abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2004 @ 23:16:15 #151
33189 RM-rf
1/998001
pi_19868995
in 1968 schreef John Lnnon het nummer 'Glass union':
quote:
I told you about strawberry fields.
You know the place where nothing is real.
Well here?s another place you can go
Where everything flows.
Looking through the bent backed tulips
To see how the other half live
Looking through a glass onion.
I told you about the walrus and me ? man.
You know that we?re as close as can be ? man.
Well here?s another clue for you all
The walrus was Paul.
dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.

zelf vermoed ik eerder dat de walrus eerder een verwijzing is naar sexualiteit, en dat deze verwijzing eerder toewerkt naar de voorganger van Paul, de eerdere bassist van de Beatles, Stuart Suttcliff, die in 1962 nogal tragisch was gestorven, en die een zeer nouwe relatie tot John Lennon had, Paul mcCartney had feitelijk die rol grotendeels overgenomen, echter Paul mcCartney was wel weer net mr Burgerlijk, waar Staurt Suttcliff een echte rauwe rock 'n roller was...

Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 14 juni 2004 @ 00:06:02 #152
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19870337
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Hm, ik heb in zo'n officiële biografie toch echt gelezen dattie weliswaar met links de bas bespeelt, maar verder rechtshandig is.
Is echt niet zo hoor. Eerder andersom. Ik bedoel, daar waar andere muzikanten die linkshandig zijn hun instrument nog wel eens rechtshandig bespelen, is McCartney zo linkshandig dat hij dat niet kon. Daarom zie je hem op vroege Beatles-foto's ook met een omgedraaide rechtshandige gitaar. Linkshandige waren er niet (of kon hij niet bekostigen), dus bouwde hij maar een rechtshandige om. En dat is dacht ik ook waarom hij altijd op die beroemde Hoffner-bas speelde, omdat die het model van een viool had en makkelijk om te keren was.
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
Sorry hoor, maar het idee dat John Lennon McCartney ooit dood heeft willen hebben is echt grote bullshit! De heren hadden een behoorlijk zakelijk conflict en in dat licht moet je die venijnigheden over en weer ook zien. Er zijn totaal geen aanwijzingen dat ze elkaar ooit persoonlijk iets hebben willen aandoen, sterker nog, er zijn veel meer aanwijzingen dat ze gewoon nog steeds veel respect voor elkaar hadden. How Do You Sleep is gewoon een kinderachtig nummer, geschreven uit frustratie over die zaken, en ik vermoed toch ook uit frustratie dat Paul verreweg de meest succesvolle solocarriere had.

En denk je nu echt dat John Lennon zo dom was dat hij de kwaliteiten van Paul McCartney niet zag? Dat hij dacht dat hij met Stu Suttcliff i.p.v. McCartney net zo ver was gekomen met de Beatles? Kom op zeg! Geef de man wat credit! Trouwens, ik heb behoorlijk wat gelezen over de band, maar nergens gelezen dat Stu nou zo'n rauwe rocker was. Ja, het was idd een vriend van Lennon (ook de enige reden dat hij überhaupt in de band zat), maar daar waar de andere Beatles er in Hamburg op los leefden, zat hij thuis bij zijn vriendinnetje. Ik denk dus dat dat allemaal wel meevalt.

Btw, het is Glass Onion.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19870720
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
in 1968 schreef John Lnnon het nummer 'Glass union':
[..]

dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.

zelf vermoed ik eerder dat de walrus eerder een verwijzing is naar sexualiteit, en dat deze verwijzing eerder toewerkt naar de voorganger van Paul, de eerdere bassist van de Beatles, Stuart Suttcliff, die in 1962 nogal tragisch was gestorven, en die een zeer nouwe relatie tot John Lennon had, Paul mcCartney had feitelijk die rol grotendeels overgenomen, echter Paul mcCartney was wel weer net mr Burgerlijk, waar Staurt Suttcliff een echte rauwe rock 'n roller was...

Bijna alles wat je zegt is zware bullshit!

Het nummer "The Walrus" bestaat zowiezo niet, tis I'm the walrus! De walrus heeft ook niks met seksualiteit te maken. John vertelde in een interview dat hij een film zag met een walrus erin die alle kleine oestertjes op at (ben even de naam vergeten). Hij lokte ze en was dus een echte klootzak. Lennon vond zichzelf ook een behoorlijke klootzak vandaar I am the walrus.

Stuart was wel een mooie jongen en hijsde zich ook in de leren outfit zoals de andere beatles. Maar hij voelde zich niet zwaar aangetrokken tot de muziek (hij schilderde liever). Was dus geen rauwe rocker. Zat liever thuis om te schilderen of bij zn vriendin.
pi_19870967
Voor de echte freaks: ik heb nog een casette-bandje met daarop een radioprogramma van een uur lang over dit onderwerp inclusief alle geluidsfragmenten waar aanwijzingen uit te halen zouden zijn. Wil je een kopie hebben moet je het ff laten weten. Ik denk zelf dat het een publiciteitsstunt was en dat het is scene was gezet.
  maandag 14 juni 2004 @ 11:17:55 #155
2889 Zander
He's gone
pi_19875858
Ik denk eigenlijk dat de Beatles zelf helemaal niets te maken hebben gehad met die zgn. 'clues'. Het verhaal over Paul's zogenaamde dood komt oorspronkelijk bij een Amerikaans radiostation vandaan en waaide later pas naar Engeland over. Voor de publiciteit zullen ze het echt niet nodig hebben gehad, want in 1969 waren de Beatles allang vreselijk populair.

Ik snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die dit verhaal serieus nemen. Het is een leuke legende, maar de kans dat ze ooit een dubbelganger hebben kunnen vinden die er nagenoeg hetzelfde uit zag, precies dezelfde stem had, ook nog bas, piano en gitaar (linkshandig!) kon bespelen en ook nog eens songs kon schrijven is natuurlijk nul komma niks.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 14 juni 2004 @ 13:41:17 #156
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19879823
Of de Beatles hoorden het gerucht ook een keer en zijn vanaf toen erop in gaan spelen. Voor de gein. Das toch lachen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_19887150
Dit topic was al wat ouder en inmiddels hadden we een nieuw topic hierover. Het is natuurlijk zonde om dit oudere topic te sluiten aangezien er gewoon nog nieuwe reacties bij zijn gekomen.
Daarom zijn oud en nieuw nu samengevoegd.

Einde dienstmededeling .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_19888084
muus jij bent mijn lekkerste mod
pi_19889880
Jullie hebben het "allemaal" over de aanwijzingen die overal te vinden zijn, maareuh.. niemand komt terug op het feit dat: de stem en het uiterlijk van Paul kan NOOIT precies gelijk kunnen zijn aan die van zijn "vervanger".
Dus als er GEEN stemverschil is en geen uiterlijk verschil, dan geloof ik niet dat dit alles waar is.. ookal wijzen al die aanwijzingen erop dat hij wel dood is.

Ik bedoel, ooit een exact gelijke dubbelganger van jezelf gezien? Nou ik niet.. en laat die nou net OOK in hetzelfde land komen, zelfde dialect/taalgebruik.. enz.

Maar is er nu al iemand die het echte bewijs heeft?
  maandag 14 juni 2004 @ 20:29:40 #160
1986 Jane
pi_19890407
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Jullie hebben het "allemaal" over de aanwijzingen die overal te vinden zijn, maareuh.. niemand komt terug op het feit dat: de stem en het uiterlijk van Paul kan NOOIT precies gelijk kunnen zijn aan die van zijn "vervanger".
Ik ben het met je eens hoor, maar er zijn mensen die zeggen dat ze stemanalyse hebben uitgevoerd op nummers die zeker door de 'echte' Paul worden gezongen en nummers die door de onechte zouden zijn gezongen, en dat daar verschil in zit. Alleen, zolang je zelf zo'n test niet doet zul je dus op hun woord moeten afgaan...

En voor de zekerheid nog maar even: Ik geloof niet dat hij dood is.
  maandag 14 juni 2004 @ 20:33:19 #161
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19890506
Nee, John Lennon en George Harrison daarintegen wel.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 21:57:07 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_19893061
Indien Paul idd dood is, is hij alleen vervangen omdat bij die talentenjacht heel toevallig iemand erbij zat die linkshandig was, op Paul leek, liedjes kon schrijven, uit Engeland kwam etcetera etcetera. Ze zullen dus nooit een dubbelganger hebben opgezocht, deze werd hun d.m.v. die talentenjacht gewoon 'aangeboden'.

Verder mogen jullie beslissen of ie nou dood is of niet, ik ben geen Beatles-fan en heb er dus ook geen verstand van. Ik tel alleen 1 en 1 bij elkaar op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 juni 2004 @ 22:02:30 #163
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_19893289
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:57 schreef 2cv het volgende:

Verder mogen jullie beslissen of ie nou dood is of niet, ik ben geen Beatles-fan en heb er dus ook geen verstand van. Ik tel alleen 1 en 1 bij elkaar op.
dat zeg! ik GAMMA!
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:36:24 #164
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_19931898
toch heb ik ooit een site gezien waar ze paul's gezicht voor en na 1966 met elkaar vergeleken, en dat was duidelijk heel iemand anders qua vorm van het gezicht. Voor 1966 had-ie een plat gezicht, erna een lang. De plaats van de neus was helemaal anders en zo waren er nog duidelijk zaken die bewezen dat dit 2 totaal verschillende personen waren. Dat heeft mij toen in elk geval wel overtuigd. Ik weet niet meer hoe die site heette en of er sites zijn die dit weer weerleggen.

Totdat ik zo'n site gezien heb, geloof ik er toch wel in..
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:25:30 #165
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_19933487
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
toch heb ik ooit een site gezien waar ze paul's gezicht voor en na 1966 met elkaar vergeleken, en dat was duidelijk heel iemand anders qua vorm van het gezicht. Voor 1966 had-ie een plat gezicht, erna een lang. De plaats van de neus was helemaal anders en zo waren er nog duidelijk zaken die bewezen dat dit 2 totaal verschillende personen waren. Dat heeft mij toen in elk geval wel overtuigd. Ik weet niet meer hoe die site heette en of er sites zijn die dit weer weerleggen.

Totdat ik zo'n site gezien heb, geloof ik er toch wel in..
Misschien keek hij voor 1966 op die foto wel naar beneden, zodat zn gezicht wat breder leek...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:57:48 #166
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192468
"Ook is er een stemanalyse gedaan van platen voor het ongeluk en van platen na het ongeluk. Deze analyse is te vergelijken met een vingerafdruk. Uit dit onderzoek bleek dat de platen niet door een en dezelfde man gezongen konden zijn."

Bron

Is bovenstaande dan niet voldoende bewijs?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:03:15 #167
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_21192636
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef Xternal het volgende:
"Ook is er een stemanalyse gedaan van platen voor het ongeluk en van platen na het ongeluk. Deze analyse is te vergelijken met een vingerafdruk. Uit dit onderzoek bleek dat de platen niet door een en dezelfde man gezongen konden zijn."

Bron

Is bovenstaande dan niet voldoende bewijs?
lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lot
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:04:27 #168
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192671
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lot
Even los van (de betrouwbaarheid van) bovenstaande website, stel je dat dit waar is ... Dan bewijst dat het toch voldoende?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:04:44 #169
1986 Jane
pi_21192680
Goh Xternal, net ook naar SBS6 zitten kijken? Dit 'mysterie' stond op de 3 plaats van de 25 Grootste Showbiz Mysteries aller tijden.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:07:47 #170
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192795
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:04 schreef Jane het volgende:
Goh Xternal, net ook naar SBS6 zitten kijken? Dit 'mysterie' stond op de 3 plaats van de 25 Grootste Showbiz Mysteries aller tijden.
Inderdaad En dus dacht ik als goed Fokker, ik open er even een topic over. Maar als goed Fokker, controleer je dan eerst even of er niet al een topic over bestaat, om bijdehante wijsneusjes ("UTFS", "goh, daar is al een topic over ...") voor te zijn ...
pi_21227572
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:18 schreef Elvislives het volgende:
mijn pappa maar ns vragen zogauw ie terugkomt van vakantie

alleen normaal durf ik nooit iets te vragen over muziek en helemáááál niet the beatles, omdat hij dan 5 uur doorlult
zijn wij familie ofzo???
klinkt nl ook als mijn papa
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:04:09 #172
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_21259493
Ik ben ervan overtuigd dat de "echte" Paul dood is. Helaas, RIP, Paul...

Tevens complimenten voor zijn vervanger, ok vind dat hij het erg goed doet!
  donderdag 9 september 2004 @ 19:14:01 #173
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21844118
Heb het hele topic ook doorgelezen en moet zeggen dat er bizar veel dingen zijn die erop duiden dat hij dood zou zijn. Toch geloof ik er niets van, als het ECHT zo was dan was dat toch al lang bekend geweest (met allerlei deskundigen e.d. die dat konden bevestigen?). Het blijft hoe dan ook natuurlijk wel een interessant verhaal...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21845302
....en dan blijf je je ook afvragen...wat zou jij nou doen? in zo'n situatie? Ik bedoel, elke gedachte in deze wereld is al eens minstens 1 keer bedacht. zeeeeer velen daarvan zijn al ten uivoer gebracht. ik bedoel je komt niet alles in 1 leven tegen om dat te weten.

neem nou Elvis.
stel nou: jij bent Elvis, je bent fucking rich, je gezondheid is wat minder & je bent dit leven ECHT zat! wat voor plan bedenk je dan, om eruit te stappen, te blijven leven & er ook nog 's veel geld aan verdienen ook.

je bent wel f*cking gek als je denkt dat gedurende al die eeuwen dat de mens op deze planeet leeft, een dergelijk plan nooit ten uitvoer is gebracht. en als je het dan echt meent op rustig lekkere richie wijze verder te leven....

wat zou jij bedenken dan?
  donderdag 9 september 2004 @ 20:12:10 #175
62182 Georges
That's the shit
pi_21845324
Gaat het nog steeds over de theorie van het achterstevoren draaien van platen en goed kijken naar de hoezen?
Dat is toch al achterhaald dacht ik.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')