abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21845380
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:12 schreef Georges het volgende:
Gaat het nog steeds over de theorie van het achterstevoren draaien van platen en goed kijken naar de hoezen?
Dat is toch al achterhaald dacht ik.
nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood is
  donderdag 9 september 2004 @ 20:15:47 #177
62182 Georges
That's the shit
pi_21845420
Dat bedoelde ik ook.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21845946
  donderdag 9 september 2004 @ 21:01:26 #179
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21846426
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood is
Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 9 september 2004 @ 21:19:37 #180
62182 Georges
That's the shit
pi_21846806
Ik denk het ook. Die grappen waren om mensen op het verkeerde been te brengen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21847506
Wat een verschrikkelijk zielige mensen die dat soort dingen verzinnen zeg
Ga wat met je leven doen ofzo. Zoek vrienden, een dokter en een baan.
  donderdag 9 september 2004 @ 22:34:50 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21848522
Overigens ben ik er nog steeds.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 september 2004 @ 10:45:57 #183
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_21855301
quote:
Op donderdag 9 september 2004 21:01 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...
Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_21855801
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
Een belangrijke bron is het album sgt. Peppers:
het was een draaipunt in het bestaan van de Beatles, eigenlijk het moment dat ze ophielden te bestaan las een 'leuk' bandje, maar opeens een cultuurgoed werden.

Het was eigenlijk het eerste album dat niet meer een verzameling singletjes was die recentelijk waren uitgebracht, maar het album had een eenduidig concept, dat zelf terugkeerde op meerdere plaatsen, de sonds die in elkaar overgaan of abrupte stops maken.
Na sgt. Peppers hebben de Beatles niet meer getoured, geen optredens meer gedaan..

wat ook verklaarbaar is na het tumult dat de 'bigger dan Jesus' uitspraak van Lennon opgeleverd had en de rampzalige tournee door de Phillipijnen...

onderdeel van het concept achter sgt. Peppers was dat de rol van de 'beatles', het bekende bandje van nette britse jongens met kenmerkend rond kapsel, overgenomen werd door een soort van kunstmatig circus-orkest:
de beatles-leden werden vervormd naar alter-ego's, Ringo Starr werd Billy Shears.

Overigens heeft halverwege John Lennon tegen dit overheersende concept, uitgedacht door Paul mcCartney, geprotesteerd: hij vond het te ver gaan en wilde niet dat dit concept van alter-ego's het hele album zou overheersen.

Sowieso was 'A Day in the life', met het stukje over 'he blew his mind up in a car' (door velen gezien als een clue, echter het is een verwijzing naar het auto-ongeluk van Tara Browne, een vriendin van de beatles in 1966), de laatste keer dat mcCartney en Lennon samenwerkten aan een nummer...

Ik vermoed dat vee andere clue's in sgt.Peppers en later, naar een mogelijk overlijden van Paul mcCartney wel degelijk bestaan, maar eerder een verwijzing zijn naar het uit elkaar groeien van de band, en de moeite die zij in hun persoonlijke leven hadden met hun beroemdheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:56:39 #185
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21856595
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:55:24 #186
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_21857777
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:56 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.
John zegt 'Cranberry sauce'. Op één van de Anthology-cd's (ik meen cd 2 van Anth. 2) kun je het duidelijk horen, en hij heeft t ook gezegd in een interview later.

Ik denk dat het gewoon gekke dingetjes zijn geweest, niet om mensen te laten geloven dat Paul dood zou zijn, maar gewoon voor de lol. Later heeft men er de Paul is dood-theorie uit gedistilleerd.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_21857966
Het is ook een hoax. Dat hebben ze later zelf in interviews toegegeven. Op een gegeven moment was er een gerucht dat Paul inderdaad overleden was tijdens een motor of een autoongeluk. Ze hebben daar op ingespeeld en samen met o.a. George Martin (de producer) al die dingetjes bedacht.
En ookal lijk je op Paul McCartney en kan je ook zulke goeie nummers schrijven, niemand kan precies zo zingen als hij. Kwa stemgeluid niet en al helemaal niet kwa bereik. Bono haalt bijvoorbeeld Helter Skelter amper, en hij is toch wel een van de beste zangers ter wereld.
Maar het is dus gewoon een feit dat het een hoax is, maar het blijft leuk om die dingetjes terug te horen en erover te lezen... :-)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:59:50 #188
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40481708
Jemig, dit is wel een vreselijk oud topic mar kwam vandaag toevallig weer war sites tegen hierover en was benieuwd of er op fok ook wat te vinden was. Heb het altijd wel een interessant onderwerp gevonden en inmiddels al vele sites erover gelezen.
Naar mijn idee zou het waar kunnen zijn. Er zijn stemanalyses gedaan die aantoonden dat het 2 verschillende personen waren. Dat is ook naar buiten gebracht door degene die de analyse heeft gedaan, alleen heeft hij daarna die uitspraak nooit meer gedaan. Verder vind ik de site die eerder genoemd werd met de foto's die vergeleken worden ook wel freaky. Je ziet gewoon dat het gezicht van Paul veel langer en smaller is ineens, ook is hij ineens een stuk groter dan de andere beatles terwijl hij eerst ongeveer dezelfde lengte had. En kom nou niet aan met dingen als "misschien stond hij voorover gebogen" want je gaat mij niet wijsmaken dat je eerst jaren voorovergebogen staat op alle foto's en ineens niet meer Ook heeft hij ineens andere kleur ogen, vroeger bruin en tegenwoordig grijs.
Het verhaal over dat Lennon het ooit naar buiten wilde brengen dat Paul dood was en daarna is neergeschoten om dit te voorkomen vind ik een beetje ver gezocht.
Maar als het waar is...wat is er dan met het lijk gebeurt? En zoiets kan je volgens mij niet verborgen houden, iemand zou ooit zijn/haar mond voorbij praten of iemand moet ooit iets aan de nabestaanden hebben gemerkt. Verder vind ik het wel frapant dat die William Campbell net na Paul's dood ineens spoorloos verdwijnt en Paul ziet er ineens anders uit
Maar al die aanwijzingen etc. dat kan geen toeval zijn. Of het is een hoax zoals hierboven gemeld wordt, of het is echt waar (ik twijfel echt wel na het zien van die verschillende pics). Waarschijnlijk zullen we er nooit achterkomen...de overgebleven beatles zullen het denk ik nooit meer naar buiten brengen, al hoop ik wel dat dit mysterie ooit wordt opgelost.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:02:26 #189
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_40481816
Topic is nu wel weer actueel, idd.

Yesterday gejat?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:04:53 #190
11458 ivetje
pi_40481890
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:02 schreef Jane het volgende:
Topic is nu wel weer actueel, idd.

Yesterday gejat?
Daar had ik idd ook al in gepost, maar dat ging net over iets anders. Daarin wordt dit verhaal wel weer opgerakelt, maar vond het toch meer in dit topic passen dan in dat
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:13:27 #191
1986 Jane
pi_40482183
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:04 schreef ivetje het volgende:
maar vond het toch meer in dit topic passen dan in dat
Ja, dat klopt.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:59 schreef ivetje het volgende:
de overgebleven beatles zullen het denk ik nooit meer naar buiten brengen, al hoop ik wel dat dit mysterie ooit wordt opgelost.
Als er geen mysterie is, kan het ook niet worden opgelost natuurlijk.

Als Beatlesfanaat heb ik me in het verleden natuurlijk ook in dit verhaal gestort. Boeken gelezen en zelfs lezingen bijgewoond. Ik vind het een grappig fenomeen dat zo'n gerucht - toen al - zo om zich heen kon grijpen en zelfs nu, 37 jaar nadat het voor het eerst in de wereld kwam, mensen nog steeds bezig houdt. Het zegt iets over de status van de Beatles als icons van de 20ste eeuw, want anders zou het niemand boeien.
Maar het is niet waar natuurlijk.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:40:25 #192
11458 ivetje
pi_40482982
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Maar het is niet waar natuurlijk.
Wat voor bewijs heb je daarvoor...en hoe verklaar je de stemanalyses die uitwezen dat het 2 verschillende personen waren? De gelaatvorm die veranderd? En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit helemaal in verdiept heb, ik lees de sites hierover etc. maar heb geen boeken erover en ben niet echt thuis in de beatles-hype
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:42:20 #193
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40483034
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]

Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vast
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:57:21 #194
11458 ivetje
pi_40483553
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vast
Dat doe ik idd ook...en wie weet rookt ie juist wel weer rechts. Ik doe ook bepaalde dingen links maar ben rechts.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:03:54 #195
1986 Jane
pi_40483783
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef ivetje het volgende:

En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?
Moeilijke vraag, aangezien ik zelfs nog nooit bewijs heb gezien dat hij echt bestaan heeft. Tenminste, niet eentje die ongelooflijk op McCartney leek en verdwenen is rond 1966.
Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen op de wereld rondlopen met de naam 'William Campbell'.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:14:39 #196
1986 Jane
pi_40484195
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef ivetje het volgende:

[..]

Wat voor bewijs heb je daarvoor...
Het bewijs is trouwens dat de goede man nog steeds op deze aarde rondloopt, regelmatig in de media verschijnt, concerten geeft en muziek uitbrengt.

Het is godsonmogelijk om een wisseltruc te laten plaatsvinden als door de mythe gesuggereerd wordt. Verklaar eerst maar eens hoe zijn familie ermee ingestemd zou kunnen hebben om de rest van hun leven hun mond te houden en 'William' in hun armen te sluiten als hun zoon, broer, neef enz... Pauls vader overleed pas in de jaren 70, dus die zou dan minstens 10 jaar een vreemde over de vloer hebben gekregen. En Pauls broer - Mike McCartney, bekend als fotograaf en ex-lid van The Scafffold - zou er tot op de dag van vandaag aan meewerken, door als hij geïnterviewd wordt of op tv verschijnt over 'William' te praten of het zijn broer is? Dat geloof je toch zelf niet?
Of hadden zij het ook niet door? Denkt Mike misschien dat Paul rond 1966 ernstig geheugenverlies heeft geleden omdat hij zich ineens niks meer uit zijn kindertijd kon herinneren?

Mike McCartney op de cover van één van zijn boeken, met links de voor zijn broer uitgevende William Campbell.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:31:34 #197
11458 ivetje
pi_40484750
Dat lijkt mij idd ook weer heel sterk ja...maar hoe verklaar je die lichaamslengte etc. allemaal dan? Ik heb zelf ook geen idee hoor
Ik gaf al aan dat het me sterk lijkt dat niemand er ooit iets over heeft gezegt of zijn mond voorbij heeft gepraat etc. De lijkschouwer enzo weer er ook van, omstanders bij het ongeluk als dat er al was. Politie, ambulancepersoneel...
Maar goed, die pics met die gezichten zijn wel weer heel vreemd daartegenover
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:38:01 #198
1986 Jane
pi_40484956
Hier trouwens ook nog even een mooie foto van Pauls vader, Jim, gezellig aan het kletsen met William, ergens in de jaren 70.

pi_40485242
Misschien had William ook een broer die erg op Paul's broer leek en een vader die op Paul's vader leek

Maar dit verhaal is natuurlijk niet waar. Je kan niet een van de grootste artiesten op het moment zomaar vervangen en dat het niemand opvalt. Laat staan dat zijn familie, vrienden, collega's en weet ik hoeveel mensen waarmee hij in die tijd te maken heeft gehad met dit spelletje meespelen. Het is een leuk verhaal, net als verhalen over de nep maanlanding, Bush die bommen plaats op 9/11, Elvis en Tupac die wel leven, maar echt geloofwaardig is het niet
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:01:09 #200
11458 ivetje
pi_40485633
Ik heb alleen nog steeds geen antwoord op de vraag over lenteverschillen, andere gezichtstructuur en andere kleur ogen
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')