abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12240482
wat ik er van begrepen heb, voldoet elke ruisstem. Je zou ook een cd kunnen afspelen, en dan die cd opnemen, dan moet je natuurlijk wel weten wat op de cd staat en wat niet, en dan zou het ook moeten werken (gewoon een muziek cd dus) de meesten willen liever een constante ruis omdat die er makkelijker uit te filteren is dan een cd met wisselende toonhoogtes etc.

oja, een paar tips voor de beginnende bandstemopnemer van ghoststudy.com die ik zo tegen kwam

- Gebruik een externe microfoon en nieuwe bandjes mocht je het analoog op willen nemen. Oude bandjes geven rare effecten die je voor stemmen aan zou kunnen horen

- als je vragen wil stellen, stel ze dan op normaal praat - niveau, fluisteren kan snel verward worden met geestgebabbel

- Maak onder het opnemen aantekeningen van de bijgeluiden: na 3 minuten een fluitende vogel etc. . dat maakt het afspelen en speuren naar stemmen wat makkelijker

- Zet je mic zo hard mogelijk, de meeste stemmen komen zeer zacht door en daarom moet je mic gevoelig afgesteld staan

- gebruik bij het afspelen van je opname altijd een koptelefoon die je oren geheel bedekken, zo is het makkelijker de opname duidelijk te beluisteren.

Dat waren de nuttige tips, verder gaat het nog over attitude en opname zooi wat verder niet heel interessant is.

Ook was er een kant en klare handleiding om digitale evp sounds te versterken, de bijeffecten er uit te filteren en ze om te zetten in een wavje, maar volgens mij zijn al die mogelijkheden ingebouwd in Cool Edit, wat ook een aan te raden programma is voor dergelijke praktijken.

pi_12242301
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:52 schreef ParAlien het volgende:
Leuk topic. Niet zo lang gleden zat ik ineens te chatten over dit onderwerp met iemand uit België die zijn eigen site hierover heeft gemaakt.

Meer als 40 voorbeelden zijn hier te horen, waarvan sommige best creepy: http://www.paranormalvoices.net/jean/onderzoek.htm

in t vlaams klinkt t toch minder creepy op de 1 of andere manier...
Tap tap tap
pi_12243883
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja ik weet het ook niet. Waarom met glaasje draaien wel?
Om een relativerend antwoord op je vraag te geven :
Waarom kan jij wel over de stoep lopen en niet over water?

Over de stoep kan ik dichtbij genoeg komen om antwoord te geven, over het water niet..
pi_12245894
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:

[..]

Over de stoep kan ik dichtbij genoeg komen om antwoord te geven, over het water niet..

Je geeft het antwoord op je eigen vraag dus
Lambo of Rekt
pi_12252441
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord op je eigen vraag dus

Nee, ik geef aan waarom de vergelijking mank is. ffs beter lezen...
pi_12258583
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 10:59 schreef Mariel het volgende:

[..]

Nee, ik geef aan waarom de vergelijking mank is. ffs beter lezen...

Omdat ze via het glas dichtbij genoeg kunnen komen om het te horen
en via een magnetisch veld niet.
Lambo of Rekt
pi_12287984
Die ruis/toon die je laat horen; moet die hard staan? Of gewoon op praat niveau ?

Kan het bijvoorbeeld ook gewoon 1 lange piep zijn?

pi_12291997
nee, gewoon redelijk niveau, goed verstaanbaar, en volgens mij kan het zelfs met een pruttelende koffiepot! www.coffeepotghost.com ofzo heel wazig.. naja iedere geluidsbron die een constant geluid voortbrengt voldoet blijkbaar.. en het is het makkelijkst als het een constant noise achtig geluid is omdat dat makkelijker weg te filteren is in programma's zoals cooledit..

maar wat is jullie mening, denken jullie dat deze stemmen echt zijn, of worden ze geproduceerd door je eigen onderbewustzijn, is het allemaal bullshit, heb je het zelf wel eens geprobeerd, etc.?

pi_12292651
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:01 schreef Kingofsorrow het volgende:
nee, gewoon redelijk niveau, goed verstaanbaar, en volgens mij kan het zelfs met een pruttelende koffiepot! www.coffeepotghost.com ofzo heel wazig.. naja iedere geluidsbron die een constant geluid voortbrengt voldoet blijkbaar.. en het is het makkelijkst als het een constant noise achtig geluid is omdat dat makkelijker weg te filteren is in programma's zoals cooledit..

maar wat is jullie mening, denken jullie dat deze stemmen echt zijn, of worden ze geproduceerd door je eigen onderbewustzijn, is het allemaal bullshit, heb je het zelf wel eens geprobeerd, etc.?

Wil het dus gaan proberen.
Wat ik wel vreemd vond was een bestandje van een amerikaanse site.
Het woord wat gezegt wordt was of black of white en ik merkte zelf dat ik van beide woorden me wel kon voorstellen dat dat het was.
Het was maar net waar je aan dacht zeg maar.

Geloof wel dat de stemmen echt zijn overigens.

pi_12294975
Zou je trouwens precies kunnen aangeven hoe ik het geluid wegfilter?
pi_12299963
Er moet ruis gemaakt worden toch? Hoe hebben ze dat dan gedaan bij die geluidsfragmenten op die sites?

Ik kan er niks over terug vinden namelijk.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_12300348
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:35 schreef MUUS het volgende:
Er moet ruis gemaakt worden toch? Hoe hebben ze dat dan gedaan bij die geluidsfragmenten op die sites?

Ik kan er niks over terug vinden namelijk.

Die ruis filteren ze later weer weg lijkt me. Of, aangezien ze zeggen dat de "geest" de ruis vervormd hoeven ze alleen het stukje eruit te knippen wanneer de "geest" "praat".
pi_12300384
Ik weet het wel in cool edit, komt ie

als je een spoor hebt opgenomen, klik dan linksboven op dat spoor-in-het-klein- afbeeldinkje

nu ga je naar het bewerk menu en zie je het opgenomen fragment uitvergroot staan. Via het tabblad filters kan je nu allerlei effecten toevoegen aan het opgenomen geluidsfragment.
Daar heb je bij het tabblad Noise Reduction verschillende functies, zoals Hiss- en Noise reduction. Ook kan je het geluidsfragment harder maken..

Het is een beetje prutsen, maar veel meer weet ik er ook niet van

pi_12300777
Ik heb een .wav bestand op de achtergrond lopen. 2 seconden uit een mp3 file dat zich constand herhaalt.

Is het ook mogelijk dat je dat bestandje laadt en dat hij dat bestand eruit filterd?

pi_12301232
dat weet ik niet, misschien iemand anders hier die veel verstand heeft van geluidsbewerking op de computer
pi_12301694
The coffeepotgohst site zou ik niet al te serieus nemen. Ik heb net de proef op de som genomen door enkele van die wav files om te draaien en dan hoor je dat het gewoon mensen zijn die wat inspreken.
Voor degene die het willen proberen: They get sick (sad child) word: who's speaking, today andrew said he don't mean it word: anybody knows where maya is. "pray" word "there" en " I wish Steve was not here" word " but we are trying to reach you"
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken en ik moet er ook eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik meerdere heb proberen om te draaien maar dat ik daar geeen bedrog uit kon opmaken.
pi_12302511
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:53 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Die ruis filteren ze later weer weg lijkt me. Of, aangezien ze zeggen dat de "geest" de ruis vervormd hoeven ze alleen het stukje eruit te knippen wanneer de "geest" "praat".

Ik bedoelde eigenlijk hoe zij die ruis hebben gemaakt op de plek waar ze gingen opnemen. Waarmee enzo. .
Oi!
pi_12302531
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:29 schreef MUUS het volgende:

[..]
Waarmee enzo. .

Radio op een stoorzender zetten...
pi_12302571
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:30 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Radio op een stoorzender zetten...

Waar staat dat dan op die sites?
Het kan zijn dat ik erover heen zit te lezen, hoor, maar ik zie 't ff niet staan.

Ben gewoon benieuwd wat zij allemaal gebruikt hebben.

Oi!
pi_12303299
weet helemaal niet zeker of zij wel een geluid gebruiken, volgens mij kan het ook zonder geluid werken (itt wat ik beweerde in mijn eerste post, sorry) want ik zie het ook nergens staan op sites, waarschijnlijk krijg je het beste resultaat als je er een geluidsbron bij pakt ofzo :S
pi_12304611
Zie je, ik was dus niet de enige die niets kon vinden daarover. .

Ik heb ook niet het idee dat zij er iets voor gebruikten, anders hadden ze het wel gemeld. Zeker die ene site, want daar vertellen ze zo duidelijk wat ze allemaal gebruiken en aan het doen zijn e.d.

Oi!
pi_12849665
http://www.evp-voices.com kan je er alles over lezen.
pi_12849747
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:

[..]

Glas is een zeer zuiver matriaal, daardoor kunnen de geesten uit het hiernamaals binnen komen, dit zijn bijna altijd slechte geesten, die zich voordoen als goede geesten, ook over dit fenomeen is een stuk geschreven hiero http://www.evp-voices.com/html/glaasje.html

Greetz

pi_12849786
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:19 schreef Viperdesign het volgende:
Die ruis/toon die je laat horen; moet die hard staan? Of gewoon op praat niveau ?

Kan het bijvoorbeeld ook gewoon 1 lange piep zijn?

Het geluidsniveau moet normaal zijn, maar zeker niet te hard omdat de geesten uit het hiernamaals dan niet meer in staat zijn het geproduceerde geluid te "veranderen" wat wij weer kunnen verstaan als korte woorden, zet bij een opname dus het geluid zodanig dat je het wel kan horen, maar dat het niet overheerst
pi_12853357
nou zal ik een leuk verhaaltje vertellen.
Me ma der vriend die snurkt heel hard en ze wou het opnemen om het aan hem te laten horen want hij geloofde het dus niet dat hij hard snurkte, nou dat heeft ze dus gedaan met een gewone bandrecordertje.
De volgende dag toen ze het aan hem liet horen schrok ze zich kapot want ze hoorde haar overleden vader die een paar maanden terug was overleden aan kanker praten.
Ik heb heet ook gehoord was echt een raar gevoel je hoorde gewoon eerst de deur opengaan (beetje krakend) en toen hoorde je iemand het bed instappen en het was echt de stem van mijn opa dus niet van haar vriend die stem sprak portugees (want dat zijn wij dus) en die vriend van haar kan dus echt geen portugees.
nou dat wou ik dus effe kwijt.
PSN nick.:helder82
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')