Tnxs voor de update !!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:15 schreef bianca en michael het volgende:
Nog weer eens de powerpointpresentatie.
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=6AC10ADC215743B2
Als ik me goed herinner 5 minuutjes met de pendelbus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:23 schreef Choq het volgende:
een vraagje; wat is ongeveer de afstand tussen auschwitz 1 en auschwitz 2(Birkenau)
i.v.m. het bezoeken ervan
Gaat er geen trein?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:44 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner 5 minuutjes met de pendelbus.
Hey.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef mara25 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic is ook mijn interesse gewekt om Auschwitz te bezoeken. Volgende week ga ik er naartoe (precieze dag weet ik nog niet, want ik moet nog even een hotel in Krakau boeken voor 3 nachten ofzo)
Wanneer ik geweest ben zal ik hier ook wel een verslagje neerzetten.
Ja, ik denk dat één dag wel genoeg is. Wij hebben in een uur of vijf tijd beide kampen gezien, inclusief pauze. Wel hebben we in Auschwitz I een aantal barakken overgeslagen, namelijk die waarin werd ingegaan op de jodenvervolging in specifieke landen. Nederland hebben we wél bekeken, en die tentoonstelling vond ik mooi gedaan. Je ziet met name goed hoe de toonzetting van de Duitsers verandert in de loop van de oorlog, van paaien naar dreigen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:20 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Een week is een beetje overdreven. Een dag voor I, een dag voor II en dan heb alles wel van binnen en buiten gezien. Ook ben je dan wel een beetje afgestompt denk ik...
Je kunt in Auschwitz zelf een gidsje halen met wat informatie en je hoeft geen officiele tour te doen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:57 schreef scanman01 het volgende:
Ik ben van plan om ook een keer te gaan, maar vraag me af of je er gewoon op eigen houtje heen mag gaan. Is dat mogelijk of moet je via een officiele tour Auschwitz bezoeken?
Da's niet helemaal waar. Op sommige plekken, bijvoorbeeld bij de gaskamer in Auschwitz 1, wordt met een bord gevraagd om wat eerbied, en er niet te gaan filmen en fotograferen. Maar uiteraard zie je er mensen al kauwgom kauwend in hun korte sportbroek de hele boel op film zetten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, alles is vrij om te fotograferen.
Ik heb de 14 delige dvd reeks van de BBC over de tweede W.O. en daar zag ik volgens mij dat de gaskamers waren vernietigd. Hebben ze die weer opgebouwd of was het niet die gaskamer van Auschwitz 1?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar. Op sommige plekken, bijvoorbeeld bij de gaskamer in Auschwitz 1, wordt met een bord gevraagd om wat eerbied, en er niet te gaan filmen en fotograferen. Maar uiteraard zie je er mensen al kauwgom kauwend in hun korte sportbroek de hele boel op film zetten.
De "eerste" gaskamer, vrij klein, bestaat nog, al is de ruimte gestript. Maar het gebouw staat nog overeind. De ovens waar de lijken in werden verbrand, zijn nog helemaal intakt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb de 14 delige dvd reeks van de BBC over de tweede W.O. en daar zag ik volgens mij dat de gaskamers waren vernietigd. Hebben ze die weer opgebouwd of was het niet die gaskamer van Auschwitz 1?
Ja, het zal dan wel bekrompen of wat dan ook zijn, maar ik vind dat dat absoluut niet kan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat is er overigens mis met een korte broek? Ik vind dat je respect uit door middel van je houding, kleren zijn daarbij niet van belang.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |