zou naar de Blue Mountains kunnen gaan, dat is heel mooi. Maareh, je gaat op je 16e helemaal alleen naar Australië voor een maand?! Knap hoor, dat je dat durft!
Als je verder weg kan/wil van Sydney, dan zou je ook naar Byron Bay kunnen gaan. Een alternatief plaatsje, ten noorden van Sydney, je kan daar bijvoorbeeld een golfsurfcursus kunnen doen. Of naar Fraser Island, een zandeiland. Je hebt organisaties die groepjes met mensen samenstellen en die dan met een 4wd het eiland laten verkennen (al mag jij dan niet rijden natuurlijk).
quote:Ja, ik heb dat gedaan, helaas was de groep niet zo erg leuk, maar als je het een beetje treft met de groep dan is het heel goed. Ik ben met Fraser Escape gegaan. De dag voor je vertrek moet jij bij hun gebouw komen en wordt je ingedeeld in een groep (ongeveer 10 of 11 per 4wd), daarna ga je met z'n allen boodschappen doen voor op het eiland. De volgende dag krijg je eerst een briefing wat je wel en niet moet doen, daarna vertrek je naar de boot die je naar het eiland vaart. Dan is het een aantal dagen rondrijden over het eiland, kamperen, zwemmen (maar niet in zee, vanwege de haaien) en rond het kampvuur zitten. Helaas had ik een groep met veel Amerikanen en Canadezen en dat was dus niet zo gezellig, het voordeel was wel dat ze niet of nauwelijks konden autorijden (vooral het schakelen dan). Bleven er een Engelsman en ik over die de moeilijke stukken konden rijden, ik heb verreweg de meeste kilometers gemaakt. Machtig gevoel om in Toyota Landcruiser Troopcarrier te rijden met zo'n grote motorkap voor je en veel kracht!
Op vrijdag 26 december 2003 20:41 schreef pietpaaltjens het volgende:[..]
Zoiets wilde ik op Fraser Island gaan doen. Lijkt me erg vet, iemand hier die dat al eens gedaan heeft ?
Heb je voor dat autorijden daar trouwes ook een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB ? Heb namelijk gehoord dat ze er niet echt moeilijk over zouden doen als je dat ding niet hebt...
quote:Toevallig heb ik woensdag weer een nieuw internationaal rijbewijs gehaald. Het is in sommige staten verplicht, ik heb dat nog nagevraagd. Volgens mij ben je na drie maanden zelfs verplicht om een rijbewijs te halen in Australië, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Misschien weet JSR dat?
Op zaterdag 27 december 2003 16:00 schreef pietpaaltjens het volgende:
HeheHeb je voor dat autorijden daar trouwes ook een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB ? Heb namelijk gehoord dat ze er niet echt moeilijk over zouden doen als je dat ding niet hebt...
Over het internationaal rijbewijs... dat kun je inderdaad bij het ANWB kantoor halen en het kost 12,80. Het is in sommige staten dus verplicht en het is een vertaling van je Nederlandse rijbewijs. Je hebt een pasfoto nodig. Je hoort wel eens dat je je internationaal rijbewijs moet geven, wil de overheid je rijbewijs daar afpakken om welke reden dan ook, maar of dat echt werkt betwijfel ik. De vorige keer heb ik het internationaal rijbewijs trouwens nooit gebruikt...
quote:Internationaal Rijbewijs is in principe 12 maanden geldig, maar in Australie moet je eigenlijk na 6 maanden een vereenvoudigd theorieexamen en een gewoon praktijkexamen doen om een Australisch rijbewijs te krijgen. Nu weet ik alleen niet of dat voor toeristen ook geldt (lijkt me eerlijk gezegd erg onlogisch), maar voor mij is het wel van toepassing.
Op zaterdag 27 december 2003 19:43 schreef BushRanger het volgende:Toevallig heb ik woensdag weer een nieuw internationaal rijbewijs gehaald. Het is in sommige staten verplicht, ik heb dat nog nagevraagd. Volgens mij ben je na drie maanden zelfs verplicht om een rijbewijs te halen in Australië, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Misschien weet JSR dat?
Over het internationaal rijbewijs... dat kun je inderdaad bij het ANWB kantoor halen en het kost 12,80. Het is in sommige staten dus verplicht en het is een vertaling van je Nederlandse rijbewijs. Je hebt een pasfoto nodig. Je hoort wel eens dat je je internationaal rijbewijs moet geven, wil de overheid je rijbewijs daar afpakken om welke reden dan ook, maar of dat echt werkt betwijfel ik. De vorige keer heb ik het internationaal rijbewijs trouwens nooit gebruikt...
M'n IR heb ik verder nog nooit nodig gehad. In VIC en NSW willen ze er nog wel eens naar vragen op het moment dat je een auto huurt, maar steeds vaker nemen ze genoegen met je europese rijbewijs. In QLD schijnt een IR nauwelijks nodig te zijn.
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe je het best Uluru NP kunt doen. Ik hoorde dat er vanuit Alice Springs tochten zijn naar het park. In de Lonely vind ik ook al wat maar tis toch altijd beter om het van reizigers zelf te horen. Ik doe dit pas aan het eind van m'n trip, dus heb nog tijd zat maar aangezien ik alvast een beetje wil kijken hoe en wat en ik me toch zit te vervelen maar even deze vraag.
Alvast bedankt
quote:Hallo nieuwe wallpaper !
Op dinsdag 23 december 2003 15:55 schreef pietpaaltjens het volgende:
Ja had t inmiddels ook begrepen, bedankt iig.http://www.australia2004.tk wordt mijn site, ben er nog aan aan t werken, dus nog niet helemaal af. Zullen nog wel wat dingetjes worden aangepast
'K heb nu al weer zin om terug te gaan.
quote:Hehe, ik had 'm ook al als nieuwe background. Echt supermooie foto, al die kleuren
Op zaterdag 3 januari 2004 13:07 schreef CeeJee het volgende:[..]
Hallo nieuwe wallpaper !
http://home.planet.nl/~laar0539/goodonya/12am_backlit_medium.jpg'K heb nu al weer zin om terug te gaan.
quote:In Australie mag je tot 3 maanden met je NL rijbewijs lekker rondrijden. Als je langer dan 3 maanden daar bent zou je volgens de regels een IR moeten hebben, maar ze doen er niet zo moeilijk over. Wat ik wel vervelend vond is dat je NL rijbewijs niet als geldige legitimatie wordt gezien daaro. Irritant bij sommige clubs. Als je een Australisch rijbewijs wilt halen (wat gewoon wel leuk is) kost het iets van A$ 30 voor een theorietoets en het papiertje. Je hoeft geen pratijktoets te doen.
Op zondag 28 december 2003 00:33 schreef JSR het volgende:[..]
Internationaal Rijbewijs is in principe 12 maanden geldig, maar in Australie moet je eigenlijk na 6 maanden een vereenvoudigd theorieexamen en een gewoon praktijkexamen doen om een Australisch rijbewijs te krijgen. Nu weet ik alleen niet of dat voor toeristen ook geldt (lijkt me eerlijk gezegd erg onlogisch), maar voor mij is het wel van toepassing.
quote:Wat je ook kan doen is zelf een groepje samenstellen en dan zelf naar zo'n verhuurbedrijf stappen. Je betaald misschien een beetje meer maar dan heb je ook veel meer ruimte en ben je niet afhankelijk van wie er allemaal in je groepje zitten. (Wel ontmoet je dus minder nieuwe mensen, maar of dat zo erg is.) Ik zou adviseren om de eerste nacht bij Indian Head te kamperen en de tweede nacht bij Lake McKenzie. Bij Lake McKenzie moet je alleen wel een beetje vroeger zijn omdat het vaak druk is en die Ranger daaro erg strikt is. Gewoon om een uurtje of 12 daar aankomen en lekker gaan wandelen. Of gewoon je tentje opzetten en dan weer gaan crossen door de bossen.
Op vrijdag 26 december 2003 21:21 schreef BushRanger het volgende:[..]
Ja, ik heb dat gedaan, helaas was de groep niet zo erg leuk, maar als je het een beetje treft met de groep dan is het heel goed. Ik ben met Fraser Escape gegaan. De dag voor je vertrek moet jij bij hun gebouw komen en wordt je ingedeeld in een groep (ongeveer 10 of 11 per 4wd), daarna ga je met z'n allen boodschappen doen voor op het eiland. De volgende dag krijg je eerst een briefing wat je wel en niet moet doen, daarna vertrek je naar de boot die je naar het eiland vaart. Dan is het een aantal dagen rondrijden over het eiland, kamperen, zwemmen (maar niet in zee, vanwege de haaien) en rond het kampvuur zitten. Helaas had ik een groep met veel Amerikanen en Canadezen en dat was dus niet zo gezellig, het voordeel was wel dat ze niet of nauwelijks konden autorijden (vooral het schakelen dan). Bleven er een Engelsman en ik over die de moeilijke stukken konden rijden, ik heb verreweg de meeste kilometers gemaakt. Machtig gevoel om in Toyota Landcruiser Troopcarrier te rijden met zo'n grote motorkap voor je en veel kracht!
quote:Aangezien deze vraag regelmatig langs komt op het Prikbord van de Australië pagina ben ik op onderzoek uit gegaan en heb wat nuttige informatie gevonden zie hier voor de resultaten van het onderzoek.
Op zaterdag 27 december 2003 16:00 schreef pietpaaltjens het volgende:
HeheHeb je voor dat autorijden daar trouwes ook een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB ? Heb namelijk gehoord dat ze er niet echt moeilijk over zouden doen als je dat ding niet hebt...
quote:Je hebt helemaal gelijk, dat is veel beter. Ik kwam ook mensen tegen die het zo hadden gedaan en die waren niet eens zo veel duurder uit. Maar ja, je moet dan al wel een aantal mensen kennen en de meeste backpackers komen in een plaats aan en kennen dan niet genoeg mensen om een auto te kunnen vullen.
Op zaterdag 3 januari 2004 17:45 schreef Mighty het volgende:[..]
Wat je ook kan doen is zelf een groepje samenstellen en dan zelf naar zo'n verhuurbedrijf stappen. Je betaald misschien een beetje meer maar dan heb je ook veel meer ruimte en ben je niet afhankelijk van wie er allemaal in je groepje zitten. (Wel ontmoet je dus minder nieuwe mensen, maar of dat zo erg is.) Ik zou adviseren om de eerste nacht bij Indian Head te kamperen en de tweede nacht bij Lake McKenzie. Bij Lake McKenzie moet je alleen wel een beetje vroeger zijn omdat het vaak druk is en die Ranger daaro erg strikt is. Gewoon om een uurtje of 12 daar aankomen en lekker gaan wandelen. Of gewoon je tentje opzetten en dan weer gaan crossen door de bossen.
Volgende week rond deze tijd zit ik in het vliegtuig
groeten thijs
quote:ik heb daar een toch gemaakt vanuit alice springs. je kan wel het beste kijken dat je met een kleinere groep gaat. da's wel een stuk leuker. mulga's adventures is wel een goeie. ben ik mee geweest
Op vrijdag 2 januari 2004 15:50 schreef pietpaaltjens het volgende:
Aangezien ik nu echt volop bezig ben met vooruit plannen van m'n reis had ik nog een vraagje:Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe je het best Uluru NP kunt doen. Ik hoorde dat er vanuit Alice Springs tochten zijn naar het park. In de Lonely vind ik ook al wat maar tis toch altijd beter om het van reizigers zelf te horen. Ik doe dit pas aan het eind van m'n trip, dus heb nog tijd zat maar aangezien ik alvast een beetje wil kijken hoe en wat en ik me toch zit te vervelen maar even deze vraag.
Alvast bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door MrMadMan op 07-01-2004 19:58]
quote:Ik zou toch echt zelf gaan, lekker rustig aan de tijd nemen (auto huren voor een paar dagen in Alice wellicht?). Er is rond Uluru ook nog veel te doen, ik weet alleen niet meer of dat in hetzelfde park ligt (Kings Canyon o.a.)
Op vrijdag 2 januari 2004 15:50 schreef pietpaaltjens het volgende:
Aangezien ik nu echt volop bezig ben met vooruit plannen van m'n reis had ik nog een vraagje:Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe je het best Uluru NP kunt doen. Ik hoorde dat er vanuit Alice Springs tochten zijn naar het park. In de Lonely vind ik ook al wat maar tis toch altijd beter om het van reizigers zelf te horen. Ik doe dit pas aan het eind van m'n trip, dus heb nog tijd zat maar aangezien ik alvast een beetje wil kijken hoe en wat en ik me toch zit te vervelen maar even deze vraag.
Alvast bedankt
Ik wil een Travel/work holiday, wat kost zo'n visum? En wat zijn de eisen? Wil minimaal een half jaar er zijn, en met een auto rondreizen.
Wat is de makkelijkste/goedkoopste manier van het regelen van vliegtickets?
quote:Ff je vraagjes proberen te beantwoorden dan maar
Op woensdag 7 januari 2004 23:05 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin wordt gek van me. We gaan "pas" over 10 maanden.. maar ben nu al allemaal dingen aan het bedenken. Zijn er nog dingen die je echt VER van te voren moet regelen?Ik wil een Travel/work holiday, wat kost zo'n visum? En wat zijn de eisen? Wil minimaal een half jaar er zijn, en met een auto rondreizen.
Verder hoef je geen dingen echt VER vantevoren te regelen...behalve je vliegticket. Ik zelf heb dat 2 maanden voor m'n vertrek gedaan (was eigenlijk van plan eind Dec te gaan maar kon pas eind Jan nu). Dan krijg je waarschijnlijk een mooi goedkoop 'open' ticket , dus dat je zelf mag bepalen wanneer je terug vliegt, meestal tegen een kleine vergoeding voor het verzetten van je datum.
Je kunt zoeken op www.kilroytravels.com , die schijnen goedkoop te zijn (mits je er dus op tijd bij bent ). En anders gewoon even naar het reisbureau.
Succes met je voorbereidingen alvast!
Ik zit nu voor mijn derde dag in Melbourne en heb het goed naar m'n zin. Het weer is lekker, nog niet zo erg warm, maar een graad of 23 denk ik. Volgende week naar de Australian Open! Het enige waar ik het niet zo mee getroffen heb, zijn de mensen op mijn kamer. Snurken en 's ochtends rustig drie keer per persoon snoozen
quote:melbourne is de beste stad van australia!!!!!!!! ik ben er geweest met het plan voor 5 dagen, maar 3 weken later zat ik er nog!!!!!!
Op donderdag 15 januari 2004 01:55 schreef BushRanger het volgende:
Hoe gaat het met jou voorbereidingen, Pietpaaltjens? Voor jou begint het ook aardig dichtbij te komen he!Ik zit nu voor mijn derde dag in Melbourne en heb het goed naar m'n zin. Het weer is lekker, nog niet zo erg warm, maar een graad of 23 denk ik. Volgende week naar de Australian Open! Het enige waar ik het niet zo mee getroffen heb, zijn de mensen op mijn kamer. Snurken en 's ochtends rustig drie keer per persoon snoozen
quote:Gaat de goede kant op, belangrijke spullen afgelopen week gekocht (slaapzakje, zonnebril etc). De rest is allemaal al in orde, dus het is nu min of meer afwachten. Ik werk nu ook al een tijdje niet meer, dus het is vrij rustig thuis zijn en op m'n gemak dingetjes regelen. Volgende week nog even naar de bank wat zaken regelen en de week erna is het al zover, kan niet wachten !
Op donderdag 15 januari 2004 01:55 schreef BushRanger het volgende:
Hoe gaat het met jou voorbereidingen, Pietpaaltjens? Voor jou begint het ook aardig dichtbij te komen he!
Maar jij gaat dus de westkust doen zie ik. Dan zullen we elkaar niet tegenkomen
. Ik ga het zuiden en de oostkust doen, maar denk dat ik ooit ook nog wel eens terug zal komen voor het westen, want heb er mooie dingen over gehoord. In ieder geval nog een super goeie reis toegewenst !
quote:veel plezier
Op vrijdag 16 januari 2004 11:24 schreef IM_Barney het volgende:
Aanstaande zondag vliegen mijn vriendin en ik met Cathay Pacific naar Nieuw-Zeeland en vervolgens Australie, zijn er nog meer mensen die die vlucht hebben? Alle spullen heb ik volgens mij wel, moet alleen vanmiddag mijn rugzak even inpakken. Verder is het de laatste weken voor vertrek vooral heel veel afscheidsfeestjes, etentjes en mensen gedag zeggen. Ik ben blij als ik dalijk relaxed in het vliegtuig een filmpje kan gaan kijken!
quote:ik ben zo'n 2 jaar geleden in neiuw zeeland geweest. het zuidereiland vond ik nog mooier dan het noordereiland!!!!! zeker de natuur is er geweldig!!!
Op vrijdag 16 januari 2004 23:43 schreef noidea het volgende:
Ik zit nu in Wellington na 3100km gereden te hebben, en erg veel moois gezien te hebben, ik kan bijna niet wachten tot ik naar het zuidereiland ga.
heel veel plezier!!
quote:Mjah, ik ga ik september voor 10 maanden. Ik heb alles geregeld bij de organisatie www.backpackers.nl.
Op woensdag 7 januari 2004 23:05 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin wordt gek van me. We gaan "pas" over 10 maanden.. maar ben nu al allemaal dingen aan het bedenken. Zijn er nog dingen die je echt VER van te voren moet regelen?Ik wil een Travel/work holiday, wat kost zo'n visum? En wat zijn de eisen? Wil minimaal een half jaar er zijn, en met een auto rondreizen.
Das een organisatie die je in het begin van je reis kan helpen en regelen ook een verzekering voor je.
Je koopt een retourticket dat een jaar geldig is. En in Oz mag je ook nog je vertrekdatum een keer gratis wijzigen. Ook kan deze organisatie veel goedkoper vluchten naar NZ inkopen.
Veel plezier!
quote:Is dit nog steeds zo?! Tering, wat een geld!
Vergeet niet een recent bankafschrift (van een lopende rekening, dus geen spaarrekening) met een bedrag van tenminste ¤ 3200,- mee te nemen richting Down Under. Er zal zeker om gevraagd worden voor je het officiële visum ontvangt.
quote:Is dit nog steeds zo? Officieel wel, maar in de praktijk zal er niet meer om gevraagd worden. Ik heb meerdere keren een visum aangevraagd net als mijn vriendin en iedere keer gewoon gekregen, zonder ook maar een enkele keer een bankafschrift te hebben moeten laten zien.
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef Oksel het volgende:
Is dit nog steeds zo?! Tering, wat een geld!
quote:Dat geldt toch alleen voor een Working Holiday visum?
Op woensdag 21 januari 2004 22:28 schreef JSR het volgende:[..]
Is dit nog steeds zo? Officieel wel, maar in de praktijk zal er niet meer om gevraagd worden. Ik heb meerdere keren een visum aangevraagd net als mijn vriendin en iedere keer gewoon gekregen, zonder ook maar een enkele keer een bankafschrift te hebben moeten laten zien.
quote:Dat dacht ik ook ja. En zelfs dan controleren ze het nog niet altijd als ik de verhalen mag geloven.
Op woensdag 21 januari 2004 22:47 schreef Biancavia het volgende:[..]
Dat geldt toch alleen voor een Working Holiday visum?
Weet niet of ik dit hierboven of ergens anders heb gelezen. Maar het schijnt dat je met 2 handtekeningen van je ouders, kopien van hun paspoorten en een verklaring dat ze garant voor je staan ook het visum krijgt (dus ook WHV).
Is het echt nodig om een bankrekening te openen in Australie om te moeten werken ?
quote:het is beter van wel. veel werkgevers willen je geld toch op een rekening storten. en wat ik heb gedaan toen ik er was is per keer gewoon veel geld opnemen van je nederlandse rekening (betaal je maar een keer kosten
Op maandag 26 januari 2004 19:30 schreef pietpaaltjens het volgende:
Komt er nu echt aan, over 3 dagen zit ik in het vliegtuig richting Singapore maar ik had nog een vraagje.Is het echt nodig om een bankrekening te openen in Australie om te moeten werken ?
Het binnenland trekt me niet en heb ik ook niet gedaan want was bovendien zo'n 50 graden celsius. En ik dacht aan de noordkust al dat ik dood ging! Ik wil beslist terug en met MEER tijd!! een maand is echt veel te kort en het land veel te groot. Ik hou van Australie, da's iig zeker
quote:die zijn er altijd in het noorden. als je die kant op gaat kan je het beste in september/oktober gaan. dan zit je net voor het natte seizoen en zijn de wegen goed begaanbaar. veel plezier als je gaat!!!!
Op zondag 1 februari 2004 16:45 schreef JPM01 het volgende:
Hoe zit dat met crokodillen wat is het beste tijd om die te ontwijken als je richting het noorden gaat?
quote:...en hard kunnen zwemmen & lopen helpt ook nog wel als je ze per se wilt ontwijken
Hoe zit dat met crokodillen wat is het beste tijd om die te ontwijken als je richting het noorden gaat?
quote:ik zal nog minimaal 2 a 3 jaar moeten wachten pas dan ben ik klaar met m'n opleiding, maar ik ben al aan het sparen
Op zondag 1 februari 2004 21:02 schreef MrMadMan het volgende:[..]
die zijn er altijd in het noorden. als je die kant op gaat kan je het beste in september/oktober gaan. dan zit je net voor het natte seizoen en zijn de wegen goed begaanbaar. veel plezier als je gaat!!!!
quote:Crocs zij altijd een "looming danger"
*je kunt heel hard rennen op adrenaline kan ik je verklappen.
quote:amen
Op vrijdag 30 januari 2004 16:42 schreef kamagurka het volgende:
Ben net terug! God, ik heb nu alweer heimwee. Wat een prachtig land, Australie![]()
Net de foto's opgehaald en zit echt te sjagrijnen dat ik weer in cold old holland benVooral het noordoosten van Australie was echt supergaaf! Cape Tribulation, Tablelands, Lizard Island
En wat een leuke diertjes overal!! Koala's, varanen, walibi's, wombats, echidna's, platypus (een gezien!!!), en de talloze leuke vogeltjes van wie ik nu al het geluid erg mis. Vrnl. de geestige Kookaberra's!! Echt heerlijk wakker worden met die beesjes
![]()
Het zuiden (great ocean drive) en Melbourne vond ik wat minder, maar ik hou dan ook niet meer zo van grote steden en veel mensen om me heen (ga je ook niet voor naar Australie). Maar Kangaroo Island was weer top! Prachtige bossen, Flinder's park, en enorm veel grappige beesjes weer. Wel veel doodgereden door het verkeer helaas. Maar het stikt er daar dan ook van! Ook de zeehonden en zeleeuwenpopulaties zien liggen zonnen, was echt geniaal zoals die beesten interacteren met elkaar, kan je echt uren naar zitten kijkenHet binnenland trekt me niet en heb ik ook niet gedaan want was bovendien zo'n 50 graden celsius. En ik dacht aan de noordkust al dat ik dood ging! Ik wil beslist terug en met MEER tijd!! een maand is echt veel te kort en het land veel te groot. Ik hou van Australie, da's iig zeker
quote:Crickey!
Op woensdag 4 februari 2004 22:15 schreef hannekethemaster het volgende:
neem anders Steve mee, (bij Brisbane heeft ie zijn eigen park)
Steve rules!!!
Je weet nooit.
quote:Kangoeroes moet je doden door een boomerang hoor.
Op zondag 8 februari 2004 22:05 schreef GWD het volgende:
Weet iemand iets over de wapenwetgeving in australië ... ik denk namelijk dat als ik daar ga backpacken ik misschien wel iets aanschaf voor in het dashboard kastje voor het geval dat je midden in een woestijn komt te zitten.Je weet nooit.
quote:Waar ga je dan op schieten? Stof, zand..?
Op zondag 8 februari 2004 22:05 schreef GWD het volgende:
Weet iemand iets over de wapenwetgeving in australië ... ik denk namelijk dat als ik daar ga backpacken ik misschien wel iets aanschaf voor in het dashboard kastje voor het geval dat je midden in een woestijn komt te zitten.Je weet nooit.
quote:Kangoeroes moet je helemaal niet doden
Op zondag 8 februari 2004 22:06 schreef Biancavia het volgende:[..]
Kangoeroes moet je doden door een boomerang hoor.
quote:Als steak zijn ze best lekker hoor!
Op zondag 8 februari 2004 22:44 schreef kamagurka het volgende:[..]
Kangoeroes moet je helemaal niet doden
quote:Barbaar!
Op zondag 8 februari 2004 22:45 schreef Biancavia het volgende:[..]
Als steak zijn ze best lekker hoor!
quote:Ik heb ze niet zelf doodgemaakt hoor...
Op zondag 8 februari 2004 22:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Barbaar!
Ik knuffelde ze alleen maar! nou ja, niet in de steakvorm natuurlijk
quote:Uluru?
Op zondag 8 februari 2004 22:43 schreef kamagurka het volgende:[..]
Waar ga je dan op schieten? Stof, zand..?
quote:Dan is t goed.. roetjes zijn leuk!
Op zondag 8 februari 2004 22:56 schreef Biancavia het volgende:[..]
Ik heb ze niet zelf doodgemaakt hoor...
Ik knuffelde ze alleen maar! nou ja, niet in de steakvorm natuurlijk
quote:In Nieuw-Zeeland heb ik weleens onderweg de (stukken) possum die op de weg lagen geteld... Het ging heel snel!
Op zondag 8 februari 2004 22:59 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dan is t goed.. roetjes zijn leuk!
Jammer dat er zoveel zinloos in de prak worden gereden op de snelwegen. Vreemd dat er niet betere afrasteringen tussen weg en berm zijn daar.
quote:Nee daar moet je gewoon hard tegenaan rijden ... wel eerst ff een bullbar op je auto monteren natuurlijk ...
Op zondag 8 februari 2004 22:44 schreef kamagurka het volgende:[..]
Kangoeroes moet je helemaal niet doden
quote:Daar helpt een "Roobar" ook niet tegen hoor, ik toch aardig wat auto's gezien met een Roobar die de ruit of motorkap behoorlijk beschadigd hadden na de aanrijding met een Roo.
Op maandag 9 februari 2004 18:39 schreef Krisman het volgende:[..]
Nee daar moet je gewoon hard tegenaan rijden ... wel eerst ff een bullbar op je auto monteren natuurlijk ...
quote:Of jou van je sokken rijden een riviertje in,.. met saltwater crocs
Op maandag 9 februari 2004 18:39 schreef Krisman het volgende:[..]
Nee daar moet je gewoon hard tegenaan rijden ... wel eerst ff een bullbar op je auto monteren natuurlijk ...
quote:Fitzroy river na een stevige regenbui. Heb je een mooie stroomversnelling mee om voor de crocs te blijven
Op dinsdag 10 februari 2004 00:24 schreef kamagurka het volgende:[..]
Of jou van je sokken rijden een riviertje in,.. met saltwater crocs
![]()
quote:Ik zit nu in Albany, Western Australia en heb hier net een heerlijke kangaroosteak op de kop getikt voor maar iets meer dan 4 dollar!!
Op zondag 8 februari 2004 22:45 schreef Biancavia het volgende:[..]
Als steak zijn ze best lekker hoor!
Dan nog :
- moet ik ook nog aantonen dat ik een bep. bedrag heb op mn rekening? kga 'r namelijk alleen maar op vakantie..
- wat kosten binnenlandse vluchten daar?
- hoelang duurt 't voordat je je ticket binnenhebt?
- en hoelang duurt 't voordat je je visum binnen hebt..
thx alvast..
quote:ff een paar antwoorden
Op zondag 15 februari 2004 18:08 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Ik heb een vraagje...Ik ga zeer binnenkort mijn vriendin opzoeken in Australië, lief, fijn, leuk. Anyhow, ik ben op zoek naar t goedkoopste ticket, dus zonder een xtra hotelovernachting enzo, dat willik daar zelf allemaal uitzoeken. Dus kan iemand mij advies geven?Dan nog :
- moet ik ook nog aantonen dat ik een bep. bedrag heb op mn rekening? kga 'r namelijk alleen maar op vakantie..
- wat kosten binnenlandse vluchten daar?
- hoelang duurt 't voordat je je ticket binnenhebt?
- en hoelang duurt 't voordat je je visum binnen hebt..thx alvast..
kijk ook eens op www.atcntc.nl
zijn gespecialiseerd in australie en nieuw zeeland.
veel plezier!!!!
quote:Ik zal als ik er in de buurt ben wel wat foto's van proberen te maken. Op TV zijn ze in ieder geval al druk bezig om reclame te maken. Ben al een paar weken niet in de buurt van het circuit geweest, ook al woon ik er net anderhalve kilometer vandaan.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:26 schreef JPM01 het volgende:
zeg mensen die in Melbourne zitten op dit moment, maak eens wat fotos als je een digitale cam heb van de vooruit gang in het Formule 1 circuit aldaar
Over een paar dagen met een Engelsman in z'n 4WD crossen over tracks naar Birdsville (uiterst zuid-westen van Queensland), dan door de Simpson Desert naar Alice Springs... Vet zin in
7 maanden studeren en reizen heeft me een ernstige verliefdheid bezorgd
quote:Ik ben nu niet in Melbourne maar ik ga wel naar de Grand prix over 2.5 week, ik zal proberen wat foto's te plaatsen na de race. Zonder Jos
Op zaterdag 14 februari 2004 00:26 schreef JPM01 het volgende:
zeg mensen die in Melbourne zitten op dit moment, maak eens wat fotos als je een digitale cam heb van de vooruit gang in het Formule 1 circuit aldaar
quote:toppie
Op dinsdag 17 februari 2004 07:24 schreef Tburg het volgende:[..]
Ik ben nu niet in Melbourne maar ik ga wel naar de Grand prix over 2.5 week, ik zal proberen wat foto's te plaatsen na de race. Zonder Jos
Ik vlieg samen met mijn vriendin begin december via Singapore naar Sydney!
En ik heb zelfs al een auto geregeld, als alles goed gaat.. Die auto mag ik lenen!
Verder de Karrimor Continental 75l gekocht:
http://www.outdoorco-op.co.uk/karrimor_Continental_75.html
Geen rugzak, maar een travelpack.
vind je?quote:Op donderdag 4 maart 2004 01:01 schreef Singa het volgende:
ze doen geen moer voor je: http://www.travelactive.nl/nieuwzeeland_wt.php
gaaf plekje daarvoor de startquote:
Ben in 2 maanden toch al 2 Nederlanders tegen gekomenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 05:26 schreef Singa het volgende:
Je er waren idd veel Nederlanders, op de een of andere manier zijn Nederlandsers OVERAL, ik ben nergens geweest waar ik geen Nederlanders heb ontmoet.
Deze (Neuken in de Keuken)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:10 schreef hannekethemaster het volgende:
tja en alle natives denken ook dat ze Nederlands kennen: Wooden shoes en "Neuken in de Keuken" hoor je dan ook OVERAL in Australie als je zegt dat je uit Nederland komt![]()
Sterker nog als jij op een WHV gaat mag je niet eens werk hebben, maar je mag natuurlijk wel zoeken.quote:Op zondag 21 maart 2004 23:42 schreef Pietjuh het volgende:
Hey hier even vraagje tussendoor die waarschijnlijk al duizend keer is voorbijgekomen maar ik heb geen zin om te zoeken
Is het te doen om zeg maar zo een vliegtuig naar australie te boeken en daar ter plekke werk te zoeken of moet je dat werk echt goed van te voren uitzoeken?
Ja hoor kan je gewoon doen!quote:Op zondag 21 maart 2004 23:42 schreef Pietjuh het volgende:
Hey hier even vraagje tussendoor die waarschijnlijk al duizend keer is voorbijgekomen maar ik heb geen zin om te zoeken
Is het te doen om zeg maar zo een vliegtuig naar australie te boeken en daar ter plekke werk te zoeken of moet je dat werk echt goed van te voren uitzoeken?
Ja joh?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:49 schreef Kerry-anne het volgende:
mr marcus: als de officiele instanties erachter komen ben je nog niet jarig hoor! Dan kun je meteen moven en mag je het land voorlopig ook niet meer in!
Ik zou gewoon zorgen dat je een werkvisum hebt!
In dat trammetje dat rond het centrum cirkelt hoorde ik meerdere keren nederlanders.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 03:09 schreef JSR het volgende:
Ik kom eigenlijk nauwelijks Nederlanders tegen in Melbourne.
Vooral in de land/fruit bouw betaal je maar iets van 8%quote:Op zondag 28 maart 2004 16:18 schreef Kerry-anne het volgende:
het discussiepunt is ook niet of de controles goed zijn. ik vind het gewoon dom om illegaal te gaan werken. hoe meer mensen dit doen, hoe meer mensen gepakt worden en hoe strenger de Australische overheid wordt
ik vind het gewoon respectloos om illegaal ergens in een land te gaan werken. er zijn niet voor niets ingangsregels in een land. We lopen hier ook te zeiken op uitkeringstrekkers en illegalen, dan is het niet eerlijk als je dan in Oz maar lekker als illegaal banen gaat wegkapen voor anderen die wel gewoon als eerlijke werktoerist daar komt
Mee eens.. het hoort niet!quote:Op zondag 28 maart 2004 21:49 schreef Liejannuh het volgende:
Blijft het punt dat je illegaal in het land bent en je illegaal aan het werk bent.
Maakt niet uit wat je met het geld doet, je hoort niet illegaal in een land te verblijven.
Overigens heb ik wel eens gehoord dat je voor iedere maand die je te lang in het land blijft, 2 jaar niet terug mag komen.
*ook zin heeft om weer down-under te gaan.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:31 schreef Oksel het volgende:
Gister op Yorin Travel, was 1 van de mensen in Australie.. kippevelmoment..Nog 8 maanden, en dan ga ik..
Ik heb zelfs gesnorkeld in Exmouth en Coral bay!quote:Op maandag 29 maart 2004 03:41 schreef Tburg het volgende:
Zijn er meer mensen die bij het ningaloo reef gedoken of gesnorkeld hebben ? Echt geweldig gaaf hier !Gisteren tijdens snorkelen een white tip reef shark, een leopard shark en een pijlstaart rog van 1.5 mtr gezien ! Gewoon vanaf het strand af het water in lopen en je ziet geweldige dingen !
Exmouth is echt cool !en warm
![]()
ben twee keer in oz geweest en toen ik dat bij yorin travel weer zag kreeg ik gewoon weer knetterende heimwee!!!!!!!quote:Op maandag 29 maart 2004 16:31 schreef Oksel het volgende:
Gister op Yorin Travel, was 1 van de mensen in Australie.. kippevelmoment..Nog 8 maanden, en dan ga ik..
Ik ook in Exmouth en Coral Bay echt schitterend !! Maar ik kampeer altijd, dus van de hostels weet ik niet veelquote:Op maandag 29 maart 2004 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb zelfs gesnorkeld in Exmouth en Coral bay!Echt waanzinnig mooi!
Alleen de jeugdherbergen waren helemaal niets. Is dat al wat beter geworden??
ben je niet de enigequote:Op donderdag 1 april 2004 10:46 schreef Oksel het volgende:
Ik wil er gaan wonen. Ik heb niets met het huidige Nederland.
quote:Hoi Luuk,
Om uit te vinden of jullie twee kansen maken op een permanente
verblijfsvergunning in Australie moeten wij wel meer gegevens van jullie
twee hebben om dit te kunnen beoordelen. Als er interesse in bestaat om
jullie persoonlijke mogelijkheden door ons onderzocht en beschreven te
krijgen (vaak zijn er meerdere mogelijkheden), zouden jullie twee separaat
een door ons opgezette vragenlijst zo nauwkeurig mogelijk moeten invullen.
Alleen dan kunnen wij jullie helpen de juiste visumkategorie uit de vele
verschillende mogelijkheden te vinden.
Wees verzekert dat alle gegevens absoluut discreet worden behandeld
Zoals je kunt begrijpen hebben wij vele aanvragen en moeten daarom voor een
persoonlijke, nauwkeurige beoordeling van jullie twee een eenmalige bijdrage
van A$100 vragen. Dit bedrag verrekenen wij natuurlijk als je uiteindelijk
voor ons als je consulent kiest.
Als ieder van jullie een kopie van de bijgevoegde beoordeling gaat invullen
en aan ons terugstuurt of faxed willen wij graag een beoordeling opzetten.
Met vriendelijke groet
Martina Friedl
Study and Migration Centre of Australia
Level 4, 115 Clarence Street
Sydney NSW 2000
phone (+61) 2 9299 5959
fax (+61) 2 9299 2827
martina@smca.com.au
www.smca.com.au
Migration Agent Registration Number 0425409
Martina is van orgine Nederlandse. woont nu in Oz. Heb ook een tijdje contact met haar gehad. Maar dat was niet om te vertrekken naar Oz) ik zou trouwens wel willen....quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik stuurde er een mailtje heen, in het Engels. Krijg in het Nederlands terug..!
ik heb te weinig punten, en de kans dat ik in Australië werk vind op mijn vakgebied is zeeer klein. Daarbij komt er een redelijke smak met geld bij kijken en die heb ik ook niet.quote:Op maandag 5 april 2004 09:40 schreef Oksel het volgende:
Gumtree: Waarom ga je niet dan?
Ik ga puur niet omdat ik hier makkelijker kan wonen/studeren.. dat lijkt me wat moeilijk op te zetten daar..
Kun je vertellen, zo uitgebreid mogelijk, hoe je dat allemaal hebt geregeld?quote:Op dinsdag 6 april 2004 04:04 schreef rpgodfather het volgende:
Ik ga hier volgend jaar wonenSamen met mijn vriendin, midden in Sydney
...Alleen mijn studie nog afmaken (3 maandjes), ff werken (6 maandjes en dan vertrekken!
Ik ben over drie maanden in Melbourne te vinden, ik moet eerst nog even mijn stage af maken en dan kan ik lekker gaan rond reizen. 27 april ga ik wel al even een weekje naar Sydney, wou eigenlijk al eerder gaan maar moest nog wachten op de reperatie van de auto van een vriendin en het verzamelen van geld daarna. Tiesto speelt wel op 1 mei in Sydney, dus misschien dat ik dat nog even ga checken. Dit weekend lekker naar Mildura om eens even uit te zoeken hoe moeilijk het is om te Sand boarden, ook hebben we een feestje daar dus dat wordt zeker gezellig. Wel vier uurtjes rijden en je horloge goed zetten maar dat moet je er dan maar voor over hebben. Ik kom hier overigens wel zat nederlanders tegen, er wonen er zelfs drie in de woning waar ik nu zit dus ze zijn er wel degelijkquote:Op dinsdag 16 maart 2004 03:09 schreef JSR het volgende:
Ik kom eigenlijk nauwelijks Nederlanders tegen in Melbourne. Toevallig was ik afgelopen weekend op de Queen Vic Market en daar hoorde ik twee meiden Nederlands praten, maar daar duik ik dan niet direct op af. Ook ga ik niet echt naar toeristische trekpleisters in de stad, wat best interessant is, aangezien mijn ouders net langs zijn geweest en ik hun de stad moest laten zien. Zo heb ik dus zelf ook met andere (toeristen-)ogen door de stad heengelopen. Wie van jullie is er op dit moment (of binnenkort) in Melbourne te vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |