De karretjes zelf hebben geen remmen, maar een stalen plaat in het midden aan de onderkant. Deze komt op bepaalde plekken tussen blokken door, wat voor wat wrijving zorgt. Zodra het wagentje moet remmen, worden deze blokken met hoge druk tegen elkaar geduwt. (dit hoor je ook)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:18 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik meen me iets te binnen hebben geschoten van een Discovery aflevering, dat zodra er een storing uitbreekt dat de karretjes dan juist automatisch op de remmen gaan, dus als je in een looping zit dat je dan gewoon deels op zijn kop kan blijven hangen.
Ik meen me zoiets te herinneren, verbeter me als het niet klopt.
Chirocco, in Walibi België.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:50 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
![]()
[..]
In eerste instantie zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar volgensmij heb ik toch wel eens een achtbaan op de kop stil zien hangen. Iemand meer info?
Nee. 8-baan ontwerpen worden eerst door simulators gehaald, gebouwd, getest met zandzakken, getest met dummies (die crash-test dingen die dus o.a. ook krachten op je nek meten) en dan met vrijwilligers van het 8-baan bedrijf. Dikke onzin dat ze de eerste testrun met bezoekers doen.quote:Op maandag 11 augustus 2003 02:53 schreef Vision het volgende:
of 't waar is...
En volgens mij ook gewoon onzin. De dramatische manier waarop die verhalen verteld worden, samen met de afwezigheid van bronvermelding doen me vermoeden dat het gewoon onzin is.quote:
Als er een geleidewiel afbreekt kan het zijn dat 'ie blijft steken. Op het hoogste punt heeft 'ie niet erg veel snelheid meer. Maar dan moet het wel net toevallig daar misgaan, da's gewoon stom pech hebben. De kans dat je zo'n achtbaan ongeluk krijgt is echt heel erg klein.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik dacht dat achtbanen nooit op hun kop stil konden hangen? Als je in een looping bent en er komt storing rolt dat ding gewoon naar beneden. ( anders misschien met kurketrekkers, maar voor loopings geldt dit wel )
In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtimequote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee. 8-baan ontwerpen worden eerst door simulators gehaald, gebouwd, getest met zandzakken, getest met dummies (die crash-test dingen die dus o.a. ook krachten op je nek meten) en dan met vrijwilligers van het 8-baan bedrijf. Dikke onzin dat ze de eerste testrun met bezoekers doen.
[..]
En volgens mij ook gewoon onzin. De dramatische manier waarop die verhalen verteld worden, samen met de afwezigheid van bronvermelding doen me vermoeden dat het gewoon onzin is.
De meeste ongelukken gebeuren doordat mensen domme fouten maken. Ik heb zelf bij de attracties in een pretpark gewerkt (avonturenpark hellendoorn) en de ongelukken daar werken allemaal veroorzaakt door mensen die HELE domme dingen deden (uit een draaiende attractie springen en dan met je been tussen de attractie en de grond vast komen zitten, dat soort dingen), en niet door storingen. Sowieso, in een achtbaan vlieg je niet uit 't karretje als je beugels los gaan. Die beugels zitten daar alleen maar voor het geval dat dat ding in een looping ondersteboven vast blijft zitten.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In Hellendoorn klopt dat. Die hebben geen toffe achtbaan met airtime![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
daar zou ik nooit ingaanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:
Veel onzinverhalen hier haha.. In Nederland zijn dacht ik maar 2 doden gevallen in pretparken, 1 in 1960 en idd een meisje van 13 een paar jaar terug in het toenmalige SFH. Die scheen trouwens wel al hartklachten gehad te hebben.
Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]
hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
quote:Those who made it to the bottom found their progress arrested by water, guaranteed to cause a spectacular splashdown, and then a small pool. The speed at which riders met the end resulted in many getting wedgies and enemas from the experience.[10] Employees kept fishnets for scooping out the occasional nugget of excrement, or tampon.
quote:Those who made it to the bottom found their progress arrested by water, guaranteed to cause a spectacular splashdown, and then a small pool. The speed at which riders met the end resulted in many getting wedgies and enemas from the experience.[10] Employees kept fishnets for scooping out the occasional nugget of excrement, or tampon.
Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zolang je geen bunnyhops maakt klopt ditquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).
Ok, jij gaat voortan overal zonder beugel in, eens kijken waar je allemaal zomaar uitvliegtquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan nog, je vliegt echt zonder beugel niet zomaar uit het karretje, daar moet je je best voor doen (jezelf afzetten).
quote:Op maandag 11 augustus 2003 09:54 schreef Chayenn het volgende:Dubbel ongeluk
Een 6 jarige jongetje bleek te klein om in de supersnelle achtbaan te mogen. De bestuurder van de rit kreeg medelijden met hem, en besloot dat hij toch mee mocht rijden. Die fout werd het jongetje fataal. Na de eerste looping gleed hij tussen de beugels door en viel 10 meter naar beneden. Wonder boven wonder krabbelde het jochie weer overeind alsof er niets was gebeurd. Zijn opgeluchte ouders barstten in tranen uit en liepen naar hem toe. Maar voordat zij bij hem waren aangekomen werd het jongetje meegesleurd door dezelfde kar waar hij net was uitgevallen. Het tweede ongeluk overleefde hij niet.
Bron
Dat is geen angschijt, idioot. Als je leest weet je dat de kracht van het water zo groot was dat het in veel gevallen de anus ingedrukt werd.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De werknemers kwamen nooit op het idee dat angstschijt bij primaten echt een teken is van "op het randje"?![]()
Nogmaals: achtbanen moeten primair veilig zijn. Je komt wel een beetje lost van je stoel, maar dat is maar heel even. Zonder beugel schiet je echt niet uit je stoel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zolang je geen bunnyhops maakt klopt ditBij de airtime valt het karretje onder je vandaan, wat de thrill geeft. Hierbij mag je blij zijn met een beugel
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |