abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19300600
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:35 schreef Tokse het volgende:
Hoi Natalie,

Ik heb een indigoliet voor je gevonden op deze site: http://www.geschenksteent(...)product&productId=41

Zelf draag ik twee bergkristallen bij me, en heb ik een lapis lazuli aan een hanger. Mooie stenen, en baat het niet, schaadt het niet
Volgens mij klopt er iets niet bij de omschrijving. Ik ken indigoliet als blauwe toermalijn, niet als een andere steen. Ik heb dit ook nagekeken in boeken thuis en daar staat ook in dat indigoliet blauwe toermalijn is, ik heb er zelf ook eentje. Bij de omschrijving op die site staat dat de steen een groen tot paarse kleur heeft. Vreemde is wel dat ze ook blauwe toermalijn verkopen maar deze dus niet indigoliet noemen. Ik heb het idee dat ze een vergissing maken maar misschien kan iemand anders hier meer duidelijkheid over geven.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:23:27 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19300870
Toermalijnen zijn vrij moeilijk in te delen juist doordat ze een vreemde samenstelling hebben. Een groen/paarse toermalijn is zws een watermeloen toermalijn. Een blauwe is een indigoliet. Zover ik op de foto zie is het een blauwe, en is de omschrijving enigzins krom, aangezien die gedeeltelijk van een watermeloen lijkt te zijn. Maar een foutje is menselijk, denk ik dan maar.

Mag ik vragen waar jij je Indigoliet hebt gekocht?
(Un)masking for the greater good.
pi_19301242
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:23 schreef Natalie het volgende:
Toermalijnen zijn vrij moeilijk in te delen juist doordat ze een vreemde samenstelling hebben. Een groen/paarse toermalijn is zws een watermeloen toermalijn. Een blauwe is een indigoliet. Zover ik op de foto zie is het een blauwe, en is de omschrijving enigzins krom, aangezien die gedeeltelijk van een watermeloen lijkt te zijn. Maar een foutje is menselijk, denk ik dan maar.

Mag ik vragen waar jij je Indigoliet hebt gekocht?
Klopt dat het verwarrend werkt met toermalijnen. Ik heb een verdeliet (groene toermalijn) die uitloopt naar een blauwe punt (indigoliet).
Ik heb ook een indigoliet op eBay gekocht hier in Nederland, had net de mazzel dat ze een indigoliet verkochten en ik kon er nog goedkoop aankomen. Was echt heel goedkoop en ik twijfelde of hij wel echt was maar alle toermalijnen kun je testen door hun statische electriciteit en dat was bij deze dus ook zo. Meestal koop ik mijn stenen via eBay in Duitsland. Ik heb er goede ervaringen mee. Ze hebben een groot aanbod en de prijzen vallen wel mee. Maar toermalijn zal altijd wel duur blijven denk ik. Wel jammer want ik vind ze prachtig!

Wat zijn jouw stenen eigenlijk, qua lievelingsstenen? Ik hou van de kleur van aquamarijn vooral als ze ook een wat groenige tint hebben. Kom toch meestal terug tot blauwe en soms groene stenen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:11:45 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19302050
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:39 schreef Saleheim het volgende:

Klopt dat het verwarrend werkt met toermalijnen. Ik heb een verdeliet (groene toermalijn) die uitloopt naar een blauwe punt (indigoliet).
Ik heb ook een indigoliet op eBay gekocht hier in Nederland, had net de mazzel dat ze een indigoliet verkochten en ik kon er nog goedkoop aankomen. Was echt heel goedkoop en ik twijfelde of hij wel echt was maar alle toermalijnen kun je testen door hun statische electriciteit en dat was bij deze dus ook zo. Meestal koop ik mijn stenen via eBay in Duitsland. Ik heb er goede ervaringen mee. Ze hebben een groot aanbod en de prijzen vallen wel mee. Maar toermalijn zal altijd wel duur blijven denk ik. Wel jammer want ik vind ze prachtig!
Dat van die statische elektriciteit moet je me eens uitleggen
Ik heb er wel eens van gehoord, maar geen idee hoe 't in z'n werk gaat
quote:
Wat zijn jouw stenen eigenlijk, qua lievelingsstenen? Ik hou van de kleur van aquamarijn vooral als ze ook een wat groenige tint hebben. Kom toch meestal terug tot blauwe en soms groene stenen.
Aquamarijn vind ik prachtig. Ik heb een ketting met allemaal van die kleine getrommelde steentjes. Kun je ook zien op één van de foto's hierboven.
Daarnaast heb ik altijd een amethist bij me. Ik houd van de kleur, het paars/violette van een amethist. Sowieso vind semi-transparante stenen erg mooi. Ik heb meer met een rozenkwarts dan met een turkoois, bijvoorbeeld. Lapis-Lazuli is daar trouwens de enige uitzondering op.
pi_19302774
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat van die statische elektriciteit moet je me eens uitleggen
Ik heb er wel eens van gehoord, maar geen idee hoe 't in z'n werk gaat
[..]

Aquamarijn vind ik prachtig. Ik heb een ketting met allemaal van die kleine getrommelde steentjes. Kun je ook zien op één van de foto's hierboven.
Daarnaast heb ik altijd een amethist bij me. Ik houd van de kleur, het paars/violette van een amethist. Sowieso vind semi-transparante stenen erg mooi. Ik heb meer met een rozenkwarts dan met een turkoois, bijvoorbeeld. Lapis-Lazuli is daar trouwens de enige uitzondering op.
Jammer dat ik geen webcam of zo heb, kon ik een hoop stenen laten zien.

Toermalijn blijkt piezoelektrisch geladen te kunnen worden. Door het wrijven over een wollen doek wordt de steen geladen en kun je een papiersnipper bijvoorbeeld aantrekken. Beetje als met barnsteen. Heb ik ook uit een boek en het werkte inderdaad wel.

Ik hou ook van transparante en semitransparante stenen. Ik heb ook een hele mooie maansteen met blauw vuur, echt prachtig. Peridoot vind ik ook erg mooi maar jammer genoeg is die nogal duur en vaak alleen maar in kleine steentjes verkrijgbaar. Ik heb toen het geluk gehad dat ik een mooi peridoot kristal bij eBay Duitsland kon kopen. Leuke is dat die uit de Himalaya komt (Pakistan), toch bijzonder idee. Ook lopen er hele fijne actinolietnaaldjes door de steen. Daardoor konden ze hem niet slijpen maar ik vind het alleen maar erg mooi. Die typische peridoot kleur geeft mij een heel positief gevoel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:22:57 #56
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_19305438
Ik draag een regenboogsteen bij me..Die heb ik pasgeleden gekocht. Als je hem tegen het licht aanhoudt zie je een kleine regenboog van kleuren. Hij beschermt me tegen jalouzie..

Om mijn hals draag ik het shield van Biogenesis. Dat "kristal" is in een fabriek gemaakt met veel toewijding(aldus verteld). Hij beschermt me tegen ziektes ed. Ook heb ik het gevoel dat hij me tegen kwade dingen beschermt tijdens het werk, op straat etc. Totaal wat anders dan bescherming tegen ziektes..maar toch..tot nu toe geen problemen gehad..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:14:58 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19311366
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:22 schreef displission het volgende:
Ik draag een regenboogsteen bij me..Die heb ik pasgeleden gekocht. Als je hem tegen het licht aanhoudt zie je een kleine regenboog van kleuren. Hij beschermt me tegen jalouzie..
Sweetgirly vroeg eerder naar de echte naam van de regenboogsteen. Jij hebt er ook een, wie weet dat jij de naam weet?
(fotootje mag ook, wie weet herkennen we 'm)
pi_19362663
Edelstenen werken trouwens ook op dieren

Wij hebben sinds kort een nieuw parkietje, alleen hij is heel erg bang en schrikkerig. Waarom weten we niet. Er is niks raars met hem gebeurd verder. Ik heb vorige week zondag een mosagaat voor zijn kooitje gelegd. Mosagaat schijnt bevordelijk te zijn voor de communicatie tussen mens en dier. Anyway, toen ik vrijdag weer thuis kwam na vijf dagen was het beestje echt een hele transformatie ondergaan! Hij was me toch een partij vrolijk En maar fluiten en gek doen. Echt een wereld van verschil.
  maandag 24 mei 2004 @ 23:12:42 #59
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_19378659
is er een site die een goede beschrijving geeft met het effect van de verschillende soorten? En waar kun je die dingen kopen?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 25 mei 2004 @ 06:04:54 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19383142
ik heb hier een gigantisch stuk natuurlijk Amethyst staan

ik kan me helemaal vinden in de jkeur ervan...

rustgevend , dat doet het bij mij...

ik liep vroeger altijd met een haviks oog (althans zo noemde ik het , ) was een blauwe tijgeroog.
maar die hab ik toen eens aan mijn vriendin destijds gegeven , en toen het uit ging zat ik er lekker mee...

3 dubbel grrr...

maar om vrolijk af te sluiten...

die amethyist is de mooiste steen op die h.oog na die ik ooit heb gezien....
en het staat recht voor me
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_19383264
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:12 schreef pieter_pontiac het volgende:
is er een site die een goede beschrijving geeft met het effect van de verschillende soorten? En waar kun je die dingen kopen?
Een goede beschrijving is best moeilijk, ik heb verschillende boeken hier en elk boel heeft weer een andere uitleg (ze komen wel wat overeen maar hebben toch ook hele andere dingen erbij staan).
http://www.stenenkraam.nl/ heeft een klachtenlijst.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 07:45:41 #62
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_19383399
Ik loop rond met malachiet om m'n nek tegen eczeem. Ik kan wel merken dat het minder snel terugkomt.
Ik heb hem om m'n nek gehangen omdat mijn chakra daar teveel energie uitstraakt. Eczeem komt ook omdat het afweersysteem te goed werkt. Hierdoor werkt malachiet op het moment verslappend.
Iedereen trouwens bekend met de testen om te kijken welke steen op welke plek het beste werkt?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:16:43 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19383600
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 07:45 schreef hornage het volgende:
Ik loop rond met malachiet om m'n nek tegen eczeem. Ik kan wel merken dat het minder snel terugkomt. [afbeelding]
Ik heb hem om m'n nek gehangen omdat mijn chakra daar teveel energie uitstraakt. Eczeem komt ook omdat het afweersysteem te goed werkt. Hierdoor werkt malachiet op het moment verslappend.
Iedereen trouwens bekend met de testen om te kijken welke steen op welke plek het beste werkt?
Dan moet ik ook eens een malachiet hebben

Eczeem en allergie worden nog wel eens door elkaar gehaald. Eczeem kan een uiting van allergie zijn. Idd. Een allergische reactie op een ongevaarlijke stof, is trouwens dat 'foutje van het afweersysteem' waar jij het over hebt
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:38:13 #64
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_19392730
Natalie bedankt dat je het voor me op hebt gezocht, ik blijf ze maar gewoon dragen.Als er niets bekend is over een wisselwerking, zal het wel geen kwaad kunnen..En de granaat zal ik dan 's avonds toch maar afdoen.
Haal eruit wat erin zit!
pi_19398757
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 08:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dan moet ik ook eens een malachiet hebben

Eczeem en allergie worden nog wel eens door elkaar gehaald. Eczeem kan een uiting van allergie zijn. Idd. Een allergische reactie op een ongevaarlijke stof, is trouwens dat 'foutje van het afweersysteem' waar jij het over hebt
Ik heb zelf ook eczeemklachten maar draag daar een aquamarijn voor omdat het bij mij uit allergie voortkomt.
Aventurijn schijnt ook een hele goede steen te zijn bij huidklachten maar ik heb wel eens gehoord dat het wat langer duurt voordat deze werkzaam iets en dat je wel de groene moet hebben.
Chrysopraas schijnt te helpen bij neurodermitis.
pi_19398841
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:12 schreef pieter_pontiac het volgende:
Dit is een goede pagina met veel info: http://edelstenen.beginthier.nl/

Ik koop mijn stenen vooral via eBay Duitsland. Marktplaats kun je ook proberen, of een winkel van die pagina. Het loont wel de moeite om wat rond te shoppen. Ik wilde wat bergkristalhangertjes kopen. Bleek dat die op marktplaats voor 0,65 euro te koop waren maar in een edelsteenwinkeltje bij mij in de stad kosten die dus 5 euro!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:23:25 #67
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_19399026
Vind ze vooral mooi maar het schijnt inderdaat te helpen
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_19463078
Ik heb er ééntje, eindelijk, moest eerder nog wat op mijn centjes letten . Maar vandaag kon het en het voelde ook aan als een goede dag, beetje een actie-dag, was achteraf gezien ook bijzonder (maar dat is elke dag wel een beetje ). Maargoed, ik stond daar dus met de mededeling dat ik aquamarijn wou voor aan mijn kettinkje. Het doosje werd voor mijn neus gezet, maar ik begon gelijk (alweer) als een gek te twijfelen..al die steentjes zijn ook zo mooi.

Dus vroeg ik eerst lachend en later serieus (mijn eigen kwartjes vallen soms wat later) of ze geen steentje tegen twijfels hebben . De vrouw vertelde dat ik ook een steentje kon laten pendelen, zodat ik een steentje zou krijgen die precies bij mij zou passen. Goed idee vond ik dat. Ze haalde een andere vrouw erbij en ik moest mijn hand op de hare leggen en vervolgens begon ze te pendelen over een blad met cirkels, namen en cijfers. Eerst schoot hij eventjes een bepaalde kant op, maar vervolgens linea recta naar een andere kant en begon daar hevig tekeer te gaan. 'Duidelijk', zei de vrouw lachend, 'een tijgeroog.'

Vervolgens legde ze op een blad wat tijgerogen voor mijn neus. Ditmaal ging mijn oog gelijk naar één steen toe, maar even later zag ik er nog eentje, een fijnere en erg mooi steentje. Een andere vrouw zei ook nog: 'die (de laatste dus) is mooi'. Maargoed, dus ik weer twijfelen , ik ben echt erg wat dat betreft. Gelukkig zei de vrouw: 'nou, dan pendel je toch tussen die twee steentjes. 'Wat een idee, jaaah', jubelde ik bijna. Want wat een uitvinding voor mensen die zo twijfelen, er schoot mij gelijk weer te binnen waarom ik zelf nog weleens pendelde.

Bij de eerste steen, waar ik gelijk mijn oog op had laten vallen, ging de pendel onwijs heen- en weer en bij het tweede steentje schudde hij heftig nee. De andere vrouw zei nog: 'toch je eerste intuïtie hé?' Nou, ik helemaal blij en heb eindelijk ook voor mezelf het boek gekocht wat alweer een tijdje geleden door Choices aan mij werd aanbevolen. Wat ik ook wel apart vond, was dat ik even daarna, met de steen in mijn tas, ongeveer 4 mensen tegenkwam van verschillende leeftijden en geslachten en die mij gelijk begroetten alsof ze mij konden of dachten te kennen. Ik groette gewoon net zo vriendelijk terug, ik heb alleen geen idee wie het nou waren, best vaag.

Naja, het is een beetje een verhaal geworden. Maar dit ook omdat ik dit soort dingen gewoon soms toch wel bijzonder vind allemaal en het hier als vrij normaal gezien wordt. Een paar keer heb ik vandaag aan verscheidene mensen geprobeerd wat te vertellen over het pendelen, omdat het toch wat indruk op mij had gemaakt enzo, alleen ze moesten constant lachen . Naja, maakt ook niet uit en ik snap het wel. Als nuchter mens of naja, weet niet hoe ze dat noemen eigenlijk en je hoort iemand zoiets zeggen, komt het natuurlijk ook een beetje zweverig over.

Ik dacht even dat het kon, dus babbelde ik verder..alleen beetje stom, want ik vertelde dat als ik in dat winkeltje ben ik altijd zo'n raar gevoel in mijn hoofd krijg en het warm krijg. Dus iemand zegt zo droog: 'ja, dat komt natuurlijk omdat ze de kachel daar zo hoog hebben staan.' Dus ik, met mijn droge hoofd zoiets van: 'nee, dat komt door de stenen daar en al.' Nou, toen kwamen ze niet meer bij dus. Ok, het klonk ook wel wat maf natuurlijk, wie verwacht nou als antwoord: 'door de stenen', hun dus niet .

Maargoed, zo op schrift (internet) staat het verhaal ook wel wat raar misschien. Maar ik vond het gewoon bijzonder allemaal en wou dat toch even kwijt/delen, kan er soms zo enthousiast van worden. En ik neem gewoon een keer iemand uit de nuchtere kring mee, kunnen ze het zelf zien . Of ik doe het gewoon geleidelijk aan, af en toe wat kleine dingetjes, zoals ik al een beetje deed. Ja, dat is denk toch de beste manier, hoeven ze niks, maar wie weet hebben ze er toch wat aan. En soms bemerk ik al wat meer interesse (heel vluchtig dat wel), wat toch wel weer leuk is om op te merken.

nou, nu stop ik maar , het is meer een verhaal geworden over de aankoop van het steentje..ik ga mijn nieuwe boek lezen ..Yes!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:09:15 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19465652
Oeh, meis, dat klinkt als een hele bijzondere ervaring! Ik ben blij dat je hét juiste steentje hebt gevonden. Ga op je gevoel af als je een steen kiest. Da's altijd het belangrijkste en zo te horen heb je er al mooie ervaringen mee gehad
Supers!

Als je pendelen interessant vindt, dan kan ik je dit boekje aanraden:
Auteur: Orpha Cochie
Titel: Pendelen en Edelstenen "kosmische krachten ter versterking van onze innerlijke vermogens"
ISBN: 90 6458 132 0

Hierin kun je veel informatie vinden over zowel pendelen al dan niet in combinatie met edelstenen. Ook zit er een beschrijving van veel edelstenen in en in het laatste hoofdstuk gaan ze in op geboortestenen.

Trek je niet teveel aan van mensen die lacherig doen over jouw pendel- en stenen avontuur. Sommige mensen zijn erg nuchter en vinden pendelen en stenen maar zweverig en 'hocus pocus'. Maar als jij je er goed bij voelt, dan moet je vooral je steen blijven dragen
pi_19469699
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 00:51 schreef Antagonist het volgende:
Dus in jouw theorie is een chakra materie.
pi_19471353
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:09 schreef Natalie het volgende:
Oeh, meis, dat klinkt als een hele bijzondere ervaring! Ik ben blij dat je hét juiste steentje hebt gevonden. Ga op je gevoel af als je een steen kiest. Da's altijd het belangrijkste en zo te horen heb je er al mooie ervaringen mee gehad
Supers!

Als je pendelen interessant vindt, dan kan ik je dit boekje aanraden:
Auteur: Orpha Cochie
Titel: Pendelen en Edelstenen "kosmische krachten ter versterking van onze innerlijke vermogens"
ISBN: 90 6458 132 0

Hierin kun je veel informatie vinden over zowel pendelen al dan niet in combinatie met edelstenen. Ook zit er een beschrijving van veel edelstenen in en in het laatste hoofdstuk gaan ze in op geboortestenen.

Trek je niet teveel aan van mensen die lacherig doen over jouw pendel- en stenen avontuur. Sommige mensen zijn erg nuchter en vinden pendelen en stenen maar zweverig en 'hocus pocus'. Maar als jij je er goed bij voelt, dan moet je vooral je steen blijven dragen
Dank je! .
Moet zeggen dat ik hem niet altijd om ga doen waarschijnlijk, gewoon als ik naar buiten ga enzo. En vannacht heb ik hem naast mijn kussen neergelegd. Was eerst gewoon wat moe (logisch 's nachts), maar heb daarna dus amper geslapen, al was ik wel uitgerust en rustte ik wat uit. Naja, vaag weer . Voelde me zeer goed.

Thanx ook voor je boekentip, die ga ik volgende keer opzoeken. Zat er gister al aan te denken, na de aankoop, dat ik dat maar eens moest gaan doen, meer weten erover. Zijn zoveel interessante dingen allemaal , erg mooi iig. Ben benieuwd, heb nu al zin in dat boek. Mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid neemt alleen maar meer toe zo. Ja idd, ik blijf hem gewoon lekker dragen en als hij is uitgewerkt laat ik gewoon weer een nieuwe pendelen .
pi_19511757
Ik heb een maansteentje aan mijn navelpiercing hangen en sinds die tijd heb ik geen maandelijkse buikpijn meer
  woensdag 14 juli 2004 @ 10:36:42 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_20614367
Assen (waar ik woon) is sinds kort helemaal half-edelsteenloos. Ze hebben onlangs het laatste winkeltje gesloten die nog stenen verkocht.
Gelukkig ben ik nu in Rotterdam en zijn ze hier nog wel te vinden (dat moet ook bijna wel, je hebt alles hier) en dus ga ik vanmiddag even op stenenjacht
Ik laat nog wel even weten wat ik gekocht heb.
pi_20616059
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 10:36 schreef Natalie het volgende:
Assen (waar ik woon) is sinds kort helemaal half-edelsteenloos. Ze hebben onlangs het laatste winkeltje gesloten die nog stenen verkocht.
Gelukkig ben ik nu in Rotterdam en zijn ze hier nog wel te vinden (dat moet ook bijna wel, je hebt alles hier) en dus ga ik vanmiddag even op stenenjacht
Ik laat nog wel even weten wat ik gekocht heb.
Koop ze niet bij Mystiek, die vragen 2x de normale prijs ervoor.
pi_20616245
Toevallig zat ik me gisteren iets af te vragen en dat kan ik mooi hier vragen!

Ik zie dat een aantal van jullie ook echt stenen voor een bepaald doel hebben en vroeg me af of jullie die stenen dan gewoon neerleggen/omhangen of ze eerst reinigen.

Zo ja, hoe?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')