Hier verder....
quote:Het zou misschien beter geweest zijn da jij niet geboren was
Achteraf bekeken, zou het misschien beter zijn geweest om de Palestijnen allemaal een schop onder hun kont te geven naar Jordanie. But then again, ook als de Joden niet waren gekomen
quote:Oh, doodsverwensing.
Op woensdag 30 juli 2003 18:32 schreef Deadre het volgende:[..]
Het zou misschien beter geweest zijn da jij niet geboren was
Misschien wel, maar dat kunnen wij ook achteraf pas zien.
quote:Ach kruip toch terug onder je steen
Op woensdag 30 juli 2003 18:33 schreef tvlxd het volgende:[..]
Oh, doodsverwensing.
Misschien wel, maar dat kunnen wij ook achteraf pas zien.
quote:Wist je dat de duurzaamste gebouwen van steen zijn?
Op woensdag 30 juli 2003 18:34 schreef Deadre het volgende:[..]
Ach kruip toch terug onder je steen
quote:Nee het gebeurt daar dagelijks, docu op Canvas 1 jaar geleden.
Op woensdag 30 juli 2003 18:24 schreef motown het volgende:
Nee, je hoort er pas van als het gebeurt.
quote:En als dat zo zou zijn dan zouden die ratten wel zwaar bestraft worden, maar nee dat is niet zo.
De niet zo fanatieke minderheid vindt dit heus wel even fout als jij en ik, maar die vallen niet op, dus hen wordt wat dat betreft dus nooit wat gevraagd.Hoe kun jij nou het recht hebben om assumpties te maken dat de "hele cultuur" zo zou zijn?
quote:Dat zegt mij weinig, Aboriginals hebben geen enkele erkenning maar naar mijn mening hebben ze wel recht op autonome gebieden in Australie of reservaten.
Ze hebben nog geen grondgebied, maar wel internationale erkenning dat ze recht hebben op grondgebied.
quote:Nee, dat is hier ook niet gebeurt.
Bovendien gaat jouw redenering helemaal niet op, want als land (of groep landen) A jou aanvalt, dan geeft dat jou nog niet het recht om land af te pakken van land B, zelfs niet als de meeste inwoners van land A en land B tot dezelfde etnische groep behoren.
maken?
quote:Hij had van mij Oost-Duitsland mogen hebben, van die Balten hebben ze amper last gehad.
Ach, dus als Stalin toch recht had op genoegdoening na WO2, geef hem dan maar ook meteen de Baltische staten, zeker?Historische vergelijkingen maken? Okay, maar wees daar dan wel consequent en correct in.
quote:bron NOS
Israël gaat door met de bouw van de veiligheidsmuur die de joodse staat om de Palestijnse gebieden heenbouwt. Dat heeft de Israëlische premier Sharon laten weten na een onderhoud met de Amerikaanse president Bush.
Israël claimt dat de muur nodig is om het land tegen Palestijnse aanslagen te beschermen. Voor de bouw is ruim 1000 hectare Palestijnse grond onteigend. Sharon heeft wel beloofd dat het hek zo wordt neergezet dat de gevolgen zo min mogelijk invloed hebben op het dagelijks leven van de Palestijnen.
Maar goed, hier is het laatste nieuws over landje-pik.
quote:Vuil, erg vuil van de Israeliers. Wat je zei klopt wel, doe maar op Israelisch grondgebied.
Op woensdag 30 juli 2003 18:35 schreef elcastel het volgende:[..]
Maar goed, hier is het laatste nieuws over landje-pik.
Israël gaat door met de bouw van de veiligheidsmuur die de joodse staat om de Palestijnse gebieden heenbouwt. Dat heeft de Israëlische premier Sharon laten weten na een onderhoud met de Amerikaanse president Bush.
Israël claimt dat de muur nodig is om het land tegen Palestijnse aanslagen te beschermen. Voor de bouw is ruim 1000 hectare Palestijnse grond onteigend. Sharon heeft wel beloofd dat het hek zo wordt neergezet dat de gevolgen zo min mogelijk invloed hebben op het dagelijks leven van de Palestijnen.
quote:Ja, iedereen weet toch dat als je terrorisme stopt veel pallies een andere besteding van hun tijd moeten zoeken.
Op woensdag 30 juli 2003 18:37 schreef SportsIllustrated het volgende:
Sharon heeft wel beloofd dat het hek zo wordt neergezet dat de gevolgen zo min mogelijk invloed hebben op het dagelijks leven van de Palestijnen.
_______________________________________________Wranger humor heb ik de laatste tijd nauwelijks gehoord.
quote:Als ze persé een hek willen, laat de issies dat hek dan gewoon vlgs. de '67 grens neerzetten... Meeste kans op vrede IMHO.
Op woensdag 30 juli 2003 18:39 schreef BAZZA het volgende:
[..]
Ja, iedereen weet toch dat als je terrorisme stopt veel pallies een andere besteding van hun tijd moeten zoeken.
quote:Nogmaals: het valt op als het gebeurt, maar dat zegt niets over de meerderheid van de bevolking.
Op woensdag 30 juli 2003 18:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee het gebeurt daar dagelijks, docu op Canvas 1 jaar geleden.
[..]
quote:Huh? We hadden het toch over Palestijnen?
En als dat zo zou zijn dan zouden die ratten wel zwaar bestraft worden, maar nee dat is niet zo.
Een bv Libanese rechter zei "als ik die mensen de doodstraf geef hebben we een volksopstand"
quote:Is er iets wat nog een betere internationale vertegenwoordiger kan zijn dan de VN? Nee, dus. De VN is verre van perfect (oh, er mankeert inderdaad heel veel aan, ja), maar iets anders vergelijkbaars hebben we niet.
Dat zegt mij weinig, Aboriginals hebben geen enkele erkenning maar naar mijn mening hebben ze wel recht op autonome gebieden in Australie of reservaten.
VN,internationale erkenning het is allemaal leuk maar slaat nergens op.
[..]
quote:Dat is ook zo'n gelul. Ja, mijn moeder kreeg een Jordaans paspoort, maar daar vroeg zij niet om! Ze is een Palestijnse en geen Jordaanse, wat de ultra-zionistische "Jordanie-is-in-feite-Palestina"-gekken ook uit hun hoofd poepen.
Nee, dat is hier ook niet gebeurt.
Libanezen,Jordaniers,Egyptenaren vielen Israel aan.
Pallies waren staatsburgers van die landen dus opzich kan dat best.
[..]
quote:Ach wat kan jou het schelen, jij woonde er toen niet, he?
Hij had van mij Oost-Duitsland mogen hebben, van die Balten hebben ze amper last gehad.
Je bent gewoon een sick fuck, BAZZA.
quote:Het valt niet op, het zijn geen incidenten.
Op woensdag 30 juli 2003 19:08 schreef motown het volgende:
Nogmaals: het valt op als het gebeurt, maar dat zegt niets over de meerderheid van de bevolking.
quote:Exact.
Huh? We hadden het toch over Palestijnen?Oh, maar dat was ik vergeten, jij maakt wat dat betreft natuurlijk geen onderscheid, het zijn in jouw ogen tenslotte toch allemaal vieze towelheads, toch?
quote:Nee, je moeder is een Jordaanse
Dat is ook zo'n gelul. Ja, mijn moeder kreeg een Jordaans paspoort, maar daar vroeg zij niet om! Ze is een Palestijnse en geen Jordaanse, wat de ultra-zionistische "Jordanie-is-in-feite-Palestina"-gekken ook uit hun hoofd poepen.
quote:En anders was ik gewoon vertrokken.
Ach wat kan jou het schelen, jij woonde er toen niet, he?
quote:Is dat nou opwindend om aan mij en "fuck" te denken?
Je bent gewoon een sick fuck, BAZZA.
quote:Je kletst uit je nek. Je houdt jezelf een bepaald beeld van Arabieren voor als minderwaardige beesten. Ik weet dat er religieuze fanaten bestaan en die beperken zich overigens niet tot de islam. Maar daarmee mag je nooit de meerderheid van een bevolking veroordelen.
Op woensdag 30 juli 2003 19:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het valt niet op, het zijn geen incidenten.
En de meerderheid kan zich er wel in vinden, het mag zelfs gewoon van de rechterlijke macht.
[..]
quote:Thought so. Nou, liever een towelhead dan een kortzichtig paranoia racistje.
Exact.
quote:Mijn moeder is Palestijnse. Ze is in Palestina geboren en getogen en heeft miljoen keer meer recht om daar te wonen dan de gemiddelde immigrant uit New York.
Nee, je moeder is een Jordaanse
Net als veel Friesen een "Hollands" paspoort hebben![]()
Niet zeuren gewoon accepteren.
quote:Alsof dat zo makkelijk ging, ja... Probeer maar eens die Berlijnse muur over te komen... Levend, zonder kleerscheuren. Weet je nu waarom zoveel mensen buiten Israel schande spreken van die muur, die niet alleen totaal geen bescherming zal bieden tegen terrorisme, maar tevens wordt gebruikt als middel om nog meer Palestijns land in te pikken.
En anders was ik gewoon vertrokken.
quote:Ha! Sorry dat ik je van je valse hoop moet beroven, maar: getverderrie...
Is dat nou opwindend om aan mij en "fuck" te denken?
quote:Nee helaas bestaat de meerderheid uit achterlijke debielen, anders zou het ook wel strafbaar zijn maar die rechter vertelde dat dat gewoon niet zou kunnen ivm de publieke opinie
Op woensdag 30 juli 2003 21:08 schreef motown het volgende:Je kletst uit je nek. Je houdt jezelf een bepaald beeld van Arabieren voor als minderwaardige beesten. Ik weet dat er religieuze fanaten bestaan en die beperken zich overigens niet tot de islam. Maar daarmee mag je nooit de meerderheid van een bevolking veroordelen.
quote:Bah racisten en doekhoofden, allebei eng volk.
Thought so. Nou, liever een towelhead dan een kortzichtig paranoia racistje.
quote:Helemaal niet je moeder is een Jordanier, het staat zelfs in haar paspoort en Jordanie heeft de oorlog verloren dus ze moet gewoon opzouten terug naar Jordanie.
Mijn moeder is Palestijnse. Ze is in Palestina geboren en getogen en heeft miljoen keer meer recht om daar te wonen dan de gemiddelde immigrant uit New York.
quote:Nou inderdaad, die Berlijnse muur kwam je bijna nooit levend overheen.
Alsof dat zo makkelijk ging, ja... Probeer maar eens die Berlijnse muur over te komen... Levend, zonder kleerscheuren. Weet je nu waarom zoveel mensen buiten Israel schande spreken van die muur, die niet alleen totaal geen bescherming zal bieden tegen terrorisme, maar tevens wordt gebruikt als middel om nog meer Palestijns land in te pikken.
quote:Jij bracht het woord "fuck" ter sprake, het onderbewustzijn is een wonderlijk iets.
Ha! Sorry dat ik je van je valse hoop moet beroven, maar: getverderrie...
quote:De rechter zal gewoon bang zijn geweest van die fanatieke minderheid. Toegegeven, een hoeft er maar zo gek genoeg te zijn om bereid te zijn om voor iets onredelijks de rechter te vermoorden, maar je kunt de meerderheid niet veroordelen voor het hebben van angst voor een extremistische minderheid. Arabische ouders houden ook van hun kinderen. Onbekend concept voor jou zeker, maar het is zo.
Op woensdag 30 juli 2003 21:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee helaas bestaat de meerderheid uit achterlijke debielen, anders zou het ook wel strafbaar zijn maar die rechter vertelde dat dat gewoon niet zou kunnen ivm de publieke opinie
[..]
quote:Goed zo. Je erkent je fouten, dat is in elk geval de eerste stap in (voor de verandering) de goede richting. Zal het ooit nog wat worden met BAZZA?
Bah racisten en doekhoofden, allebei eng volk.
[..]
quote:Okay, het was kennelijk niet duidelijk. Mijn moeder is Palestijnse. Zij is geboren en getogen in Palestina. Niemand haar haar afkomst afnemen, al zouden de zionisten dat nog zo graag willen. Tief toch een eind op met je Jordanie.
Helemaal niet je moeder is een Jordanier, het staat zelfs in haar paspoort en Jordanie heeft de oorlog verloren dus ze moet gewoon opzouten terug naar Jordanie.
quote:Die muur zal vallen, BAZZA. Vroeer of later wordt die opgeblazen, want deze verkapte lage vorm van landjepik en geografische isolatie wordt niet getolereerd.
Nou inderdaad, die Berlijnse muur kwam je bijna nooit levend overheen.
Als je dan ook nog bedenkt dat de Pallies tig maal achterlijker zijn dan de Oost-Duitsers kun je er wel vanuit gaan dat die muur het tuig aardig kan buiten houden.
[..]
quote:Hou toch op met die zieilige goedkope pogingen tot Freudiaanse psychologie.
Jij bracht het woord "fuck" ter sprake, het onderbewustzijn is een wonderlijk iets.
Hey, wedden dat je er vaak niet over slaapt? Om het feit dat de Palestijnse bevolking sneller toeneemt dan de Israelische bevolking? Je kunt hoog of laag springen, maar een Palestijnse staat komt er gewoon. En die zal steeds sterker worden. Deal with it. En zodra Palestina een internationaal erkende staat is met daarbijhorend de bescherming door internationaal recht, dan zullen de Israeli's maar met ze moeten leren leven. Anders hebben ze pech. En Israel zou er tevens goed aan doen om te leren excuses te maken en schoenen te likken, want dat gaan ze in de toekomst hard nodig hebben.
You know it's true: Israel heeft de demografische ontwikkelingen niet mee. Wat gaan ze daar aan doen, snugger?
quote:Mja zo veel dat ze super blij zijn als ze zich opblazen maarja die 40 maagden he
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef motown het volgende:Arabische ouders houden ook van hun kinderen. Onbekend concept voor jou zeker, maar het is zo.
quote:Mijn fouten? ik ben geen racist.
Goed zo. Je erkent je fouten, dat is in elk geval de eerste sta in (voor de verandering) de goede richting. Zal het ooit nog wat worden met BAZZA?
quote:Ze is geboren in Jordanie en is een Jordaanse, je kan blaten wat je wil maar als je me niet gelooft kijk je toch gewoon ff in haar paspoort?
Okay, het was kennelijk niet duidelijk. Mijn moeder is Palestijnse. Zij is geboren en getogen in Palestina. Niemand haar haar afkomst afnemen, al zouden de zionisten dat nog zo graag willen. Tief toch een eind op met je Jordanie.
quote:Gaap en de paar Joden met musketten zouden de machtige Arabische legers van 7 staten ook in een paar dagen wel ff de zee in drijven
Die muur zal vallen, BAZZA. Vroeer of later wordt die opgeblazen, want deze verkapte lage vorm van landjepik wordt niet getolereerd.
quote:Het kan mij weinig schelen eigenlijk, zolang de Arabieren het achterlijkste volk blijven is er niks aan de hand, tegen een overmacht van 10 tegen 1 lukte het ook en nu Egypte/Jordanie en Irak Amerikaanse kolonies zijn en Syrie gaat volgen is het enige wat er nog over is wat Pallies nou die stellen niks voor zonder hun neefjes
Hey, wedden dat je er vak niet over slaapt? Om het feit dat de Palestijnse bevolking sneller toeneemt dan de Israelische bevolking? Je kunt hoog of laag springen, maar een Palestijnse staat komt er gewoon. En die zal steeds sterker worden. Deal with it. En zodra Palestina een internationaal erkende staat is met daarbijhorend de bescherming door internationaal recht, dan zullen de Israeli's maar met ze moeten leren leven. Anders hebben ze pech. En Israel zou er tevens goed aan doen om te leren excuses te maken en schoenen te likken, want dat gaan ze in de toekomst hard nodig hebben.
Jenin maar dan groter
quote:Niets, die Arabieren konden met 100 miljoen man eromheen nog geen 400.000 Israeliers eruit trappen, dus wat denk je dat ze straks kunnen dan?
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef motown het volgende:You know it's true: Israel heeft de demografische ontwikkelingen niet mee. Wat gaan ze daar aan doen, snugger?
Nog steeds niets! Het was niets, het is niets en het zal nooit wat worden.
quote:Ware woorden.
Op woensdag 30 juli 2003 21:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Niets, die Arabieren konden met 100 miljoen man eromheen nog geen 400.000 Israeliers eruit trappen, dus wat denk je dat ze straks kunnen dan?
.
Nog steeds niets! Het was niets, het is niets en het zal nooit wat worden.
quote:Het vermogen uberhaupt een afspraak na te komen zou ook al heel wat schelen.
Op woensdag 30 juli 2003 21:58 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ware woorden.
Tegenwoordig draait alles om opleidingsniveau en ook nog enigzins geld, twee zaken die Arabieren nooit hebben in die combinatie.
quote:Da's ook al zoiets, bv Saoudie Arabie met zijn defensie budget van 30 Miljard dollar zou gewoon enorm het onderspit delven tegenover Nederland met een budget van zeg 5 miljard
Op woensdag 30 juli 2003 21:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Het vermogen uberhaupt een afspraak na te komen zou ook al heel wat schelen.
quote:Ja vindt je het gek.
Op woensdag 30 juli 2003 22:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Da's ook al zoiets, bv Saoudie Arabie met zijn defensie budget van 30 Miljard dollar zou gewoon enorm het onderspit delven tegenover Nederland met een budget van zeg 5 miljard
Arabieren![]()
Of luisteren van: kijk, we pakken plan B met subplan Delta, zoals we al vaak geoefend hebben.
Schijnt allemaal zo moeilijk te zijn, iets vastleggen en nakomen, oftwel iets ORGANISEREN .
quote:Ach, hou toch op met die 40 maagden. Die zelfmoordaanslagen komen voort uit pure dagelijkse wanhoop en uitzichtloosheid. Daar heb jij als welvarende Nederlander/Amerikaan/watvoorfreakjeookbent echt veel te makkelijk praten over.
Op woensdag 30 juli 2003 21:53 schreef BAZZA het volgende:[..]
Mja zo veel dat ze super blij zijn als ze zich opblazen maarja die 40 maagden he
Achterlijk.
[..]
quote:De Arabieren zijn wel degelijk een etnische groep. Een semitische etnische groep, zelfs. Dus je bent niet zomaar een racist... Nee, BAZZA, je bent een vuile gore antisemiet.
Mijn fouten? ik ben geen racist.
Een Arab is geen ras, ik heb een hekel aan achterlijke volken en daar zijn de Arabs er een van.
[..]
quote:Hij heet Koning Abdallah, en de Palestijnen hebben niets met hem. Je kunt zeiken wat je wil, maar de VN is het niet met je eens.
Ze is geboren in Jordanie en is een Jordaanse, je kan blaten wat je wil maar als je me niet gelooft kijk je toch gewoon ff in haar paspoort?
Koning Abdullah is jullie koning en kruipen zal je voor hem![]()
[..]
quote:Je houdt wel van oorlog, he? Provocatie, marteling, kindermoorden... Je bent echt een ziek ventje.
Gaap en de paar Joden met musketten zouden de machtige Arabische legers van 7 staten ook in een paar dagen wel ff de zee in drijven![]()
Nou we hebben het gezien
Arabische grootspraakAmerikaanse troepen liepen/reden
ook zo over hun Iraakse neefjes heen en dat zou ook een nederlaag worden
![]()
[..]
quote:Ik hoef geen militaire overwinning, slachtpartijen, glorieuze veldtochten en al die shit. Ik wil gewoon rechtvaardigheid. Grijp jij maar lekker hoog met je Stalin-achtige ambities.
Het kan mij weinig schelen eigenlijk, zolang de Arabieren het achterlijkste volk blijven is er niks aan de hand, tegen een overmacht van 10 tegen 1 lukte het ook en nu Egypte/Jordanie en Irak Amerikaanse kolonies zijn en Syrie gaat volgen is het enige wat er nog over is wat Pallies nou die stellen niks voor zonder hun neefjes
quote:Dit is gewoon ziek. Je bent echt niet goed bij je kop, wist je dat?
Jenin maar dan groter
Tijdens de oorlog met Israel durvden de piloten van SA niet laag genoeg te vliegen om te kunnen bombarderen
Tja
quote:M-time en P-time inderdaad. Arabische culturen hebben zonder uitzondering een M-time.
Op woensdag 30 juli 2003 21:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Het vermogen uberhaupt een afspraak na te komen zou ook al heel wat schelen.
quote:Nee het is gewoon Arabische achterlijkheid, je zag het bv nooit in Etheopie of andere ergere oorlogen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:04 schreef motown het volgende:
Ach, hou toch op met die 40 maagden. Die zelfmoordaanslagen komen voort uit pure dagelijkse wanhoop en uitzichtloosheid. Daar heb jij als welvarende Nederlander/Amerikaan/watvoorfreakjeookbent echt veel te makkelijk praten over.
quote:Bullshit, ik heb helemaal geen hekel aan semieten
De Arabieren zijn wel degelijk een etnische groep. Een semitische etnische groep, zelfs. Dus je bent niet zomaar een racist... Nee, BAZZA, je bent een vuile gore antisemiet.
quote:Gaap lekker belangrijk tis gewoon een Brit of Amerikaan die daar namens ons zit
Hij heet Koning Abdallah
quote:Je moeders paspoort denkt daar anders over
en de Palestijnen hebben niets met hem. Je kunt zeiken wat je wil, maar de VN is het niet met je eens.
quote:Het bevalt me wel als debielen een oorlog beginnen en dan worden ingemaakt, ik kan ook altijd wel lachen om dieven die in elkaar gemept worden.
Je houdt wel van oorlog, he? Provocatie, marteling, kindermoorden... Je bent echt een ziek ventje.
Leuk joh schelden trouwens
quote:Ik ook, maar helaas willen de Arabs dat niet.
Ik hoef geen militaire overwinning, slachtpartijen, glorieuze veldtochten en al die shit. Ik wil gewoon rechtvaardigheid. Grijp jij maar lekker hoog met je Stalin-achtige ambities.
quote:Schelden doet mij niet echt pijn hoor
Dit is gewoon ziek. Je bent echt niet goed bij je kop, wist je dat?
Voel je je nu beter kereltje?
quote:Er zijn altijd mogelijkheden, maar daar ben jij het niet mee eens en wil mij dus de mond snoeren.
Op woensdag 30 juli 2003 22:08 schreef elcastel het volgende:
BAZZA, kap eens, als er toch geen mogelijkheden liggen voor jou, dan post je toch gewoon niet ?
Nou, ik trap er verdorie niet meer in! Als er iets laag is, dan is het de verschrikkingen van de holocaust misbruiken om andere misdaden tegen de medemens goed te praten. En dat is wat men doet!
Iedereen was het er tijdens de Apartheid over eens dat Zuid-Afrika fout bezig was. Waarom houden zoveel mensen den tegelijkertijd wel weer dat kutland het hand boven het hoofd?
Wil Israel vrede? Nou, ze kunnen fluiten naar vrede zolang ze geen begrip kunnen opbrengen voor de Palestijnen die ze al tientallen jaar gevangen houden en vernederen en intimideren!
Zo, dat lucht op.
quote:Wanneer kom je nou met een hakenkruis in je avatar ?
Op woensdag 30 juli 2003 22:12 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee het is gewoon Arabische achterlijkheid, je zag het bv nooit in Etheopie of andere ergere oorlogen.
[..]Bullshit, ik heb helemaal geen hekel aan semieten
Een door echte Nederlanders geadopteerde Arabier die bv niet eens weet dat hij een Arabier is kan een geweldig persoon zijn.
[..]Gaap lekker belangrijk tis gewoon een Brit of Amerikaan die daar namens ons zit
[..]Je moeders paspoort denkt daar anders over
[..]Het bevalt me wel als debielen een oorlog beginnen en dan worden ingemaakt, ik kan ook altijd wel lachen om dieven die in elkaar gemept worden.
Leuk joh schelden trouwens
![]()
[..]Ik ook, maar helaas willen de Arabs dat niet.
Op naar de goelag dus.
[..]Schelden doet mij niet echt pijn hoor
Voel je je nu beter kereltje?
[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 30-07-2003 22:14]
quote:Slowchaten doe je in Onzin.
Op woensdag 30 juli 2003 22:14 schreef Strijder het volgende:Wanneer kom je nou met een hakenkruis in je avatar ?
quote:En het mag niet,
Op woensdag 30 juli 2003 22:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
Slowchaten doe je in Onzin.
quote:En toch allemaal tanken bij Shell en de grootaandeelhouder van Shell was ons populaire staatshoofd.
Op woensdag 30 juli 2003 22:13 schreef motown het volgende:Iedereen was het er tijdens de Apartheid over eens dat Zuid-Afrika fout bezig was.
quote:Pardon, jij reageerde niet meer hoor. Omdat ik andere ideëen heb dan jij kom ik met tegenargumenten. Buiten dat ik volg de draad van de routekaart. Ik wil jouw daarmee niet de mond snoeren, maar je ongelijk aantonen. Het verbaaste me dat je niet meer doorging toen het over landje pik ging.
Op woensdag 30 juli 2003 22:13 schreef BAZZA het volgende:[..]
Er zijn altijd mogelijkheden, maar daar ben jij het niet mee eens en wil mij dus de mond snoeren.
Kinderachtig, heb je je dag niet?
quote:Actie-reactie.
Op woensdag 30 juli 2003 22:09 schreef motown het volgende:
Ik snap echt jouw houding niet als je daar zelf niet eens familie hebt. Ga maar eens naar die gebieden toe en luister eens naar beide kanten van het verhaal. Ja, die verhalen van zelfmoordacties zijn erg, maar kindermoordende soldaten zijn zeker een feest, wil je zeggen?
En Israel doet keer op keer consessies, en de Palestijnen doen keer op keer... nul consessies.
Alleen zichzelf opblazen, dat doen ze.
quote:Ga jij maar even afkoelen, beetje mensen die er een ander idee over hebben de mond snoeren en beschuldigen
Op woensdag 30 juli 2003 22:16 schreef elcastel het volgende:
Pardon, jij reageerde niet meer hoor. Omdat ik andere ideëen heb dan jij kom ik met tegenargumenten. Buiten dat ik volg de draad van de routekaart. Ik wil jouw daarmee niet de mond snoeren, maar je ongelijk aantonen. Het verbaaste me dat je niet meer doorging toen het over landje pik ging.
Sindsdien loop je te flamen.
quote:En welk land was een van de meest enthousiaste bondgenoten van Zuid-Afrika in die tijd? Hey, mensen, help mij even, want ik kan er even niet op komen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:16 schreef BAZZA het volgende:[..]
En toch allemaal tanken bij Shell en de grootaandeelhouder van Shell was ons populaire staatshoofd.
quote:Ze kunnen ook geen concessies meer doen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Actie-reactie.
En Israel doet keer op keer consessies, en de Palestijnen doen keer op keer... nul consessies.
Trouwens wel vreemd dat Israël de Palestijnen ontzegt te mogen werken, zelf staan de mensen te springen om te mogen werken en aan de andere kant om ze in dienst te nemen.
quote:Flikker toch op. Israel heeft net notabene 400 van die moordenaars vrij gelaten om een doorbraak in het vredesproces te verkrijgen. Maar wat zegt de Hamas en die &*&* Jihad? NEE we gaan door met kinderen opblazen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:13 schreef motown het volgende:
Ik wordt echt niet goed van die klootzak. Goed, iemand stangen met wat sterke verhalen, okay... Maar die loser meent gewoon wat hij zegt. Hij geeft geen fuck om mensenlevens. Of alleen om bepaalde mensenlevens met wie hij zich als "westerling" kan associeren. BAZZA is de belichaming van hetgene waar ik schijtziek van wordt: het verheelijken van een schurkenstaat, dat wordt gerund door oorlogsmisdadigers en waar niemand kwaad over mag spreken, omdat het zo zieilig is voor de holocaustslachtoffers.Nou, ik trap er verdorie niet meer in! Als er iets laag is, dan is het de verschrikkingen van de holocaust misbruiken om andere misdaden tegen de medemens goed te praten. En dat is wat men doet!
Iedereen was het er tijdens de Apartheid over eens dat Zuid-Afrika fout bezig was. Waarom houden zoveel mensen den tegelijkertijd wel weer dat kutland het hand boven het hoofd?
Wil Israel vrede? Nou, ze kunnen fluiten naar vrede zolang ze geen begrip kunnen opbrengen voor de Palestijnen die ze al tientallen jaar gevangen houden en vernederen en intimideren!
Zo, dat lucht op.
En doe niet zo scheinheilig.
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 30-07-2003 22:20]
quote:Dat was iedereen, het ging om geld en invloed.
Op woensdag 30 juli 2003 22:18 schreef motown het volgende:En welk land was een van de meest enthousiaste bondgenoten van Zuid-Afrika in die tijd? Hey, mensen, help mij even, want ik kan er even niet op komen.
quote:Geen kinderen in discotheken en bussen opblazen is genoeg.
Op woensdag 30 juli 2003 22:19 schreef Strijder het volgende:[..]
Ze kunnen ook geen concessies meer doen.
Ze hebben geen land, geen water, geen werk.
quote:Nog een keertje lezen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:18 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ga jij maar even afkoelen, beetje mensen die er een ander idee over hebben de mond snoeren en beschuldigen
quote:Zijn die kleine groep fanatici tegen te houden?
Op woensdag 30 juli 2003 22:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Geen kinderen in discotheken en bussen opblazen is genoeg.
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/360106/1/200#12127004
Op woensdag 30 juli 2003 22:20 schreef Strijder het volgende:[..]
Nog een keertje lezen.
Of wil je gewoon aantonen dat je het echt niet snapt ?
quote:Als men vrede wil zal dat wel moeten.
Op woensdag 30 juli 2003 22:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zijn die kleine groep fanatici tegen te houden?
quote:Zouden ze dan ook stoppen met het levend begraven van onschuldige burgers ?
Op woensdag 30 juli 2003 22:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Geen kinderen in discotheken en bussen opblazen is genoeg.
quote:Ik snoer je de mond niet, dat doe je zelf.
Op woensdag 30 juli 2003 22:18 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ga jij maar even afkoelen, beetje mensen die er een ander idee over hebben de mond snoeren en beschuldigen
quote:Er staat toch duidelijk :
Op woensdag 30 juli 2003 22:21 schreef BAZZA het volgende:[..]
[centraal topic] Israël/Palestina discussie, # 32
quote:
Pardon, jij reageerde niet meer hoor. Omdat ik andere ideëen heb dan jij kom ik met tegenargumenten. Buiten dat ik volg de draad van de routekaart. Ik wil jouw daarmee niet de mond snoeren, maar je ongelijk aantonen. Het verbaaste me dat je niet meer doorging toen het over landje pik ging.
Sindsdien loop je te flamen.
quote:Nee kereltje, je leest niet goed en je liegt dat je barst, zien we vandaag wel meer.
Op woensdag 30 juli 2003 22:22 schreef elcastel het volgende:
Ik snoer je de mond niet, dat doe je zelf.
Een ander idee sta ik gewoon voor open hoor, maar bij jou is alles eenrichting verkeer. En ik beschuldig je van flamen ja, voor de rest niks.
quote:En jij een Nazi.
-edit-
Ook al ben je racist.
quote:Ga je nou eens in de situatie verdiepen in plaats van hier onzin uit te kramen. Wie heeft Oslo van begin af aan niet gerespecteerd? Wie gaat tot op de dag van vandaag door met diefstal en etnische zuivering door het alsmaar onverminderd doorgaan van de nederzettingenbouw? Welk land heeft nooit echt de checkpoints opgeheven, welk land blijft Palestijns land onteigenen, olijfbomen ontwortelen en laat zijn soldaten voor de lol op Palestijnse kinderen schieten? Dat is dat fucking Israel van je!
Op woensdag 30 juli 2003 22:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Actie-reactie.
Degenen die steeds weer terugkomen op compromissen zijn juist de Israeliers, niet de Palestijnen. Er is een groot verschil tussen de Palestijnse en Israelische onderhandelaars wat het wederzijdse geweld betreft: de Palestijnse authoriteit heeft (in tegenstelling tot wat Israel altijd beweert) zeer weinig tot geen invloed op de extremistische terroristische groeperingen die die aanslagen plegen. Het staatsterrorisme, oftewel de bombardementen op woonwijken en het te lijf gaan van menigten met tanks en apaches, wordt daarentegen uitgevoerd in opdracht van degenen met wie de Palestijnen moeten onderhandelen!
Prik eens door je pro-Israelische vooroordelen in en zie eens in dat alleen hoge langdurige internationale druk Israel kan dwingen om de Palestijnen definitief met rust te laten. Want maak jezelf geen illusies: de oorzaak van dit conflict is de bezetting van Palestina door Israel en niets anders! De terroristische aanslagen, hoe vreselijk ook, zijn gevolgen van die bezetting, gevoed door wanhoop, uitzichtloosheid en provocatie.
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 22:22 schreef Strijder het volgende:Er staat toch duidelijk :
[..]
quote:Dat terwijl er wel degelijk mogelijkheden liggen die ik aangeef, maar dat bevalt hem niet zo dus dan maar snel de mond snoeren.
Op woensdag 30 juli 2003 22:08 schreef elcastel het volgende:
als er toch geen mogelijkheden liggen voor jou, dan post je toch gewoon niet ?
quote:Nee, BAZZA, jij was hier de antisemiet, wist je nog?
Op woensdag 30 juli 2003 22:24 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee kereltje, je leest niet goed en je liegt dat je barst, zien we vandaag wel meer.
Morgen zal alles beter zijn moet je maar hopen...
[..]En jij een Nazi.
quote:Nou als de Palestijnen dat niet voor elkaar krijgt vind ik het niet meer dan normaal dat Israël zich verdedigt door dan maar het werk van de Palestijnen op te knappen en zoveel mogelijk haar grenzen en burgers te beschermen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:24 schreef motown het volgende:
Er is een groot verschil tussen de Palestijnse en Israelische onderhandelaars wat het wederzijdse geweld betreft: de Palestijnse authoriteit heeft (in tegenstelling tot wat Israel altijd beweert) zeer weinig tot geen invloed op de extremistische terroristische groeperingen die die aanslagen plegen.
quote:Die muur beschermt ze juist niet, dat is het probleem.
Op woensdag 30 juli 2003 22:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou als de Palestijnen dat niet voor elkaar krijgt vind ik het niet meer dan normaal dat Israël zich verdedigt door dan maar het werk van de Palestijnen op te knappen en zoveel mogelijk haar grenzen en burgers te beschermen.
quote:En jij de zuster-vermoordende met je halfnicht trouwende moslim wannabe arabtrash.
Op woensdag 30 juli 2003 22:27 schreef motown het volgende:
Nee, BAZZA, jij was hier de antisemiet, wist je nog?
Genoeg gespeelt
quote:Leg mij eens uit hoe je je eigen volk kunt verdedigen door een ander volk collectief te straffen en nog verder te onderdrukken, hetgeen voor juist meer voedingsbodem zorgt dan het terrorisme?
Op woensdag 30 juli 2003 22:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou als de Palestijnen dat niet voor elkaar krijgt vind ik het niet meer dan normaal dat Israël zich verdedigt door dan maar het werk van de Palestijnen op te knappen en zoveel mogelijk haar grenzen en burgers te beschermen.
Typisch een uitspraak van iemand die alleen maar de Israelische kant van het verhaal heeft gehoord en er zich normaal gesproken niet zo in verdiept.
Israel is verantwoordelijk voor die terroristen. Het is een probleem die Israel zelf heeft gecreeerd. En collectief straffen is regelrecht in strijd met de VN verklaring voor de Rechten van de Mens.
quote:Wel als ze het goed aanpakken, in Oost-Duitsland werkte het ook.
Op woensdag 30 juli 2003 22:28 schreef SCH het volgende:
Die muur beschermt ze juist niet, dat is het probleem.
quote:Waarom niet? Weinig aanvallen uit Gaza.
Op woensdag 30 juli 2003 22:28 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Wat lieg ik ??
Op woensdag 30 juli 2003 22:24 schreef BAZZA het volgende:Nee kereltje, je leest niet goed en je liegt dat je barst, zien we vandaag wel meer.
quote:Vandaag was ook lekker dank je.
Morgen zal alles beter zijn moet je maar hopen...
quote:Is jou al eens opgevallen dat jij steeds uit de discussie stapt en begint te tieren ? Vandaag ook weer, ik reageer gewoon op je, motown komt erin en hapt meer en weg is BAZZA.
En jij een Nazi.
quote:Er wordt geen enkel verbod opgelegd, alleen aangegeven dat als jij toch eigenwijs door blijft gaan met zelfs quotes bewust verdraaiien ( typisch amerikaans ), wat jou nut dan is in deze discussie.
Op woensdag 30 juli 2003 22:26 schreef BAZZA het volgende:[..]
[..]Dat terwijl er wel degelijk mogelijkheden liggen die ik aangeef, maar dat bevalt hem niet zo dus dan maar snel de mond snoeren.
Genoeg gespeelt Strijdertje en ga eens ontopic.
quote:Inderdaad, die muur biedt totaal geen bescherming. In tegendeel: de brug is opzettelijk voor een deel in Palestijnse gebieden gebouwd, duidelijk een poging om meer land in te pikken. En het ergste zijn nog de Palestijnen die aan de Israelische kant van de muur terecht komen en dan echt als een beest in een kooi zitten.
Op woensdag 30 juli 2003 22:28 schreef SCH het volgende:[..]
Die muur gaat zeker niet meer veiligheid geven. Het gaat vanwege de verdere provocatie en onrecht die die muur met zich meebrengt juist voor nog meer geweld zorgen, vrees ik.
quote:vertel jij mij maar eens waarom ik een racist ben.
Op woensdag 30 juli 2003 22:31 schreef elcastel het volgende:[..]
Wat lieg ik ??
[..]Vandaag was ook lekker dank je.
[..]Is jou al eens opgevallen dat jij steeds uit de discussie stapt en begint te tieren ? Vandaag ook weer, ik reageer gewoon op je, motown komt erin en hapt meer en weg is BAZZA.
Sindsdien maak je alleen maar schuldig aan allerlei racistische opmerkingen, daar basseer ik mijn woord "racist" op, vertel jij mij maar eens waarom ik een nazi ben ? Of is het omdat ik tegenover joden sta in deze (volgens jou; ook zoiets) ???
Daar de Arabieren geen apart ras zijn mag je me dat haarfijn uitleggen
Mij een racist noemen? Super liege liege beest!
quote:Onjuist, elk land/volk is verantwoordelijk voor haar eigen inwoners, maar de Palestijnse authoriteit weigert die verantwoordelijkheid gewoon te nemen omdat ze dan hun complete machtsbasis onder het volk wegvalt. Ze hebben écht wel de mogelijkheid om die terroristische organisaties aan te pakken, met die ouwe sniele idioot van een Yassin voorop, maar dat weigeren ze gewoon omdat ze dan al hun steun onder de Palestijnen kwijtraken...
Op woensdag 30 juli 2003 22:30 schreef motown het volgende:
Israel is verantwoordelijk voor die terroristen.
En dan is het simpel. Als de Palestijnen niet de verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen burgers, dan moet Israël maar ingrijpen teneinde hun burgers te beschermen. Jammer voor je, maar de Israëliers zijn nog niet zo dom dat ze hun eigen volk af laten slachten omdat de Palestijnse authoriteiten te machtsgeil zijn om daadwerkelijk iets aan het probleem te doen.
Overigens heb ik het niet eens over een muur gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 30-07-2003 22:35]
quote:Uiteindelijk is die muur toch geslecht.
Op woensdag 30 juli 2003 22:30 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wel als ze het goed aanpakken, in Oost-Duitsland werkte het ook.
quote:Open even een topic in onzin als je wil doorgaan met je prive-gesprekken en misschien kom ik wel even langs.
Op woensdag 30 juli 2003 22:33 schreef Strijder het volgende:
Er wordt geen enkel verbod opgelegd, alleen aangegeven dat als jij toch eigenwijs door blijft gaan met zelfs quotes bewust verdraaiien ( typisch amerikaans ), wat jou nut dan is in deze discussie.
Jou achterlijke manier van het is een Jordaans paspoort is hiervan toch wel een duidelijk voorbeeld. Maar goed, jij moet met jezelf leven, wij gelukkig niet.
Een mens met een Jordaans paspoort is een Jordanier en een nieuwe buur van Amerikaans-Irak
quote:Vaak hoefde hij dat niet eens te doen, maar deden de Israelische F16's het zelf. Israeliers die de Palestijnen straffen omdat ze te weinig terroristen bestrijden. Wat doet Israel dan? Ze bombarderen dan uitgerekend de politiebureau's en de gevangenissen. Oh, dat is heel slim, Israel. Tegelijkertijd straffen en het de Palestijnen ook onmogelijk maken om aan Israelische eisen te voldoen, zodat ze de Palestijnen nog meer kunnen straffen.
Op woensdag 30 juli 2003 22:30 schreef tvlxd het volgende:
Arafat heeft in het begin van de tweede intifada een hele gevangenis vol met Hamasleden en dergelijken opengegooid. Nee, die was goed bezig.
Oh, wat hoop id dat die Sharon ooit een langzame en pijnlijke dood gaat sterven. Dat hoop ik uit het diepste van mijn hart.
quote:Misschien kan deze muur dat ook wel na 50 jaar.
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef Strijder het volgende:Uiteindelijk is die muur toch geslecht.
quote:Inderdaad, uiteindelijk zijn Oost en West zelfs samengevoegd in een tijd van vrede... goed idee dus die muur
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef Strijder het volgende:
Uiteindelijk is die muur toch geslecht.
quote:De Israeliërs hebben dan ook geen zuivere motivatie.
Op woensdag 30 juli 2003 22:36 schreef motown het volgende:
Vaak hoefde hij dat niet eens te doen, maar deden de Israelische F16's het zelf. Israeliers die de Palestijnen straffen omdat ze te weinig terroristen bestrijden. Wat doet Israel dan? Ze bombarderen dan uitgerekend de politiebureau's en de gevangenissen. Oh, dat is heel slim, Israel. Tegelijkertijd straffen en het de Palestijnen ook onmogelijk maken om aan Israelische eisen te voldoen, zodat ze de Palestijnen nog meer kunnen straffen.
quote:Uit jouw interpretatie ben je inderdaad geen racist, je voorgaande posts zeggen de rest.
Op woensdag 30 juli 2003 22:34 schreef BAZZA het volgende:[..]
vertel jij mij maar eens waarom ik een racist ben.
Daar de Arabieren geen apart ras zijn mag je me dat haarfijn uitleggen
Mij een racist noemen? Super liege liege beest!
quote:Nee, want jij bent hier verkeerd bezig, niet in een niet-geopend topic ergens anders.
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Open even een topic in onzin als je wil doorgaan met je prive-gesprekken en misschien kom ik wel even langs.
Een mens met een Jordaans paspoort is een Jordanier en een nieuwe buur van Amerikaans-Irak
quote:Met een paar miljoen verdreven Oost-Pruisen die 50 jaar lang in vluchtelingenkampen zaten omdat niemand ze niet wou en steeds aanslagen pleegden op Polen zou het niet zo goed afgelopen zijn.
Op woensdag 30 juli 2003 22:36 schreef Lithion het volgende:[..]
Inderdaad, uiteindelijk zijn Oost en West zelfs samengevoegd in een tijd van vrede... goed idee dus die muur
.
quote:Zodat, net als in Duitsland, beide volkeren zich met elkaar kunnen verzoenen ?
Op woensdag 30 juli 2003 22:36 schreef BAZZA het volgende:[..]
Misschien kan deze muur dat ook wel na 50 jaar.
quote:Details, details.
Op woensdag 30 juli 2003 22:41 schreef CeeJee het volgende:
Met een paar miljoen verdreven Oost-Pruisen die 50 jaar lang in vluchtelingenkampen zaten omdat niemand ze niet wou en steeds aanslagen pleegden op Polen zou het niet zo goed afgelopen zijn.
quote:Oh, van dit soort opmerkingen kan ik zo ongelooflijk pissig worden! Hoe kunnen de Palestijnen de terroristen aanpakken als Israel juist hetgene kapot maakt wat de Palestijnen nodig hebben om dat werk te doen, plus de Palestijnse bevolking nog meer intimideert? Dat is net zoiets als die filmcliché van de auto die ergens in Amerika in Red Neck country wordt aangehouden door een corrupte politieagent. Hij ramt met zijn nightstick een koplamp in en zegt vervolgens "U rijdt zonder koplamp. Toe maar, daar staat een dikke boete op."
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Onjuist, elk land/volk is verantwoordelijk voor haar eigen inwoners, maar de Palestijnse authoriteit weigert die verantwoordelijkheid gewoon te nemen omdat ze dan hun complete machtsbasis onder het volk wegvalt.
quote:Weet jij eigenlijk waarom die organisaties zo populair zijn? Vanwege de bezetting. Waarom is dat nou zo makkelijk uit het oog te verliezen?
Ze hebben écht wel de mogelijkheid om die terroristische organisaties aan te pakken, met die ouwe sniele idioot van een Yassin voorop, maar dat weigeren ze gewoon omdat ze dan al hun steun onder de Palestijnen kwijtraken...
quote:Dit is niet te geloven. Het enige wat aan al het (wederzijdse) geweld ten grondslag is de bezetting door Israel. Waarom hoor ik jou daar niet over? De enige manier om terrorisme effectief te bestrijden is om door economische welvaart, veiligheid en rechtvaardigheid te zorgen. De aanslagen zijn absoluut de verantwoordelijkheid van de Israelische regering. Zie dit niet zomaar als een conflict tussen twee landen. Dit is een land dat een hele bevolking onderdrukt en diezelfde gehele bevolking collectief straft als er vervolgens ergens iemand helemaal doordraait van de uitzichtloosheid en wanhoop.
En dan is het simpel. Als de Palestijnen niet de verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen burgers, dan moet Israël maar ingrijpen teneinde hun burgers te beschermen. Jammer voor je, maar de Israëliers zijn nog niet zo dom dat ze hun eigen volk af laten slachten omdat de Palestijnse authoriteiten te machtsgeil zijn om daadwerkelijk iets aan het probleem te doen.
Dan nog iets: waarom hoor ik jou niet over de mensenrechtenschendingen aan Israelische kant? Het buitensporige geweld (F16's, Apaches en tanks ingezet tegen burgerdoelen in woonwijken), de dagelijkse vernederingen bij de checkpoints en de onverminderde landonteigeningen die met de uitbreidingen van de nederzettingen die daarmee gepaard gaan? Waarom hoor ik jou daar niet over?
quote:Daar verschillen wij van menig over.
Op woensdag 30 juli 2003 22:40 schreef Strijder het volgende:Nee, want jij bent hier verkeerd bezig, niet in een niet-geopend topic ergens anders.
quote:Nou verzoenen... misschien eerst iets zoals we dat nu op Cyprus zien met toerisme en bezoekjes over en weer enzo.
Op woensdag 30 juli 2003 22:41 schreef Strijder het volgende:
Zodat, net als in Duitsland, beide volkeren zich met elkaar kunnen verzoenen ?
Dat zou prachtig zijn.
quote:Maar ook daar staat een muur.
Op woensdag 30 juli 2003 22:43 schreef BAZZA het volgende:[..]
Daar verschillen wij van menig over.
[..]Nou verzoenen... misschien eerst iets zoals we dat nu op Cyprus zien met toerisme en bezoekjes over en weer enzo.
quote:Ja, maar Duitsers die kunnen tenminste wat.
Op woensdag 30 juli 2003 22:30 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wel als ze het goed aanpakken, in Oost-Duitsland werkte het ook.
quote:Precies
Op woensdag 30 juli 2003 22:51 schreef Strijder het volgende:Maar ook daar staat een muur.
quote:Je moet ergens mee beginnen, dat kost tijd.
.
En daar komt bij dat op Cyprus de ontwikkelingen ook niet echt overlopen van vredig samenzijn van mensen. Mensen mochten wel oversteken, maar het is de laatste tijd weer erg stil geworden daar.
quote:Droom maar lekker verder met je false sense of security.
Op woensdag 30 juli 2003 22:55 schreef BAZZA het volgende:[..]
Precies
Geen infiltraties en terrorisme, perfect zo'n muur.
[..]
quote:Omdat dat de enige legitieme doelen zijn om hun woorden kracht bij te zetten. Ze kunnen na een zelfmoordaanslag ook wel het alleen maar bij woorden laten en zeggen "Nou niet meer doen jongens!" maar zo wérkt het nou eenmaal niet in de wereld. Een represaille na een aanslag is volkomen normaal en kom nou niet aan met wat er eerder was: de aanslag of de actie van de Israëliers, die fase is dit hele conflict al láng voorbij.
Op woensdag 30 juli 2003 22:42 schreef motown het volgende:
Oh, van dit soort opmerkingen kan ik zo ongelooflijk pissig worden! Hoe kunnen de Palestijnen de terroristen aanpakken als Israel juist hetgene kapot maakt wat de Palestijnen nodig hebben om dat werk te doen
Afijn, het gaat er dus om om íets van een statement te maken en dat doe je dus door de enige legitieme doelen aan te vallen. Ze zouden ook wel burgerdoelen aan kunnen vallen en zelf zelfmoordaanslagen gaan plegen zoals de Palestijnen dat doen, een beetje het oog om oog tand om tand principe, maar iets zegt me dat je het daar helemaal niet mee eens zou zijn.
Maar goed, buiten die aanvallen van de Israëliers houden de Palestijnen nog genoeg infrastructuur over om terroristen vast te houden, maar ze willen gewoon niet. Pas als de VS zich er weer eens mee gaat bemoeien zie je de Hamas-leden en andere terroristen en masse de cel invliegen... het kan dus wél.
quote:Waarom ze populair zijn dóet er helemaal niet toe. Bovendien hebben ze zélf eens de gok genomen door Israël aan te vallen en die gok heeft voor hen verkeerd uitgepakt... dikke pecht, slikken en doorgaan, punt.
Weet jij eigenlijk waarom die organisaties zo populair zijn? Vanwege de bezetting. Waarom is dat nou zo makkelijk uit het oog te verliezen?
Maar dat even terzijde, het waarom doet niet ter zake als je doelbewust burgerslachtoffers probeert te maken. Die organisaties moeten door de Palestijnse authoriteiten gewoon aangepakt worden, net zoals Israëlische soldaten die te ver gaan voor de krijgsraad moeten verschijnen. Dat de Palestijnse authoriteit te bang is haar macht te verliezen als ze die organisaties aanpakt, daar heeft Israël terecht geen boodschap aan, omdat het haar burgers zijn die door die achterlijke gladiolen afgeslacht worden... dus dan nemen ze zelf die verantwoordelijkheid maar. Vind je dat nu werkelijk raar, dat ze haar eigen burgers probeert te beschermen als de eigenlijke verantwoordelijke authoriteit te laks is om er iets aan te doen?
quote:Lekker simplistisch. Waarom bezet Israël die gebieden? Omdat het is aangevallen. Een volledige rechtmatige bezetting dus. Als je het over koloniseren zou hebben zou je een punt hebben, maar in dit geval niet.
Dit is niet te geloven. Het enige wat aan al het (wederzijdse) geweld ten grondslag is de bezetting door Israel.
quote:NEEN. In de eerste plaats is een land/volk verantwoordelijk voor de acties van haar eigen burgers. Over de bezetting kun je discussiëren, maar daaruit hoeven nog geen zelfmoordaanslagen tegen burgers te volgen. In bijvoorbeeld WOII was dat ook niet het geval in de grensstreek tussen Nederland en Duitsland, dus bij de Israëliers en de Palestijnen hoeft dat ook niet het geval te zijn. Dat er aanslagen gepleegd worden op militaire doelen, dat kun je zien als verzet en dáárover kun je discussiëren wie daarvoor verantwoordelijk is (in de eerste plaats natuurlijk de aanslagpleger zelf), maar in het geval dat burgerdoelen getroffen worden door een aanslag zijn het toch echt de leiders van het desbetreffende land waar die aanslagpleger vandaan komt die verantwoordelijk zijn voor die daad.
De enige manier om terrorisme effectief te bestrijden is om door economische welvaart, veiligheid en rechtvaardigheid te zorgen. De aanslagen zijn absoluut de verantwoordelijkheid van de Israelische regering.
quote:Ten eerste is er een verschil tussen wanhopig zijn en een zelfmoordaanslag plegen. Voor dat laatste is nog een fikse dosis indoctrinatie nodig, want zelfs als je wanhopig bent dóe je dat niet zomaar. Dat heet overlevingsinstinct. Bovendien is het jammer dat een heel volk moet lijden onder de maatregelen die Israël neemt (afsluiten van gebieden) maar het is simpelweg het overnemen van de verantwoordelijkheid van de Palestijnse authoriteit wat er gebeurt, dus is het ook logisch dat het de gehele bevolking treft.
Zie dit niet zomaar als een conflict tussen twee landen. Dit is een land dat een hele bevolking onderdrukt en diezelfde gehele bevolking collectief straft als er vervolgens ergens iemand helemaal doordraait van de uitzichtloosheid en wanhoop.
quote:Dat is nog maar de vraag. Terroristen zijn al vaker erg creatief gebleken.
Op woensdag 30 juli 2003 22:30 schreef tvlxd het volgende:[..]
Waarom niet? Weinig aanvallen uit Gaza.
Maar Israel isoleert zichzelf enorm en sluit zich af, tussen de muur en het water - dus een hele kwetsbare positie.
Bovendien verliest het door deze muur opnieuw veel sympathie uit het westen van mensen die niet begrijpen waarom de joden nu dezelfde soort methoden gaan gebruiken als waar ze eens zo huiveringwekkend mee zijn geconfronteerd. Dat alles komt de veiligheid niet ten goede.
quote:Een muur bouwen is heel wat anders dan de permanente ghetto. Ok, vandaag de dag zijn er veel checkpoints en dergelijk. Nodig? Misschien.
Op woensdag 30 juli 2003 23:02 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is nog maar de vraag. Terroristen zijn al vaker erg creatief gebleken.
Maar Israel isoleert zichzelf enorm en sluit zich af, tussen de muur en het water - dus een hele kwetsbare positie.
Bovendien verliest het door deze muur opnieuw veel sympathie uit het westen van mensen die niet begrijpen waarom de joden nu dezelfde soort methoden gaan gebruiken als waar ze eens zo huiveringwekkend mee zijn geconfronteerd. Dat alles komt de veiligheid niet ten goede.
quote:Nee het is niet veel anders dan een permanent ghetto. Hij wordt 600 kilometer!!! En wij laten het domweg gebeuren.
Op woensdag 30 juli 2003 23:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
Een muur bouwen is heel wat anders dan de permanente ghetto. Ok, vandaag de dag zijn er veel checkpoints en dergelijk. Nodig? Misschien.
quote:Ach er stonden ook geen Germaanse stammen voor de deur toen de Chinezen hun muur bouwde hoor en da's ook goed gekomen.
Op woensdag 30 juli 2003 23:16 schreef SCH het volgende:
Nee het is niet veel anders dan een permanent ghetto. Hij wordt 600 kilometer!!! En wij laten het domweg gebeuren.
quote:"Nou niet meer doen jongens"? Israel heeft gedurende de bezetting de Palestijnen altijd als vuil behandeld. En collectieve straffen zijn hoe dan ook niet goed te praten (en juist de oorzaak van dit hele conflict).
Op woensdag 30 juli 2003 22:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Omdat dat de enige legitieme doelen zijn om hun woorden kracht bij te zetten. Ze kunnen na een zelfmoordaanslag ook wel het alleen maar bij woorden laten en zeggen "Nou niet meer doen jongens!" maar zo wérkt het nou eenmaal niet in de wereld. Een represaille na een aanslag is volkomen normaal en kom nou niet aan met wat er eerder was: de aanslag of de actie van de Israëliers, die fase is dit hele conflict al láng voorbij.
quote:En masse? Man, Abbas kan alleen maar via diplomatie met Hamas en Jihad praten omdat hij de middelen niet heeft om ze harder aan te pakken. Waar haal je je informatie vandaan?
Afijn, het gaat er dus om om íets van een statement te maken en dat doe je dus door de enige legitieme doelen aan te vallen. Ze zouden ook wel burgerdoelen aan kunnen vallen en zelf zelfmoordaanslagen gaan plegen zoals de Palestijnen dat doen, een beetje het oog om oog tand om tand principe, maar iets zegt me dat je het daar helemaal niet mee eens zou zijn.
Maar goed, buiten die aanvallen van de Israëliers houden de Palestijnen nog genoeg infrastructuur over om terroristen vast te houden, maar ze willen gewoon niet. Pas als de VS zich er weer eens mee gaat bemoeien zie je de Hamas-leden en andere terroristen en masse de cel invliegen... het kan dus wél.
[..]
quote:Natuurlijk wel. Je moet toch op zoek gaan naar de oorzaak van terrorisme. Je bestrijdt terrorisme niet door de terroristen te doden, want dan komen er alleen maar nieuwe terroristen. Je bestrijdt het alleen maar door de voedingsbodem weg te nemen. Oh, het is alsof ik tegen die Israelische muur zit te praten, zo frustrerend is dit.
Waarom ze populair zijn dóet er helemaal niet toe.
quote:Huh? Wat? Wie bedoel je met "ze"? Waarom moeten de Palestijnen opdraaien voor een oorlog waar ze middenin zaten, maar waarin zij geen partij waren? Omdat ze toevallig ook Arabisch zijn? Dus het is toch uit racistische redenen dat Israel de Palestijnse gebieden nog steeds bezet houdt. Er is geen excuus voor de Israel om niet gewoon de boel in te pakken en uit de Palestijnse gebieden te vertrekken. Het is echt niet zo moeilijk. De kolonisten zullen even tegenstribbelen, maar dat is het enige. Probleem opgelost. Heus waar.
Bovendien hebben ze zélf eens de gok genomen door Israël aan te vallen en die gok heeft voor hen verkeerd uitgepakt... dikke pecht, slikken en doorgaan, punt.
quote:Maar voor de honderdste keer: zo beschermen ze hun eigen burgers helemaal niet! Die acties werken juist provocerend en vormen zo juist een risico voor hun eigen mensen! Abbas heeft echt onvoldoende invloed en man- en firepower om de terroristen in te dammen, en dat is volledig de verantwoordelijkheid van meer dan dertig jaar bezetting, intimidatie en vernedering.
Maar dat even terzijde, het waarom doet niet ter zake als je doelbewust burgerslachtoffers probeert te maken. Die organisaties moeten door de Palestijnse authoriteiten gewoon aangepakt worden, net zoals Israëlische soldaten die te ver gaan voor de krijgsraad moeten verschijnen. Dat de Palestijnse authoriteit te bang is haar macht te verliezen als ze die organisaties aanpakt, daar heeft Israël terecht geen boodschap aan, omdat het haar burgers zijn die door die achterlijke gladiolen afgeslacht worden... dus dan nemen ze zelf die verantwoordelijkheid maar. Vind je dat nu werkelijk raar, dat ze haar eigen burgers probeert te beschermen als de eigenlijke verantwoordelijke authoriteit te laks is om er iets aan te doen?
quote:Maar niet door de plaatselijke bevolking. En de oorlog is voorbij. Israel wil wel de lusten, maar niet de lasten: ze willen het land van de Palestijnen hebben, maar willen tegelijkertijd niet de Palestijnen die daar wonen naturaliseren en stemrecht geven, omdat dit demografisch gezien hun zionistische idealen geen goed zou doen. Nou, wat gaat het worden, Israel? Maak je de Palestijnse gebieden definitief onderdeel van Israel, inclusief de bevolking in die gebieden, of geef je de gebieden terug aan de Palestijnen als je ze niet wil hebben? Want Israel kan niet allebei hebben. Althans, niet redelijkerwijs.
Lekker simplistisch. Waarom bezet Israël die gebieden? Omdat het is aangevallen.
quote:Je klinkt echt als iemand die slechts een (zeer partijdige) kant van het verhaal heeft gehoord.
Een volledige rechtmatige bezetting dus. Als je het over koloniseren zou hebben zou je een punt hebben, maar in dit geval niet.
De oorlog met de buurlanden is geen rechtvaardiging voor de bezetting van de Palestijnse gebieden en zelfs als Israel die gebieden dan annexeren, dan moeten ze ook de Palestijnen Israelisch staatsburgerschap verlenen. Ze kunnen niet en het land inpikken en de Palestijnen eruit gooien, hoe graag ze dat ook zouden willen. In het geval dat Israel het doet, spreekt men internationaal gezien dan over "transfers", in alle andere conflicten op de wereld zou men gewoon van etnische zuiveringen spreken.
quote:Een volledig onafhankelijk land dat de kans wordt gegeven zichzelf te ontwikkelen en een ordeapparaat en een infrastructuur te ontwikkelen kun je inderdaad aanspreken of die verantwoordelijkheid. Dit is dus niet van toepassing op de Palestijnse gebieden, zolang Israel de Palestijnen gewoonweg niet de kans geeft zichzelf te ontwikkelen.
NEEN. In de eerste plaats is een land/volk verantwoordelijk voor de acties van haar eigen burgers.
quote:Dat klopt. Dat is even onredelijk als het inzetten van zwaar oorlogsmaterieel in dichtbevolkte woonwijken. Daar hoor ik jou dus ook niet over. Het lijkt wel dat dit soort oorlogsmisdaden kennelijk niet erg zijn, omdat ze toch maar op de Palestijnse bevolking worden gepleegd.
Over de bezetting kun je discussiëren, maar daaruit hoeven nog geen zelfmoordaanslagen tegen burgers te volgen.
quote:Absoluut mee eens! Waarom veroordeel je het Israelische staatsterrorisme dan niet? En het feit dat mensenrechtenschendingen door Israelische soldaten nooit bestraft worden?
In bijvoorbeeld WOII was dat ook niet het geval in de grensstreek tussen Nederland en Duitsland, dus bij de Israëliers en de Palestijnen hoeft dat ook niet het geval te zijn. Dat er aanslagen gepleegd worden op militaire doelen, dat kun je zien als verzet en dáárover kun je discussiëren wie daarvoor verantwoordelijk is (in de eerste plaats natuurlijk de aanslagpleger zelf), maar in het geval dat burgerdoelen getroffen worden door een aanslag zijn het toch echt de leiders van het desbetreffende land waar die aanslagpleger vandaan komt die verantwoordelijk zijn voor die daad.
quote:Overlevingsinstinct, inderdaad. Dus dan moet zo'n persoon wel erg getraumatiseerd en wanhopig zijn, wil diegene zelfs geen overlevingsinstinct meer hebben. Dan moet het toch wel erg triest gesteld zijn in die gebieden, niet? Denk daar nou eens wat meer over na. Dat bepaalde fanatiekelingen zichzelf opblazen, goed, dat kunnen dan godsdienstwaanzinnigen zijn. Maar als een apathisch 18-jarig meisje het gewoon doet omdat ze het gewoonweg niet meer wil zitten en gek wordt van de wereld om haar heen, dan moet de rest van de wereld die zo makkelijk kan zeiken eens echt naar de *oorzaak* van die zelfmoordaanslagneigingen gaan kijken.
Ten eerste is er een verschil tussen wanhopig zijn en een zelfmoordaanslag plegen. Voor dat laatste is nog een fikse dosis indoctrinatie nodig, want zelfs als je wanhopig bent dóe je dat niet zomaar. Dat heet overlevingsinstinct.
quote:Wat een gelul. Jij doet nu alsof de zelfmoordaanslagen in opdracht van de Palestijnse Authoriteit plaatsvinden. Dat is bullshit. Abbas zou die aanslagen echt wel stoppen als hij het kon. Wat voor baat heeft hij zelf bij die aanslagen? Helemaal niets. Ze ondermijnen juist zijn positie. En waarom heeft Israel volgens jou trouwens wel recht om burgerdoelen aan te vallen met hun liquidaties (waar altijd onschuldige doden vallen en waarbij het werkelijke doelwit ironisch genoeg juist vaak ontkomt)? Kom op, denk eens even een paar seconde na. Zet die pro-Israel-bias even een paar seconden van je af en stel jezelf de vraag: is het normaal dat een land woonwijken bestookt met zware wapens die voor het slachtveld zijn ontworpen?
Bovendien is het jammer dat een heel volk moet lijden onder de maatregelen die Israël neemt (afsluiten van gebieden) maar het is simpelweg het overnemen van de verantwoordelijkheid van de Palestijnse authoriteit wat er gebeurt, dus is het ook logisch dat het de gehele bevolking treft.
Israel zal geen rust en veiligheid kennen zolang de ultrazionisten het voor het zeggen hebben.
Geef verdorie die bezette gebieden nou eindelijk eens terug, stelletje klootzakken! Is het zo moeilijk?
Hetzelfde gaat op voor de situatie NU, nooit meer Palestijnse aanslagen, wederom wie denkt er hier serieus dat de Palestijnen dan een rechtvaardige levensvatbare staat zullen "krijgen".
Het enige wat een oplossing kan brengen is grootte internationale (amerikaanse) druk op Israel, om de Palestijnse gebieden geheel af te staan, als onderdeel van een vredesplan
quote:Nee, maar wel uit het huidige Mongolië ( diezelfde die ook Rusland en een groot deel van Europa hebben veroverd ).
Op woensdag 30 juli 2003 23:17 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ach er stonden ook geen Germaanse stammen voor de deur toen de Chinezen hun muur bouwde hoor en da's ook goed gekomen.
quote:Moeten Frankrijk, Polen, Tsjechië e.a. dan ook hun gebieden teruggeven aan Duitsland?
Op woensdag 30 juli 2003 23:25 schreef motown het volgende:
Geef verdorie die bezette gebieden nou eindelijk eens terug, stelletje klootzakken! Is het zo moeilijk?
quote:Mee eens... Maar "that will be the day"...
Op woensdag 30 juli 2003 23:48 schreef IPdaily het volgende:
Het enige wat een oplossing kan brengen is grootte internationale (amerikaanse) druk op Israel, om de Palestijnse gebieden geheel af te staan, als onderdeel van een vredesplan
Nog een voorbeeld die aantoont wie er nou iets te verbergen heeft van de wereldopinie: de Palestijnen smeken de wereldgemeeschap al jaren om een VN-waarnemingsmacht. Israel verzet zich daar nog altijd via hand en tand tegen (en als Israel tegen is, dan is de VS uiteraard ook tegen, zo gaat dat, he?).
Waarom wil Israel geen VN-waarnemers in de Palestijnse gebieden? Hoezo "geen pottekijkers"? Hebben de Palestijnen daar niets over te zeggen? Het zijn tenslotte de Palestijnse gebieden, toch?
Ach, wacht... Hoe kon ik natuurlijk zo onredelijk zijn... Hoe kan Israel nou in alle rust de mensenrechten op grote schaal blijven schenden zonder steeds lastig te worden gevallen door die bemoeials van de VN? Tja, stom van me...
quote:Luister nou. De Palestijnen hebben Israel niet aangevallen. Dat waren de omringende landen. Snap je? Dit nog even afgezien van het feit dat zelfs de bezetting van op andere landen door Israel veroverd gebied discutabel is.
Op woensdag 30 juli 2003 23:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Moeten Frankrijk, Polen, Tsjechië e.a. dan ook hun gebieden teruggeven aan Duitsland?
Jij gooit ze (net als BAZZA) op een hoop met alle Arabische landen, denkend dat het een grote partij is die het op het zielige kleine Israel gemunt heeft. Ik moet je teleurstellen: het is in de werkelijkheid iets gecompliceerder dan dat.
Als Israel de bezette gebieden had willen annexeren, dan hadden ze de Palestijnen erbij gekregen als een package deal. Sorry, Israel. Je kunt niet alleen de lusten zonder lasten hebben. Als je jezelf via militaire middelen land toeeigent, dan ben je ook verantwoordelijk voor de bewoners ervan. Als je de oorspronkelike bewoners verjaagt, dan maak je je schuldig aan etnische zuivering. En dat heeft Israel ook gedeeltelijk gedaan, gezien al die Palestijnse vluchtelingen.
quote:Daar hebben ze niet zo veel last van terrorisme dacht ik zo.
Moeten Frankrijk, Polen, Tsjechië e.a. dan ook hun gebieden teruggeven aan Duitsland?
Trouwens, Israël houdt ook nog steeds de Golan-hoogvlakte bezet. Omdat daar water is. Wat eigenlijk toebehoort aan Syrië. En Jordanië. En Israël.
quote:De geallieerden hebben anders wel een flink aantal Duitse burgersteden tot puin gebombardeerd. Verder ben ik het wel met je eens.
Op woensdag 30 juli 2003 22:58 schreef Lithion het volgende:
Over de bezetting kun je discussiëren, maar daaruit hoeven nog geen zelfmoordaanslagen tegen burgers te volgen. In bijvoorbeeld WOII was dat ook niet het geval in de grensstreek tussen Nederland en Duitsland
quote:Dresden is daar een groot voordeel van. En ook Israel maakt zich aan dit soort grootschalige misdaden schuldig. Jenin, everyone?
Op donderdag 31 juli 2003 00:04 schreef Gil-galad het volgende:[..]
De geallieerden hebben anders wel een flink aantal Duitse burgersteden tot puin gebombardeerd. Verder ben ik het wel met je eens.
quote:Nou vind ik dit niet helemaal recht gaan.
Op donderdag 31 juli 2003 00:06 schreef motown het volgende:[..]
Dresden is daar een groot voordeel van. En ook Israel maakt zich aan dit soort grootschalige misdaden schuldig. Jenin, everyone?
quote:Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
Om de tweede wereld oorlog met Israel en Palestina te vergelijken is appels met peren vergelijken.
Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 31-07-2003 03:48]
quote:Een groot deel van Pruisen is door Duitsland geannexeerd?
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:
Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
quote:Ik heb het niet over pruisische gebieden. Misschien was dat wel zo bedoeld, maar daar had ik het niet over.
Op donderdag 31 juli 2003 02:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Een groot deel van Pruisen is door Duitsland geannexeerd?
.
.
quote:Nou nee, Pommeren, Silezie en Pruisen waren al vanouds Duits en hoorden al voor WOII bij Duitsland. Toch zijn die gebieden afgepakt en bij Polen en Rusland gevoegd.
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Volgens mij waren die gebieden eerst van bovengenoemde landen. Duitsland annexeerde deze gebieden; een bezetting dus.
quote:En toch is het achteraf gezien helemaal goed gekomen.
Op woensdag 30 juli 2003 23:50 schreef Strijder het volgende:
Nee, maar wel uit het huidige Mongolië ( diezelfde die ook Rusland en een groot deel van Europa hebben veroverd ).
quote:Die gebieden waren dus NIET eerst van de bovengenoemde landen. Leuk dat je je eigen ongelijk toegeeft.
Op donderdag 31 juli 2003 03:53 schreef Nyrem het volgende:
Ik heb het niet over pruisische gebieden. Misschien was dat wel zo bedoeld, maar daar had ik het niet over.
quote:omdat de oost en west duitsers nooit vijanden van elkaar waren
Op woensdag 30 juli 2003 22:35 schreef Strijder het volgende:[..]
Uiteindelijk is die muur toch geslecht.
totaal onvergelijkbare situatie imo
quote:Het grootste verschil is, dat er een noemenswaardige Palestijnse identiteit is, in tegenstelling tot in de vroegere Duitse gebieden.
Op donderdag 31 juli 2003 07:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Die gebieden waren dus NIET eerst van de bovengenoemde landen. Leuk dat je je eigen ongelijk toegeeft.
quote:Maar de regeringen wel. Net zoals in het Midden-Oosten.
Op donderdag 31 juli 2003 09:42 schreef sp3c het volgende:[..]
omdat de oost en west duitsers nooit vijanden van elkaar waren
totaal onvergelijkbare situatie imo
quote:Die zijn nog steeds bevolkt door miljoenen Duitsers hoor... pas sinds 99 zijn de Duitsers in Polen als minderheid erkent.
Op donderdag 31 juli 2003 12:41 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het grootste verschil is, dat er een noemenswaardige Palestijnse identiteit is, in tegenstelling tot in de vroegere Duitse gebieden.
quote:Kijk en vergelijk:
Op donderdag 31 juli 2003 00:06 schreef motown het volgende:[..]
Dresden is daar een groot voordeel van. En ook Israel maakt zich aan dit soort grootschalige misdaden schuldig. Jenin, everyone?
Dresden
death to probably 25,000 persons and serious injury to probably 30,000 others
Jenin
The Palestine Red Crescent Society confirmed today that Israeli occupation forces have killed at least thirty Palestinian civilians in Jenins refugee camp today
quote:Het is appels met peren vergelijken, maar omdat het om Israel gaat, kan er best nog een sneer bij over doden die niets met dit conflict te maken hebben. Leuk dat je aantoont hoe zindelijk je denkt.
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Om de tweede wereld oorlog met Israel en Palestina te vergelijken is appels met peren vergelijken.
Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
quote:Dat is idd belachelijk om te zeggen, net alsof de huidige IDFers trauma's van WO2 hebben. Elk volk kan een ander volk laten lijden zeker als ze gedreven worden door religie en/of nationalisme!
Op donderdag 31 juli 2003 02:08 schreef Nyrem het volgende:Al vind ik het wel vreemd dat een volk dat zo geleden heeft in vooral de tweede wereld oorlog nu een ander volk kan laten lijden.
[offtopic] Washington de gekste? Beiroet de gekste!!!
quote:Nee, Berlijn de gekste.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:20 schreef IPdaily het volgende:
[offtopic] Washington de gekste? Beiroet de gekste!!!
quote:Het is anders wel zo dat datgene wat de Joden is aangedaan in WO2 nu eventjes fijn wordt overgedaan door de Joden zelf.
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:42 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Het is appels met peren vergelijken, maar omdat het om Israel gaat, kan er best nog een sneer bij over doden die niets met dit conflict te maken hebben. Leuk dat je aantoont hoe zindelijk je denkt.
quote:Ze vernietigen geen andere volkeren, maar ze doen wel precies hetzelfde als de Nazi's?
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:11 schreef Strijder het volgende:[..]
Het is anders wel zo dat datgene wat de Joden is aangedaan in WO2 nu eventjes fijn wordt overgedaan door de Joden zelf.
Aan de ene kant is het goed dat ze nu geen andere volken vernietigen, aan de andere kant hebben ze weinig geleerd van die WO2.
quote:Kijk en vergelijk jij ook maar even :
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:40 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Kijk en vergelijk:
Dresden
death to probably 25,000 persons and serious injury to probably 30,000 othersJenin
The Palestine Red Crescent Society confirmed today that Israeli occupation forces have killed at least thirty Palestinian civilians in Jenins refugee camp today
Volgens een site had Dresden 35.000 doden link
Volgens een andere site : [url=link
Dresden geschat = 135.000 mensen
Dresden vermoed = 135.000 + 300.000 = 450.000 mensen
Dresden werd bewust aangevallen om slachtoffers te maken, iets wat bij Jenin niet de bedoeling was ( in ieder geval niet in eerste instantie, dat het later toch gebeurde, dat is toch wat anders ).
quote:Die laatste zin mag je even uitleggen als je wilt, want daar snap ik even niet veel van.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:24 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ze vernietigen geen andere volkeren, maar ze doen wel precies hetzelfde als de Nazi's?
Hun buren hebben een hoop geleerd van WO II, maar niet op zo'n manier dat Israel er veel baat bij heeft.
Joris Luyendijk was tot voor kort verslaggever op lokatie, werkend voor o.a NRC en weet met een behoorlijk neutrale blik naar dit conflict te kijken.
quote:Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:35 schreef sannaman het volgende:
Gezien de bovenstaande vergelijking : Israël en `nazi-praktijken' met regelmaat in dit topic naar voren komt, wil ik wijzen op een artikel geschreven door Joris Luyendijk over deze kwestie.Joris Luyendijk was tot voor kort verslaggever op lokatie, werkend voor o.a NRC en weet met een behoorlijk neutrale blik naar dit conflict te kijken.
http://www.cijo.nl/artikel.asp?id=10
Maar goed, waar het misschien wel meer omdraait ( nogmaals ), is dat een volk dat zo heeft ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn van een stel zieke geesten, toch beter zou moeten weten. Maar dat doet dat volk blijkbaar niet, het maakt gretig gebruik van een heleboel van die ervaringen en passen dat toe op een ander volk. Dat is de grootste pijn in de stelling dat Israël nazi-praktijken hanteert.
En nee, niet iedere Jood/Israëliet valt daaronder, net zo min als dat iedere Duitser een nazi was. Het gaat om het beleid van de machthebbers.
quote:Zucht.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:45 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Maar goed, waar het misschien wel meer omdraait ( nogmaals ), is dat een volk dat zo heeft ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn van een stel zieke geesten, toch beter zou moeten weten. Maar dat doet dat volk blijkbaar niet, het maakt gretig gebruik van een heleboel van die ervaringen en passen dat toe op een ander volk. Dat is de grootste pijn in de stelling dat Israël nazi-praktijken hanteert.
En nee, niet iedere Jood/Israëliet valt daaronder, net zo min als dat iedere Duitser een nazi was. Het gaat om het beleid van de machthebbers.
Denk eens na : Zie jij een methodische manier van uitroeien gebaseerd op ras?
Ik ook niet.
Doe je huiswerk voortaan, voordat je begint te blaten.
J.
quote:Das grappig, jij stelt mij een vraag en geeft zelf het antwoord.
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:33 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Zucht.
Denk eens na : Zie jij een methodische manier van uitroeien gebaseerd op ras?
Ik ook niet.
Doe je huiswerk voortaan, voordat je begint te blaten.
J.
Als jij nou goed je huiswerk had gedaan, dan had je gelezen dat ik het uitroeien niet zie bij de Israeli's.
Maar bijvoorbeeld wel bewust opsluiten in woonwijken ( ghetto's ), het onthouden van medische zorg, het ontzeggen van basisbehoeften, etc.. Dus wel degelijk praktijken die de nazi's ook gebruikten.
Nou en zul jij zeggen, dat doen wel meer landen.
Om te beginnen ben ik het daar ook niet mee eens, maar dat is helemaal off-topic. Ten tweede stel ik nogmaals dat de Joden veel onrecht is aangedaan in WO2, maar dat dus juist zij zouden moeten weten dat je dat soort praktijken niet mag gebruiken. Wat ze dus wel doen.
En jij hebt je eigen stuk ook niet goed gelezen, want daar staat onder meer in dat de extreme Joden wel degelijk bezig zijn met rassenpolitiek.
Bij dat soort mensen is het niet de vraag of ze de Palestijnen nu wel of niet willen verwijderen, maar de vraag wanneer.
En voordat er weer mensen zijn die denken dat ze een lekker anti-Israël-posting hebben, het gaat hier over extremistische Joden, maar dat zegt niet dat de Palestijnen dat niet zouden kunnen. Zucht.
quote:Dat het stuk geplaatst is op de CiJo site doet natuuurlijk niets af aan de onafhankelijkheid van de schrijver. Zoals je kunt zien, hebben zij het artikel over genomen uit de NRC. In mijn ervaring weet de schrijver de zaken goed van beider kanten te belichten.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:45 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou, echt onafhankelijk wil ik het niet noemen ( om te beginnen komt het al van de jongerenafdeling van het CIDI ).
Tja en dat je de Israeliers wilt vergelijken met het gedrag van de Nazies.
De vergelijking tussen de Gettho's in Polen in WOII en bijv de afsluiting van wegen naar palestijnse steden is buiten proporties. Zelfs de toenmalige volledige omsingeling van Jenin, die enkele dagen duurde, is niet te vergelijken met de structurele uithongering van joden in volledig dicht gemetselde Getto's.
In de palestijnse steden is nog nooit iemand omgekomen van de honger, tenminste niet onder Israelische bezetting. Ook heb ik de indruk dat het ontzeggen van medische zorg terug valt te brengen op incidenten.
Ik kan ook wel een vergelijking gaan maken tussen Israel en Nazi Duitsland omdat ze beiden land bezet houden ( waar trouwens ook nog andere meningen over zijn ) of dat ze allebei in tanks reden, maar als je met Nazi Duitsland vergelijkt dan doel je over het algemeen toch op het uitroeien van etnische minderheden, en die vlieger gaat niet op.
dan wordt medische hulp voor gewonden wat lastig ja
quote:In Jenin mocht het internationale kruis ook dagen lang niet naar binnen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:15 schreef sp3c het volgende:
het probleem is dat de palestijnen hun eigen ambulances inzetten als personnel carriers en Israelische ambulances bestoken.dan wordt medische hulp voor gewonden wat lastig ja
quote:En ik zeg juist dat dat dus ( nog/net ) niet gebeurd.
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:06 schreef sannaman het volgende:[..]
Ik kan ook wel een vergelijking gaan maken tussen Israel en Nazi Duitsland omdat ze beiden land bezet houden ( waar trouwens ook nog andere meningen over zijn ) of dat ze allebei in tanks reden, maar als je met Nazi Duitsland vergelijkt dan doel je over het algemeen toch op het uitroeien van etnische minderheden, en die vlieger gaat niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 02-08-2003 12:07]
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:15 schreef sp3c het volgende:
het probleem is dat de palestijnen terroristen hun eigen Palestijnse ambulances inzetten dwingen/misbruiken als personnel carriers en Israelische ambulances Israëlische doelen bestoken.dan wordt medische hulp voor gewonden wat lastig ja
quote:mjah ik wilde niet zover gaan om jasser arafat's veiligheidsdiensten terroristen te noemen maar het is goed dat jij dat wel wil.
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:06 schreef Strijder het volgende:[..]
idd jasser's possé is een bende terroristen en ze zouden eigenlijk zodra ze weer de kolder in zijn kop krijgen afgemaakt moeten worden
quote:Aan Israëlisch zijde natuurlijk ook niet.
Op woensdag 30 juli 2003 22:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zijn die kleine groep fanatici tegen te houden?
quote:Hm, hoe bedoel je?
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:12 schreef schatje het volgende:[..]
Aan Israëlisch zijde natuurlijk ook niet.
quote:Nou ja, Israël moet het collectief straffen in het vervolg achterwege laten want dat werkt het terrorisme alleen maar in de hand.Het doel dat dat het dus zou afschrikken om aanslagen te plegen werkt gewoon niet.Je kweekt alleen maar meer haat.
Op woensdag 30 juli 2003 23:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
Een muur bouwen is heel wat anders dan de permanente ghetto. Ok, vandaag de dag zijn er veel checkpoints en dergelijk. Nodig? Misschien.
quote:Dat lijkt mij ook. Gewoon een groot hek tussen Israel en Palestina, eerlijk allicht, Palestijnse politie trainen en de terreurorganisaties straffen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:18 schreef schatje het volgende:[..]
Nou ja, Israël moet het collectief straffen in het vervolg achterwege laten want dat werkt het terrorisme alleen maar in de hand.Het doel dat dat het dus zou afschrikken om aanslagen te plegen werkt gewoon niet.Je kweekt alleen maar meer haat.
quote:Joris Luyendijk is ook een groot Islam kenner
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:35 schreef sannaman het volgende:
Gezien de bovenstaande vergelijking : Israël en `nazi-praktijken' met regelmaat in dit topic naar voren komt, wil ik wijzen op een artikel geschreven door Joris Luyendijk over deze kwestie.Joris Luyendijk was tot voor kort verslaggever op lokatie, werkend voor o.a NRC en weet met een behoorlijk neutrale blik naar dit conflict te kijken.
http://www.cijo.nl/artikel.asp?id=10
quote:Ultra-orthodoxe kolonisten.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:15 schreef tvlxd het volgende:[..]
Hm, hoe bedoel je?
quote:Een hek zou ook een middel kunnen zijn om beide partijen voorlopig even af te laten koelen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat lijkt mij ook. Gewoon een groot hek tussen Israel en Palestina, eerlijk allicht, Palestijnse politie trainen en de terreurorganisaties straffen.
Het blijft verder natuurlijk een afschuwelijk middel.
quote:Het is dan ook geen normale burenruzie. De oorlog is afschuwelijk.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:25 schreef schatje het volgende:
Het blijft verder natuurlijk een afschuwelijk middel.
quote:En schandalig dat de international gemeenschap het zo laat etteren.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:26 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het is dan ook geen normale burenruzie. De oorlog is afschuwelijk.
quote:het is vooral schandalig dat de internationale gemeenschap er zo bovenop zit terwijl conflicten in Afrika die soms wel 100x zo intens zijn door mogen woeden
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:37 schreef schatje het volgende:[..]
En schandalig dat de international gemeenschap het zo laat etteren.
quote:Ook waar.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:59 schreef sp3c het volgende:[..]
het is vooral schandalig dat de internationale gemeenschap er zo bovenop zit terwijl conflicten in Afrika die soms wel 100x zo intens zijn door mogen woeden
quote:(NOS TeleTekst)
Palestijnse veiligheidstroepen hebben vanochtend in het hoofdkwartier van Yasser Arafat in Ramallah circa 20 extremisten opgepakt,die zich daar al anderhalf jaar verschanst houden.De strijders,voor het merendeel leden van de al-Aqsa Brigades,hadden geweigerd om het complex vrijwillig te verlaten.Arafat stond onder grote druk van de VS en Israël om de groep aan te pakken. Israël zou zelfs bereid zijn om de Palestijnse leider weer toe te staan om te reizen,zodra ze zijn opgesloten.
Volgens bronnen zullen de extremisten worden overgebracht naar een gevangenis in Jericho die onder VS-toezicht staat.
quote:in arafat's hoofdkwartier nog wel
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:29 schreef schatje het volgende:
Palestijnen arresteren extremisten
[..](NOS TeleTekst)
maja goede zaak verder, misschien wordt het nog wat met die routekaart ... lijkt me het beste nieuws tot nu toe
quote:Een gevangenis in Jericho onder VS-toezicht? Dat is interessant. Wie kan mij daar meer over vertellen?
[..](NOS TeleTekst)
quote:Die bestaat al jaren, de toezichthouders zijn zowel Ami's als Britten en Pallies.
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:04 schreef motown het volgende:
Een gevangenis in Jericho onder VS-toezicht? Dat is interessant. Wie kan mij daar meer over vertellen?
quote:Zelfs van Arafat's partij, want de al-Aqsa Brigades is de militaire tak ervan.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:18 schreef sp3c het volgende:[..]
in arafat's hoofdkwartier nog wel
quote:Hadden ze beter Arafat gewoon kunnen meenemen, da's immers de "generaal" van de militaire tak
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:25 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Zelfs van Arafat's partij, want de al-Aqsa Brigades is de militaire tak ervan.
quote:mjah splintergroepering ... maar in feite is het idd hetzelfde als fatah en idd ze moeten de grote baas ook is meenemen maar dat zal het vredesproces weinig goed doen op korte termijn denk ik (lange termijn wel maar ik weet niet hoeveel burgerslachtoffers Israel daarvoor op wenst te offeren).
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:25 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Zelfs van Arafat's partij, want de al-Aqsa Brigades is de militaire tak ervan.
quote:Idd, en Arafat wil toch nooit vrede. Het is me nog altijd een wonder dat hij een nobelprijs ervoor heeft gehad, hij is bijvoorbeeld de uitvinder van 'het vliegtuigkapen' oftewel een echte terrorist.
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:29 schreef BAZZA het volgende:[..]
Hadden ze beter Arafat gewoon kunnen meenemen, da's immers de "generaal" van de militaire tak
![]()
quote:Ach, Egypte en Israel hebben 'vrede', dus er is iets minder kans dat Egypte nog in oorlog komt met Israel. Syrie enzo zullen Israel dan wel zo de oorlog verklaren en zelf voor de 5e (ik hou het niet precies bij) keer in de pan worden gehakt. Maar ik denk ook dat het niet erg goed is op korte termijn om Arafat om zeep te brengen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:35 schreef sp3c het volgende:[..]
mjah splintergroepering ... maar in feite is het idd hetzelfde als fatah en idd ze moeten de grote baas ook is meenemen maar dat zal het vredesproces weinig goed doen op korte termijn denk ik (lange termijn wel maar ik weet niet hoeveel burgerslachtoffers Israel daarvoor op wenst te offeren).
quote:Misschien dat jij ergens gelezen hebt dat die dienst ambulances gebruikt om Israëliers op te blazen, mij is dat onbekend.
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:44 schreef sp3c het volgende:[..]
mjah ik wilde niet zover gaan om jasser arafat's veiligheidsdiensten terroristen te noemen maar het is goed dat jij dat wel wil.
idd jasser's possé is een bende terroristen en ze zouden eigenlijk zodra ze weer de kolder in zijn kop krijgen afgemaakt moeten worden
quote:ik heb het niet over israeliers opblazen
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:44 schreef Strijder het volgende:[..]
Misschien dat jij ergens gelezen hebt dat die dienst ambulances gebruikt om Israëliers op te blazen, mij is dat onbekend.
Voor zover ik weet is de Palestijnse politie goed bezig. Of ze nu veel of weinig resultaat bereikt hebben, ze doen vaak tenminste iets. Het zou denk ik nog wel veel meer kunnen, maar goed, dat is nu ook gebeurd.
ze gebruiken ambulances als personnel carriers, ze proppen het vol gunmen en gaan daarmee richting de checkpoints en zodra ze israeli's zien schieten ze erop.
quote:Ik dacht dat jij de politie en ordetroepen van Palestina bedoelde. Dan klopt jouw verhaal volgens mij niet.
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:14 schreef sp3c het volgende:[..]
ik heb het niet over israeliers opblazen
ze gebruiken ambulances als personnel carriers, ze proppen het vol gunmen en gaan daarmee richting de checkpoints en zodra ze israeli's zien schieten ze erop.
quote:90% de keren als er gesproken wordt over 'Palestinian gunmen' dan gaat het over ordetroepen van de palestijnse authoriteit al dan niet op eigen houtje.
Op zaterdag 2 augustus 2003 20:03 schreef Strijder het volgende:[..]
Ik dacht dat jij de politie en ordetroepen van Palestina bedoelde. Dan klopt jouw verhaal volgens mij niet.
En als je die niet bedoelde, dan valt dat toch gewoon onder de categorie terrorist ?
die gasten noem ik idd geen terroristen maar oorlogsmisdadigers (ambulances misbruiken).
mijn verhaal klopt wel hoor, jij probeert mij woorden in de mond te leggen met terroristen en shit lees het maar terug
dat is karremans je weet wel die ene van 'is this piano 4 my wife?' ik zal anders ff een duidelijkere foto zoeken
edit: kijk zelfde foto maar dan zonder rotzooi dromheen
quote:Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken met die avatar?
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:33 schreef sp3c het volgende:
je ziet niet goeddat is karremans je weet wel die ene van 'is this piano 4 my wife?' ik zal anders ff een duidelijkere foto zoeken
edit: kijk zelfde foto maar dan zonder rotzooi dromheen
quote:Dat Karremans een geweldige man is.
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken met die avatar?
quote:Dat hij zijn snor drukt
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:[..]
quote:Jou nix gevraagd zionist
Op zondag 3 augustus 2003 01:39 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat Karremans een geweldige man is.
quote:Hahaha, zionist.
Op zondag 3 augustus 2003 01:40 schreef Deadre het volgende:
Jou nix gevraagd zionist
quote:Nog even op terugkomen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:36 schreef Strijder het volgende:[..]
Das grappig, jij stelt mij een vraag en geeft zelf het antwoord.
Als jij nou goed je huiswerk had gedaan, dan had je gelezen dat ik het uitroeien niet zie bij de Israeli's.
Maar bijvoorbeeld wel bewust opsluiten in woonwijken ( ghetto's ), het onthouden van medische zorg, het ontzeggen van basisbehoeften, etc.. Dus wel degelijk praktijken die de nazi's ook gebruikten.
Nou en zul jij zeggen, dat doen wel meer landen.
Om te beginnen ben ik het daar ook niet mee eens, maar dat is helemaal off-topic. Ten tweede stel ik nogmaals dat de Joden veel onrecht is aangedaan in WO2, maar dat dus juist zij zouden moeten weten dat je dat soort praktijken niet mag gebruiken. Wat ze dus wel doen.
En jij hebt je eigen stuk ook niet goed gelezen, want daar staat onder meer in dat de extreme Joden wel degelijk bezig zijn met rassenpolitiek.
Bij dat soort mensen is het niet de vraag of ze de Palestijnen nu wel of niet willen verwijderen, maar de vraag wanneer.En voordat er weer mensen zijn die denken dat ze een lekker anti-Israël-posting hebben, het gaat hier over extremistische Joden, maar dat zegt niet dat de Palestijnen dat niet zouden kunnen. Zucht.
Als je een vergelijk trekt met WOII dan heb je het over de nazi-praktijken en dus over de holocaust. Ondanks je nuancering.
Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ghetto-vorming, onderdrukking, zelfmoordacties kun je associeren met elke oorlog/bezetting. En die situatie is helaas nu ook actueel in het Midden Oosten.
WOII heeft de ghettos niet uitgevonden, die bestonden al lang. Net als de concentratiekampen.
Elke associatie met WOII, met de holocaust, in dit conflict schiet mij in het verkeerde keelgat. Simpelweg omdat die vergelijking totaal niet op gaat.
Kies je woorden voortaan wat zorgvuldiger.
J.
quote:Ik bracht een nuancering aan in een vrij eenzijdige stelling.
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:11 schreef sp3c het volgende:[..]
90% de keren als er gesproken wordt over 'Palestinian gunmen' dan gaat het over ordetroepen van de palestijnse authoriteit al dan niet op eigen houtje.
die gasten noem ik idd geen terroristen maar oorlogsmisdadigers (ambulances misbruiken).
mijn verhaal klopt wel hoor, jij probeert mij woorden in de mond te leggen met terroristen en shit lees het maar terug
quote:De holocaust is meer dan alleen maar concentratiekampen.
Op zondag 3 augustus 2003 02:26 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Nog even op terugkomen.
Als je een vergelijk trekt met WOII dan heb je het over de nazi-praktijken en dus over de holocaust. Ondanks je nuancering.
Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Ghetto-vorming, onderdrukking, zelfmoordacties kun je associeren met elke oorlog/bezetting. En die situatie is helaas nu ook actueel in het Midden Oosten.
WOII heeft de ghettos niet uitgevonden, die bestonden al lang. Net als de concentratiekampen.
Elke associatie met WOII, met de holocaust, in dit conflict schiet mij in het verkeerde keelgat. Simpelweg omdat die vergelijking totaal niet op gaat.
Kies je woorden voortaan wat zorgvuldiger.
J.
Als bepaalde acties in elke oorlog voorkomen, dan zou je dus ook kunnen stellen dat in elke oorlog holocaust-achtige toestanden voorkomen.
En dat is ook zo, omdat nagenoeg elke oorlog uiteindelijk gaat tussen verschillende volken ( al dan niet ingegeven door religie, geld, of weet ik wat ).
quote:(NOS TeleTekst)
"Gevangen al-Aqsa-leden weer vrij"
De 17 leden van de militante Palestijnse al-Aqsa Brigades die zijn vastgezet op het hoofdkwartier van de Palestijnse leider Yasser Arafat,worden vrijgelaten.In ruil daarvoor zal de beweging zich houden aan het bestand.Dit zei al-Aqsa-leider Ghanam tegen het persbureau AP. Gisteren dreigde al-Aqsa het bestand op te zeggen,omdat de Palestijnen onder druk van Israël de 17 vastzetten.
Ze hadden zich sinds begin 2002 verschanst in het complex van Arafat in Ramallah. De al-Aqsa-leden mogen blijven in het complex.Ze worden niet naar Jericho gestuurd,wat Israël had voorgesteld.
Schiet ook niet op als het zo is .
quote:Het is hoe dan ook niet te begrijpen dat een volk een ander volk onderdrukt.
Op zondag 3 augustus 2003 11:31 schreef Strijder het volgende:
En nogmaals, als een volk dat aan den lijve heeft ondervonden hoe zo'n bewind is, dan is het niet te begrijpen dat ze zelf bepaalde delen uitvoeren op andere volken.
quote:Het was eigenlijk de bedoeling om ze te ontmoedigen en te verdrijven.
Op zondag 3 augustus 2003 13:03 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het is hoe dan ook niet te begrijpen dat een volk een ander volk onderdrukt.
quote:Dat moe ik weer nuanceren: die vergelijking gaat lang niet volledig op, maar er zijn ook wel degelijk overeenkomsten (hoe spijtig ook).
Op zondag 3 augustus 2003 02:26 schreef Juan Zueco het volgende:
Het smerige vind ik nog Israelische legercommandanten die bij het bestormen van vluchtelingenkampen openlijk zeiden dezelfde tactieken te hanteren als SS-commandanten tijdens razzia's in Joodse ghetto's tijdens WOII. Daar walg ik dus van.
quote:Hihi, hier moest ik met m'n niet al te nuchtere kop wel een beetje om giebelen.
Op zondag 3 augustus 2003 01:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hahaha, zionist.
.
http://www.msnbc.com/news/946721.asp?0cv=KB10
quote:
On Oct. 23, Ambassador Scali complains that Yakov Malik, the Soviet envoy to the United Nations, is making trouble.
SCALI: Malik is acting like a goddamn idiot.
KISSINGER: You tell Malik to calm down.... You tell Malik to hold his water or I will send him to Siberia. I know Brezhnev better than he does.
quote:dat we srebrenica niet moeten vergeten?
Op zondag 3 augustus 2003 01:38 schreef Deadre het volgende:[..]
quote:Israel gaat zn buurlanden achterna qua wetgeving en omgang met burgers.
Israël bemoeilijkt 'gemengd' huwelijk met Palestijnen
JERUZALEM, 1 AUGUSTUS. Het Israëlische parlement heeft gisteren om 'veiligheidsredenen' een wet goedgekeurd die huwelijken tussen Palestijnen en Israëliërs praktisch onmogelijk zal maken. Palestijnen die trouwen met Israëlische Arabieren mogen niet langer in Israël wonen en kunnen geen aanspraak maken op het Israëlische staatsburgerschap.De wet, die werd aangenomen met 53 stemmen voor en 25 tegen, heeft scherpe kritiek uitgelokt van Israëlische Arabieren, Amnesty International, Human Rights Watch en de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem. ,,Deze wet is discriminerend en racistisch'', aldus Yael Stein van B'Tselem.
In de Knesset verdedigde Gideon Sa'ar van Likud de wet. ,,Wij zijn in oorlog - niet met de Engelsen, de Amerikanen, de Nederlanders of de Slowaken - maar met de Palestijnen, onze buren. Dat is een tragische realiteit'', aldus Sa'ar.
Volgens de indieners en voorstemmers van de wet is het voorgekomen dat Palestijnen na een huwelijk met een Israëlisch-Arabische vrouw of man in Israël aanslagen hebben gepleegd. Met deze wet zou infiltratie door terroristen verder worden bemoeilijkt. De aanleg van de veiligheidsmuur op de Westelijke Jordaanoever vormt een fysieke barrière, de nu aangenomen wet wordt gezien als een juridische hindernis.
Voorstanders van de wet hanteerden ook als argument dat op de manier bijgedragen zal worden aan het instand houden van de joodse meerderheid in Israël.
,,De Palestijnse Autoriteit wil ook door middel van het veranderen van de demografische balans Israël vernietigen. Wij zijn een joodse staat en moeten dat ook blijven'', zegt Knesset-lid Yuval Steinitz van Likud. Volgens de Israëlisch-Arabische leden van de Knesset is dat een racistisch argument.
Twintig procent van de Israëlische bevolking is Arabisch - dat wil zeggen van Palestijnse afkomst - en dat percentage stijgt. Sinds 1993 zijn meer dan 100.000 Palestijnen Israëlisch staatsburger geworden door huwelijken. Volgens B'Tselem zijn voor zover bekend twintig van hen betrokken geweest bij zelfmoord- en andere aanslagen. (AP,Reuters)
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:06 schreef robh het volgende:
Palestijnen die trouwen met Israëlische Arabieren mogen niet langer in Israël wonen en kunnen geen aanspraak maken op het Israëlische staatsburgerschap.
quote:Bah, vrijheid.
Op zondag 3 augustus 2003 18:08 schreef Polcor het volgende:[..]
Nederland zou gezinsvorming ook moeten verbieden.
quote:Lul niet.
Op zondag 3 augustus 2003 18:09 schreef tvlxd het volgende:
Bah, vrijheid.
quote:Dan kan je toch net zo goed trouwen.
Op zondag 3 augustus 2003 18:10 schreef Polcor het volgende:[..]
Lul niet.
Ze hebben nog altijd de vrijheid om in het land van die partner te gaan wonen.
On-topic:
Ja, ach, duidelijk een manier om de "Joodse" staat raciaal zuiver te houden.
quote:Idd.
Op zondag 3 augustus 2003 18:11 schreef tvlxd het volgende:
Dan kan je toch net zo goed trouwen.
quote:Dan zouden ze wel de Palestijnen wel over de grens zetten.
quote:Beetje errug simplistisch dit.
Op zondag 3 augustus 2003 18:10 schreef Polcor het volgende:Lul niet.
Ze hebben nog altijd de vrijheid om in het land van die partner te gaan wonen.
Verander Israel door Marokko en Palestina door Nederland en vind je het dan nog zo geweldig?
quote:Oh, Marokko wil niet graag dat rijke Nederlanders zich in dat land gaan verstigen?
Op zondag 3 augustus 2003 18:12 schreef robh het volgende:
Beetje errug simplistisch dit.Verander Israel door Marokko en Palestina door Nederland en vind je het dan nog zo geweldig?
quote:Ik zou als ras toch zo snel mogelijk van die neus af willen komen.
Op zondag 3 augustus 2003 18:11 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dan kan je toch net zo goed trouwen.
On-topic:
quote:Bedoelde je dat sarcastisch of zo?
Op zondag 3 augustus 2003 18:14 schreef Penguin het volgende:[..]
Ik zou als ras toch zo snel mogelijk van die neus af willen komen.
quote:Maar die paar ongeorganiseerden konden wel 2 torens plat krijgen
Op woensdag 30 juli 2003 22:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ja vindt je het gek.
Men kan niet eens op tijd komen opdagen.
Of luisteren van: kijk, we pakken plan B met subplan Delta, zoals we al vaak geoefend hebben.
Schijnt allemaal zo moeilijk te zijn, iets vastleggen en nakomen, oftwel iets ORGANISEREN
.
quote:bron
De militante al-Aqsa-brigades hebben de wapenstilstand met Israël geschonden. De Palestijnen beschoten zondagavond op de Westbank een auto met een Israëlisch gezin. Een vrouw en haar drie kinderen raakten daarbij gewond. De extremistische groepering schendt het eenzijdige staakt-het-vuren dat de Palestijnen in begin juli afkondigden.
quote:Wat ik dus al zei, de Palestijnen kunnen makkelijk die extremisten aanpakken, maar ze willen het gewoon niet (tenzij ze ineens onder hevige druk staan).
[..](NOS TeleTekst)
quote:Nee natuurlijk willen ze dat niet! Er is namelijk onder de Palestijnen NUL vertrouwen dat ze een eigen, eerlijke, levensvatbare staat "krijgen" van Israel. De enige weg naar vrede is dat Israel dat vertrouwen onder de gemiddelde Palestijn (dus niet de extremisten, die moeten gewoon bestreden worden) terug wint. Dan pas kan de PA de extremisten aanpakken zonder een burgeroorlog. En zeg nou zelf, wat is nou een verhuizing van 200.000 illegale kolonisten in ruil voor Vrede!
Op maandag 4 augustus 2003 12:22 schreef Lithion het volgende:
Wat ik dus al zei, de Palestijnen kunnen makkelijk die extremisten aanpakken, maar ze willen het gewoon niet (tenzij ze ineens onder hevige druk staan).
quote:Wat is het opsluiten van 10.000 extremistische idioten in ruil voor vrede?
Op maandag 4 augustus 2003 12:55 schreef IPdaily het volgende:
En zeg nou zelf, wat is nou een verhuizing van 200.000 illegale kolonisten in ruil voor Vrede!
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:02 schreef Lithion het volgende:
Wat is het opsluiten van 10.000 extremistische idioten in ruil voor vrede?
quote:Precies! Beide tegelijkertijd uitvoeren en je bent dicht bij vrede.
En zeg nou zelf, wat is nou een verhuizing van 200.000 illegale kolonisten in ruil voor Vrede!
quote:Las ik nu dat ze zich al anderhalf jaar verscholen hielden in Arafat's hoofdkwartier?
Op maandag 4 augustus 2003 12:22 schreef Lithion het volgende:[..]
Wat ik dus al zei, de Palestijnen kunnen makkelijk die extremisten aanpakken, maar ze willen het gewoon niet (tenzij ze ineens onder hevige druk staan).
quote:Ja, anderhalf jaar!
Op maandag 4 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:Las ik nu dat ze zich al anderhalf jaar verscholen hielden in Arafat's hoofdkwartier?
quote:Jep en maar glashard beweren dat ze al het nodige doen om het terrorisme in te dammen.
Op maandag 4 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:
Las ik nu dat ze zich al anderhalf jaar verscholen hielden in Arafat's hoofdkwartier?
quote:Veel Palestijnen willen ook vrede, en ik heb dat uit betrouwbaardere bronnen dan jou. (familie uit Israel) Maar onze terrorist Arafat verneukt al de vredesprocessen, en zoals je ziet is er net weer een aanslag gepleegd door zijn partij. (al-aqsa brigades is de militaire tak van Arafat's partij)
Op maandag 4 augustus 2003 12:55 schreef IPdaily het volgende:[..]
Nee natuurlijk willen ze dat niet! Er is namelijk onder de Palestijnen NUL vertrouwen dat ze een eigen, eerlijke, levensvatbare staat "krijgen" van Israel. De enige weg naar vrede is dat Israel dat vertrouwen onder de gemiddelde Palestijn (dus niet de extremisten, die moeten gewoon bestreden worden) terug wint. Dan pas kan de PA de extremisten aanpakken zonder een burgeroorlog. En zeg nou zelf, wat is nou een verhuizing van 200.000 illegale kolonisten in ruil voor Vrede!
P.S. ze mogen natuurlijk ook in de nieuwe staat "Palestina" blijven wonen, we gaan natuurlijk niet zomaar mensen verdrijven
quote:
Israël laat minder Palestijnen vrij
JERUZALEM - Israël maakt later maandag de namen bekend van de ongeveer 350 Palestijnse gevangenen die naar verwachting woensdag vrijkomen. Het kabinet stemde zondag in met hun vrijlating. Het zijn er wel minder dan de 540 die Jeruzalem vorige week beloofde vrij te laten.Tot de groep die vrijkomt behoren illegale vreemdelingen, criminelen en zogenoemde administratieve gevangenen die zonder proces maandenlang vastgehouden kunnen worden. Het is onduidelijk of leden van radicale Palestijnse organisaties vrijkomen. Vorige week was beloofd dat 210 leden van Hamas en Islamitische Jihad zouden worden vrijgelaten.
Maandag benadrukte Israël nog eens dat alle mensen die vrijkomen een verklaring moeten tekenen waarin ze het geweld afzweren. Israël maakt de namen openbaar omdat Israëliërs die het er niet mee eens zijn dan een procedure kunnen beginnen.
Met de vrijlatingen komt Israël in zeer beperkte mate tegemoet aan de Palestijnse wens dat alle Palestijnen in Israëlische gevangenissen, naar schatting ongeveer 6000 personen, moeten vrijkomen
President Arafat bekritiseerde maandag de reductie van het aantal vrijlatingen. Volgens hem is de vrijlating ,,bedrog''. ,,Is dit nu de implementatie van de routekaart'', vroeg hij retorisch aan aanwezige journalisten.
Aanval
Israël weigert voorlopig meer steden op de Westelijke Jordaanoever aan de Palestijnen over te dragen. Eerst moet de Palestijnse Autoriteit optreden tegen de aanvallers die zondag bij Bethlehem een vrouw en haar drie kinderen verwondden, aldus minister van Defensie Shaul Mofaz maandag.
Hamas riep maandag alle militante Palestijnse groepen op zich voor te bereiden op een gewelddadige confrontatie met Israël. Volgens een verklaring vindt Hamas dat Israël zich niet heeft gehouden aan de voorwaarden die de beweging had gesteld bij de afkondiging van een bestand. De Palestijnse premier Abbas zou nog maandag willen overleggen met de leiders van de gewapende groeperingen.
Maandagochtend is een Palestijn door Israëlische militairen doodgeschoten bij zijn huis in de buurt van Tulkarem op de Westelijke Jordaanoever. De man zou volgens het Israëlische leger een bom bij zich hebben gehad.
ANP
quote:Je hoeft mij niet te overtuigen dat veel Palestijnen vrede willen! Ik heb Israel in de afgelopen "rustige" periode geen stappen zien ondernemen om het vertrouwen onder de Palestijnen te vergroten. In nederzettingen wordt gewoon gebouwd en outposts blijven ook gewoon staan. Dit zijn voor Israel natuurlijk de moeilijke zaken, maar imo veel belangrijker dan gevangen terroristen, die wel vrijgelaten worden
Op maandag 4 augustus 2003 13:48 schreef NightH4wk het volgende:Veel Palestijnen willen ook vrede, en ik heb dat uit betrouwbaardere bronnen dan jou. (familie uit Israel) Maar onze terrorist Arafat verneukt al de vredesprocessen, en zoals je ziet is er net weer een aanslag gepleegd door zijn partij. (al-aqsa brigades is de militaire tak van Arafat's partij)
quote:Zal wel komen omdat de oprichting van Israel een gevolg is van WO II. Het onstaan van Israel is immers verweven met WO II. Neemt niet weg dat het argument tegenwoordig onzinnig is. Net als antisemitisme te betrekken bij commentaar op Israel.
Op maandag 4 augustus 2003 14:57 schreef SportsIllustrated het volgende:
Waarom kom je dat argument over WO II alleen tegen in discussies over Israel? Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het gek is dat Rusland zo tekeer gaat in andere landen, terwijl de Russen zelf zoveel miljoenen hebben verloren tijdens 1941-1945. En daarvoor. En daarna.
quote:Mja het is natuurlijk puur toeval dat de NVU demonstreerde voor een "Frei Palestina", dat doen ze ook weleens voor tig andere volkeren enzo toch?
Op maandag 4 augustus 2003 15:12 schreef IPdaily het volgende:Net als antisemitisme te betrekken bij commentaar op Israel.
quote:Ja, Arafat is een belemmering voor het functioneren van Abbas.
Op maandag 4 augustus 2003 13:12 schreef milagro het volgende:[..]
Las ik nu dat ze zich al anderhalf jaar verscholen hielden in Arafat's hoofdkwartier?
quote:Nee, Sharon legt hem geen strobreed in de weg, zeker.
Op maandag 4 augustus 2003 22:09 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, Arafat is een belemmering voor het functioneren van Abbas.
quote:Grappig dat je zelfs hierbij over Sharon begint, de door de pallies zelf gekozen leider helpt het vredesproces om zeep en werkt zijn eigen hulpje tegen en jij zeurt over Ariel
Op maandag 4 augustus 2003 22:21 schreef motown het volgende:Nee, Sharon legt hem geen strobreed in de weg, zeker.
quote:Wat heeft Arafat dan concreet bijgedragen aan de routekaart naar vrede??
Op maandag 4 augustus 2003 22:21 schreef motown het volgende:[..]
Nee, Sharon legt hem geen strobreed in de weg, zeker.
Los van dat ik vind dat Israël zich moet terugtrekken uit de bezette gebieden heeft zij wel een aantal punten van die routekaart uitgevoerd.De toereiking is er in ieder geval.
In die buurt is al 2000 jaar geen Fuck verandert.
En wat zou Flavius van de huidige situatie denken?
Beter nog, wat denk je er zelf van?
J.
quote:Oorlosmisdadiger Sharon is de veroorzaker van deze hele intifadah, moet ik je daar nog eens aan herinneren? En om een of andere reden zit de Israelische politiek zodanig in elkaar dat juist assholes het ver schoppen.
Op maandag 4 augustus 2003 22:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Grappig dat je zelfs hierbij over Sharon begint, de door de pallies zelf gekozen leider helpt het vredesproces om zeep en werkt zijn eigen hulpje tegen en jij zeurt over Ariel
quote:Arafat is nu al volledig buiten spel geplaatst, maar hij wordt nog wel als zondebok gebruikt? Arafat is niet het probleem. Het terrorisme wordt gevoed door de verschrikkingen van de bezettingen.
Op maandag 4 augustus 2003 23:58 schreef schatje het volgende:[..]
Wat heeft Arafat dan concreet bijgedragen aan de routekaart naar vrede??
Los van dat ik vind dat Israël zich moet terugtrekken uit de bezette gebieden heeft zij wel een aantal punten van die routekaart uitgevoerd.De toereiking is er in ieder geval.
Attentie Israel: It's the occupation, stupid!
quote:Right, en dat Arafat een terrorist is die het vliegtuigkapen heeft uigevonden boeit je niets?
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:49 schreef motown het volgende:[..]
Oorlosmisdadiger Sharon is de veroorzaker van deze hele intifadah, moet ik je daar nog eens aan herinneren? En om een of andere reden zit de Israelische politiek zodanig in elkaar dat juist assholes het ver schoppen.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 05-08-2003 00:54]
quote:En geen weldenkend wezen die je gelooft, simplisme is je niet vreemd he?
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:49 schreef motown het volgende:Oorlosmisdadiger Sharon is de veroorzaker van deze hele intifadah, moet ik je daar nog eens aan herinneren? En om een of andere reden zit de Israelische politiek zodanig in elkaar dat juist assholes het ver schoppen.
quote:Dat het een puinhoop is die onoplosbaar is, omdat niemand daar echt vrede wil
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:32 schreef Juan Zueco het volgende:
Goed.En wat zou Flavius van de huidige situatie denken?
Beter nog, wat denk je er zelf van?
J.
quote:Je had natuurlijk weer stront in je ogen toen alle TV-zenders verslag deden van Sharon's desastreuze bezoek aan de Tempelberg.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:52 schreef BAZZA het volgende:[..]
En geen weldenkend wezen die je gelooft, simplisme is je niet vreemd he?
Oh, wacht, jij hebt natuurlijk altijd stront in je ogen, dus dat was toen gewoonweg niet anders anders dan normaal voor jou!
quote:Nee hoor, ik zag hoe terroristen een persoon aanvielen die daar gewoon mocht lopen
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:59 schreef motown het volgende:
Je had natuurlijk weer stront in je ogen toen alle TV-zenders verslag deden van Sharon's desastreuze bezoek aan de Tempelberg.
quote:Liever stront in mijn ogen dan je eigen verkrachte zus vermoorden of de vlag uithangen van blijdschap omdat je kindje zich opblaast in een bus.
Oh, wacht, jij hebt natuurlijk altijd stront in je ogen, dus dat was toen gewoonweg niet anders anders dan normaal voor jou!
Verschil moet er zijn het Motown
quote:Het blijven wilden
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee hoor, ik zag hoe terroristen een persoon aanvielen die daar gewoon mocht lopen
En om te denken dat alles om die dag draait geeft wel een beeld van je simplisme, die oorlog lag al gewoon in de planning van Arafat.
[..]Liever stront in mijn ogen dan je eigen verkrachte zus vermoorden of de vlag uithangen van blijdschap omdat je kindje zich opblaast in een bus.
Verschil moet er zijn het Motown
quote:Dus?
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:54 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dat het een puinhoop is die onoplosbaar is, omdat niemand daar echt vrede wil
Aanvaarden en 2 volken elkaar af zien maken?
Of positief denken....
J.
quote:Da's duidelijk, jammer dat niemand van hun eigen groep ze wil temmen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het blijven wilden
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:58 schreef schatje het volgende:[..]
Wat heeft Arafat dan concreet bijgedragen aan de routekaart naar vrede??
quote:Neem eens een voorbeeld aan schatje motown. Zij is bereid en in staat dit conflict van beider kanten te bekijken en te beoordelen. Daar kan jij een voorbeeld aan nemen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:51 schreef motown het volgende:[..]
Arafat is nu al volledig buiten spel geplaatst, maar hij wordt nog wel als zondebok gebruikt? Arafat is niet het probleem. Het terrorisme wordt gevoed door de verschrikkingen van de bezettingen.
Attentie Israel: It's the occupation, stupid!
On-topic.
Arafat is niet buitenspel. Sterker nog, hij heeft denk ik nog een grotere vinger in de pap dan Abbas.
Maar dit terzijde.
Vrede zal nooit bereikt worden als één of beider strijdende partijen zich omwentelt in het onrecht wat hen is aangedaan.
Wederom de schuldvraag. Vergeet die, en vrede zal mogelijk zijn.
J.
quote:Wow, ik had eigenlijk nog nooit zo goed beseft hoe absurd het hele conflict is, als vlak na het lezen van dit minuscule stukje scherts.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:11 schreef tvlxd het volgende:
Ja, Sharon is de schuldige, hoor. Want, kijk, ik snap het wel, als zo'n persoon op een heilige berg loopt, ja, dan moet je wel onschuldige kinderen opblazen. Kan je niets aan doen.
quote:Precies, wat een absurd conflict, Palestijnen mogen nergens bouwen, mogen nergen heen, worden verdreven. En maar aanslagen plegen die rare jongens
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:49 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wow, ik had eigenlijk nog nooit zo goed beseft hoe absurd het hele conflict is, als vlak na het lezen van dit minuscule stukje scherts.
quote:collateral damage, treurig voor die kinderen maar de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, moet je maar niet met je kinderen naar een kolonie verhuizen. De volwassenen in die bus financieren de bezetting en onderdrukking van de oorspronkelijke bewoners, zij betalen de hellfire raketten die regelmatig op vluchtelingenkampen afgevuurd worden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:11 schreef tvlxd het volgende:
Ja, Sharon is de schuldige, hoor. Want, kijk, ik snap het wel, als zo'n persoon op een heilige berg loopt, ja, dan moet je wel onschuldige kinderen opblazen. Kan je niets aan doen.
quote:Waar! mits je hiermee ook bedoelt dat beide partijen hun claims op "elkaars" land moeten opgeven. Alleen dan zal vrede mogelijk zijn...
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:08 schreef Juan Zueco het volgende:Vrede zal nooit bereikt worden als één of beider strijdende partijen zich omwentelt in het onrecht wat hen is aangedaan.Wederom de schuldvraag. Vergeet die, en vrede zal mogelijk zijn.
J.
quote:Wat moet het mooi zijn, zo'n wereld voor jezelf, waar de rede je nooit lastig komt vallen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:03 schreef MokroKees het volgende:[..]
collateral damage, treurig voor die kinderen maar de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, moet je maar niet met je kinderen naar een kolonie verhuizen. De volwassenen in die bus financieren de bezetting en onderdrukking van de oorspronkelijke bewoners, zij betalen de hellfire raketten die regelmatig op vluchtelingenkampen afgevuurd worden.
oftewel ze geven financiele steun aan een bekende terrorist genaamd sharon .. dus hup naar guantanamo dat geteisem
quote:Zoals Israel die triggerhappy politici als premier kiest, bedoel je?
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Da's duidelijk, jammer dat niemand van hun eigen groep ze wil temmen.
Maar gelukkig heeft Wolfowitz daar zo zijn filosofie en de komende 5 jaar de tijd voor.
quote:Nee niet echt, had Israel maar een triggerhappy premier en niet dit watje.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals Israel die triggerhappy politici als premier kiest, bedoel je?
quote:Je bedoelt de Mensen die tot 1948 daar woonden en toen verdreven werden?
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:17 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee niet echt, had Israel maar een triggerhappy premier en niet dit watje.
Een beetje daadkrachtige premier had dit tuig allang terug naar de thuislanden Jordanie en Egypte geschopt.
quote:Dat zie je dan toch echt helemaal verkeerd, mag hoor niemand is perfect.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:Je bedoelt de Mensen die tot 1948 daar woonden en toen verdreven werden?
Jordanie en Egypte zijn geen thuislanden, het zijn buurlanden.
Een beetje histories besef zou je niet schaden.
quote:Kijk, en met zo'n instelling blijft het ook de komende 2000 jaar daar het rotzooitje wat het nu is.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:21 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat zie je dan toch echt helemaal verkeerd, mag hoor niemand is perfect.
De "pallies" waren gewoon Jordaniers en Egyptenaren op een gegeven moment, vraag maar aan Motown die heeft ook gewoon een Jordaanse moeder.
Meestal heb je geen staatsburgerschap van een willekeurig buurland.
quote:
Pietverdriet schreef:het blijven wilden
quote:Lol @ Bazza, hij al helemaal hopen dat ie een mede pallie-basher had gevonden
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:05 schreef BAZZA het volgende:
Da's duidelijk, jammer dat niemand van hun eigen groep ze wil temmen.
Maar gelukkig heeft Wolfowitz daar zo zijn filosofie en de komende 5 jaar de tijd voor.
quote:mja maar helaas voor jou ben ik er nog
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:09 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wat moet het mooi zijn, zo'n wereld voor jezelf, waar de rede je nooit lastig komt vallen.
quote:Misschien wel, de genoemde documenten hebben voor mij weinig van doen met deze belachelijke "oorlog" die slechts gevoed is door het falen van de Arabieren om wat van hun leven te maken en dit een mooie uitlaatklep vinden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, en met zo'n instelling blijft het ook de komende 2000 jaar daar het rotzooitje wat het nu is.
Je zou echt War of the Jews moeten lezen. http://www.ccel.org/j/josephus/works/JOSEPHUS.HTM
quote:Nee hoor, het zou me spijten als je er niet was.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:27 schreef MokroKees het volgende:[..]
mja maar helaas voor jou ben ik er nog
quote:had ie ff niet door dat ik ook de israelisch als wilden zie,
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:26 schreef IPdaily het volgende:[..]
[..]Lol @ Bazza, hij al helemaal hopen dat ie een mede pallie-basher had gevonden
quote:Hopen? ik ben geen pallie-basher hoor, bash alleen achterlijkheid en ja dan zit je bij de Arabs goed.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:26 schreef IPdaily het volgende:
Lol @ Bazza, hij al helemaal hopen dat ie een mede pallie-basher had gevonden
quote:Vind je?
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:27 schreef BAZZA het volgende:[..]
Misschien wel, de genoemde documenten hebben voor mij weinig van doen met deze belachelijke "oorlog" die slechts gevoed is door het falen van de Arabieren om wat van hun leven te maken en dit een mooie uitlaatklep vinden.
quote:Ja, heb er al aardig wat over gelezen en ben van mening dat de tempelberg weinig van doen heeft met dit conflict.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind je?
Zou ze dan zeker lezen, het conflict op de tempelberg is daar begonnen,
quote:Als je daarin dan objectief en concequent zou zijn was er niks aan de hand
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:29 schreef BAZZA het volgende:
bash alleen achterlijkheid
quote:Dat ben ik ook, maar jij denkt daar anders over en dat mag
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:33 schreef IPdaily het volgende:
Als je daarin dan objectief en concequent zou zijn was er niks aan de hand
quote:"Ik bash ook alleen achterlijkheid, en ja dan zit je bij de arabieren en de joden goed"
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:34 schreef BAZZA het volgende:
Dat ben ik ook, maar jij denkt daar anders over en dat mag
quote:Prima,
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:34 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat ben ik ook, maar jij denkt daar anders over en dat mag
Laten we maar weer on-topic gaan wat het lijkt wel weer een thee met kebab kransje
quote:Nee, het is alleen geen hoofdreden meer.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima,
Blijkbaar ben jij van mening dat de Historie van dit gebied er niet toe doet
quote:Natuurlijk niet.
dat er tot "48 niemand woonde waar nu israel incluus bezette gebieden liggen
quote:Niet helemaal.
gebieden liggen en dat het hele conflict terug te voeren is op dat arabieren (slechts een van de vele volkeren daar) er niet in slagen wat anders te doen als klop te geven?
Vat ik het zo goed samen?
quote:leg het dan een precies uit wat je bedoelt op deze punten.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:44 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee, het is alleen geen hoofdreden meer.
[..]Natuurlijk niet.
[..]Niet helemaal.
quote:Of de Israeliers zijn achterlijk, want ze denken nog dat we in het koloniale tijdperk zitten.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:50 schreef BAZZA het volgende:
Het conflict begon gewoon als een van de tig conflicten in de koude oorlog als in Westen vs Communisten, de communisten verloren en het Westen en dus Israel won.
De Arabieren leven in staten die stuk voor stuk zijn gaan falen bijna meteen na hun stichting en projecteren de aandacht van hun bevolking op dit conflict in de hoop dat de grote eigen misstanden verborgen blijven.
De Arabische staten zijn oorlogen begonnen en hebben die verloren en hebben daar wat land bij verloren, pech gehad en gewoon accepteren zou ik zeggen.
Helaas zijn de meeste Arabieren redelijk achterlijk en kennen ze geen logica dus dit conflict zal nog wel even blijven bestaan.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:50 schreef BAZZA het volgende:
De Arabische staten zijn oorlogen begonnen en hebben die verloren en hebben daar wat land bij verloren, pech gehad en gewoon accepteren zou ik zeggen.
quote:Die haaden Duitsland niet aangevallen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:55 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Ja, en de Joden hebben in Europa ook pech gehad met de massale slachting van hun volk. Ja, gewoon accepteren en niet meer op terug komen hoor
quote:Geen vergelijking, dat waren gewoon Europeanen die niks hadden misdaan, we hebben het hier over Jordaniers die met hun land Israel aanvielen, die hoefen niet dood maar ze mogen gewoon terug naar hun eigen land.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:55 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ja, en de Joden hebben in Europa ook pech gehad met de massale slachting van hun volk. Ja, gewoon accepteren en niet meer op terug komen hoor
quote:Het zijn Palestijnen, en zolang er achterlijke mensen zoals jij op de wereld lopen die niet accepteren dat er een palestijns volk is, komt er nooit vrede.
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:01 schreef BAZZA het volgende:[..]
Geen vergelijking, dat waren gewoon Europeanen die niks hadden misdaan, we hebben het hier over Jordaniers die met hun land Israel aanvielen, die hoefen niet dood maar ze mogen gewoon terug naar hun eigen land.
quote:Die Palestijnen zijn niet verdreven, ze zijn voornamelijk opgenomen door verschillende Arabische landen die toen gelijk Israel de oorlog verklaarden nadat de staat Israel werd gesticht. Er zijn later nog wat Pallies gevlucht, maar dat zijn er weinig vergeleken met de stroom die vrijwillig Israel verliet.
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Je bedoelt de Mensen die tot 1948 daar woonden en toen verdreven werden?
quote:Right, wie heeft het nu fout hier dan? Deze 15-jarige knul heeft het iig goed.
Een beetje histories besef zou je niet schaden.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 05-08-2003 15:10]
quote:Het zijn gewoon Jordaanse en Egyptische staatsburgers, het staat allemaal op papier.
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:07 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn Palestijnen, en zolang er achterlijke mensen zoals jij op de wereld lopen die niet accepteren dat er een palestijns volk is, komt er nooit vrede.
quote:En wat hadden die palestijnen dan gedaan? Waarom zijn die dan eruit geknikkerd???
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:01 schreef BAZZA het volgende:[..]
Geen vergelijking, dat waren gewoon Europeanen die niks hadden misdaan, we hebben het hier over Jordaniers die met hun land Israel aanvielen, die hoefen niet dood maar ze mogen gewoon terug naar hun eigen land.
Geen vergelijking als het jou niet uitkomt
quote:Nee, het is gewoon een vergelijking van niks. Niemand heeft beweerd dat die Palestijnen eruit gesmeten moesten worden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:11 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
En wat hadden die palestijnen dan gedaan? Waarom zijn die dan eruit geknikkerd???
Geen vergelijking als het jou niet uitkomt
quote:Idd, Jordanie en Egypte hebben veel Palestijnen opgenomen (tijdelijk dachten hun), maar die Pallies kunnen niet terug omdat Israel nooit verslagen is in een van de oorlogen. En dus gaan ze maar aanslagen plegen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het zijn gewoon Jordaanse en Egyptische staatsburgers, het staat allemaal op papier.
quote:En in Israël zijn er alleen maar polen, russen, marokkanen etc. En omdat je dan joods ben heb je daar meer recht te wonen dan de rest... funny
Het zijn gewoon Jordaanse en Egyptische staatsburgers, het staat allemaal op papier.
Je kan er wel van alles bij gaan verzinnen maar da's nutteloos.
quote:Het bestaan van een "Palestijns Volk" is voor de eerste maal door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 10 december 1969 erkend, in een resolutie waarin zij "de onvervreemdbare rechten van het palestijnse volk erkent." Op 4 november 1970 erkende de Vergadering "dat het respekt voor de rechten van het palestijnse volk een noodzakelijk element is voor de vestiging van een rechtvaardige en duurzame vrede in het Midden-Oosten." In hetzelfde jaar, op 30 november, wordt een nieuwe stap gezet, door erkenning van "het recht op zelfbeschikking" van het palestijnse volk.
Je kan er wel van alles bij gaan verzinnen maar da's nutteloos.
Het staat op papier ja, er bestaat wel degelijk een palestijns volk!
quote:Israel schendt wel meer dingen, daar kon Irak nog wat van leren.
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:15 schreef zakjapannertje het volgende:
Israel schendt toch het oorlogsrecht door veroverd gebied te koloniseren met eigen mensen ten koste van de bewoners die er met recht en rede al woonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |