De meeste van jullie weten nog wel dat ik een pony heb, genaamd Ranger. Ik ging elke dag naar hem toe, ging hem poetsen enzo, en allemaal leuke dingen. Totdat onbekende mensen hem brood gave met plastic, en Ranger at alles op. Toen ik naar Ranger ging was hij duizelig en erg raar aan het worden, hij had nergens meer trek meer in.. En ging telkens liggen, rollen en opstaan. Toen hij ging liggen kon ik gewoon naast hem zitten, nog noooooit meegemaakt! Toen zei ik dat aan de eigenaar van de stallen en zei we wachten wel af tot morgen.
Toen het 31 Juli was (vandaag) ging ik erg vroeg met een goeie vriendin naar Ranger, hij was erg wild in stal en ging maar rollen en deed zich zelf pij. Aan zijn hoofd hadt hij 2 vieze wondjes. Ik haalde de eigenaar van de stallen erbij, en zij vond het ook erg en roepte de dierenarts. De dierenarts ging allerlei dingen doen, en kwam erachter dat er iets vreselijks was bij zijn darmen. Hij zei ga meteen naar het dierenziekenhuis in Utrecht. Dus ik mama bellen, en mama papa bellen zodat we naar Utrecht konden (1 uur ofzow rijden) Ranger deed erg rustig toen hij de trailer inliep, hoewel hij maar 1x in de trailer is geweest, in zijn hele leven.
Toen wij dus bij de dierenarts aankwamen ging ze allemaal vraagjes stellen, zoals hou oud is hij, sinds wanneer is hij zo enzo. Ze deden allemaal dingen, in de buik voelen via zijn poepgat. En er kwam en heleboel uit, en 2 dagen kwam er geen mest uit, omdat hij last hadt van zijn buik. Ze deden ook een lange slang helemaal in Ranger's lijf. erg zielig en haalde vies spul eruit. Ze deden ook een ego en gingen kijken. Nu weten we dat hij darmkoliek heeft. Toen alles klaar was moest hij daar blijven in een mooie stal, en ik moest weer naar huis, morgen gaan ze weer dingen doen met Ranger. En daarna ga ik bij bezoekuur meteen naar hem toe om het te poetsen, en knuffelen. Koliek is iets waar paarden snel dood van gaan, het is dus een gemene ziekte. Bij de dierenarts moest hij ook bibberen en was moe! Het is half om half of hij het gaat redden, maar de andere dierenarts zag het niet goed in...
Dit was me verhaal, het is nu avond en ga slapen. Ik ben echt heel erg verdrietig en elke x val ik in een huilbui, echt elke x als ik aan ehm denk huil ik, hij is in levensgevaar. Me moeder probeert me te troosten en zegt dat we moeten bidden. Hopelijk lukt het! Ik zit nu ook te huilen en beetej bibberig dit te vertellen... Willen jullie ook voor me bidden en voor Ranger? Ik smeek jullie....
Voor sommige die nog nooit een foto van mijn ranger schatje hebben gezien, hier een lieve foto.. Duim je en bid je ook voor me...
xxxx
Verdrietig paardenmeisje uit Dordrecht
Laten we maar hopen dat die net zo'n sterke overlevingsinstinct heeft als meer dieren van de Heslinga Boederij
Ik zal voor je duimen, ik hoop dat het goed komt..
Ik hoop dat de dokters er toch nog wat aan kunnen doen, zodat je toch nog heel lang plezier van Ranger kan hebben.
Sterkte!!
Maar de paardendokters zijn wel heel knap hoor!!!
Ze weten er veel van, en kunnen ervoor zorgen dat Ranger niet meer zoveel pijn heeft.
Ik duim dat het allemaal goed komt !
Dikke knuffel
Het komt vast goed met hem en heel veel sterkte meid!
en ik zal voor je duimen!
Mijn mama zal ook bidden, en ze denkt ook aan Ranger. En een dikke knuffel van mijn mama!
En dat Ranger op de trailer ging, is omdat hij je vertrouwd. En omdat hij weet dat je wat goeds doet voor hem.
Hoe oud is Ranger Brechtje?quote:
Ranger is 2 jaar geworden in Juni
Op donderdag 31 juli 2003 21:33 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*duimt mee*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |