Ik heb bijna een jaar m'n rijbewijs, ik rij in een Peugeot 405, vrij grote auto, maar zuipt niet supermegaveel, alleen een verzekering voor zo'n auto is best wel hoog. Ik betaal elke maand 135 piek voor een WA verzekering (met inzittenden verzekering)...
(Als ik 1 jaar m'n rijbewijs heb, zal de premie per maand 20 gulden minder zijn dat hele komende jaar)
Maar ik hoorde vandaag van een jongen uit m'n klas dat je tot je 24e geen NO CLAIM op kan bouwen, en hij z'n autootje op die van z'n pa had gezet....
Nou zat ik te denken.. als ik dat nou ook eens doe, dat scheelt me een bom duiten.. m'n ma heeft 75% korting. Even snel uitrekenen en je komt op 33 gulden per maand!
Iemand ervaring hier mee? Want het scheelt me dan dus wel 1200 gulden per jaar, en als het toch geen no claim opbouwt tot je 24e.. ik heb al gekeken in de voorwaarden van m'n verzekering. Morgen bel ik ze op en vraag ik alleen 'Kan er tot je 24e een no claim worden opgebouwd'.. als dat niet zo is, dan zorg ik dat de auto wel op mijn naam blijft staan, maar de verzekering dus niet.
Overigens ben je niet echt illegaal bezig hoor.. de auto staat dan wel op je naam, maar je zegt gewoon dat ie van je pa/ma is en dat je 'm ff geleend hebt... maarja, de politie ziet wel dat ie op jouw naam staat.
Maargoed, maakt niet uit ook. Verzekerd is verzekerd. Als je onverzekerd rondrijd dan ben je pas een eikel.
Hmmzz 135 per maand betalen of 33 piek...
Overigens vind ik het dom dat het tot je 24e zo langzaam gaat met opbouwen, alsof ALLE jeugd roekeloos rijd. Sorry hoor, maar ik rij wel verantwoordelijk en niet als een gek met 160-180 over de snelweg blèren..
Lijkt wel een beetje op discriminatie. Alle donkergetinte mensen zijn toch ook niet allemaal crimineel ? Zo ook niet alle jeugd roekeloos. Weet zeker dat veel mensen onder de 24 beter rijden dan mensen boven de 50.
Ik zal het nog ff navragen.
Ja, het klopt dat je onder de 24 geen No claim opbouwt.
Maar als je geen ongelukken veroorzaakt dan krijg je straks als je 24 bent wel in 1 keer een hoop korting.
Als je hem op de naam van je Pa of Ma zet, dan bouw je zelf niets op. Je kan dan wel 24 zijn, maar dan begin je nog met de standaard korting!
Mijn raad: als je het kan missen, laat hem dan op je eigen naam staan.
quote:Hehe ik ben een ouwe rot op de weg!
Op 12 maart 2001 22:29 schreef Kleintje het volgende:
Knuffie, dat is inderdaad waar, voor vrouwen zijn ze anders.
En deze regeling is nog niet zo lang van kracht. Vroeger kregen we veel sneller een No Claim.
Dus wie weet ben jij van de "oude stempel" en heb jij net zoals ik gewoon geluk!
En verder over het doorgeven van wie het meest de auto bestuurd ; dan komen we weer op 135 piek in de maand. Want m'n ma rijd er echt niet in he... ze mag er wel een keertje in rijden, maar het blijft mijn autootje
Misschien moet ik maar een andere verzekering gaan zoeken, aangezien ik namelijk ook nog een motor heb, en je hier en daar van een zeswielenplan hoort... misschien is het voordeliger... maarja, niets is zo voordelig als je autoverzekering op naam te zetten van een van je ouders
Anyway, ik heb het opgelost, ik hoef nu nog geen 50 piek te betalen voor WA+, dus incl diefstal, brand, natuurschade, ruitschade enzo. Waar ik anders een kleine 170 gulden voor kwijt ben. Overigens betaal ik voor een gewone WA verzekering 31 gulden. maarja, ruitschade, diefstal en andere schades zijn altijd mooi meegenomen. Diefstal kost 6 gulden per maand. Daarvoor laat je toch niet je auto staan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |