abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:18:12 #26
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12111058
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Dat gaat niet lukken denk ik, ik ben aan het sparen voor m'n weekje Parijs

cool toch? ik wil ook zeker nog naar die stad
quote:
Qua beats zeker, de flow is soms wat harder. Maar Akrobatik is gewoon een van de beste acts op het moment
I totally agree
HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:45:20 #27
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_12111870
Kwas laast eens video files aan t "kopen" en daar kwam ik terecht bij een Amerikaanse tv show, BET Freestyle Friday, en daar trad een Chinese MC op, Jin. Hij maakte echt vette battles. Ga het es checken. Vooral de battle: Jin vs. Skazoo. Na deze show heeft ie ook een platendeal getekend bij Ruff Ryders.
Hij heeft ook z`n eigen website.

k krijg trouwens niet betaald om dit te zeggen hij is echt goed

woensdag 30 juli 2003 @ 12:56:12 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12112148
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 09:10 schreef cosmick het volgende:

[..]

De meest coole hiphopfilm vind ik toch wel Style Wars:

[afbeelding]

Gevolgd door 'Scratch' en 'Wild Style':

[afbeelding]

Style Wars en Wild Style zijn films uit begin jaren 80, en zijn tegenwoordig ook op dvd verkrijgbaar. Oldskoooooooooool

En deze:

Krush Groove

Beat Street

Breakin'

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:18:48 #29
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_12114501
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:56 schreef Posdnous het volgende:
En deze:
Krush Groove
Beat Street
Breakin'
Erg tof, maar ik vind ze persoonlijk iets minder. Iets commerciëler zijn ze misschien. Style Wars is weliswaar een documentaire, maar ow god... die film zette me wel aan het schrijven destijds Het acteren in Wild Style is niet echt super, maar Lee & Pink, de cuts van Grandwizzard Theodore en Grandmaster Flash (in de keuken) en uiteraard de graffiti maken 'm legendary
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:19:37 #30
51748 H4ze
wait...what?
pi_12114526
HipHop Central XI : Memory Lane

top titel van 1 van de beste albums in mn collectie!!

*BURP*
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:32:56 #31
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12114919
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:19 schreef H4ze het volgende:
HipHop Central XI : Memory Lane

top titel van 1 van de beste albums in mn collectie!!

geen dank, geen dank
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:46:08 #32
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12115289
ey gasten, wat ik nou niet weet
mixtapes, zijn dat nou cassetes of ook gewoon cd's

uitleg graag

pi_12115871
uhm mixtapes is zeg maar een cd bv die van shady records.. maar zijn gewoon oude/nieuwe nummers gemixt door een dj.. op die van shady, dj green lantern..

DAC en opgezwolle zijn dope idd, VSOP ook, lekker rotterdams accent..
verder luister ik amateur nederhop.. van een website.. is ook dope shit

En jin is gruwlijk, hij kan wel gevaarlijk battlen..

"yo i spit bars with ease, jin's the illest thing to come out of china since the SARS disease" - Jin

"We can't stop here.. This is Bat Country!"
  woensdag 30 juli 2003 @ 15:09:19 #34
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116003
foutje van fok

[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 30-07-2003 15:10]

woensdag 30 juli 2003 @ 15:09:44 #35
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116012
wat denken jullie hiervan?

ik twijfel toch maar hoor, constant

woensdag 30 juli 2003 @ 15:11:25 #36
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_12116049
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:04 schreef L4zY het volgende:
uhm mixtapes is zeg maar een cd bv die van shady records.. maar zijn gewoon oude/nieuwe nummers gemixt door een dj.. op die van shady, dj green lantern..

DAC en opgezwolle zijn dope idd, VSOP ook, lekker rotterdams accent..
verder luister ik amateur nederhop.. van een website.. is ook dope shit

En jin is gruwlijk, hij kan wel gevaarlijk battlen..

"yo i spit bars with ease, jin's the illest thing to come out of china since the SARS disease" - Jin

ik heb wel ns wat video's van hem gedownload
ik vind em wel goed, maar opzich ook weer zielig ( hoe hij zich gedraagt )

die zin die jij hebt staan ownt wel

[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 30-07-2003 15:44]

pi_12121188
je moet shady mixtapes luisteren.. die is gevaarlijk!
pi_12121372
schrijft dr eigenlijk iemand zelf?
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:03:57 #39
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_12121744
ach mixtapes , ik geef niet meer zowveel om dat woord , maar die shady mixtapes vinnik dus opzich helemaal nix , loop eens naar een fat beats toe als je in amsterdam staat en koop eens iets van een van de Beat Junkies of van P.F Cuttin' , dat klinkt al heel anders dan 10 rappers die ongeveer 80% van de tape op hun naam zetten , ik vind die shady mixtapes ook niets meer dan promotie , voor hun nieuwe albums/optredens , soundbombing 2 was de enige mixtape die op cd is uitgebracht en mij echt heeft kunnen boeien , en wel een erg geniale productie was
pi_12122088
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach mixtapes , ik geef niet meer zowveel om dat woord , maar die shady mixtapes vinnik dus opzich helemaal nix , loop eens naar een fat beats toe als je in amsterdam staat en koop eens iets van een van de Beat Junkies of van P.F Cuttin' , dat klinkt al heel anders dan 10 rappers die ongeveer 80% van de tape op hun naam zetten , ik vind die shady mixtapes ook niets meer dan promotie , voor hun nieuwe albums/optredens , soundbombing 2 was de enige mixtape die op cd is uitgebracht en mij echt heeft kunnen boeien , en wel een erg geniale productie was
Maar op deze dist hij Ja rule te erg.. iedereen van shady records trouwens..
Mja in het eerst nr, zit on beat.. damn die is echt dope
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:27:53 #41
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_12122411
mjah als jij niet met een pop atiest vergelijkt wil worden , moet je je natuurlijk niet indirect gaan vergelijken daarmee , ik weet dat braggen veel bij de hiphop scene hoort , maar als jij mensen als britney , christina , moby of ja-rule gaat dissen , dan zie ik iig een vergelijking in die disses , laat em nou gewoon on stage battelen , of is hij na MC juice te bang om te battelen tegen iemand die niet van DR Dre's label komt , sorry hoor em heeft soms goede producties/teksten , maar moet hij nou echt iemand de grond inboren omdat het zijn muziek waarschijnlijk niet is (want dat kan of welgemeend zijn , of een marketing truc)
pi_12122844
mja Mc juice had pre writed shit.. (zeggen ze)

Maare ik denk dat Eminem wel bijna iedereen in de hiphop scene ript.. op een paar uitzonderingen na.. Canibus ofzo(comercieel helemaal)

Mja.. Ja rule diste eerst eminem.. toen kwam Eminem pas..

pi_12122877
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:34 schreef L4zY het volgende:
je moet shady mixtapes luisteren.. die is gevaarlijk!
Not my cup of tea eerlijk gezegd. Ik hoor toch liever de mixtapes van Tony Touch, Pete Rock of Kid Capri. Daar gaat het bij de freestyles niet om elkaar te dissen, maar om een woord dat uit het publiek komt. Degene die het origineelst over bijv. waterschildpadden kan rappen wint de battle. Veel origineler, maar vooral veel moeilijker
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12123129
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Not my cup of tea eerlijk gezegd. Ik hoor toch liever de mixtapes van Tony Touch, Pete Rock of Kid Capri. Daar gaat het bij de freestyles niet om elkaar te dissen, maar om een woord dat uit het publiek komt. Degene die het origineelst over bijv. waterschildpadden kan rappen wint de battle. Veel origineler, maar vooral veel moeilijker

hihi dat is wel dope ja
pi_12123411
De echte liefhebber zal hem zeker kennen. Craig G, een man die al ruim 15 jaar in de scene zit en een aantal zeer dope tracks met Marley Marl heeft gemaakt en member of The Juuice Crew, heeft een nieuw album, This Is Now.

De 1e singel van het album is Ready, Set, Begin dat door DJ Premier geproduceerd is. Deze track is al enkele malen voorbij gekomen op hiphop120 en klinkt heel erg goed.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12123688
Ik heb trouwens wat van die nieuwe cd van Canibus gehoord en dat klinkt eigenlijk verrassend goed. Dat Canibus een flow had wist iedereen wel, maar nu heeft hij wat melodieuze beats onder z'n texten en er zitten zelfs echte headnodders tussen

een positieve verrassing dus

edit:

hier kun je wat samples horen trouwens

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12125583
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
SBI was ook erg cool, maar dat valt misschien minder onder de noemer mixtape. De 1e cd van Funkmaster Flex was ook wel aardig gedaan. Meer een "urban" cd. Veel old skool en soul invloeden
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12126068
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:04 schreef makaveli_nh het volgende:
die gasten komen dus naar nederland, kijk maar

btw, dat nummer : akrobatiks - remind my soul is echt een lekker nummer!, is de resst vergelijkbaar?

Ten eerste: Akrobatiks bestaan niet, dat nummer is van Akrobatik (gewoon één cat, uit Boston). Zijn shit is niet vergelijkbaar met die van Tha Alkoholiks, het zijn dan ook twee verschillende acts (uit die post van je maak ik op dat je denkt dat het dezelfde shit is.)

Ten tweede, fuck mensen die NU NOG met die bullshit theoriëen over Tupac komen. Om het als Primo te zeggen: "knock that shit off, for real".

Ten derde: als mensen gewoon goed kunnen freestylen - zoals Juice - dan wordt er al snel gezegd dat het pre-written is. En wat dan nog? Zoals Juice zelf rapt op "In The Trenches":

"He spit first, a sick verse, it sounds written
I reply with some shit that simply leave the ground splittin
And even if it was written, so what - cause fools love it
I can't accuse him like he wrote it, I done been accused of it
the same way, first I'm the rapper you want a piece of
Then you say it's written when all the lyrics sound cohesive
What you want me to do? Dress up like you
Fumble with my metaphors and mess up like you?"

Word is bond.

pi_12126358
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef dunniecash het volgende:

Ten eerste: Akrobatiks bestaan niet, dat nummer is van Akrobatik (gewoon één cat, uit Boston). Zijn shit is niet vergelijkbaar met die van Tha Alkoholiks, het zijn dan ook twee verschillende acts (uit die post van je maak ik op dat je denkt dat het dezelfde shit is.)

Ik had hem in het vorige deel een nummer van Akrobatik aangeraden, dat had niks met Tha Liks te maken
quote:
Ten tweede, fuck mensen die NU NOG met die bullshit theoriëen over Tupac komen. Om het als Primo te zeggen: "knock that shit off, for real".
Om met Brand Nubian Te Spreken: Word Is Bond
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12126441
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 21:56 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Om met Brand Nubian Te Spreken: Word Is Bond
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 21:45 schreef dunniecash het volgende:
Word is bond.