abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2001 @ 18:00:39 #1
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_816530
Ik heb even een vraagje, en misschien hebben de autorijdenden onder ons wel een antwoord ;

Ik heb bijna een jaar m'n rijbewijs, ik rij in een Peugeot 405, vrij grote auto, maar zuipt niet supermegaveel, alleen een verzekering voor zo'n auto is best wel hoog. Ik betaal elke maand 135 piek voor een WA verzekering (met inzittenden verzekering)...
(Als ik 1 jaar m'n rijbewijs heb, zal de premie per maand 20 gulden minder zijn dat hele komende jaar)

Maar ik hoorde vandaag van een jongen uit m'n klas dat je tot je 24e geen NO CLAIM op kan bouwen, en hij z'n autootje op die van z'n pa had gezet....

Nou zat ik te denken.. als ik dat nou ook eens doe, dat scheelt me een bom duiten.. m'n ma heeft 75% korting. Even snel uitrekenen en je komt op 33 gulden per maand!

Iemand ervaring hier mee? Want het scheelt me dan dus wel 1200 gulden per jaar, en als het toch geen no claim opbouwt tot je 24e.. ik heb al gekeken in de voorwaarden van m'n verzekering. Morgen bel ik ze op en vraag ik alleen 'Kan er tot je 24e een no claim worden opgebouwd'.. als dat niet zo is, dan zorg ik dat de auto wel op mijn naam blijft staan, maar de verzekering dus niet.

Redactie Frontpage maandag 12 maart 2001 @ 19:41:13 #2
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_816835
Ik heb hier wel ervaring mee ja! Ik heb nu vier maand een rijbewijs, en ook vier maand een auto dus. De verzekering staat op naam van mijn vader. Ik bouw idd helaas geen no-claim op, maar ik hoef dan ook maar 45 piek per maand te betalen, ipv ruim honderd piek. Helaas heb ik laatst een aanrijding veroorzaakt, toen kneep ik hem wel ff. Maar met een beetje mazzel heeft de verzekring niet door dat ik illegaal bezig ben, maar keren ze gewoon uit! Ohja, ik ben 21, dus moet nog een aantal jaartjes zo rijden...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 12 maart 2001 @ 20:34:33 #3
4259 JK
pi_816984
Ik zal morgen eens de verzekering bellen of ik dus een no-claim op bouw. Waarschijnlijk wel, maar heel langzaam tot m'n 24e. Ik ben nu 19, volgende week 20, maar moet dus nog 4 jaar veel lappen. In totaal ga je als het goed is 8 treden omhoog. Dat is dan trede 10, staat wel voor 60% premie. Dat valt dus wel weer mee. Maar tot die tijd betaal je wel 4800 extra als je het niet op naam van een van je ouders doet.
M'n ma heeft nooit een auto gehad, maar die heeft ook een dikke no claim, maar dat ook vanwege d'r leeftijd.. dus ik denk als ik op m'n 24e dan een verzekering neem, en aan kan tonen dat ik al vanaf juni 2000 op de weg zit met auto en motor.. nou dan ik wel in een hogere trede komen.

Overigens ben je niet echt illegaal bezig hoor.. de auto staat dan wel op je naam, maar je zegt gewoon dat ie van je pa/ma is en dat je 'm ff geleend hebt... maarja, de politie ziet wel dat ie op jouw naam staat.
Maargoed, maakt niet uit ook. Verzekerd is verzekerd. Als je onverzekerd rondrijd dan ben je pas een eikel.

Hmmzz 135 per maand betalen of 33 piek...
Overigens vind ik het dom dat het tot je 24e zo langzaam gaat met opbouwen, alsof ALLE jeugd roekeloos rijd. Sorry hoor, maar ik rij wel verantwoordelijk en niet als een gek met 160-180 over de snelweg blèren..
Lijkt wel een beetje op discriminatie. Alle donkergetinte mensen zijn toch ook niet allemaal crimineel ? Zo ook niet alle jeugd roekeloos. Weet zeker dat veel mensen onder de 24 beter rijden dan mensen boven de 50.

maandag 12 maart 2001 @ 21:08:38 #4
374 beelzebub
master of disaster
pi_817087
Volgens mij heeft mama beelzebub mij recentelijk bij de verzekering opgegeven als 2de rijder, zonder dat ze extra premie betaald.

Ik zal het nog ff navragen.

pi_817208
Belangrijke vraag bij de verzekering: Wie bestuurd het voertuig meestal.
Dus als je die eerlijk beantwoord dan is er niets illegaals.

Ja, het klopt dat je onder de 24 geen No claim opbouwt.
Maar als je geen ongelukken veroorzaakt dan krijg je straks als je 24 bent wel in 1 keer een hoop korting.
Als je hem op de naam van je Pa of Ma zet, dan bouw je zelf niets op. Je kan dan wel 24 zijn, maar dan begin je nog met de standaard korting!

Mijn raad: als je het kan missen, laat hem dan op je eigen naam staan.

maandag 12 maart 2001 @ 22:04:27 #6
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_817250
En ik heb dat helemaal niet
Gelukkig is de premie vrij laag, zo'n 80 gulden p/m.
The Internets, I needs it..
pi_817279
Nou dan heb ik een hele lieve verzekeringsmaatschappij, want ik belde met de mededeling dat ik (toen 22 jaar) mijn auto zelf wilde verzekeren.
Ik kreeg gelijk 75 % no-claim!!
Je raadt nooit waarom!!!!
Ik ben een vrouw (Is niet gelogen!!)
(En ik reed ook nog in een te dure auto)
pi_817334
Knuffie, dat is inderdaad waar, voor vrouwen zijn ze anders.
En deze regeling is nog niet zo lang van kracht. Vroeger kregen we veel sneller een No Claim.
Dus wie weet ben jij van de "oude stempel" en heb jij net zoals ik gewoon geluk!
pi_817359
quote:
Op 12 maart 2001 22:29 schreef Kleintje het volgende:
Knuffie, dat is inderdaad waar, voor vrouwen zijn ze anders.
En deze regeling is nog niet zo lang van kracht. Vroeger kregen we veel sneller een No Claim.
Dus wie weet ben jij van de "oude stempel" en heb jij net zoals ik gewoon geluk!
Hehe ik ben een ouwe rot op de weg!
*Knuffie maakt al 12 1/2 jaar de weg onveilig.
  dinsdag 13 maart 2001 @ 00:04:36 #10
4259 JK
pi_817737
Ik laat mezelf wel ombouwen tot een vrouw, misschien krijg ik dan ook wel 75% no claim. Overigens is het bij www.oriondirect.nl 80% no claim, maarja die heeft misschien wel de premie wat omhoog getrokken.

En verder over het doorgeven van wie het meest de auto bestuurd ; dan komen we weer op 135 piek in de maand. Want m'n ma rijd er echt niet in he... ze mag er wel een keertje in rijden, maar het blijft mijn autootje

Misschien moet ik maar een andere verzekering gaan zoeken, aangezien ik namelijk ook nog een motor heb, en je hier en daar van een zeswielenplan hoort... misschien is het voordeliger... maarja, niets is zo voordelig als je autoverzekering op naam te zetten van een van je ouders

dinsdag 13 maart 2001 @ 15:28:49 #11
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_819538
ik ben 21, en heb al 2 jaar mijn rijbewijs en dus ook een auto. heb de auto gelijk op men eigen naam gezet, zodat ik tenminste no-claim kan opbouwen. dit op men eigen naam zetten van men auto, kost 10% per maand extra. maarja, via mijn werk krijg ik toch al 35% korting, dus heb ik in totaal 25% korting op verzekering. betaal zelf momenteel 70 gulden
I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
pi_820583
Geen no-claim opbouwen voor je 24 bent? Dat is niet zo, hoor.
Tenminste bij mijn verzekeringsmaatschappij niet. Ik ben nu 24 en heb ben al twee "tredes" op de no-claim-schaal gestegen. Wel is het zo dat je 10% meer betaald als je 24 jaar of jonger bent, maar dit heeft niets met no-claimkorting te maken.
  vrijdag 16 maart 2001 @ 00:25:22 #13
4259 JK
pi_829220
Ja maar TOT je 24e bouw je echt geen no claim op, ik zei niet tot en met je 24e. Ten minste, bij de meeste verzekeringen is dat zo. En wat is nou 2 treden, das een beetje korting. Als ik 24 ben en dan m'n auto weer op m'n eigen naam zet, dan ben ik ook 2 treden verder dan waar ik nu zit. Overigens kan ik aantonen dat ik al vanaf m'n 19e motor rijd, dusseh ik weet wel hoe ik in het verkeer bezig ben.

Anyway, ik heb het opgelost, ik hoef nu nog geen 50 piek te betalen voor WA+, dus incl diefstal, brand, natuurschade, ruitschade enzo. Waar ik anders een kleine 170 gulden voor kwijt ben. Overigens betaal ik voor een gewone WA verzekering 31 gulden. maarja, ruitschade, diefstal en andere schades zijn altijd mooi meegenomen. Diefstal kost 6 gulden per maand. Daarvoor laat je toch niet je auto staan ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')