Sorry was vergeten even een reactie te posten

Ben van woensdagmorgen t/m vrijdagavond in Bucharest geweest, vrij kort dus. Maarrrrrrr.... het was echt geweldig. Bij Roemenie verwacht je echt een oostblokland met weinig luxe en beschaving en eerlijk gezegd was mijn mening nog niet veel veranderd toen we op het vliegveld aankwamen.... wtf.... oude meuk!.... alsof ik in een oorlogsgebied terechtkwam.
Vervolgens eigenlijk vrij klakkeloos in een taxi gestapt, niet meteen gehapt op
die gasten die bij de ingang stonden, maar hebben even 50 meter gelopen. Daar taxi richting centrum genomen voor 80 lei, achteraf nog veel want de terugweg was voor 50 lei.
Wat me op is gevallen is het verschil in taxichauffeurs. De oude garde is vaak nukkig, onbeschoft en valt amper mee te communiceren. De jongere gasten spreken vaak engels, informatief en
doen hun best voor je. Belangrijk is dat je oplet wanneer je in de stad bent dat je een taxi neemt waar op de deur staat 1.79 lei per KM. Er rijden er ook rond van 3.50. Wat daar de reden van is, geen idee.
Stad zelf is oud, maar men is flink aan het moderniseren. Veel communistische gevelreclame van Pepsi, TDK etc. pronken op de hoge
gebouwen. Echter proberen ze dat langzaam aan te passen. Het grote winkelcentrum in het centrum was de voorgevel prachtig aan het renoveren met zwarte balken en ertussen in Neon-reclame.
Oldtown erg gezellig, me daar goed vermaakt. Veel terrassen, goede
restaurants en mooie foto's geschoten van de oude gebouwen.
Favoriete zitplek was meteen op de hoek van oldtown. Lekker tot 's avonds laat sport gekeken op het terras.
Paleis was indrukwekkend, mochten er helaas niet in vanwege een of andere sluiting. Enige minpunt eigenlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door de_boswachter op 06-10-2011 23:03:33 ]