quote:cool toch? ik wil ook zeker nog naar die stad
Op woensdag 30 juli 2003 12:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dat gaat niet lukken denk ik, ik ben aan het sparen voor m'n weekje Parijs
![]()
quote:I totally agree
Qua beats zeker, de flow is soms wat harder. Maar Akrobatik is gewoon een van de beste acts op het moment
k krijg trouwens niet betaald om dit te zeggen hij is echt goed
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:10 schreef cosmick het volgende:[..]
De meest coole hiphopfilm vind ik toch wel Style Wars:
Gevolgd door 'Scratch' en 'Wild Style':
Style Wars en Wild Style zijn films uit begin jaren 80, en zijn tegenwoordig ook op dvd verkrijgbaar. Oldskoooooooooool
En deze:
Krush Groove
Beat Street
Breakin'
quote:Erg tof, maar ik vind ze persoonlijk iets minder. Iets commerciëler zijn ze misschien. Style Wars is weliswaar een documentaire, maar ow god... die film zette me wel aan het schrijven destijds
Op woensdag 30 juli 2003 12:56 schreef Posdnous het volgende:
En deze:
Krush Groove
Beat Street
Breakin'
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:19 schreef H4ze het volgende:
HipHop Central XI : Memory Lanetop titel van 1 van de beste albums in mn collectie!!
uitleg graag
DAC en opgezwolle zijn dope idd, VSOP ook, lekker rotterdams accent..
verder luister ik amateur nederhop.. van een website.. is ook dope shit
En jin is gruwlijk, hij kan wel gevaarlijk battlen..
"yo i spit bars with ease, jin's the illest thing to come out of china since the SARS disease" - Jin
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 30-07-2003 15:10]
ik twijfel toch maar hoor, constant
quote:ik heb wel ns wat video's van hem gedownload
Op woensdag 30 juli 2003 15:04 schreef L4zY het volgende:
uhm mixtapes is zeg maar een cd bv die van shady records.. maar zijn gewoon oude/nieuwe nummers gemixt door een dj.. op die van shady, dj green lantern..DAC en opgezwolle zijn dope idd, VSOP ook, lekker rotterdams accent..
verder luister ik amateur nederhop.. van een website.. is ook dope shitEn jin is gruwlijk, hij kan wel gevaarlijk battlen..
"yo i spit bars with ease, jin's the illest thing to come out of china since the SARS disease" - Jin
die zin die jij hebt staan ownt wel
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 30-07-2003 15:44]
quote:Maar op deze dist hij Ja rule te erg.. iedereen van shady records trouwens..
Op woensdag 30 juli 2003 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach mixtapes , ik geef niet meer zowveel om dat woord , maar die shady mixtapes vinnik dus opzich helemaal nix , loop eens naar een fat beats toe als je in amsterdam staat en koop eens iets van een van de Beat Junkies of van P.F Cuttin' , dat klinkt al heel anders dan 10 rappers die ongeveer 80% van de tape op hun naam zetten , ik vind die shady mixtapes ook niets meer dan promotie , voor hun nieuwe albums/optredens , soundbombing 2 was de enige mixtape die op cd is uitgebracht en mij echt heeft kunnen boeien , en wel een erg geniale productie was
Maare ik denk dat Eminem wel bijna iedereen in de hiphop scene ript.. op een paar uitzonderingen na.. Canibus ofzo(comercieel helemaal)
Mja.. Ja rule diste eerst eminem.. toen kwam Eminem pas..
quote:Not my cup of tea eerlijk gezegd. Ik hoor toch liever de mixtapes van Tony Touch, Pete Rock of Kid Capri. Daar gaat het bij de freestyles niet om elkaar te dissen, maar om een woord dat uit het publiek komt. Degene die het origineelst over bijv. waterschildpadden kan rappen wint de battle. Veel origineler, maar vooral veel moeilijker
Op woensdag 30 juli 2003 18:34 schreef L4zY het volgende:
je moet shady mixtapes luisteren.. die is gevaarlijk!
quote:hihi dat is wel dope ja
Op woensdag 30 juli 2003 19:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Not my cup of tea eerlijk gezegd. Ik hoor toch liever de mixtapes van Tony Touch, Pete Rock of Kid Capri. Daar gaat het bij de freestyles niet om elkaar te dissen, maar om een woord dat uit het publiek komt. Degene die het origineelst over bijv. waterschildpadden kan rappen wint de battle. Veel origineler, maar vooral veel moeilijker
De 1e singel van het album is Ready, Set, Begin dat door DJ Premier geproduceerd is. Deze track is al enkele malen voorbij gekomen op hiphop120 en klinkt heel erg goed.
een positieve verrassing dus
edit:
hier kun je wat samples horen trouwens
quote:SBI was ook erg cool, maar dat valt misschien minder onder de noemer mixtape. De 1e cd van Funkmaster Flex was ook wel aardig gedaan. Meer een "urban" cd. Veel old skool en soul invloeden
Op woensdag 30 juli 2003 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach mixtapes , ik geef niet meer zowveel om dat woord , maar die shady mixtapes vinnik dus opzich helemaal nix , loop eens naar een fat beats toe als je in amsterdam staat en koop eens iets van een van de Beat Junkies of van P.F Cuttin' , dat klinkt al heel anders dan 10 rappers die ongeveer 80% van de tape op hun naam zetten , ik vind die shady mixtapes ook niets meer dan promotie , voor hun nieuwe albums/optredens , soundbombing 2 was de enige mixtape die op cd is uitgebracht en mij echt heeft kunnen boeien , en wel een erg geniale productie was
quote:Ten eerste: Akrobatiks bestaan niet, dat nummer is van Akrobatik (gewoon één cat, uit Boston). Zijn shit is niet vergelijkbaar met die van Tha Alkoholiks, het zijn dan ook twee verschillende acts (uit die post van je maak ik op dat je denkt dat het dezelfde shit is.)
Op woensdag 30 juli 2003 12:04 schreef makaveli_nh het volgende:
die gasten komen dus naar nederland, kijk maarbtw, dat nummer : akrobatiks - remind my soul is echt een lekker nummer!, is de resst vergelijkbaar?
Ten tweede, fuck mensen die NU NOG met die bullshit theoriëen over Tupac komen. Om het als Primo te zeggen: "knock that shit off, for real".
Ten derde: als mensen gewoon goed kunnen freestylen - zoals Juice - dan wordt er al snel gezegd dat het pre-written is. En wat dan nog? Zoals Juice zelf rapt op "In The Trenches":
"He spit first, a sick verse, it sounds written
I reply with some shit that simply leave the ground splittin
And even if it was written, so what - cause fools love it
I can't accuse him like he wrote it, I done been accused of it
the same way, first I'm the rapper you want a piece of
Then you say it's written when all the lyrics sound cohesive
What you want me to do? Dress up like you
Fumble with my metaphors and mess up like you?"
Word is bond.
quote:Ik had hem in het vorige deel een nummer van Akrobatik aangeraden, dat had niks met Tha Liks te maken
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef dunniecash het volgende:Ten eerste: Akrobatiks bestaan niet, dat nummer is van Akrobatik (gewoon één cat, uit Boston). Zijn shit is niet vergelijkbaar met die van Tha Alkoholiks, het zijn dan ook twee verschillende acts (uit die post van je maak ik op dat je denkt dat het dezelfde shit is.)
quote:Om met Brand Nubian Te Spreken: Word Is Bond
Ten tweede, fuck mensen die NU NOG met die bullshit theoriëen over Tupac komen. Om het als Primo te zeggen: "knock that shit off, for real".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |