abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12429663
Ik gebruik Wilkinson tegenwoordig, hier heb ik veel minder irritatie mee dan met Gilette.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_13791504
Ouderwetse scheermessen zijn te vinden bij:

www.classicshaving.com

Laat je niet weerhouden dat ze in Californie zitten, vandaag besteld, over 2/3 dagen binnen.

Ik scheer me zelf nu al een jaartje met een 'echt' scheermes, en het bevalt me uitstekend. Met electrische en weggooizooi had ik altijd uitslag, ingegroeide haren, puisten etc. Tevens waren de haren als ze net begonnen te groeien vlijmscherp. Nergens meer last van nu.

Voor mij geen Meut-3 weggooizooi van een dikke euro per stuk meer.

pi_13791761
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:51 schreef STB het volgende:
Ouderwetse scheermessen zijn te vinden bij:

www.classicshaving.com

Laat je niet weerhouden dat ze in Californie zitten, vandaag besteld, over 2/3 dagen binnen.

Ik scheer me zelf nu al een jaartje met een 'echt' scheermes, en het bevalt me uitstekend. Met electrische en weggooizooi had ik altijd uitslag, ingegroeide haren, puisten etc. Tevens waren de haren als ze net begonnen te groeien vlijmscherp. Nergens meer last van nu.

Voor mij geen Meut-3 weggooizooi van een dikke euro per stuk meer.

Ik ben al tijden op zoek naar zon scheermes. Maar welk mes heb jij dan gekocht van die site??
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:02:36 #54
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13795744
Ik heb gister 1x1 cm vel uit mn wang geschoren

Zit nu zon leuk rood/roze vierkantje, en iedereen maar vragen wat het is (nee het is geen zuigzoen!)

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_13918303
Ik heb zelf 3 scheermessen, allemaal gekocht bij de Spijkermand op de Oude Binnenweg in Rotterdam. Ik heb wel m'n strop, slijpsteen en andere dingen gekocht bij Ray.

Voor de prijs maakt het niet veel uit, Ray is net zo duur/goedkoop als de Spijkermand.

Ik zou gewoon beginnen met een instapmodel, niet te duur dus. Geen nut om een paar honderd euro aan iets uit te geven waarvan je niet zeker weet of het je gaat bevallen. Let wel op, als je carbon staal neemt roest dit nogal snel, maar is makkelijk scherp te krijgen/houden. Roestvrij staal blijft langer scherp, maar is lastiger scherp te houden. De roestende (carbon steel) moet je dus elke dag voorzien van een drupje olie en ff. insmeren. Ietsje extra werk dus.

Ik ben ook nog lid van een gebruikersgroep, http://health.groups.yahoo.com/group/straightrazorplace/
Hier heb ik zo'n beetje alles geleerd wat er te leren viel. (Niet veel, ouderwets scheren is niet zo moeilijk als het lijkt)

Mail me anders ff. op no74_dutch@hotmail.com als je meer wilt weten, ik zit hier niet elke dag.

donderdag 16 oktober 2003 @ 13:51:45 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_13919039
Voor de liefhebbers nog even een linkje naar een inmiddels gesloten soortgelijk topic: Last van irritaties na het scheren: Razor bumps!!! en deze Scheerolie

[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 16-10-2003 14:00]

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_13919078
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:09 schreef dolce het volgende:
Weet iemand misschien waar ik zon echt ouderwets barbiers scheermes kan vinden. Ik heb op internet gezocht maar kon niks vinden
kheb ook een ouderwets scheermes. Die zijn perfect voor goattee's
pi_13923032
Gewoon boven naar beneden......gillette mach3 turbo...zelfs tegen de baardgroei richting in

Vriendin vindt lekker glad

pi_13923119
Ik las in de andere scheertopis dat er ook mensen zijn die minder uitslag hebben bij nat scheren dan bij droog scheren????????????
Ik dacht altijd dat droog scheren voor minder uitslag zorgde?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 16:29:49 #60
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13923218
Ik heb me een tijdje met scheermes geschoren, maar omdat ik me maar een 2 a 3 keer per week scheer was dat toch vervelend. Toen had ik een Braun apparaat, maar dat was ook niet alles (altijd haren die bleven zitten en ik dan alsnog met mesje moest doen en na het douchen kun je je lastig scheren doordat het scheermes niet over je huid te krijgen is).
Nu heb ik een Philips Coolskin, dat is wel een goed ding. Nat scheren, droog scheren, met scheeremulsie scheren, allemaal prima. En goed glad.
Nadeel: Als de batterij leeg ik kan ik niet even de stekker in het stopcontact pluggen en verder gaan, dat ding moet in een lader. Er had wat mij betreft wel een indicator op gemogen. Het is nogal kut als je half geschoren ben en dat ding is leeg.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_13923232
Ik scheer bijna tegen de groeirichting in, zo word het gladder. Is dit nou heel erg slecht??
pi_14003321
Niets mis mee, tegen de baard inscheren, mits het met een scherp mesje/mes gebeurd.

Als het mes niet scherp is trek je het haartje uit het haarzakje, het volgende mes neemt dan een stukje van het haarzakje mee en voila, een mooie korst.

Tevens kun je de pech hebben dat het haartje gaat rafelen en vast blijft zitten in het haarzakje en voila, een ingegroeide haar.

maandag 20 oktober 2003 @ 12:47:41 #63
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_14003445
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:30 schreef Duiveltja het volgende:
Ik scheer bijna tegen de groeirichting in, zo word het gladder. Is dit nou heel erg slecht??
Ik ook, maar als ik me een dag niet scheer heb ik ook een halve baard staan. Misschien had iemand me dit eerder moeten vertellen.
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_14006181
Dat is nou de pest met scheren.

Niemand verteld je wat.

Laten we eerlijk zijn, wiens vader heeft hem geholpen met z'n eerste scheerbeurt? Negen van de tien keer lopen macho pubers naar boven om zich voor de eerste keer te scheren terwijl ze bij God niet weten waar ze mee bezig zijn.

Hoe weet je dan het verschil tussen spuitbustroep en echte zeep, de voor- en nadelen van droog- en natscheren enz. enz.

Triest eigenlijk dat we onze scheerwijsheden op zoiets anoniems als forums moeten leren, terwijl de gemiddelde man zich zo'n 20.000 keer scheert gedurende zijn leven.

pi_14007918
Wat bij mij tot nu toe het beste werkt:

Douchen, daarbij je gezicht wassen met zeep/facewash oid (is het meteen ook schoner), daarna scheerolie erop, lekker lang laten inwerken. M'n haartjes zijn hierna echt zacht (anders lukt niet, vanalles geprobeerd), daarna huid strak trekken en scheren maar.

Mesjes slijten nu ook een stuk minder.

pi_18024614
STB in Scheerolie
quote:
Wil je je echt mega-scheren, koop dan een dassenharen kwast een een stuk Tabac scheerzeep. Gebruik onder GEEN BEDING Vergulde Hand of Williams, deze drogen je huid uit. Alleen goed als je een extreem vette huid hebt.
Waar koop je Tabac scheerzeep, voor hoeveel Euro en hoe lang doe je ermee?

Is dat deze? :
http://www.drogisterij.net/producten/popup.php3?artnr=ALMW43180

Op Drogisterij.net staan ook nog andere scheermiddelen van Tabac.

Ik heb als test voor 1 euro wat Kruidvat scheerzeep gekocht, maar dat maakt de huid droog.
Hoe moet het precies gebruikt worden zonder kwast etc?
  zondag 28 maart 2004 @ 20:18:53 #67
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_18027219
Weet je wat raar is?

Normaal kan ik me scheren zonder problemen, behalve zondag. Zondag snij ik mezelf alijd open!
pi_18038338
Yep, dat is hem.
Samen met een keurig bakje erbij.

Ik doe ongeveer een half jaartje met een stuk zeep, samen met een dassenharen (duur, varkenshaar gaat ook, maar 'slechter' schuim) kwast.

Kwast onderdompelen in zeer heet water, even laten zitten zodat hij goed heet is, lichtjes uitkloppen, keertje of 10/15 rond in het bakje en smeren maar.

Paar minuten laten zitten (intrekken, het duurt vier min. eer de haren goed zacht zijn), ik poets altijd m'n tanden tussendoor en scheren maar.
pi_18041693
@STB,
Waar koop je Tabac scheerzeep in Rotterdam?

Andere onlineshop:
TABAC ORG SHAVING SOAP, 100G, ¤7,15 p/s
https://secure.is.nl/mijn(...)etails.asp?ID=112757
  donderdag 29 april 2004 @ 19:32:32 #70
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_18777882
schop

Ik scheer me iedere dag met zo'n standaard philishave, als ik me 1 dag niet scheer dan krijg ik gezeur dat ik me nodig weer es moet scheren. Maar het nadeel is dat ik van dat scheren altijd onststekingen krijg: rode nek, witte kopjes en ingegroeide haren. Echt enorm irritant, en vooral ook lelijk.

Zou het misschien een goed idee zijn om over te stappen op nat scheren? want ik gebruik na het scheren altijd al nivea after shave balsem (sensitive)
pi_18827211
er waren hier een aantal mensen die op compax.nl proefflaconnen scheerolie hadden besteld voor 2 euro, ik kan het echter niet vinden op de site.. je wordt doorverwezen naar een andere site.. waar ik de betreffende aanbieding niet kan vinden
pi_18829229
quote:
Op zondag 2 mei 2004 04:38 schreef boerio het volgende:
er waren hier een aantal mensen die op compax.nl proefflaconnen scheerolie hadden besteld voor 2 euro, ik kan het echter niet vinden op de site.. je wordt doorverwezen naar een andere site.. waar ik de betreffende aanbieding niet kan vinden
die scheerolie besteld
mega kut dus he
leek wel alsof er niets op me gezicht zat....

nee voor mij gewoon gel of schuim....
pi_20340818
Uit gesloten topic:
Goeie tip
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 10:45 schreef _Flash_ het volgende:
Wat ik merkte is dat je met Aldi scheermesjes een grotere kans op snijwondjes hebt omdat het scharnierpunt een stuk minder flexibel is dan bijvoorbeeld de mach3 van Gillette die ik normaal gebruik.

De tip is dat deze mesjes op de handvat-unit van de Gillette sensor excel passen! En dan scharniert het een stuk flexibeler wat veel prettiger scheert!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  donderdag 1 juli 2004 @ 21:26:05 #74
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_20346160
Thanks Brennie
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 1 juli 2004 @ 22:16:51 #75
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_20347349
Ik scheerde me altijd elektrisch, maar vanwege irritatie (rode bulten in nek) ben ik overgestapt op nat scheren. Ik heb het eerst even een tijdje met de gillete sensor excel van mijn vader geprobeerd. En op mijn verjaardag dinsdag heb ik een setje van Wilkinson gekregen.

Ik heb het idee dat de gillette echter beter scheerde, terwijl die 2 mesjes heeft. En de mach die ik nu gekregen heb 3.

Wat is jullie mening over de 2 grote merken gillette en Wilkinson?
pi_20352884
Je hebt nu ook met 4 mesjes !
pi_20352885
Ik gebruik al enige tijd scheerolie in plaats van -schuim:

Ideaal spul als je 't mij vraagt, je kunt precies zien wat je doet en het geeft z.g.a. geen irritaties!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20356501
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 01:53 schreef Allan24 het volgende:

[afbeelding]

Ideaal spul als je 't mij vraagt, je kunt precies zien wat je doet en het geeft z.g.a. geen irritaties!
Dat gebruik je gewoon ipv schuim?
pi_20356637
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:03 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dat gebruik je gewoon ipv schuim?
Yep... 3 of 4 druppels, beetje water, 30 seconden laten intrekken en scheren maar. Even afspoelen, klaar
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20356679
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Yep... 3 of 4 druppels, beetje water, 30 seconden laten intrekken en scheren maar. Even afspoelen, klaar
Dat moet ik dit weekend maar eens proberen
Thnx
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:46:49 #81
619 pierce
We hebben een P.....
pi_20359000
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 01:53 schreef Allan24 het volgende:

[afbeelding]

Wat kost zoiets? Duurder dan mijn gilette scheerschuim? (4 halen 3 betalen bij de lukasklamer )
pi_21009914
Ik scheer me met mesje en scheerschuim, met de haardgroei mee, want als ik er tegen in ga krijg ik vreselijke uitslag.

Maar het word nooit echt glad, als ik tegen de haar groei invoel dan voel je nog steeds allemaal stoppels. En na 2 uurtjes ofzo kan je het zelfs al weer zien.

Hoe krijg ik me nou eens GLAD geschoren en zonder uitslag.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:34:19 #83
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_21009939
Heb ik ook niet. Stoppels zijn wel ruig.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_21010016
Probeer eens een scrubje of een scheerolie-behandeling voor je gaat scheren. Of eerst je gezicht met warm water behandelen...
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:40:31 #85
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_21010088
Inderdaad. Baad je gezicht in zo heet mogelijk water voordat je begint, en na afloop in zo koud mogelijk water. Dit zorgt ervoor dat je poriën respectievelijk open en dicht gaan. Als ik dit doe heb ik vrijwel geen uitslag.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:40:32 #86
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_21010089
ik ga altijd tegen de baardgroei in en dan wordt het superglad. probeer het eens te doen onder de douche
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_21010111
Eerst warm water, dan het schuim goed inmasseren waardoor de haartjes soepel worden. En alleen met de haren mee scheren is nooit zo'n goed idee voor een goed resultaat, alleen handig als je baardharen erg lang zijn (ofwel als je je een paar dagen niet scheert). Probeer eens loodrecht op de haarrichting te scheren. En als dat gedaan is weer opnieuw een beetje schuim en dan tegen de haarrichting in. En neem wel een scherp mesje, die uitsleg ontstaat meestal doordat er botte mesjes gebruikt worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21010185
dat doe ik allemaal al,

Ik ga eerst onder de douche staan, dan schuim ik het goed in met scheerschuim. Dan scheer ik me 1 keer met de haar groei mee. Dan ga ik weer on de douche staan, Schuim ik me weer in met scheerschuim, en scheer ik me nog een keer. ook met de haargroei mee.

En dan heb ik ook geen uitslag maar is het ook niet glad.
En als ik tegen de haargroei in scheer dan krijg ik wel uitslag. (bultjes enzo, rood )

En scrub gebruik ik ook wel eens maar dat helpt niks , beter kan ik dat juist niet doen.
pi_21010218
Tegen de haargroeirichting in scheren kan tot onstekingen leiden. De haartjes worden daardoor te kort afgeschoren, en kunnen 'ingroeien'. Dat kan tot een vervelende en pijnlijke onsteking leiden, niet zelden door een dokter behandeld.

Dus liever iets minder glad.
pi_21010271
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:47 schreef Marsepein het volgende:
Tegen de haargroeirichting in scheren kan tot onstekingen leiden. De haartjes worden daardoor te kort afgeschoren, en kunnen 'ingroeien'. Dat kan tot een vervelende en pijnlijke onsteking leiden, niet zelden door een dokter behandeld.

Dus liever iets minder glad.
maar nu zie je na een paar uurtjes gewoon al stoppels
pi_21010276
Inderdaad, botte mesjes zijn zwaar irritant. Ik gebruik een mesje meestal 5 keer en dan neem ik een nieuwe. Duur, maar nauwelijks last van uitslag meer.
pi_21010286
Glad scheren lukt nooit helemaal dus leg je er bij neer, stoppels hebben juist wel iets.
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.
pi_21010289

Met zo'n soort mes schijnt het echt glad te worden, en blijft het een paar dagen zo (gehoord bij de TV kapper). Alleen waar koop je die?
Sib | Dab | Dua
pi_21010340
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:50 schreef Wezli het volgende:
[afbeelding]
Met zo'n soort mes schijnt het echt glad te worden, en blijft het een paar dagen zo (gehoord bij de TV kapper). Alleen waar koop je die?
Paar dagen glad blijven is onmogelijk, tenzij je je baarharen epileert. Je kan de haren niet verder afscheren dan tot de huidopppervlakte. Daardoor zal je na een dag altijd weer stoppels hebben.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:53:41 #95
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_21010348
Maar één antwoord mogelijk: scheerolie. Is bij iedere drogist/kruidvat/DA/trekpeister te halen. Het merk is Williams/Sommersets. Zijn genoeg topics over mannelijke gezichtsverzorging op Fok.
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:55:07 #96
24156 The_penetrator
Woman can't resist...
pi_21010375
quote:
Hoe krijg ik me nou eens GLAD geschoren en zonder uitslag.
Je moet vragen of je vriendin voortaan je zak scheert, je kunt er zelf niet goed bij blijkbaar..
Tjolken doe je overal en altijd...!
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:55:20 #97
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_21010382
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:49 schreef amvanwel het volgende:
Inderdaad, botte mesjes zijn zwaar irritant. Ik gebruik een mesje meestal 5 keer en dan neem ik een nieuwe. Duur, maar nauwelijks last van uitslag meer.
5 keer!? Dan gebruik je zeker geen Gilette Mach 3 Turbo. Kost me iedere keer weer 30 euro voor 16 mesjes...

Edit: dan raad ik je echt aan om ook aan de scheerolie te gaan, want sinds ik dat gebruik heb ik nauwelijk last meer van een geirriteerde huid. Klein flesje (makkelijk), paar druppeltjes per scheerbeurt (goedkoop!), ruikt lekker en voelt lekker aan. Wat wil je nog meer?

[ Bericht 24% gewijzigd door Hitman op 02-08-2004 14:04:02 ]
pi_21010401
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:49 schreef amvanwel het volgende:
Dat is wel heel duur inderdaad.
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:03:30 #99
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_21010548
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:55 schreef Hitman het volgende:

[..]

5 keer!? Dan gebruik je zeker geen Gilette Mach 3 Turbo. Kost me iedere keer weer 30 euro voor 16 mesjes...
Ik heb Mach3 en kan probleemloos 5x scheren met 1 mesje
Gilette contour of plus zie zijn pas ruk, na 2x nieuw mesje nodig
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:05:05 #100
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_21010573
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:03 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Ik heb Mach3 en kan probleemloos 5x scheren met 1 mesje
Gilette contour of plus zie zijn pas ruk, na 2x nieuw mesje nodig
Ik bedoel ook niet dat ze niet 5 keer meegaan, maar dat het een hele dure "hobby" wordt als je ze zo weinig gebruikt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')