quote:En ik vind het nu al warm, laat staan dat het bijna 30 graden kan worden
Nederland kan zich opmaken voor een hittegolf. Dat voorspelt weerbureau HWS tenminste. Het bureau verwacht tropische temperaturen. Vanaf maandag zijn volgens HWS in het binnenland maxima van lokaal 30 graden mogelijk.De hele week lijkt de hitte in het land te blijven, aldus een weersvoorspeller van HWS. De nachttemperaturen komen nauwelijks onder de 20 graden. De kansen stijgen dat de zomer van 2003 de beroemde zomer van 1947 gaat benaderen.
Om in de buurt van de zomer van 1947 te komen moet augustus gemiddeld zo'n 19,4 graden worden. Normaal is de temperatuur gemiddeld 17,2 graden. Ook zijn er dan 20 zomerse dagen (van 25 graden of warmer), en 12 tropische dagen (30 graden of meer) nodig.
Enuh, wat kan je allemaal met dat warme weer doen
(heb jaren lang zomers overdag de hele dag gewerkt, dus ik ben het een beetje kwijt)
Oja, en sexy ladies versieren was ik al vanplan
[Dit bericht is gewijzigd door NerdoNielso op 31-07-2003 22:47]
quote:Je gaat zeker ook nooit op vakantie naar een warm land
Op donderdag 31 juli 2003 22:46 schreef NerdoNielso het volgende:[..]
En ik vind het nu al warm, laat staan dat het bijna 30 graden kan worden
dat is gewoon sick
quote:* zich schaamt
Op donderdag 31 juli 2003 22:47 schreef K3 het volgende:
Koop een airco,
ga afkoelen,en ga je schamen voor het zoveelste warm-topic
quote:ander woord:
Op donderdag 31 juli 2003 22:47 schreef DaMart het volgende:
Een woord:Tropenrooster
quote:...midden in de vakantie...:7
Op donderdag 31 juli 2003 22:47 schreef DaMart het volgende:
Een woord:Tropenrooster
quote:Hou op scheidt uit ja.
Op donderdag 31 juli 2003 22:48 schreef MikeyMo het volgende:
lekker toch, je zweet alleen zo snel bij het rukken
Dit land is niet ontworpen voor 30 graden. 25 zou als max moeten gelden, vooral als ik in een niet gekoelde loods dozen van 40 kilo moet verzouwen
quote:uhm ok (ligt dat dicht bij de noord-/zuidpool?)
Op donderdag 31 juli 2003 22:48 schreef Martijn85 het volgende:
Ik ga lekker die hittegolf ontvluchten en lekker naar kreta toe
Ow ja, ik ben geen ambtenaar oid ik moet voor mn vakantiebaan die normaal in grunn is naar Sneek
quote:Sommige mensen hebben een baan
Op donderdag 31 juli 2003 22:49 schreef onanymous het volgende:[..]
...midden in de vakantie...:7
quote:Waar is DEZZ, die zegt altijd dat ie goed is
Op donderdag 31 juli 2003 22:50 schreef kwib het volgende:[..]
Hou op scheidt uit ja.
Dit land is niet ontworpen voor 30 graden. 25 zou als max moeten gelden, vooral als ik in een niet gekoelde loods dozen van 40 kilo moet verzouwen
quote:kijk jij hebt er dus ook last van...
Hou op scheidt uit ja.
quote:oeh, lekker afkoelen man
Op donderdag 31 juli 2003 22:48 schreef Martijn85 het volgende:
Ik ga lekker die hittegolf ontvluchten en lekker naar kreta toe
quote:wie niet kan je beter vragen
Op donderdag 31 juli 2003 22:51 schreef MikeyMo het volgende:[..]
kijk jij hebt er dus ook last van...
quote:Vanuit Nederland in ieder geval dichter bij de zuidpool
Op donderdag 31 juli 2003 22:50 schreef NerdoNielso het volgende:[..]
uhm ok (ligt dat dicht bij de noord-/zuidpool?)
quote:Als je de hele dag op kantoor moet zitten waar het ontiegelijk warm wordt kan het best onaangenaam worden hoor. Zeker als er geen airco aanwezig is.
Op donderdag 31 juli 2003 22:52 schreef Beurlap het volgende:
Gewoon doen wat je normaal ook doet. Echt een nederlander, gelijk zeuren als het eens lekker warm weer is. Kom op zeg, daar kan je toch wel tegen?!
quote:suiker smelt nou eenmaal als het te warm wordt
Op donderdag 31 juli 2003 22:52 schreef Beurlap het volgende:
Gewoon doen wat je normaal ook doet. Echt een nederlander, gelijk zeuren als het eens lekker warm weer is. Kom op zeg, daar kan je toch wel tegen?!
gewoon lekker 22 graden / 18 graden 's nachts = perfect
25+ = niet cool
quote:Als ik discovery channel mag geloven
Op donderdag 31 juli 2003 22:53 schreef DaMart het volgende:[..]
Als je de hele dag op kantoor moet zitten waar het ontiegelijk warm wordt kan het best onaangenaam worden hoor. Zeker als er geen airco aanwezig is.
quote:Volgens mij is het tijd voor een Fok!-poll
Op donderdag 31 juli 2003 22:53 schreef MikeyMo het volgende:
iedereen zweet zich kapot bij het masturberen?
quote:Ik geloof het sowieso wel... heb het een aantal weken geleden al ondervonden
Op donderdag 31 juli 2003 22:54 schreef NerdoNielso het volgende:[..]
Als ik discovery channel mag geloven
quote:ze hebben al een hitte-poll, misschien gewoon een antwoord extra (scores wissen natuurlijk)
Op donderdag 31 juli 2003 22:54 schreef kwib het volgende:[..]
Volgens mij is het tijd voor een Fok!-poll
- te warm, ik zweet me te barstuh
/edit: toevoeging: "tijdens het rukken"
[Dit bericht is gewijzigd door NerdoNielso op 31-07-2003 22:58]
quote:Op kantoor.. en nog wel zittend. Dan heb je toch nix te klagen lijkt me. Van zitten krijg je het niet warm
Op donderdag 31 juli 2003 22:53 schreef DaMart het volgende:[..]
Als je de hele dag op kantoor moet zitten waar het ontiegelijk warm wordt kan het best onaangenaam worden hoor. Zeker als er geen airco aanwezig is.
quote:Volgens mij is het tijd voor een MikeyMo topic: zweet jij bij het masturberen?
Op donderdag 31 juli 2003 22:54 schreef kwib het volgende:[..]
Volgens mij is het tijd voor een Fok!-poll
quote:VOlgens mij is het menselijk lichaam vrij gevoelig voor de warmte in de ruimte waarin het zich bevindt. Zelfs als ik lig te slapen met het warme weer heb ik het gewoon benauwd / warm... gewoon omdat het warm IS.
Op donderdag 31 juli 2003 22:57 schreef Beurlap het volgende:[..]
Op kantoor.. en nog wel zittend. Dan heb je toch nix te klagen lijkt me. Van zitten krijg je het niet warm
quote:*stormloopt
Op donderdag 31 juli 2003 22:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Volgens mij is het tijd voor een MikeyMo topic: zweet jij bij het masturberen?
en je kan lagguh als je hem in R&P of SEX zet
quote:Ik wacht vol ongeduld
Op donderdag 31 juli 2003 22:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Volgens mij is het tijd voor een MikeyMo topic: zweet jij bij het masturberen?
quote:Ironisch
Op donderdag 31 juli 2003 23:00 schreef harrie1 het volgende:
arrgggggg
ik moet de koelcel in
olie bollen invriezen voor nieuw jaar
ja ja die krengen die je straks bij super en appie kunt kopen
- 40 in dikke kleding
ik wil naar het strand
quote:heb je hulp nodig
arrgggggg
ik moet de koelcel in
- 40 in dikke kleding
ik wil naar het strand
quote:strak plan, ik ga op m'n werk ook wel in de koelcel / diepvries staan
Op donderdag 31 juli 2003 23:02 schreef Steve-O het volgende:[..]
heb je hulp nodig
quote:Maar denk is aan de mensen die, zoals ik bijvoorbeeld
Op donderdag 31 juli 2003 22:58 schreef DaMart het volgende:[..]
VOlgens mij is het menselijk lichaam vrij gevoelig voor de warmte in de ruimte waarin het zich bevindt. Zelfs als ik lig te slapen met het warme weer heb ik het gewoon benauwd / warm... gewoon omdat het warm IS.
En van die mensen hoor ik niemand klagen. Een beetje hard zijn voor jezelf kan echt geen kwaad.
Magoed nu ga ik tegen iedereen in hier, want op Fok! zitten bijna alleen maar kantoor mensen, toch zou een beetje minder gejammer best op z'n plaats zijn.
quote:en dan kom je buiten, verschil van 70 graden
arrgggggg
ik moet de koelcel in
- 40 in dikke kleding
ik wil naar het strand
quote:Een loods hier
Op donderdag 31 juli 2003 23:05 schreef Beurlap het volgende:[..]
Maar denk is aan de mensen die, zoals ik bijvoorbeeld
, met dat weer containers, die dagen lang in de zon hebben gestaan, met banden in en uit moeten laden met de hand?
En van die mensen hoor ik niemand klagen. Een beetje hard zijn voor jezelf kan echt geen kwaad.
Magoed nu ga ik tegen iedereen in hier, want op Fok! zitten bijna alleen maar kantoor mensen, toch zou een beetje minder gejammer best op z'n plaats zijn.
quote:Ik kan wel wat hebben hoor... heb jaren lang in de zomer in een magazijn gewerkt waar naast de hitte die niet weg wilde (plat dak) ook nog eens de warme luchtstroom van het zwembad over het plafond (door buizen) werd gejaagd...
Op donderdag 31 juli 2003 23:05 schreef Beurlap het volgende:[..]
Maar denk is aan de mensen die, zoals ik bijvoorbeeld
, met dat weer containers, die dagen lang in de zon hebben gestaan, met banden in en uit moeten laden met de hand?
En tja, voor mensen die met dat warme weer gewoon zwaar werk (in de zon) verrichten kan ik alleen maar respect hebben.
quote:met 30 graden fokken
Op donderdag 31 juli 2003 23:13 schreef Brennie het volgende:
De mensen die zeggen dat het lekker is die warmte...
Zijn vrij en liggen met hun reet op het strand of zitten op een terras, of ze vinden dat anderen altijd zeiken.
Sorry met 30 graden me te pletter werken.. daar word ik niet blij van.
quote:wat de omstandigheden ook zijn....... steve-O daar heb jij toch nooit last van..........
Op donderdag 31 juli 2003 23:14 schreef Steve-O het volgende:[..]
met 30 graden fokken
ik zie jou altijd posten op de meest onmogelijke momenten
ikzga zo maar weer ff mezelf in het zweet werken
quote:is dat zo
Op donderdag 31 juli 2003 23:18 schreef onlogisch het volgende:[..]
wat de omstandigheden ook zijn....... steve-O daar heb jij toch nooit last van..........
ik zie jou altijd posten op de meest onmogelijke momenten
Enigste minpunt is dat het dan s' avonds ook vet warm is, naja voor de rest ownz dit weer zwaar.
Ik ga i.i.g. lekker buiten zitten, binnen is het veel te warm om bijv. te computeren.
quote:ok
Op donderdag 31 juli 2003 23:08 schreef DaMart het volgende:[..]
Ik kan wel wat hebben hoor... heb jaren lang in de zomer in een magazijn gewerkt waar naast de hitte die niet weg wilde (plat dak) ook nog eens de warme luchtstroom van het zwembad over het plafond (door buizen) werd gejaagd...
En tja, voor mensen die met dat warme weer gewoon zwaar werk (in de zon) verrichten kan ik alleen maar respect hebben.
quote:Alsof Nederlanders daar geld aan willen uitgeven..... Nederlanders kunnen door de Calvinistische invloeden op de cultuur toch heel goed zonder luxe artikelen
Op donderdag 31 juli 2003 22:47 schreef K3 het volgende:
Koop een airco,
* maartena heeft Centrale AC in huis
En inderdaad..... zoveelste weertopic
quote:Volgens mij heeft bijna elk huis daar een airco
Op donderdag 31 juli 2003 23:39 schreef maartena het volgende:[..]
Alsof Nederlanders daar geld aan willen uitgeven..... Nederlanders kunnen door de Calvinistische invloeden op de cultuur toch heel goed zonder luxe artikelen
* maartena heeft Centrale AC in huis
![]()
En inderdaad..... zoveelste weertopic
quote:Breng me nou niet op een ideeeee
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jah fuck de duck volgende week.
Ik ga niet naar het werk.
Ga wel naar mijn vriendin toe (Enkhuizen)
Lekker dicht bij het ijselmeer!
Dag werk
Welkom water
quote:psies kou kan ik me op kleden maar warmte
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:03 schreef -Mk- het volgende:was het maar winter
quote:Gelukkig niet zeg!
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:03 schreef -Mk- het volgende:was het maar winter
Ik hoor net op de radio dat het gat wat in de ozonlaag zit aan het herstellen is.
Joepie de Poepie
quote:uhm oud nieuws hoor
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:55 schreef -Hans- het volgende:[..]
Gelukkig niet zeg!
Ik hoor net op de radio dat het gat wat in de ozonlaag zit aan het herstellen is.
Joepie de Poepie
In zuid-Spanje is het 40 - 45 graden, dat is pas heet!
quote:Nee hoor. Althans, geen CENTRALE airco.... veel mensnen kopen wel losse units enzo.
Op donderdag 31 juli 2003 23:58 schreef Steve-O het volgende:
Volgens mij heeft bijna elk huis daar een airco
quote:1) Nederlanders MOETEN gewoon wat om te zeiken hebben..... alleen een Nederlands forum heeft ook een klaagbaak
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:37 schreef geinig het volgende:
Echt lekker hoor dit weer, wat klagen mensen weer veel.In zuid-Spanje is het 40 - 45 graden, dat is pas heet!
2) Zuid spanje is vergelijkbaar met California/Arizona hier. Zelfde klimaat waar ik in zit.... de hitte is hier veel beter uit te houden omdat het veel drogere lucht is, en niet zo klam/vochtig als in Nederland.
quote:ooh
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:20 schreef NerdoNielso het volgende:[..]
uhm oud nieuws hoor
quote:Ga je mee???
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Breng me nou niet op een ideeeee
quote:Meeste Nederlanders die op vakantie gaan anar warme landen zitten aant strand, dat is ook erg warm, maar een strandklimaat is wel stukken anders, dan dat je hier in het altijd gelijk benauwde Nederland zit.
Op donderdag 31 juli 2003 22:47 schreef SpleeffY het volgende:[..]
Je gaat zeker ook nooit op vakantie naar een warm land
.
quote:Ik vind het weer ook lekker.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:37 schreef geinig het volgende:
Echt lekker hoor dit weer, wat klagen mensen weer veel.In zuid-Spanje is het 40 - 45 graden, dat is pas heet!
40 graden da's pas idioot
en dan ga je naar een bibliotheek, daar is t lekker koud
quote:Ooit van de Arbo gehoord? Je mag maar max. 25 kilo tillen, hoor!
Tis hier met 30 graden gewoon véél warmer als met 30 graden in Spanje ofzo...is hele andere luchtvochtigheid...hier ben je meteen klam door de luchtvochtigheid..
Bah, en dan zit je hier op je kamertje met een plat dak te fokken...ik denk dat ik straks ff op de brommer spring ofzo...ff beetje uitwaaien...ach ik kijk wel...tis iig veel te warm
Tot dan ga ik ff nieuwe fles water halen in de gang
quote:ik check dat ook altijd, vooruitzichten zijn iets teveel van het goede.
Op maandag 4 augustus 2003 11:31 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
In de sportschool is het ook niet om uit te houden, zwaar irritant als je net flink weer wilt beginnen met een nieuw schema
quote:ja
Op maandag 4 augustus 2003 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
Is het in Nederland ook zo warm.
quote:Afgelopen dagen aan het strand op Kreta een boek zitten lezen en bruingebakken. Dat had ik tegen geringer tarief ook in Nederland kunnen doen dus. Êèô, zoals de Grieken zouden zeggen.
Op maandag 4 augustus 2003 14:23 schreef -Mk- het volgende:[..]
ja
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 14:27 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Afgelopen dagen aan het strand op Kreta een boek zitten lezen en bruingebakken. Dat had ik tegen geringer tarief ook in Nederland kunnen doen dus. Êèô, zoals de Grieken zouden zeggen.
quote:dat wel, maar de dag erna was het meteen weer koeler, nu is het 2 weken achter elkaar rond de 30 graden
Op maandag 4 augustus 2003 14:32 schreef Againzender het volgende:
Ter vergelijking, op 16 juli werd het in Limburg dik 35 graden. Dus het kan nog veel erger
Vanmorgen maar even een flinke watermeloen gekocht (als je dan toch veel vocht moet binnenkrijgen, dan maar op een smakelijke manier
)
Kilo of acht. En 'k heb al ruim een kwart achter de kiezen...
In Frankrijk is het echter COMPLEET los geslagen momenteel.
Onze landgenoten zullen het hard hebben in sommige delen.
Om 2 uur, en dit is niet het warmste nog van de dag, temperaturen
in grote delen 35 tot 40 graden.
Zij die rond Toulouse en Bordeaux zitten gaan zeker de 40 overschrijden. Warmer dan je lichaamstemperatuur!!
"http://www.meteo.fr/meteonet/temps/france/obs/frobse.htm"
Regen, 16 augustus
quote:kun je dat wel voor zolang al voorspellen? 12 dagen, hm, das nog lang, en 36 graden klinkt helemaal heftig
Op maandag 4 augustus 2003 20:52 schreef Oom_Agent het volgende:
We krijgen regen en onweer op zaterdag 16 augustus !!!!!! Nog even die 12 dagen door zien te komen !! En volgende week wordt het nog iets warmer (mogelijk 36 C).Regen, 16 augustus
[afbeelding]
quote:Hoe kom je aan die info, en hoe betrouwbaar is die voorspelling ?
Op maandag 4 augustus 2003 20:52 schreef Oom_Agent het volgende:
We krijgen regen en onweer op zaterdag 16 augustus !!!!!! Nog even die 12 dagen door zien te komen !! En volgende week wordt het nog iets warmer (mogelijk 36 C).Regen, 16 augustus
[afbeelding]
36 graden... ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ik vond het vandaag al benauwd op kantoor (geen airco)
quote:20-25 graden vind ik al warm zat eerlijk gezegd.
Op maandag 4 augustus 2003 21:40 schreef ZixS het volgende:
Het weer is pas lekker als het tussen de 15 en de 20 graden is.
Niet meer niet minder.
quote:Wat ik zei is minder warm hoor
Op maandag 4 augustus 2003 21:42 schreef DaMart het volgende:[..]
20-25 graden vind ik al warm zat eerlijk gezegd.
quote:Ja, dat weet ik... ik zeg alleen dat ik iets warmer ook nog wel aangenaam vind, zolang het maar niet te warm wordt...
Op maandag 4 augustus 2003 21:44 schreef ZixS het volgende:[..]
Wat ik zei is minder warm hoor
.
misschien een beetje fout geformuleerd... maar ja...'t is warm he
De 5 daagse verwachting is bijzonder eentonig te noemen, t/m zondag rond de 30 graden en droog.
De modellen voor de 9-daagse verwachting zijn het allemaal behoorlijk met elkaar eens dat het zeer warm en droog blijft. Dat belooft dus nog wat te worden.
Ik moet zeggen dat het vanochtend nog best aangenaam aanvoelde met de rijwind... lekker koel
En het is nog eens goed voor de conditie ook natuurlijk... al vraag ik me af waar het in mijn geval dan goed voor is, aangezien ik zo goed als geen conditie heb
quote:Dat is inderdaad wel positief vandaag, vannacht was het flink afgekoeld met als gevolg prima slaapweer! Hopelijk blijft dat een beetje, dan houd ik het nog wel wat weken uit!
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:24 schreef DaMart het volgende:
Ik heb vandaag een positieve kant van het warme weer ontdekt. Gisterenmiddag was het in mijn auto stikheet (nee, niet snikheet... maar stikheet) en erg onaangenaam. Dus vandaag heb ik de 12 km naar mijn werk maar gefietstIk moet zeggen dat het vanochtend nog best aangenaam aanvoelde met de rijwind... lekker koel
Ik wens iedereen die door moet werken zometeen het allerbeste!!
Voor de rest is dit - weer.
Van mij mag het lekker lang 30 graden blijven.
Vooral gisterenavond was het lekker koel in de achtertuin. Zodra de zon zijn stralen niet meer de tuin in stuurde en er een lekker briesje op kwam zetten, voelde het een stuk aangenamer aan.
Donderdag op vakantie naar waddeneilanden en daar ist lekker maar 25 graden ofzo.. ideaal koelt het snachts ook beter en sneller af!
Want 't was warrum *zweet zweet*
quote:idd, ik woon op Texel, en daar blijft het echt behoorlijk normaal, als tourist kan je lekker op het strand liggen, maarjah, ik ben niet zo'n strand-gast
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:45 schreef FOKke-H het volgende:
bij ons in scheveningen valt het ook allemaal reuze mee(vind ik)
Donderdag op vakantie naar waddeneilanden en daar ist lekker maar 25 graden ofzo.. ideaal
koelt het snachts ook beter en sneller af!
quote:Snif
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoge CAPE waarden en hoge lifted index donderdag ! Normaal komen daar zware onweersbuien in ontwikkeling. Door de droge lucht en het tekort aan vocht gebeurd er helemaal niks.
vooral niet als je als mij de hele dag moet lassen in compleet las tenue :| ( overal + helm op de kop ).
kreeg niet eens eerder vrij
de 4 ventilators die ik had deden ook geen ene flikker ,
maar koelbox mee genomen van huis en daar een fles water in gegooit
vakantiebaan is leuk als et kut weer is
Maar we hebben wel airco op het werk en da's heerlijk!!!!
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoge CAPE waarden en hoge lifted index donderdag ! Normaal komen daar zware onweersbuien in ontwikkeling. Door de droge lucht en het tekort aan vocht gebeurd er helemaal niks.
quote:Vochtdoekjes van Edeth
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ik dacht al waar blijft het gebruikelijke onweer. Gebrek aan vocht... jaja.... waar moet dat dan EVER ooit vandaan gaan komen dan?
quote:Ik ook... tot 10 uur was het best uit te houden buiten... toen werd het te donker om nog goed verder te kunnen lezen in mijn boek.
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:15 schreef Minnie_ het volgende:
Ben toch blij dat ik dichtbij zee woon. Het is hier tenminste niet zo overdreven warm. Het is alleen binnen bijna warmer dan buiten..ik woon 3 hoog met middag- en avondzon en heb geen balkon. Niet fijn dus!!Maar we hebben wel airco op het werk en da's heerlijk!!!!
waar aan de kust woon je trouwens ?
Ik wil de hittegolf hiermee feliciteren en hem nu toch vriendelijk verzoeken op te rotten
Zeeland lijkt het vandaag het koelst te houden.
quote:had je gewild
Op donderdag 7 augustus 2003 13:41 schreef Againzender het volgende:Zeeland lijkt het vandaag het koelst te houden.
gisteren was ook asociaal hier met 36 graden
--------------------------------------------------------------------------------
had je gewild
In de zon ja!hier in zuidlimburg was het in de schaduw al 36 graden gister!
quote:Extremen - Meteo Zeeland
Op donderdag 7 augustus 2003 13:52 schreef Casah het volgende:
[quote]In de zon ja!hier in zuidlimburg was het in de schaduw al 36 graden gister!
Nederland
Maximum temperatuur
woensdag
35.6 gr
Westdorpe
woon ik vlakbij, die temp. die ze altijd laten zien is van vlissingen en dat ligt aan de kust en is meestal koeler
maar er mag daar gerust een nieuw record worden gezet vandaag
quote:Het was gisteren inderdaad opmerkelijk heet in Zeeland, volgens mij zijn dat soort temperaturen redelijk uitzonderlijk daar?
Op donderdag 7 augustus 2003 13:51 schreef Rexonium het volgende:[..]
had je gewild
quote:en????
Op donderdag 7 augustus 2003 13:51 schreef Casah het volgende:
[afbeelding]Vanmiddag zou het hier 36/37 gaden worden!
vindt je dat vervelend ofzo
Lijkt bijna een "ze kunnen ook niets voorspellen" kreet in je post te zitten
edit: Utrecht en omgeving is trouwens ook niet normaal
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 07-08-2003 14:13]
quote:34 graden in utrecht is nu al belachelijk warm....
Op donderdag 7 augustus 2003 14:11 schreef ondersoeker het volgende:
Jongens, dit wordt een historische dag. Niet voor de mensen in de randstad, want daar steekt de westenwind op, maar in de rest van het land temperaturen die je echt bijna nooit ziet!!!!
quote:Geef mij maar een temp. van 22 ofzo
Jongens, dit wordt een historische dag. Niet voor de mensen in de randstad, want daar steekt de westenwind op, maar in de rest van het land temperaturen die je echt bijna nooit ziet!!!!
quote:Nou, op Schiphol is het ook al weer 32 graden.
Arcen zit aan de 36 ondertussen.....
quote:Ik betwijfel of we het record van 38,6 graden zullen breken. Misschien dat het in de omgeving van Nijmegen mogelijk 37 graden is maar om deze dag nou historisch te noemen dat vind ik wat ver gaan. In 1986, 1990 en 1994 is het ook al zo warm geweest.
quote:40 graden is hier absoluut onhaalbaar.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:07 schreef Dezz het volgende:
Nou ik dacht dat het wel 40 graden zou worden, wat jammer
quote:No way, gisteren de belgische tv gechecked, daar stond bij 40 graden. En de belgische heeft het vaker goed dan de Nederlandse
Op donderdag 7 augustus 2003 15:08 schreef Steijn het volgende:[..]
40 graden is hier absoluut onhaalbaar.
quote:knap hoor, zo'n foto editten.....
Op donderdag 7 augustus 2003 15:11 schreef UltraBrain het volgende:
Mietjes....
quote:Het KMI voorspelt voor Belgie en niet voor Nederland. Ze hadden de verwachting nog voor middernacht bijgesteld naar 38 graden. Ik denk dat dat nu nog wel wat lager is want het gebied met het lucht is meer richting Duitsland geschoven, gisteren dachten ze dat dit gebied boven Belgie zou komen te liggen.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:10 schreef Dezz het volgende:[..]
No way, gisteren de belgische tv gechecked, daar stond bij 40 graden. En de belgische heeft het vaker goed dan de Nederlandse
quote:Hij bedoelt natuurlijk de douchetemperaturen
Op donderdag 7 augustus 2003 15:13 schreef Komakie het volgende:[..]
knap hoor, zo'n foto editten.....
quote:
W E E R OVERZICHT 15:00 UUR***************************************
HITTEGOLF
De temperatuur heeft op veel plaatsen
zijn maximum al bereikt.In Deelen,op de
Veluwe,is de hoogste temperatuur van
Nederland gemeten.Het werd daar 37-C.
In De Bilt is de temperatuur boven de
30-C gestegen.Aangezien het daar de
afgelopen twee dagen ook meer dan 30-C
werd en het sinds 31 juli ook warmer
dan 25-C was,is er nu officieel sprake
van een hittegolf in Nederland.
Behalve zeer warm is het vandaag ook
vrij zonnig en droog.Het zuidoosten
heeft nog kans op een (onweers)bui.
quote:In Parijs was het gister bijna 40. Bijna het record gebroken. En in Londen is het record gebroken met 35,1 graden.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:08 schreef Steijn het volgende:[..]
40 graden is hier absoluut onhaalbaar.
quote:Aangezien ik 900 meter van de Belgische grens zit luister ik liever naar het Belgische weer
Op donderdag 7 augustus 2003 15:14 schreef Steijn het volgende:[..]
Het KMI voorspelt voor Belgie en niet voor Nederland.
quote:Hier in Zuid-Oost Brabant dus ook
Op donderdag 7 augustus 2003 16:07 schreef Casah het volgende:
Hier in zuidlimburg kijken we meestal naar de temperatuur voorspelling van (de kempen) Belgie omdat die voor ons vrij goed van toepassing is!
quote:Maar da's dus niet in Nederland
Op donderdag 7 augustus 2003 16:03 schreef dazzle123 het volgende:[..]
In Parijs was het gister bijna 40. Bijna het record gebroken. En in Londen is het record gebroken met 35,1 graden.
quote:Ok, da's waar maar dat neemt niet weg dat ook zij de voorspelling naar beneden hadden gedraaid.
Op donderdag 7 augustus 2003 16:14 schreef Dezz het volgende:[..]
Aangezien ik 900 meter van de Belgische grens zit luister ik liever naar het Belgische weer
quote:Ja oke klopt
Op donderdag 7 augustus 2003 16:43 schreef Steijn het volgende:[..]
Ok, da's waar maar dat neemt niet weg dat ook zij de voorspelling naar beneden hadden gedraaid.
quote:hoi newbie
Op donderdag 7 augustus 2003 17:01 schreef Hitte_Golf het volgende:
Zo... er is dus een hittegolf.
Tell me something new...
In Maastricht hebben ze een verkoelend bui'tje gehad... .
* DemonRage weet niet of hij het ook wil, aangezien het dan wel eens heel benauwd kan worden. Dan liever 35,3°C en minder vochtig
quote:Het kan nog erger, Arcen heeft de 38 gehaald hoorde ik!
Op donderdag 7 augustus 2003 17:44 schreef DuchessX het volgende:
Tjeezes in Eindhoven is het het warmst. Heb ik weer
quote:Heb je dat ding in je reet gehad, of is dat niet je lichaamstemperatuur?
Op donderdag 7 augustus 2003 17:45 schreef Bob.Ross het volgende:
vanmiddag bij de pomp toen ik een ijsje ging halen:
[afbeelding]crosspost
quote:Zowiezo in Nederland heb je die drukkende, klamme, benauwde warmte. Ik zit hier met droge woestijnlucht, dat is toch beter uit te houden!
Op donderdag 7 augustus 2003 18:32 schreef Casah het volgende:
Het regent hier momenteel in valkenburg a/d geul maar het maakt het er wel FUCKING benauwd op!
En gelukkig is er zoiets als Airco
quote:Hier in Amersfort is het absoluut niet drukkend warm, de luchtvochtigheid ligt dan ook rond de 40% dus ik vind het wel uit te houden maar er wordt voor vanavond mist voorspeld. Dus van slapen zal wel niet veel terecht komen.
Op donderdag 7 augustus 2003 18:43 schreef maartena het volgende:[..]
Zowiezo in Nederland heb je die drukkende, klamme, benauwde warmte. Ik zit hier met droge woestijnlucht, dat is toch beter uit te houden!
quote:Zag ik ook, maar ja, wie wil er nu binnen zwemmen met dit weer?
Op donderdag 7 augustus 2003 20:39 schreef Fret het volgende:
Op mijn werk was het binnen 30,2 graden...pfffff.... Zie op AT5 dat het in het binnenbad van het de Mirandabad (Amsterdam) 50 graden is...., tsja, het kan natuurlijk altijd erger
Amsterdam is in ieder geval een stuk koeler dan gisteravond door die gedraaide wind.
Die mist vannacht zint mij niet zo. Om 19:00 uur zag je al een flink mistveld op de Noordzee vlak voor de zeeuwse kust liggen. Als het mistig wordt vanavond wordt het echt zweten ben ik bang.
quote:Klinkt goed, maar het is nog een eind weg.....
Op donderdag 7 augustus 2003 22:16 schreef -Mk- het volgende:
Yes!! Vanaf woensdag een race naar 20 graden!! Yeaaah"heerlijk moet dat zijn" aldus Erwin Krol
.
quote:Okee dan
Yes!! Vanaf woensdag een race naar 20 graden!! Yeaaah"heerlijk moet dat zijn" aldus Erwin Krol
.
quote:Erwin moet voor zichzelf praten!
.
quote:Super!
Op donderdag 7 augustus 2003 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:berichten van vanmiddag dat het nog wel tot eind september kon aanhouden......
nu is er 21 graden.. Nu stijgt nog naar tropisch temperatuur.... dus het is bijna tropische klimaat!
quote:alsof je daar nou zo blij mee moet zijn
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:04 schreef Dovenwereld het volgende:
Watertemperatuur is gestegen.
nu is er 21 graden.. Nu stijgt nog naar tropisch temperatuur.... dus het is bijna tropische klimaat!
quote:Dan is het water warmer dan de buitenlucht hier
quote:Dat wordt strax lekker waterhozen kijken
quote:Wanneer is een hittegolf dan officieel afgelopen?
In Nederland is officieel sprake van een hittegolf als de maximumtemperatuur in De Bilt gedurende tenminste vijf dagen elke dag 25 graden of hoger is en in dat tijdvak bovendien op zeker drie dagen minstens 30 graden is bereikt.
quote:Vannacht zal er niet kouder dan 20 graden....
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:06 schreef DaMart het volgende:[..]
Dan is het water warmer dan de buitenlucht hier
Het lijkt meer op subtropsich klimaat!
quote:pech voor je.. verhuizen naar noorden.
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:28 schreef AldiPC het volgende:
Dit is geen weer voor een blanke!
quote:Het is hier nu al <20 graden (19.7 om precies te zijn)
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:27 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Vannacht zal er niet kouder dan 20 graden....
Het lijkt meer op subtropsich klimaat!
quote:Tja.. het is even koeler ..maar morgen stijgt temperatuur weer verder...naar 30 graden
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:30 schreef DaMart het volgende:[..]
Het is hier nu al <20 graden (19.7 om precies te zijn)
maar nacht zal niet kouder dan 18 graden.
Gezien zeeklimaat zal er verwachten:
harde regenen. Maar het zal temperatuur nooit onder nul dalen tijdens winter.
quote:Ik denk dat als op een gegeven moment de maximumtemperatuur niet minstens 25 graden is geweest
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:25 schreef Friebo het volgende:[..]
Wanneer is een hittegolf dan officieel afgelopen?
Afijn, ik ben even lekker afgekoeld. Morgen naar het strand
quote:Pas je op dat je niet verband ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga volgende week naar Spanjemjaa weet niet of dat nou zo'n geweldig idee is.
quote:WOESTIJNKLIMAAT.. het stijgt nog naar 43 graden... plaatselijk kan zelfs tot 50 graden oplopen!
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:46 schreef DaMart het volgende:[..]
Pas je op dat je niet verband ?
Vermoeiend weer, dat wel..
quote:Ik doelde meer op de momenten dat hij een boswandelingetje maakt of zo
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:47 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
WOESTIJNKLIMAAT.. het stijgt nog naar 43 graden... plaatselijk kan zelfs tot 50 graden oplopen!
quote:Hmm nou ja, er zijn vast wel wat tentjes in de buurt waar je ter afkoeling BrEeZaHs kunt krijgen ...
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:47 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
WOESTIJNKLIMAAT.. het stijgt nog naar 43 graden... plaatselijk kan zelfs tot 50 graden oplopen!
En wie weet wat daar nog meer te smullen is
quote:Tenzij je een airco plaatst op je slaapkamer!
Op donderdag 7 augustus 2003 19:41 schreef Steijn het volgende:
Hier in Amersfort is het absoluut niet drukkend warm, de luchtvochtigheid ligt dan ook rond de 40% dus ik vind het wel uit te houden maar er wordt voor vanavond mist voorspeld. Dus van slapen zal wel niet veel terecht komen.
quote:...i.i.g. niet binnen, maar in een buitenzwembad dobberen lijkt me best prettig! viel vandaag trouwens reuze mee, had het zelf fris net op de weg trug (o.k. 04:00 uur
Op donderdag 7 augustus 2003 22:00 schreef Againzender het volgende:[..]
Zag ik ook, maar ja, wie wil er nu binnen zwemmen met dit weer?
quote:Leuk ge-edit
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Hopsakeee !!!
[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 09-08-2003 18:28]
De wegen naar Zandvoort staan al vol vanwege de races, ziet er naar uit dat ze nog mooi strandweer krijgen ook vandaag!
quote:Shit hee ik geloofde het eerst echt
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:25 schreef hp22 het volgende:[..]
Leuk ge-edit
Toch niet zo'n feilloze bron van informatie, die oom_agent
quote:haha, lol
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Hopsakeee !!!
Woonde ik maar aan zee, daar is het echt veel beter uit te houden dan in het binnenland
In Groot-Brittannië was het nog nooit zo warm als afgelopen zondag. Op het vliegveld Heathrow werd eerst 37,4 en later op de dag 37,9 graden Celsius gemeten. Het dertien jaar oude record van 37,1 graden is daarmee uit de boeken.
Lang bleef het record overigens niet staan. In Gravesend, in het zuiden, werd later op de dag nog 38,1 graden gemeten. Deze laatste temperatuur staat nu genoteerd als de hoogste temperatuur ooit in Groot-Brittannië.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |