oja, een paar tips voor de beginnende bandstemopnemer van ghoststudy.com die ik zo tegen kwam
- Gebruik een externe microfoon en nieuwe bandjes mocht je het analoog op willen nemen. Oude bandjes geven rare effecten die je voor stemmen aan zou kunnen horen
- als je vragen wil stellen, stel ze dan op normaal praat - niveau, fluisteren kan snel verward worden met geestgebabbel
- Maak onder het opnemen aantekeningen van de bijgeluiden: na 3 minuten een fluitende vogel etc. . dat maakt het afspelen en speuren naar stemmen wat makkelijker
- Zet je mic zo hard mogelijk, de meeste stemmen komen zeer zacht door en daarom moet je mic gevoelig afgesteld staan
- gebruik bij het afspelen van je opname altijd een koptelefoon die je oren geheel bedekken, zo is het makkelijker de opname duidelijk te beluisteren.
Dat waren de nuttige tips, verder gaat het nog over attitude en opname zooi wat verder niet heel interessant is.
Ook was er een kant en klare handleiding om digitale evp sounds te versterken, de bijeffecten er uit te filteren en ze om te zetten in een wavje, maar volgens mij zijn al die mogelijkheden ingebouwd in Cool Edit, wat ook een aan te raden programma is voor dergelijke praktijken.
quote:in t vlaams klinkt t toch minder creepy op de 1 of andere manier...
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:52 schreef ParAlien het volgende:
Leuk topic. Niet zo lang gleden zat ik ineens te chatten over dit onderwerp met iemand uit België die zijn eigen site hierover heeft gemaakt.Meer als 40 voorbeelden zijn hier te horen, waarvan sommige best creepy: http://www.paranormalvoices.net/jean/onderzoek.htm
quote:Over de stoep kan ik dichtbij genoeg komen om antwoord te geven, over het water niet..
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:07 schreef EggsTC het volgende:[..]
Ja ik weet het ook niet. Waarom met glaasje draaien wel?
Om een relativerend antwoord op je vraag te geven :
Waarom kan jij wel over de stoep lopen en niet over water?
quote:Je geeft het antwoord op je eigen vraag dus
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:[..]
Over de stoep kan ik dichtbij genoeg komen om antwoord te geven, over het water niet..
quote:Nee, ik geef aan waarom de vergelijking mank is. ffs beter lezen...
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:44 schreef EggsTC het volgende:[..]
Je geeft het antwoord op je eigen vraag dus
quote:Omdat ze via het glas dichtbij genoeg kunnen komen om het te horen
Op woensdag 6 augustus 2003 10:59 schreef Mariel het volgende:[..]
Nee, ik geef aan waarom de vergelijking mank is. ffs beter lezen...
Kan het bijvoorbeeld ook gewoon 1 lange piep zijn?
maar wat is jullie mening, denken jullie dat deze stemmen echt zijn, of worden ze geproduceerd door je eigen onderbewustzijn, is het allemaal bullshit, heb je het zelf wel eens geprobeerd, etc.?
quote:Wil het dus gaan proberen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:01 schreef Kingofsorrow het volgende:
nee, gewoon redelijk niveau, goed verstaanbaar, en volgens mij kan het zelfs met een pruttelende koffiepot! www.coffeepotghost.com ofzo heel wazig.. naja iedere geluidsbron die een constant geluid voortbrengt voldoet blijkbaar.. en het is het makkelijkst als het een constant noise achtig geluid is omdat dat makkelijker weg te filteren is in programma's zoals cooledit..maar wat is jullie mening, denken jullie dat deze stemmen echt zijn, of worden ze geproduceerd door je eigen onderbewustzijn, is het allemaal bullshit, heb je het zelf wel eens geprobeerd, etc.?
Geloof wel dat de stemmen echt zijn overigens.
Ik kan er niks over terug vinden namelijk.
quote:Die ruis filteren ze later weer weg lijkt me. Of, aangezien ze zeggen dat de "geest" de ruis vervormd hoeven ze alleen het stukje eruit te knippen wanneer de "geest" "praat".
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:35 schreef MUUS het volgende:
Er moet ruis gemaakt worden toch? Hoe hebben ze dat dan gedaan bij die geluidsfragmenten op die sites?Ik kan er niks over terug vinden namelijk.
als je een spoor hebt opgenomen, klik dan linksboven op dat spoor-in-het-klein- afbeeldinkje
nu ga je naar het bewerk menu en zie je het opgenomen fragment uitvergroot staan. Via het tabblad filters kan je nu allerlei effecten toevoegen aan het opgenomen geluidsfragment.
Daar heb je bij het tabblad Noise Reduction verschillende functies, zoals Hiss- en Noise reduction. Ook kan je het geluidsfragment harder maken..
Het is een beetje prutsen, maar veel meer weet ik er ook niet van
Is het ook mogelijk dat je dat bestandje laadt en dat hij dat bestand eruit filterd?
quote:Ik bedoelde eigenlijk hoe zij die ruis hebben gemaakt op de plek waar ze gingen opnemen. Waarmee enzo.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:53 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Die ruis filteren ze later weer weg lijkt me. Of, aangezien ze zeggen dat de "geest" de ruis vervormd hoeven ze alleen het stukje eruit te knippen wanneer de "geest" "praat".
quote:Radio op een stoorzender zetten...
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:29 schreef MUUS het volgende:[..]
Waarmee enzo..
quote:Waar staat dat dan op die sites?
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:30 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Radio op een stoorzender zetten...
Ben gewoon benieuwd wat zij allemaal gebruikt hebben.
Ik heb ook niet het idee dat zij er iets voor gebruikten, anders hadden ze het wel gemeld. Zeker die ene site, want daar vertellen ze zo duidelijk wat ze allemaal gebruiken en aan het doen zijn e.d.
quote:Glas is een zeer zuiver matriaal, daardoor kunnen de geesten uit het hiernamaals binnen komen, dit zijn bijna altijd slechte geesten, die zich voordoen als goede geesten, ook over dit fenomeen is een stuk geschreven hiero http://www.evp-voices.com/html/glaasje.html
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:[..]
Over de stoep kan ik dichtbij genoeg komen om antwoord te geven, over het water niet..
Greetz
quote:Het geluidsniveau moet normaal zijn, maar zeker niet te hard omdat de geesten uit het hiernamaals dan niet meer in staat zijn het geproduceerde geluid te "veranderen" wat wij weer kunnen verstaan als korte woorden, zet bij een opname dus het geluid zodanig dat je het wel kan horen, maar dat het niet overheerst
Op donderdag 7 augustus 2003 21:19 schreef Viperdesign het volgende:
Die ruis/toon die je laat horen; moet die hard staan? Of gewoon op praat niveau ?Kan het bijvoorbeeld ook gewoon 1 lange piep zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |