abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 augustus 2003 @ 23:00:45 #76
18653 crew  D.
pi_12344865
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:14 schreef GM het volgende:
Niet een beetje in de war met John en George??
Nee, die leven toch nog
pi_12345044
Tja of het nou waar is of niet, dit soort dingen boeien mij behoorlijk, gewoon omdat het leuk is die toevallig heden te ontdekken etc.
  maandag 11 augustus 2003 @ 10:59:57 #78
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12351696
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 19:27 schreef Kingofsorrow het
volgende:

hee, er zijn eigenlijk drie mogelijkheden:

1. het is allemaal puur toeval en hij leeft nog gewoon
2. hij is dood
3. nadat enkele fans bij het eerste album de toevalligheden opmerkten hebben ze er een sport van gemaakt om zo veel mogelijk aanwijzingen op de albums te maken, om zo een nog grotere hype te ontketenen, en ondertussen zich helemaal verkneukelend om de massa die totaal hysterisch met een vergrootglas elk album afspeurt

hoe langer ik er over nadenk, hoe aannemelijker 3 wordt eigenlijk..

De officiele releases van de Beatle-albums van na 1966 tot de break up even op een rijtje:
  • Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, uitgebracht in juni 1967
  • Magical Mystery Tour, uitgebracht in december 1967
  • The Beatles (White Album), uitgebracht in november 1968
  • Yellow Submarine, uitgebracht in januari 1969
  • Abbey Road, uitgebracht in september 1969 *
  • Let It Be, uitgebracht in mei 1970 *

• * Abbey Road werd ná Let It Be opgenomen, maar eerder dan LIB uitgebracht

Het gerucht dat McCartney dood zou zijn ontstond pas na de release van Abbey Road (het laatst opgenomen album), dus jouw nummer 3 behoort sowieso niet tot de mogelijkheden. En het is dus absoluut niet zo dat de Beatles de geruchten gebruikt en versterkt hebben om er een slaatje uit te slaan. Dat zouden ze dan alleen nog gedaan kunnen hebben op (de hoes van) Let It Be, en daar kunnen nu juist zelfs de meest overtuigde volgelingen van deze theorie maar heel weinig 'Paul Is Dead'-aanwijzingen op vinden. Een publiciteitsstunt is het dus zeker níet geweest! Of een hele slechte, aangezien het publiek er kennelijk ruim 2 jaar voor nodig had om het te snappen.

Ok, mogelijkheid 3 kan dus worden doorgestreept en mogelijkheid 2 wat mij betreft ook. Wat mij betreft is blijft dus alleen mogelijkheid 1: Allemaal toeval. Je kunt je bij sommige dingen wel afvragen wat er achter steekt, maar je moet ook weer oppassen er allemaal niet teveel in te lezen/zien/horen. The Beatles verwerkten altijd al veel grapjes in hun muziek (bijv. het 'tit tit tit' in 'Girl') en waarschijnlijk zijn sommige van de aanwijzingen ook gewoon grapjes die niks met een eventuele dood van McCartney te maken hebben en daar ook niet op doelen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_18279460
    Ik zat gister shownieuws op SBS te kijken. Paul Mccartney schijnt al in 1966 zijn te overleden aan een auto ongeluk. Op een hoesje van een Lp stond Mccarntey als enigste met een zwarte gitaar, en de drum die voor hem stond, gaf in spiegelbeeld iets weer over de datum wanneer hij is overleden. Aan de binnenkant van het hoesje had Mccartney een jasje jaan, met de letters O.P.D(officialy pronounced dead) Beetje misierieus verhaal.....iemand die hier kan op reageren?
    pi_18279489
    ja, ik kan reageren

ik zie hem bijna elke dag op tv!!

wie is dat dan?
      donderdag 8 april 2004 @ 17:26:59 #81
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_18279510
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 17:26 schreef BobRooney het volgende:
    ja, ik kan reageren

ik zie hem bijna elke dag op tv!!

wie is dat dan?
    Henk McCartney....
    pi_18279519
    Dat is zo'n bekend verhaal, daar is vast al wel een topic over...
    pi_18279538
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 17:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Henk McCartney....
    Henk
    pi_18279545
    als je op deze site kijkt http://www.geocities.com/SunsetStrip/3674/pid.html dan ize je wel allemaal aanwijzingen van dat het zow is, maar ik denk niet egt dat ut zo is hoor, hoezo zouden ze het dan niet bekend maken !??!?!?!
    pi_18279562
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 17:27 schreef Kozzmic het volgende:
    Dat is zo'n bekend verhaal, daar is vast al wel een topic over...
    Ja dus: Paul McCartney dood?
      donderdag 8 april 2004 @ 17:29:54 #86
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_18279584
    En als ie al dood was toen, waarom zouden ze van die mega-doorzichtige trucs gebruiken?
    pi_18279613
    radio 3 heeft er ook al eens een special over gehad , een dubbelganger die toen plotseling verdwenen was zou zijn plaats hebben ingenomen, het nummer a day in the life zou zelfs heel het ongeluk beschrijven
    pi_18279677
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 17:29 schreef Slarioux het volgende:
    En als ie al dood was toen, waarom zouden ze van die mega-doorzichtige trucs gebruiken?
    waarschijnlijk was dat gewoon inspelen op de roddels , een beetje mystery creeren, als je kijkt op st.peppers staat die vol met dat soort vage aanwijzingen
    pi_18279832
    Welk hoesje moet dat wel niet zijn?
    pi_18279865
    vlak voor het auto-ongeluk zijn er look alike verkiezingen gehouden. DE wionnaar van die wedstrijd is niet bekend gemaakt.. Op zich geloof ik ok niet echt in dit soort verhalen, maar ik vind dat er wel xtreem veel aanwijzingen zijn.. Op de volgende cd van de beatles, de eerste na de 'dood'van Mccartney, staat 'mccartney er op met een litteken dat hij nog nooit eerder heeft gehad. Dit schijnt ene william campbell te zijn.
    pi_18279991

degene die zijn hand ophoud boven Paul, is een schrijver (naam weet ik niet) die een boek had geschreven over 4 schipbreukelingen waarvan er 1 doodging. Daarna deden de andere 3 net alsof hij nog leefde , gaven elke dag een beetje van het water en eten en zo...
    pi_18280098
    Jazeker, en er zijn nog veel meer zogenaamde aanwijzingen.
    De Paul die we nu kennen zou "William Campbell" heten, en dus een look-a-like zijn

Uiteraard is 't allemaal grote onzin (je moet wel gek zijn om 't te geloven imho), maar volgens mij zijn al die aanwijzingen niet puur toevallig.
    Ik denk eerder, (zoals Xlarge al zei) dat ze een beetje de draak staken met de geruchten die destijds de ronde deden. Van een beetje ironie zijn de Fab Four nooit vies geweest.
    pi_18280427
    Nog een paar aanwijzingen:

-White Album:
    Als je "I'm So Tired" achterstevoren draait zou je "Paul's dead man, miss him" moeten horen..

-Abbey Road:

Op deze hoes zouden de kleding van the Beatles verdacht zijn.
    Lennon gaat voorop, gekleed als priester, gevolgd door Ringo als kistdrager of iets dergelijks.
    Daarna Paul op blote voeten (zoals een lijk dus), met een sigaret in de rechtse hand (terwijl hij links is ),
    en daarna Harrison, gekleed als lijkgraver

Ook zouden er bij deze plaat nog wat aanwijzingen in de lyrics zitten.

Ach, ik heb er nog tientallen anderen gelezen, sommige zijn erg ver gezocht, maar er zitten d'r ook een paar tussen die best wel eens met opzet zouden kunnen zijn bedacht.
    pi_18280468
    was John lennon ook niet dood?
    pi_18280514
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 18:06 schreef artic-bill het volgende:
    nee da's ook niet waar , da's ook een publiciteitsstunt
    pi_18280901
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 18:06 schreef artic-bill het volgende:
    Ben je mal, die zit nu op een onbewoond eiland met Elvis en 2Pac

Tevens nog een goede site tegengekomen, alle Paul-is-Dead-feitjes keurig in alinea's, op 1 pagina Kun je weer een paar uurtje huiveren
    http://www.amuseyourself.(...)dead/paulisdead.html
    pi_18281382
    bestaan er eigenlijk ook foto's van hem VOOR 1966. Die zou je kunnen vergelijken met de dubbelganger William Campbell toch? Het lijkt mij niet dat die 2 totaal overeen zullen komen
    Pluk de dag voordat anderen van je plukken
    pi_18281917
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 18:55 schreef NB_TD het volgende:
    bestaan er eigenlijk ook foto's van hem VOOR 1966. Die zou je kunnen vergelijken met de dubbelganger William Campbell toch? Het lijkt mij niet dat die 2 totaal overeen zullen komen
    Ja, zoiets dacht ik ook al. In die oude clips en afbeeldingen kan ik hem niet terugherkennen in de "Paul Mccartney"van nu.
    pi_18282115

pi_18282251
    ok.hier is een plaatje van voor het ongeluk, misschien kunnen we nog goede faceshots na het ongeluk vinden!

Pluk de dag voordat anderen van je plukken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')