quote:Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:35 schreef Litpho het volgende:[..]
De TS moet uiteraard wel even een tweede opinie opvragen over die offerte, maar als die niet anders uitpakt (doordat de buurman dit beschouwt als een goede tijd voor een upgrade op kosten van TS) dient hij gewoon te betalen natuurlijk
.
quote:Als dat nodig is. Het is tenslotte mogelijk dat de buurman de strijdkreten van een aantal posters hier ("Huisvredebreuk!! Inbraak!! Diefstal!!") nog niet gehoord heeft en genoegen neemt met de rekening. Dan komt het nooit voor de rechter natuurlijk, want ik kan me niet voorstellen dat als de TS zich ervan overtuigd heeft dat het bedrag terecht, dat hij nog naar de rechter stapt.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:
Kat opgesloten verhaal krijgt een naar staartje
[..]Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
quote:Die bekijkt nog wel even de rekeningen en dan gaat ie over naar de volgende zaak.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
Nou, ik ga ff iets nuttigs (nuttigers) doen,
van mij zullen jullie geen last meer hebben!
quote:ooooeeehh dan krijgen we te zien of de TS een overlast is voor de buurt met z'n poesies!
Op donderdag 7 augustus 2003 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Misschien dat de rijdende uitkomst biedt. Al is deze uitspraak wel bindend.
quote:Ik twijfel of die buurman het daar mee eens is.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Misschien dat de rijdende uitkomst biedt. Al is deze uitspraak wel bindend.
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/363291
Op donderdag 7 augustus 2003 10:45 schreef Atreidez het volgende:
Weer een deel 1 gemist van een goedlopend topic
lezen! en eigenlijk is dit al deel 3
quote:Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Op donderdag 7 augustus 2003 10:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
lezen! en eigenlijk is dit al deel 3
quote:Ja.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:53 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Maar waar gaat het nu nog over dan? De deur moet betaald worden, en dat lijkt me logisch. Had ie maar een raampje in moeten slaan, dat kost een stuk minder.
Maar hoe zit dit eigelijk. de TS heeft ingebroken voor z,n kat. Zal dat gewoon vallen onder inbraak? Of onder huis vrede breuk. Lijkt me wel. Je gaat zonder enige bevoegtheden van de eigenaar van het huis naar binnen.
quote:Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
Op donderdag 7 augustus 2003 10:53 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Maar waar gaat het nu nog over dan? De deur moet betaald worden, en dat lijkt me logisch. Had ie maar een raampje in moeten slaan, dat kost een stuk minder.
quote:Ja die man kan denk ik dan wel aan goedkope deuren komen. Dus denkt hij op die manier extra omzet te kunnen halen
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
In deel 1 las ik dat de glaszetter eraan kwam en uiteindelijk werd een hele deur eruit gelicht?
quote:Een hele deur vervangen vanwegen 2 krasjes...
Op donderdag 7 augustus 2003 10:34 schreef MikeyMo het volgende:[..]
zoals eerdergemeld: de deur moest vervangen worden, dat kost nou eenmaal zoveel geld...
quote:WTF ?!? Tuurlijk is dat maar een kat, wat is dat dan soms voor jouw? Ik laat er geen traan over als zo'n ding voor mijn auto springt, maybe dak zelf een beetje mik dat er nie teveel bload aan m'n auto blijft plakken.
Op donderdag 7 augustus 2003 09:57 schreef wroofIQwroof het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor idiote theorie 'dat het maar een kat is'... Je neemt als mens toch bewust een kat in huis? Dan commit je jezelf toch ook om voor dat beest te zorgen. Alsof een kat zelf een keuze heeft?
Ik zeg: inmetselen die boer...
Als mens neem je een kat in huis omdat je jezelf eenzaam voelt en je genegenheid van die kat verwacht, sommige mensen beginnen dan van die beesten te houden en vergeten dat het gewoon beesten zijn. Ze zouden beter een persoon zoeken waarmee die genegenheid kunnen delen ipv die katten te kopen, los te laten rondlopen en dan in mensen hun woningen te gaan inbreken als die rotbeesten nie uit ander mensen hun huizen kunnen blijven.
Enneuh, met je commentaar van die boer in te metselen, bewiojs je nogmaals wat voor een achterlijk persoon je bent!
quote:Dat vond ik ook al zo vreemd.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
In deel 1 las ik dat de glaszetter eraan kwam en uiteindelijk werd een hele deur eruit gelicht?
quote:En als je via de deur gaat niet ?
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
quote:Waarschijnlijk ja, maar de zaak kan geseponeerd worden, of het oordeel luidt: schuldig, maar zonder straf.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
quote:Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk, anders valt het gewoon onder huisvredebreuk of inbraak.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:
Zooo dit m,n m,n geluks dag zijn een deel 2Maar hoe zit dit eigelijk. de TS heeft ingebroken voor z,n kat. Zal dat gewoon vallen onder inbraak? Of onder huis vrede breuk. Lijkt me wel. Je gaat zonder enige bevoegtheden van de eigenaar van het huis naar binnen.
quote:Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:04 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk,
Maar het is dan ook je eigen schuld dat je kat bij de buren in huis zit want je let blaakbaar niet goed op je kat die je buiten laat lopen. Bij mij in de buurt laat iemand zijn kat uit aan een lijn! Zoals het hoort met een huisdier. Mensen kijken hem raar aan, maar ik vind het niet meer dan normaal. Als ik mijn hond los door de buurt laat lopen gaan de mensen (terecht) lopen zeiken. Maar een kat mag het wel? rot op.
Als een kat bij ons schade aanricht, dan krijgen die mensen echtwel een dikke vette rekening op hun deurmat. En als ze de deur lichten dan dien ik ook een aanklacht voor inbraak in. Moeten ze hun kat maar binnen houden. Maar ik denk niet dat een kat in ons huis het zou overlenven, aangezien onze honden wel zin hebben in een hapje kat.
Maar huisdieren horen aangelijnt als ze buiten huis zijn. Zowel honden als katten.
Geen medelijden dus voor de TS, sorrie kan het gewoon niet opbrengen.
quote:Dan krijgen de politie een huiszoekings bevel van de rechter, dan mag de politie de deur ontzetten. Zonder dat ben je strafbaar en kan je dus een notitie krijgen op een strafblad.
Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk,
--------------------------------------------------------------------------------Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
[Dit bericht is gewijzigd door NhImF op 07-08-2003 11:09]
quote:Al met al een complexe situatie, en je kunt wel stellen dat hij zich behoorlijk in de nesten gewerkt heeft.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
Zou die kat hem ook komen redden als hij achter de tralies zit
quote:jha
Op donderdag 7 augustus 2003 11:09 schreef SunChaser het volgende:
Maar de buurt belde de politie dus toen de kraak werd gezet? Meesterlijk
En die kat was geen enkel moment in levens gevaar
quote:Een ruit inpleuren was idd genoeg geweest.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:10 schreef ook_gek het volgende:[
Ik zie een mooi huis waar bij ik denk dat er wel iets te halen is.
Ik zet een leuke kraak ik ben binnen. Plots politie om me heen je zou denken dat m,n kraak dan mislukt is. Maar nee ik grijp naar m,n tas en haal daar een klein poesje uit. En verklaar tegen over de politie dat m,n kat daar al dagen alleen zat. En ik mag zo weer naar huis
En dan stug vol houden dat sommige mensen niet naief zijn
quote:dat was nou grotendeels de insteek in deel 1:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:10 schreef ook_gek het volgende:[..]
jha
groep 1 liep te miepen: redt die kat anders gaat hij dood
groep 2 liep te miepen: dit kan je niet maken en die kat redt zich wel nog een dag of 2...
quote:Ja, dat was echt fantastisch
Op donderdag 7 augustus 2003 11:13 schreef MikeyMo het volgende:
groep 1 liep te miepen: redt die kat anders gaat hij dood
"Gooi een steen door dat raam"
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 07-08-2003 11:17]
Ga me hier waarschijnlijk niet populair mee maken, maar ik moet zeggen dat ik het eens ben met MikeyMo
Als je niet goed op zo'n beest kan letten, neem het dan niet.
4 katten hebben, 1 gaat wil er nog weleens bij vreemde naar binnen lopen.. Waarom niets doen als het probleem al bekend is?
Stel nou dat die kat door iemand was gedood toen hij in HUN huis liep?
Hetzij express (rotschop geven), hetzij per ongeluk (tussen de deur )
Hoe zouden jullie er dan over denken?
Dus dokken, niet mokken
Oh en MikeyMo er komen wel elke keer meer mensen die zich voegen bij onze punten betreft katten. Dalijk krijgen we twee grote groepen. Katten haters en katten freaks. Dat kan nog leuk worden
quote:Dat is dus ook min of meer wat ik zeg. Maar wij hebben 2 honden en de "houden" wel van katten. Dus als die dan ons huis zou binnenlopen, dan denk ik dat ik een aan stukken gescheurde kat kan terug geven.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:15 schreef FilmFanaat het volgende:
Wat een leuke discussie is hier aangehaaldGa me hier waarschijnlijk niet populair mee maken, maar ik moet zeggen dat ik het eens ben met MikeyMo
Als je niet goed op zo'n beest kan letten, neem het dan niet.
4 katten hebben, 1 gaat wil er nog weleens bij vreemde naar binnen lopen.. Waarom niets doen als het probleem al bekend is?Stel nou dat die kat door iemand was gedood toen hij in HUN huis liep?
Hetzij express (rotschop geven), hetzij per ongeluk (tussen de deur)
Hoe zouden jullie er dan over denken?Dus dokken, niet mokken
quote:Boerderijdieren
Op donderdag 7 augustus 2003 11:21 schreef NhImF het volgende:Ga anders op een boerderij met 10 hectare grond wonen :/
quote:Precies.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:21 schreef NhImF het volgende:[..]
Dat is dus ook min of meer wat ik zeg. Maar wij hebben 2 honden en de "houden" wel van katten. Dus als die dan ons huis zou binnenlopen, dan denk ik dat ik een aan stukken gescheurde kat kan terug geven.
Sorrie niet mijn schuld, let dan op je kan en hou hem binnen, zoals je met een huisdier hoort te doen. Ga anders op een boerderij met 10 hectare grond wonen :/
quote:we kunnen een best of van de adviezen maken... overigens vond ik de opmerkingen in de trend van "als ik wist waar hij woonde was ik er nu al heen gereden en had ik zelf dat beest gered" terwijl asl puntje bij paaltje komt niemand het zou doen...
Op donderdag 7 augustus 2003 11:15 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, dat was echt fantastisch
"Gooi een steen door dat raam"
![]()
quote:Held.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:57 schreef Skempi het volgende:[..]
WTF ?!? Tuurlijk is dat maar een kat, wat is dat dan soms voor jouw? Ik laat er geen traan over als zo'n ding voor mijn auto springt, maybe dak zelf een beetje mik dat er nie teveel bload aan m'n auto blijft plakken.
quote:Je kan ook van ze houden met in gedachten hebbend dat het beesten zijn. Je klinkt als een liefdevol vriendelijk persoon
Als mens neem je een kat in huis omdat je jezelf eenzaam voelt en je genegenheid van die kat verwacht, sommige mensen beginnen dan van die beesten te houden en vergeten dat het gewoon beesten zijn.
quote:Tjah, een vriendin en een kat kan dus niet? En die beesten tjah.. per ongeluk in iemand anders z'n huis. Gemiddelde jeugd red dat ook regelmatig, om iemand anders z'n heus te bezoeken, of in de tuin te schijten/pissen - net beesten.
Ze zouden beter een persoon zoeken waarmee die genegenheid kunnen delen ipv die katten te kopen, los te laten rondlopen en dan in mensen hun woningen te gaan inbreken als die rotbeesten nie uit ander mensen hun huizen kunnen blijven.
quote:Goh, jou slimheid zal de gemiddelde tafelpoot ook niet overstijgen. Zijn we weer lekker subtiel allemaal. Volgens mij weet jij niet eens hoe het is om iemand te hebben die van je houd, laat staan om zelf van iemand of iets te houden (een kat
Enneuh, met je commentaar van die boer in te metselen, bewiojs je nogmaals wat voor een achterlijk persoon je bent!
Dat je die deur licht snap ik. Dat die kerel boos is snap ik ook. Dat je moet dokken is logisch, mits het in verband staat met de aangebrachte schade.
quote:Want katten zijn huisdieren die je kennelijk geen enkele beperking in hun vrijheid mag opleggen.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:25 schreef ook_gek het volgende:[..]
Precies.
Zorg er voor dat niemand anders last heeft van je huisdieren. Gek genoeg loopt dit dan altijd weer uit op katten
quote:Hee dat is mijn zin hoor met dat HUISdieren. Dat zeg ik altijd. Krijg je een antwoord terug dat het zo genoemd is
Op donderdag 7 augustus 2003 11:32 schreef Halinalle het volgende:[..]
Want katten zijn huisdieren die je kennelijk geen enkele beperking in hun vrijheid mag opleggen.
quote:oh de gemiddelde jeugd gaat regelmatig het huis van vreemden binnen en zitten bij vreemden in de tuin te schijten
Op donderdag 7 augustus 2003 11:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
...
Tjah, een vriendin en een kat kan dus niet? En die beesten tjah.. per ongeluk in iemand anders z'n huis. Gemiddelde jeugd red dat ook regelmatig, om iemand anders z'n heus te bezoeken, of in de tuin te schijten/pissen - net beesten.
[..]Goh, jou slimheid zal de gemiddelde tafelpoot ook niet overstijgen. Zijn we weer lekker subtiel allemaal. Volgens mij weet jij niet eens hoe het is om iemand te hebben die van je houd, laat staan om zelf van iemand of iets te houden (een kat
).
...
jouw slimheid overstijgt ook niet echt een gemiddelde tafelpoot als dit de beste argumenten zijn die je kan aanleveren...
quote:Totaal correct.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:25 schreef ook_gek het volgende:[..]
Precies.
Zorg er voor dat niemand anders last heeft van je huisdieren.
quote:Nopez, mensen die hun hond hun behoefte laten doen in mijn voortuin zijn ook wel f*cking irritant, zeker als je het gras dan afdoet en de hondenstront naar alle kanten vliegt... GRRRRRR
Gek genoeg loopt dit dan altijd weer uit op katten
quote:Jij let niet goed op. Want het loopt altijd uit op katten hoor. En ik kan het weten heb nu al de naam
Op donderdag 7 augustus 2003 11:37 schreef Skempi het volgende:[..]
Totaal correct.
[..]Nopez, mensen die hun hond hun behoefte laten doen in mijn voortuin zijn ook wel f*cking irritant, zeker als je het gras dan afdoet en de hondenstront naar alle kanten vliegt... GRRRRRR
quote:jij niet alleen...
Op donderdag 7 augustus 2003 11:38 schreef ook_gek het volgende:[..]
Jij let niet goed op. Want het loopt altijd uit op katten hoor. En ik kan het weten heb nu al de naam
quote:Vind ik dus ook vervelend. Zeker hier in almere heb je genoeg openbaar plantsoen voor de behoeften van een hond (je betaald er toch belasting voor). Laat hem dan niet in iemand ander zijn tuin scheiten. Of op de stoep.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:37 schreef Skempi het volgende:[..]
Totaal correct.
[..]Nopez, mensen die hun hond hun behoefte laten doen in mijn voortuin zijn ook wel f*cking irritant, zeker als je het gras dan afdoet en de hondenstront naar alle kanten vliegt... GRRRRRR
Het probleem is eigenlijk dat veel mensen niet weten waar ze aan beginnen als ze een huisdier nemen. Maar bij katten is het heel "normaal" om te zeggen dat een kat de ruimte nodig heeft en dat het natuurlijk is om ze buiten te laten. (klopt, maar zelfde geld voor een hond en mijn hond banjert niet door de tuin van de buren en haalt niet de vijver leeg en graaft niet de bloembollen op)
quote:Wij zijn wat dat betreft een goed team.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:42 schreef MikeyMo het volgende:[..]
jij niet alleen...
quote:Beetje boerderijsyndroom. Ik vind het dus totaal niet normaal om in een residentaal gebied je kat buiten te laten lopen. Ik schraap regelmatig met de dierenambulance katten van de straat, of ik moet gevonden beestjes ophalen die zo gehavend zijn omdat ze de weg terug nooit meer hebben gevonden... Als je op een boerderij woont, ok, maar in de stad.. hou die kat lekker binnen.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:43 schreef NhImF het volgende:
Maar bij katten is het heel "normaal" om te zeggen dat een kat de ruimte nodig heeft en dat het natuurlijk is om ze buiten te laten.
quote:hoor ik dat dan?
Op donderdag 7 augustus 2003 11:46 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wij zijn wat dat betreft een goed team.
Hoor ik nu bij de harde kern van fok
quote:Jij past niet in een hokje.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:50 schreef MikeyMo het volgende:[..]
hoor ik dat dan?
quote:Dat is verzonnen door katten freaks. Want dat gaat nergens over. Een vogel hoord niet in de kooi die moet los vliegen. Slangen horen niet in glaze bakken die moeten los kunnen lopen. Zelfde als schapen in je tuin en konijnen en noem het maar op. Moet ik die dan ook maar de straat op tieften
Op donderdag 7 augustus 2003 11:43 schreef NhImF het volgende:
Maar bij katten is het heel "normaal" om te zeggen dat een kat de ruimte nodig heeft en dat het natuurlijk is om ze buiten te laten.
het zijn HUISdieren
Lekker binnen laten zitten.
quote:tja vertel dat maar eens aan de vele dierenliefhebbers hier die mijn adviezen totaal negeren en belachelijk maken...
Op donderdag 7 augustus 2003 11:48 schreef Atreidez het volgende:[..]
Beetje boerderijsyndroom. Ik vind het dus totaal niet normaal om in een residentaal gebied je kat buiten te laten lopen. Ik schraap regelmatig met de dierenambulance katten van de straat, of ik moet gevonden beestjes ophalen die zo gehavend zijn omdat ze de weg terug nooit meer hebben gevonden... Als je op een boerderij woont, ok, maar in de stad.. hou die kat lekker binnen.
quote:Nou iedereen op fok kent je wel. En mij nog niet. En ik wil ook wel bekend worden
Op donderdag 7 augustus 2003 11:50 schreef MikeyMo het volgende:[..]
hoor ik dat dan?
quote:Nou als je in Almere rijdt, heb je waarschijnlijk gisteren 1 naast de busbaan kunnen oprapen. Zijn koppie was niet recht meer.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:48 schreef Atreidez het volgende:[..]
Beetje boerderijsyndroom. Ik vind het dus totaal niet normaal om in een residentaal gebied je kat buiten te laten lopen. Ik schraap regelmatig met de dierenambulance katten van de straat, of ik moet gevonden beestjes ophalen die zo gehavend zijn omdat ze de weg terug nooit meer hebben gevonden... Als je op een boerderij woont, ok, maar in de stad.. hou die kat lekker binnen.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:00 schreef ook_gek het volgende:
jet zou verboden moeten worden om je huisdieren (en kinderen) zonder enig toe zich buiten te laten lopen.
quote:jha maar het is ook makkelijk om katten dood te rijden in een straat
Op donderdag 7 augustus 2003 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Met katten is t nogal makkelijk ze te laten terugkomen als je ze buiten laat, met andere dieren (zoals parkietjes of konijnen) niet.. Maarja, das idd geen reden om dat dan ook maar altijd te doen
quote:en je was geen katten hater?
Dalijk krijgen we twee grote groepen. Katten haters en katten freaks. Dat kan nog leuk worden
je lult jezelf een beetje tegen
quote:Ik ben geen katten hater. Maar zo word ik wel bestempelt hier op fok!
Op donderdag 7 augustus 2003 12:09 schreef diomedes het volgende:[..]
en je was geen katten hater?
je lult jezelf een beetje tegen
Ik niet zo.
quote:Ik ken dat
Op donderdag 7 augustus 2003 12:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn hond is in ieder geval dol op katten.Ik niet zo.
Laats lag er nog een pluk haar van een kat naast mijn hond in de tuin (waar hij niet buiten komt), sommige katten zijn hardleers en niet snel genoeg
[Dit bericht is gewijzigd door NhImF op 07-08-2003 12:17]
quote:Maar je lult jezelf wel tegen meelopertje!!!
Op donderdag 7 augustus 2003 12:10 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik ben geen katten hater. Maar zo word ik wel bestempelt hier op fok!
Dus bek houden
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:13 schreef NhImF het volgende:[..]
Ik ken dat
Laats lag er nog een pluk haar van een kat naast mijn hond in de tuin (waar hij niet buiten komt), sommige katten zijn hardleers en niet snel genoet
Er loopt hier in de buurt ook een speciaal soort kat rond. Eentje zonder staart die niet meer in mijn tuin durft
Had nog mazzel dat 'ie net op tijd weg was anders was 'ie wel meer kwijt geweest.
quote:MikeyMo m,n eerste Fan
Op donderdag 7 augustus 2003 12:14 schreef diomedes het volgende:[..]
Maar je lult jezelf wel tegen meelopertje!!!
Kom wees origineel en ga eens netjes dood
quote:Ik zeg niet dat ik slimmer ben dan en tafelpoot.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:36 schreef MikeyMo het volgende:[..]
oh de gemiddelde jeugd gaat regelmatig het huis van vreemden binnen en zitten bij vreemden in de tuin te schijten
jouw slimheid overstijgt ook niet echt een gemiddelde tafelpoot als dit de beste argumenten zijn die je kan aanleveren...
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
quote:het ergste is dat de eigenaren van zo'n kat nog verontwaardigd zijn ook als ze weten dat het door je hond komt...
Op donderdag 7 augustus 2003 12:16 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Er loopt hier in de buurt ook een speciaal soort kat rond. Eentje zonder staart die niet meer in mijn tuin durft
Had nog mazzel dat 'ie net op tijd weg was anders was 'ie wel meer kwijt geweest.
quote:Jammer joh
Op donderdag 7 augustus 2003 12:16 schreef ook_gek het volgende:[..]
MikeyMo m,n eerste Fan
Ooooh wat lief
quote:Gezellie he
Op donderdag 7 augustus 2003 12:16 schreef ook_gek het volgende:[..]
MikeyMo m,n eerste Fan
Ooooh wat lief
Wat ik wel vreemd vind is dat de boze buurman zomaar een rekening van 1600 euro mag presenteren.
We weten hier natuurlijk niet precies wat voor schade er aan die deur ontstaan is, maar dat kan onmogelijk 1600 euro zijn!
Het komt op mij een beetje over als wanneer je een krasje maakt op iemands auto en die presenteert een rekening voor een nieuwe auto.
Het moet wel een beetje in proportie blijven en niet zo van "Ik declareer maar meteen alles wat ik kan verzinnen"
Let wel dat ik ook vind dat de eigenaar van de kat evt. schade moet betalen, maar de rekening lijkt me onevenredig hoog.
quote:Waarschijnlijk wel. Moeten ze dat gedomesticeerde roofdier maar bij zich houden. Ik hou m'n hond buiten aangelijnd en zorg ervoor dat hij NIET de tuin uitgaat. In de tuin loopt hij los en ik ga 'm daar niet tegen houden. Altijd weer leuk om et zien hoe katten reageren op doodsangst.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:17 schreef MikeyMo het volgende:[..]
het ergste is dat de eigenaren van zo'n kat nog verontwaardigd zijn ook als ze weten dat het door je hond komt...
quote:Ow maar zo zijn er ook ouders die vinden dat een hond ingeslapen moet worden als ie een kind heeft gebeten.. terwijl het vreemde kind in de áfgesloten tuin van de hond stapte. Veel mensen weten helemaal niet dat honden roedeldieren zijn en áltijd voor hun roedel opkomen.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:17 schreef MikeyMo het volgende:[..]
het ergste is dat de eigenaren van zo'n kat nog verontwaardigd zijn ook als ze weten dat het door je hond komt...
Ik heb ook een keer mijn hond bij de schutting weg moeten sleuren, toen er een kinderbeentje over de schutting hing...
quote:Think again. Deuren zijn reteduur.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:21 schreef Keerzijde het volgende:
We weten hier natuurlijk niet precies wat voor schade er aan die deur ontstaan is, maar dat kan onmogelijk 1600 euro zijn!
quote:tsja mischien had die buurman die kat wel "ontvoerd"
Op donderdag 7 augustus 2003 12:21 schreef Lithion het volgende:
Hmm, zouden de mensen in dat vorige topic nog veroordeeld kunnen worden wegens het aanzetten tot vernieling?
quote:Ow jah, nu is die kerel die op verlof was nog de schuldige, heb jij enig besef wat een deur kost? Blijkbaar niet, want een voordeur kan makkelijk 2000¤ kosten...
Ik heb eigenlijk geen zin om op die pubertjes te reageren die een hekel hebben aan katten en DUS alles geoorloofd vinden. GROW UP PLEASE.Wat ik wel vreemd vind is dat de boze buurman zomaar een rekening van 1600 euro mag presenteren.
Het komt op mij een beetje over als wanneer je een krasje maakt op iemands auto en die presenteert een rekening voor een nieuwe auto.Het moet wel een beetje in proportie blijven en niet zo van "Ik declareer maar meteen alles wat ik kan verzinnen"
Let wel dat ik ook vind dat de eigenaar van de kat evt. schade moet betalen, maar de rekening lijkt me onevenredig hoog.
quote:Dat doet daar verder niets aan af, het blijft aansporen tot vernieling.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:23 schreef de_netwerkbeheerder het volgende:
tsja mischien had die buurman die kat wel "ontvoerd"
quote:Nou dat vind ik niet gezond, honden mogen geen tijdbom zijn imho. Ze moetgen zich gedragen in hun eigen tuin en huis, ook als er een vreemde kat of een vreemd kind de tuin inloopt.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:22 schreef moussy het volgende:
áltijd voor hun roedel opkomen.Ik heb ook een keer mijn hond bij de schutting weg moeten sleuren, toen er een kinderbeentje over de schutting hing...
quote:De vraag is alleen of 2 krasjes op de deur het rechtvaardigen dat de buurman er een nieuwe deur in laat zetten... waarschijnlijk niet... was vast wel op een andere, minder kostbare, manier te herstellen. Ik denk dan ook dat als de buurman naar de rechter zou stappen om betaling af te dwingen, dat de TS van deel 1 + 2 dan best wel eens sterk zou kunnen staan in zijn verweer dat de rekening te hoog is.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:22 schreef Lithion het volgende:[..]
Think again. Deuren zijn reteduur.
De TS moet trouwens de rekening ook NIET accepteren. Dan is het namelijk een eenzijdige betalingsovereenkomst van de buurman met de TS... en die is niet geldig.
quote:Ja, een complete deur misschien.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:26 schreef Skempi het volgende:
Ow jah, nu is die kerel die op verlof was nog de schuldige, heb jij enig besef wat een deur kost? Blijkbaar niet, want een voordeur kan makkelijk 2000¤ kosten...
quote:uiteraard, maar wat de jeugd doet heeft niets te maken met de onverantwoordlijkheid van kattenbezitters. Appels en peren. En ja er zijn ergere dingen dan loslopende huisdieren maar er is altijd wel een overtreffende trap te bedenken. Moet het een niet opgelost worden omdat er ook ergere problemen zijn?
Op donderdag 7 augustus 2003 12:16 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Ik zeg niet dat ik slimmer ben dan en tafelpoot.
Wel misdraagt onze lieftallige jeugd zich regelmatig en dat het huis binnen gaan is een voorbeeld (wat overigens ook regelmatig gebeurt - onder de noemer inbraak). Jij doet het voorkomen of huisdieren de pest van de samenleving zijn, ik denk dat mensen die zo denken als jij de pest voor de samenleving zijn. Jij levert overigens 0 argumenten aan.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik lees hier posts mensen die hun kat uitlaten, een ren hebben, of hun kat zo tam hebben gemaakt dat deze niet naar buiten hoeft. Zo kan het dus ook. Helaas, voor de buurt en het welzijn van de kat, hebben veel katteneigenaren de instelling van "mijn kat moet naar buiten" en nog erger: "de kat hoort buiten want ik ga hem niet uitlaten" Katten zijn populair niet enkel vanwege hun knuffelbaarheid, maar nog meer vanwege hun mogelijkheid om op eigen benen te staan: dwz; katten hoef je niet om 11 uur 's avonds nog ff uit te laten om mijn kat-en-niet-hond-houdende-Neef te citeren. mensen willen wel een huisdier, maar ze moeten er zo weinig mogelijk omkijken naar hebben in principe. Hamsters, Cavia's en konijnen zitten in hokken die je moet verschonen, een hond moet je uitlaten, tja, dan is een kat toch wel makkelijk om het gezinnetje mee uit te breiden.
Mijn argument is gewoon: hou zo'n beest binnen, leer het vanaf z'n geboorte een bepaald ritme aan en je hoeft nooit te klagen dat je je kat niet binnen kan houden. Op die manier heeft de buurt er geen last van en zullen er ook veel meer katten oud worden omdat ze niet overreden, verdwalen, of vergiftigd worden. Ook is het natuurlijk beter voor het eco-systeem in de buurt want katten zijn in principe wandelende moordmachines zonder natuurlijke vijanden. Dat klinkt misschien hard en naar, maar dat is gewoon de natuur. Een kat staat nou eenmaal nog wat dichter bij z'n natuurlijke instinct dan bv een hond. Dat is niet erg, maar het zou veel vogeltjes (de mus sterft langzaam uit!) een veel grotere overlevingskans geven indien katten dus gewoon lekker in huis en tuin gehouden worden
quote:Jep en dan gaat de buurman aangifte doen van inbraak.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:27 schreef DaMart het volgende:
De TS moet trouwens de rekening ook NIET accepteren. Dan is het namelijk een eenzijdige betalingsovereenkomst van de buurman met de TS... en die is niet geldig.
quote:tja, territoriuminstinct he...
Op donderdag 7 augustus 2003 12:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nou dat vind ik niet gezond, honden mogen geen tijdbom zijn imho. Ze moetgen zich gedragen in hun eigen tuin en huis, ook als er een vreemde kat of een vreemd kind de tuin inloopt.
overigens blaffen de meesten
quote:Katten maakt hem niet uit, maar er moeten geen benen over de schutting komen, dan gaat ie over de zeik. Buiten de tuin is er niks aan de hand, ik heb nou eenmaal een erg waaks geval in huis. Inbrekers of zo kunnen hier ook gewoon door de voordeur naar binnen, daar maakt ie ook niks van
Nou dat vind ik niet gezond, honden mogen geen tijdbom zijn imho. Ze moetgen zich gedragen in hun eigen tuin en huis, ook als er een vreemde kat of een vreemd kind de tuin inloopt.
quote:Ik zou eisen dat die deur in oorspronkelijke staat zou hersteld worden, als dit alleen maar gaat door een nieuwe te plaatsen, so be it.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:27 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Ja, een complete deur misschien.
Maar ik lees in de berichten alleen iets over 2 krasjes, dus....
quote:Honden mogen wel degelijk bijten in eigen tuin. Dat is het verdedigen van hun eigen ruimte. Omze hond pakt je op comando
We doen pak werk met hem hehehe. Dus geen geintjes uit halen want dan hangt hij in je arm
quote:De gespecificeerde rekening is door de eigenaar van de kat in het vorige topic geplaatst en kwam incl. BTW inderdaad uit op iets meer dan 1600 euro.
Wat ik wel vreemd vind is dat de boze buurman zomaar een rekening van 1600 euro mag presenteren.
Het komt op mij een beetje over als wanneer je een krasje maakt op iemands auto en die presenteert een rekening voor een nieuwe auto.Het moet wel een beetje in proportie blijven en niet zo van "Ik declareer maar meteen alles wat ik kan verzinnen"
quote:Denk wel dat je dan een nieuwe kan kopen
Op donderdag 7 augustus 2003 12:33 schreef ook_gek het volgende:[..]
Honden mogen wel degelijk bijten in eigen tuin. Dat is het verdedigen van hun eigen ruimte. Omze hond pakt je op comando
We doen pak werk met hem hehehe. Dus geen geintjes uit halen want dan hangt hij in je arm
quote:En dan beroept de TS zich op noodweerexces: Door emoties overmand dacht hij dat zijn kat zijn verblijf in de afgesloten kamer in het huis van de buren niet zou overleven en om het leven van zijn eigen kat te redden zich even toegang tot het huis heeft verschaft.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:30 schreef Lithion het volgende:[..]
Jep en dan gaat de buurman aangifte doen van inbraak.
Waar een hoop mensen aan vorobijgaan trouwens is dat er weliswaar eten en drinken voor de andere katten van de buurman was, maar dat zijn kat zat opgesloten in een dichte kamer (staat ergens in 1e topic geloof ik)... dus die kat kon niet bij het eten of drinken komen....
quote:Dat ben ik met je eens, de buurman hoeft aan het hele voorval natuurlijk geen schade over te houden.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:32 schreef Skempi het volgende:
Ik zou eisen dat die deur in oorspronkelijke staat zou hersteld worden, als dit alleen maar gaat door een nieuwe te plaatsen, so be it.
quote:foto's, foto's, foto's!
Op donderdag 7 augustus 2003 12:36 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Dat ben ik met je eens, de buurman hoeft aan het hele voorval natuurlijk geen schade over te houden.
Maar als het 2 krasjes zijn kan een nieuw likje verf evt. ook wonderen doen en is 1600 euro dus ongegrond.
Maar eigenlijk een zinloze discussie omdat we beiden niet kunnen beoordelen hoe zwaar die deur beschadigd is.
Echter, klerelijers zoals Skempis of hoe die kutmongool heet, moeten hun bek houden met hun dwaze uitspraken. Als ik een huisdier had en dat zou opgesloten zijn (ook al was het door mn eigen schuld), dan zou ik het NATUURLIJK ook redden! Zou daar totaal niet over twijfelen! Op dat moment heeft het er geen zak mee te maken of ik het beest heb laten rondlopen of niet, daar kan dat beest toch zeker niks aan doen!
En die bullshit over het ook nog willen aanklagen en aangifte doen van niet gedane diefstal, dat slaat al helemaal nergens op!!! Wat ben jij voor ontzettend bosmongool zeg!!!! Jezus, aan jou heeft de wereld ook dus echt geen zak (en dat geldt ook voor die andere randdebielen).
Eikel!
Tot slot, buurman heeft alle recht om de schade te verhalen, maar als het maar 2 krasjes waren, dan neem ik aan dat het wel goedkoper zou kunnen en in beter overleg...
PS: Ook ik ben hier speciaal voor ingelogd, kan me hier flink kwaad om maken...
quote:Nee hoor. Als jij kan aan tonen dat het verweer is mag het gewoon
Op donderdag 7 augustus 2003 12:34 schreef diomedes het volgende:[..]
Denk wel dat je dan een nieuwe kan kopen
quote:En als je dat commando geeft ben jij dus strafbaar!
Op donderdag 7 augustus 2003 12:33 schreef ook_gek het volgende:
Honden mogen wel degelijk bijten in eigen tuin. Dat is het verdedigen van hun eigen ruimte. Omze hond pakt je op comando
quote:Ja, en ik rond jouw strot nadat ik die hond van jou uit zijn lijden verlost heb, prutser!
quote:Misschien eens bedacht dat je een deur meestal niet kan lichten door 2 krasjes op de deur te maken?
Op donderdag 7 augustus 2003 12:27 schreef DaMart het volgende:[..]
De vraag is alleen of 2 krasjes op de deur het rechtvaardigen dat de buurman er een nieuwe deur in laat zetten... waarschijnlijk niet... was vast wel op een andere, minder kostbare, manier te herstellen. Ik denk dan ook dat als de buurman naar de rechter zou stappen om betaling af te dwingen, dat de TS van deel 1 + 2 dan best wel eens sterk zou kunnen staan in zijn verweer dat de rekening te hoog is.
Nee meestal moet je nogal wat forceren en deuren en kozijnen zijn meestal niet van kersenhout gemaakt, anders kom je nog steeds makkelijk een huis binnen.
Kozijnen/deuren zijn eenmaal duur, en dan vooral het buitenspul. Een binnendeur hoeft niet zo massief te zijn.
ps. als jij wordt gegrepen door een hond/kat/whatever als je ongevraagd/onuitgenodigd op iemands terrein begeeft, dan moet je m.i. niet zeuren. Je hebt daar helemaal niets te zoeken.
Honden zijn van nature waakdieren. Ze waken over hun terrein en hun "familie".
Mensen moeten hun kinderen eens opvoeden dat je niets te zoeken hebt in iemand anders zijn tuin. Ik heb wel vaker kinderen door de tuin zien banjeren en ze gaan lopen janken als er een grote hond op ze afloopt met een hoop kabaal (bijten zal hij niet snel, heeft ie nooit gedaan). Vaak kunnen de ouders dat niet waarderen en gaan dan lopen zeiken. Hou je kind bij je en voed ze op (zelfde met katten dus).
[Dit bericht is gewijzigd door NhImF op 07-08-2003 12:47]
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:40 schreef Keerzijde het volgende:[..]
En als je dat commando geeft ben jij dus strafbaar!
[..]Ja, en ik rond jouw strot nadat ik die hond van jou uit zijn lijden verlost heb, prutser!
quote:misschien moet je ff een dansje doen, dan wordt iedereen weer blij
Op donderdag 7 augustus 2003 12:44 schreef diomedes het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:40 schreef Keerzijde het volgende:[..]
En als je dat commando geeft ben jij dus strafbaar!
[..]Ja, en ik rond jouw strot nadat ik die hond van jou uit zijn lijden verlost heb, prutser!
Maar dit is off-topic.
Maar wel leuk. Er komen allemaal prutsers met 150 posts hier op het forum reageren. Een hele eer dat wel. ze reageren weken lang niet. Maar nu in dit topic al gewoon 2 tot 3 keer. En dan zijn er nog mensen die me dood willen hebben. Altijd leuk. Dus dat is dalijk al weer 1 minder wegens dood verwensing. Oooh wat een leuke dag weer
quote:Oh nee hoor dat was geen dood verwensing
Dus dat is dalijk al weer 1 minder wegens dood verwensing. Oooh wat een leuke dag weer
quote:Jha jij hebt er voor door geleerd blijkt maar weer
Op donderdag 7 augustus 2003 12:49 schreef vanwel het volgende:
Van een hond kan je opzich makkelijk winnen, maar je moet het aandurven. Eerst zorgen dat ie je niet in je nek pakt, maar als ie je arm vastheeft, kan je een stomp op zn neus geven of hard terugbijten. Dan taait ie wel af...
Oh en onze hond word niet geslagen maar er word wel slaan bewegingen gemaakt. Maar daar reageerd hij niet op. Bij de politie slaan ze die honden helemaal lijp maar los laten doen ze echt niet
quote:Dat denk ik niet, dat weet ik.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:47 schreef ook_gek het volgende:lol denk jij dat je het gaat winnen van die hond
quote:Wie had het over dood?
En dan zijn er nog mensen die me dood willen hebben. Dus dat is dalijk al weer 1 minder wegens dood verwensing.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 12:49 schreef vanwel het volgende:
Van een hond kan je opzich makkelijk winnen, maar je moet het aandurven. Eerst zorgen dat ie je niet in je nek pakt, maar als ie je arm vastheeft, kan je een stomp op zn neus geven of hard terugbijten. Dan taait ie wel af...
Er zijn ook honden die juist van achter aanvallen, zodat je er niet bij kan komen. Naar achter schoppen gaat niet, gecontroleerd naar achter meppen ook niet en naar achter bijten al helemaal niet.
Een getrainde hond wordt ook wel als wapen gezien. Je bent dus inderdaad strafbaar als je je getrainde hond in zet.
Ontopic maar weer. Ik zag ergens dat de kat in een afgesloten kamer zou hebben gezeten. Maar ik lees nergens dat de stront is opgeruimd? Heeft de kat ook niet aan de muren lopen klauwen omdat ie er uit wilde? Er kunnen zo alleen maar meer kosten bij komen.
quote:ik denk dat jij een heel goed baasje bent voor zijn hond
Op donderdag 7 augustus 2003 12:53 schreef ook_gek het volgende:[..]
Jha jij hebt er voor door geleerd blijkt maar weer
Hoe denk je dat die honden getraind worden dan? Je kan ze ribben breken maar hij laat echt niet los. Hij laat pas los als jij dat zegt eerder niet. Vrij simpel. En wat denk je hoe jij je voelt als die hond gaat schudden met z,n tanden vol in je arm. Dan blijf je echt wel stil liggenOh en onze hond word niet geslagen maar er word wel slaan bewegingen gemaakt. Maar daar reageerd hij niet op. Bij de politie slaan ze die honden helemaal lijp maar los laten doen ze echt niet
maarja dat moet ieder voor zich bepalen smaken verschillen
maar kan je 1 ding zeggen:Als dit zou gebeuren (kan toch niet),
zal het de laatste dag zijn geweest, dat het hondje zijn tandjes heeft gebruikt
Een huisdier heb je voor je plezier (hoe poetisch) niet om anderen aan te vallen.
Als een hond mij bijt zonder dat daar een reden voor is, dan gaat er een spuit in, al moet ik het zelf doen.
Het gebeurt nog wel eens dat ik een loslopende hond die mijn aangelijnde hond wil aanvallen een schop geef, bijten zullen ze niet alleen wel een scheldende eigenaar. Maar als een hond mij dan bijt, dan gaat er ook een spuit in, want dan is die hond agressief. (ookal gaf ik hem een schop). En de baas heeft dan geen poot om op te staan, want een hond hoort aangelijnt te zijn, makkelijk zat.
Maargoed dit is wel heel erg offtopic
ps ik ben een hondenliefhebber, maar een agressieve hond moet een spuit krijgen en ik weet duidelijk het verschil tussen aggresief en dominant.
quote:Intussen beide. Moet kunnen.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:22 schreef MikeyMo het volgende:
gaat het hier nou over hondjes of over opgesloten poesjes en hun vigilante baasjes?
quote:offtopic: doel boel hier:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:23 schreef SunChaser het volgende:[..]
Intussen beide. Moet kunnen.
quote:In de vorige topic geeft de TS aan dat een glaszetbedrijf de deur voorzichtig gelicht heeft en weer terug gezet heeft, waarbij er alleen twee krasjes zijn ontstaan...
Op donderdag 7 augustus 2003 12:43 schreef NhImF het volgende:[..]
Misschien eens bedacht dat je een deur meestal niet kan lichten door 2 krasjes op de deur te maken?
Zou wel heel vet zijn (voor inbrekers dan), je maakt 2 krasjes en spontaan gaat de deur open. (soort van sesam open U)
quote:Het lijkt me dat als een professioneel bedrijf voorzichtig een paneel van de deur licht en het weer terug zet, je niet gelijk de hele deur hoeft te vervangen ?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:34 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
nope gewoon een stuk deur gelicht en weer netjes teruggezet, afgezien van een tweetal zichtbare krassen was er niets te zien..
Klaarblijkelijk moet dus die hele deur worden vervangen
Voor de mensen die het niet goed keuren dat iemand z,n hond traint als moord wapen
Oh en voor alle duidelijkheid onze hond is niet gevaarlijk alleen als het moet. Voor de rest is het letterlijk een schoot hondje.
Oh en een hond een spuitje geven gebeurd niet zo snel. Als de situwatie dreigend is en de hond grijpt die persoon is er niet veel aan de hand. En ja dat weet ik zeker ja.
En dit is het laatste wat ik over een hond zeg. Beetje met kut users in discussie gaan die niet eens 200Posts hebben op het forum. Dat schiet ook niet op. Daar voel ik me te goed voor
Maar we waren bij de kat gebleven
Ben wel benieuwd hoe het nou verder gegaan is. Of hij al betaald heeft of niet
quote:Ik denk dat het bedrijf zo iets had van. Oke dit word dik geld verdienen dus dan maar die deur slopen. Kan hij mooi bij mij een nieuwe deur kopen
Op donderdag 7 augustus 2003 13:28 schreef DaMart het volgende:[..]
In de vorige topic geeft de TS aan dat een glaszetbedrijf de deur voorzichtig gelicht heeft en weer terug gezet heeft, waarbij er alleen twee krasjes zijn ontstaan...
[..]Het lijkt me dat als een professioneel bedrijf voorzichtig een paneel van de deur licht en het weer terug zet, je niet gelijk de hele deur hoeft te vervangen ?
quote:Een professioneel bedrijf zal nooit zomaar een deur lichten zonder te checken of het wel de eigenaars zijn. Want dan zouden ook zij de fout in gaan, omdat de eigenaars er nooit om gevraagd hebben.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:28 schreef DaMart het volgende:[..]
In de vorige topic geeft de TS aan dat een glaszetbedrijf de deur voorzichtig gelicht heeft en weer terug gezet heeft, waarbij er alleen twee krasjes zijn ontstaan...
[..]Het lijkt me dat als een professioneel bedrijf voorzichtig een paneel van de deur licht en het weer terug zet, je niet gelijk de hele deur hoeft te vervangen ?
ps. als een "proffesioneel" bedrijf mijn deur licht zonder het aan mij te vragen, dien ik een aanklacht in bij de politie.
[Dit bericht is gewijzigd door NhImF op 07-08-2003 13:38]
quote:Al heb je 100.000 posts op het forum.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:32 schreef ook_gek het volgende:
Beetje met kut users in discussie gaan die niet eens 200Posts hebben op het forum. Dat schiet ook niet op. Daar voel ik me te goed voor
quote:Zwaai terug
Voor de mensen die het niet goed keuren dat iemand z,n hond traint als moord wapen![]()
quote:Ja, maar... ze loggen speciaal voor jou en MikeyMo in
En dit is het laatste wat ik over een hond zeg. Beetje met kut users in discussie gaan die niet eens 200Posts hebben op het forum. Dat schiet ook niet op. Daar voel ik me te goed voor
quote:En dit zegt iemand die in één lap tekst kutmongool , bosmongool, eikel, bullshit, klerelijer en randdebiel schrijft... wat ben jij laag bij de grond man...
Op donderdag 7 augustus 2003 12:38 schreef vanwel het volgende:
Als het natuur is dat katten vogeltjes e.d. eten, waarom zou je daar dan wat tegen moeten doen? Slaat nergens op.
Voor de rest ben ik het wel met je eens dat mensen hun kat binnen moeten houden, omdat het buiten laten rondlopen nogal voor problemen kan zorgen.Echter, klerelijers zoals Skempis of hoe die kutmongool heet, moeten hun bek houden met hun dwaze uitspraken. Als ik een huisdier had en dat zou opgesloten zijn (ook al was het door mn eigen schuld), dan zou ik het NATUURLIJK ook redden! Zou daar totaal niet over twijfelen! Op dat moment heeft het er geen zak mee te maken of ik het beest heb laten rondlopen of niet, daar kan dat beest toch zeker niks aan doen!
En die bullshit over het ook nog willen aanklagen en aangifte doen van niet gedane diefstal, dat slaat al helemaal nergens op!!! Wat ben jij voor ontzettend bosmongool zeg!!!! Jezus, aan jou heeft de wereld ook dus echt geen zak (en dat geldt ook voor die andere randdebielen).
Eikel!Tot slot, buurman heeft alle recht om de schade te verhalen, maar als het maar 2 krasjes waren, dan neem ik aan dat het wel goedkoper zou kunnen en in beter overleg...
PS: Ook ik ben hier speciaal voor ingelogd, kan me hier flink kwaad om maken...
En ontopic, jij moet niet in mijn tuin zijn, jij moet niet in mijn ramen liggen binnengluren om te zien of je kat er zit opgesloten en je moet zeker niet mijn voordeur uitbeuken omdat ze ocharme nen dag of twee is opgesloten.
[Dit bericht is gewijzigd door Skempi op 07-08-2003 13:47]
quote:Volgens de TS (en ik neem zijn woorden vooralsnog voor waar aan) had hij de situatie uitgelegd en zouden ze een raam lichten... dat is dus de deur geworden.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:36 schreef NhImF het volgende:[..]
Een professioneel bedrijf zal nooit zomaar een deur lichten zonder te checken of het wel de eigenaars zijn. Want dan zouden ook zij de fout in gaan, omdat de eigenaars er nooit om gevraagd hebben.
Het is nog een leuk verhaal, met veel illegale praktijken of een compleet uit-de-duim-gezogen-verhaalps. als een "proffesioneel" bedrijf mijn deur licht zonder het aan mij te vragen, dien ik een aanklacht in bij de politie.
Nu ik er over na denk, kan dat trouwens best. Het schijnt een kunststof deur te zijn en die hebben wij ook thuis. Als de constructie ook maar een beetje identiek is, dan is het een kwestie van een paar kunststof latjes weghalen (dat zal met wat wrikken en wegen moeten gebeuren neem ik aan, vandaar de krassen), het paneel lichten en je kruipt naar binnen (misschien maar even vragen aan de woningbouwvereniging hoe zij tegenover de inbraakveiligdheid van de deuren staan... het lijkt wel erg makkelijk te worden zo )... daarna zet je het paneel terug, latjes zet je weer vast en klaar... deur doet het nog gewoon, zonder schade, alleen een paar krasjes die een nieuwe deur niet rechtvaardigen.
Ik heb dit nooit geprobeerd natuurlijk, het is theorie, maar wel een plausibele volgens mij
quote:Je kan het gewoon niet hebben. Elke keer als jij hier wat zegt word je aan gevallen en daarom voel jij je oh zo zielig
Op donderdag 7 augustus 2003 13:38 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Al heb je 100.000 posts op het forum.
Als je al die tijd onzin uitkraamt, heb je niet ineens meer gelijk dan iemand die slechts 1x iets zinnigs zegt.
(logica ben je ook al niet erg sterk in)
quote:Wel stoer als ze dat doen
Op donderdag 7 augustus 2003 13:39 schreef Litpho het volgende:
Ja, maar... ze loggen speciaal voor jou en MikeyMo in.
Oh en ik zwaai ook naar je
quote:Ach, je bent er zo eentje. Zodra het over andermans katten gaat zit je op de eerste ring om de katten(bezitters) aan te vallen, maar zodra iemand over mijnheer's eigen Fikkie begint gaat hij een discussie uit de weg om net zulke slappe redenen als die hij de hele tijd herhaalt met betrekking tot katten en hun baasjes.
En dit is het laatste wat ik over een hond zeg. Beetje met kut users in discussie gaan die niet eens 200Posts hebben op het forum. Dat schiet ook niet op. Daar voel ik me te goed voorMaar we waren bij de kat gebleven
Ben wel benieuwd hoe het nou verder gegaan is. Of hij al betaald heeft of niet
Ik neem aan dat je met mij wel in discussie gaat, ik heb immers meer dan 200 posts... en laat ik je dit zeggen. Als jouw hond mijn kat, kind, kanarie of familie iets zou aandoen, dan zou je hem in stukjes in je brievenbus terug vinden... je kan wel zeggen dat zo'n beest mij met gemak aankan... maar ik vraag me af of hij nog lang vrolijk rondloopt als hij een schoffel in zijn hersenpan krijgt....
en ja, ik wordt nu een agressieve kattenliefhebber
quote:Oh jha zeker wel hoor kom maar op. Open jij maar een topic over een hond pak werk laten doen. Ik doe wel mee heb er zin in. Alleen dit is een vervolg op een katten topic. En dat door laten gaan naar een honden topic is niet leuk want dan is het off-topic en gaat hij op slot. Dus open maar een topic laat het me weten en we gaan er leuk in te keer geen probleem.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:51 schreef DaMart het volgende:[..]
Ach, je bent er zo eentje. Zodra het over andermans katten gaat zit je op de eerste ring om de katten(bezitters) aan te vallen, maar zodra iemand over mijnheer's eigen Fikkie begint gaat hij een discussie uit de weg om net zulke slappe redenen als die hij de hele tijd herhaalt met betrekking tot katten en hun baasjes.
Ik neem aan dat je met mij wel in discussie gaat, ik heb immers meer dan 200 posts... en laat ik je dit zeggen. Als jouw hond mijn kat, kind, kanarie of familie iets zou aandoen, dan zou je hem in stukjes in je brievenbus terug vinden... je kan wel zeggen dat zo'n beest mij met gemak aankan... maar ik vraag me af of hij nog lang vrolijk rondloopt als hij een schoffel in zijn hersenpan krijgt....
en ja, ik wordt nu een agressieve kattenliefhebber
En even dat stukje over jou katten iets aan doen.
Dat is nou waar we het altijd over hebben eigelijk. En ik heb het al zo vaak gezegt maar zeg het gerust nog een keer.
ik ben van mening dat je geen last moet hebben van ander mans dieren. Katten honden kippen noem het maar op. Op het moment dat je dat wel hebt. Moet je contakt opnemen met het baasje er van. Om via die weg een op lossing te vinden. Gaat dat niet werken. Zal ik BV een kat vangen en hem ergens aan de andere kant van nederland in een asiel stoppen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Daarom zeg ik ook dat je gewoon katten binnen moet houden. Op die manier heb ik er geen last van en geen reden tot een kat vangen en hem een asiel in te stoppen. Of BV een kat kapot te rijden op de weg. Ik rem namelijk echt niet voor katten of kleine honden. Zeker niet als er auto,s achter me zitten.
Ik ben ook van mening dat je honden aan de lijn moet houden. Puur omdat als iemand op straat loopt die bang is voor honden en je hond loopt er leuk op af. Dat je dan ook die persoon tot last bent. En dan zeggen. Hij doet niks hoor vind ik niet genoeg.
Omdat ik nu en in het verleden hard te keer ben gegaan tegen katten los laten lopen is dat om gezet tot haat tegen katten door andere users. Ik doe er geen moeite voor om dat terug te draaien. Ik vind het allemaal best.
quote:Oh, dan heb ik ws een andere beleving hier op het forum dan jij.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:47 schreef ook_gek het volgende:
Je kan het gewoon niet hebben. Elke keer als jij hier wat zegt word je aan gevallen en daarom voel jij je oh zo zielig
Ik vind het altijd prima als anderen een afwijkende mening hebben, maar ik kan het alleen niet nalaten op heeeele domme posts te reageren.
(en ja, die zijn wel heel vaak van jou in dit topic! )
quote:Wij komen elkaar niet zo vaak tegen volgens mij
Op donderdag 7 augustus 2003 13:59 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Oh, dan heb ik ws een andere beleving hier op het forum dan jij.
Ik vind het altijd prima als anderen een afwijkende mening hebben, maar ik kan het alleen niet nalaten op heeeele domme posts te reageren.
(en ja, die zijn wel heel vaak van jou in dit topic!)
quote:"In dit topic" schreef ik toch?
Op donderdag 7 augustus 2003 14:01 schreef ook_gek het volgende:
Wij komen elkaar niet zo vaak tegen volgens mij![]()
quote:Het is toch een 'katten' topic volgens jou?
Maar je bent off-topic boefje
quote:Nu gaan je aantal posts wel omhoog. Dus nog even wachten en je mag met de grote mannen mee praten
Op donderdag 7 augustus 2003 14:06 schreef Keerzijde het volgende:[..]
"In dit topic" schreef ik toch?
[..]Het is toch een 'katten' topic volgens jou?
Nou, we zitten al de hele tijd te katten, dus moet kunnen.
Maar zeg jij nou eens.
Wat vind jij van los lopende katten dan?
quote:Maar we zijn al de hele tijd off topic bezig door over katten te praten... oorspronkelijk ging het er om dat de buurman van de TS eigenlijk te agressief handelde, dat de TS bereid is de verantwoordelijkheid op zich te nemen en de schade te betalen, maar dat de buurman het ook anders had kunnen brengen. En spontaan begonnen mensen over katten te praten....
Op donderdag 7 augustus 2003 13:59 schreef ook_gek het volgende:[..]
Oh jha zeker wel hoor kom maar op. Open jij maar een topic over een hond pak werk laten doen. Ik doe wel mee heb er zin in. Alleen dit is een vervolg op een katten topic. En dat door laten gaan naar een honden topic is niet leuk want dan is het off-topic en gaat hij op slot. Dus open maar een topic laat het me weten en we gaan er leuk in te keer geen probleem.
quote:Dat was me al duidelijk nav de vorige topic. Het ging mij er meer om dat je betreffende post op mij overkwam alsof je de discussie over honden uit de weg ging omdat je zelf een hond hebt, maar je moeiteloos mengt in een discussie over katten.
En even dat stukje over jou katten iets aan doen.
Dat is nou waar we het altijd over hebben eigelijk. En ik heb het al zo vaak gezegt maar zeg het gerust nog een keer.ik ben van mening dat je geen last moet hebben van ander mans dieren. Katten honden kippen noem het maar op. Op het moment dat je dat wel hebt. Moet je contakt opnemen met het baasje er van. Om via die weg een op lossing te vinden. Gaat dat niet werken. Zal ik BV een kat vangen en hem ergens aan de andere kant van nederland in een asiel stoppen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Daarom zeg ik ook dat je gewoon katten binnen moet houden. Op die manier heb ik er geen last van en geen reden tot een kat vangen en hem een asiel in te stoppen. Of BV een kat kapot te rijden op de weg. Ik rem namelijk echt niet voor katten of kleine honden. Zeker niet als er auto,s achter me zitten.
quote:Daar ben ik het mee eens... ik heb het sowieso al niet zo op honden... jeugdtrauma... toen ik een jaar of 4 was was ik de eentjes aan het voeren met mijn oma en toen kwam er een herder die het brood uit mijn handen trok, maar niet zonder zijn tanden ook in mij te zetten... baasje liep verderop te lachen... maar goed, ik begrijp dat jij ook van mening bent dat dat baasje en eventueel de hond aangepakt moeten worden (en dan bedoel ik niet meteen afmaken of zo, maar verplichte muilkorf bijvoorbeeld... voor de hond dan)
Ik ben ook van mening dat je honden aan de lijn moet houden. Puur omdat als iemand op straat loopt die bang is voor honden en je hond loopt er leuk op af. Dat je dan ook die persoon tot last bent. En dan zeggen. Hij doet niks hoor vind ik niet genoeg.
quote:Ik zou nu weer kunnen aangeven dat ik vind dat katten gewoon rond moeten kunnen lopen, maar dan begint de hele discussie die al vele malen is gevoerd weer opnieuw, en komen dezelfde mensen met weer dezelfde argumenten, waarop door andere, ook dezelfde, mensen ook weer met dezelfde tegenargumenten wordt gereageerd...
Omdat ik nu en in het verleden hard te keer ben gegaan tegen katten los laten lopen is dat om gezet tot haat tegen katten door andere users. Ik doe er geen moeite voor om dat terug te draaien. Ik vind het allemaal best.
En tja, je hebt altijd mensen die een bepaalde indruk van iemand krijgen naar aanleiding van zijn posts. Ik heb jou nog niet als kattenhater gezien, maar wel als iemand die zich even in de discussie mengde met anti-katten opmerkingen... zit voor mij nog verschil in.
quote:Ja, zo'n topic wil wel helpen.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:11 schreef ook_gek het volgende:
Nu gaan je aantal posts wel omhoog. Dus nog even wachten en je mag met de grote mannen mee praten
quote:Ik kan daar geen onpartijdige mening over geven want ik heb er zelf 2 rondlopen.
Maar zeg jij nou eens.
Wat vind jij van los lopende katten dan?
Eigenlijk zijn we het volgens mij dus eens dat anderen geen last horen te hebben van je huisdieren en dat je als eigenaar je verantwoording hoort te nemen.
Maar jouw (in mijn ogen) aggressieve opmerkingen over honden in je arm laten bijten en niet remmen voor (of zelfs mikken op) overstekende katten schoot mij in het verkeerde keelgat.
Het zal wel aan het warme weer liggen...
(ik ga nu een lekker koel glaasje water drinken...)
quote:"hap" dan ook niet
Op donderdag 7 augustus 2003 14:24 schreef Keerzijde het volgende:
...
Maar jouw (in mijn ogen) aggressieve opmerkingen over honden in je arm laten bijten en niet remmen voor (of zelfs mikken op) overstekende katten schoot mij in het verkeerde keelgat.
...
quote:Je hebt gelijk als men de beesten binnen moet houden.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:29 schreef MikeyMo het volgende:
Mooi verhaal
quote:Maar dat is zijn natuur
Op donderdag 7 augustus 2003 14:34 schreef MikeyMo het volgende:
"hap" dan ook niet
quote:Happen kan ook leuk zijn.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:34 schreef MikeyMo het volgende:
"hap" dan ook niet
quote:hehehe nou zoek maar eens op m,n naam met katten topics. Dan zal je zien dat ik in elk katten topic zit. En ja ik reageer daar heel druk en heftig in. Wat vaak door katten freaks word gezien als gehaat. Maar dat zal me aan me reet roesten.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:21 schreef DaMart het volgende:Ik heb jou nog niet als kattenhater gezien, maar wel als iemand die zich even in de discussie mengde met anti-katten opmerkingen... zit voor mij nog verschil in.
Als er een katten topic word geopend waar mensen gaan schelden op katten word ik al geroepen Omdat ik een duidelijke en sterke mening over katten die los lopen heb.
quote:Hee tieft eens op dalijk gaan we elkaar lief vinden
Op donderdag 7 augustus 2003 14:38 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Happen kan ook leuk zijn.
Een beetje verhitte discussie kan nooit kwaad, als je het maar niet (te) serieus meent.
quote:Dank je, ik ook van jou.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:40 schreef ook_gek het volgende:
Hee tieft eens op dalijk gaan we elkaar lief vinden
quote:Ik weet niet of het al duidelijk naar voren is gekomen, dus voor de zekerheid meld ik het toch nog even. Ik geef je gelijk dat je huisideren anderen niet tot last mogen / moeten zijn. Ik heb tot nu toe geen verhalen gehoord dat onze katten anderen tot last zijn, dus neem ik aan dat dat niet zo is. En als mensen er wel problemen mee hebben... laat ze zich maar melden dan. Maar zolang ze het niet melden, gaan wij er van uit dat mensen geen last hebben van onze katten en laten we ze gewoon los lopen. Daarbij moet ik wel zeggen dat er geen drukke weg in waar ze komen, en dat ze liever in de tuin blijven dan de poort in gaan.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:39 schreef ook_gek het volgende:[..]
hehehe nou zoek maar eens op m,n naam met katten topics. Dan zal je zien dat ik in elk katten topic zit. En ja ik reageer daar heel druk en heftig in. Wat vaak door katten freaks word gezien als gehaat. Maar dat zal me aan me reet roesten.
Als er een katten topic word geopend waar mensen gaan schelden op katten word ik al geroepen
Omdat ik een duidelijke en sterke mening over katten die los lopen heb.
Nou moet ik zeggen dat onze buurt best wel goed bevolkt is door katten, en dat dat misschien een reden is waarom niemand klaagt... velen hier in de buurt hebben zelf katten.
Los lopende katten zijn gewoon overlast.
Voor meer redenen tegen loslopende katten kan je gewoon ff de search gebruiken
quote:1. Bij ons in de buurt weten de meeste mensen wel welke kat waar hoort.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:08 schreef Dandelion het volgende:
* Dandelion meldt zich even kort...
moet je ff n je huisnummer op je kat schilderen... misschien dat je dan klachten krijgt.
Als er zo kutbeest hier de vijver leeg lepelt zie ik echt niet bij welk huis hij hoort hoor.Los lopende katten zijn gewoon overlast.
Voor meer redenen tegen loslopende katten kan je gewoon ff de search gebruiken
2. Als je vijver leeggelepeld wordt moet je er maar een net over spannen... want reigers lusten ook verse vis.
3. Loslopende katten zijn niet altijd overlast... en dan nog... loslopende pubertjes zijn dat doorgaans ook en die worden ook niet aangelijnd of binnen gehouden door hun ouders
quote:Als ik een (nieuwe) kunstof deur zou hebben met een levensduur van toch wel minimaal 10 jaar. Dan zou ik niet die 10 jaar tegen krassen op m'n deur blijven aankijken omdat de buurman het nodig vondt om in te breken.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:44 schreef DaMart het volgende:[..]
Volgens de TS (en ik neem zijn woorden vooralsnog voor waar aan) had hij de situatie uitgelegd en zouden ze een raam lichten... dat is dus de deur geworden.
Nu ik er over na denk, kan dat trouwens best. Het schijnt een kunststof deur te zijn en die hebben wij ook thuis. Als de constructie ook maar een beetje identiek is, dan is het een kwestie van een paar kunststof latjes weghalen (dat zal met wat wrikken en wegen moeten gebeuren neem ik aan, vandaar de krassen), het paneel lichten en je kruipt naar binnen (misschien maar even vragen aan de woningbouwvereniging hoe zij tegenover de inbraakveiligdheid van de deuren staan... het lijkt wel erg makkelijk te worden zo
)... daarna zet je het paneel terug, latjes zet je weer vast en klaar... deur doet het nog gewoon, zonder schade, alleen een paar krasjes die een nieuwe deur niet rechtvaardigen.
Ik heb dit nooit geprobeerd natuurlijk, het is theorie, maar wel een plausibele volgens mij
nee, ik ben niet 'de buurman'
quote:Niet mee eens. Zoals ik al in vele topics gezegt heb.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:11 schreef DaMart het volgende:[..]
1. Bij ons in de buurt weten de meeste mensen wel welke kat waar hoort.
2. Als je vijver leeggelepeld wordt moet je er maar een net over spannen... want reigers lusten ook verse vis.
3. Loslopende katten zijn niet altijd overlast... en dan nog... loslopende pubertjes zijn dat doorgaans ook en die worden ook niet aangelijnd of binnen gehouden door hun ouders
puntje 2 van jou. Een net spannen omdat jou kat los moet lopen? Dacht het niet hij moet niet in mijn tuin komen. Bij mij in de buurd zijn er ECHT geen rijgers te bekennen! Een kennis van me heeft goud karpers geen 1 reiger als die in de buurd is zal die pakken. Katten daar in tegen vinden het geweldig om er mee te spelen. Heb je enig idee wat die beesten kosten. Honderden euro,s. En die schade kan je op niemand verhalen. Ze vreten die vis niet op maar verwonden die beesten wel. En soms ook dodelijk. Feit is en blijft hou je kat binnen. Je moet geen last hebben van ander mans dieren.
Puntje 3.
Waarom ga je nou weer mensen vergelijken met katten Dat is altijd weer een kut reden die katten freaks aan grijpen. Leer dat nou eens. Een kat is niet het zelfde als een mens.
quote:Ach, het zou saai worden als we allemaal dezelfde mening hadden he
Op donderdag 7 augustus 2003 16:13 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niet mee eens. Zoals ik al in vele topics gezegt heb.
quote:Zoals ik al zei: het zijn niet alleen katten die vis eten.... en reigers vind je overal, alleen op de ene plek wat vaker dan op de andere.
puntje 2 van jou. Een net spannen omdat jou kat los moet lopen? Dacht het niet hij moet niet in mijn tuin komen. Bij mij in de buurd zijn er ECHT geen rijgers te bekennen! Een kennis van me heeft goud karpers geen 1 reiger als die in de buurd is zal die pakken. Katten daar in tegen vinden het geweldig om er mee te spelen. Heb je enig idee wat die beesten kosten. Honderden euro,s. En die schade kan je op niemand verhalen. Ze vreten die vis niet op maar verwonden die beesten wel. En soms ook dodelijk. Feit is en blijft hou je kat binnen. Je moet geen last hebben van ander mans dieren.
quote:Om aan te geven dat niet alleen loslopende katten overlast KUNNEN bezorgen. Maar ja, de meeste mensen schijnen dat niet te willen zien. is het geen kat, dan wel de hond van de buren die de hele dag zit te janken, of misschien zelfs een groep meeuwen die irritant schreeuwend over vliegt.... en inderdaad, pubertjes verzorgen ook overlast... voral als ze midden in de nacht al schreeuwend spiegels van auto's slopen... maar da's een ander verhaal en te zeer off topic.
Puntje 3.
Waarom ga je nou weer mensen vergelijken met kattenDat is altijd weer een kut reden die katten freaks aan grijpen. Leer dat nou eens. Een kat is niet het zelfde als een mens.
Maar goed, ik heb niet echt zin om opnieuw een discussie te voeren die al tig keer gevoerd is. Het is veel te warm om dezelfde argumenten maar weer te typen, dezelfde tegenargumenten weer te lezen, etcetera. Laten we na de zomer verder gaan
quote:Ik heb in scheveningen nog nooit een reiger in de buurd gezien hoor
Op donderdag 7 augustus 2003 16:22 schreef DaMart het volgende:[..]
Ach, het zou saai worden als we allemaal dezelfde mening hadden he
[..]Zoals ik al zei: het zijn niet alleen katten die vis eten.... en reigers vind je overal, alleen op de ene plek wat vaker dan op de andere.
[..]Om aan te geven dat niet alleen loslopende katten overlast KUNNEN bezorgen. Maar ja, de meeste mensen schijnen dat niet te willen zien. is het geen kat, dan wel de hond van de buren die de hele dag zit te janken, of misschien zelfs een groep meeuwen die irritant schreeuwend over vliegt.... en inderdaad, pubertjes verzorgen ook overlast... voral als ze midden in de nacht al schreeuwend spiegels van auto's slopen... maar da's een ander verhaal en te zeer off topic.
Maar goed, ik heb niet echt zin om opnieuw een discussie te voeren die al tig keer gevoerd is. Het is veel te warm om dezelfde argumenten maar weer te typen, dezelfde tegenargumenten weer te lezen, etcetera. Laten we na de zomer verder gaan
Die pubers is zeer zeker een heel ander verhaal. Daar loopt nu een topic over in KB. Zo iets van de jeugd van tegen woordig
Overlast gebeuren. Klopt ik ben van mening dat niemand overlast moet en mag hebben van andere beesten. En in dit geval zijn dat katten. Hou gewoon die beesten binnen. Hoef ik geen netje te spannen over vissen of een nooit stop maken in de straat. En denk ook eens aan mensen die niet tegen katten kunnen. Zit je lekker in de tuin komt er zo een kat naar je toe lopen nee lekker is dat zeg.
quote:Ik wil alleen hier nog even wat over zeggen. Je kan dit namelijk erg ver doortrekken. De haren van de katten / honden / konijnen, komen vaak in de open lucht terecht. Dus voor hetzelfde geld zit de kat lekker bij ons in de tuin, waaien er wat haren toevallig 3 huizen verderop in de tuin, waar iemand zit met allergie en krijgt die persoon een allergie aanval. Hetzelfde kan gebeuren als je je hond uit laat, dat iemand anders die haren krijgt... dus als je dit erg ver door trekt, zouden voortaan alle dieren binnen moeten blijven en mogen honden zelfs niet meer uitgelaten worden.
Op donderdag 7 augustus 2003 16:26 schreef ook_gek het volgende:En denk ook eens aan mensen die niet tegen katten kunnen. Zit je lekker in de tuin komt er zo een kat naar je toe lopen nee lekker is dat zeg.
Begrijp me niet verkeerd, dat is niet iets waar ik voorstander van ben of zo, maar ik wil alleen aangeven dat katten niet per se bij iemand in de tuin hoeven te zijn om haren te verliezen, ook als ze binnen zijn en het raam staat open is er een theoretische mogelijkheid dat....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |