quote:als je nu balletdanseres bent vind ik dat je gelijk hebt, maar als je een kantoorbaantje hebt...
Op dinsdag 29 juli 2003 10:34 schreef buggs322 het volgende:
Mijn afdelingshoofd vindt dat ik moet kunnen werken met een gebroken teen en kneuzing! Ik vind van niet !
quote:En wat vind je huisarts?
Mijn afdelingshoofd vindt dat ik moet kunnen werken met een gebroken teen en kneuzing! Ik vind van niet !
Ik heb mijn teen zelfs gebroken tijdens mijn werk en ben op dat moment zelf, zelfs door blijven werken.
Gewoon zorgen dat je je nergens aan stoot. Je kunt er toch niets aan doen, in het gips zetten doen ze niet. Foto maken heeft zelfs geen zin. Enige wat je daarmee bereikt is een bevestiging dat hij ook echt gebroken is. Zei de dokter destijds tegen mij.
quote:Huillie!!
Maar jij wil natuurlijk liever thuis blijven met dit mooie weer
En als je teen ECHT belangrijk was voor je werk had je dat er wel bij veteld neem ik aan.
Een tijd geleden heeft een groot verzekerings kantoor zelfs toegezegt om bijvoorbeeld medewerkers die een gebroken been hebben op te halen met een taxi omdat je beter op je werk kan zitten en dan ook nog een beetje nuttig bent voor je baas.
Als jij nu 7 uur per dag moet staan op je werk is het volgens mij verstandig om dit door je dokter te laten bevestigen dat je dit dus niet moet doen. Als je achter je buro zit zou ik niet thuis blijven zitten.
quote:Wie is AB?
Op dinsdag 29 juli 2003 10:44 schreef buggs322 het volgende:
Ik ben AB'er voor jong dementerenden, moet regelmatig lopen, kan dit dus niet. Dokter geeft aan dit ook niet te doen !
quote:Geef dat doktersadvies dan wel door aan je leidinggevende en aan je arbodienst.
Op dinsdag 29 juli 2003 10:44 schreef buggs322 het volgende:
Ik ben AB'er voor jong dementerenden, moet regelmatig lopen, kan dit dus niet. Dokter geeft aan dit ook niet te doen !
De arbodienst zou het advies van je dokter moeten overnemen.
Als je leidinggevende zegt dat ze je werk aanpassen zodat jij niet meer hoeft te lopen zul je toch aan het werk moeten gaan.
=edit=
layout verneuking opgelost
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 29-07-2003 11:17]
quote:Als je dit topic goed hebt gelezen dan zie je dat de mening van de meesten is dat dat afhankelijk is van het soort werk dat je doet. Of van het feit of je aangepaste werkzaamheden kunt krijgen. Misschien moet je even contact opnemen met de arbodienst van je werkgever. Als die het doktersadvies overnemen dan heeft jouw leidinggevende geen poot (of teen) meer om op te staan.
Op dinsdag 29 juli 2003 10:51 schreef buggs322 het volgende:
Ik begrijp het, een gebroken en gekneusde teen is tegenwoordig geen reden meer om in de ziektewet te zitten, een gebroken arm blijkbaar ook niet!
Da's toch nie moeilijk nie?
Ik geef mijn vakantie op omdat ik een verantwoordelijkheids gevoel heb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarvan akte.
quote:Als de behandelend arts zegt dat je je huidige functie niet kan uitoefenen, dan veranderen cijfertjes daar niks aan. Lullig voor je baas, maar hiet is niet anders.
Op dinsdag 29 juli 2003 11:07 schreef buggs322 het volgende:
Laat ik het zo zeggen:
Ik heb pijn aan mijn poot en kan mijn inziens NIET werken anders deed ik het wel.
Waar het mijn hoofd om gaat is de ziektewetcijfer naar beneden halen.
Hiervoor alle begrip, maar achter die cijfer zit een mens !!!!!!!!!!!!!
Als er geen mogelijkheden voor je zijn om tijdelijk ander werk te doen dan heeft ie dus pech.
Hoe kom je trouwens aan die breuk? Oudjes geschopt? Dat mag niet hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Fully op 29-07-2003 11:10]
quote:functioneringsgesprek heeft geen invloed op salaris e.d. ... daarvoor heb je salaris onderhandelingen
Op dinsdag 29 juli 2003 11:00 schreef Beem het volgende:
Maar met een gebroken teen TOCH naar je werk gaan toont natuurlijk wel aan dat je hart voor de zaak hebt, wat bij een volgend functioneringsgesprek weer gunstige gevolgen kan hebben...
Tjonge, en je vraagt hier dus om een mening............
Ik geef dus aan dat mijn teen pijn doet, dat jij kunt voetballen met een gebroken teen...... knap, zeker, maar wie ben jij om als dokter te kunnen functioneren en kunnen uitmaken wat iemand kan dan wel mag doen?zeker via internet, ik geef toch aan wat ik heb ?
Reageer DAAR a.u.b. op !
quote:Die negen van de tien keer na afloop of naar aanleiding van je functioneringsgesprek plaatsvinden...
daarvoor heb je salaris onderhandelingen
Ik heb zelfs gewoon doorgevoetbald destijds.
quote:DAAR reageer ik toch op? Ik vertel je niet wat je moet doen, als je slim bent zou je daar toch niet naar luisteren.
Op dinsdag 29 juli 2003 11:15 schreef buggs322 het volgende:
..Tjonge, en je vraagt hier dus om een mening............
Ik geef dus aan dat mijn teen pijn doet, dat jij kunt voetballen met een gebroken teen...... knap, zeker, maar wie ben jij om als dokter te kunnen functioneren en kunnen uitmaken wat iemand kan dan wel mag doen?zeker via internet, ik geef toch aan wat ik heb ?
Reageer DAAR a.u.b. op !
Oftewel: je baas heeft gelijk
quote:Zoals ik eerder heb gezegt :
Op dinsdag 29 juli 2003 11:25 schreef buggs322 het volgende:
Ik heb GEEN baas, ik heb een afdelingshoofd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een hond heeft een baas.
Evengoed ga ik wel weer aan het werk, al is het qua verandwoordelijkheid niet verantwoordelijk, mijn afdelingshoofd vind van wel
Ik heb uigelegd dat dan ALLE verasntwoordelijkheid bij haar ligt !!!
Hey, wat een vebasing, dit wil ze NIET.
Nou jah.......................
1. Zorg dat het doktersadvies overgenomen wordt door de arbodienst.
en/of
2. Laat je leidinggevende passend werk zoeken (na overleg met je arbodienst!)
Laat niet zomaar verstek gaan en idd meld je ziek... Als je werkgever je niet ziek meld (binnen 7 dagen) bij de arbodienst is het bedrijf in gebreke. Meld je bijvoorbeeld zelf ziek bij de arbodienst of verifieer of je ziekgemeld bent.
Het lijkt hier wel op een wellus nietus spelletje. Als buggs322 aangeeft dat hij teveel pijn heeft aan zijn teen en dus niet kan werken dan kan hij dat schijnbaar niet... Loop dan niet allemaal te zeuren dat hij best wel kan werken etc... (Beetje hetzelfde als je een storing aanmeld en een helpdesk gaat lopen roepen dat het niet zo is.....)
Ik wijs buggs322 er alleen op dat je in deze tijd wel erg moet oppassen. Er zijn een hoop mensen die tegenwoordig toch maar gaan werken omdat ze bang zijn dat ze door ziekte hun baan zouden kunnen verliezen.
Wettelijk is het zelfs zo dat je mee moet werken aan reintegratie... Wanneer jij dat niet doet.... jah... daar moet je dan maar de consequenties van ondervinden!.
Iedere gebroken teen is anders, dus ik kan niet beoordelen hoeveel pijn je eraan hebt en of je ermee kunt werken. Daarvoor zul je toch echt langs een arts moeten, en dan niet je huisarts want het gaat hier om werkspecifieke dingen, maar bijv. de bedrijfsarts.
Ga dan samen met hem duidelijk na wat je beperkingen zijn. Is vervoer een probleem (van en naar je werk, en op je werk zelf)? Moet je lopen (en zouden krukken of rolstoel dan helpen?)? Kun je het ivm pijn de hele dag volhouden (anders evt halve dagen werken en kijken hoe het gaat)? Wat zijn de risico's dat je je teen stoot? Enz.
Met een beetje goede wil van twee kanten is er vaak een hoop mogelijk. En als het echt niet gaat, kun je altijd nog de ziektewet in. Ik zou in ieder geval wel even aan je leidinggevende laten weten wat je gaat doen, als je niet weet wie je hierover aan moet spreken weet je afdelingshoofd dat trouwens wel.
Beterschap in ieder geval!
Neway gewoon aan de aleve. Dan voel je het niet meer zo en als je gewoon voorzichtig loopt en de teen ontziet, dan zie ik geen reden om niet naar het werk te gaan.
De dokter was niet zo blij.
Resultaat:
Is ook allemaal weer goed gekomen.
Stelletje mietjes tegenwoordig, rennen voor elk pijntje naar de dokter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |