abonnement Unibet Coolblue
pi_101969592
Binnenkort ga ik een aantal dagen naar Bucharest.

Hier mensen nog tips waar ik op moet letten, dingen die ik echt moet zien etc.

Eigenlijk heb ik zelf nog een paar concrete vragen;

1: Taxigebruik: Duur? Waar moet ik op letten en wat hebben jullie gedaan bij transfer vliegveld - hotel.

2: Eten: Hoe is de kwaliteit van de restaurants daar? In het centrum 's avonds veel te doen qua eettenten etc. ?

3: Veiligheid: Ja goed, Roemenie enzo...... Hoe is de beleving daar qua veiligheid algemeen?
U MAD?
pi_101975018
Ik lees mee. Ga in november naar Boekarest, naar een bruiloft, zin in!
  donderdag 15 september 2011 @ 19:28:42 #163
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101986691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:48 schreef de_boswachter het volgende:
Binnenkort ga ik een aantal dagen naar Bucharest.

Hier mensen nog tips waar ik op moet letten, dingen die ik echt moet zien etc.

Eigenlijk heb ik zelf nog een paar concrete vragen;

1: Taxigebruik: Duur? Waar moet ik op letten en wat hebben jullie gedaan bij transfer vliegveld - hotel.

2: Eten: Hoe is de kwaliteit van de restaurants daar? In het centrum 's avonds veel te doen qua eettenten etc. ?

3: Veiligheid: Ja goed, Roemenie enzo...... Hoe is de beleving daar qua veiligheid algemeen?
1. Taxi's zetten ongeoefende toeristen natuurlijk keihard af. Factor 10 vinden ze geen probleem. Als je aankomt op Otopeni airport staan er veel taxi chauffeurs in de aankomst hal, die zetten je het hardste af. Buiten moet je taxi's kunnen vinden die je op de meter voor 3,49 lei per kilometer + 3,49 lei per uur naar de stad brengen. Echte profi's regelen taxi's die je voor 1,39 lei per kilometer afhalen en 1,39 lei per uur naar de stad rijden. Voor 8 lei kun je de bus naar de stad pakken, waar goedkope taxi's makkelijker te vinden zijn.

2. Ja, er zijn veel restaurants. De kwaliteit is matig, voor een paar dagen is het niet storend. Ik heb er 14 weken gewerkt dit jaar en dan is het klote. De restaurants uit de City Grill group (zoals Caru' cu Bere en Haru' Berarilor, twee toeristen trekpleisters) geven bovengemiddeld goede Roemeense maaltijden). In ieder geval die twee toeristen restaurants zijn ietsje duurder. Er zitten meerdere aardige restaurants in de oude binnenstad. Over het algemeen is eten goedkoop, zeker buiten het oude centrum. Het probleem met de kwaliteit is eigenlijk gewoon dat ze zo goedkoop mogelijke rotzooi als ingredienten gebruiken. Roemenen moeten het natuurlijk zelf ook kopen!

3. Geen issue, alle criminele Roemenen zitten in Brussel en Berlijn en verkopen vrouwen. Je komt 's avonds wel eens wat straathonden tegen, als je pech hebt blaffen ze naar je... maar verder zijn ze veel te lui om achter ja aan te lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 september 2011 @ 19:39:31 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101987300
Als je trouwens naar Rapid Boekarest - PSV gaat... Daarvoor komen alle pooiers en criminelen terug uit Berlijn en Brussel. Roemeense voetbal supporters staan echt bekend als de meest rascistische aggresieve idioten die je in het hele land kunt vinden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102002112
Niets aan XL toe te voegen. Zelf één keer een appartement als onderkomen geregeld en de eigenaar daarvan kwam me van het vliegveld halen; was bij de prijs inbegrepen en hij had zelf een hekel aan taxichauffeurs...
pi_102002141
Ja daar ga ik naartoe ;)

Maar Rapid is de beste club (netste supporters) in Boekarest.
U MAD?
pi_102002208
Maar gewoon de chauffeurs in de hal negeren dus? En dan doorlopen naar ... (herkenbaar punt buiten waar de normale chauffeurs staan?)
U MAD?
pi_102002744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:55 schreef de_boswachter het volgende:
Maar gewoon de chauffeurs in de hal negeren dus? En dan doorlopen naar ... (herkenbaar punt buiten waar de normale chauffeurs staan?)
Naar welke van de 2 luchthavens vlieg je?
pi_102002811
Hm fuck, heb de papieren even niet bij de hand. Noem ze eens?
U MAD?
pi_102003233
Baneasa of Otopeni (ofwel Wizzair of KLM/Tarom/Austrian)
pi_102003547
Baneasa :)
U MAD?
  vrijdag 16 september 2011 @ 07:27:08 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102006556
Oh, ik ging eigenlijk blind van Otopeni uit. Op Baneasa ben ik nooit geweest, maar je zit dan feitelijk al in de stad. Daar zou ik gewoon een willekeurige gele taxi zoeken die op de meter rijdt en dan kunnen ze je bijna niet meer afzetten. Als je op Baneasa geld pint zou ik er ook gelijk even een blikje cola ofzo kopen, zodat je niet alleen met honderdjes rondloopt... want die taxichauffeur heeft natuurlijk plotseling geen wisselgeld meer als jij hem 20 Lei moet betalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102009120
De bus naar Otopeni komt ook langs Baneasa, maar stopt niet bij de terminal. Je moet dan de weg oversteken of even met google maps uitvinden hoe je makkelijk in een naastgelegen wijk een trammetje kan pakken.

Maar een taxi is inderdaad net zo makkelijk, wel goed kijken naar het tarief wat op de deur van de taxi staat.
pi_102009265
4.2 lei is een euro.
Waar moet ik ongeveer op rekenen vanuit Baneasa - Centrum?
Thanks voor de tips trouwens.
U MAD?
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:24:04 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102028174
Een kilometer of 8 schat ik. Dus 14 Lei per 1,39 taxi en 40 lei met een 3,49 taxi. 150 tot 200 lei met een afzetter zonder meter. In de ochtend/avond spits iets meer. Je kunt vanaf Baneasa ook gewoon stadsbussen nemen, die kosten maar 3 lei (ten opzichte van 8 voor de airport bus)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102152095
¤ 150,00 per dag calculeren, is dat voldoende?
pi_102153456
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef Halcon het volgende:
¤ 150,00 per dag calculeren, is dat voldoende?
incl. hoertje?
U MAD?
pi_102153496
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 20:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

incl. hoertje?
Misschien dat jij voor de hoertjes gaat, ik echter niet.
pi_102160740
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien dat jij voor de hoertjes gaat, ik echter niet.
Grapje kut. Hihi.
U MAD?
pi_102160959
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 22:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Grapje kut. Hihi.
Oke. Hahahahahahaha. :D _O-

Nu ff serieus. :{
pi_102164024
Maar ¤ 150- calculeren... dat is toch meer als voldoende man?
Wat wil je voor dat geld doen, hotels kopen?!
U MAD?
pi_102164042
Oh wacht. Moet je hotel per nacht nog vanaf trekken?
U MAD?
pi_102193562
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:15 schreef de_boswachter het volgende:
Oh wacht. Moet je hotel per nacht nog vanaf trekken?
Nee, dat hoeft niet. :)
pi_102193586
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:15 schreef de_boswachter het volgende:
Maar ¤ 150- calculeren... dat is toch meer als voldoende man?
Wat wil je voor dat geld doen, hotels kopen?!
Neuh, hapje eten, leuke dingen bekijken, wat drinken, op stap gaan... Dat soort dingen.
pi_102289321
150,- is ruimschoots voldoende, zeker als je maar 1 persoon bent (dan moet je al enige moeite doen om het op te maken). Voor wat betreft de taxi's op het vliegveld: Ja, er staat af en toe 1,49 op de deur, maar is geen enkele taxichauffeur die je daarvoor meeneemt vanaf het vliegveld. Zeker niet als het duidelijk is dat jij geen Roemeen bent. Kijk ook niet verbaast op indien ze de meter niet aanzetten. Maar meer dan 50,- Lei moet je niet betalen voor een rit naar het centrum. Die van 3,49 zijn overigens de enigen die er officieel mogen staan (dat bedrijf heeft de concessie). Eenmaal binnen de stad zullen de tarieven tussen de 1,39 en 3,49 liggen, en dat betaal je dan ook. Maar blijf attent, want ze zullen je proberen af te zetten (Ken jij taxichauffeurs, in welk land dan ook, die dat niet proberen?). Zorg dat je min of meer gepast geld hebt, want anders gaan ze in het gunstigste geval ergens wisselen, en anders zullen ze proberen het wisselgeld te houden.

Qua eten vind ik Roemenie goed. Ja, het is een ander soort (typisch Balkan) eten, maar als je daar overheen kunt zetten (dat kon XL kennelijk niet, soit, smaken verschillen) dan kun je er erg van genieten, ook van het ontbijt. Mocht je dat niet bevallen, dan kun je nog altijd bij een Fornetti je ontbijt halen. Die hebben allerlei vullingen (abrikoos, appel, kers, kaas, etc) in bladerdeeg. Erg lekker!

Ik kan je naast eerder genoemde restaurants er nog een drietal aanraden (alle hebben ook engels en duitstalige menu's):
1. Taverna Sarbului - Servisch eten, erg lekker, redelijk geprijst, en geserveerd in hele grote porties
2. Excalibur, eten in een kelder die ingericht is in middeleeuwse sfeer. Wanneer je een bepaald gerecht kiest dan krijg je een houten zwaard. Het eten wordt ook op een groot dienblad geserveerd. Erg redelijk geprijst. Aanrader!
3. Jaristea. Compleet over de top restaurant, bekend van de eigenaresse die er elke avond met een andere hoed zit. Erg goed eten, maar ook stevig aan de prijs. Heeft doorgaans live entertainment (muziek, dansers). Je kunt er ook een compleet speenvarken bestellen waar je dan toch wel met een man of 8 (tot 12) van kunt eten. Ik ben van plan dat nog een keertje te doen (10 jarig huwelijk of zo). Dit restaurant is eigenlijk bedoelt voor de Roemeense elite (Er staat bijvoorbeeld ook Dom Perignon en Crystal op de menu kaart), maar je zult er ook veel westerlingen vinden.

Overigens werkt het in Roemeense restaurants een beetje anders dan hier. De aardappels en salade zijn typisch niet inbegrepen bij het vlees / vis, maar bestel je er bij. Want dan als voordeel heeft dat je dan uit meerder zaken kunt kiezen. Verder zul je soms zien dat je voor melk en suiker bij de koffie apart moet betalen (minder dan 1 leu typisch, maar toch). Het blijft voor westerse begrippen echter een erg betaalbare aangelegenheid.

@Boswachter: Als je nu eens iets minder sneu gaat gedragen, dan vind jij misschien ook wel een vrouw, en dan hoef je niet op zoek naar hoertjes...

[ Bericht 1% gewijzigd door Munchkin op 23-09-2011 09:29:48 ]
pi_102290951
Je moet leren lezen.
U MAD?
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:51:10 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102326734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:00 schreef Munchkin het volgende:
Qua eten vind ik Roemenie goed. Ja, het is een ander soort (typisch Balkan) eten, maar als je daar overheen kunt zetten (dat kon XL kennelijk niet, soit, smaken verschillen) dan kun je er erg van genieten, ook van het ontbijt. Mocht je dat niet bevallen, dan kun je nog altijd bij een Fornetti je ontbijt halen. Die hebben allerlei vullingen (abrikoos, appel, kers, kaas, etc) in bladerdeeg. Erg lekker!
Ik vond het Roemeense eten wel lekker, alleen gebruiken vele restaurants nogal goedkope ingredienten. Dat doet afbreuk aan de kwaliteit, natuurlijk kun je ook restaurants vinden die topkwaliteit hebben. In een doorsnee restaurant gebruiken ze minder goede ingredienten dan wij van een restaurant gewend zijn. Heel objectief, niet eens smaak gebonden. Want lekker vond ik het eten in Roemenie zeker. Voor ontbijt zou ik drie Brezl achtige dingen die je overal op straat kunt kopen en wat fruit nemen. Goed brood vind je anders alleen bij Backwerk (de Duitse keten die daar ook aan het beginnen is).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102395863
Taxi heb ik niet nodig, want ik heb m'n eigen auto bij. :) Taxichauffeurs zijn inderdaad vrijwel overal een drama en overal proberen ze je in de zeik te zetten. Dat zal in Roemenië vast niet anders zijn.

Het eten valt me goed mee. Heb lekker gegeten tot nu toe. Goedkope ingredienten zullen ze vast wel gebruiken, maar daar is de prijs dan ook naar. Kan me voorstellen dat ze het een beetje betaalbaar willen houden. De gemiddelde Roemeen kan/gaat geen ¤ 40,00 ophoesten voor een 3 gangen menu. Dat betaal je in Nederland wel.

Telkens Roemeense gerechten besteld en het smaakt me goed. Geen typisch Balkan-eten inderdaad. Balkan-eten vind ik overigens ook goed te doen. Ik eet graag Servisch. Roemeens eten zal ik thuis ook nog weleens eten, want ik vind het best lekker.

¤ 150,00 per dag tot nu toe nog niet gehaald. Het is allemaal niet zo gek duur hier.

Autorijden is me ook goed meegevallen. Ok, ze proberen overal in te halen, maar de wegen zijn, op een paar stukken na, tot nu toe vrij redelijk. Wegen zijn overzichtelijk en de bochten zijn dat ook. Ik vind ze bij lange na niet zo asociaal in het verkeerd als bv. in Zuid Amerika of Noord Afrika.
pi_102415084
Ik heb verschillende keren in Roemenië gebruik gemaakt van de taxi; nooit problemen gehad eigenlijk. Gewoon eentje pakken van een normale taxi-maatschappij.
Tip voor de ipod/iphone gebruikers trouwens: De app roTaxi heeft overzichten per stad met taxi-maatschappijen die te vertrouwen zijn. De gratis versie geeft enkel de naam en het telefoonnummer, de betaalde versie ook de prijzen.
pi_102418094
Heb rotaxi gedownload, maar als ik Bucharest intik staat er bij geen enkele van de 97 bedrijven een beoordeling.
Beetje jammer.
U MAD?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:07:51 #191
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102786657
Hoe was het BoWa?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102791458
Sorry was vergeten even een reactie te posten :@

Ben van woensdagmorgen t/m vrijdagavond in Bucharest geweest, vrij kort dus. Maarrrrrrr.... het was echt geweldig. Bij Roemenie verwacht je echt een oostblokland met weinig luxe en beschaving en eerlijk gezegd was mijn mening nog niet veel veranderd toen we op het vliegveld aankwamen.... wtf.... oude meuk!.... alsof ik in een oorlogsgebied terechtkwam.
Vervolgens eigenlijk vrij klakkeloos in een taxi gestapt, niet meteen gehapt op
die gasten die bij de ingang stonden, maar hebben even 50 meter gelopen. Daar taxi richting centrum genomen voor 80 lei, achteraf nog veel want de terugweg was voor 50 lei.
Wat me op is gevallen is het verschil in taxichauffeurs. De oude garde is vaak nukkig, onbeschoft en valt amper mee te communiceren. De jongere gasten spreken vaak engels, informatief en
doen hun best voor je. Belangrijk is dat je oplet wanneer je in de stad bent dat je een taxi neemt waar op de deur staat 1.79 lei per KM. Er rijden er ook rond van 3.50. Wat daar de reden van is, geen idee.

Stad zelf is oud, maar men is flink aan het moderniseren. Veel communistische gevelreclame van Pepsi, TDK etc. pronken op de hoge
gebouwen. Echter proberen ze dat langzaam aan te passen. Het grote winkelcentrum in het centrum was de voorgevel prachtig aan het renoveren met zwarte balken en ertussen in Neon-reclame.

Oldtown erg gezellig, me daar goed vermaakt. Veel terrassen, goede
restaurants en mooie foto's geschoten van de oude gebouwen.
Favoriete zitplek was meteen op de hoek van oldtown. Lekker tot 's avonds laat sport gekeken op het terras.

Paleis was indrukwekkend, mochten er helaas niet in vanwege een of andere sluiting. Enige minpunt eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door de_boswachter op 06-10-2011 23:03:33 ]
U MAD?
pi_102820761
Met de auto rijden in Roemenie was goed te doen. :) In Bulgarije wat minder...
pi_121430153
Hallo!

Mijn vriend en ik denken erover om mei/juni ergens ongeveer 2 a 2,5 week naar Roemenie (en liefst ook Moldavie) te gaan. Is er iemand recentelijk geweest? Iemand tips om dit aan te pakken?
We hebben ruime ervaring in backpacken en willen het low budget doen :-)
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:56:15 #195
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121439681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:39 schreef single_queen het volgende:
Hallo!

Mijn vriend en ik denken erover om mei/juni ergens ongeveer 2 a 2,5 week naar Roemenie (en liefst ook Moldavie) te gaan. Is er iemand recentelijk geweest? Iemand tips om dit aan te pakken?
We hebben ruime ervaring in backpacken en willen het low budget doen :-)
wil je ook gaan wildkamperen daar dan? :P
pi_121446584
hihi... zeg dat maar niet tegen mijn vriend, die zou wel willen!
kamperen hoeft niet perse
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 20:54:58 #197
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_135977855
Iemand recent nog in Roemenië geweest? B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_135992078
Recent niet echt, maar in november een paar dagen Bucuresti en Targu-Mures. Wel leuk, al was Targu-Mures wat saaiig. Brasov en Cluj Napoca blijven voor mij de toppers in Roemenië. :)
pi_136011327
Ik ben er afgelopen zomer nog geweest ja. Tis echt een prachtig land, maar heel onbekend bij Nederlanders. Daarom is het er zo lekker rustig, ik heb ook geen behoefte aan massa toerisme ( aan de stranden vindt je dat overigens wel).

Ik ben de karpaten in gegaan en heb een paar dagen in Brasov gezeten. Het is mij daar zo bevallen dat ik ook een reisverslag heb geschreven of tips : http://beoordelingen.todi(...)-in-brasov-7388.html
pi_136822625
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:12 schreef Sandrvich het volgende:
Recent niet echt, maar in november een paar dagen Bucuresti en Targu-Mures. Wel leuk, al was Targu-Mures wat saaiig. Brasov en Cluj Napoca blijven voor mij de toppers in Roemenië. :)
De meeste steden zijn saai als je er niemand kent en toch wel iets wilt beleven.

Brasov, Cluj, Buc en Constanta gaan nog wel, maar voor de rest...
pi_136887808
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Iemand recent nog in Roemenië geweest? B-).
Afgelopen zomer, 10 dagen. :P Wat wil je weten?
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 13:12:22 #202
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_136888603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:46 schreef Etsu het volgende:
Afgelopen zomer, 10 dagen. :P Wat wil je weten?
Hoe het was natuurlijk! Wat vond je de hoogtepunten? Wat heb je gezien? Wat zou je overslaan? Hoe waren de toiletvoorzieningen? Dat soort zaken. :P

Het was een post van mij om het automatische slotje, dat na zoveel tijd van inactiviteit erop komt, ongedaan te maken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:17:00 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_136888776
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hoe het was natuurlijk! Wat vond je de hoogtepunten? Wat heb je gezien? Wat zou je overslaan? Hoe waren de toiletvoorzieningen? Dat soort zaken. :P

Het was een post van mij om het automatische slotje, dat na zoveel tijd van inactiviteit erop komt, ongedaan te maken.
De Karpaten zijn het hoogtepunt van Roemenië. Prachtig gebergte, heerlijke wegen met haarspeldbochten, fraaie vergezichten, leuke stadjes etc. _O_

Vooral ver weg uit de buurt blijven van Boekarest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_136888840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:

[..]

De Karpaten zijn het hoogtepunt van Roemenië. Prachtig gebergte, heerlijke wegen met haarspeldbochten, fraaie vergezichten, leuke stadjes etc. _O_

Vooral ver weg uit de buurt blijven van Boekarest.
Boekarest ben je binnen 3 dagen wel klaar mee, ja. Leuke gebouwen hier en daar, maar daar ben je snel op uitgekeken.

Verder ook in Marmaris geweest, Kasteel Peles en Kasteel Brasov gezien, toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. :+
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:21:13 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_136888914
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Boekarest ben je binnen 3 dagen wel klaar mee, ja. Leuke gebouwen hier en daar, maar daar ben je snel op uitgekeken.

Verder ook in Marmaris geweest, Kasteel Peles en Kasteel Brasov gezien, toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. :+
Ik was er na een dag al meer dan klaar mee.

Marmaris kan ik niet linken aan Roemenië? :P

[ Bericht 8% gewijzigd door UIO_AMS op 25-02-2014 10:54:11 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_136888966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik was er na een dag al meer dan klaar mee.

Marmaris kan ik niet linken aan Roemenië? :P
Constanta/Mamaia bedoel ik. :+ Bij de zwarte zee.

[ Bericht 20% gewijzigd door UIO_AMS op 25-02-2014 10:54:23 ]
pi_137101208
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Iemand recent nog in Roemenië geweest? B-).
Ik kom er elke maand wel 'n keer. Dus: ja. :)
pi_137102494
Oh ja en voor degene die het vroeg: Moldavië is helemaal geen drol te doen. Wel lekkere wijven.
pi_139204431
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om vanuit Boekarest met de trein naar Brasov te reizen?
Is het nodig om vooraf tickets te kopen en/ of te reserveren? Iemand hier ervaring mee?
  donderdag 24 april 2014 @ 07:40:37 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139204460
Reserveren is niet nodig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139204483
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:36 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om vanuit Boekarest met de trein naar Brasov te reizen?
Is het nodig om vooraf tickets te kopen en/ of te reserveren? Iemand hier ervaring mee?
Dat is te doen. Je bent er wel meer tijd mee kwijt dan dat je in NL zou zijn. Ticket kun je daar wel kopen.

Meer info: www.cfr.ro en http://mobile.mersultrenurilor.ro/
pi_139204487
Bedankt mensen!

Ik heb volgende maand een week vrij en we willen graag Boekarest bezoeken maar een week in die stad lijkt me wat teveel van het goede dus ik wil het graag combineren met een bezoek aan Brasov.

Nu maar hopen dat ik geen tijd tekort kom.
  donderdag 24 april 2014 @ 07:45:12 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139204489
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is te doen. Je bent er wel meer tijd mee kwijt dan dat je in NL zou zijn. Ticket kun je daar wel kopen.

Meer info: www.cfr.ro en http://mobile.mersultrenurilor.ro/
Dat is met alle vormen van vervoer in die regio. Of je nu met bus, auto of trein gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139204507
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is met alle vormen van vervoer in die regio. Of je nu met bus, auto of trein gaat.
Klopt. Met de auto of bus zijn de meeste trajecten een drama qua tijd. Of het moet zijn dat je toevallig van Călărași of Slobozia naar Constanța moet of zo. :)
pi_139204574
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:45 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Bedankt mensen!

Ik heb volgende maand een week vrij en we willen graag Boekarest bezoeken maar een week in die stad lijkt me wat teveel van het goede dus ik wil het graag combineren met een bezoek aan Brasov.

Nu maar hopen dat ik geen tijd tekort kom.
București en Brașov is prima te doen in één week. Week București is als toerist veel te veel.
  donderdag 24 april 2014 @ 10:06:46 #216
186676 Melro
Regelneef
pi_139207212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:

[..]

De Karpaten zijn het hoogtepunt van Roemenië. Prachtig gebergte, heerlijke wegen met haarspeldbochten, fraaie vergezichten, leuke stadjes etc. _O_

Vooral ver weg uit de buurt blijven van Boekarest.
Ik snap dat niet, ik vond Boekarest geweldig. Een prachtige Oost-Europese stad met leuke straatjes, veel gezellige barretjes, leuke inwoners en we zaten in een zeer gezellig hostel. We zijn later speciaal voor Boekarest nog een keer terug gegaan.

Verder vond ik het hele land geweldig, zoveel verschillen. De bergen in Transsylvanië, Sibiu, Brasov en het strand bij Vama Veche en haar alternatieve cultuur. Top!
  donderdag 24 april 2014 @ 10:07:31 #217
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139207236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:06 schreef Melro het volgende:

[..]

Ik snap dat niet, ik vond Boekarest geweldig. Een prachtige Oost-Europese stad met leuke straatjes, veel gezellige barretjes, leuke inwoners en we zaten in een zeer gezellig hostel. We zijn later speciaal voor Boekarest nog een keer terug gegaan.

Verder vond ik het hele land geweldig, zoveel verschillen. De bergen in Transsylvanië, Sibiu, Brasov en het strand bij Vama Veche en haar alternatieve cultuur. Top!
Dat oude centrum is wel leuk. Maar veel te marginaal voor zo'n grote stad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:24:39 #218
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_139264748
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:36 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om vanuit Boekarest met de trein naar Brasov te reizen?
Is het nodig om vooraf tickets te kopen en/ of te reserveren? Iemand hier ervaring mee?
https://bilete.cfrcalatori.ro/vanzare/loginuser.aspx?lng=En

kan je online reserveren, ticket krijg je als pdf per mail. wel cc nodig
rit duurt ongeveer 2,5 uur. met auto iets sneller.
pi_139265346
București is ook wel leuk, maar niet om als toerist een hele week te zijn.
  zondag 26 juli 2015 @ 21:48:27 #220
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154660156
Iemand tips om drie dagen Boekarest door te komen met vier vrienden? :D
pi_154718161
De problemen met de taxi's op OTP zijn al een tijdje opgelost. Op het vliegveld nu touchscreens om een taxi te bestallen en dan is het 1,39 RON per kilometer. Voor 25-30 RON ben je in de stad.

Kom er alleen voor mijn werk dus nog weinig van de stad en het land zelf gezien.

Restaurants waar ik graag binnenloop:

Edo Sushi (http://www.tripadvisor.nl(...)Sushi-Bucharest.html)
Red Angus Steakhouse http://www.tripadvisor.nl(...)charest.html#REVIEWS)
pi_154723955
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef FritzWepper het volgende:
Iemand tips om drie dagen Boekarest door te komen met vier vrienden? :D
Heb je veel meer nodig dan elke avond een homp varkensvlees gevolgd door stappen tussen mooie vrouwen? :P
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:21:08 #223
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154725024
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 07:33 schreef Knakker het volgende:

[..]

Heb je veel meer nodig dan elke avond een homp varkensvlees gevolgd door stappen tussen mooie vrouwen? :P
:P We moeten verblijf nog boeken. We gaan met vijf en een deel gaat uitsluitend voor het feesten en een deel wil daarnaast ook nog wat sightseeing doen. Dus we moeten een beetje in de buurt van de actie zitten. Natuurlijk heb ik al wat zitten Googlen, maar het lijkt erop dat Boekarest niet echt één uitgaanszone heeft.
pi_161194417
Een jeugdvriend van me gaat 27 augustus trouwen in het Aurelius hotel, in Poiana Brasov. Is iemand daar al een keer geweest? Ik wil er een kleine vakantie van maken. en ik kan meevliegen met z'n broertje en vader op 24 augustus, en ze vertrekken weer om 2 september, en dan kan ik ook mee. Is wel zo leuk denk ik.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:08:03 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161195096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:39 schreef DeHovenier het volgende:
Een jeugdvriend van me gaat 27 augustus trouwen in het Aurelius hotel, in Poiana Brasov. Is iemand daar al een keer geweest? Ik wil er een kleine vakantie van maken. en ik kan meevliegen met z'n broertje en vader op 24 augustus, en ze vertrekken weer om 2 september, en dan kan ik ook mee. Is wel zo leuk denk ik.
Brasov is de moeite waard ja :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161197412
Volgende week naar Timisoara. Iemand nog goeie tips?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161197835
Ja Brasov is leuk. Ik ben destijds gewandeld van Sinaia naar Bran - dat was ook erg mooi. Ik kwam geen hond tegen, midden zomer ook nog.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 2 februari 2017 @ 11:13:09 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168611190
Even een schopje omhoog, ik overweeg ook een stedentripje.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_168612187
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:21 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

:P We moeten verblijf nog boeken. We gaan met vijf en een deel gaat uitsluitend voor het feesten en een deel wil daarnaast ook nog wat sightseeing doen. Dus we moeten een beetje in de buurt van de actie zitten. Natuurlijk heb ik al wat zitten Googlen, maar het lijkt erop dat Boekarest niet echt één uitgaanszone heeft.
En is er nog een beetje gefeest en geneukt uiteindelijk?
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:11:33 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168612204
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Even een schopje omhoog, ik overweeg ook een stedentripje.
Overweeg het eens naar Bulgarije te gaan in dat geval
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:30:01 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168612560
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Overweeg het eens naar Bulgarije te gaan in dat geval
How come? Ik wil heel Oost-Europa wel aandoen tr ;)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 2 februari 2017 @ 13:30:00 #232
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168614012
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

How come? Ik wil heel Oost-Europa wel aandoen tr ;)
Omdat Bulgarije veel meer aandacht verdient dan het nu krijgt en alle Nederlanders die al komen het eigenlijk enkel bij Sofia en Sunny Beach houden. Exact de twee rotte plekken op een verder prachtige appel :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168614049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat Bulgarije veel meer aandacht verdient dan het nu krijgt en alle Nederlanders die al komen het eigenlijk enkel bij Sofia en Sunny Beach houden. Exact de twee rotte plekken op een verder prachtige appel :'(
Niemand zit te wachten om naar een zigeunerstaat te gaan.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  donderdag 2 februari 2017 @ 13:47:09 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168614340
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:31 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niemand zit te wachten om naar een zigeunerstaat te gaan.
Grappig dat je dat in een reistopic over Roemenië plaatst. Scheer je weg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168614444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Grappig dat je dat in een reistopic over Roemenië plaatst. Scheer je weg.
Bij deze raad ik iedereen Roemenie dan ook af.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168614464
Prima hoeren in Roemenië
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:04:00 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168614737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:52 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:
Prima hoeren in Roemenië
Nog een keer een hoerenkot in Boekarest bezocht. Liepen meisjes van 9 jaar rond terwijl moeder ergens in een peeskamertje lag :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:13:41 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168614942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat Bulgarije veel meer aandacht verdient dan het nu krijgt en alle Nederlanders die al komen het eigenlijk enkel bij Sofia en Sunny Beach houden. Exact de twee rotte plekken op een verder prachtige appel :'(
Nou, ik wil tzt de stedentrips combineren met een (halve) marathon. Bukarest en Budapest hebben die, van Bulgarije kan ik niet zo snel iets vinden...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:32:59 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168615302
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nou, ik wil tzt de stedentrips combineren met een (halve) marathon. Bukarest en Budapest hebben die, van Bulgarije kan ik niet zo snel iets vinden...
Zijn er wel hoor :)

http://runbg.net/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80

Je kan met mij de Turnovo Ultra lopen/rijden :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:35:59 #240
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168615379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn er wel hoor :)

http://runbg.net/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80

Je kan met mij de Turnovo Ultra lopen/rijden :+
Thanks!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')