Net sluit zich rond de gebruikers van KaZaA
Den Haag, 7.55 uur - De stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) bereidt acties voor om gebruikers van muziek- en software-uitwisseldiensten te vervolgen.
De stichting volgt daarmee acties in de Verenigde Staten, Denemarken en Italië waar recent duizenden gebruikers van muziek- en bestandsuitwisseldiensten als KaZaA en Grokster een schikkingsvoorstel in de bus kregen. De rekeningen lopen op tot wel 10.000 dollar. Volgens Brein-directeur Tim Kuik nemen de partijen die zijn organisatie vertegenwoordigt, in het najaar een besluit. "Het gaat die kant op. Ik verwacht geen grote verdeeldheid. De voorbereidingen liggen op schema."
Om tot actie over te gaan, moet de stichting eerst de adres (NAW)-gegevens achterhalen die horen bij een IP-adres waarop illegale kopieën worden aangeboden. Internet service providers (ISP's) geven die informatie over hun klanten niet, tenzij er een civielrechtelijk bevel ligt. De stichting is daardoor afhankelijk van de belangenafweging die de rechter voor elke individuele 'piraat' moet maken.
Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken. (tdo)
............. Gaan we weer!!!!
oh sjit dit gaat niet over die virussen
quote:doe toch eens rustig man, denk aan je bloeddruk je cholesterol, buiten 35 graden. Dalijk kiep je nog om!
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
willen ze ELKE kazaa user vervolgen ??
No way.
als ik zon ding in de bus krijg ga ik m gebruiken om mn vuurkorf mee aan te steken.
Maak fuckin zelf wel uit of ik muziek download.
stelletje gestapo's.
quote:heh, nee, ze kunnen nog steeds achter jouw IP komen
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:25 schreef nXn het volgende:
man....ze lullen er wat af hoor....kzit hier achter NAT en Firewall + router.....+virusscan ehm....ze kunnen me wat...
oh sjit dit gaat niet over die virussen
quote:hehehe
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:26 schreef vosss het volgende:[..]
doe toch eens rustig man, denk aan je bloeddruk je cholesterol, buiten 35 graden. Dalijk kiep je nog om!
quote:Dit is al een kutonderwerp en dan kom jij ook nog eens met zo'n kutondertitel aanzetten. Veranderen met die handel
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:28 schreef Elvislives het volgende:
als het zo illegaal is wat kazaa doet, pak die aan dan, gooi die server dr af of wat dan ook. maar pak niet de gebruikers, die maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die de overheid niet gestopt heeft om gebruik van te kunnen maken!
quote:suggesties?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:28 schreef Nevermind het volgende:[..]
Dit is al een kutonderwerp en dan kom jij ook nog eens met zo'n kutondertitel aanzetten. Veranderen met die handel
!
quote:"AAAAAAAAAARGH"
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:31 schreef Elvislives het volgende:[..]
suggesties?
dat wordt dus voortaan via andere p2 en ftps en dergelijke downloaden..
Ze verleggen hier het probleem hoogstensmee, het oplossen ervan duurt nog wel wat langer
quote:nog meer?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:33 schreef Nevermind het volgende:[..]
"AAAAAAAAAARGH" [afbeelding]
quote:ik share 4000 nummers, dus jah... hoeven ze niet eens mijn HD op om te wroeten
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:31 schreef Repoman157 het volgende:
Gaan ze binnenkort wroeten op je harde schijf ofzo, kijken wat voor files je bezit...... en je dan "straffen" als je iets van een ander download??
Misschien ddat aantal toch maar es gaan beperken .
hurray
Punt 2: van toch zeker 20-30% van de mp3's die ik op me pc heb staan heb ik later het officiële album legaal gekocht. Hoe kunnen ze dat dan illegaal noemen?? In dat geval is die MP3 gewoon de toegestane kopie voor eigen gebruik.
offtopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
quote:Probeer dr een paar op http://mp3.pagina.nl ofzo..
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:39 schreef Schwakkelikkie het volgende:
offtopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
quote:het gaat ze dan ook meer om die andere 70%
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:37 schreef onanymous het volgende:
Kazaa K++ heeft een ingebouwde IP blockhurray
Punt 2: van toch zeker 20-30% van de mp3's die ik op me pc heb staan heb ik later het officiële album legaal gekocht. Hoe kunnen ze dat dan illegaal noemen?? In dat geval is die MP3 gewoon de toegestane kopie voor eigen gebruik.
[Dit bericht is gewijzigd door nXn op 09-08-2003 15:44]
quote:IRC
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:39 schreef Schwakkelikkie het volgende:
ontopic: Als je dus gaat downloaden, wat ze niet tegenhouden, houden ze je tegenofftopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
Weet iemand dit
Trouwens, de ip block van K-lite is dat niet een oplossing?
quote:Da's een beetje een lulpraatje hè.
als het zo illegaal is wat kazaa doet, pak die aan dan, gooi die server dr af of wat dan ook. maar pak niet de gebruikers, die maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die de overheid niet gestopt heeft om gebruik van te kunnen maken!
quote:Volgens mij is het aanbieden van gestolen waar even strafbaar als het bewust afnemen ervan
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:43 schreef vliegnaarhans het volgende:
Is dit alleen voor het aanbieden of ook voor het downloaden. De ene keer lees ik aanbieden en andere keer gewoon gebruikers...
quote:ik heb ook het grootste deel van mn mp3s op originele cd's, ik koop vaak zelfs pas de cd nadat ik een paar nummers via kazaa heb gedownload...
ik vraag me ook af of ze je wel kunnen aanklagen, ze mogen niet uitgaan van jouw schuld zolang die niet bewezen is, dus zouden ze eerst bij iedereen langs moeten gaan om te kijken of je wel de cd's in huis hebt...
of klopt hier iets niet aan???
quote:En werken die?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:47 schreef gellow het volgende:
peer guardian fella's , http://methlabs.org/methlabs.htm
quote:Dat is inderdaad waar. Nu kan ik me voorstellen dat het aanbieden aangepakt wordt en het afnemen niet. Als het aanbod gering is, is de methode direct dood. Echter, als de afnemers aangepakt worden kan er heel wat geld geklopt worden... Mmm. Beide is natuurlijk nog meer knatsers voor de aanklagers...
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:47 schreef Muizig het volgende:[..]
Volgens mij is het aanbieden van gestolen waar even strafbaar als het bewust afnemen ervan
quote:Soulseek
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:39 schreef Schwakkelikkie het volgende:offtopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
quote:Zolang niemand ze van je computer kan downloaden klopt het. Publiceren mag niet.
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:49 schreef joris007 het volgende:[..]
ik heb ook het grootste deel van mn mp3s op originele cd's, ik koop vaak zelfs pas de cd nadat ik een paar nummers via kazaa heb gedownload...
ik vraag me ook af of ze je wel kunnen aanklagen, ze mogen niet uitgaan van jouw schuld zolang die niet bewezen is, dus zouden ze eerst bij iedereen langs moeten gaan om te kijken of je wel de cd's in huis hebt...
of klopt hier iets niet aan???
quote:Het is natuurlijk makkelijker om te zien wat iemand shared dan om te zien wat ze downloaden, helemaal als ze het tijdens een rechtszaak nog eens als bewijsmateriaal zouden moeten gebruiken, dan moet het wel legaal verkregen zijn. Ik denk dus dat 't alleen om aanbieden gaat. Weet iemand 't zeker?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:51 schreef vliegnaarhans het volgende:[..]
Dat is inderdaad waar. Nu kan ik me voorstellen dat het aanbieden aangepakt wordt en het afnemen niet. Als het aanbod gering is, is de methode direct dood. Echter, als de afnemers aangepakt worden kan er heel wat geld geklopt worden... Mmm. Beide is natuurlijk nog meer knatsers voor de aanklagers...
quote:Is het mijn verantwoordlijkheid dan dat al die anderen die nummers niet op originele cd hebben?? Lijkt mij niet, ik ga er altijd vanuit als iemand van mij iets download dat ie het zelf ook op cd heeft.
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:53 schreef artyfarty het volgende:[..]
Zolang niemand ze van je computer kan downloaden klopt het. Publiceren mag niet.
quote:uit de Auteurswet http://www.cedar.nl/auteurswet1912.pdf?
Als inbreuk op het auteursrecht op het gansche werk wordt beschouwd het verveelvoudigen of openbaar maken van eenig daarin opgenomen afzonderlijk werk, waarop auteursrecht bestaat, door een ander dan den maker daarvan of diens rechtverkrijgenden.
Ook veel info op Thuiskopie: http://www.cedar.nl/thuiskopie/index.html
Vooral dit is interessant: http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html
quote:Zie boven: dat is dus helaas toch jouw verantwoordelijkheid.
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:56 schreef joris007 het volgende:[..]
Is het mijn verantwoordlijkheid dan dat al die anderen die nummers niet op originele cd hebben?? Lijkt mij niet, ik ga er altijd vanuit als iemand van mij iets download dat ie het zelf ook op cd heeft.
Ben nou eenmaal erg goed van vertrouwen
quote:eigenlijk maakt het niks uit als ze alleen het aanbieden tegenaan.. zonder aanbieders valt kazaa ook erg snel dood
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:54 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Het is natuurlijk makkelijker om te zien wat iemand shared dan om te zien wat ze downloaden, helemaal als ze het tijdens een rechtszaak nog eens als bewijsmateriaal zouden moeten gebruiken, dan moet het wel legaal verkregen zijn. Ik denk dus dat 't alleen om aanbieden gaat. Weet iemand 't zeker?
quote:dat was toch juist het probleem met kazaa?
quote:gelukkig mag dat niet
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:31 schreef Repoman157 het volgende:
Gaan ze binnenkort wroeten op je harde schijf ofzo, kijken wat voor files je bezit...... en je dan "straffen" als je iets van een ander download??
quote:Het probleem met kazaa is: er zijn geen centrale servers. Daarom kon men Napster wel aanpakken en KaZaA niet. Kazaa werkt via supernodes en download vervolgens van gewoon andere pcs zonder tussenkomst van servers waarop het is opgeslagen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:06 schreef ijsvries het volgende:[..]
dat was toch juist het probleem met kazaa?
er bestaan duizenden servers.
elke kazaa gebruiker kan een server worden als hij wil.
zoiets was het toch?
quote:dat bedoelde ik ja.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:14 schreef onanymous het volgende:[..]
Het probleem met kazaa is: er zijn geen centrale servers. Daarom kon men Napster wel aanpakken en KaZaA niet. Kazaa werkt via supernodes en download vervolgens van gewoon andere pcs zonder tussenkomst van servers waarop het is opgeslagen.
quote:Lijkt me een beetje onlogische manier om een backup te maken....
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:13 schreef Hymn het volgende:[..]
enige wat ze kunnen doen is je ISP kijken of je mp3 upload/download en dan kan je er nog vraagtekens bijzetten want wie zegt ik de desbetreffende cd niet heb en een backup maak?
[Dit bericht is gewijzigd door artyfarty op 09-08-2003 16:20]
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:53 schreef bas-beest het volgende:[..]
Soulseek
* Tiemie stelt IRC , FTP voor
quote:Bij Napster was dus vooral de beheerder van de servers (Napster zelf) in overtreding, bij Kazaa ben jij als filesharend individu in overtreding.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:17 schreef ijsvries het volgende:[..]
dat bedoelde ik ja.
maar hoe willen ze dit nou kunnen aanpakken dan?
quote:Getver, alternatieve muziek
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:20 schreef Tiemie het volgende:[..]
dat is meer voor alternatieve muziek
quote:"Ga je gang". Hij verdient waarschijnlijk meer aan het aantal kopietjes dan wanneer ie je 't boek zou verkopen
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:20 schreef artyfarty het volgende:[..]
Lijkt me een beetje onlogische manier om een backup te maken....
Als jij in een boekwinkel binnenstapt en even vraagt of je een heel boek onder de copier mag leggen, terwijl je ze ervan overtuigt dat je het boek thuis in de kast hebt staan, wat denk je dan dat de vriendelijke boekverkoper zal zeggen...?
quote:Dan zou onze bibliotheek, die cd'tjes uitleend, net zo strafbaar zijn als ik, zij kunnen er ook wel vanuit gaan dat de meeste cd's worden gecopieerd, maar dat doen ze niet, ze gaan ervan uit dat mensen er alleen naar luisteren (mag dat trouwens wel???). Nou gaat daarvan natuurlijk ook wel een bedragje naar de rechthebbenden, maar niet om te copieren...
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:01 schreef artyfarty het volgende:[..]
Zie boven: dat is dus helaas toch jouw verantwoordelijkheid.
En het leuke is: als Nederlander behoor je de volledige wet te kennen. Dus iets van "dat wist ik niet" of "maar de overheid heeft er niets tegen gedaan" werkt niet!
Ik geloof (hoop) niet dat ze je heel veel kunnen maken.
quote:erg leuk Ftp maar ik kom nooit aan goede adressen
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:20 schreef Tiemie het volgende:[..]
dat is meer voor alternatieve muziek
* Steve-O stelt IRC , FTP voor
* Steve-O Hint
quote:Als je een cd'tje leent van de bieb dan krijgt de auteur ervan ook een vergoeding.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:33 schreef joris007 het volgende:[..]
Dan zou onze bibliotheek, die cd'tjes uitleend, net zo strafbaar zijn als ik, zij kunnen er ook wel vanuit gaan dat de meeste cd's worden gecopieerd, maar dat doen ze niet, ze gaan ervan uit dat mensen er alleen naar luisteren (mag dat trouwens wel???). Nou gaat daarvan natuurlijk ook wel een bedragje naar de rechthebbenden, maar niet om te copieren...
Zelfde geld trouwens voor boeken
quote:Nee, de bieb betaalt auteursrechten. Zij mogen dus uitlenen. En als je een kopie op CD brandt betaal je thuiskopiedubbeltjes. Maar die CD mag je dus nog steeds alleen thuis (en met de ramen dicht
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:33 schreef joris007 het volgende:[..]
Dan zou onze bibliotheek, die cd'tjes uitleend, net zo strafbaar zijn als ik, zij kunnen er ook wel vanuit gaan dat de meeste cd's worden gecopieerd, maar dat doen ze niet, ze gaan ervan uit dat mensen er alleen naar luisteren (mag dat trouwens wel???). Nou gaat daarvan natuurlijk ook wel een bedragje naar de rechthebbenden, maar niet om te copieren...
In de nieuwe Kazaa software heb ik niet zoveel vertrouwen, omdat de providers dit (denk ik) altijd kunnen nagaan en als ze door de rechter gedwongen worden deze gegevens af te staan hang je als nog.
quote:Huh? Hoe kan dat nou.
Kazaa K++ heeft een ingebouwde IP block
Als ik via kazaa bij jouw pc terecht kom om te downloaden, dan gaat mijn pc toch echt een connectie met jouw pc maken en dan is automatisch je ip-adres bekend, of je dat nou block noemt of niet
Toch?
quote:netstat
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:25 schreef hace_x het volgende:[..]
Huh? Hoe kan dat nou.
Als ik via kazaa bij jouw pc terecht kom om te downloaden, dan gaat mijn pc toch echt een connectie met jouw pc maken en dan is automatisch je ip-adres bekend, of je dat nou block noemt of niet
Toch?
quote:oh joh maak je niet druk... maak je pas druk als er daadwerkelijk mensen voor de rechter komen...
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:14 schreef whosvegas het volgende:
Mooi balen is dit, ga die shit maar eens van m'n computer afhalen. Ik heb weinig zin om een boete te gaan dokken van duizende euro's.In de nieuwe Kazaa software heb ik niet zoveel vertrouwen, omdat de providers dit (denk ik) altijd kunnen nagaan en als ze door de rechter gedwongen worden deze gegevens af te staan hang je als nog.
quote:Die lui van brein zijn geen opsporingsambtenaar, maar gewoon een particuliere stichting. laat ze maar komen
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:20 schreef Repoman157 het volgende:
Uit de Automatiseringsgids van gisteren:Net sluit zich rond de gebruikers van KaZaA
Den Haag, 7.55 uur - De stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) bereidt acties voor om gebruikers van muziek- en software-uitwisseldiensten te vervolgen.Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken. (tdo)
quote:Ze gaan meerdere uitwisselingsnetwerken controleren.
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:54 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
mooi toch, al die lame leechers mogen ze oppakken, staat toch alleen maar crap op kazaa, ik blijf lekker bij DC, nog nooit problemen gehad
quote:Klopt, daar schakelen ze dan de ECD of FIOD voor in.
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:37 schreef Swolly het volgende:Die lui van brein zijn geen opsporingsambtenaar, maar gewoon een particuliere stichting. laat ze maar komen
Het volgende is wat Brein kan doen:
quote:
In kleine zaken wordt de inbreukmaker verzocht een anti-piraterij verklaring met boetebeding te ondertekenen. Een kort geding wordt aanhangig gemaakt indien de inbreukmaker weigert. Ook dan wordt een verbod met boetebeding geëist. In geval van herhaling wordt de boete opgeëist of wordt het kort geding-vonnis ten uitvoer gelegd.Grotere zaken zijn aanleiding om direct schadevergoeding en winstafdracht te vorderen. Zonodig wordt beslaggelegd op eigendommen van de inbreukmakers. Sommige kleine gevallen waarin een laag herhalingsrisico bestaat worden door middel van een waarschuwingsbrief behandeld.
Ook komt het voor dat in kleine zaken al direct schadevergoeding geëist wordt.
quote:Voorlopig is het denk verstandig om te stoppen met Kazaa en andfere filesharings programma's. Want je weet niet precies wat er gaat gebeuren, eerst maar eens afwachten wat er allemaal gaat gebeuren
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:31 schreef MikeyMo het volgende:[..]
oh joh maak je niet druk... maak je pas druk als er daadwerkelijk mensen voor de rechter komen...
quote:werk jij bij brein ofzo?
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:29 schreef whosvegas het volgende:
Voorlopig is het denk verstandig om te stoppen met Kazaa en andfere filesharings programma's. Want je weet niet precies wat er gaat gebeuren, eerst maar eens afwachten wat er allemaal gaat gebeuren
brein is echt niet van plan iedereen op te pakken, ze willen dezelfde methode gebruiken als de riaa, dus ze pakken een paar mensen op die representatief zijn voor een bepaalde groep mensen en vervolgens hopen ze dat de rest zo bang wordt dat ze niets sharen zodat het netwerk uiteenvalt
quote:ja amerikaanse praktijken he
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:45 schreef artyfarty het volgende:[..]
Da's een beetje een lulpraatje hè.
Of moet "de overheid" (lees: gewoon mensen van vlees en bloed, geen alleskunnende machine) BMW verplichten auto's te maken die niet harder dan 120 Km/u kunnen? En mag de Gamma geen spijkers meer verkopen, want misschien kan je er wel iets mee timmeren waar je geen vergunning voor hebt!!
Iemand mag niet veroordeeld worden door een wet die na zijn misdaad is gemaakt. en als ik het goed begrepen heb moeten ze die wet nog maken. Of in iedergeval die wet om je gegevens na te trekken.
Dus eer een wet is doorgevoerd ben je een jaartje verder, dan staat het in de kranten, stop je met kazaa en ga je over op het volgende alternatief, wat tegen die tijd dan toch weer ontwikkeld is
quote:Ik ben geen jurist, maar volgens mij is de auteurswet "Wet van 23 september 1912", dus net ff voor de introductie van Kazaa en consorten.
Op zaterdag 9 augustus 2003 22:29 schreef Kemp het volgende:
Iemand mag niet veroordeeld worden door een wet die na zijn misdaad is gemaakt. en als ik het goed begrepen heb moeten ze die wet nog maken. Of in iedergeval die wet om je gegevens na te trekken.
EDIT: Dat over het OM klopt dus niet, lees ik net in de openingspost. Maar als die nieuwe wet erdoor is zal de overtreding uit de oude wet (uit 1912) toch gewoon kunnen worden aangepakt, denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door artyfarty op 10-08-2003 13:54]
quote:Je bent een goed mensch....
Op zondag 10 augustus 2003 13:36 schreef MSXUser het volgende:
Ik deel mijn bestanden voor degenen die het origineel hebben, maar niet in staat zijn om zelf een kopie te maken
quote:Tuurlijk
Op zondag 10 augustus 2003 13:38 schreef artyfarty het volgende:
maar je hebt toch wel ergens een disklemert staan hè?!
quote:Wel even het hele topic lezen! Het gaat (waarschijnlijk) vooral om het sharen.
Op zondag 10 augustus 2003 13:40 schreef Desdinova het volgende:
wat k me nou laatst afvroeg he.. Je mag toch dingen opnemen van de radio en tv enzo? Dan zeg je toch dat je t mp3tje van de radio hebt opgenomen?
quote:Maar het hele topic is zo groot
Op zondag 10 augustus 2003 13:46 schreef artyfarty het volgende:[..]
Wel even het hele topic lezen! Het gaat (waarschijnlijk) vooral om het sharen.
Dat ik dat MP3tje bezit zal inderdaad niet zo'n probleem zijn, behalve als ze er via logs achter kunnen komen dat ik het gedownload heb.
quote:Hoezo krijgen ze dc nooit te pakken? Zo openlijk als wat. Ip-adressen kun je zo uitlezen omdat je contact maakt met hubs (servers). Daarnaast kun je door downloaden van iemand, ip -adres gemakkelijk verkijgen.
Op zondag 10 augustus 2003 13:45 schreef F1908 het volgende:
DC krijgen ze nooit te pakken
quote:Ja lekker belangrijk, t gaat me inmiddels meer om het principe. Het word steeds leuker om cd's te kraken en illegaal te downloaden. Hoe meer ze tegen werken hoe leuker het is als je weer een cd'tje hebt weten te branden/download
Op zondag 10 augustus 2003 13:54 schreef Brakius het volgende:[..]
Hoezo krijgen ze dc nooit te pakken? Zo openlijk als wat. Ip-adressen kun je zo uitlezen omdat je contact maakt met hubs (servers). Daarnaast kun je door downloaden van iemand, ip -adres gemakkelijk verkijgen.
quote:Je gaat niet echt in op wat hij zegt.
Op zondag 10 augustus 2003 13:56 schreef F1908 het volgende:
Ja lekker belangrijk, t gaat me inmiddels meer om het principe. Het word steeds leuker om cd's te kraken en illegaal te downloaden. Hoe meer ze tegen werken hoe leuker het is als je weer een cd'tje hebt weten te branden/download
quote:Probleem is dat ze het netwerk niet plat kunnen krijgen, of ze moeten elke hub down krijgen, maar het zijn er duizenden, das net als ftp, lukt je nooit
Op zondag 10 augustus 2003 13:54 schreef Brakius het volgende:
Hoezo krijgen ze dc nooit te pakken? Zo openlijk als wat. Ip-adressen kun je zo uitlezen omdat je contact maakt met hubs (servers). Daarnaast kun je door downloaden van iemand, ip -adres gemakkelijk verkijgen.
verder komt er binnekort betere encryptie in DC en kan je hubs beveiligen met password (voor de grootverbruikers)
quote:`Totdat je duizenden euro's boete moet gaan betalen
Op zondag 10 augustus 2003 13:56 schreef F1908 het volgende:[..]
Ja lekker belangrijk, t gaat me inmiddels meer om het principe. Het word steeds leuker om cd's te kraken en illegaal te downloaden. Hoe meer ze tegen werken hoe leuker het is als je weer een cd'tje hebt weten te branden/download
- In nederland kan niemand strafrechtelijk vervolg worden zonder een rechter.
- In nederland zijn zo'n 3.2 miljoen breedband aansluitingen
- Van die 3.2 miljoen download 98% illegale dingen, waarom zouden ze anders een breedband connectie hebben ? Lijkt me logisch
Hoe moet in godsnaam de overheid 3.1 miljoen overtreders gaan vervolgen ? Dat lukt ze toch nooit. En dan kunnen ze wel de instanties meer bevoegdheden geven, maar het wordt zo'n zelfde verhaal als met de weed in nederland; Neder-ending-story.
quote:Nogmaals: ik ben geen jurist, maar ik vind het allemaal wel rete-interessant.
Op zondag 10 augustus 2003 14:57 schreef Briefcase het volgende:
- In nederland kan niemand strafrechtelijk vervolg worden zonder een rechter.
quote:hmm, ideetje dan: in artikel 1 van de grondwet staat: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld."
goeiesmiddags beste paniekvliegers, denk es ff na:- In nederland kan niemand strafrechtelijk vervolg worden zonder een rechter.
- Van die 3.2 miljoen download 98% illegale dingen, waarom zouden ze anders een breedband connectie hebben ? Lijkt me logischHoe moet in godsnaam de overheid 3.1 miljoen overtreders gaan vervolgen ? Dat lukt ze toch nooit. En dan kunnen ze wel de instanties meer bevoegdheden geven, maar het wordt zo'n zelfde verhaal als met de weed in nederland; Neder-ending-story.
is het dan niet zo dat ze niet kunnen zeggen dat ze er een paar uitpikken als voorbeeld?!?
weet niet of dat echt klopt hoor, mijn kennis van de wet is erg beperkt...
quote:Als 10 automobilisten 140 rijden en er worden er maar 4 aangehouden blijft hun zaak toch echt staan, dus ik denk niet dat artikel 1 dan echt helpt.
Op zondag 10 augustus 2003 15:16 schreef joris007 het volgende:[..]
hmm, ideetje dan: in artikel 1 van de grondwet staat: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld."
is het dan niet zo dat ze niet kunnen zeggen dat ze er een paar uitpikken als voorbeeld?!?
Doorfilosoferend, volgens mij wordt er binnenkort ergens een proefprocesje gestart, om te kijken wat de rechter ervan vindt en om een waardevol stukje jurisprudentie te verkrijgen, op basis waarvan vervolgzaken dan heel snel kunnen gaan.
quote:gelukkig heeft Brein, net als de BSA en Buma/Stemra, per 1 januari 2003 al haar opsporingsbevoegdheden verloren en zijn deze overgegaan naar de landelijke politiekorpsen, door zo ongeveer de enige goede maatregel van de regering Balkenschaap (namelijk dat opsporingsbevoegheden horen bij overheidsorganen en niet particuliere organisaties)...
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:20 schreef Repoman157 het volgende:
Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken. (tdo)............. Gaan we weer!!!!
voorlopig maak ik me er niet druk om... en zorg dat iedereen achter mijn pc's met Kazaa++ downloadt (met idd IP block en mogelijkheid al je shares onzichtbaar te maken (!)) of nog beter, met eMule.... en dat los van die ene server aan een surfnet 100MBps aansluiting waar ze never nooit niet gaan (of kunnen) controleren en bandbreedtegebruik ongelimiteerd is)
oftewel: dikke pik aan BRAIN / stichting Reprorecht / Etc.
overigens kan je altijd nog beweren dat je cd's van de bieb vandaan komen... als je ze daar huurt, is een kopie voor eigen- en thuisgebruik gewoon toegestaan, al ken ik geen enkele bieb die >1 jaar de administratie zomaar in het systeem klaar heeft liggen om de betreffende ambtenaar het te kunnen laten zien, wat het voor hem dus ook weer moeilijker maakt
ik heb in totaal zo'n 350 audio cd's daar gehuurd (en de auteursrechten voor afgedragen) (en gekopieerd natuurlijk), wat dus gewoon volgens de wet toegestaan is.
Conclusie:
De muziekindustrie heeft het allemaal aan zichzelf te danken!
quote:Als je een statisch (vast) IP-adres hebt dan wel.
Op zondag 10 augustus 2003 13:54 schreef Brakius het volgende:[..]
quote:Er komen bij mijn weten juist steeds meer mensen met een statisch IP-adres, maar goed...
Op zondag 10 augustus 2003 17:25 schreef beautyjennifer het volgende:
Tegenwoordig hebben de meeste mensen een dynamisch (wisselend) IP-adres, en dan ben je niet meer te traceren, omdat je dan iedere keer een ander adres krijgt.
quote:Voor een groot deel wel ja. Daarnaast het feit dat ze veel te lang hebben gewacht met het inspringen op het hele internetgebeuren. De muziekindustrie is een van stoffige, grijze pakken die niet weten wat er in de echte wereld allemaal speelt.
Op zondag 10 augustus 2003 17:05 schreef beautyjennifer het volgende:
Conclusie:
quote:Dacht het niet.
Op zondag 10 augustus 2003 17:26 schreef Litpho het volgende:[..]
Er komen bij mijn weten juist steeds meer mensen met een statisch IP-adres, maar goed...
quote:omdat je veel en snel kan internetten/emailen zonder in te bellen en zonder telefoonrekeningen?
- Van die 3.2 miljoen download 98% illegale dingen, waarom zouden ze anders een breedband connectie hebben ? Lijkt me logisch
Ik denk eerder dat zo'n 40 tot 60 procent wel eens illegale dingen download
quote:hebben ze daar nog nooit van no-ip.org gehoord?
Op zondag 10 augustus 2003 17:29 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Dacht het niet.
Bij chello en bij ADSL stappen ze allemaal over van statisch naar dynamisch.
De reden: Om te voorkomen dat je een server draait.
Dat willen ze niet.
Dus om de 5 uur veranderd het adres.
ik denk dat het voorral is zodat ze makkelijk het netwerk kunnen aanpassen zonder dat de consument elke keer een ander ip moet invoeren
daarnaast is het makkelijker in te stellen en kan de gebruiker niet het ip van een ander gebruiken
quote:Op de meeste ADSL-abonnementen (iig xs4all en Tiscali) en binnenkort ook op Chello wordt het juist toegestaan om een server te draaien. Dacht het wel dus.
Op zondag 10 augustus 2003 17:29 schreef beautyjennifer het volgende:
Dacht het niet.
Dat willen ze niet.
quote:heeft idd puur met het anti-helpdesken te maken. Als iedereen een statisch ip heeft en ze gaan de boel omgooien dan gaat 90% van hun klantenbestand bellen ook al hebben ze een e-mail met instructies gekregen.
Op zondag 10 augustus 2003 17:31 schreef Henk_van_Dorp het volgende:[..]
hebben ze daar nog nooit van no-ip.org gehoord?
ik denk dat het voorral is zodat ze makkelijk het netwerk kunnen aanpassen zonder dat de consument elke keer een ander ip moet invoeren
daarnaast is het makkelijker in te stellen en kan de gebruiker niet het ip van een ander gebruiken
quote:En als ze de uitwisseling van bestanden willen verbieden en die mogelijkheid uitroeien dan vernietigen ze wel de grondbeginselen en het doel van internet: Het uit kunnen wisselen van bestanden en informatie.
Op zondag 10 augustus 2003 17:29 schreef MSXUser het volgende:[..]
Voor een groot deel wel ja. Daarnaast het feit dat ze veel te lang hebben gewacht met het inspringen op het hele internetgebeuren. De muziekindustrie is een van stoffige, grijze pakken die niet weten wat er in de echte wereld allemaal speelt.
Het enige wat ze doen is geld verspillen aan onnodige technologie (denk aan CD beveiligingen) en propaganda. Eigenlijk vind ik het een stelletje kleuters.
Niet dat ik vrij downloaden van alles wat los en vast zit goedkeur, maar de huidige maatregelen getuigen duidelijk van ondoordachte plannen en halstarrigheid.
Nog 1 ding:
Die beveiligingen hebben totaal GEEN zin.
Een beveiligde CD kun je met gemak copieren en rippen, zonder problemen.
Ik sta daar als KLitemaster(1000) en share wel wat files. Maar die nickname is toch standaard enzo? Ik zie vaak genoeg dat er een stuk of tien mensen met dezelfde nick van mij aan het neerladen zijn. Hoe moeten ze dat doen dan, als ze het al kunnen/zullen? En wat is dat met IPblock?
En Slsk en Emule? Hoe kunnen ze daar nu traceren?
Tot slot een laatste vraag: IRC, kan dat ook met Trillian? (* Elegy is IRC n00b)
quote:Ik IRC ook met Trillian, dus ja, dat kan
Op zondag 10 augustus 2003 18:21 schreef Elegy het volgende:
Tot slot een laatste vraag: IRC, kan dat ook met Trillian? (* Elegy is IRC n00b)
quote:Ik weet wel dat het erin zit
Op zondag 10 augustus 2003 18:24 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik IRC ook met Trillian, dus ja, dat kan
.
quote:Slsk is gay, probeer eens direct connect
Op zondag 10 augustus 2003 18:21 schreef Elegy het volgende:
En Slsk en Emule? Hoe kunnen ze daar nu traceren?
quote:DC heb ik ooit eens geprobeerd, en het voordeel van slsk is dat ik een hoop obscure muziek (neofolk, powernoise, neoclassical) makkelijker van vinden via chatrooms.
Op zondag 10 augustus 2003 18:27 schreef Butthead het volgende:[..]
Slsk is gay, probeer eens direct connect
quote:sommige kom je ook in met 1 of 5gb, maar je kan het beste een stuk of 20gb hebben
Op zondag 10 augustus 2003 18:29 schreef Elegy het volgende:[..]
DC heb ik ooit eens geprobeerd, en het voordeel van slsk is dat ik een hoop obscure muziek (neofolk, powernoise, neoclassical) makkelijker van vinden via chatrooms.
BIj DC had ik vaak het probleem dat je eerst tig gb moest sharen. Maar dat is inmiddels een jaar geleden, weet niet hoe het nu zit eik.
ik zoek ook vaak nogal obscure deathmetal en grindcore maar ik kan nergens zoveel vinden als op direct connect
quote:20 gb
Op zondag 10 augustus 2003 18:32 schreef Butthead het volgende:[..]
sommige kom je ook in met 1 of 5gb, maar je kan het beste een stuk of 20gb hebben
quote:ow ik vind ut wel meevallen, alleen met videoclips heb ik al 13gb, en dan nog 30gb mp3's en een zooi films en software
Op zondag 10 augustus 2003 18:44 schreef Elegy het volgende:[..]
20 gb
da's wel veel, hoewel ik ook wel flink wat gb aan mp3 heb. wellicht als ik er ook wat audiovisueel materiaal
opzet dat ik wel aan die quota kom.
als ik dan ook nog m'n backup schijf eraan hang zit ik zo aan 150 gb
quote:Dan zou ik het sharen van die files maar ff uitzetten in Kazaa, je weet tenslotte maar nooit.
Op zondag 10 augustus 2003 18:47 schreef Butthead het volgende:[..]
ow ik vind ut wel meevallen, alleen met videoclips heb ik al 13gb, en dan nog 30gb mp3's en een zooi films en software
als ik dan ook nog m'n backup schijf eraan hang zit ik zo aan 150 gb
quote:AMEN!!!
Op zondag 10 augustus 2003 17:05 schreef beautyjennifer het volgende:
Een hele hoop Kazaa gebruikers zullen het wel met mij eens zijn.
De muziekindustrie houdt de prijzen van de CD's belachelijk duur.
De consument pikt dit niet langer.
De muziekindustrie weigerd om de prijzen te verlagen.
Dus de consument gaat de muziek ergens anders vandaan halen.
En nu gaat de muziekindustrie klagen dat er minder muziek verkocht worden.Conclusie:
En het boeit helemaal niks wat ze aanpakken, kazaa, napster, binnen notime is er een nieuw alternatief...
LAat ze maar komen!
quote:Zouden ze bij Brein weten dat die opsporingsbevoegdheid begin dit jaar over is gegaan naar de FIOD en dat Brein dus eigenlijk geen enkele opsporingsbevoegdheid meer heeft ?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:20 schreef Repoman157 het volgende:Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken. (tdo)
............. Gaan we weer!!!!
En verder: zolang je niet al teveel upload heb je niks te vrezen. Downloaden is volkomen legaal (=maken voor kopie van eigen gebruik, daar heb je niet het origineel voor nodig en dat is toegestaan), dus ze kunnen alleen mensen pakken die uploaden, en dan nog zullen ze zich beperken tot die mensen die heel veel uploaden, omdat bij de rest niet veel te halen valt.
quote:rare provider heb jij; ik had bij chello 4 jaar hetzelfde adres en bij mijn huidige 2-8MBps ADSL aansluitingen ook al sinds december hetzelfde adres, toen ze aangevraagd werden dus
Op zondag 10 augustus 2003 17:29 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Dacht het niet.
Dat willen ze niet.
quote:Inderdaad:
Op dinsdag 12 augustus 2003 08:59 schreef Strolie75 het volgende:
Mag een stichting mensen vervolgen? Dat is toch de taak van de politie? Ik kan me voorstellen dat justitie wel de tijd zal nemen om professionele piraten aan te pakken maar toch niet Jan met de pet die af en toe een muziekje download? Klinkt mij meer als een maatregel om mensen schrik aan te jagen.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 10:24 schreef DaMart het volgende:[..]
Zouden ze bij Brein weten dat die opsporingsbevoegdheid begin dit jaar over is gegaan naar de FIOD en dat Brein dus eigenlijk geen enkele opsporingsbevoegdheid meer heeft ?
En verder: zolang je niet al teveel upload heb je niks te vrezen. Downloaden is volkomen legaal (=maken voor kopie van eigen gebruik, daar heb je niet het origineel voor nodig en dat is toegestaan), dus ze kunnen alleen mensen pakken die uploaden, en dan nog zullen ze zich beperken tot die mensen die heel veel uploaden, omdat bij de rest niet veel te halen valt.
Anyweg:
Allemaal dus gewoon in Australie, Amerika of Engeland je cd's en dvd's gaan kopen.
Het is ontzettend dom van deze stichting om in slechte economische tijden achter mensen aan te gaan. Hierdoor gaan mensen alternatieven zoeken, zoals hierboven reeds beschreven of zaken als FTP IRC zoals ook al reeeds beschreven, waar men dan helemal geen zicht meer heeft op wat er gedownload wordt.
Tis ook van de zotte dat nu zo'n beetje half Nederland door de stichting (Stichting die vervolgd????) Brein als crimineel gekenmerkt wordt. Plus het feit dat een hoop mensen wellicht ook nog eens bij hun provider weglopen als hun prive gegevens aan een obscure stichting (niet eens de politie) bekend gemaakt wordt.
Dit gaat uiteindelijk meer geld kosten dan opleveren voor deze sigarenrokende vetzakken
quote:Je provider mag niet kijken wat je allemaal download. Ben ik pas, als beheerder, nog achteraan geweest om te kijken waar bepaald data verkeer vandaan kwam.
Op dinsdag 12 augustus 2003 08:56 schreef ArnoKlaassen het volgende:
heel simpel. Brein stelt gewoon de werkgever aansprakelijk. De proxy houd een geavanceerde log bij, waardoor ze zo kunnen zien wie wat gedownload heeft
Ik denk gewoon dat Brein het probeert voor te stellen alsof ze je zo oppakken, maar zo makkelijk werkt het gewoon echt niet.
Weet je hoe lang je, als Brein, dan verder bent?
Plus alle tussenstappen, rompslomp en dingen die ik vergeten ben.
Bovendien zijn ze in Nederland ook zo netjes om eerst te bellen voor ze komen.
quote:Psies! Goeie vergelijking..
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
Brein probeert gewoon mensen af te schrikken door veel stoom te blazen. Doet me beetje denken aan Tineke Netelendoos die groots in de Telegraaf aankondigde dat radardetectoren illegaal waren en er strenge straffen zouden volgen. Later bleek er geen enkele juridische onderbouwing te zijn voor deze claim.
quote:Ja, inderdaad.. Delete! Hoppa!
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:11 schreef basset het volgende:
Je kunt ook een 2e goedkope pc neerpleuren als "backup" voor als er bezoek komtBovendien zijn ze in Nederland ook zo netjes om eerst te bellen voor ze komen.
quote:nee niet gewoon verwijderen, maar ff door de shredder
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:15 schreef Kogando het volgende:
Ja, inderdaad.. Delete! Hoppa!
quote:Moet je wel even Clean Disc Security gebruiken.
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:15 schreef Kogando het volgende:[..]
Ja, inderdaad.. Delete! Hoppa!
Ik zelf hoef nergens bang voor te zijn, ik gebruik geen KaZaa
ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen met die klote software rommelen.
Er zijn veel betere programma's ! maar nee iedereen moet op kazaa
en nu gaan ze er rekeningen op heffen ???
EIGENSCHULD !!!!!!
Kaza is ontworpen door Russishe hacker,.... dat zegt mij al genoeg, Kazaa lite (zonder spyware --> whaaahahahahahahaaa sukkels)
kazaa = Spy ware !!! hehehehe het heeft best veel lekken, en iedereen maar denken dat ze veilig aan het up en downloaden zijn
Doe mij maar een ftp server ! tis ff zoeken, maar dan heb je ook wat.
en moet het nou werkelijk P->P zijn, dan heb je nog altijd winMX !!! Nog nooit geen virus melding of andere rommel op gehad/gevonden.
quote:zo he, jij bent stoer
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:27 schreef Shadow_Smile het volgende:
Whaaaaahahahahaaaaaaaaaaa --> DOOD AAN KAZAA !!!!!!!ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen met die klote software rommelen.
EIGENSCHULD !!!!!!
Kaza is ontworpen door Russishe hacker,.... dat zegt mij al genoeg, Kazaa lite (zonder spyware --> whaaahahahahahahaaa sukkels)
kazaa = Spy ware !!! hehehehe het heeft best veel lekken, en iedereen maar denken dat ze veilig aan het up en downloaden zijn
en moet het nou werkelijk P->P zijn, dan heb je nog altijd winMX !!! Nog nooit geen virus melding of andere rommel op gehad/gevonden.
quote:en als niemand die boetes betaald, loopt het hele rechtspraak systeem spaak in nederland.
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:29 schreef Space-Chinees het volgende:
Zoals ik nu dus in het bericht begrijp, willen ze alleen de grote aanbieders pakken hoop ik?
Als ze alle leechers aanpakken, komen er wel erg veel boetes.
quote:een??
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
situatie scherts:
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
situatie scherts:
quote:ah,......U is zeker een stoere kazaa gebruiker
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:28 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
zo he, jij bent stoer
hehehehe nou veel downloadplezier !!!!
Je krijgt mailtje of wat dan ook dat je iets doet wat niet mag. Jij haalt je extra harde schijf uit de computer, geeft die ff aan een vriend ofzo, niemand die iets vind.
Toch?
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:32 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
ah,......U is zeker een stoere kazaa gebruiker
quote:Hmmmmm,...............
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
maar ik baal van de ventjes op FOK! die het stoer vinden om te laten merken dat ze geen kazaa gebruiken, maar via andere wegen aan hun illegale stuff komen. Net zoals het hier in de mode is om op windows te kotsen, en zeggen dat je linux gebruikt.
en idd linux is beter ! maar ondanks dat moet ik wel window's gebruiken, omdat mijn huis genoten er anders niet mee kunnen werken.
En blijf er bij dat kazaa zuigt !
quote:En binnen no-time zijn 'de andere wegen' dan verziekt omdat de leechertjes er als lemmingen opduiken.
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
maar ik baal van de ventjes op FOK! die het stoer vinden om te laten merken dat ze geen kazaa gebruiken, maar via andere wegen aan hun illegale stuff komen. Net zoals het hier in de mode is om op windows te kotsen, en zeggen dat je linux gebruikt.
quote:Ja, en als ze je dataverkeer zien zeg je gewoon dat je gehackt bent..
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:36 schreef maarteniscrazy het volgende:
Ik vroeg me af he: Als je gewoon een extra harde schijf inbouwt, al je illegale zooi daar op gooit, dan is er toch helemaal niks aan de hand?Je krijgt mailtje of wat dan ook dat je iets doet wat niet mag. Jij haalt je extra harde schijf uit de computer, geeft die ff aan een vriend ofzo, niemand die iets vind.
Toch?
quote:Van nu.nl:
Zoals ik nu dus in het bericht begrijp, willen ze alleen de grote aanbieders pakken hoop ik?
quote:Dus niet alleen de grote jongens blijkbaar...
Harde aanpak illegaal uitwisselen software via internetUitgegeven: 12 augustus 2003 08:22
AMSTERDAM - Stichting Brein gaat het via internet illegaal uitwisselen van muziek, films en software van particulieren in Nederland hard aanpakken. De stichting doet dit namens de entertainmentindustrie. Voorheen richtte Brein zich voornamelijk op professionele piraten die op grote schaal aan het kopiëren waren geslagen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.
Vooralsnog worden alleen particulieren vervolgd die via software als Kazaa, Gnutella en Grokster materiaal aanbieden aan derden. De stichting volgt met deze keiharde aanpak landen als de Verenigde Staten, Italië en Denemarken. Duizenden consumenten uit die landen kregen onlangs een schikking aangeboden die kon oplopen tot 10.000 dollar. Als deze niet betaald wordt, kan de rechter ingeschakeld worden.
In Nederland wil de stichting Brein al dit najaar particuliere aanbieders gaan vervolgen.
quote:Er valt niet veel te leechen als er geen aanbieders zijn.
quote:Iedereen is toch aanbieder in principe?
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:09 schreef sig000 het volgende:
Er valt niet veel te leechen als er geen aanbieders zijn..
Buiten dat, ze krijgen de illegale muziek verspreiding nooit ten gronde. Want de oorsprong ervan krijgen ze nooit plat namelijk.
quote:Niet als je niets shared...
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:11 schreef Kogando het volgende:[..]
Iedereen is toch aanbieder in principe?
quote:Nee.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:11 schreef Kogando het volgende:[..]
Iedereen is toch aanbieder in principe?
quote:nee, want downloaden is nog altijd volkomen legaal. De auteurswet zegt namelijk dat je een kopie voor eigen gebruik mag maken, niet vereist is dat je het origineel ook in je bezit hebt. Als je download kopieer je bestanden naar je eigen computer. Zolang je dit niet aanbiedt voor anderen om te downloaden, is het voor eigen gebruik en dus volkomen legaal.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:10 schreef Christine het volgende:
Als je alleen maar download, en dus niet shared (ik zei áls) vinden ze dat ook illegaal?? En hoe willen ze al die particulieren achterhalen??
En even in tegenstelling tot wat ik eerder zei, heeft Brein nog wel wat bevoegdheden blijkbaar, dit in tegenstelling tot de BUMA overigens.
quote:
Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, die is opgericht door onder meer Buma/Stemra, de NVPI en enkele andere belangenbehartigers van de film- en de muziekindustrie, klinkt hoopvol: de particuliere organisatie Brein blijft een belangrijke aangever voor de officiële opsporingsdienst van de belastingdienst, die de naam Team Opsporing Piraterij draagt.'Stichting Brein blijft de civiele kant van de zaak benaderen. Daar waar de zaak civiel niet effectief is doet de nieuwe Dienst Opsporing Piraterij dit', zo vertelt Kuik. De FIOD, waaronder de dienst valt, kan strafrechtelijke onderzoeken uitvoeren. De verantwoordelijkheid van deze onderzoeken valt onder het Openbaar Ministerie Deze civielrechtelijke kant is louter een zelfgeproclameerde verantwoordelijkheid: wettelijk gezien heeft de stichting natuurlijk precies dezelfde rechten en plichten als iedere burger. Brein kan namens belanghebbenden zoals film- en muziekproducenten procederen tegen een piraat en een schadevergoeding eisen.
Maar waar ligt de grens tussen de zaken die Brein laat liggen en de Dienst Opsporing piraterij dit overneemt? Kuik: 'Je kunt denken aan een hardnekkige piraat, die niet naar ons wil luisteren en gewoon doorgaat. Wij kunnen de FIOD/ECD dan bijvoorbeeld ons dossier geven'. Daarnaast zullen zaken van 'enige omvang' sneller aan de nieuwe opsporingsdienst worden gegeven, zo vertelt Kuik. Hij denkt dat professionele misdaadorganisaties die machinerieën hebben die bedrukte cd's in grote oplagen kunnen produceren snel bij de FIOD zullen belanden. Brein pakt ze niet langer aan.
quote:Pure intimidatie zonder dat de stichting er nog werkelijke kracht achter kan zetten. Maar het zal vast wel wat "geredde" zieltjes opleveren.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:08 schreef DaMart het volgende:
Vooralsnog worden alleen particulieren vervolgd die via software als Kazaa, Gnutella en Grokster materiaal aanbieden aan derden. De stichting volgt met deze keiharde aanpak landen als de Verenigde Staten, Italië en Denemarken. Duizenden consumenten uit die landen kregen onlangs een schikking aangeboden die kon oplopen tot 10.000 dollar. Als deze niet betaald wordt, kan de rechter ingeschakeld worden.In Nederland wil de stichting Brein al dit najaar particuliere aanbieders gaan vervolgen.
quote:En dat gaan er veel minder worden zo.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:14 schreef Z het volgende:[..]
Niet als je niets shared...
quote:Het probleem is echter dat bij de meeste P2P programma's (bijvoorbeeld Emule / Edonkey) je juist de delen van het bestand dat je hebt gedownload tegelijkertijd upload naar anderen... dus downloaden betekent bijna altijd ook uploaden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:14 schreef Z het volgende:[..]
Niet als je niets shared...
quote:Nou ja dat is niet zoo heel moeilijk... Als je kazaa gebruikt dan ben je niet anoniem... Mensen kunnen jou ip adress achterhalen, dus ook buma of weet ik veel welke triest clubje.. Het enige wat buma hoeft te doen is naar jou provider gaan en al je gegevens opvragen en dat mogen ze want jij bent met iets "illegaals" bezig. En dan uhh ja ben je gewoon de lul...
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:10 schreef Christine het volgende:
Als je alleen maar download, en dus niet shared (ik zei áls) vinden ze dat ook illegaal?? En hoe willen ze al die particulieren achterhalen??
Wel kan ik tip geven aan de kazaa gebruikers download kazaalite de laatste versie daar zit een Ip blocker in... Ik weet niet of dit ze tegen houd maar laten we het in ieder geval moeilijker maken..:)
BTW
Ik van dit soort k*t praktijken en volgens mij echt heel nederland...
quote:lees een van mijn vorige posts... zolang je alleen maar downloadt ben je met niets illegaals bezig.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:19 schreef DexXx het volgende:[..]
Nou ja dat is niet zoo heel moeilijk... Als je kazaa gebruikt dan ben je niet anoniem... Mensen kunnen jou ip adress achterhalen, dus ook buma of weet ik veel welke triest clubje.. Het enige wat buma hoeft te doen is naar jou provider gaan en al je gegevens opvragen en dat mogen ze want jij bent met iets "illegaals" bezig. En dan uhh ja ben je gewoon de lul...
en dat is ook logisch, aangezien je bij elke website die je download wel iets van auterusrechtelijk beschermde content download naar je eigen computer en dat als downloaden illegaal was, het internet grotendeels illegaal zou zijn
quote:
Kaza is ontworpen door Russishe hacker,.... dat zegt mij al genoeg, Kazaa lite (zonder spyware --> whaaahahahahahahaaa sukkels)kazaa = Spy ware !!! hehehehe het heeft best veel lekken, en iedereen maar denken dat ze veilig aan het up en downloaden zijn
quote:je argumentatie, je inzicht, werkelijk fe-no-me-naal
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:45 schreef Shadow_Smile het volgende:
En blijf er bij dat kazaa zuigt !
quote:Buma/Stemra moet een redelijke verdenking hebben waarmee ze naar de rechter toe kunnen stappen. Tot dusver is daar bij mijn weten nog geen uitspraak over gedaan en ISP's zijn zeer zeker niet verplicht om zonder rechterlijke uitspraak enige gegevens vrij te geven aan Buma/Stemra, BSA of de Stichting Brein.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:19 schreef DexXx het volgende:
Het enige wat buma hoeft te doen is naar jou provider gaan en al je gegevens opvragen en dat mogen ze want jij bent met iets "illegaals" bezig. En dan uhh ja ben je gewoon de lul...
quote:
De enige mogelijkheid die voor een rechthebbende met betrekking tot P2P nog openstaat om een inbreuk te laten stoppen is de persoonsgegevens van de gebruiker te vorderen. Als alleen een IP-adres bekend is, dan zal de zoektocht naar de auteursrechtschender automatisch leiden naar een ISP. Maar in Nederland is het nog niet voorgekomen dat een rechter in een vergelijkbare zaak uitspraak heeft moeten doen. "Mocht het wel zover komen, dan is de vraag hoe de rechter om zal gaan met het proportionaliteitsprincipe en het subsidiariteitsprincipe. Het opheffen van iemands anonimiteit is onomkeerbaar: het is de vraag of een rechter het aanbieden van illegale muziekbestanden ernstig genoeg acht om toe te staan dat daarvoor inbreuk wordt gemaakt op de privacy van een internetgebruiker. Ook is de vraag of 'mere conduit' wel voldoende aanleiding is voor een rechter om een ISP bij de zaak te betrekken, iets dat in de Verizon-zaak wel aan de orde is", aldus XS4ALL.
Als het gaat om auteursrechten speelt er momenteel erg veel, in binnen- en buitenland, en aan alles kun je merken dat de zaak op scherp wordt gezet. Het kan dan haast ook niet anders dan dat er op zeer korte termijn ook in Nederland een proces gevoerd zal worden over de privacy van de gebruiker ten koste van de jacht op illegaal materiaal.Bron: http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=743&art=Yes
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 12-08-2003 11:28]
quote:ISP log files worden 7 jaar bewaard.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:24 schreef 2Mini het volgende:
wisselend ip
Jouw ISP kan ten allen tijde nagaan welk IP bij welke user hoorde op welke tijd, dus denk nu niet dat een dynamisch IP ook maar enige bescherming biedt.
Even een search in de Radius logs, niets ingewikkelds aan.
quote:Helemaal gelijk in...
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:24 schreef DaMart het volgende:[..]
lees een van mijn vorige posts... zolang je alleen maar downloadt ben je met niets illegaals bezig.
en dat is ook logisch, aangezien je bij elke website die je download wel iets van auterusrechtelijk beschermde content download naar je eigen computer en dat als downloaden illegaal was, het internet grotendeels illegaal zou zijn
ff Offtopic
kan er hier dan echt niks aan gedaan worden..
Ik word zoo moe van al die pogingen, maar stel je voor dat ze ineens voor je neus staan...
ik haal gewoon snel een magneet over mijn hard disk
Zullen ze ook wel weer wat op vinden
quote:je weer gewoon niet hoe je met Kazaa Lite moet omgaan
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:32 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
ah,......U is zeker een stoere kazaa gebruiker
Sukkels
quote:kazaa lite is net zo lek !!!
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:23 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
je weer gewoon niet hoe je met Kazaa Lite moet omgaan
Genoeg mogelijkheden om voor een hacker zo je PC in te kunnen en de boel over hoopt te halen.
kijk voor de gein je firewall maar eens na, voor, en tijdens gebruik van kazaa lite !
quote:Je bent off-topic.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:54 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
kazaa lite is net zo lek !!!
Genoeg mogelijkheden om voor een hacker zo je PC in te kunnen en de boel over hoopt te halen.
kijk voor de gein je firewall maar eens na, voor, en tijdens gebruik van kazaa lite !
quote:Dus als het serieus wordt gaat geen user nog sharen. Kazaa.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:27 schreef Tijger_m het volgende:[..]
ISP log files worden 7 jaar bewaard.
Jouw ISP kan ten allen tijde nagaan welk IP bij welke user hoorde op welke tijd, dus denk nu niet dat een dynamisch IP ook maar enige bescherming biedt.
Even een search in de Radius logs, niets ingewikkelds aan.
[Dit bericht is gewijzigd door wodka op 12-08-2003 15:40]
Er zou niets aan de hand zijn wanneer de prijzen van cd's naar een normaal niveau zouden gaan. Dan is een ieder eerder geneigd een cd'tje aan te schaffen, dan wanneer je nu 30 euro betaald voor één of ander schijfje wat je zelf kunt produceren voor 0,80 cent.
quote:De lol van kazaa is juist dat je direct kan zoeken en downloaden. En niet eerst een FTP server adres hoeft te zoeken, vriendjes maken met de beheerder van die FTP of andere DC++ leden en meer van dat soort tijdsverspilling.
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:40 schreef SolidArt het volgende:
kazaa is toch niets dan troep.Geef mij DC++ maar...
of gewoon een 10mbit FTPtje
En dat is de reden waarom kazaa zo'n groot publiek heeft, maar helaas ook de reden waarom "Brein" e.d. makkelijk kazaa "servers" (iedereen is in principe een server) kunnen achterhalen.
dus die met opmerkingen als "kazaa sucks ik heb toch toegang tot een l337 10Mbit FTP server met de nieuwste shit" geef je alleen maar aan dat je veel te veel tijd achter je pc verdoet
quote:Als dat dan één van de grootste uitdagingen is, waarom pakken ze die dan niet aan? In plaats van te zoeken wie er het meest shared van Britney, Christina, Nelly, Madonna en Metalsucka?
'Een groot probleem is de mp3-dvd. Stonden vroeger 40 liedjes op een cd, nu staan er 40 albums op een enkele dvd.' Volgens Brein groeit het aanbod van mp3-dvd's als kool, en vormt de bestrijding ervan een van de grootste uitdagingen in 2003.
Durven ze dat soms niet? Omdat in dat soort praktijken meestal de échte zware criminelen zitten?
Tijd terug was er toch ook zo'n huis tuin en keuken piraat neergeknald door een professionele bende?
Stelletje lafbekken van die No-Brainers met veel geschreeuw en weinig wol
quote:je bedoeld de playstation moorden denk ik, dat was alles behalve professioneel, maar idd wel stelletje gevaarlijke criminelen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:00 schreef Elegy het volgende:
Tijd terug was er toch ook zo'n huis tuin en keuken piraat neergeknald door een professionele bende?
quote:Ja, die was het idd, maar ik wist niet meer precies waar het om ging, maar wel dat het met hardware/software te maken had
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:22 schreef BdR het volgende:[..]
je bedoeld de playstation moorden denk ik, dat was alles behalve professioneel, maar idd wel stelletje gevaarlijke criminelen.
Het schijnt toch zo te zijn (ik heb geen bronnen, maar wel eens wat gehoord) dat veel van die illegale cd's en dvd's uit oost europa komen? Waarom gaat Brein daar niet eens wat aan doen? Bij grensovergangen posten enzo. Dat zou ze veel meer opleveren. (buit en goodwill)
quote:sinds wanneer staat er iets over p2p in dat bericht?
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:40 schreef A.l.e.x het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/105-01.htmlsinds wanneer is gnutella een p2p proggie ?
Koop geen cd's en dvd's meer.Kijken wie de langste adem heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door aphx op 12-08-2003 19:04]
Ik kots op BREIN en andere instanties die tegen de "consumenten" gaan lopen dreigen dat ze moeten ophouden met downloaden van films, mp3 en games. Als ze die shit nou eens goedkoper zouden maken i.p.v. die achterlijk hoge prijzen in NL dan zijn er heel wat minder mensen die down/up - loaden.
En als ze dan toch daadwerkelijk overgaan tot het veroordelen en boetes uitdelen gaan we ze gewoon met zijn allen hacken
Ja heren, laten we weer eens iets nieuws uitvinden bijv, een cd een paar jaar later een dvd, een paar jaar later een qwq of wat dan ook, enz enz enz, We moeten de prijs toch hoog houden en of kunnen verhogen. Heren maak de prijs eens niet zo hoog word er ook minder files gewisseld via kazaa of wat dan ook stelletje geldwolven.........
hier kan ik mij zo kwaad over maken
quote:Ja, er zijn echt nog mensen die dat gebruiken
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:31 schreef Mardoek het volgende:
Kazaa??? Zijn er echt nog mensen die dat gebruiken??
Niet iedereen weet waar ie z`n spul moet halen he
quote:Als ik snel ff een mp3tje hebben moet werkt niets sneller dan kazaa voor mij, hoewel soulseek soms handig kan zijn. Noem mij maar eens progs die daar beter voor zijn dan.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:44 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ja, er zijn echt nog mensen die dat gebruiken
Niet iedereen weet waar ie z`n spul moet halen he
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:17 schreef ChezMatik het volgende:
Wat ik me dan bedenk he... Niet wetend of ik het juist begrepen heb.- Maar ten eerste; zijn de providers niet bereid om prive gegevens door te geven aan Brein.
Dus voordat dit plan erdoor is, zijn we vele rechtzaken verder!- Tweede; ze pakken de mensen die hun files sharen, dus wat als je alleen downed en niet shared
Helaas stop je hiermee dan het P2P systeem, maar toch...- Ten derde; Als ze dan al boetes uitdelen, waarom zullen die bedragen naar Brein gaan en niet naar de muziek-industrie?!
Mag stichting BREIN op deze wijze wel gebruikers opsporen?
Volgens mij is op deze wijze informatie verzamelen niet echt legaal.
Tevens komt daarbij dat BREIN alles wil aanpakken, maar lang niet alle muziekproducenten zijn bij een organisatie als BREIN aangesloten.
Alleen de grote acts zullen dat zijn.
Verder zal het 1e de beste Hoger beroep, in een eventueel in het voordeel van BREIN uitgesproken rechtszaak naar mijn mening, ook wel worden uitgesproken in het voordeel van de consument.
BTW, BREIN is een particuliere instantie en deze hebben over het algemeen GEEN opsporingsbevoegdheden op gebied van privacy e.d.
[Dit bericht is gewijzigd door Coolgoza op 13-08-2003 00:33]
quote:Das wel weer zo,
Op woensdag 13 augustus 2003 00:42 schreef Gravit het volgende:
Kan me allemaal geen ruk schelen.
* warez list word met het uur groter
quote:Nee het werkt juist anders om. Het enige wat ze hoeven te doen is te kijken naar wat je aanbied! Dan willen ze aan de hand van je ip je adres hebben. En je confronteren met het illegaal aanbieden van auteurs rechterlijk beschermd materiaal.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:11 schreef SunChaser het volgende:
Als je niet leecht is er niets aan de hand toch
Dus je moet straks stoppen met sharen, en ja dat is natuurlijk snel het einde van Kazaa...
quote:Dat bedoel ik eigenlijk, als je niet shared is er niets aan de hand.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:14 schreef markvleth het volgende:[..]
Nee het werkt juist anders om. Het enige wat ze hoeven te doen is te kijken naar wat je aanbied!
*KaZaAlite Master is*
quote:En als iedereen het zo gaat doen, is het einde verhaal.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat bedoel ik eigenlijk, als je niet shared is er niets aan de hand.
*KaZaAlite Master is*
quote:Die logica ontgaat sommige mensen, geloof ik
Op woensdag 13 augustus 2003 10:17 schreef sig000 het volgende:En als iedereen het zo gaat doen, is het einde verhaal.
.
quote:Dus we zijn (voorlopig) safe? Mooi!
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:03 schreef MikeyMo het volgende:
net op het journaal:Brein heeft voorlopig geen andere mogelijkheden in handen dan dit soort dreigementen te maken. Van providers krijgen ze iig geen gegegevn dus iedereen kan leuk door-Kazaa-en
De 'vrienden' van Brein treffen slechts gecrypte bestanden waar ze helemaal geen wijs uit worden. Ze kunnen het met wat fantasie tot muziek verklaren maar gezien ze geen belastingdienst zijn geldt: De aanklager bewijst.
Verder zie ik een gouden toekomst voor de externe firewireschijven van 200GB en het persoonlijke bezoek aan vrienden en kennissen. Op zo'n schijfje vallen aardig wat CD-images te parkeren die vervolgens thuis en op diverse plekken elders weer kunnen worden omgezet naar gangbare CD's.
Ik wens de stichting Brein dan ook zeer veel sterkte bij hun dweilen met de kraan open.
Dus de no-breiners dweilen met de kraan open, zitten op een zinkend schip, vormen nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, vechten tegen de bierkaai, zijn doof en blind in Counterstrike land, hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt, blazen te hoog van de toren en zijn voornamelijk van veel geschreeuw en weinig wol.
Zo!
quote:Even voor de volledigheid
Op woensdag 13 augustus 2003 12:09 schreef Elegy het volgende:
Euh...Kazaa is niet beperkt tot nederlandse gebruikers hoor...dus stel nou dat héél Nederland stopt met sharen, dan heb je altijd nog franse, amerikaanse, engelse, duitse, poolse, russische, boliviaanse, mexicaanse, ijslandse, chinese, micronesische, chileense, letlandse, botswanese, australische, vuurlandse, ugandese, surinaamse, turkse, egyptische, palestijnse, canadese, italiaanse en ga zo maar door sharers. Ohja, en natuurlijk ook friese sharers
A
| Afghanistan | Albania | Algeria | American Samoa | Andorra | Angola | Anguilla | Antarctica | Antigua and Barbuda | Argentina | Armenia | Aruba | Australia | Austria | Azerbaijan |
B
| Bahamas, The | Bahrain | Bangladesh | Barbados | Belarus | Belgium | Belize | Benin | Bermuda | Bhutan | Bolivia | Bosnia and Herzegovina | Botswana | Brazil | Brunei | Bulgaria | Burkina Faso | Burma (Myanmar) | Burundi |
C
| Cambodia | Cameroon | Canada | Cape Verde | Cayman Islands | Central African Republic | Chad | Chile | China | Christmas Island | Cocos (Keeling) Islands | Colombia | Congo, Democratic Republic of the | Congo. Republic of the | Cook Islands | Costa Rica | Cote d'Ivoire | Croatia | Cuba | Cyprus | Czech Republic |
D
| Denmark | Djibouti | Dominica | Dominican Republic |
E
| Ecuador | Egypt | El Salvador | Equatorial Guinea | Eritrea | Estonia | Ethiopia |
F
| Faroe Islands | Fiji | Finland | France | French Guiana | French Polynesia |
G
| Gabon | Gambia, The | Gaza Strip | Georgia | Germany | Ghana | Gibraltar | Greece | Grenada | Guam | Guatemala | Guernsey | Guinea | Guyana |
H
| Haiti | Honduras | Hong Kong | Hungary |
I
| Iceland | India | Indonesia | Iran | Iraq | Ireland | Israel | Italy |
J
| Jamaica | Japan | Jersey | Jordan |
K
| Kazakhstan | Kenya | Kiribati | Kuwait | Kyrgyzstan |
L
| Laos | Latvia | Lebanon | Lesotho | Liberia | Libya | Liechtenstein | Lithuania | Luxembourg |
M
| Macedonia, the former Yugoslav Republic of | Madagascar | Malawi | Malaysia | Maldives | Mali | Malta | Marshall Islands | Mauritania | Mauritius | Mexico | Moldova | Monaco | Mongolia | Montenegro | Morocco | Mozambique |
N
| Namibia | Nepal | Netherland Antilles | Netherlands | New Zealand | Nicaragua | Niger | Nigeria | Norfolk Island | North Korea | Norway |
O
| Oman |
P
| Pakistan | Panama | Papua New Guinea | Paraguay | Peru | Philippines | Poland | Portugal | Puerto Rico |
Q
| Qatar |
R
| Romania | Russia |
S
| Saint Helena | Saint Kitts and Nevis | Saint Lucia | Saint Vincent and the Grenadines | Saudi Arabia | Senegal | Serbia | Sierra Leone | Singapore | Slovakia | Slovenia | Solomon Islands | Somalia | South Africa | South Korea | Spain | Sri Lanka | Sudan | Suriname | Swaziland | Sweden | Switzerland | Syria |
T
| Taiwan | Tajikistan | Tanzania | Thailand | Togo | Tonga | Trinidad and Tobago | Tunisia | Turkey | Turkmenistan | Turks and Caicos Islands | Tuvalu |
U
| Uganda | Ukraine | United Arab Emirates | United Kingdom | United States of America | Uruguay | Uzbekistan |
V
| Vanuatu | Venezuela | Vietnam |
W
| Wallis and Futuna | West Bank |
Y
| Yemen |
Z
| Zambia | Zimbabwe |
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 12:12 schreef markvleth het volgende:[..]
-knip-
quote:Het ofensief misschien wel, maar wel allemaal aparte instanties. De RIAA kan niemand buiten Amerika aanklagen (al denken ze van wel) en BREIN kan buiten Nederland ook helemaal niets uitrichten (als ze dat binnen Nederland al kunnen).
Op woensdag 13 augustus 2003 12:19 schreef sig000 het volgende:
En het offensief is global.
quote:Zoals MSXUser al opmerkte: verschillende groeperingen. En bovendien ook veel particuliere organisaties, dus geen wettelijke. Al heeft de RIAA wel een aantal wettelijke troeven.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:19 schreef sig000 het volgende:[..]
En het offensief is global.
Daarbij moet de overheid en rechterlijke macht ook meewerken (uitlevering wellicht) en die hebben wel wat beters te doen dan zich druk maken over dat handjevol sharers. En wat zou de RIAA kunnen doen dan wat gespierde taal? Een landje als Ivoorkust (om maar eens een belachelijk voorbeeld te noemen) plat te bombarderen of dreigen ontwikkelingshulp/bescherming af te schaffen? Een land is nog altijd soevereign, en zomaar mensen oppakken zou als een zware inbreuk gelden.
quote:En hoe achterhaalt Brein dat je illegale software download
Op woensdag 13 augustus 2003 18:17 schreef MallePall het volgende:
denk je dat meneer Brein (het brein achter deze actie) zelf geen gecopieerde cd's heeft?
Gisteravond op tv: Stichting Brein gaat zelf zooi via kazaa downloaden en dan kijken ze wie het aanbiedt.
Met andere woorden door middel van een "strafbaar feit" te plegen verzamelen ze bewijs
quote:Hmm niet helemaal mee eens... politie organiseert toch ook wel eens een illegale deal om boeven in de val te lokken?? (of was dat nou verboden in Nederland)?
Op woensdag 13 augustus 2003 18:21 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
En hoe achterhaalt Brein dat je illegale software download
Gisteravond op tv: Stichting Brein gaat zelf zooi via kazaa downloaden en dan kijken ze wie het aanbiedt.
Met andere woorden door middel van een "strafbaar feit" te plegen verzamelen ze bewijs
quote:idd kazaa aanzetten, iets downloaden en dan command prompt openen en NETSTAT typen om actieve connecties en IP adressen te zien. Het lijkt me moeilijk die IP adressen te verbergen, want je hebt die connecties toch nodig om uberhaubt iets te versturen/ontvangen..
Op woensdag 13 augustus 2003 18:21 schreef TalkShowHost het volgende:
maaruh, net op Radio538 (ong. om 17:45) hing Van Inkel met iemand van Brein aan de lijn. Daar werd gezegd dat je eerst een waarschuwing krijgt, pas als je dan doorgaat zouden ze het echt aanpakken. Aardig van ze, niet?
quote:not true, ben een paar jaar geleden met ze in aanraking gekomen
Op woensdag 13 augustus 2003 18:46 schreef BdR het volgende:
<knip>
Daar werd gezegd dat je eerst een waarschuwing krijgt, pas als je dan doorgaat zouden ze het echt aanpakken. Aardig van ze, niet?
quote:was je aan het handelen dus? ik kan me dan voorstellen dat ze je dan geen waarschuwing geven..
Op woensdag 13 augustus 2003 18:52 schreef Tiemie het volgende:[..]
not true, ben een paar jaar geleden met ze in aanraking gekomen
kep geen waarschuwing gezien ik en nog 4 anderen waren de pc kwijt en die anderen kregen een boete
pc was gelukkig van mijn broermaar ik sta nog in hun pc gok ik
was trouwens stichting brein i.s.m. BSA , ik had geen bedrijf maar werd gecontroleerd omdat ik dag en nacht aan t branden was etc
destijds had trouwens bijna niemand nog een brander, vandaar
maar zie het nu niet meer zo gauw gebeuren hoor, ik heb nu meer dan 1800 mp3's maar dat is puur voor eigen gebruik / muziek archief
quote:Mooi, voortaan iederen bannen met een email adres dat eindigt op @brein.nl of @stichtingbrein.nl
quote:Uitlokking is verboden.
Op woensdag 13 augustus 2003 18:23 schreef Schuimbekkie het volgende:[..]
Hmm niet helemaal mee eens... politie organiseert toch ook wel eens een illegale deal om boeven in de val te lokken?? (of was dat nou verboden in Nederland)?
Zoals bijvoorbeeld in Amerika dat agenten doen alsof ze een kind zijn om pedo's te lokken, of dealers zijn om drugs te kopen, dat soort werk. Dat is in Nederland (en in heel Europa geloof ik) verboden.
quote:ze zitten op www.anti-piracy.nl
Op woensdag 13 augustus 2003 19:17 schreef Elegy het volgende:[..]
Mooi, voortaan iederen bannen met een email adres dat eindigt op @brein.nl of @stichtingbrein.nl
quote:Volgens mij snappen sommige mensen het niet helemaal, Brein is namens de industrie belast met het opsporen van schendingen van copyrights, vanuit die hoedanigheid hebben zij dus toestemming van de rechthebbenden (en jij als Kazaa gebruiker/aanbieder niet) om deze bestanden te downloaden.
quote:Donders 1337 man!
Op woensdag 13 augustus 2003 10:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat bedoel ik eigenlijk, als je niet shared is er niets aan de hand.
*KaZaAlite Master is*
Dat hele kazaa en al die andere p2p programma's zuigen echt vierkant. Ik gebruik die meuk al jaren niet meer. Doe mij maar FTP en FXP.
quote:Maar ja, dat is eigenlijk een besloten kliekje he?
Op woensdag 13 augustus 2003 19:50 schreef NoXxa het volgende:Doe mij maar FTP en FXP.
quote:*zoekt mp3tje via FTP of FPX.... (slagingskans 0,02%)....damn...0 search results*
Op woensdag 13 augustus 2003 21:37 schreef Moist het volgende:[..]
Maar ja, dat is eigenlijk een besloten kliekje he?
Dat je niet echt iets te vrezen hebt als je enkele x wat download of zo iets?
quote:Inderdaad. Downloaden is namelijk nog steeds volkomen legaal in Nederland, dus daar kunnen ze sowieso niemand op pakken. En het gaat ze alleen om aanbieders die meer dan een bepaalde hoeveelheid beschikbaar stellen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:10 schreef Rouser het volgende:
Het sloeg toch alleen op de aanbiederes van mp3/video bij kazaa en niet de downloaders? Zoiets stond er toch in dat interview met een of andere woordvoerdersknaap van BREIN?Dat je niet echt iets te vrezen hebt als je enkele x wat download of zo iets?
Zoals ik begrepen heb zit het zo: Als je muziek aanbiedt, loop je de kans dat men je IP op speurt. Maarja wat moeten ze met die IP? Ze kunnen naar je Inernet Provider gaan en dan vragen om je persoonlijke gegevens. Maar wat als jouw Internet Provider logischerwijzer niet toestaat. Pech voor justitie o.i.d. Ik denk dan ook niet dat er Providers zijn die deze service voor justitie gaan toepassen omdat zij dan aan enorme klantenverlies zullen lijden. Immers concurentie is hard.
Als tweede is het misschien handig om gewoon een Kazaa gold, plus, ++ o.i.d. te downloaden en dan de optie SHARE FILES WITH OTHER KAZAA USERS uit te zetten.
Tot zover voor de maker van KaZaa
quote:Het probleem hierbij is als iedereen dat doet er dus nix meer te downloaden valt. Hoe meer mensen sharing uitzetten hoe minder te vinden -> weer minder mensen die kazaa gebruiken enz.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:16 schreef Daanvs het volgende:
hey!Zoals ik begrepen heb zit het zo: Als je muziek aanbiedt, loop je de kans dat men je IP op speurt. Maarja wat moeten ze met die IP? Ze kunnen naar je Inernet Provider gaan en dan vragen om je persoonlijke gegevens. Maar wat als jouw Internet Provider logischerwijzer niet toestaat. Pech voor justitie o.i.d.
Ik denk dan ook niet dat er Providers zijn die deze service voor justitie gaan toepassen omdat zij dan aan enorme klantenverlies zullen lijden. Immers concurentie is hard.
Als tweede is het misschien handig om gewoon een Kazaa gold, plus, ++ o.i.d. te downloaden en dan de optie SHARE FILES WITH OTHER KAZAA USERS uit te zetten.
Tot zover
voor de maker van KaZaa
Misschien dat er op een of andere manier voorkomen kan worden dat je als gebruiker bekend wordt maar dit zal moeilijk worden. Een IP is met het huidige internet nl. ALTIJD zichtbaar. Eventueel zal men de provider dwingen/verplichten (door nieuwe wet oid) mee te werken met deze opsporing. Dus een echte oplossing zal er vooralsnog niet komen.
Het vervelende voor de provider is idd dat ze zo hun eigen ramen ingooien want als er niets te downloaden valt heeft niemand kabel/adsl of wat dan ook nodig. In ieder geval niet de dure abonnementen.
Dit kon nog wel eens een "interessante" wedstrijd worden. Programmamakers aanpakken gaat niet werken want die worden gewoon vanuit een ander land verspreid eventueel. Alle individuelen aanpakken gaat ook niet lukken, maar door de grootverbruikers aan te pakken en FLINK te straffen zullen de kleinverbruikers het downloaden waarschijnlijk ook wel afleren.
Hopelijk komt er binnenkort iemand met een leuke techniek waarbij je echt anoniem kunt blijven of een andere oplossing waardoor de P2P programma's kunnen blijven bestaan.
Ik denk dat het voor de gebruikers dan een stuk moeilijker zal zijn om muziek te downloaden. FTP zal dan nog wel blijven bestaan maar deze is voor de meeste leken net als IRC met xdcc ctcp berichten allemaal te ingewikkeld om te gebruiken.
Niet dat ik een tegenstander ben van MP3 maar volgens mij pakken ze het te moeilijk aan.
Of is dit net als boete verhogingen ook geen een reden om het maatschappelijke nut te dienen maar weer een nieuwe reden om de staatskas te vullen ?
* Nou zou je als argument kunnen gebruiken dat er ook mensen zijn die het p2p netwerk gebruiken op een niet illegale manier, MAAR wees realistisch een autobedrijf dat tellers terug draait maar ook een aantal legale auto's verkoopt zal ook zijn deuren moeten sluiten.*
Voor de rest zal het inderdaad neer gelegd moeten worden bij de platen maatschappijen e.d. die de prijzen zo waanzinnig hoog maken.
Ik zou ook liever gewoon mijn muziek kopen (liever een origineel hoesje) maar dat is bijna onmogenlijk.
quote:Nou omdat je een programma zo op een andere poort kunt draaien. En misschien meerdere programma's van die poort gebruik maken...
Op maandag 18 augustus 2003 14:31 schreef woenwoen het volgende:
Hmm maybe een domme hoor, maar waarom gaan ze niet gewoon de providers verplichten om bepaalde poorten te sluiten ?
Zo pak je in een aantal kleine handellingen gelijk een hoog aantal van deze p2p software aan.
quote:Die vervolgens wordt omgeschreven zodat ze van andere poorten gebruik maken, met als gevolg dat er na verloop van tijd geen enkele poort meer mag worden aangesproken en ISP's dus helemaal niets meer door kunnen geven. Dat lijkt me wat drastisch
Op maandag 18 augustus 2003 14:31 schreef woenwoen het volgende:
Hmm maybe een domme hoor, maar waarom gaan ze niet gewoon de providers verplichten om bepaalde poorten te sluiten ?
Zo pak je in een aantal kleine handellingen gelijk een hoog aantal van deze p2p software aan.
Elke keer als ik de laatste versie van K++ in combinatie met Peerguardian (1.98b) opstart knalt na een minuut ofzo mn cpu-verbruik naar 100%. Peerguardian pakt dan om een of andere reden alles.
Ik heb om te testen m'n share-map leeggehaald maar dit helpt niks. Dus zelfs als ik niks share (en er dus niks is om te scannen) knalt ie naar 100%.
Zowel K++ als Peerguardian al verwijderd, alle reg-instellingen weg en opnieuw geinstalleerd....helpt niks.
Wil wel graag Peerguardian blijven gebruiken......in de log van vorige week zag ik een aantal keer Universal Studios voorbij komen namelijk
K++ heeft die ip-adressen tegenwoordig wel ingebouwd....zodat ze automatisch geblocked worden....zou dat het probleem zijn?
Wat mij opviel, ik share 3 seizoenen van Six feet under en verder niets, ik download een paar films, dus nergens een mp3 te vinden.
Wel had ik heel veel plaatjes er in staan, en die gingen als een trein, voor mijn gevoel letten ze dus ook op de hoeveelheid verkeer....en niet zo zeer op dat wat jij shared.
Later zakte de hoeveelheid blocks tot ik er een heleboel race filmpjes in ging zetten en er weer meer verkeer was toen steeg het aantal blocks weer tot gigantische hoogten.
Nu mijn lijst weer rustig is (er staat weinig in) heb ik tot nu toe nul blocks...kan natuurlijk ook zijn dat ze op zondag rustdag hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Zapper op 24-08-2003 14:38]
Het mooie van internet is, dat er altijd alternatieven zijn, mocht bv kazaa "wereldwijd" aangepakt worden. Toch zullen servers in bv Oost-Europa, China en Rusland heel moeilijk blijven om aan te pakken (zie oa. het aantal gehackte servers in die landen)
Is het erg als je het programma niet gebruikt?
quote:Neuh, in de nieuwe Kazaa Lite zit ook een IP-blocker, ik weet alleen niet of je die handmatig kan updaten zoals dat bij PG wel kan
Op zondag 24 augustus 2003 16:54 schreef Zapper het volgende:
Inderdaad, heb het ook geinstalleerd, maar computer werd er zoooo traag van en CPU 100%.Is het erg als je het programma niet gebruikt?
quote:Een groot deel van de consumenten is simpelweg van mening dat men helemaal niet voor muziek hoeft te betalen. Muziek is namelijk iets waar men recht op heeft, en omdat er teveel voor gevraagd wordt is het dus de schuld van de platenmaatschappijen dat er gekopiëerd wordt.
Op zondag 24 augustus 2003 15:13 schreef FranzPutz het volgende:
De muziekindustrie zou eens wat verder moeten kijken naar de oorzaken van dalende cdverkoopcijfers. Als oorzaak wordt kopieren genoemd, maar ze kijken niet verder waarom men kopieert. De consument pikt het simpelweg niet meer om hoge prijzen voor muziekcd's te betalen.
Bovenstaande mening is uiteraard slechts gedeeltelijk waar. De hoge prijzen (en de wrevel daarover) hebben zeker bijgedragen om veel mensen over de drempel naar filesharing te laten stappen, maar dat is een proces wat met geen mogelijkheid terug te draaien zal zijn. Ook als muziekcd's slechts één enkele euro zouden kosten, zou er nog steeds ontzettend veel gedownload worden. Een eventuele prijsverlaging had al jaren geleden moeten gebeuren en zal nu zeker niet het door de muziekindustrie verwachtte effect hebben (alhoewel ik het als cd-koper zeker zal toejuichen).
quote:Nou, dat weet ik zo net nog niet...als ik een muziekcd voor bv. 5 euro origineel zou kunnen kopen, zou ik dat zeker doen (en 'm niet downloaden)...een originele cd met cover etc. vind ik toch net wel ff iets beter dan een gedownloade versie.
Ook als muziekcd's slechts één enkele euro zouden kosten, zou er nog steeds ontzettend veel gedownload worden
quote:Tuurlijk worden er dan mensen over de streep getrokken, maar ik vind het ongeloofwaardig om aan te nemen dat dat iedereen zal zijn. Vrij veel mensen zijn er tenslotte nu al aan gewend dat muziek "gratis" is en zullen rustig blijven downloaden (eventueel nog onder het blaten van argumenten als "dat zal de industrie leren de prijs zolang hoog te houden").
Op maandag 25 augustus 2003 10:06 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, dat weet ik zo net nog niet...als ik een muziekcd voor bv. 5 euro origineel zou kunnen kopen, zou ik dat zeker doen (en 'm niet downloaden)...een originele cd met cover etc. vind ik toch net wel ff iets beter dan een gedownloade versie.
quote:Update, een week later 20.000 blocks (overpeer) binnen een uur......
Op zondag 24 augustus 2003 10:16 schreef the_fluffy het volgende:
In elk geval, had ik gisteren met peer guardian en kazaa lite, bijna 2000 blocks in twee uur tijd! Voornamelijk overpeer (tig keer per minuut) en universal studio's. Even met visual route gekeken en ze komen allen uit amerika.Wat mij opviel, ik share 3 seizoenen van Six feet under en verder niets, ik download een paar films, dus nergens een mp3 te vinden.
Wel had ik heel veel plaatjes er in staan, en die gingen als een trein, voor mijn gevoel letten ze dus ook op de hoeveelheid verkeer....en niet zo zeer op dat wat jij shared.Later zakte de hoeveelheid blocks tot ik er een heleboel race filmpjes in ging zetten en er weer meer verkeer was toen steeg het aantal blocks weer tot gigantische hoogten.
Nu mijn lijst weer rustig is (er staat weinig in) heb ik tot nu toe nul blocks...kan natuurlijk ook zijn dat ze op zondag rustdag hebben
quote:in versie 1.99 zou het opgelost moeten zijn
Op zondag 24 augustus 2003 16:32 schreef 303 het volgende:
Mijn cpu gaat ook op 100% branden als ik zowel kazaa lite als peerguardian gebruik, bagger programma is het!
quote:Maar jij hebt een grote ePenis!
Whaaaaahahahahaaaaaaaaaaa --> DOOD AAN KAZAA !!!!!!!ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen met die klote software rommelen.
EIGENSCHULD !!!!!!
quote:Voor mij hetzelfde.
Op maandag 25 augustus 2003 10:06 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Nou, dat weet ik zo net nog niet...als ik een muziekcd voor bv. 5 euro origineel zou kunnen kopen, zou ik dat zeker doen (en 'm niet downloaden)...een originele cd met cover etc. vind ik toch net wel ff iets beter dan een gedownloade versie.
quote:Dat heeft de smerige platenmaatschappijen helemaal aan zichzelf te danken. Dat ondanks de ze het 1 euro maken.
Op maandag 25 augustus 2003 00:34 schreef Litpho het volgende:[..]
Een groot deel van de consumenten is simpelweg van mening dat men helemaal niet voor muziek hoeft te betalen. Muziek is namelijk iets waar men recht op heeft, en omdat er teveel voor gevraagd wordt is het dus de schuld van de platenmaatschappijen dat er gekopiëerd wordt.
Bovenstaande mening is uiteraard slechts gedeeltelijk waar. De hoge prijzen (en de wrevel daarover) hebben zeker bijgedragen om veel mensen over de drempel naar filesharing te laten stappen, maar dat is een proces wat met geen mogelijkheid terug te draaien zal zijn. Ook als muziekcd's slechts één enkele euro zouden kosten, zou er nog steeds ontzettend veel gedownload worden. Een eventuele prijsverlaging had al jaren geleden moeten gebeuren en zal nu zeker niet het door de muziekindustrie verwachtte effect hebben (alhoewel ik het als cd-koper zeker zal toejuichen).
Ze zijn walgelijk met artiesten en consumenten .. Dood aan de platenmaatschappijen. !!!
Ze proberen hun eigen klandizie onderuit te halen. Erg sneu hoor.
De allergrootste fout die gemaakt is ... Napster zo gigantisch in de media neersabelen. Vanaf dat moment wist ook overbuurvrouw dat je muziek kan downloaden. Daar is het misgegaan.
Daarnaast heb ik gelezen dat in 94/95 mensen bij de platenmaatschappijen zeiden van MP3 daar moeten we op inspelen / wat meedoen .. Maar nee die mensen werden de laan uitgestuurd.
10 jaar later is het gewoon een onomkeerbaar probleem geworden. Eigenschuld.Hoe meer er mp3 gedownd wordt hoe duurder de AudioCD prijs. Dit kan gewoon niet langer.
* Ik heb trouwens al is lekker stampij gemaakt in de winkel. "Ik betaal 13 euro voor deze CD niet meer niet minder ... Nee meneer dat gaat niet .. oh gaat dat niet .. nee dat gaat niet ... Oké dan ga ik het fijn thuis downloaden, die ziekelijke achterlijke prijzen van de CDs ook altijd. Je moet gewoon een bankovervallen om een cdtje te kunnen kopen. De Mazzel."
quote:Shareaza is een goede
Op donderdag 11 september 2003 15:19 schreef Fallon het volgende:
wat gebruik je voor films ipv kazaa?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |