''IK BEN MOE'', toen knapte er bij mij iets
als je van iemand houd, echt houd, dan is het toch makkelijk om iemand te becomplimenteren en aandacht te geven, want dan komt het uit je hart en dan hoef je niet na te denken, je dat wat je voelt, waar je van overstroomt
en ik vraag echt niet veel aandacht, maar ik vermoed sterk dat ik VEEL meer om hem geef dan hij om mij
Toen ze opeens keihard "Tell her (you love her)" van Jim draaide had ik 't pas door dat ik dat niet zo vaak zei!
[Dit bericht is gewijzigd door kobold op 29-07-2003 12:25]
Hij durft ergens niet over te praten heb ik het vermoeden, heb ik ook weleens gedaan ..
Vraag het hem direct, hoe moeilijk het ook is.
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 29-07-2003 12:26]
Houd de eer aan jezelf, en dump hem !
quote:Ehm, ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin zo te werk ging! Ik hou wel van haar, maar als ik dat niet iedere dag zeg wil niet zeggen dat dat niet zo is!
Op dinsdag 29 juli 2003 12:26 schreef thesnake het volgende:
Lijkt me wel duidelijk wat er aan de hand is, hij is op je uitgekeken en wil eigenlijk een andere relatie.Houd de eer aan jezelf, en dump hem !
verder.... praat met hem er over.
quote:Niet elke dag is ok, als je wel elke dag zoiets zegt is er ook iets aan de hand, maar het is duidelijk dat die eikel NOOIT mailt, belt etc....
Op dinsdag 29 juli 2003 12:27 schreef kobold het volgende:[..]
Ehm, ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin zo te werk ging! Ik hou wel van haar, maar als ik dat niet iedere dag zeg wil niet zeggen dat dat niet zo is!
Maarre, die opmerking: Ik ben moe slaat nergens op.
quote:Laat me raden, als het uit is sta jij aan 'r deur om 'r hand te vragen? iets minder lomp kan ook wel
Op dinsdag 29 juli 2003 12:29 schreef thesnake het volgende:[..]
Niet elke dag is ok, als je wel elke dag zoiets zegt is er ook iets aan de hand, maar het is duidelijk dat die eikel NOOIT mailt, belt etc....
quote:Dat lijkt sterk op de situatie die ik met mijn vriendin heb.
Op dinsdag 29 juli 2003 12:22 schreef Diabolique het volgende:
Het is me de laatste tijd pas opgevallen dat mijn vriend me bijna nooit 'uit zichzelf'aandacht geeft. Ik vraag er wel naar, als ik bij hem bel, of gewoon zelf opbel, maar hij belt me nooit, mailt me niet, en als ik hem aan de telefoon heb en vraag zeg eens iets liefs dan zegt hij ik ben moe sorry''IK BEN MOE'', toen knapte er bij mij iets
als je van iemand houd, echt houd, dan is het toch makkelijk om iemand te becomplimenteren en aandacht te geven, want dan komt het uit je hart en dan hoef je niet na te denken, je dat wat je voelt, waar je van overstroomt
en ik vraag echt niet veel aandacht, maar ik vermoed sterk dat ik VEEL meer om hem geef dan hij om mij
quote:Je kunt je ook aanstellen zeg
Op dinsdag 29 juli 2003 12:33 schreef djoxygene het volgende:[..]
Dat lijkt sterk op de situatie die ik met mijn vriendin heb.
ze is een weekje op vakantie en "het is hier te leuk om je te missen"
toen knapte er bij mij ook iets.
Bedenk dat niet iedereen makkelijk uit zijn hart kan spreken. Toont ie wel aandacht op andere wijzen? Bijv. ontbijtje maken, cadeautjes, je verzorgen als je ziek bent etc.?
En als het je pas sinds kort opvalt zal het heus wel meevallen. Bovendien zijn sommige mensen van huis uit niet gewend complimenten te geven ed. Ik zou gewoon eens tegen je vriend zeggen dat je het wel jammer vindt dat ie weinig aardige dingen zegt/complimentjes geeft, voordat je je van alles in je hoofd gaat zitten halen.
quote:Nou zo leuk is het nou ook alweer niet he
Op dinsdag 29 juli 2003 12:37 schreef Solomon het volgende:[..]
Je kunt je ook aanstellen zeg
Tis gewoon een leuk bedoelde opmerking
quote:Even voor de duidelijkheid, TheSnake heeft een zeer gelukkige relatie (getrouwd), 1 kind en nog 1 op komst !
Op dinsdag 29 juli 2003 12:30 schreef Punica het volgende:[..]
Laat me raden, als het uit is sta jij aan 'r deur om 'r hand te vragen? iets minder lomp kan ook wel
Vragen: 'zeg eens wat liefs' (is trouwens niet echt vragen want het staat in de gebiedende wijs) is naar mijn mening wel een beetje stom en je moet je afvragen of je op dat moment wel wil horen dat ie van je houdt omdat jij het hem oplegt om te zeggen. Dan krijg je weer zo'n discussie van: ja dat zeg je nu omdat ik het vraag.
Gewoon ff niet zo mutsen dus (ben het zelf overigens ook hoor
)
Je kunt hem vragen of hij nog wel genoeg voor je over heeft of dat hij andere zaken belangrijker vindt. Misschien (nouja, waarschijnlijk) zal je geen direct antwoord krijgen maar hij zal er wel over gaan nadenken.
Als je hier meerdere keren op antwoordt, ben je gewoon een onzeker type die letterlijke bevestiging nodig heeft van je partner, die daar blijkbaar dus geen behoefte aan heeft.
Denk er maar eens over na.
ik weet van mezelf dat dit bij mij na 2 jaar ook minder werd, dan kwam dat soort dingen er alleen nog tijdens de sex uit, maar in de zin van, je bent lekker
was ook niet helemaal tactisch, maar oke, het verwaterd en dat is iets wat misschien in mn volgende, zie wel wanneer die komt, relatie verbeterd gaat worden.
quote:je begrijpt natuurlijk dat ik de meer persoonlijke opmerkingen weg heb gelaten
Op dinsdag 29 juli 2003 12:37 schreef Solomon het volgende:[..]
Je kunt je ook aanstellen zeg
Tis gewoon een leuk bedoelde opmerking
quote:Roep hem eens op het matje en praat er met hem over voordat je haastige beslissingen gaat nemen heel veel succes
Het is me de laatste tijd pas opgevallen dat mijn vriend me bijna nooit 'uit zichzelf'aandacht geeft. Ik vraag er wel naar, als ik bij hem bel, of gewoon zelf opbel, maar hij belt me nooit, mailt me niet, en als ik hem aan de telefoon heb en vraag zeg eens iets liefs dan zegt hij ik ben moe sorry''IK BEN MOE'', toen knapte er bij mij iets
Of thuis komen en zeggen dat we uit eten gaan, stap maar in schat Of een zelfgekookt diner op de tafel met kaarsjes klaar hebben staan... Of een geheel verzorgd weekendje meenemen naar Wenen, Maastricht... alles met mate natuurlijk maar toch ook zeker met enige regelmaat!
* StefanP heeft genoeg ideeën maar vindt maar geen lieve meid
en als iemand je voor de zoveeelste keer verteld dat iets niet mag... dan heb je zoiets van "JAH nou weet ik het wel"
allereerst zei hij dat hij geen zin had om over onze relatie na te dneken of onze relatie te analyseren . Hij noemde mij een zeurpiet en vervelend.
Kortom: ik kan niet meer over mijn gevoelens praten zonder als een vervelende zeurpiet over te komen.
Daarnaast zei hij dat ik meer moest relaxen, hij hield wel van me maar vind het niet nodig om het zo vaak te zeggen...
tja...
Maar ik denk dat het probleem ook wel deels bij mij ligt. Kijk, ik heb een romantische visie op de liefde. Hoe IK liefde aan een persoon geef is in mijn ogen ook datgene wat ik wil ontvangen. Ik ga bijvoorbeeld
een keer onverwachts langs bij mijn vriend,
neem af en toe een cadeautje mee,
stuur een lief e-mailtje
plan ene leuk uitje
en eigenlijk is mijn beeld van een 'lieve vriend'iemand die datzelfde doet, kortom: iemand die me verrast met iets leuks, al is het een lief woordje, of een kleinigheidje
maar...er komt helemaal geen initiatief van zijn kant....en hij zegt dat ik wat relaxter moet doen...
ik weet niet wat te doen. Misschien zijn alle mannen wel zo na 2 jaar, dat ze gewoon geen moeite meer doen, zelf geen KLEINE moeite, dat alles gewoon vanzelfsprekend wordt, en dat ik alleen maar gestraft word vanwege de aardige dingen die ik hem geef
....liefde zuigt, vooral als je de enige bent die het voelt in een relatie
Ok, een beetje flauw. Maar wat je beschrijft zeggen veel meiden over hun vriend. Mannen zijn daar nu eenmaal anders in. Ik merkte zelf ook aan het eind dat ik minder aandacht gaf, maar bij mij gaf de partner ook minder aandacht. Ik merkte dat ik gewone vriendinnen wel veel aandacht schonk en wel complimentjes maakte en dergelijke. Misschien was het te 'gewoontjes' geworden. Je moet wellicht proberen leven in de brouwerij te brengen, probeer zelf wat meer origineels. En als dat niet lukt een korte pauze inlassen. Dan komt hij er zelf wel achter hoeveel je eigenlijk betekend.
quote:Helemaal waar, wat niet wegneemt dat je in een gewoon gesprek best mag aangeven hoe je je voelt en wat jij nodig hebt in een relatie, maar dan niet tussendoor nog steeds gaan hinten ed.
Op woensdag 30 juli 2003 12:05 schreef Ripley het volgende:
Meestal is het zo dat hoe minder je zeikt, hoe liever je vriend voor je is. Kortom: als jij constant gaat lopen vragen om aandacht en cadeautjes zal ie het minder snel geven.
quote:Ik ben het niet helemaal eens met de antwoorden die hierop gegeven worden... natuurlijk moeten complimentjes niet afgedwongen worden, dat kan ook niet want het moet juist spontaan en gemeend zijn, maar Diabolique heeft toch echt wel gelijk met wat ze hierboven schrijft. Om dan te horen te krijgen dat je een zeurpiet bent, nou, dat komt toch wel hard aan hoor.
Op woensdag 30 juli 2003 08:29 schreef Diabolique het volgende:
hier nog een reactie van mij na mijn vriend ermee geconfronteerd te hebben:allereerst zei hij dat hij geen zin had om over onze relatie na te dneken of onze relatie te analyseren . Hij noemde mij een zeurpiet en vervelend.
Kortom: ik kan niet meer over mijn gevoelens praten zonder als een vervelende zeurpiet over te komen.
Daarnaast zei hij dat ik meer moest relaxen, hij hield wel van me maar vind het niet nodig om het zo vaak te zeggen...
tja...
Maar ik denk dat het probleem ook wel deels bij mij ligt. Kijk, ik heb een romantische visie op de liefde. Hoe IK liefde aan een persoon geef is in mijn ogen ook datgene wat ik wil ontvangen. Ik ga bijvoorbeeld
stuur een lief e-mailtje
plan ene leuk uitjeen eigenlijk is mijn beeld van een 'lieve vriend'iemand die datzelfde doet, kortom: iemand die me verrast met iets leuks, al is het een lief woordje, of een kleinigheidje
maar...er komt helemaal geen initiatief van zijn kant....en hij zegt dat ik wat relaxter moet doen...
ik weet niet wat te doen. Misschien zijn alle mannen wel zo na 2 jaar, dat ze gewoon geen moeite meer doen, zelf geen KLEINE moeite, dat alles gewoon vanzelfsprekend wordt, en dat ik alleen maar gestraft word vanwege de aardige dingen die ik hem geef
![]()
Het is goed te begrijpen hoe je je voelt hoor... zou het zelf ook erg vervelend vinden aangezien ik dezelfde visie heb op een relatie en romantiek.
Je hebt het hem waarschijnlijk lief gevraagd, en om dan op zo'n manier gebruskeerd te worden, tsja dan ben ik van mening dat je misschien eens serieus moet gaan nadenken over of je wel met hem verder wilt. IPV dat hij je een kus geeft en zegt dat je je nergens zorgen over hoeft te maken omdat je voor hem de enige bent (zoiets zou je waarschijnlijk in één keer weer blij maken), snauwt hij je af. Daar ga je dan nadat je je opengesteld hebt... auw.
Waarschijnlijk komt dit niet 'zomaar' uit de lucht vallen en heb je hem de afgelopen tijd subtiele hints gegeven dat je het leuk zou vinden om eens iets van spontane genegenheid van zijn kant te krijgen, of hem juist zelf soms verrast met iets leuks, laten zien dat het leuk is om af en toe zoiets te doen. Over een bord voor zijn kop gesproken, als hij dat niet door heeft...
Als laatste, het is niet zo dat na 2 jaar alle mannen zo zijn. Zelf vind ik vind het juist super om iemand die ik leuk vind te verrassen, zelfs na 2 jaar. Juist dan! Zie mijn post ergens hierboven, ik voel met je mee hoor meid. Heb zelf onlangs nog een onaangename ervaring gehad en ik snap niet dat niet meer mensen gewoon eens lief kunnen zijn.
Success er mee en denk er aan, als alles van jouw kant moet komen en hij nooit meer iets liefs tegen je zegt of iets leuks doet waaruit dat blijkt, dan ben je misschien beter af zonder hem. Er zijn heus wel kerels die ook jouw visie van romantiek hebben en waar je lekker jezelf bij kunt zijn en krijgen wat je verdient.
Ik denk dat jij op lange termijn veel gelukkiger zou worden als je met hem breekt (als dit al lang speelt dan he). In het begin zal je er verdriet om hebben, maar grote kans dat jij iemand tegenkomt waarmee je wel die romantische relatie kan hebben die jij wil hebben, en die spontaan naar je toekomt of iets organiseerd en jou laat metken dat jij bijzonder voor hem bent.
Ik heb nu 16 maanden verkering, en we wonen samen... en toch laten we elkaar wel blijken dat we elkaar nog steeds lief vinden
quote:Tijd voor een nieuw vriendje/minnaar?
Op woensdag 30 juli 2003 08:29 schreef Diabolique het volgende:
hier nog een reactie van mij na mijn vriend ermee geconfronteerd te hebben:allereerst zei hij dat hij geen zin had om over onze relatie na te dneken of onze relatie te analyseren . Hij noemde mij een zeurpiet en vervelend.
tja...
stuur een lief e-mailtje
plan ene leuk uitjeen eigenlijk is mijn beeld van een 'lieve vriend'iemand die datzelfde doet, kortom: iemand die me verrast met iets leuks, al is het een lief woordje, of een kleinigheidje
![]()
* slashdotter3 biedt zich grootmoedig aan
Maar goed. Vrouwen zijn allergisch voor te weinig aandacht en mannen zijn allergisch voor het aankaarten van probleempjes/ontevredenheden e.a. soortgelijke dingen.
Als je je als vrouw uit,en dan op de minder positieve manier is dat meteen zeuren.
Dus wil ik zeggen: MANNEN, ZEIK NIET ZO!
Als je vriendin ergens mee zit of een verbetering voor ogen heeft (zoals de topicstartster)dan uit ze dat. Weet jij toch ook meteen wat er eventueel te doen valt? Werken aan je relatie is belangrijk en moet af en toe. Toch juist goed dat ze het zegt? Je mening geven is niet zeuren, maar niet bij de pakken neerzitten en dingen bespreekbaar maken/willen veranderen.
MANNEN: PRATEN IS VOORRUITGANG, ZWIJGEN IS STILSTAND en dat weten wij vrouwen maar als te goed...
zo, da moest ik ff kwijt.
Veel succes, geef je vent van katoen (ook al is dat erg moeilijk). Het is al een tijd volgens zijn manier gegaan, nu mag hij wel weereens iets liefs tegn jou zeggen. Dan doet hij er maar wat moeite voor..
quote:hmm sterkte
maar gewoon zoals je zegt uit je hart..
sterkte meis
quote:JA,JA!!!!!!!!! Kijk, ze zijn er nog!! Dit is een echte man.. Jij hebt het begrepen, you rule!
Op woensdag 30 juli 2003 20:40 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:[..]
hmm sterkte
ik zou mijn vriendin gewoon altijd complimentjes etc geven.
maarjah dat vind ik een teken van liefde..
en niet van waneer geef je het is..maar gewoon zoals je zegt uit je hart..
sterkte meis
quote:dat heet dus ZEUREN
Op woensdag 30 juli 2003 20:36 schreef vrouw-hooivork het volgende:Maar goed. Vrouwen zijn allergisch voor te weinig aandacht en mannen zijn allergisch voor het aankaarten van probleempjes/ontevredenheden e.a. soortgelijke dingen.
Als je je als vrouw uit,en dan op de minder positieve manier is dat meteen zeuren.
Dus wil ik zeggen: MANNEN, ZEIK NIET ZO!
MANNEN: PRATEN IS VOORRUITGANG, ZWIJGEN IS STILSTAND en dat weten wij vrouwen maar als te goed...
aandacht moet gegeven worden.
maar als er om zeur euhh... "gevraagt" is... dan is het eigenlijk al te laat, dan is het lang niet zo leuk als gewoon krijgen.
quote:Maar als jij voor jouw gevoel 600% erin stopt en bijna niets terugziet komen dan is dat ook als man niet leuk hoor
Op woensdag 30 juli 2003 20:36 schreef vrouw-hooivork het volgende:
Pff, moeilijk, zeg!
Ik ken het wel, hoor, mijn vriendje gaf me in het begin ook kleine kadootjes en bloemen. Hoewel, ik krijg nog steeds wel dingen van hem, maar minder dan eerst. Gelukkig wist ik dit al voor ik de relatie begon, dat dat waarschijnlijk zou gebeuren..Maar goed. Vrouwen zijn allergisch voor te weinig aandacht en mannen zijn allergisch voor het aankaarten van probleempjes/ontevredenheden e.a. soortgelijke dingen.
Dus wil ik zeggen: MANNEN, ZEIK NIET ZO!Als je vriendin ergens mee zit of een verbetering voor ogen heeft (zoals de topicstartster)dan uit ze dat. Weet jij toch ook meteen wat er eventueel te doen valt? Werken aan je relatie is belangrijk en moet af en toe. Toch juist goed dat ze het zegt? Je mening geven is niet zeuren, maar niet bij de pakken neerzitten en dingen bespreekbaar maken/willen veranderen.
zo, da moest ik ff kwijt.Veel succes, geef je vent van katoen (ook al is dat erg moeilijk). Het is al een tijd volgens zijn manier gegaan, nu mag hij wel weereens iets liefs tegn jou zeggen. Dan doet hij er maar wat moeite voor..
Lekker zo'n vriend zeg, ik zou t niet over mn hart kunnen verkrijgen zoiets te zeggen als jou vriend zegt... Heb je lekker veel belangstelling voor je vriendin
En al dat gezeik over "mannen zijn zo" en "vrouwen willen het steeds horen" en weet ik veel wat allemaal is gelul. Mannen zijn niet zo, althans ikke niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |