Ik heb er ééntje, eindelijk, moest eerder nog wat op mijn centjes letten
![]()
. Maar vandaag kon het en het voelde ook aan als een goede dag, beetje een actie-dag, was achteraf gezien ook bijzonder (maar dat is elke dag wel een beetje
![]()
). Maargoed, ik stond daar dus met de mededeling dat ik aquamarijn wou voor aan mijn kettinkje. Het doosje werd voor mijn neus gezet, maar ik begon gelijk (alweer) als een gek te twijfelen..al die steentjes zijn ook zo mooi.
Dus vroeg ik eerst lachend en later serieus (mijn eigen kwartjes vallen soms wat later) of ze geen steentje tegen twijfels hebben
![]()
. De vrouw vertelde dat ik ook een steentje kon laten pendelen, zodat ik een steentje zou krijgen die precies bij mij zou passen. Goed idee vond ik dat. Ze haalde een andere vrouw erbij en ik moest mijn hand op de hare leggen en vervolgens begon ze te pendelen over een blad met cirkels, namen en cijfers. Eerst schoot hij eventjes een bepaalde kant op, maar vervolgens linea recta naar een andere kant en begon daar hevig tekeer te gaan. 'Duidelijk', zei de vrouw lachend, 'een tijgeroog.'
Vervolgens legde ze op een blad wat tijgerogen voor mijn neus. Ditmaal ging mijn oog gelijk naar één steen toe, maar even later zag ik er nog eentje, een fijnere en erg mooi steentje. Een andere vrouw zei ook nog: 'die (de laatste dus) is mooi'. Maargoed, dus ik weer twijfelen
![]()
, ik ben echt erg wat dat betreft. Gelukkig zei de vrouw: 'nou, dan pendel je toch tussen die twee steentjes. 'Wat een idee, jaaah', jubelde ik bijna. Want wat een uitvinding voor mensen die zo twijfelen, er schoot mij gelijk weer te binnen waarom ik zelf nog weleens pendelde.
Bij de eerste steen, waar ik gelijk mijn oog op had laten vallen, ging de pendel onwijs heen- en weer en bij het tweede steentje schudde hij heftig nee. De andere vrouw zei nog: 'toch je eerste intuïtie hé?' Nou, ik helemaal blij en heb eindelijk ook voor mezelf het boek gekocht wat alweer een tijdje geleden door Choices aan mij werd aanbevolen. Wat ik ook wel apart vond, was dat ik even daarna, met de steen in mijn tas, ongeveer 4 mensen tegenkwam van verschillende leeftijden en geslachten en die mij gelijk begroetten alsof ze mij konden of dachten te kennen. Ik groette gewoon net zo vriendelijk terug, ik heb alleen geen idee wie het nou waren, best vaag.
Naja, het is een beetje een verhaal geworden. Maar dit ook omdat ik dit soort dingen gewoon soms toch wel bijzonder vind allemaal en het hier als vrij normaal gezien wordt. Een paar keer heb ik vandaag aan verscheidene mensen geprobeerd wat te vertellen over het pendelen, omdat het toch wat indruk op mij had gemaakt enzo, alleen ze moesten constant lachen
![]()
. Naja, maakt ook niet uit en ik snap het wel. Als nuchter mens of naja, weet niet hoe ze dat noemen eigenlijk en je hoort iemand zoiets zeggen, komt het natuurlijk ook een beetje zweverig over.
Ik dacht even dat het kon, dus babbelde ik verder..alleen beetje stom, want ik vertelde dat als ik in dat winkeltje ben ik altijd zo'n raar gevoel in mijn hoofd krijg en het warm krijg. Dus iemand zegt zo droog: 'ja, dat komt natuurlijk omdat ze de kachel daar zo hoog hebben staan.' Dus ik, met mijn droge hoofd zoiets van: 'nee, dat komt door de stenen daar en al.' Nou, toen kwamen ze niet meer bij dus. Ok, het klonk ook wel wat maf natuurlijk, wie verwacht nou als antwoord: 'door de stenen', hun dus niet
![]()
.
Maargoed, zo op schrift (internet) staat het verhaal ook wel wat raar misschien. Maar ik vond het gewoon bijzonder allemaal en wou dat toch even kwijt/delen, kan er soms zo enthousiast van worden. En ik neem gewoon een keer iemand uit de nuchtere kring mee, kunnen ze het zelf zien
![]()
. Of ik doe het gewoon geleidelijk aan, af en toe wat kleine dingetjes, zoals ik al een beetje deed. Ja, dat is denk toch de beste manier, hoeven ze niks, maar wie weet hebben ze er toch wat aan. En soms bemerk ik al wat meer interesse (heel vluchtig dat wel), wat toch wel weer leuk is om op te merken.
nou, nu stop ik maar
, het is meer een verhaal geworden over de aankoop van het steentje..ik ga mijn nieuwe boek lezen ..Yes!