Laat je niet weerhouden dat ze in Californie zitten, vandaag besteld, over 2/3 dagen binnen.
Ik scheer me zelf nu al een jaartje met een 'echt' scheermes, en het bevalt me uitstekend. Met electrische en weggooizooi had ik altijd uitslag, ingegroeide haren, puisten etc. Tevens waren de haren als ze net begonnen te groeien vlijmscherp. Nergens meer last van nu.
Voor mij geen Meut-3 weggooizooi van een dikke euro per stuk meer.
quote:Ik ben al tijden op zoek naar zon scheermes. Maar welk mes heb jij dan gekocht van die site??
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:51 schreef STB het volgende:
Ouderwetse scheermessen zijn te vinden bij:Laat je niet weerhouden dat ze in Californie zitten, vandaag besteld, over 2/3 dagen binnen.
Ik scheer me zelf nu al een jaartje met een 'echt' scheermes, en het bevalt me uitstekend. Met electrische en weggooizooi had ik altijd uitslag, ingegroeide haren, puisten etc. Tevens waren de haren als ze net begonnen te groeien vlijmscherp. Nergens meer last van nu.
Voor mij geen Meut-3 weggooizooi van een dikke euro per stuk meer.
Zit nu zon leuk rood/roze vierkantje, en iedereen maar vragen wat het is (nee het is geen zuigzoen!)
Voor de prijs maakt het niet veel uit, Ray is net zo duur/goedkoop als de Spijkermand.
Ik zou gewoon beginnen met een instapmodel, niet te duur dus. Geen nut om een paar honderd euro aan iets uit te geven waarvan je niet zeker weet of het je gaat bevallen. Let wel op, als je carbon staal neemt roest dit nogal snel, maar is makkelijk scherp te krijgen/houden. Roestvrij staal blijft langer scherp, maar is lastiger scherp te houden. De roestende (carbon steel) moet je dus elke dag voorzien van een drupje olie en ff. insmeren. Ietsje extra werk dus.
Ik ben ook nog lid van een gebruikersgroep, http://health.groups.yahoo.com/group/straightrazorplace/
Hier heb ik zo'n beetje alles geleerd wat er te leren viel. (Niet veel, ouderwets scheren is niet zo moeilijk als het lijkt)
Mail me anders ff. op no74_dutch@hotmail.com als je meer wilt weten, ik zit hier niet elke dag.
[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 16-10-2003 14:00]
quote:kheb ook een ouderwets scheermes. Die zijn perfect voor goattee's
Op donderdag 14 augustus 2003 13:09 schreef dolce het volgende:
Weet iemand misschien waar ik zon echt ouderwets barbiers scheermes kan vinden. Ik heb op internet gezocht maar kon niks vinden
Vriendin vindt lekker glad
Als het mes niet scherp is trek je het haartje uit het haarzakje, het volgende mes neemt dan een stukje van het haarzakje mee en voila, een mooie korst.
Tevens kun je de pech hebben dat het haartje gaat rafelen en vast blijft zitten in het haarzakje en voila, een ingegroeide haar.
quote:Ik ook, maar als ik me een dag niet scheer heb ik ook een halve baard staan. Misschien had iemand me dit eerder moeten vertellen.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:30 schreef Duiveltja het volgende:
Ik scheer bijna tegen de groeirichting in, zo word het gladder. Is dit nou heel erg slecht??
Niemand verteld je wat.
Laten we eerlijk zijn, wiens vader heeft hem geholpen met z'n eerste scheerbeurt? Negen van de tien keer lopen macho pubers naar boven om zich voor de eerste keer te scheren terwijl ze bij God niet weten waar ze mee bezig zijn.
Hoe weet je dan het verschil tussen spuitbustroep en echte zeep, de voor- en nadelen van droog- en natscheren enz. enz.
Triest eigenlijk dat we onze scheerwijsheden op zoiets anoniems als forums moeten leren, terwijl de gemiddelde man zich zo'n 20.000 keer scheert gedurende zijn leven.
Douchen, daarbij je gezicht wassen met zeep/facewash oid (is het meteen ook schoner), daarna scheerolie erop, lekker lang laten inwerken. M'n haartjes zijn hierna echt zacht (anders lukt niet, vanalles geprobeerd), daarna huid strak trekken en scheren maar.
Mesjes slijten nu ook een stuk minder.
Waar koop je Tabac scheerzeep, voor hoeveel Euro en hoe lang doe je ermee?quote:Wil je je echt mega-scheren, koop dan een dassenharen kwast een een stuk Tabac scheerzeep. Gebruik onder GEEN BEDING Vergulde Hand of Williams, deze drogen je huid uit. Alleen goed als je een extreem vette huid hebt.
die scheerolie besteldquote:Op zondag 2 mei 2004 04:38 schreef boerio het volgende:
er waren hier een aantal mensen die op compax.nl proefflaconnen scheerolie hadden besteld voor 2 euro, ik kan het echter niet vinden op de site.. je wordt doorverwezen naar een andere site.. waar ik de betreffende aanbieding niet kan vinden
quote:Op donderdag 1 juli 2004 10:45 schreef _Flash_ het volgende:
Wat ik merkte is dat je met Aldi scheermesjes een grotere kans op snijwondjes hebt omdat het scharnierpunt een stuk minder flexibel is dan bijvoorbeeld de mach3 van Gillette die ik normaal gebruik.
De tip is dat deze mesjes op de handvat-unit van de Gillette sensor excel passen! En dan scharniert het een stuk flexibeler wat veel prettiger scheert!
Dat gebruik je gewoon ipv schuim?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:53 schreef Allan24 het volgende:
Ik gebruik al enige tijd scheerolie in plaats van -schuim:
[afbeelding]
Ideaal spul als je 't mij vraagt, je kunt precies zien wat je doet en het geeft z.g.a. geen irritaties!
Yep... 3 of 4 druppels, beetje water, 30 seconden laten intrekken en scheren maar. Even afspoelen, klaarquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:03 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat gebruik je gewoon ipv schuim?
Dat moet ik dit weekend maar eens proberenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Yep... 3 of 4 druppels, beetje water, 30 seconden laten intrekken en scheren maar. Even afspoelen, klaar
Wat kost zoiets? Duurder dan mijn gilette scheerschuim? (4 halen 3 betalen bij de lukasklamerquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:53 schreef Allan24 het volgende:
Ik gebruik al enige tijd scheerolie in plaats van -schuim:
[afbeelding]
Ideaal spul als je 't mij vraagt, je kunt precies zien wat je doet en het geeft z.g.a. geen irritaties!
maar nu zie je na een paar uurtjes gewoon al stoppelsquote:Op maandag 2 augustus 2004 13:47 schreef Marsepein het volgende:
Tegen de haargroeirichting in scheren kan tot onstekingen leiden. De haartjes worden daardoor te kort afgeschoren, en kunnen 'ingroeien'. Dat kan tot een vervelende en pijnlijke onsteking leiden, niet zelden door een dokter behandeld.
Dus liever iets minder glad.
Paar dagen glad blijven is onmogelijk, tenzij je je baarharen epileert. Je kan de haren niet verder afscheren dan tot de huidopppervlakte. Daardoor zal je na een dag altijd weer stoppels hebben.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:50 schreef Wezli het volgende:
[afbeelding]
Met zo'n soort mes schijnt het echt glad te worden, en blijft het een paar dagen zo (gehoord bij de TV kapper). Alleen waar koop je die?
Je moet vragen of je vriendin voortaan je zak scheert, je kunt er zelf niet goed bij blijkbaar..quote:Hoe krijg ik me nou eens GLAD geschoren en zonder uitslag.
5 keer!? Dan gebruik je zeker geen Gilette Mach 3 Turbo. Kost me iedere keer weer 30 euro voor 16 mesjes...quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:49 schreef amvanwel het volgende:
Inderdaad, botte mesjes zijn zwaar irritant. Ik gebruik een mesje meestal 5 keer en dan neem ik een nieuwe. Duur, maar nauwelijks last van uitslag meer.
Dat is wel heel duur inderdaad.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:49 schreef amvanwel het volgende:
Inderdaad, botte mesjes zijn zwaar irritant. Ik gebruik een mesje meestal 5 keer en dan neem ik een nieuwe. Duur, maar nauwelijks last van uitslag meer.
Ik heb Mach3 en kan probleemloos 5x scheren met 1 mesjequote:Op maandag 2 augustus 2004 13:55 schreef Hitman het volgende:
[..]
5 keer!? Dan gebruik je zeker geen Gilette Mach 3 Turbo. Kost me iedere keer weer 30 euro voor 16 mesjes...
Ik bedoel ook niet dat ze niet 5 keer meegaan, maar dat het een hele dure "hobby" wordt als je ze zo weinig gebruikt!quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:03 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]
Ik heb Mach3 en kan probleemloos 5x scheren met 1 mesje
Gilette contour of plus zie zijn pas ruk, na 2x nieuw mesje nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |