abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:40:36 #1
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280021
Ik was overlaatst op een feest (10 days off) en volgens mij is er iets in mn drinken gegooid.. Ik kreeg op een gegeven moment iets te drinken aangeboden van iemand.. (wat k normaal nooit aan zou pakken..) maar ik stond naast diegene toen hij het bestelde dus ik dacht dat t wel te vertrouwen zou zijn.. achteraf niet zo slim.. want ik weet dus helemaal niks meer van die avond..
het stomme is dat ik die avond ook nog eens iedereen kwijt was waarmee ik mee was, en dat zij dus ook niet kunnen vertellen wat ik allemaal uitgevoerd heb.. Ze vertelden me wel dat toen ik ze later op de avond terug gevonden heb, ik naast hen ben gaan zitten (ze zaten ergens op de grond) en dat ik direct in slaap gevallen ben.. komt iemand dit bekend voor?? En weet toevallig iemand of dit GHB kan zijn geweest??? Ik baal er echt super van dat ik niks meer weet van die avond.. wie weet wat ik allemaal gedaan heb!
I'll Try Being Smarter If You Try Being Nicer :)
pi_12280065
Dat zal wel GHB geweest zijn, ja.
Da's goeie shit. .

Ben maar blij dat je er geen alcohol bij gedronken hebt, anders had je deze vraag nuj niet meer kunnen stellen.

Wie?
pi_12280099
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:40 schreef -eXtAsE- het volgende:
Ik was overlaatst op een feest (10 days off) en volgens mij is er iets in mn drinken gegooid.. Ik kreeg op een gegeven moment iets te drinken aangeboden van iemand.. (wat k normaal nooit aan zou pakken..) maar ik stond naast diegene toen hij het bestelde dus ik dacht dat t wel te vertrouwen zou zijn.. achteraf niet zo slim.. want ik weet dus helemaal niks meer van die avond..
het stomme is dat ik die avond ook nog eens iedereen kwijt was waarmee ik mee was, en dat zij dus ook niet kunnen vertellen wat ik allemaal uitgevoerd heb.. Ze vertelden me wel dat toen ik ze later op de avond terug gevonden heb, ik naast hen ben gaan zitten (ze zaten ergens op de grond) en dat ik direct in slaap gevallen ben.. komt iemand dit bekend voor?? En weet toevallig iemand of dit GHB kan zijn geweest??? Ik baal er echt super van dat ik niks meer weet van die avond.. wie weet wat ik allemaal gedaan heb!
GHB is toch dat narcosemiddel voor paarden dus dat je snel in slaap bent gevallen is niet zo heel erg vreemd (al schint dat wel gevaarlijk te zijn) maarja verde kan er weinig aangedaan worden dat je niks meer weet natuurlijk
Even a broken clock is right twice a day.
pi_12280109
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:40 schreef -eXtAsE- het volgende:
das behoorlijk kut
wie zou dit gedaan kunnen hebben
kun je het gezicht nog herkennen van de aanbieder ?
  Redactie Games donderdag 7 augustus 2003 @ 14:45:45 #5
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_12280133
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:42 schreef U-lerZzZ het volgende:
Dat zal wel GHB geweest zijn, ja.
Da's goeie shit. .

Ben maar blij dat je er geen alcohol bij gedronken hebt, anders had je deze vraag nuj niet meer kunnen stellen.

Lekker klaar mee:)
Zou maar effe wat testjes gaan doen bij de GG&GD
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:45:57 #6
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280136
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:44 schreef Ichi het volgende:

[..]

das behoorlijk kut
wie zou dit gedaan kunnen hebben
kun je het gezicht nog herkennen van de aanbieder ?

Zou het echtniet meer weten.. zou hem niet meer kunnen herkennen dat weet ik wel.. zou er denk ik toch vrij weinig aan hebben.. is op een feest gebeurd he.. en wanneer zie je die mensen nog eens terug..
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:46:32 #7
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12280146
Fuck zie je wel, toch de glazen verwisseld...
zzz
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:46:33 #8
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280147
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:45 schreef Fathom het volgende:

[..]

Lekker klaar mee:)
Zou maar effe wat testjes gaan doen bij de GG&GD

GG&GD?? wat is dat???
pi_12280166
GHB heeft een dusdanig blaartrekkende zoute smaak dat je het bijna niet kan missen als het in je drinken zit.

tenzij je al lichtelijk van de wereld was, of zat het in een of ander smerig mixdrankje?

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:49:04 #10
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280199
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:47 schreef extreme het volgende:
GHB heeft een dusdanig blaartrekkende zoute smaak dat je het bijna niet kan missen als het in je drinken zit.

tenzij je al lichtelijk van de wereld was, of zat het in een of ander smerig mixdrankje?

Ik had al redelijk wat bier op? daarna niet echt veel meer gedronken eigleijk.. Ik kreeg bier van die gast..? maar als ik dat hierboven allemaal lees kan het dan bijna geen GHB zijn geweest???
pi_12280204
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:46 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

GG&GD?? wat is dat???

nu weet ik het zeker, het was GHB
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:49:48 #12
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_12280215
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:47 schreef extreme het volgende:

klinkt als BreEzaH praat
Signature
pi_12280217
Ik snap echt niet waarom mensen het leuk vinden om andere mensen GHB binnen te laten krijgen op deze manier..
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:51:22 #14
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280244
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Hoezo?? is dat zo'n stomme vraag dan?? Heb niet zoveel verstand van die dingen hoor...
pi_12280246
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

Ik had al redelijk wat bier op? daarna niet echt veel meer gedronken eigleijk.. Ik kreeg bier van die gast..? maar als ik dat hierboven allemaal lees kan het dan bijna geen GHB zijn geweest???

GHB in bier proef je sowieso. Het kan ook MDMA zijn geweest, maar dan vind ik het knap dat je in slaap gevallen bent. .
Wie?
pi_12280247
kon je nog wel normaal lopen
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:52:12 #17
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280256
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:51 schreef Byte_Me het volgende:
kon je nog wel normaal lopen
DÁT weet ik niet eens meer
pi_12280260
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat niet proeft in bier, als je aan de rode wodka redd bull had gezeten okee, maar in bier kan je het niet missen imho.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_12280276
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef rishi120 het volgende:

[..]

klinkt als BreEzaH praat

anders ga je ff iemand anders vervelen.
pi_12280286
Na die avond heb je ook maar meteen deze username op Fok! aangemaakt?
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:53:51 #21
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280297
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:52 schreef extreme het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat niet proeft in bier, als je aan de rode wodka redd bull had gezeten okee, maar in bier kan je het niet missen imho.

Ok.. GHB kan dus niet...? Iemand enig idee wat het wel geweest kan zijn dan???? O,ja vergeten te vermelden: ik moest toen ik thuis kwam behoorlijk
pi_12280302
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:51 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

GHB in bier proef je sowieso. Het kan ook MDMA zijn geweest, maar dan vind ik het knap dat je in slaap gevallen bent. .

rofl, van mdma kan je niet in slaap vallen.

Met een stevige dosis GHB leggen ze ook olifanten plat. De goede dosis zit vlakbij de overdosis, je hebt dus buitengewoon veel geluk gehad want van de goede dosis ga je niet slapen, maar krijg je een slomotion gevoel.

Lambo of Rekt
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:54:30 #23
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_12280310
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:52 schreef extreme het volgende:

[..]

Dude, ze was al zat....
Signature
pi_12280327
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:53 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

Ok.. GHB kan dus niet...? Iemand enig idee wat het wel geweest kan zijn dan???? O,ja vergeten te vermelden: ik moest toen ik thuis kwam behoorlijk

rohypnol maybe?
pi_12280329
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:53 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

GHB kan wel, de verhouding Cola/GHB hoef je niet te proeven, er zit een 50/1 verhouding in het glas. 99% COLA dus.
Lambo of Rekt
pi_12280343
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

rofl, van mdma kan je niet in slaap vallen.

Juist wel.
pi_12280353
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

GHB kan wel, de verhouding Cola/GHB hoef je niet te proeven, er zit een 50/1 verhouding in het glas. 99% COLA dus.

Bier.
Wie?
pi_12280355
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:56 schreef Conflict het volgende:

[..]

Juist wel.

rofl, ik heb een keer geprobeerd te slapen met een dosis mdma, 5 uur later lag ik daadwerkelijk te slapen.
Lambo of Rekt
pi_12280357
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:51 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

Hoezo?? is dat zo'n stomme vraag dan?? Heb niet zoveel verstand van die dingen hoor...

maakt niet uit....maar goed, de dingen die hier gezegd worden kloppen wel, GHB proef je zeker in cola, bier, 7up.... Mixjes geen idee, nooit gedaan. Misschien was het mdma, of mdma kristal.
pi_12280359
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:56 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Bier.

Zelfde verhaal.
Lambo of Rekt
  donderdag 7 augustus 2003 @ 14:56:50 #31
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_12280360
Voelde je niet uitgewoond ofzo?
Signature
pi_12280426
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:56 schreef rishi120 het volgende:
Voelde je niet uitgewoond ofzo?
ik hoor net dat je ergens anders verwacht word.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:03:53 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12280510
1) hoeveel heb je gedronken, en wat allemaal?
2) Had je gegeten voor je ging drinken?
3) had je wat gerookt, geslikt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:05:47 #34
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12280554
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
1) hoeveel heb je gedronken, en wat allemaal?
2) Had je gegeten voor je ging drinken?
Nee was niet gewoon zat.. ik weet namelijk altijd precies wanneer ik moet stoppen.. daarom vind ik het ook zo kut..
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:06:50 #35
45206 Pietverdriet
pi_12280575
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:05 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

Nee was niet gewoon zat.. ik weet namelijk altijd precies wanneer ik moet stoppen.. daarom vind ik het ook zo kut..

dus je hebt flink zitten zuipen met deze hitte, op een feest waar het warm is
pi_12280576
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:56 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zelfde verhaal.

*kuch*bullshit*kuch*

tenzij je echt van de wereld bent proef je dat in je bier.

een opgeloste temazepam of aanverwant slaapmiddel proef je trouwens niet.

pi_12280620
je moet je even op soa's/aids laten testen bij de huisarts......
geen gezeik
pi_12280627
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:06 schreef extreme het volgende:

[..]

*kuch*bullshit*kuch*

tenzij je echt van de wereld bent proef je dat in je bier.

een opgeloste temazepam of aanverwant slaapmiddel proef je trouwens niet.

ROFL.

GHB smaakt hetzelfde, dat als je je (natte) vinger in een pot zout doet, en daarna in je mond. Er gaat 1 capsule in een bierglas van een halve liter of 0,33 liter. Dat proef je ECHT niet hoor.

Ik weet niet wat voor biertjes jullie daar hebben, 0,2

Lambo of Rekt
pi_12280676
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

ROFL.

GHB smaakt hetzelfde, dat als je je (natte) vinger in een pot zout doet, en daarna in je mond. Er gaat 1 capsule in een bierglas van een halve liter of 0,33 liter. Dat proef je ECHT niet hoor.

misschien doen we er wat meer GHB in
pi_12280808
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:11 schreef extreme het volgende:

[..]

misschien doen we er wat meer GHB in

Zie me vorige posts..
Goede dosis ligt vlakbij overdosis.

rofl, wees er maar trots op dan

Lambo of Rekt
pi_12280830
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zie me vorige posts..

sarcasme is jou vreemd? kneus..
geen gezeik
pi_12280836
GHB "proef" je wel....

Het laat een iets vettig gevoel in je mond achter, het is minimaal, maar als je het eenmaal herkent dan herken je het altijd.

Wij hebben eens de proef op de som genomen, ik zei tegen mijn man dat het hem niet ging lukken mij stiekum GHB te geven(met de uitdaging erbij, probeer het maar), een paar dagen later heeft hij het geprobeert(in cola) en idd ik had het gelijk door.

3 weken later heeft het nogmaals geprobeert in limonade, ook dat had ik gelijk door.

Stiekum GHB in iemand drankje doen is waanzinnig, dat is echt een klote streek eerste klas, kan zeeeeeeeeeeeeer gevaarlijk zijn in combi met drank.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_12280897
quote:

[..]

Zie me vorige posts..

ik hoef van een kleuter met de nick 'XTC' geen toelichting over drugsgebruik,
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:20 schreef erodome het volgende:
GHB "proef" je wel....

Het laat een iets vettig gevoel in je mond achter, het is minimaal, maar als je het eenmaal herkent dan herken je het altijd.

Wij hebben eens de proef op de som genomen, ik zei tegen mijn man dat het hem niet ging lukken mij stiekum GHB te geven(met de uitdaging erbij, probeer het maar), een paar dagen later heeft hij het geprobeert(in cola) en idd ik had het gelijk door.

3 weken later heeft het nogmaals geprobeert in limonade, ook dat had ik gelijk door.

Stiekum GHB in iemand drankje doen is waanzinnig, dat is echt een klote streek eerste klas, kan zeeeeeeeeeeeeer gevaarlijk zijn in combi met drank.

wat zij zegt dus.
pi_12280932
quote:

[..]

Zie me vorige posts..

Een goede dip (geen OD) proef je ook écht wel bij een 0.3l glas Fanta.
Wie?
pi_12281013
Welke achtelijke gek doet er nu zelf GHB in bier zeg, of in alcohol mixjes???????

Mensen mensen toch, jullie weten toch wel dat de combi GHB/drank erg gevaarlijk kan zijn?

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:31:04 #46
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_12281040
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:59 schreef extreme het volgende:

[..]

ik hoor net dat je ergens anders verwacht word.

Ja hallow,

Het klinkt lullig wat ik vraag, maar het gaat toch om haar eigen bestwil??? Ze weet alleen nog dat ze bij haar vrienden in elkaar kwakte en direct in slaap viel, ze weet dus nix meer.

Je weet toch niet wat er allemaal gebeurt is, zou ze niet gelijk een soa test ofzo moeten doen?

Als je sex hebt gehad dan voel je dat toch een beetje??
Dus als ik vraag of ze zich uitgewoond voelde vraag ik naar haar "nasmaak".... klonk mischien lullig, maar 't was goed bedoeld.
Je kan nooit voorzichtig genoeg wezen, ik zou zeggen neem contact op met de "Rutgers stichting" en laat je testen!

http://www.rutgersnissogroep.nl/

Signature
pi_12281046
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:20 schreef Schrikkie het volgende:

[..]

sarcasme is jou vreemd? kneus..

rofl, sorrie, n00b.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:25 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Een goede dip (geen OD) proef je ook écht wel bij een 0.3l glas Fanta.

Ik denk dat je het niet proeft. Je kan het wel proeven... als je er echt op gaat letten. Als je in een discotheek staat een biertje te drinken, merk je er geen hoer van.
Lambo of Rekt
pi_12281260
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

ROFL.

ik proefde het gewoon in me bier...
  Moderator donderdag 7 augustus 2003 @ 15:41:26 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_12281273
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

rofl, sorrie, n00b.
[..]

Ik denk dat je het niet proeft. Je kan het wel proeven... als je er echt op gaat letten. Als je in een discotheek staat een biertje te drinken, merk je er geen hoer van.

waarom denk je dat?

als ik een appelsap krijg voorgeschoteld merk ik echt wel dat het geen bier is hoor

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_12281308
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:29 schreef erodome het volgende:
Welke achtelijke gek doet er nu zelf GHB in bier zeg, of in alcohol mixjes???????

Mensen mensen toch, jullie weten toch wel dat de combi GHB/drank erg gevaarlijk kan zijn?

ik heb het vaak in me bier gedaan....half buisje soms 3 kwart....ging prima

[Dit bericht is gewijzigd door BobRooney op 07-08-2003 15:44]

pi_12281317
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

waarom denk je dat?

als ik een appelsap krijg voorgeschoteld merk ik echt wel dat het geen bier is hoor

Da's appels met peren vergelijken, 1 ml appelsap proef jij niet in je bier
Lambo of Rekt
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:43:33 #52
45206 Pietverdriet
pi_12281320
Wat een opwinding om niets
ze heeft gewoon te veel gezopen op een heet feest en dat is verkeerd gevallen,
pi_12281368
Toen ik bij de bowling werkte hadden ze een keer tabasco in mn cola gedaan, ik merkte het pas na ik het glas op had. Dat is wel een stukje feller als GHB. Na het glas stond ook me bek in de fik omdat je tabasco kunt vergelijken met sambal.
Lambo of Rekt
pi_12281524
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:46 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

GG&GD?? wat is dat???

Mag ik vragen hoe oud je bent?
pi_12281556
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:53 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent?

zie der profiel ... 1985.
Ik weet ook niet wat GG&GD is, schaam me er ook niet voor, ik weet weer dingen die anderen niet weten
Lambo of Rekt
pi_12281576
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Met een stevige dosis GHB leggen ze ook olifanten plat.

Dit fabeltje kennen we nou wel. GHB is een narcose middel. Dat gebruikten ze vroeger bij kinderen en niet bij olifanten.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 15:57:40 #57
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_12281659
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

zie der profiel ... 1985.
Ik weet ook niet wat GG&GD is, schaam me er ook niet voor, ik weet weer dingen die anderen niet weten

aargh kijk voor de gein ff met google wat GG&GD is, dat heeft nix met kennis te maken maar met algemene ontwikkeling.
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_12281665
Maar even ontopic. Ik moet zeggen dat het tegenwoordig wel mode is om te roepen dat je GHB in je drankje hebt gekregen. Als je niet ladderzat was dan neem ik aan dat je het wel gemerkt zou hebben. Van GHB kan je gaten krijgen in je geheugen maar volgens mij is het niet zo dat je helemaal niet door hebt dat de GHB gaat werken. Dus je zou toch wel iets gevoeld moeten hebben.

En je kan van wel meer dingen gaten in je geheugen krijgen. Als ik flink gedronken heb en ik slik xtc dan krijg ik ook gaten in mijn geheugen.

pi_12281719
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:57 schreef Joz het volgende:

[..]

aargh kijk voor de gein ff met google wat GG&GD is, dat heeft nix met kennis te maken maar met algemene ontwikkeling.

Waar staat DHCP voor. Vind ik ook algemene ontwikkeling, omdat ik in het vakgebied zit.
Lambo of Rekt
pi_12281821
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:00 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waar staat DHCP voor. Vind ik ook algemene ontwikkeling, omdat ik in het vakgebied zit.

jaja *steekt vinger op*

"The Dynamic Host Configuration Protocol"

geen gezeik
pi_12281873
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:04 schreef Schrikkie het volgende:

[..]

jaja *steekt vinger op*

"The Dynamic Host Configuration Protocol"

Is google zo traag?, 4 minuten
Lambo of Rekt
pi_12281978
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Is google zo traag?, 4 minuten

trage proxy
geen gezeik
pi_12282245
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:00 schreef EggsTC het volgende:

[..]

anders ga je ff off-topic.
pi_12282478
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:18 schreef extreme het volgende:

[..]

anders ga je ff off-topic.

Am i the first one?

FU

Lambo of Rekt
pi_12282539
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

98% in dat geval
En ja het kan GHB geweest zijn, het blijft populair
pi_12287288
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:43 schreef BobRooney het volgende:

[..]

ik heb het vaak in me bier gedaan....half buisje soms 3 kwart....ging prima

Tja dat het goed kan gaan betekend niet dat het niet gevaarlijk kan zijn.

De doden en mensen die in het ziekenhuis zijn beland na GHB gebruik komen stuk voor stuk(op een enkeling na die wel zo verschrikkelijk veel naar binnen hijst) door de combi met alcohol.

Wat ik niet begrijp, iedereen heeft het over gaten in het geheugen/ black out krijgen en dat soort gedoe, ik heb GHB gebruikt en soms best flink op een avond, ik heb nog nooit ergens last van gehad, niet van in slaap vallen, geen gaten in het geheugen.

Waar komt dat dan vandaan????
Waarom heb ik dit nog nooit gezien bij iedereen die ik GHB heb zien gebruiken en hoor je het wel alsof het veel voor komt?

pi_12287380
Waar staat GHB voor? Of LSD? Of PCP? Weet ik ook allemaal niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 augustus 2003 @ 22:36:30 #68
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12289712
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar staat GHB voor? Of LSD? Of PCP? Weet ik ook allemaal niet
GHB - gamma hydroxy butyrate
LSD - lysergic acid diethylamide
PCP - Phencyclidine

Wat is Google toch handig he?

pi_12295129
laat ook maar .
pi_12295185
quote:
-eXtAsE-
Can't Get Enough..
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
pi_12295327
had je de volgende dag aarspijn?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 05:38:39 #72
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12295427
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 03:21 schreef schatje het volgende:
laat ook maar .
post-opkrikker !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 06:08:34 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12295452
Zou BHFH mijn advies uitgeprobeerd hebben?

BHFH: de oplossing als al het andere niet werkt!

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12296740
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:56 schreef Conflict het volgende:

[..]

Juist wel.

Wou ik ook maar even zeggen, ik kan prima slapen met MDMA op
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_12298295
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:42 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

Wou ik ook maar even zeggen, ik kan prima slapen met MDMA op

Ik dus niet, mijn man wel weer, maar die slaapt nog als er een bom naast hem afgaat....

Xtc of MDMA(bommetje) op dat betekend voor mij een slapeloze nacht, wat niet geeft zolang je de roes nog een beetje hebt, dan lig je gewoon heerlijk relaxed te zijn, maar als het eenmaal echt uitgewerkt is wil ik niets liever als slapen en dat lukt dan niet tot het tijd is om op te staan

pi_12298473
Wie gaat er nou slapen met MDMA op, dan verspil je het effect
Lambo of Rekt
pi_12298728
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:20 schreef EggsTC het volgende:
Wie gaat er nou slapen met MDMA op, dan verspil je het effect
Tja, als je al de hele nacht aan de gang bent, het is alweer licht geworden dan word het tijd om toch nog een beetje te gaan slapen....

Van de hele nacht bezig zijn met kleppen en sex word je op ten duur wel moe

pi_12298930
GHB had je gemerkt, zelfs wanneer het vermengd is met iets dat de smaak goed dekt zal je het merken om de doodsimpele reden dat GHB zwaarder is dan water en dus naar de bodem zakt.
De laatste slok is dan echt gruwelijk zoutig.

GHB is verder ook niet gevaarlijk, is helemaal non-toxisch.
Het ergste wat kan gebeuren is dat je in slaap valt voor 3 a 4 uur waarna je helder en uitgeslapen wakker word, daarom raad ik iedereen af om dit buitenshuis te nemen tenzij je er heel veel ervaring mee hebt.

Ik weet dat er doden zijn gevallen die zgn gestorven zijn aan GHB maar bij nader onderzoek kom je er al gauw achter dat bij die slachtoffers meer in het spel was (hitte, alcohol, anti-depresiva en kalmeringsmiddelen, coke, oververhiting etc).

Waarom je in slaap bent gevallen kan ik niet 100% zeker zeggen omdat ik niet genoeg info heb, maar naar mijn mening speelde andere factoren parte.
Ik denk vooral aan uitputting door warme en vocht verlies.
Heb het zelf ook al eens gehad dat ik door warmte, uitputting en een jointje (en ik ben heel wat gewend qua joints) al helemaal fout ging en amper nog overeind kon blijven.
Laat staan als je alcohol hebt gedronken, daar wordt je ook zeer wazig van als dat ook nog eens hand in hand gaat met de hoge temperaturen van de laatste tijd.

GHB is trouwens een lichaam eigen stof, is nooit ontwikkeld als een dieren nacose middel (da's Ketamine) en is eigenlijk zelfs heel gezond.
Voor date-rape is het ongeschikt, alhoewel sommige mensen dit niet weten en dus toch eens stiekum proberen.
Het zal dus vast wel voorgekomen zijn dat een of andere lul dit in een drankje heeft gestopt. (die lui moeten IMO zwaardere straffen krijgen dan een drugsdealer).
De uitwerking van GHB is trouwens niet eens geschikt voor dit doel, om verschillende redenen (die ik nu even niet noem omdat anders deze post veel te lang wordt, maar zou iemand het willen weten dan hoor ik het wel).
GHB krijgt vaak de schuld van date-rape terwijl eigenlijk Rohipnol in het spel was.

Als iemand daadwerkelijk de waarheid wil weten achter GHB dan kan ik Dr. Ward Dean's boek "GHB - The natural mood enhancer" eens aanraden (ISBN 0-9627418-6-8).
Dit zeer interessante boek zal alle broodjes aap op duidelijke en wetenschappelijk onderbouwde manier ontkrachten en uitlegt waarom het in de illegaliteit is gedreven en waarom het zo gedemoniseerd is geworden.
Tevens blijkt uit dit boek dat er heel wat doctoren zijn die GHB juist enorm aanmoedigen als medicijn en voedingssuplement.
Op de kaft zit dat ook een grote rode sticker met daarop "This is the book that the FDA & DEA do not want you to read".

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 11:49]

We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
pi_12298969
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:
-heel verhaal-
Kijk, daar hebben we nu iets aan. .
Wie?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 11:52:26 #80
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12299114
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:
*knip!*
Goed verhaal. Heb je dat allemaal uit dat ene boek?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_12299184
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:52 schreef Boomrups het volgende:

[..]

Goed verhaal. Heb je dat allemaal uit dat ene boek?

Onderandere.
Ik ben zo'n 2 jaar geleden met GHB in aanraking gekomen en heb er sindsdien veel onderzoek naar gedaan.
Kon aanvankelijk niet geloven dat zoiets dat zo lekker werkt ook nog eens zeer gezond voor je kan zijn.
Maar na een aardige studie van het onderwerp kom ik tot de conclusie dat het daadwerkelijk een gezond en veilig middel is om te nemen.
Als ik de voordelen van GHB zou opnoemen kan ik makelijk enkele pagina's vullen.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:10:32 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12299516
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:55 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Onderandere.
Ik ben zo'n 2 jaar geleden met GHB in aanraking gekomen en heb er sindsdien veel onderzoek naar gedaan.
Kon aanvankelijk niet geloven dat zoiets dat zo lekker werkt ook nog eens zeer gezond voor je kan zijn.
Maar na een aardige studie van het onderwerp kom ik tot de conclusie dat het daadwerkelijk een gezond en veilig middel is om te nemen.
Als ik de voordelen van GHB zou opnoemen kan ik makelijk enkele pagina's vullen.

gelukkig ken je ook de lange termijn effecten van veelvuldig gebruik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 12:21:42 #83
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_12299719
ben ik nu gek of is dat ghb niet "the rape drug"...
hoe kanje daar zo lovend over zijn..

wat ik me helemaal afvraag is hoe je aan dat soort spul komt

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_12299777
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:10 schreef Re het volgende:

[..]

gelukkig ken je ook de lange termijn effecten van veelvuldig gebruik

De lange termijn effecten zijn ook zeer positief, ik ben er emotioneel en fysiek een sterker en gezonder mens van geworden.
Dr Laborit (Universiteit Metz in Frankrijk) beweert zelfs dat je langer leeft met GHB dan zonder.
Het heeft nogal een positief effect op het immuunsysteem en heeft een goede antioxiderende werking, verlaagt cholesterol, bevorderd afgave van natuurlijke groeihormonen, is een directe precursor van het aminozuur GABA, heeft een positieve werking op de dopamine huishouding, het is de enige echte anti-depresieva, het enige medicijn tegen Narcolepsie, werkt tegen de symtomen van Parkinson, kan hersen letsel voorkomen etc etc etc.

Het wordt zelfs bij bevallingen gebruikt om de moeder het wat gemakkelijker te maken (pijn stillend, spanning remend, bevorderd het openen van de cervix etc).
In het geval dat de navelstreng om de nek van de baby gedraait is kan het zelfs voorkomen dat er hersenbeschadiging optreed door gebrek aan zuurstof omdat het extra zuurstof naar de vitale organen (o.a. de hersenen) brengt.

Het verslavings gevaar is zelfs te verwaarlozen.
Lichamelijke verslaving is er niet en mentale verslaving is zeer gering (afhankelijk van de persoon).
Zelf heb ik meegemaakt dat na maandenlang dagelijks gebruik (alleen 's avonds) de GHB op was.
Ik miste het absoluut niet en had geen last van slaap problemen.

pi_12300615
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:21 schreef ds_polleke het volgende:
ben ik nu gek of is dat ghb niet "the rape drug"...
hoe kanje daar zo lovend over zijn..

Nee je bent niet gek, GHB is inderdaad niet de gedoodverfde Date-rape drug.
Hoe kan ik er zo lovend over zijn?
Omdat ik het onderwerp GHB uitvoerig bestudeerd heb en er al meer dan twee jaar gebruik van maak.
Laat je aub niet misleiden door alle valse berichten in de media.
De media weet zelf helemaal niet waar het over praat, is meestal niet meer dan sensatie zucht.

Hoe je er aan komt?
Vraag maar eens goed rond bij vrienden en bekenden, vroeg of laat kom je het vanzelf wel tegen.
Laat je van te voren wel goed informeren want er zitten wel een paar regeltjes aan verbonden.
Je moet oppassen met de dosering en je mag absoluut niet combineren met alcohol en andere kalmeringsmiddelen (versterkt de werking).
Maar dan nog, het ergste wat kan gebeuren zelfs al neem je teveel is dat je als een blok in slaap valt en fris als een hoentje wakker wordt na een paar uur.
Het enige echte gevaar is dat je misselijk zou kunnen worden terwijl je in een heel diepe slaap ligt en dus moet overgeven zonder dat je wakker wordt.
Dan kan je stikken in je eigen spuugh.
Da's meestal wat er gebeurt als je combineert met alcohol e.d.
Alcohol versterkt de toch al sterke slaap en veroorzaakt de misselijkheid.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:27:33 #86
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12301122
Oke dus als ik dit combineer met jointjes, dan ga ik gegarandeerd out ? Ik zat er net half aan te denken om het eens (beperkt) te proberen, maar dan wel tijdens uitgaan. Drank interesseerd me weinig, maar blowen vind ik in de regel heerlijk als ik iets gebruik (normaal al trouwens).
Meer iets voor thuis dus als ik het goed begrijp.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12306047
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 05:38 schreef elcastel het volgende:

[..]

post-opkrikker !

Ik heb er al genoeg hoor.
pi_12306083
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:21 schreef ds_polleke het volgende:

Is ook heel makkelijk om zelf te maken, o.a. gootsteenontstopper van de Kruidvat en inktverwijderaar.
pi_12306789
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:27 schreef elcastel het volgende:
Oke dus als ik dit combineer met jointjes, dan ga ik gegarandeerd out ? Ik zat er net half aan te denken om het eens (beperkt) te proberen, maar dan wel tijdens uitgaan. Drank interesseerd me weinig, maar blowen vind ik in de regel heerlijk als ik iets gebruik (normaal al trouwens).
Meer iets voor thuis dus als ik het goed begrijp.
Je gaat niet per definitie out als je erbij blowt.
Ikzelf blow er ook bij en vind het een lekkere combo.
Maar houd er wel rekening mee dat het effect van de gamma wel behoorlijk versterkt gaat worden en de kans dat je in slaap valt weldegelijk toeneemt.
Neem eerst maar eens een halve dosering en als je denkt amper iets te voelen steek je een jointje op.
Binnen een paar halen is het effect al even sterk als wanneer je alleen een normale dosering GHB neemt.

Voor iemand die er pas mee begint raad ik altijd aan zoiets thuis te doen.
Je kan in het begin helemaal niet bevatten hoe weinig extra al genoeg is om als een blok in slaap te vallen.
Dit leer je maar op een manier, door vallen en opstaan.

Vergeet ook niet dat als je denkt dat het uitgewerkt is er nog steeds kleine hoeveelheden in je lichaam zit.
Als je dan weer een volle dosering neemt kan je ook vrij snel in slaap vallen.
De clue is 'rustig aan, neem liever te weinig dan te veel'.

Maar dan nog, als je thuis bent kan je niets overkomen.
Slaap lekker je roes uit en je zult zien dat je 3 a 4 uur later wakker wordt en super lekker uitgeslapen bent.

oh... nog een tip.
Als je merkt dat je slaperig begint te worden geen sigaretten of joints meer roken.
Want je valt geheid in slaap met die peuk in je handen, met alle nare gevolgen van dien!

Enjoy!

pi_12307106
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:10 schreef schatje het volgende:

[..]

Is ook heel makkelijk om zelf te maken, o.a. gootsteenontstopper van de Kruidvat en inktverwijderaar.

Is i.d.d. heel gemakkelijk te maken.
Maar neem niet zomaar inktverwijderaar (Gammabutyrolacetone) en gootsteen ontstopper (Natrium Hydroxyde / Kalium Hydroxyde) want die zijn niet zo zuiver als het spul dat in laboratoria wordt gebruikt.
Tevens zouden er ook andere schadelijke spullen in kunnen zitten (vooral in het geval van de gootsteen ontstopper).
Tevens moet je ook gedistileerd water hebben en moet je de Ph kunnen meten en reguleren.

Let ook op dat de reactie plaatsvind in een glazen pot/pan van Pyrex glas (of Borosilicaat glas o.i.d.).
Doe dit never of te nimmer nooit niet in een aluminium of stalen pan!!!!
Ook niet in gewoon glas want die kan de hoge temperatuur (265 graden C) van de reactie niet aan en zal barsten.
Let ook op dat de NaOH vollegdig is opgelost, is dat niet het geval dan zou het goedje wel eens heel erg slecht kunnen zijn voor je ingewanden.

Lieve mensjes begin hier absoluut niet aan tenzij je weet waar je mee bezig bent want je kan jezelf, en anderen, lelijk bezeren!
Van alle dope is deze bij verre weg het makelijkste om te maken, maar enige basic chemie kennis is wel vereist!

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 18:12]

vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:06:33 #91
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12307223
Maar als dit zo'n wondergoedje is, waarom is dat dan niet algemeen bekend? Waarom is er niet een fabrikant die het op de markt brengt en er veel geld mee verdiend?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_12307495
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:06 schreef Boomrups het volgende:
Maar als dit zo'n wondergoedje is, waarom is dat dan niet algemeen bekend? Waarom is er niet een fabrikant die het op de markt brengt en er veel geld mee verdiend?
Heel simpel.
GHB is een lichaams eigen stof.
Iets dat van nature voorkomt zoals water of zuurstof kan je geen pattent op aanvragen.
D.w.z. dat iedere jan-lul GHB kan maken en verkopen.
Dit is niet een positie waar pharmaceutische bedrijven in geinteresseerd zijn.
Deze bedrijven verkopen liever 'medicijnen' zoals paroxetine dat heel erg duur is, waar ze een patent op kunnen krijgen en veel aan kunnen verdienen.
Tevens is de productieprijs van GHB zo laag dat het winst percentage niet interessant is.

In de VS heeft het bedrijf Johnson & Johnson b.v. het patent op Tylenol (pijnstiller dat 'over the counter' te koop is).
Maar in een jaar is het al eens voorgekomen dat meer dan 400 mensen als direct gevolg van Tylenol zijn overleden.
Toen eenmaal een FDA hearing kwam ging het bedrijf de beste advocaten inzetten om zijn investering te beschermen en Tylonol legaal te houden.
Dit is ze nog gelukt ook.
Zou dat zelfde bedrijf patent op GHB hebben dan was het nu ook nog legaal.

Met het goedje L-tryptofaan is hetzelfde gebeurt in de VS.
Een Japans bedrijf heeft ooit eens L-Tryptofaan gemaakt van genetisch gemanipuleerde bacterien waardoor het goedje giftig werd en mensen er aan stierven.
Binnen de kortste keer werd L-Tryptofaan illegaal terwijl alle andere bedrijven gewoon goede L-typtofaan produceerden.
L-Tryptofaan is, net als GHB, een lichaams eigen stof en kan geen patent op worden aangevraagd.
Was dat niet het geval dan zouden die pharmaceutische bedrijven L-Tryptofaan ook wel verdedigd hebben voor de rechtbank.
Ondanks dat nu bekend is dat alleen deze ene fabrikant een fout heeft gemaakt in de fabrikage is de legale status, van voedingssuplement, nooit herfsteld door de FDA omdat binnen de zakelijke wereld er geen haan naar kraait.

Er zijn overigens wel enkele doctoren die bewust zijn van de positieve kant van GHB, maar die zijn helaas in de minderheid.
Hier in Europa is GHB trouwens wel verkocht geworden als medicijn.
Vooral in Frankrijk, Spanje en Italie.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 00:15]

vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:34:01 #93
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12307657
Ghb proef je niet als het goed is gemengd, het is trouwens gevaarlijk als de persoon die er wat ingooit niet weet hoeveel die erin moet gooien
het sowieso niet zo aardig als iemand dat doet, maar als die er teveel ingooit kun je in een coma raken

Ghb is volgens de politie een 'rape drug' , maar mijn ervaring is dat het vaak wordt gebruikt als 'een x iets anders dan xtc'.

* Tiemie heeft nog nooit ghb gehad,maar dat komt omdat ik heb gezien wat de gevolgen zijn. in een discotheek moest een jongen per ambulance worden afgevoerd voor dit geintje .

GHB zuigt dus en mensen die dit expres in andermans glas gooien moeten ze opsluiten

vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:54:15 #94
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12308004
Eng idee, dat je dit dus zo makkelijk zelf kan maken op zo'n foute manier, klinkt mij in de oren als een tijdbom.
De vraagtekens over GHB zijn voor mij alleen maar groter geworden, niks voor mij dus voorlopig. Ik dacht dat het wel een oppepperwas, maar heb nu het idee dat het alleen een roesje is ....
Misschien maar eens wat meer over lezen dan, of gewoon laten liggen ofzo ....
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 19:00:46 #95
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12308108
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:54 schreef elcastel het volgende:
Eng idee, dat je dit dus zo makkelijk zelf kan maken op zo'n foute manier, klinkt mij in de oren als een tijdbom.
De vraagtekens over GHB zijn voor mij alleen maar groter geworden, niks voor mij dus voorlopig. Ik dacht dat het wel een oppepperwas, maar heb nu het idee dat het alleen een roesje is ....
Wat meer over lezen en dan beslissen of je het laat liggen of niet
pi_12308165
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:54 schreef elcastel het volgende:
Geloof me, het is niet zo maar een roesje.
Het voelt serieus lekker ontspannen en het kan zelfs oppepend werken (in geval van stress en spanning).
Plus het is ook nog eens gezond om te nemen.
Maar goed dat moet je voor de rest zelf weten.
Ik hoop in ieder geval dat je vroeg of laat een positieve ervaring op zal doen.

Wat het maken van GHB betreft, ik heb het hier over idioten die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Zelf heb ik nog nooit slechte GHB gehad.
Wel is me ooit eens zoutwater verkocht geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 19:18]

pi_12308177
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:00 schreef Boomrups het volgende:

[..]

Wat meer over lezen en dan beslissen of je het laat liggen of niet

Pas wel op want er zijn sites op internet die bewust des-informatie en leugens verspreiden.
pi_12308257
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:34 schreef Tiemie het volgende:
Ghb proef je niet als het goed is gemengd, het is trouwens gevaarlijk als de persoon die er wat ingooit niet weet hoeveel die erin moet gooien
het sowieso niet zo aardig als iemand dat doet, maar als die er teveel ingooit kun je in een coma raken

Ghb is volgens de politie een 'rape drug' , maar mijn ervaring is dat het vaak wordt gebruikt als 'een x iets anders dan xtc'.

* Tiemie heeft nog nooit ghb gehad,maar dat komt omdat ik heb gezien wat de gevolgen zijn. in een discotheek moest een jongen per ambulance worden afgevoerd voor dit geintje .

GHB zuigt dus en mensen die dit expres in andermans glas gooien moeten ze opsluiten

Coma's komen niet voor.
Zo iemand wordt altijd vanzelf weer wakker na 3 a 4 uur.
Dat ze in een disco de ambulance hebben gebeld kan ik me wel voorstellen.
Maar het is echt nergens voor nodig, 't is alleen maar om die gast af te voeren.
Vandaar dat ik ook zeer veel nadruk leg op het fijt dat zoiets nooit buitenshuis moet worden genomen.

Een jongen, die ik ken, is ooit in slaap gevallen waar zijn ouders bij waren.
Die mensen kregen hem ook niet wakker geschud (diepe slaap) en hebben de huisarts laten komen.
Deze arts heeft alle vitale levenstekens nagekeken en kwam tot de conclusie dat er niets aan de hand was.
Zijn diagnose was: GHB gebruik.
Zijn advies: gewoon laten uitslapen.

Op het punt van misbruik ben ik het helemaal eens met je.
Iemand die zoiets doet speelt met andermans leven want je weet nooit wat iemand anders al genomen heeft (alcohol etc) waarmee de combo gevaarlijk kan zijn.

pi_12308461
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:06 schreef Boomrups het volgende:
Trouwens... nog een leuke weetje.
Als GHB legaal zou zijn en de positieve werking algemeen geaccepteerd in de medische wereld dan zou dat ons en de verzekeringsmaatschappijen veel geld besparen omdat GHB vele malen goedkoper is dan de 'gewone' medicijnen.

Heeft iemand hier al eens een doosje Seroxat gehaald bij de apotheek en gezien wat dat kost?
Een zo'n doosje kost je dus fl 76,- (euro prijs weet ik niet).
Een maandvoorraad GHB capsules kost +- fl 5,-
Do the math!

pi_12310253
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:01 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Is i.d.d. heel gemakkelijk te maken.
Maar neem niet zomaar inktverwijderaar (Gammabutyrolacetone) en gootsteen ontstopper (Natrium Hydroxyde / Kalium Hydroxyde) want die zijn niet zo zuiver als het spul dat in laboratoria wordt gebruikt.
Tevens zouden er ook andere schadelijke spullen in kunnen zitten (vooral in het geval van de gootsteen ontstopper).
Tevens moet je ook gedistileerd water hebben en moet je de Ph kunnen meten en reguleren.

Let ook op dat de reactie plaatsvind in een glazen pot/pan van Pyrex glas (of Borosilicaat glas o.i.d.).
Doe dit never of te nimmer nooit niet in een aluminium of stalen pan!!!!

NaOH van de Kruidvat is 99,9% puur en een bepaald bedrijf hier in Nederland levert ook pure GBL aan particulieren.

Je moet de NaOH ook in de GBL laten oplossen en niet andersom.

pi_12310515
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:41 schreef schatje het volgende:

[..]

NaOH van de Kruidvat is 99,9% puur en een bepaald bedrijf hier in Nederland levert ook pure GBL aan particulieren.

Je moet de NaOH ook in de GBL laten oplossen en niet andersom.

Hmmm... dat wist ik niet, moet dan toch maar eens even naar het Kruidvat gaan.
In wat voor een vorm komt die NaOH, pelets, poeder?
Ken jij dat 'bedrijf in Nederland' toevallig of heb je daar een contact adresje van?

Wat ik bedoelde is dat niet alle gootsteenontstopper NaOH is, er zijn ook andere merken die andere middelen gebruiken.
Uiteraard moet de NaOH in de GBL oplossen... heb ik het dan verkeerd geschreven ergens

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 20:53]

pi_12310543
Dr_gonzo, m'n complimenten voor je heldere uiteenzettingen omtrent GHB. Dat verheldert zeker de zaken voor mij.
Is it washable?
pi_12310677
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:52 schreef Uncle_Sam het volgende:
Dr_gonzo, m'n complimenten voor je heldere uiteenzettingen omtrent GHB. Dat verheldert zeker de zaken voor mij.
No problem
pi_12311761
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:51 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Hmmm... dat wist ik niet, moet dan toch maar eens even naar het Kruidvat gaan.
In wat voor een vorm komt die NaOH, pelets, poeder?

Korrels.
quote:
Ken jij dat 'bedrijf in Nederland' toevallig of heb je daar een contact adresje van?
klik hier

Ik zie dat ze nu ook NaOH verkopen .

Mijn vent is zeer tevreden over dit bedrijf.Hij heeft daar al een paar keer 150ml GBL besteld en dat kostte iets van 17 euro inclusief verzendkosten.Je kan het bedrag ook gewoon overmaken, dus geen gedoe met credit card.

quote:
Uiteraard moet de NaOH in de GBL oplossen... heb ik het dan verkeerd geschreven ergens
Dat was slechts een toevoeging van mij.
pi_12311772
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:52 schreef Uncle_Sam het volgende:
Sluit ik me bij aan.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:49:29 #106
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12311808
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:47 schreef schatje het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.

Ik ook
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:58:41 #107
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12311997
Dr_Gonzo en schatje, waarom wordt deze drug wel zoveel in het uitgaansleven gebruikt ? Ik zal het nu zeker niet meer doen, maar ik heb wel eens overwogen om dit dus ook te doen (tijdens uitgaan). Waarom komen zoveel mensen daarvoor in de verleiding ? Ik snap het nut niet helemaal meer, het laatste wat ik kan gebruiken als ik een nacht doorhaal is ontspannen, of werkt het anders in combi met XTC of herbals ?
Overigens top topic trouwens, snap er een hoop meer van (feitelijk), over de uitwerking ben ik het spoor nu dus bijster.
pi_12312268
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:58 schreef elcastel het volgende:
Dr_Gonzo en schatje, waarom wordt deze drug wel zoveel in het uitgaansleven gebruikt ? Ik zal het nu zeker niet meer doen, maar ik heb wel eens overwogen om dit dus ook te doen (tijdens uitgaan). Waarom komen zoveel mensen daarvoor in de verleiding ? Ik snap het nut niet helemaal meer, het laatste wat ik kan gebruiken als ik een nacht doorhaal is ontspannen, of werkt het anders in combi met XTC of herbals ?
Overigens top topic trouwens, snap er een hoop meer van (feitelijk), over de uitwerking ben ik het spoor nu dus bijster.
GHB in combinatie met XTC is zo waanzinnig lekker en je wordt er ook behoorlijk geil van .
Ik neem meestal een halve pil en een buisje GHB, en daar heb ik genoeg aan voor een avond.
Met GHB krijg je wel snel de verleiding om meer te nemen, moet je natuurlijk voor waken.Ik pleur het meestal in Red Bull, proef je die vieze smaak niet zo.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:18:26 #109
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12312508
En blow je erbij ? Ik ben qua blowen heel wat gewent, ik ga trouwens heel veel blowen van XTC, dat is ook de reden waarom ik geen heil zie in GHB, zie ik dat goed ?
De reden dat ik het overweeg/overwoog is dat XTC mij een beetje in de steek heeft gelaten, zoals bij iedereen denk ik was de eerste keer de heftigste, het wende denk ik te snel bij mij, ik werd er niet fitter van in ieder geval (misschien ook door blowen), probleem van mij is dat ik dat niet tegenhou als ik XTC gebruik, dan wil ik blowen omdat ik dat wil, klaar.
ik heb tot nu toe trouwens maar maximaal 1 pil tegelijk genomen, ik weiger er meer te nemen.
Ik denk dat dit totaal niet gaat werken bij mij, al klinkt dat hele geile verhaal natuurlijk toppie. Misschien maar eens een vriendin zoeken die daar voor in is, hahah
pi_12312621
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:18 schreef elcastel het volgende:
En blow je erbij ? Ik ben qua blowen heel wat gewent, ik ga trouwens heel veel blowen van XTC, dat is ook de reden waarom ik geen heil zie in GHB, zie ik dat goed ?
De reden dat ik het overweeg/overwoog is dat XTC mij een beetje in de steek heeft gelaten, zoals bij iedereen denk ik was de eerste keer de heftigste, het wende denk ik te snel bij mij, ik werd er niet fitter van in ieder geval (misschien ook door blowen), probleem van mij is dat ik dat niet tegenhou als ik XTC gebruik, dan wil ik blowen omdat ik dat wil, klaar.
ik heb tot nu toe trouwens maar maximaal 1 pil tegelijk genomen, ik weiger er meer te nemen.
Ik denk dat dit totaal niet gaat werken bij mij, al klinkt dat hele geile verhaal natuurlijk toppie. Misschien maar eens een vriendin zoeken die daar voor in is, hahah

Ik blowde ook bij xtc, heerlijk, maakt het iets rustiger, kan je echt mega op spacen

GHB, tja duf werd ik er nooit van eigenlijk, maar als ik lol heb word ik nergens duf van, word ik alleen maar een stuiterbal.
Je word er verschrikkelijk geil van, grensen vervagen, daar moet je wel rekening mee houden(dat je niet de volgende dag denkt wat heb ik gedaan!!!!!!!!!!!!).

XTC in combi met GHB, in 1 woord geweldig!!!!!!!!!

pi_12312695
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:18 schreef elcastel het volgende:
GHB maakt de XTC zachter qua gevoel vind ik.Jij zal ook wel zoiets hebben, maar dan dus met blowen.Wat ik weer niet doe .
quote:

Bij twijfel niet doen .
pi_12312710
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:09 schreef schatje het volgende:

[..]

GHB in combinatie met XTC is zo waanzinnig lekker en je wordt er ook behoorlijk geil van .
Ik neem meestal een halve pil en een buisje GHB, en daar heb ik genoeg aan voor een avond.
Met GHB krijg je wel snel de verleiding om meer te nemen, moet je natuurlijk voor waken.Ik pleur het meestal in Red Bull, proef je die vieze smaak niet zo.

Nog zo'n leuk feit (hou je vast!).
Onderzoek heeft uitgewezen dat GHB dezelfde regionen van de hersenen stimuleren die ook gemoeid zijn bij het orgasme.
Resultaat.... ongelooflijke orgasmes!!!!
i.t.t. andere 'aphrodisiacs' (Yohimbe, viagra e.d.) heeft GHB inderdaad een erotiserende werking.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:27:16 #113
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12312721
En wat doet een grote blower daarmee ? Half buisje ? Kwart buisje ? Wat is een beetje een dosering (als kun je dit natuurlijk beter thuis uitproberen) ?
Ik wordt trouwens van XTC alleen al te geil voor woorden, hahaha.
pi_12312784
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:27 schreef elcastel het volgende:
En wat doet een grote blower daarmee ? Half buisje ? Kwart buisje ? Wat is een beetje een dosering (als kun je dit natuurlijk beter thuis uitproberen) ?
Kwart buisje lijkt me het beste om mee te beginnen.
pi_12312836
dus het is niet waar dat je als je teveel ghb hebt genomen je in coma kan raken? of lees ik nou verkeerd?
pi_12312841
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:30 schreef schatje het volgende:

[..]

Kwart buisje lijkt me het beste om mee te beginnen.

Je kan altijd na een tijd nog meer nemen, liever te weinig nemen als teveel.

Teveel spacen als je niet thuis bent is niet lekker, ga je je klote van voelen.

Als je het nog nooit gedaan hebt doe het dan eerst eens een keer thuis met wat goede vrienden om je heen.....

pi_12312860
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:58 schreef elcastel het volgende:
Waarom tijdens het uitgaan?
Waarschijnlijk omdat het een heel lekker gevoel kan geven en bij de perfecte dosering ook niet slaperig maakt.
Zeker wanneer je niet zo heel veel zin hebt om te gaan of je voelt je een beetje gestressed of gespannen... dan werkt GHB erg goed.
Helaas kunnen veel mensen niet de verantwoordelijkheid nemen en maken het te bont.

Wat combo's betreft XTC en GHB zijn een droom koppel
Ze werken zelfs symbiotisch en complimenteren erlkaars werking.
Zelfde geldt ook voor speed en/of paddo's in combinatie met GHB

pi_12312952
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:33 schreef sassa het volgende:
dus het is niet waar dat je als je teveel ghb hebt genomen je in coma kan raken? of lees ik nou verkeerd?
Klopt.
Het is een goed gedocumenteerd feit dat zgn. GHB slachtoffers na 3 a 4 uur gewoon wakker worden.
Je hebt dan zelfs geen kater, maar bent gewoon goed uitgeslapen en fris als een hoentje (fase 3, 4 en REM worden versterkt).

Van een coma wordt je niet wakker (niet op kort termein in ieder geval) en zijn is er minimale hersenactiviteit.
Soms zo weinig dat men niet zelfstandig kan ademhalen e.d.
Dit is bij GHB nooit het geval, alle vitale levestekenen blijven in orde.

pi_12312997
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:38 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Klopt.
Het is een goed gedocumenteerd feit dat zgn. GHB slachtoffers na 3 a 4 uur gewoon wakker worden.
Je hebt dan zelfs geen kater, maar bent gewoon goed uitgeslapen en fris als een hoentje (fase 3, 4 en REM worden versterkt).

Van een coma wordt je niet wakker (niet op kort termein in ieder geval) en zijn is er minimale hersenactiviteit.
Soms zo weinig dat men niet zelfstandig kan ademhalen e.d.
Dit is bij GHB nooit het geval, alle vitale levestekenen blijven in orde.

ja, dat 3 a 4 uurtjes slapen ken ik dus eigenlijk het enige wat met teveel ghb kan gebeuren is dat je als een blok in slaap valt en een paar uurtjes later weer wakker wordt? behalve dan wanneer je het gaat combineren met alcohol ofzo.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:42:40 #120
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12313012
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:34 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Waarom tijdens het uitgaan?
Waarschijnlijk omdat het een heel lekker gevoel kan geven en bij de perfecte dosering ook niet slaperig maakt.
Zeker wanneer je niet zo heel veel zin hebt om te gaan of je voelt je een beetje gestressed of gespannen... dan werkt GHB erg goed.
Helaas kunnen veel mensen niet de verantwoordelijkheid nemen en maken het te bont.

Wat combo's betreft XTC en GHB zijn een droom koppel
Ze werken zelfs symbiotisch en complimenteren erlkaars werking.
Zelfde geldt ook voor speed en/of paddo's in combinatie met GHB

Oftewel het is een perfecte opstarter ? Dat klinkt dan weer erg verleidelijk, ik beslis nog wel eens op het laatste moment of ik ga, soms heb ik moeite met opladen, daar zou dit dus prima bij werken ?
En werkt het vrij direct ? Pilletje kan bij mij vaak even duren, is dit met GHB ook zo ? En als ik het goed begrijp kun je het sneller omhoog halen door bijvoorbeeld een jointje te roken (net als XTC) ?
Werkt het lang (ook in beperkte hoeveelheid) ?
Sorry hoor, je bent even een perfecte vraagbaak en ik ben nogal eens nieuwsgierig.
pi_12313038
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:27 schreef elcastel het volgende:
Als je meer ervaring hebt weet je na een tijdje zelf wel hoeveel je van beiden kan hebben.
Maar voor iemand die er net aan begint raad ik altijd aan om te beginnen met een halve dosering.
Valt dat goed, dan kan je eventueel de helft van wat nog over is nemen, begint het af te zwakken dan kan je de rest nemen.

Wat blowen betreft.
Wacht bij 1/2 dosering tot je wat begint te voelen, rook dan een joint en kijk hoeveel het versterkt.
Daarna kan je evt. verder gaan met 1/4 doseringen.

pi_12313176
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:41 schreef sassa het volgende:

[..]

ja, dat 3 a 4 uurtjes slapen ken ik dus eigenlijk het enige wat met teveel ghb kan gebeuren is dat je als een blok in slaap valt en een paar uurtjes later weer wakker wordt? behalve dan wanneer je het gaat combineren met alcohol ofzo.

Met alcohol en andere kalmeringsmiddelen KAN het mis gaan... ik zeg niet dat het per definitie mis gaat.
Maar de invloed van zo'n combo is wel van dusdanig aard dat je het niet mag verwaarlozen!
De meest realistische gevaar ligt 'em in mijn opinie in het feit dat alcohol de diepe GHB slaap alleen nog maar dieper maakt en je niet wakker wordt in het geval dat je moet overgeven.
Je stikt dan in je eigen spuugh.

Zo lang je thuis omkiept van de slaap is er niets aan de hand.
Overkomt je dit tijdens het uitgaan dan ben je nog lang niet jarig.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:52:55 #123
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12313216
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

...
Wat blowen betreft.
Wacht bij 1/2 dosering tot je wat begint te voelen, rook dan een joint en kijk hoeveel het versterkt.
Daarna kan je evt. verder gaan met 1/4 doseringen.

Ik neem dit zeker mee, maar ik zeg erbij dat ik door XTC gebruik best wel dwangmatig ben qua blowen, dat vind ik heerlijk. Dit komt omdat ik eigenlijk een roker ben, maar 6 jaar geleden gestopt, als ik XTC gebruik, komt dat heel sterk naar boven. Het vervelende is dat het de fitheid eruit haalt, de wereld wordt er wel veel mooier van.
Volgens mij kan ik ook beter met een pilletje op gaan risken of een gesprek aangaan, dan dat ik ermee op stap ga, sta de hele avond te bouwen hahaha.

Ik kan er wel om denken hoor en zeker al zou ik GHB gebruiken, maar vroeg of laat ga ik aan de bak met blowen (het is niet ziekelijk, gewoon erg veel zin in, ik ben ook al uren zoet met tipjes bouwen, dus per saldo geen zorgen), ik denk dat ik hier zeker om moet denken als ik GHB zou gaan proberen.

Juist die opstart functie van GHB klinkt me erg goed in de oren, ik ben geneigd een hele avond door teveel te genieten en te weinig te ondernemen (bijvoorbeeld dansen), pilletje geeft me die energie wel, maar de zin is er niet altijd.

pi_12313268
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:42 schreef elcastel het volgende:

[..]

Oftewel het is een perfecte opstarter ? Dat klinkt dan weer erg verleidelijk, ik beslis nog wel eens op het laatste moment of ik ga, soms heb ik moeite met opladen, daar zou dit dus prima bij werken ?
En werkt het vrij direct ? Pilletje kan bij mij vaak even duren, is dit met GHB ook zo ? En als ik het goed begrijp kun je het sneller omhoog halen door bijvoorbeeld een jointje te roken (net als XTC) ?
Werkt het lang (ook in beperkte hoeveelheid) ?
Sorry hoor, je bent even een perfecte vraagbaak en ik ben nogal eens nieuwsgierig.

Het werkt erg snel, na 10 minuten voel je meestal toch al de GHB.
Kan soms wat langer duren, ligt aan jouw eigen metabolisme en of je gegeten hebt van te voren.
Kan zowieso aanraden een tijdje niets te eten voor je GHB neemt.
Dan werkt het beter en verminderd de kans op misselijkheid.

Door een joint te roken kan je het effect versterken, sneller opwekken en nog sneller door in slaap vallen.
Bij een normale dosering werkt het +- 3 uur lang, lagere doseringen natuurlijk minder lang.

Go ahead vraag maar raak.
Vind het een mega boeiend onderwerp en vertel mensen graag hierover.

pi_12313281
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:50 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Met alcohol en andere kalmeringsmiddelen KAN het mis gaan... ik zeg niet dat het per definitie mis gaat.
Maar de invloed van zo'n combo is wel van dusdanig aard dat je het niet mag verwaarlozen!
De meest realistische gevaar ligt 'em in mijn opinie in het feit dat alcohol de diepe GHB slaap alleen nog maar dieper maakt en je niet wakker wordt in het geval dat je moet overgeven.
Je stikt dan in je eigen spuugh.

Zo lang je thuis omkiept van de slaap is er niets aan de hand.
Overkomt je dit tijdens het uitgaan dan ben je nog lang niet jarig.

ok, thnx voor de info het is meteen een stuk minder 'eng' spul.
pi_12313409
Damn... 't is al 11 uur geweest en ik heb nog geen GHB gepakt.
Toch maar gauw iets aan die situatie veranderen
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 23:11:04 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12313595
het zou nu dus een mooi slaapmiddel zijn dan, hahaha, ik blow aan de lopende trein momenteel.
pi_12313622
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:52 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik neem dit zeker mee, maar ik zeg erbij dat ik door XTC gebruik best wel dwangmatig ben qua blowen, dat vind ik heerlijk. Dit komt omdat ik eigenlijk een roker ben, maar 6 jaar geleden gestopt, als ik XTC gebruik, komt dat heel sterk naar boven. Het vervelende is dat het de fitheid eruit haalt, de wereld wordt er wel veel mooier van.
Volgens mij kan ik ook beter met een pilletje op gaan risken of een gesprek aangaan, dan dat ik ermee op stap ga, sta de hele avond te bouwen hahaha.

Ik kan er wel om denken hoor en zeker al zou ik GHB gebruiken, maar vroeg of laat ga ik aan de bak met blowen (het is niet ziekelijk, gewoon erg veel zin in, ik ben ook al uren zoet met tipjes bouwen, dus per saldo geen zorgen), ik denk dat ik hier zeker om moet denken als ik GHB zou gaan proberen.

Juist die opstart functie van GHB klinkt me erg goed in de oren, ik ben geneigd een hele avond door teveel te genieten en te weinig te ondernemen (bijvoorbeeld dansen), pilletje geeft me die energie wel, maar de zin is er niet altijd.

Ja ik ken dat.
Ben zelf ook een verfand blower.
XTC en roken gaan bij mij twee kanten op.
Of ik walg van sigaretten (joints rook ik dan wel nog, maar minder) of ik vind het juist super heerlijk en rook als een ketter.

Het mooie van de combo XTC en GHB is dat je door de oppepende werking van de amfetaminen een stuk minder snel in slaap valt.
Daardoor kan je meer blowen in combinatie met GHB dan wanneer je geen xtc erbij neemt.
Let op!
Ik zeg "een stuk minder snel" dit wil niet zeggen dat je niet meer in slaap kan vallen met GHB.

Speed en GHB is nog beter, dan val je helemaal niet meer in slaap.
Dit heb ik ooit eens heel ver gedreven... speed genomen en toch zeker 35ml GHB genomen over de rest van de avond (normale dosering is 5ml)
Werd wazig als een kanon (op een lekkere manier) maar viel absoluut niet in slaap.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 23:53]

pi_12313700
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:11 schreef elcastel het volgende:
het zou nu dus een mooi slaapmiddel zijn dan, hahaha, ik blow aan de lopende trein momenteel.
OK, nog meer leuke weetjes van Dr_Gonzo over GHB.
GHB is het enige slaapmiddel ter wereld dat de natuurlijke stadia van de slaap NIET verstoord (zelfs wiet verstoord de slaap).
Sterker nog, het bevorderd de 3de, 4de fase van de slaap en de REM slaap.
Met name de 3de en 4de stadia zijn heel belangrijk omdat dit de diepe slaap is waarin het lichaam zich hersteld zowel lichamelijk als mentaal.
In deze stadia komen van natuure bepaalde groeihormonen vrij die door GHB nog eens extra vrij komen.
Gevolg: spieren en botten blijven sterk of worden sterker.
De huid blijft jong en het lichaam herstelt zich sneller etc...
REM slaap is belangrijk voor de emotionele verwerking van alledag.
pi_12313802
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:11 schreef elcastel het volgende:
Nog een leuk feit.
GHB kan mensen helpen van verslaving af te komen.
Met name ontwenning van alcohol en opium (heroine, morfine etc) verslaving kan een stuk dragelijker gemaakt worden hiermee.
Ook al zou je will proberen te stoppen met wiet roken.
Neem i.p.v. wiet iedere avond een lepel GHB.
Na +- 2 weken ben je van het verlangen om te roken af.
Moet je wel oppassen dat GHB niet een vervanger wordt van de oude verslaving.

Niet dat ik wil zeggen dat je verslaafd bent ofzo hoor...

pi_12313855
GHB die je bij een dealer koopt is vaak wel een beetje stroopachtig van structuur en degene die jezelf maakt is gewoon vloeibaar, wat maakt het verschil??
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 23:25:18 #132
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12313876
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Nog een leuk feit.
GHB kan mensen helpen van verslaving af te komen.
Met name ontwenning van alcohol en opium (heroine, morfine etc) verslaving kan een stuk dragelijker gemaakt worden hiermee.
Ook al zou je will proberen te stoppen met wiet roken.
Neem i.p.v. wiet iedere avond een lepel GHB.
Na +- 2 weken ben je van het verlangen om te roken af.
Moet je wel oppassen dat GHB niet een vervanger wordt van de oude verslaving.

Niet dat ik wil zeggen dat je verslaafd bent ofzo hoor...

het zou een optie kunnen zijn, al denk ik dat als ik echt wil stoppen met blowen, ik dat gewoon ook wel kan. Maar dat zegt elke blower die nog blowt natuuurlijk. Ik denk dat dat alleen lukt als ik iemand tegenkom die er pertinent tegen is of dat er wat gebeurt of ik er last van krijg (vergeetachtigheid de nachtmerrie van elke blower).
In ieder geval bedankt alvast voor de tips, als me wat te binnen schiet of ik wil er daadwerkelijk aan, hoor je meer.
pi_12314115
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:24 schreef schatje het volgende:
GHB die je bij een dealer koopt is vaak wel een beetje stroopachtig van structuur en degene die jezelf maakt is gewoon vloeibaar, wat maakt het verschil??
Mijn eigen brouwsel is ook een beetje stroopachtig.
Ligt IMO aan hoeveel het verdunt wordt.
Als de GHB klaar is is het ook heel erg stoopachtig en verdun ik het met een geljke hoeveelheid demi-water.
Anders zou het al helemaal moeilijk doseren zijn, zo krachtig is het dan.

Het kan zelfs gebeuren dat de GHB stolt als er te weinig water in zit.
Dan heb je een solide blok GHB.
Dat spul is dan zo krachtig dat een enkel brokje ter grote van een luciferkop al genoeg is om snoei hard te gaan.. als je al niet in slaap valt als een baksteen.

Je hoeft er dan ook alleen nog wat water bij te doen en te verwarmen, dan smelt het blok weer en krijg je vloeibare GHB.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 23:42]

pi_12314209
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:25 schreef elcastel het volgende:

[..]

het zou een optie kunnen zijn, al denk ik dat als ik echt wil stoppen met blowen, ik dat gewoon ook wel kan. Maar dat zegt elke blower die nog blowt natuuurlijk. Ik denk dat dat alleen lukt als ik iemand tegenkom die er pertinent tegen is of dat er wat gebeurt of ik er last van krijg (vergeetachtigheid de nachtmerrie van elke blower).
In ieder geval bedankt alvast voor de tips, als me wat te binnen schiet of ik wil er daadwerkelijk aan, hoor je meer.

Ja gelijk heb je, ik ben zelf een blower en denk er ook zo over.

Als je ooit besluit GHB te nemen ben ik wel heel benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik zou zeggen post ze maar op UVT

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 00:46]

pi_12314255
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:36 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Mijn eigen brouwsel is ook een beetje stroopachtig.
Ligt IMO aan hoeveel het verdunt wordt.
Als de GHB klaar is is het ook heel erg stoopachtig en verdun ik het met een geljke hoeveelheid demi-water.
Anders zou het al helemaal moeilijk doseren zijn zo krachtig is het dan.

Het kan zelfs gebeuren dat de GHB stolt als er te weinig water in zit.
Dan heb je een solide blok GHB.
Dat spul is dan zo krachtig dat een enkel brokje ter grote van een luciferkop al genoeg is om snoei hard te gaan.. als je al niet in slaap valt als een baksteen.

Je hoeft er dan ook alleen nog wat water bij te doen en te verwarmen, dan smelt het blok weer en krijg je vloeibare GHB.

Oke, dan weet ik dat ook weer, zal het doorgeven aan mijn vriend.

Thanks .

zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:35:14 #136
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12320424
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:41 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Ja gelijk heb je, ik ben zelf een blower en denk er ook zo over.

Als je ooit besluit GHB te nemen ben ik wel heel benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik zou zeggen post ze maar op UVT

Het zal nog wel even duren hoor. Ik denk er nu aan eerst dat boek te kopen, ik ben nogal nieuwsgierig geworden. Ik moet alleen eerst even leren dat gootsteenontstopper met inktverdunner (effe plat gezegd) goed voor je kunnen zijn.
Probleem is ook dat de vrienden waarvan ik weet dat ze hetwel eens hebben gebruikt (misschien wel nog soms), ooit keihard heb veroordeeld over dingen als coke, ik heb me altijd hard gemaakt dat XTC ver genoeg gaat en dan ga ik nu deze "troep" proberen ...
Alles op zijn tijd dus.
pi_12323399
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:35 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het zal nog wel even duren hoor. Ik denk er nu aan eerst dat boek te kopen, ik ben nogal nieuwsgierig geworden. Ik moet alleen eerst even leren dat gootsteenontstopper met inktverdunner (effe plat gezegd) goed voor je kunnen zijn.
Probleem is ook dat de vrienden waarvan ik weet dat ze hetwel eens hebben gebruikt (misschien wel nog soms), ooit keihard heb veroordeeld over dingen als coke, ik heb me altijd hard gemaakt dat XTC ver genoeg gaat en dan ga ik nu deze "troep" proberen ...
Alles op zijn tijd dus.

Rare gedachte dat inktverwijderaar en gootsteenontstopper goed voor je zijn?
Ja, dat is ook een rare gedachte want gootsteenontstopper en inktverwijderaar zijn daadwerkelijk slecht voor je.
Pas wanneer je ze samen laat reageren, en het dus GHB wordt, is het gezond om te nemen.
Je maakt van twee verschillende stoffen een derde stof die plotseling totaal anders is dan de orriginele componenten.

Op zich wel een appart fenomeen dat twee chemische stoffen, die allebei heel erg zuur (bijtend) zijn samen een biochemisch middel maken dat gezond is en van nature in het menselijklichaam voorkomt.

Ach wat die veroordelingen betreft dat hebben de meeste gebruikers gedaan voordat ze voor het eerst drugs gingen proberen.
Bijna iedereen die ik ken, die drugs neemt, zei op een gegeven moment:"niet te geloven dat ik nu drugs neem terwijl ik voorheen zo anti was".
In de praktijk blijkt het allemaal niet ze eng en slecht te zijn als men wil doen geloven.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:16:00 #138
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12323498
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:08 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een rare gedachte want gootsteenontstopper en inktverwijderaar zijn daadwerkelijk slecht voor je.
Pas wanneer je ze samen laat reageren, en het dus GHB wordt, is het gezond om te nemen.
Je maakt van twee verschillende stoffen een derde stof die plotseling totaal anders is dan de orriginele componenten.

Op zich wel een appart fenomeen dat twee chemische stoffen, die allebei heel erg zuur (bijtend) zijn samen een biochemisch middel maken dat gezond is en van nature in het menselijklichaam voorkomt.

Ach wat die veroordelingen betreft dat hebben de meeste gebruikers gedaan voordat ze voor het eerst drugs gingen proberen.
Bijna iedereen die ik ken, die drugs neemt, zei op een gegeven moment:"niet te geloven dat ik nu drugs neem terwijl ik voorheen zo anti was".
In de praktijk blijkt het allemaal niet ze eng en slecht te zijn als men wil doen geloven.

Fear of the unknown

Maar als iets eenmaal algemeen geaccepteerd is is het ook opeens een stuk minder eng (weed)

zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:26:10 #139
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12323598
kan ik uit dit topic de conclusie trekken dat iedereen tegenwoordig aan de GHB zit?
Je wordt er toch alleen maar sloom van? nu heb ik naast alcohol enkel maar ervaring met paddo's en wiet, maar wat is de lol van vrijwillig GHB slikken?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12324811
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:26 schreef kingmob het volgende:
kan ik uit dit topic de conclusie trekken dat iedereen tegenwoordig aan de GHB zit?
Je wordt er toch alleen maar sloom van? nu heb ik naast alcohol enkel maar ervaring met paddo's en wiet, maar wat is de lol van vrijwillig GHB slikken?
Als je teveel neemt wordt je er sloom van.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:09:33 #141
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325004
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:08 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Ach ik heb nooit een voldoende voor scheikunde gehaald.
Ik ben nooit zo anti-drugs geweest hoor, maar inderdaad wat de boer niet kent vreet ie niet.
Ik blow al meer dan de helft van mijn leven. Ik ben begin jaren negentig begonnen met herbals (Cloud9 en Explorer), een jaartje of wat later, kreeg je de olifantjes (XTC). Ik kreeg in die periode te horen dat die herbals erg foute dingen waren en je dan beter een goede XTC kan nemen. Zo gezegd zo gedaan, de lol eraan is bij mij weggegaan, toen ik merkte dat iedereen inmiddels aan de coke zat (tijdens uitgaan).
Aan coke heb ik altijd al en hekel gehad (ook wel eens jeuk aan het onbekende), ik zal dat echt nooit gebruiken.
Drie vier jaar terug gebruikte een hoop mensen opeens eenstuk minder pillen en had je andere varianten (achteraf denk ik GHB). De werking van XTC werd bij mij sowieso al heel snel minder, de lol van het uitgaan ging ook hard achteruit.
Toen ik dit topic las, was ik eerst van plan om hier te gaan tieren over de zoveelste FOUTE variant van drugs. Gelukkig ben ik me gaan inlezen en zie nu dat het iets heel anders is, ja ik zat vol met vooroordelen.
Ik geef toe ik moet nog erg aan het idee wennen, maar het klinkt heel aannemelijk, ik moet er maar eens met die maten van me over hebben.
Ik snap trouwens niet dat als dit echt zo'n wondermiddel is, waarom dat dan niet vanuit de mensen zelf naar voren is gekomen. Ik hoor al jaren niets dan slechts over GHB en dat zit er gewoon ingebakken.
Kut dat dat boek van je Engels-talig is, heb ik een hekel aan om te lezen
pi_12325112
quote:
Nee, helaas zit niet iedereen aan de GHB.
Het is wel enorm populair geweest ongeveer een jaar geleden, maar dat is nu wat afgevlakt.
Door de demonisering van GHB zijn in mijn opinie veel mensen er niet mee verder gegaan en veel mensen zijn gewoon te bang gemaakt zijn om het te proberen.

Je wordt er niet per se sloom van, dat komt pas voor wanneer je hogere doseringen neemt.
Andere werkingen zijn o.a.: euphorie, een zeer ontspannen gevoel, het werkt ontremmend, het maakt vrolijk, neemt stress weg etc...
Het is simpelweg een van de meest ontspannen middeltjes die je kan nemen, echt mega chill
En dan ook nog eens geen kater of brakheid achteraf, het tegenovergestelde is zelfs waar je wordt heerlijk uitgeslapen wakker.
Mensen die van wiet houden vinden GHB meestal ook wel heel lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 19:44]

zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:19:15 #143
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325149
quote:
Mensen die van wiet houden vinden GHB meestal ook wel heel lekker.
sssssssssssssssst
pi_12325185
Misschien een leuk weetje; in de gayscene is GHB al jaren een populair middel, in de jaren negentig werd het al volop gebruikt in de It en de RoXy.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:34:44 #145
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325396
Even een kleine voetnoot: ik leg hier gewoon mijn gedachtegang bloot en laat me meedrijven op de feiten. Het is niet zo dat ik nu opeens GHB ga proberen, omdat ik twee onbekende mensen erover hoor babbelen op Fok! Ben er gewoon over aan het brainstromen (en het jeukt wel ja).
pi_12325479
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ach ik heb nooit een voldoende voor scheikunde gehaald.
Ik ben nooit zo anti-drugs geweest hoor, maar inderdaad wat de boer niet kent vreet ie niet...

[snipped to save space]

...Ik hoor al jaren niets dan slechts over GHB en dat zit er gewoon ingebakken.
Kut dat dat boek van je Engels-talig is, heb ik een hekel aan om te lezen

Troostje: ik heb ook nooit een voldoende voor scheikunde behaald, mijn vriendin heeft daarintegen haar ingeneurs titel behaald in analytische chemie... dat scheelt

Dat van die pillen dat klopt.
Drugs zijn zowieso trend gevoelig, op het ene moment was XTC helemaal in, daarna Coke, toen speed, daarna paddo's, dan weer eens GHB, vervolgens blowt Nederland zich suf etc...

Die periode dat mensen massaal van de pil afstapte is voornamelijk te weiten aan een zeer scherpe daling in de kwaliteit (~1998 t/m ~2000)
Dat heeft ongeveer 2 jaar geduurt, daarna kwam weer goede MDMA op de zwarte markt.
De pillen, wat niet zo goed bleken te zijn, waren meestal voorzien van goedjes zoals: MDEA, MDA, (soms) Speed, 2CB, ketamine, cafeine etc...
Er zaten amper echt foute dingen tussen alleen was het niet de echte MDMA.
Als je dat niet verwacht en je begint vet te trippen op de 2CB dan kan ik me voorstellen dat men zich i.d.d. effe niet zo lekker voelt.

Waarom het niet vanuit de mens zelf is gekomen?
Nou... hier ben ik dan!
Door de demonisering ervan durven veel mensen er gewoon niet aan te beginnen.
Je moet eens weten hoe veel moeite ik moet doen om bij mensen GHB de strot af te krijgen.
Zelfs mensen die ook andere drugs nemen weigeren bijna altijd, zelfs als ik keihard bewijs op tafel leg gelooft men nog steeds liever de sensatie uit de media.
Maar een goed product dat vind zijn eigen weg wel weer naar buiten, langzaam maar zeker zal dit met GHB ook gebruiken.

Volgens het boek van Dr Ward Dean zijn er nu steeds meer GHB rechtzaken die gewonnen worden door de verdediging.
Steeds meer advocaten worden bewust van de grove fouten gemaakt door de FDA (Food and Drug Administration) en gebruiken dit tegen de staat.
Zelfs mensen die al veroordeeld zijn worden opnieuw berecht, waarvan i.d.d. steeds meer op vrije voeten wordt gesteld.
Dus wie weet.. ik kan alleen maar hopen.

Tja... wat die vooroordelen betreft, het is erg moeilijk daarvan af te komen.
Ik was in het verleden ook over veel dingen bevooroordeeld, zoals de meeste mensen op deze aardkloot denk ik.
Maar omdat ik enkele ervaringen heb gehad die tegen mijn vooroordeel in gingen heb ik ze op een gegeven moment aan de kant gezet.
Voordat ik iets bekritiseer wil ik het eerst zelf mee gemaakt hebben. Da's de enige manier om iets echt te weten te komen en te begrijpen.

pi_12325492
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:34 schreef elcastel het volgende:
Even een kleine voetnoot: ik leg hier gewoon mijn gedachtegang bloot en laat me meedrijven op de feiten. Het is niet zo dat ik nu opeens GHB ga proberen, omdat ik twee onbekende mensen erover hoor babbelen op Fok! Ben er gewoon over aan het brainstromen (en het jeukt wel ja).
.

Ben je een beetje stoned??
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:42:06 #148
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325504
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:41 schreef schatje het volgende:

[..]

.

Ben je een beetje stoned??

Wat ? Wat? Wat ? Zeg ik weer wat stoms, hahaha, effe lezen wat ik nu weer bral (na stoned en net wakker schatje )
pi_12325506
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:34 schreef elcastel het volgende:
Zoals schatje al eerder zei "Bij twijfel niet doen".
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten ook al moedig GHB gebruik juist aan.
Je moet er immers met verstand, hart en ziel achter staan.
pi_12325539
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:42 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat ? Wat? Wat ? Zeg ik weer wat stoms, hahaha, effe lezen wat ik nu weer bral (na stoned en net wakker schatje )

Ik heb je op de kast, daar draait het om .
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:48:51 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325606
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:44 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb je op de kast, daar draait het om .

Ik ben gelijk weer nuchter.

Ik denk daar komt ze weer met dat ik vaag ben (ja die was raak toen ja), nou wil ik het weten ook. Wordt ik weer geflasht, leuk.
In ieder geval (maar dit is al bekend), ik ben gewoon een oud wijf IRL en hier en zelfs zo gek dat ik dit nu nog uitleg ook.
pi_12325719
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:48 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik ben gelijk weer nuchter.

Ik denk daar komt ze weer met dat ik vaag ben (ja die was raak toen ja), nou wil ik het weten ook. Wordt ik weer geflasht, leuk.
In ieder geval (maar dit is al bekend), ik ben gewoon een oud wijf IRL en hier en zelfs zo gek dat ik dit nu nog uitleg ook.

Idd, maak je niet druk .
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:55:58 #153
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12325751
Dr_Gonzo, weet je ook nog wat Nederlandse artikelen of interessante website's ?? Ik heb echt een klerehekel aan Engels lezen.
Ik maak me niet druk schatje, ik hap alleen steeds weer
pi_12325828
quote:
Ik zou niet weten waarom je die conclusie zou trekken. GHB is wel een stuk populairder geworden, maar er zijn nog zat mensen huiverachtig voor, vanwege de vele misvattingen die over GHB ten ronde gaan. Dit topic is wel interessant om een hoop van die misvattingen uit de wereld te helpen. Het laat ook zien dat er aan GHB wel een kleine handleiding zit voor het gebruik. Overdaad aan GHB, of verkeerd gebruik, is namelijk echt niet lekker, maar gebruik met mate is heerlijk, een weldaad!
quote:
Je wordt er toch alleen maar sloom van?
Ligt eraan hoeveel je neemt. Stel je neemt maar 1/4 buisje, dan zul je er waarschijnlijk niets of niet zo veel van voelen. Bij 1/2 buisje is er een goede kans dat je je lichtelijk meer ontspannen en opgewekt voelt. Bij 3/4 buisje voel je duidelijk een lichte roes van ontspanning en opgewektheid door je lichaam stromen (enigszins vergelijkbaar met lichtelijk aangeschoten te zijn van alcohol, alleen dan veel warmer en zachter van karakter, veel lekkerder dan alcohol imo). Een heel buisje kan voor sommigen zelfs te heftig aankomen, in de zin dat je dan te zeer de verdovende werking voelt (je voelt dan je ledematen zwaar worden en een aangename tinteling door je hele lichaam gaan, in combinatie met een euforisch, dromerig gevoel, waarna je meestal in slaap valt). I.t.t. tot alcohol leidt GHB geenszins tot een brakkig gevoel naderhand; je gaat er alleen maar juist beter van in je vel zitten!

Daaraan toegevoegd dat de juiste dosering voor iedereen weer ietsje anders is en tevens afhankelijk van je gesteldheid op dat moment en van de hoeveelheid eten die je nog in je maag hebt zitten. De reactietijd varieert dan ook, van 5 tot 20 minuten.

Het effect verschilt van tijd tot tijd. Als je bv. een vrij lome dag hebt gehad, dan zul je makkelijker met een kleinere dosering nog lomer worden van GHB. Als je daarentegen een drukke stressvolle dag heb gehad, dan zal je ook makkelijker wakker blijven bij een bepaalde dosering. Je zal dan ontdekken dat GHB de ideale ontspanner is en in staat is je lichaam en geest nieuwe energie te geven, waardoor je juist meer wakker wordt i.p.v. slaperig! Dit heeft te maken met dat GHB ook in staat is om meer dopamine vrij te maken in je lichaam (zonder die dopamine-huishouding uit te putten).

Er zijn ook mensen bij wie de GHB toch verkeerd gevallen is. Meestal zijn dat mensen die gewoon een (veel) te hoge dosering genomen hebben, of GHB gecombineerd hebben met (te veel) alcohol. Het kunnen ook mensen zijn die al last hadden van een nogal gevoelige maag, of veel eten op de maag hadden en dan kun je "soms" misselijk worden van GHB en zelfs moeten overgeven. Gelukkig is de kans hierop zeer klein en brengt die misselijkheid o.i.v. GHB ook geen ondraaglijk gevoel met zich mee, tenzij je echt veel te veel genomen hebt.

quote:
nu heb ik naast alcohol enkel maar ervaring met paddo's en wiet, maar wat is de lol van vrijwillig GHB slikken?
GHB is totaal anders dan paddo's, wiet en alcohol. Er zijn wel lichte overeenkomsten. GHB, wiet en alcohol hebben allemaal een verdovende werking, maar elk op hun eigen manier.

GHB geeft o.a. de volgende effecten:
- ontspanning van lichaam en geest
- bevordert het wegnemen van vermoeidheid
- nieuwe mentale en fysieke energie
- sociaal ontremmend
- aphrodiscierend
- licht rozig gevoel
- geen brak gevoel, ook niet naderhand
- je wordt er fysiek, mentaal en emotioneel sterker van
- gebruik voor het slapen gaan bevordert een gezonde slaapcyclus

Het beste effect krijg je door een zo laag mogelijke werkende dosering te nemen. 1/2 dosering is goed om mee te beginnen. Hou er rekening mee dat het effect meestal na 10 minuten, maar soms ook pas na 20 minuten merkbaar wordt. Het effect is mild, voelt natuurlijk aan, maar toch duidelijk aanwezig. Je kunt het effect verlengen door het bijtanken van 1/4 -1/2 buisje doseringen. Ook als ervaren gebruiker begin ik altijd maar met 1/2 tot 2/3 dosering. Kleine beetjes komen nl. veel lekkerder aan dan veel ineens.

pi_12325996
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:49 schreef BobRooney het volgende:

[..]

hahaha , of misschien heeeeeeeeeeel licht blond
iedereen wil naar de hemel maar niemand wil er dood
pi_12326446
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:55 schreef elcastel het volgende:
Dr_Gonzo, weet je ook nog wat Nederlandse artikelen of interessante website's ?? Ik heb echt een klerehekel aan Engels lezen.
Ik maak me niet druk schatje, ik hap alleen steeds weer
Dit is een redelijk goede Nederlandse site:
http://www.ergogenics.org/ghb9.html

Deze is ook redelijk.
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla228/ghb.htm

Echt goede Nederlandstalige sites ben ik nog niet tegengekomen.
Veel sites blijven toch steeds weer hetzelfde verhaaltje vertellen over coma's, ademhalingsproblemen, rape-drup etc...
kijk maar eens op www.drugsweb.nl ,deze site vind ik erg zwaar tegenvallen.
Ze spreken zelfs over hallucinaties.... in no way heb ik, of mijn vrienden die ook gebruiken, ooit hallucinaties gehad van GHB
Een en al incorrecte info op die site

Het is echt moeilijk om objectieve wetenschappelijke informatie te vinden.
In het engels zijn er wel enkele goede sites.
probeer maar eens www.erowid.org daar vind je goede info.
Anders moet je toch al in de Engelstalige en franstalige literatuur duiken.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 20:50:36 #157
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12326639
Bedankt man, al moet ik zeggen dat ik wel weer schrik als ik eerst dit lees :
quote:
GHB heet ook wel vloeibare xtc, soms ook gewoon x. Het wordt zowel in pil- als in vloeibare vorm verkocht. Meestal is de kwaliteit van GHB redelijk tot goed - maar is de dosering erg slordig. Je kunt dus tabletten kopen waar bijna niks in zit, of tabletten waarmee je kunt overdoseren zonder dat je er erg in hebt.
en daarna dit :
quote:
Verandering in de dosis van GHB leidt tot andere gevolgen. Licht gedoseerd werkt het als een recreatieve drug. Twee gram erbij, en het werkt als een coma- en dopingmiddel. Bij overdosering wordt die coma definitief. Je stopt met ademen en sterft.
Dan ga je toch weer denken ....
Ik blijf nog effe lezen en inderdaad zoals zo vaak al gezegd hier, bij twijfel niet doen.

-edit-
Verdorie Dr_Gonzo, goeie tip in je signature, ik zie hem nu pas, effe opzetten !

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 09-08-2003 20:52]

pi_12326650
Di's trouwens een heel interessante site als iemand verscheidene wetenschappelijke documenten wilt doornemen... in het engels.
Hier meteen een leuk artiekeltje over GHB.
Je kan ook zelf queries maken, er is redelijk wat te vinden over GHB.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11689189&dopt=Abstract

pi_12326758
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:50 schreef elcastel het volgende:
Bedankt man, al moet ik zeggen dat ik wel weer schrik als ik eerst dit lees :
[..]

en daarna dit :
[..]

Dan ga je toch weer denken ....
Ik blijf nog effe lezen en inderdaad zoals zo vaak al gezegd hier, bij twijfel niet doen.

-edit-
Verdorie Dr_Gonzo, goeie tip in je ondertitel, ik zie hem nu pas, effe opzetten !

Ja, precies... dat soort opmerkingen bedoel ik.
Ik zat net op ook op die site en ergerde me rot om alle foute informatie.
Heb de link er express bij gezet om je ook de andere kant te laten zien, helaas zijn dit soort sites meer de regel dan de uitzondering.

Op de site van GHB news (ergogenics), een site die nog de meest eerlijke info bevat van alle nederlandse sites die ik tot nu toe gezien heb, staat zelfs een artiekel waarin beweert wordt dat in eens stoppen, na chronisch GHB gebruik, zeer slecht is en zelfs dodelijk kan zijn.
Terwijl er een medisch document is op Publiweb waarin bewezen wordt dat dit absoluut niet het geval is (zie post hierboven).
Wie geloof je liever, doctoren op een universtiteit die onderzoek hebben gedaan of een site die over ergogenics (wat dat dan ook mag wezen) gaat?

--edit--
ja Fat Boy Slim is vet, he!
Ik heb, toevallig, Chemichal Bros. op staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 21:06]

zaterdag 9 augustus 2003 @ 21:14:15 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12326955
Dat is natuurlijk het moeilijke Dr_Gonzo, ik vind jouw redenering en onderbouwing gewoon prima en zoals je hebt gelezen heb je een vervent tegenstander al helemaal om.
Om een goed beeld te vormen, moet ik hier toch eerst IRL over babbelen ook. De reden dat ik zo wantrouwend ben is dat ik tot nu toe heb gemerkt dat alle drugs een mood-versterking geeft. Ik ben iemand die heel veel nadenkt (misschien ook wle door het blowen), dus ik moet er eerst van binnen een evenwicht mee hebben.
Zo gebruikte ik bij XTC gebruik altijd van die prepair-en-repair setjes, ken je dat ? Dat deed ik puur voor een goed gevoel, ik heb het nooit iemand zien gebruiken.

Trouwens als ik het goed las net, dan heb ik zo'n beetje alle XTC tot nu toe in de foute jaren gebruikt. Ik weeet wel dat mijn eerste pilletje (olifantje) een laag gehalte rommel (zoals speed) had, ook al is dat ook al een keer tegen gesproken. De laatste pil die ik nam was koninginnedag 2001, toen was ik door drankgebruik vergeten te eten. Het is dus goed fout gegaan die avond (Artis), geen ziekenhuis ofzo, maar wat een enorme hallucinatie heb ik gehad.
Niet voor herhaling vatbaar. Ik ben gewoon meer onzeker over de dosering en het achterhalen ervan dan het daadwerkelijke gebruik. Eigenlijk voor mij nu hetzelfde verhaal als XTC. Ik gebruikte dit ook heel beperkt overigens (angst voor te ver gaan), meestal halfje en daarna de rest of niet.

-edit-
Dit komt niet door drugsgebruik: je weet half niet hoe blij je me maakt met die Fat Boy Slim tip, die CD heb ik al heel lang niet geluisterd en is een grote favo !

pi_12327392
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:14 schreef elcastel het volgende:
Dat is natuurlijk het moeilijke Dr_Gonzo, ik vind jouw redenering en onderbouwing gewoon prima en zoals je hebt gelezen heb je een vervent tegenstander al helemaal om.
quote:
Om een goed beeld te vormen, moet ik hier toch eerst IRL over babbelen ook. De reden dat ik zo wantrouwend ben is dat ik tot nu toe heb gemerkt dat alle drugs een mood-versterking geeft. Ik ben iemand die heel veel nadenkt (misschien ook wle door het blowen), dus ik moet er eerst van binnen een evenwicht mee hebben.
Ik ook... ben een vreselijke denker.
Iedere dag, de hele dag en wel meerdere gedachten tegelijk.
Als ik er wel een ding van geleerd heb is het wel dat hoe meer je denkt hoe minder je doet.
Als je iets wilt dan moet je er tot op een bepaald punt over denken, daarna stoppen met denken en, met je ogen wagenweid open, doen.
quote:
Zo gebruikte ik bij XTC gebruik altijd van die prepair-en-repair setjes, ken je dat ? Dat deed ik puur voor een goed gevoel, ik heb het nooit iemand zien gebruiken.
Goed dat je het doet, maar niet zo ongebruikelijk als je denkt,
Mij is zowieso opgevallen dat de laatste paar jaar de gebruikers toch wat bewuster zijn van wat ze nemen en er beter mee omgaan.
Ik spreek regelmatig mensen die me vertellen dat ze 5-HTP, vitamines, kruiden, amminozuren e.d. nemen om de 'schade' een beetje goed te maken.
Zelf neem ik altijd anti-oxidanten in de vorm van kruiden en hoge vitamene doseringen en L-tryptofaan.
Het helpt bij herstel, maar is tegelijkertijd voor sommigen een goed middel tegen schuldgevoel.
quote:
Trouwens als ik het goed las net, dan heb ik zo'n beetje alle XTC tot nu toe in de foute jaren gebruikt.
Da's k*t!
Dan heb je de mitsubishi's, de diamantjes, de vlindertjes, de armani's en al die andere overheerlijke pillen nooit gekend.
Heb in die periode 1998-2000 ook wat vage pillen gekend, deze waren soms op zijn best maar een vaag aftreksel van MDMA.
quote:
Ik weeet wel dat mijn eerste pilletje (olifantje) een laag gehalte rommel (zoals speed) had, ook al is dat ook al een keer tegen gesproken.
Olifantjes hadden een heel goede reputatie, daarom zijn ze naderhand veel nagemaakt en die waren vaak slecht.
als je een echte had heb je wel een goede pil gekregen, want de orriginelen waren zeer goed.
Speed hoeft trouwens niet verkeerd te zijn hoor, voelt best lekker aan.
Je blijft er alleen zo tering lang wakker van (is ook niet echt bepaald gezond).
quote:
De laatste pil die ik nam was koninginnedag 2001, toen was ik door drankgebruik vergeten te eten. Het is dus goed fout gegaan die avond (Artis), geen ziekenhuis ofzo, maar wat een enorme hallucinatie heb ik gehad.
Dat voelt erg slecht 'k weet het.
Heb dit zelf eens gehad op Dance Valley.
Was helemaal verregend dat jaar en ik had iets genomen waardoor ik ook enorm ging trippen en met helemaal niet lekker voelde.
Op de een of andere manier hoort dit er ook bij, wie met vuur speelt kan zich verbranden.
Voor de rest heb ik voornamelijk goede ervaringen gehad en wist dus dat dit de uitzondering is en niet de regel.
quote:
Ik ben gewoon meer onzeker over de dosering en het achterhalen ervan dan het daadwerkelijke gebruik. Eigenlijk voor mij nu hetzelfde verhaal als XTC. Ik gebruikte dit ook heel beperkt overigens (angst voor te ver gaan), meestal halfje en daarna de rest of niet.
Met een halve dosering beginnen kan in princiepe niet mis gaan, zelfs als je erbij blowt.
Als je eenmaal merkt dat het OK is zal de angst ook verdwijnen, wat dat betreft moet je het echt geprobeert hebben.
Die wetenschap haal je niet uit de kennis die ik je kan geven.
quote:
-edit-
Dit komt niet door drugsgebruik: je weet half niet hoe blij je me maakt met die Fat Boy Slim tip, die CD heb ik al heel lang niet geluisterd en is een grote favo !

Ja, is i.d.d. een wat ouder album.
Ook een van zijn betere albums.
trouwens als ik je wat goede muziek mag aanbevelen, probeer maar eens een CD van Lemon Jelly te bemachtigen.
Echt super goede chill muziek!

Damn... wat worden deze posts lang....

zaterdag 9 augustus 2003 @ 21:58:26 #162
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12327577
Ja ik praat ook een beetje in rondjes nu, gewoon maar een keer proberen, ik blijf ook niet eindeloos tobben. Het liefst zou ik het zelf maken, om die twijfel weg te nemen, dit heb ik met pillen ook nooit gedaan, dus ik moet gewoon niet zo zagen.

Ik kijk wel effe binnenkort, ik ken wel mensen die hier zeker (heel) bekend mee zijn, ik moet die mensen alleen even onder vier ogen hebben (ivm met die slechte naam ja).
Voorlopig ben ik 180graden om, dus dat vind ik al een hele verdienste. En trouwens, ondanks mijn overtuiging over herbals, schijnen juist degene die ik nam uit de handel te zijn genomen ....

Olifantjes, ja ik had die eerste echte, daarna liep het echt mis inderdaad, moest je ze opeens per sé niet. Speed vind ik gewoon (net als coke) een fout middel, dat het in de meeste pillen die ik heb genomen zat, heb ik gemerkt ja. En dan is het opeens niet erg, ach wat dat betreft ben ik ook een beetje hypocriet natuurlijk.

pi_12329227
Dr_Gonzo, ik heb een paar vragen over GHB en andere drugs maar wil ze niet op het forum stellen
Zou jij via email of msn mijn vragen kunnen beantwoorden?
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:41 schreef Internationalist het volgende:
Dr_Gonzo, ik heb een paar vragen over GHB en andere drugs maar wil ze niet op het forum stellen
Zou jij via email of msn mijn vragen kunnen beantwoorden?
Geen probleem hoor, ik help graag.
Maar dan moet ik wel een Email adres hebben of is info@intifada.com (van de webpage) ook in orde?
pi_12360953
Hoe heet die verkrachtingsdrugs ofzo? Waar ze meisjes mee lokken?
Chiel Montagne for President!!
pi_12361906
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:45 schreef MauriceVD het volgende:
Ranja.
pi_12362279
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:45 schreef MauriceVD het volgende:
Alcohol (is nog altijd rape-drug nummer 1), Rohipnol en Ranja
Of anders even de het hele topic doorlezen, dan vind je het antwoord ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 11-08-2003 19:08]

dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:07:30 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12393211
Dr_GOnzo, jij hebt echt een brakke mail. Zoek me maar op op ICQ of liever MSN.
pi_12393459
Dr_Gonzo, je moet zelf een boek gaan schrijven over GHB.

Je bent er echt een expert in.

pi_12398202
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:07 schreef elcastel het volgende:
Dr_GOnzo, jij hebt echt een brakke mail. Zoek me maar op op ICQ of liever MSN.

Mail is OK, ik ben de laatste dagen zelf te brak geweest om de PC aan te zetten (veel moeten werken de laatste dagen, ook 's nachts i.v.m. standby dienst).
Ik neem binnenkort nog wel contact met je op.
pi_12398206
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:14 schreef schatje het volgende:
Dr_Gonzo, je moet zelf een boek gaan schrijven over GHB.

Je bent er echt een expert in.

Heb zelf al met het idee zitten spelen...
pi_12401473
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 08:05 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Heb zelf al met het idee zitten spelen...

En dan Nederlands graag. Is er eigenlijk al iemand op gepromoveerd ?
  woensdag 13 augustus 2003 @ 12:05:08 #173
56257 maue
FEYENOORD for LIFE
pi_12401610
meestal wanneer je iem. je wat in het drinken gooit, is het meestak iets nieuws om het te testen, kan een nieuw soort pil zijn. of iets anders, het zou stom zijn als iem, zijn eigen rotzooi aan iem anders gaat geven, behalve aan bekende, maar meestal is zoiets gewoon een test van iets nieuws!!!!!
pi_12401628
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 12:05 schreef maue het volgende:
meestal wanneer je iem. je wat in het drinken gooit, is het meestak iets nieuws om het te testen, kan een nieuw soort pil zijn. of iets anders, het zou stom zijn als iem, zijn eigen rotzooi aan iem anders gaat geven, behalve aan bekende, maar meestal is zoiets gewoon een test van iets nieuws!!!!!
Geloof ik niet.
pi_12404330
Oke, even een vraagje dan maar, wat ik me al een tijdje afvraag.
Dan heb je de ingedienten gemixt, het spul heeft een ghoede ph-waarde en dan, hoe bepaal je dan de sterkte van de GHB substantie? Want wat is dan een dosis?
  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:06:30 #176
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_12407800
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 14:51 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit jezelf laten testen? Dom hoor.
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
pi_12408837
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 12:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Geloof ik niet.

Ik ook niet.
pi_12408900
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:53 schreef spaceben het volgende:
Oke, even een vraagje dan maar, wat ik me al een tijdje afvraag.
Dan heb je de ingedienten gemixt, het spul heeft een ghoede ph-waarde en dan, hoe bepaal je dan de sterkte van de GHB substantie? Want wat is dan een dosis?
De sterkte bepaal jezelf door een bepaalde hoeveelheid gedestileerd water erbij te gooien.
Er moet zowieso demi-water bij om de reactie op gang te helpen.
Hoe meer water hoe minder potent... zo simpel is het.

Als je voor het eerst een eigen hoeveelheid GHB hebt gemaakt weet je niet hoe sterk deze is.
Dat moet je toch op de ouderwetse manier uitvinden... uitproberen.
Ik heb het nu zo ver dat ik weet hoeveel ik het moet vermengen opdat 3/4 a 1 eetlepel een dosering is.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 13-08-2003 17:00]

pi_12409018
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 11:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

En dan Nederlands graag. Is er eigenlijk al iemand op gepromoveerd ?

Goede vraag... als er al iemand is dan ben ik 'em nog niet tegen gekomen.
Het meeste onderzoek is voornamelijk in Frankrijk en in de VS gedaan en dan ook nog voornamelijk zo'n 30 a 35 jaar geleden.
Tegenwoordig wordt er ook nog wel onderzoek naar verricht, maar de grootste hoeveelheid onderzoek was in het prille begin gedaan.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 19:19:46 #180
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12411553
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:

Goed dat je het doet, maar niet zo ongebruikelijk als je denkt,
Mij is zowieso opgevallen dat de laatste paar jaar de gebruikers toch wat bewuster zijn van wat ze nemen en er beter mee omgaan.
Ik spreek regelmatig mensen die me vertellen dat ze 5-HTP, vitamines, kruiden, amminozuren e.d. nemen om de 'schade' een beetje goed te maken.
Zelf neem ik altijd anti-oxidanten in de vorm van kruiden en hoge vitamene doseringen en L-tryptofaan.
Het helpt bij herstel, maar is tegelijkertijd voor sommigen een goed middel tegen schuldgevoel.
[..]

Waar kan je al die dingen halen dan??? heb nog nooit van 5-HTP en L-tryptofaan gehoord?? en wat doen die dan? breken die de slechte stoffen weer af uit xtc ofzo???? (of is dit een hele stomme vraag? )
  woensdag 13 augustus 2003 @ 19:21:31 #181
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12411579
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:06 schreef trekpop het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit jezelf laten testen? Dom hoor.

laten testen op..????????
pi_12416160
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 19:19 schreef -eXtAsE- het volgende:
Waar kan je al die dingen halen dan??? heb nog nooit van 5-HTP en L-tryptofaan gehoord?? en wat doen die dan? breken die de slechte stoffen weer af uit xtc ofzo???? (of is dit een hele stomme vraag? )
Da's helemaal geen domme vraag, maar het is wel zo interessant en handig om het antwoord te weten. Sommige reformwinkels en sommige smartshops verkopen voedingssupplementen die 5-HTP of l-tryptofaan bevatten. Ze worden algemeen verkocht als voedingssupplementen voor verbetering van de gemoedstoestand en ter bevording van een gezonde nachtrust.

5-hydroxytryptofaan of 5-HTP is de directe precursor (=voorloper) van serotonine. Als je 5-HTP neemt in de vorm van een supplement, dan geeft dit snel een gemoedsverbetering en het heeft ook een kalmerend effect. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=74

L-tryptofaan is een essentieel aminozuur voor de bouw van eitwitten en een indirecte precursor voor serotonine. 5-HTP wordt nl. uit L-tryptofaan gemaakt. L-tryptofaan kunnen we niet zelf in het lichaam maken, maar alleen uit bepaald voedsel halen. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=73

Tryptofaan zit in linzen, bananen, dadels, cottage cheese, biogarde, kwark, eieren, granen, zilvervliesrijst. sesamzaad, zonnebloempitten en noten. Het wordt beter opgenomen wanneer je ook iets zoets eet zoals honing - warme melk met honing kan helpen om beter in slaap te vallen.
(referentie: http://web.inter.nl.net/hcc/codemas/nl/tips/start.html)

Voor nog wat info: http://members.lycos.nl/tripbos/tripbosfolder1.htm
En voor nog veeeel meer info: http://www.ergogenics.org/5htp.html

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 13-08-2003 23:07]

pi_12417610
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 19:21 schreef -eXtAsE- het volgende:
laten testen op..????????
Als je het vermoeden had dat je een of andere drugs toegediend hebt gekregen, dan had je bv. de volgende ochtend naar de dokter kunnen gaan om meer duidelijkheid hierover te krijgen evt. m.b.v. een test.

Zover ik weet zijn er echter geen drugs waar je niet duidelijk iets 'eigenaardigs' van voelt en niets van kunt herinneren. Je voelt imo altijd wel 'iets' wat typisch is voor bepaalde drugs en kunt je altijd wel iets van dat effect herinneren.

Het meest waarshijnlijke lijkt me dan ook dat je ten tijde van dat feest bezweken bent aan een combinatie van hitte (uitdroging) en alcoholhoudende dranken, waar je je ook behoorlijk naar van kan gaan voelen en behoorlijk misselijk van kunt worden. Wie weet heb je daarbij ook nog wel wat gegeten waar je nog meer misselijk van bent geworden.

pi_12417672
GHB verdwijnt binnen enkele uren uit je lichaam.
pi_12418066
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 23:41 schreef schatje het volgende:
GHB verdwijnt binnen enkele uren uit je lichaam.
Klopt, ik ga er ook niet van uit dat het GHB is geweest
pi_12420272
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 23:57 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Klopt, ik ga er ook niet van uit dat het GHB is geweest

Oke .
  donderdag 14 augustus 2003 @ 04:05:59 #187
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_12421392
na het lezen vanhet topic wil ik het ook wel eens proberen maar dan wil ik het wel zelf maken
wat heb ik da precies nodig en hoe doe ik dat ?
ik heb kunnen opvangen dak iig
- goed glas (moet tegen hitte kunnen)
- NaOH
- en inktverwijderaar (sk formule ?)

hoe ga je da aan de slag ?

pi_12425642
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 04:05 schreef terror623 het volgende:
na het lezen vanhet topic wil ik het ook wel eens proberen maar dan wil ik het wel zelf maken
wat heb ik da precies nodig en hoe doe ik dat ?
ik heb kunnen opvangen dak iig
- goed glas (moet tegen hitte kunnen)
- NaOH
- en inktverwijderaar (sk formule ?)

hoe ga je da aan de slag ?

klik hier
  donderdag 14 augustus 2003 @ 13:33:17 #189
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_12427423
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:44 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

L-tryptofaan is een essentieel aminozuur voor de bouw van eitwitten en een indirecte precursor voor serotonine. 5-HTP wordt nl. uit L-tryptofaan gemaakt. L-tryptofaan kunnen we niet zelf in het lichaam maken, maar alleen uit bepaald voedsel halen. Zie: http://www.azarius.com/productinfo.php?category=4&subcategory=3&productmain=73

Ik slik dat wel eens, slaap er wel beter van, maar ik kan daar dagenlang in een trieste en prikkelige bui van komen er moet niet veel gebeuren, zeg maar.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
pi_12433992
Hee een topic naar mijn smaak.

moet zeggen sinds (en voordat) ik ghb heb leren kennen heb ik er veel research naar gedaan.

Gebruik het al jaren, soms meerdere malen per week zonder problemen.
Het is een van de meest interessantse drugs die ik heb leren kennen met name omdat het niet schadelijk voor je is en inderdaad zelfs postieve eigenschappen heeft zoals eerder door dr gonzo genoemd.

Het is ook relatief eenvoudig te maken. Je moet nauurlijk weten hoe je aan de grondstoffen komt.

Er kan eigenlijk niet veel misgaan als je niet teveel neemt en geen alchohol gebruikt.

Tip voor eerste gebruik:

Gebruik het thuis met wat vrienden in een veilige niet publieke omgeving en ook op een lege maag.
Het hangt van de persoon af of je het verdraagt als je er iets bij eet maar dit zul je zelf moeten ondervinden.
Gebruik GEEN ALCHOHOL of een combinatie met kalmerende/slaapverwekkende middelen/medicijnen omdat die de werking flink kunnen versterken. Je hebt dan vaak maar de helft nodig voor het effect.

pi_12435948
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 12:18 schreef schatje het volgende:

[..]

klik hier

Er staat op die site: "Place 135 grams (120 ml)of GBL in a stainless steel pan"

Gebruik liever geen stalen, en al helemaal geen alluminium, pan want dit is niet inert (iets dat inert is reageert niet met andere stoffen).
Met een stalen pan zou het wel kunnen, maar dan moet de pan ook daadwerkelijk 100% gaaf zijn anders heb je zelf kans dat er kleine partikelen metaal in de GHB terecht komt.
Gebruik liever pyrex glas; glas is 100% inert.

pi_12435985
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 17:29 schreef Gman2003 het volgende:
Hee een topic naar mijn smaak.
Een zoutig smakend topic?
pi_12436035
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Er staat op die site: "Place 135 grams (120 ml)of GBL in a stainless steel pan"

Gebruik liever geen stalen, en al helemaal geen alluminium, pan want dit is niet inert (iets dat inert is reageert niet met andere stoffen).
Met een stalen pan zou het wel kunnen, maar dan moet de pan ook daadwerkelijk 100% gaaf zijn anders heb je zelf kans dat er kleine partikelen metaal in de GHB terecht komt.
Gebruik liever pyrex glas; glas is 100% inert.

Je hebt gelijk.
pi_12436675
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:33 schreef Razzmatazz het volgende:
Ik slik dat wel eens, slaap er wel beter van, maar ik kan daar dagenlang in een trieste en prikkelige bui van komen er moet niet veel gebeuren, zeg maar.
Weet je wel zeker dat dat dan van de L-tryptofaan komt?
L-tryptofaan zou nl. juist het tegenovergestelde moeten bevorderen...

Het effect dat jij beschrijft heb ik wel soms last van enkele dagen nadat ik E heb genomen, bv. als ik zaterdagavond E heb genomen, dan ben ik soms van dinsdag t/m vrijdag extra gevoelig.

donderdag 14 augustus 2003 @ 23:54:13 #195
53835 Razzmatazz
pi_12443711
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:38 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat dat dan van de L-tryptofaan komt?
L-tryptofaan zou nl. juist het tegenovergestelde moeten bevorderen...

Het effect dat jij beschrijft heb ik wel soms last van enkele dagen nadat ik E heb genomen, bv. als ik zaterdagavond E heb genomen, dan ben ik soms van dinsdag t/m vrijdag extra gevoelig.

Tja, moet haast wel, want ik gebruik het ook wel es al ik extra goed wil slapen een paar nachtjes. E gebruik ik niet zo vaak hooguit 3x per jaar.
pi_12521369
Waarom zo moeilijk doen om het spul te maken..? Je kan het toch gewoon op internet kopen..? Een precursor (maakt ghb aan in je lichaam) dan in ieder geval. 1,4-Butanediol is gewoon te bestellen op internet (tik maar es in bij google ). En heeft volgens mij dezelfde effecten als GHB. Ik weet dit niet zeker, misschien kan 'GHB'-koning Gonzo ons er meer over vertellen.

Dit is volgens mij dan wel sterker spul, want ik heb wel eens een fles gezien waar het in zat. En dat was een grote brok met een beetje vloeistof eromheen. Dus niet geheel vloeibaar.

Hier op het fok-forum is er al een keer over gepraat. Ervaring met butanediol i.p.v. ghb. Daarin staat ook dat 1 ml 1,4B gelijk is aan 1 gr.GHB....

[Dit bericht is gewijzigd door Sir_Mj op 18-08-2003 13:40]

pi_12530229
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:08 schreef Sir_Mj het volgende:
Waarom zo moeilijk doen om het spul te maken..? Je kan het toch gewoon op internet kopen..? Een precursor (maakt ghb aan in je lichaam) dan in ieder geval. 1,4-Butanediol is gewoon te bestellen op internet (tik maar es in bij google ). En heeft volgens mij dezelfde effecten als GHB. Ik weet dit niet zeker, misschien kan 'GHB'-koning Gonzo ons er meer over vertellen.

Dit is volgens mij dan wel sterker spul, want ik heb wel eens een fles gezien waar het in zat. En dat was een grote brok met een beetje vloeistof eromheen. Dus niet geheel vloeibaar.

Hier op het fok-forum is er al een keer over gepraat. Ervaring met butanediol i.p.v. ghb. Daarin staat ook dat 1 ml 1,4B gelijk is aan 1 gr.GHB....

Waarom zo moeilijk doen?
Eigenlijk doe ik helemaal niet moeilijk, GHB maken / kopen is doodsimpel en goedkoop... dat oom agent er niet mee accoord gaat zal mij een worst wezen.

Maar goed....
-Op de eerste plaats omdat GHB aanzienlijk gezonder is dan Butanediol (BD is o.s. nogal zuur en erg slecht voor je slokdarm en ingewanden, net als GBL).
-Verder is Butanediol nog moeilijker te doseren dan GHB en heeft het niet de positieve medische aspekten die GHB wel heeft.
-Tevens is de werking toch net iets anders, lijkt veel op GHB maar toch niet helemaal.

En IMO is GHB the real thing, je probeert immers GHB te emuleren door Butanediol.
In 1988, toen MDMA verboden werd, toen kwamen in eens grote hoeveelheden (toen nog) legale substituten in de handel zoals MDA, MDEA, MBDB etc.
Chemisch gezien leken de moleculen veel op elkaar en de werking kwam ook grotendeels met elkaar overeen... maar toch is MDMA de enige echte.
Zelfde is IMO ook met GHB... it's the real thing.

Als de wettelijke status van Butanediol het enige argument is om hier de voorkeur aan te geven dan ben ik het niet met je eens.
Want dan zou je net zo goed GBL kunnen nemen, dat is ook nog legaal en is ook een precursor van GHB.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 18-08-2003 19:05]

pi_12530842
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:24 schreef schatje het volgende:
Schatje,
Ik vond deze vraag een beetje vreemd, maar er is mij iets ten gehoren gekomen (van een kenner) waardoor de puzzel stukjes in elkaar vielen.

De reden waarom ik dit vreemd vond is omdat GHB stroperig hoort te zijn.
Zelfs wanneer ik de GHB vermeng met een gelijke hoeveelheid water hoort het nog een beetje stroperig te zijn.
De enige reden die ik kan verzinnen, dat jullie gamma niet stroperig is, is nu bevestigd.
De GBL verkocht door Flex is verdunt!

Ik heb namelijk iemand gesproken die ook al eens besteld heeft bij hun.
Hem is toen ook opgevallen dat de gamma te vloeibaar was en dat de verhouding GBL / NaOH niet meer klopte (de Ph werd te base, terwijl hij precies weet wat de perfecte verhouding is tussen GBL en NaOH)
De enige mogelijke conclusie is dat de GBL verdunt is met water.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 18-08-2003 19:34]

pi_12532361
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:52 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen?
Eigenlijk doe ik helemaal niet moeilijk, GHB maken / kopen is doodsimpel en goedkoop... dat oom agent er niet mee accoord gaat zal mij een worst wezen.

Maar goed....
-Op de eerste plaats omdat GHB aanzienlijk gezonder is dan Butanediol (BD is o.s. nogal zuur en erg slecht voor je slokdarm en ingewanden, net als GBL).
-Verder is Butanediol nog moeilijker te doseren dan GHB en heeft het niet de positieve medische aspekten die GHB wel heeft.
-Tevens is de werking toch net iets anders, lijkt veel op GHB maar toch niet helemaal.

[..]

Ok! Thanx... Dus niet echt een aanrader... Dan toch maar even proberen om zelf GHB te maken.
BD\GBL is dus in geen enkel opzicht gezond voor je zoals GHB..?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:21:02 #200
53835 Razzmatazz
pi_12548496
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:17 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Schatje,
Ik vond deze vraag een beetje vreemd, maar er is mij iets ten gehoren gekomen (van een kenner) waardoor de puzzel stukjes in elkaar vielen.

De reden waarom ik dit vreemd vond is omdat GHB stroperig hoort te zijn.
Zelfs wanneer ik de GHB vermeng met een gelijke hoeveelheid water hoort het nog een beetje stroperig te zijn.
De enige reden die ik kan verzinnen, dat jullie gamma niet stroperig is, is nu bevestigd.
De GBL verkocht door Flex is verdunt!

Ik heb namelijk iemand gesproken die ook al eens besteld heeft bij hun.
Hem is toen ook opgevallen dat de gamma te vloeibaar was en dat de verhouding GBL / NaOH niet meer klopte (de Ph werd te base, terwijl hij precies weet wat de perfecte verhouding is tussen GBL en NaOH)

da's dan mooi fuck, ik heb net een bestelling bij ze gedaan...
pi_12555186
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:18 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Ok! Thanx... Dus niet echt een aanrader... Dan toch maar even proberen om zelf GHB te maken.
BD\GBL is dus in geen enkel opzicht gezond voor je zoals GHB..?

Uiteindelijk wordt het wel omgezet naar GHB en heb je wel voordelen, maar eer het zo ver is moet je eerst dat zure goedje drinken... en dat is nogal slecht voor de ingewanden e.d.
Het komt er eigenlijk op neer dat je inktverwijderaar aan het drinken bent.
Tevens weet ik niet hoe GBL en BD metaboliseren.
GHB metaboliseerd heel erg schoon, of dat bij GBL of BD ook het geval is weet ik niet.

Bij GHB is dat niet het geval want de GBL en NaOH (die beide zeer bijtend zijn) reageren met elkaar en leveren uiteindelijk een totaal ander goedje op (GHB) dat Ph neutraal is.

pi_12558539
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:17 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Waar koop je de GBL dan??

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 19-08-2003 19:52]

pi_12558620
Bij het maken van zeep wordt trouwens ook NaOH gebruikt.
pi_12573374
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Hier kan je GBL bestellen. http://www.qualitygrade.com/ Heb je geloof ik wel een creditcardje voor nodig. Heb hier van de week ook 1,4B besteld (maar hoor ik dus net van Dr_Gonzo dat dat eigenlijk troep is). Ik zal nog wel mijn reactie plaatsen over het ontvangst.
pi_12583631
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:49 schreef schatje het volgende:

[..]

http://www.alphalabs.tk
Een betrouwbare site, doe er al meer dan een jaar zaken mee.
pi_12588858
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:55 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Hier kan je GBL bestellen. http://www.qualitygrade.com/ Heb je geloof ik wel een creditcardje voor nodig. Heb hier van de week ook 1,4B besteld (maar hoor ik dus net van Dr_Gonzo dat dat eigenlijk troep is). Ik zal nog wel mijn reactie plaatsen over het ontvangst.

Ik heb er ook veel slechte verhalen over gehoord.

Zelfde mensen: http://www.chem4u.nl/Shop/enter.html

Zitten in Den Haag.

pi_12589617
Dr_Gonzo, ik heb je in ieder geval in mijn ICQ, maar ik twijfel of het goed is gegaan naar jou toe. Misschien ben je wel nog niet online geweest en in ieder geval rustig aan, maar ik twijfel gewoon of het goed is gegaan.
pi_12591343
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:11 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

http://www.alphalabs.tk
Een betrouwbare site, doe er al meer dan een jaar zaken mee.

Hij doet het niet .
pi_12592810
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er ook veel slechte verhalen over gehoord.

Zelfde mensen: http://www.chem4u.nl/Shop/enter.html

Zitten in Den Haag.

Wat voor slechte verhalen dan..? Want volgens hunzelf is het spul 99,92% puur...
pi_12598334
quote:

[..]

pi_12598739
quote:

[..]

Whoops sorry net iets te snel
Zou als ik jou was maar beter niks bij qualitygrade bestellen. Heb er al eens eerder bdo en gbl besteld en die laatste bleek gewoon verontreinigd te zijn.
Hun antwoord hierop was dat er iets mis was met hun nieuwe badge maar de verontreinigingen zo klein waren dat dit het effect niet zou veranderen.
Heb er wel de hele dag erna van op de pot gezeten

Je kan echt beter ghb nemen ipv bdo. Dit goedje is enkel op de markt gekomen toen ghb illegaal werd en deze op dat moment een goeie (lees legale) vervanging was. Over de langetermijneffecten was hier nog niks over bekend maar dit is nu wel anders. Beter niet doen dus...

pi_12599178
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Hij doet het niet .

mmm bij mij het werkt de site wel gewoon. Thanx Gonzo. zou te gek zijn als deze goed spul leveren. Heb namelijk echt slechte ervaringen met de meeste gbl-aanbieders op internet. Ga hier gelijk maar iets bestellen
pi_12601706
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:54 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Whoops sorry net iets te snel
Zou als ik jou was maar beter niks bij qualitygrade bestellen. Heb er al eens eerder bdo en gbl besteld en die laatste bleek gewoon verontreinigd te zijn.
Hun antwoord hierop was dat er iets mis was met hun nieuwe badge maar de verontreinigingen zo klein waren dat dit het effect niet zou veranderen.
Heb er wel de hele dag erna van op de pot gezeten

Je kan echt beter ghb nemen ipv bdo. Dit goedje is enkel op de markt gekomen toen ghb illegaal werd en deze op dat moment een goeie (lees legale) vervanging was. Over de langetermijneffecten was hier nog niks over bekend maar dit is nu wel anders. Beter niet doen dus...

Hmm.. wat een kutlamers... Heb gelukkig maar het kleinste potje besteld. Kan ik trouwens ook testen (behalve door te proberen) of het spul goed is??
pi_12601823
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:11 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

mmm bij mij het werkt de site wel gewoon. Thanx Gonzo. zou te gek zijn als deze goed spul leveren. Heb namelijk echt slechte ervaringen met de meeste gbl-aanbieders op internet. Ga hier gelijk maar iets bestellen

Nu bij mij ook .

Gaat het effe checken allemaal .

pi_12603047
hehe, dat heb ik vroeger wel een miljoen keer gehad, da's geen GHB, da's gewoon ritalin, en wat jij hebt gehad zijn gewoon tijdelijke blackouts, en een lichte bewusteloosheid, toen ik nog ritalin gebruikte had ik dat wekelijks

Of gewoon asperine, bijv. een hoofdpijn tabletje van te voren icm alcohol kan ook die uitwerking hebben. maar als het GHB was geweest dan had je dat wel geproefd hoor, of je moet echt HEEEEEEEEEEEEEEEL zat zijn geweest, maar dan hadden ze je ook gelijk naar het ziekehuis kunnen brengen.

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_12609979
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Nu bij mij ook .

Gaat het effe checken allemaal .

Het hele .tk domein heeft er uit gelegen, maar zijn nu weer online.
pi_12610233
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:58 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Hmm.. wat een kutlamers... Heb gelukkig maar het kleinste potje besteld. Kan ik trouwens ook testen (behalve door te proberen) of het spul goed is??

Van te voren testen is lastig, daar heb je analytische laboratorium spullen voor nodig.
Als je de GHB eenmaal gemaakt hebt, en als de componenten niet zuiver zijn, dan kan er een verkleuring optreden in de GHB.
Als je het goed gedaan hebt is GHB helder als water.
Ik ga er dan wel vanuit dat je een schone (pyrex)glazen pan en lepel voor gebruikt hebt (kan ook kleur afgeven als dat niet het geval is; zelfs de witte emaile van een ceramische pan komt los).

Een ander signaal is de vloeibaarheid, (onverdunde) GHB hoort namelijk ongeveer de viscositeit van olie hebben.

Nog een signaal, van slechte componenten, is de Ph waarde.
Als je GHB maakt dan vermeng je een bepaalde verhouding GBL met NaOH.
Is de verhouding goed dan heeft alle GBL met de NaOH gereageerd en is de Ph neutraal.
Valt de Ph te hoog uit (b.v. Ph 14) terwijl je 100% zeker weet dat de verhoudingen kloppen dan weet je dat er te weinig GBL in zit... en dus waarschijnlijk verdunt was met water o.i.d.

Wat deze methodes betreft, ik ga er wel vanuit dat de GHB onder goede omstandigheden en op de juiste manier gemaakt wordt.
Het is namelijk ook mogelijk om de Ph, de kleur of de viscositeit te verknoeien door fouten in het productie process.

Helaas is het vinden van een goede leverancier een process van vallen en opstaan.
Ik heb er ook een hele tijd over gedaan eer ik een goede leverancier vond.
Eer het zo ver was heeft het mij ook enkele honderden euro's gekost aan mensen die je proberen te bezeiken.

pi_12611804
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:58 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Nou zolang het alleen maar bij die 125 ml blijft valt het wel mee. Dat is te weinig om eventuele schadelijke gevolgen ervan te merken.
Die verontreiniging waar ik het over had merkte ik alleen in de gbl van ze.
Of het in de bdo ook zat weet ik niet. Dat merk je minder snel omdat het een kant een klaar product.
Bij ghb komt dat wat sneller naar voren omdat je zelf maakt en tijdens en/of na het proces vaal wel merkt of er iets mis mee is.

BDO heb ik nooit vaak genomen en schijnt op zich al niet 100% natuurlijk afbreekbaar voor je lichaam zijn.
Dus wat betreft kun je het sowieso al als verontreinigd beschouwen.

Heb nu een flesje bij Alphalabs in bestelling staan.
Ze zijn wel iets duurder dan de voorheen genomende maar ik weet wel dat dit ongeveer normale prijzen als je echt zuiver spul wilt dus ben benieuwd.
Laat wel wat weten zodra ik me bestelling binnen krijg.

pi_12611828
Dr_Gonzo, mijn vent moest er soms wel witte natuurazijn bijgooien om de Ph waarde op peil te brengen.Maar goed, je zei al dat de GBL die verkocht wordt door Flex waarschijnlijk verdund wordt met water.Dus het is dan een bevestiging dat het niet zuiver is.
pi_12611969
De site van dat bedrijf uit Canada, Pelchat Labs, die GHB kits verkoopt, is ook al een tijdje uit de lucht.
pi_12615658
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef Gman2003 het volgende:

[..]
BDO heb ik nooit vaak genomen en schijnt op zich al niet 100% natuurlijk afbreekbaar voor je lichaam zijn.
Dus wat betreft kun je het sowieso al als verontreinigd beschouwen.

Yup, het oxydatieprocess is niet zo schoon..
Er blijven nog rest producten achter die vooral de nieren tot last zijn.
Langdurig BDO gebruik kan dan ook lijden tot nierklachten.
quote:
Laat wel wat weten zodra ik me bestelling binnen krijg.
Laat maar weten wat je ervan vind.
Ik denk wel dat je tevreden zult zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 21-08-2003 22:37]

pi_12616701
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:59 schreef schatje het volgende:
Dr_Gonzo, mijn vent moest er soms wel witte natuurazijn bijgooien om de Ph waarde op peil te brengen.Maar goed, je zei al dat de GBL die verkocht wordt door Flex waarschijnlijk verdund wordt met water.Dus het is dan een bevestiging dat het niet zuiver is.
De verhouding GBL : NaOH is bekend, kan je zo op internet vinden.
Wanneer deze verhouding precies wordt afgemeten dan kan het eigenlijk amper mis gaan (let op:gewoon keuken gerij is vaak niet nauwkeurig genoeg om dit af te meten).
Wanneer alle GBL heeft gereageerd met NaOH, maar er is toch nog NaOH over in de vloeistof, dan stijgt de Ph waarde.
Dus wanneer je weet dat de verhoudingen kloppen maar de Ph is base dan kan ik alleen concluderen dat de afgemeten hoeveelheid GBL niet alleen GBL bevatte maar ook een andere vloeistof.
Het fijt dat de GHB ook nog eens waterig is wijst ook naar deze conclusie.

Zou de GHB te base zijn dan kan je beter nog wat extra GBL erbij doen totdat de vloeistof Ph neutraal is.
GBL brengt de Ph omlaag, NaOH maakt de Ph hoger.
Daarna nog 30 minuten laten pruttelen op het vuur om zeker te zijn dat alle NaOH gereageerd heeft.
Na het afkoelen nog een keer de Ph meten om zeker te zijn en dan is de GHB klaar.
Zo lang je er voor zorgt dat er af en toe een beetje demi-water bij wordt gedaan kan je de vloeistof eigenlijk nooit te lang laten koken.

Als de GBL verdunt is met water dan kan je dat vrij gemakelijk destileren want het kookpunt van GBL ligt bij 206 graden celsius.
Sinds water al kookt bij 100 graden C lijkt me dat niet zo moeilijk.

Azijn is ook een manier om de Ph te regelen, maar zelf vond ik dat erg smerig smaken.
Een beetje citroenzuur werkt beter en dan nog het liefst uit die kleine flesjes (niet vers geperst) want die bevatten geen vruchtvlees e.d.
Dan krijgt de GHB ook een heel interessante, bijna limonade achtige, kleur
Maar als je nog GBL over zou hebben dan kan je die beter gebruiken.
Liever te veel GBL dan te veel NaOH.

pi_12616961
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:02 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Yup, het oxydatieprocess is niet zo schoon..
Er blijven nog rest producten achter die vooral de nieren tot last zijn.
Langdurig BDO gebruik kan dan ook lijden tot nierklachten.

Dus echt troep??
pi_12617229
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Dus echt troep??

Ach, je kan het gerust eens-in-de-zo-veel-tijd BDO nemen, zal je niet veel kwaad doen.
Het is in ieder geval niet zo vriendelijk voor je lichaam als GHB.
Ik hou het liever bij mijn goede oude gamma want "Waar zouden we zijn zonder de gamma"
pi_12621372
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:35 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

... heel verhaal ...

Thanx... Ga er binnenkort dan ook maar mee aan de slag, eerst toch ff die vieze-slechte-goedkope BDO proberen .
Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.
pi_12621492
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:12 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Thanx... Ga er binnenkort dan ook maar mee aan de slag, eerst toch ff die vieze-slechte-goedkope BDO proberen .
Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.

Succes, en doe wel voorzichtig.
pi_12637928
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:12 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb...

GBL, NaOH, gedistileerd water, pyrex glazen pan/pot o.i.d., Ph papiertjes en een lepel (niet van hout of plastic!) is alles wat je nodig hebt.
Vervolgens moet je de verhouding GBL : NaOH weten, deze afmeten en met alkaar laten reageren.
Pas op: gooi niet meteen alle NaOH bij de GBL, doe dit beetje bij beetje!!!!
evt. heb je nog wat azijn o.i.d. nodig om de Ph te regelen, maar doe het liever met GBL.
quote:
...kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.
De eerste paar keer gaat er meestal wel iets mis, na een paar keer oefenen gaat het bijna iedere keer meteen goed.
Zo lang de Ph neutraal is en er zitten geen verontreinigingen in is het bruikbaar.

De eerste keer je eigen brouwsel testen is trouwens altijd wel spannend.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 22-08-2003 19:00]

vrijdag 22 augustus 2003 @ 18:56:10 #228
65099 guerillart
upload yr icon to guerillart
pi_12637994
drink ze!
*upload je [b]usericon/webicon/avatar[/b] naar [url=http://www.guerillart.nl/view.php][b]GUERILLART[/b][/url] en maak jezelf onsterfelijk! 60x60px max 12kb gif jpeg of png images only! Guerillart verzamelt deze icons voor een tentoonstelling! DOE MEE !
pi_12641818
Tips voor een geslaagd resultaat..

Het gedestilleerd water moet je rustig aan in kleine beetjes toevoegen opdat de reactie goed op gang kan komen. Het gedestilleerd water dient ook om de opgelost stoffen tijdens het verhitten opgelost te houden.

Het mengsel kun je verhitten tot 100 graden Celsius. Het beste is natuurlijk als je hiervoor een geschikte thermometer gebruikt, maar hoeft niet perse. De NaOH rustig toevoegen, want dit kan afhankelijk van de temperatuur behoorlijk gaan pruttelen. Het is in ieder geval wel goed als het behoorlijk gaat pruttelen, dus dan weet je gelijk hoeveel je het goedje ongeveer mag verhitten.

Op het oog kun je niet echt zien of alles gereageerd heeft, want de NaOH lost ook gewoon op in water. Bedenk dus van tevoren dat 120 ml GBL reageert met 63 gram NaOH! De oplossing na reactie nog 1/2 uurtje zachtjes laten pruttelen, onder af en toe toevoegen van kleine beetjes gedestilleerd water.

Vervolgens de pH checken. Is deze te hoog dan een beetje GBL of azijn- of citroenzuur toevoegen tot de pH neutraal is (pH 7,5). Het is heel belangrijk dat de pH neutraal is, want dat is een indicatie voor hoe zuiver je eindresultaat is wat betreft GHB. Als hij niet neutraal is, geen ramp, maar voeg dan wel ff wat zuur toe tot ie wel neutraal is, of tenminste onder de 9, dat is een stuk gezonder voor je maag. Een te lage pH zal je niet gauw meemaken, maar dat zou betekenen dat je wat meer NaOH nodig hebt om te neutraliseren (opnieuw verhitten om alles goed te laten reageren).

Pas op het laatst de rest van het gedestilleerd water toevoegen zodat je in totaal op ongeveer 500 ml zit.

De oplossing laten afkoelen en overbrengen in een schone glazen fles. Een plastic flesje is voor de afgekoelde oplossing ook geen probleem.

Om de sterkte te testen begin je het beste met een dosering van 1/2 tot 2/3 eetlepel, mede afhankelijk van hoe ervaren je bent in het gebruik van GHB. Voor mij als 'ervaren' gebruiker ligt een normale dosering meestal tussen 2/3 en 3/4 eetlepel, maar soms is 1/2 eetlepel al genoeg en soms heb ik een hele nodig voor hetzelfde effect. Dit is iets wat je na een tijdje vanzelf aan kunt voelen en heeft te maken heeft met een aantal externe factoren die van invloed zijn op het effect.

Tot slot een advies dat ik een ieder op het hart wil drukken.
GHB is - mits bij verantwoord gebruik - een wonderlijk aangenaam en gezond goedje zoals je o.a. in dit topic hebt kunnen vernemen. Het is echter niet moeilijk om er misbruik van te maken, dus als je anderen introduceert met GHB, zorg er dan absoluut voor dat ze goed geinformeerd zijn en weten hoe ze op een prettige en verantwoorde manier gebruik kunnen maken van dit spul!! Dit voorkomt een hoop onnodige zorgen en problemen van zowel gebruiker als eventuele omstanders en helpt de GHB weer in een beter licht te brengen!!

Enjoy!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 22-08-2003 21:42]

pi_12642580
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:53 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

GBL, NaOH, gedistileerd water, pyrex glazen pan/pot o.i.d., Ph papiertjes en een lepel (niet van hout of plastic!) is alles wat je nodig hebt.

[..]

Gedistileerd water..? Is gewoon kraanwater (evt. gekookt) niet goed genoeg..? In Groningen hebben we schoon water... Moet het water kokend zijn als je het erbij gooit?
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:21 schreef Escaflowne het volgende:
Tips voor een geslaagd resultaat..

[Heel mooi verhaal]

Thanx, maar dat is wel iets anders dan op deze site staat: http://www.khemical.com/chemistry.html. Hier gooien ze er pas op het laatst water bij (of begrijp ik het niet goed?). En zij gooien er ook gewooon 1 liter (iets minder 990ml) bij (zal waarschijnlijk alleen de sterkte van de GHB bepalen).
pi_12643435
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:48 schreef Sir_Mj het volgende:
Gedistileerd water..? Is gewoon kraanwater (evt. gekookt) niet goed genoeg..? In Groningen hebben we schoon water... Moet het water kokend zijn als je het erbij gooit?
In gedestilleerd water zitten niet ook nog eens allemaal vrije ionen e.d. die zich in het reactieproces kunnen mengen. Ionen in oplossing zijn nl. per definitie positief of negatief geladen en kunnen dus interfereren met de reactie (een zuur-base ractie is mede gebaseerd op + en - ladingen).

Bovendien is gedestilleerd zo zuiver als wat, dus kun je het lang bewaren zonder dat het slecht wordt voor consumptie!

Je kunt een fles gedestilleerd water gewoon kopen bij een bouwmarkt of bij sommige tankstations en je hoeft het niet te verhitten voor je het toevoegt.

quote:
Thanx, maar dat is wel iets anders dan op deze site staat: http://www.khemical.com/chemistry.html. Hier gooien ze er pas op het laatst water bij (of begrijp ik het niet goed?). En zij gooien er ook gewooon 1 liter (iets minder 990ml) bij (zal waarschijnlijk alleen de sterkte van de GHB bepalen).
Ja, dat viel me ook op. Ik weet niet waarom ze het daar tot 990 ml aanvullen, maar het lijkt me wel een beetje veel.. Ik baseer me dus op de eigen ervaring dat ik met een eindvolume van 500ml wel goed zit en prima kan doseren.

Wat het toevoegen van het water betreft. Dat staat niet zo uitvoerig beschreven op die site van khemical.com, maar de achterliggende gedachte is dat door toevoeging van een beetje water de NaOH korrels goed oplossen. Bij dit oplossen komt weer extra warmte vrij(!) en dit bevordert weer een vlotte reactie met de GBL!

Er staat in het recept ook niets over dat je het een tijdje moet laten pruttelen, in sommige andere recepten wel meen ik mij te herinneren (maar is alweer een tijdje geleden dat ik me daarin verdiept heb). Het is i.m.o. niet echt nodig, maar als je het een tijdje laat pruttelen weet je iig zeker dat alles wat potentieel kon reageren goed gereageerd heeft. Tijdens dit pruttelen zal wel wat water verdampen en om te voorkomen dat de actieve bestanddelen ook verdampen voeg je af en toe een beetje gedestilleerd water toe, zodat alles zo goed mogelijk opgelost blijft. Een deel van de actieve bestanddelen zal echter altijd wel verdampen, dus kijk er niet van op als er een eigenaardig luchtje boven het pruttelpotje gaat hangen

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 22-08-2003 22:32]

pi_12644277
quote:

[..]

Het is echt beter als je demi-water gebruikt, dat is veel schoner.
Kraanwater bevat ook nog mineralen en andere goedjes die je beter niet in de GHB kan hebben.
Het komt vooral de zuiverheid en de houdbaarheid ten goede.
quote:
[..]

Het recept van Escaflowne is beter.
Het water moet al vanaf het begin erbij, dat voorkomt dat je GHB kristaliseerd of zelfs stolt.
Tevens helpt het de reactie op gang.
Als je NaOH aan de GBL toevoegd en dat verwarmd zal de reactie langzaam op gang komen (GBL kookt pas bij 206 graden C).
Als je water er aan toevoegd zal de NaOH reageren met het water.
Hier komt veel warmte bij vrij waardoor de reactie flink op gang komt.

Wat het verdunnen betreft.
Als ik GHB maak op basis van 125ml GBL dan houd ik ~250ml pure GHB over, dit vul ik aan met een gelijke hoeveelheid water.
Dit levert 500ml GHB op dat goed te doseren is.
2/3, 3/4 a 1 eetlepel is een goede dosering (afhankelijk van de lepel en externe omstandigheden).
Zou het niet verdunt zijn dan is de GHB zo sterk dat het moeilijker te doseren is.

pi_12651728
[quote]Op vrijdag 22 augustus 2003 22:24 schreef Escaflowne het volgende:

[..]
Je kunt een fles gedestilleerd water gewoon kopen bij een bouwmarkt of bij sommige tankstations en je hoeft het niet te verhitten voor je het toevoegt.
[..]

Of gewoon bij de Albert Heyn voor 75 cent

Ja, dat viel me ook op. Ik weet niet waarom ze het daar tot 990 ml aanvullen, maar het lijkt me wel een beetje veel.. Ik baseer me dus op de eigen ervaring dat ik met een eindvolume van 500ml wel goed zit en prima kan doseren.

Maakt ook eigenlijk niks uit hoeveel water je erbij gooit. Tis maar net hoe sterk je m wilt maken.
Zolang het totaal maar minimaal 250 ml is (gebaseerd op een reactie 125ml gbl) anders heb je kans dat het 1 klomp zout wordt zodra het is afgekoelt. Kun je er zoutsculpturen van gaan maken.

pi_12652950
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 11:08 schreef Gman2003 het volgende:
Zolang het totaal maar minimaal 250 ml is (gebaseerd op een reactie 125ml gbl) anders heb je kans dat het 1 klomp zout wordt zodra het is afgekoelt.
Ik raad toch zeker aan aan te vullen tot 500 ml, want dan kun je alles afmeten t.o.v. 1 eetlepel. 1/2 en 2/3 en max.1 eetlepel is makkelijk te doseren. 1/4 of 1/3 en max.1/2 eetlepel is toch lastiger en het blijft nu eenmaal een goedje waar de dosering nauw bij komt kijken, ook voor de 'ervaren' gebruiker, dus laat staan voor een 'beginner'!!
Een 'ervaren' gebruiker heeft er natuurlijk niet zo'n erge moeite mee als ie per ongeluk eens wat te veel heeft genomen, maar lekker is anders..
Wees dus mild met de doseringen, kleine beetjes (1/4 of 1/3lepel) bijtanken kan altijd nog!

btw. mocht het reactiemengsel een harde klomp worden, gewoon wat water toevoegen en verhitten, vervolgens roeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 23-08-2003 12:28]

pi_12653010
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:31 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Uhm.. nee, doorgekookt water is niet hetzelfde als gedestilleerd water hoor!

Als je water hebt doorgekookt blijven nl. nog steeds een hoop ionen in oplossing zitten en ook andere stofjes. Het doorkoken van water helpt wel om ziekteverwekkende stofjes te doden, maar gedestilleerd water is niets anders dan het destillaat van gekookt water, ofwel het pure verdampte water dat weer opgevangen is in een ander reservoir!

Gedestilleerd water is waar te koop??

edit: antwoord al gezien .

pi_12655463
Mooi. Mijn bestelling bij Alphalabs is net bezorgd geworden.
Zo te proeven is het ieder geval gbl wat erin zit
Benieuwd of die echt zo zuiver is als dr_gonzo beweert.
Ga er gelijk maar mee beginnen.
pi_12655535
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:39 schreef Gman2003 het volgende:
De dosis eerst maar laag houden, voor het geval dat .

Ik ben benieuwd in ieder geval .

pi_12655554
quote:
In welk land is dat bedrijf gevestigd en hoe lang duurde het voordat je de GBL in ontvangst mocht nemen??
pi_12656077
quote:
Laat ons maar weten hoe het gegaan is, ben wel benieuwd.
pi_12656114
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:44 schreef schatje het volgende:

[..]

In welk land is dat bedrijf gevestigd en hoe lang duurde het voordat je de GBL in ontvangst mocht nemen??

Ze zitten hier gewoon in Nederland. Moet ook wel want het was donderdag pas besteld.
Had ze nog gevraagd of het voor vandaag nog lukte en zo te zien hebben ze het gelijk per 'priority' post verstuurd.
Nou maar hopen dat hun produkt net zo goed is.
pi_12658174
En is er al resultaat??
pi_12660857
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:37 schreef schatje het volgende:
En is er al resultaat??
Misschien ligt hij nu wel in een heel diepe slaap
pi_12661875
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:41 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Misschien ligt hij nu wel in een heel diepe slaap

Dan is het iig goeie shit!
pi_12661963
Is toch brutaal dat ie niet van zich laat horen.
pi_12662412
Kan niet lang meer duren, hij zal zo wel wakker worden!

(ervan uitgaand dat ie om een uur of 4 genomen heeft )

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 23-08-2003 19:54]

pi_12662456
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:37 schreef schatje het volgende:
En is er al resultaat??
Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden moest nog even weg tussendoor heeft ook nog een tijdje staan doorpruttelen hiero

Op de kwaliteit is niks aan te merken echt perfect.
Laatste tijd moest ik bij de mijne vaker een dosis citroensap erbij gooien voor het goedje op de goeie ph te laten komen. Met deze ging het gelukkig meteen goed. Blijkt wel dat ie zuiver is.

Heb er net wat van genomen en begin m al goed voelen moet ik zeggen.
Super bedankt voor de tip gonzo !

pi_12662591
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:53 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden moest nog even weg tussendoor heeft ook nog een tijdje staan doorpruttelen hiero

Laatste tijd moest ik bij de mijne vaker een dosis citroensap erbij gooien voor het goedje op de goeie ph te laten komen. Met deze ging het gelukkig meteen goed. Blijkt wel dat ie zuiver is.

Niet teveel nemen hè??
pi_12662693
En weer een succes recept voor vele avondjes lekker mega-relaxed chillen!

(kater niet inbegrepen )

pi_12662790
Ik wil dat er een deel 2 komt .
pi_12663545
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:53 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Alleen het fijnste voor de patienten van Dr Gonzo
No problemo, enjoy!

Potverdomme al die posts over GHB... nu krijg ik zelf zin om wat te nemen.

pi_12663794
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:06 schreef schatje het volgende:
Ik wil dat er een deel 2 komt .
Daar verheugde ik me stiekem eigenlijk ook al op.

Al eens gekeken naar het aantal pageviews dat dit topic tot nu toe gehaald heeft?..

En het barst nog eens van de goede informatie ook!
Zonder dat het topic verneukt is geworden!

Ik denk alleen dat nu zo'n beetje alle vragen die leven onder de mensen omtrent GHB in dit topic wel beantwoord zijn?..

Als hij straks echter op slot zit, dan kijk ook niemand er meer naar om.

Dus mensen, voor het antwoord op al uw vragen omtrent GHB:
gebruik de search!!

En als nog niet al je vragen beantwoord zijn, laat het dan even weten
want dan gaan wij toch gewoon nog even verder?!..

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 23-08-2003 20:55]

pi_12665780
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:52 schreef schatje het volgende:
Bij het maken van zeep wordt trouwens ook NaOH gebruikt.
Ken je die scene uit de film 'Fight Club' waar Tyler verteld over het maken van zeep?
Op een gegeven moment pakt hij de hand, van Edward Norton, in zijn mond en maakt dat nat waarna hij er een wit poeder op gooit.
Da's dus NaOH.
Op de DVD heet dit hoofdstuk de toepasselijke naam "Chemical Burn".
pi_12665871
Dr_Gonzo, open jij deel 2 maar .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')