quote:Volgens mij niet. Beide staan nog.
Op dinsdag 29 juli 2003 15:46 schreef Parallel_Lives het volgende:[..]
Maar auschwitz is helemaal vernietigd geweest. En toen weer opnieuw opgebouwd.
Dan kan ik het alleen maar ergens heen zenden toch (of niet? BlonT)quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef Henk-Wim het volgende:
...
Die powerpoint kun je misschien via yousendit.com plaatsen?
Genoteerd. Taalnaziquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:32 schreef CleeJee het volgende:
...irritatie-modus.... schrijf Auschwitz goed, zeker als je er geweest bent!
Naar Auschwitz geweest zijn en dan zo een laagvloerse ongepaste opmerking plaatsen?quote:
Ja ik vreesde al dat ik daaropmerkingen op ging krijgen. Toch neergezet met volle verstand.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:46 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Naar Auschwitz geweest zijn en dan zo een laagvloerse ongepaste opmerking plaatsen?![]()
Herkenbaar. Ik was er afgelopen september en we waren net te laat voor de rondleiding. Achteraf gezien vonden we dat niet zo erg, want daardoor hadden we soms wel even de tijd om gewoon ergens te gaan zitten om even de boel te laten bezinken.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben er in de zomer geweest en ben het met de meeste hier eens: Auschwitz I is stukken minder eng en 'confronterend' dan Birkenau. Het gevoel dat ik had toen ik daar rondliep, is echt letterlijk met geen pen te beschrijven.
Alleen al de omvang.
Maargoed, ik kan het iedereen 'aanraden'. Het is een ervaring die je waarschijnlijk nooit meer zult vergeten.
Je kwetst er mij niet mee hoor, maar ik vind een grens aan humor zitten, en in mijn ogen overschreed je die...no hard feelings verder hoor.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:55 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ja ik vreesde al dat ik daaropmerkingen op ging krijgen. Toch neergezet met volle verstand.
Gelukkig hebben we de vrijheid na WO II om zelfs over de ergste dingen den humor in te zien. Joden waren daar ook niet vies van. Humor is ook in zware kwesties een van de balangrijkste copingmechanismen, en dat heb je wel nodig na een dagje AusCHwitz.
Maargoed, sorry als ik er mensen mee gekwetst heb.
Een week is een beetje overdreven. Een dag voor I, een dag voor II en dan heb alles wel van binnen en buiten gezien. Ook ben je dan wel een beetje afgestompt denk ik...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:45 schreef Mister_Puke het volgende:
ik ben er ook nog nooit geweest en wil er graag naar toe. Hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken? een week? en welke plekken zijn nog meer interessant om te bezoeken?
het was ook niet de bedoeling om een week voor het kamp uit te trekken. Liggen die zaken in de buurt? en is het ene optie om een ander kamp te bezoeken?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:20 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Een week is een beetje overdreven. Een dag voor I, een dag voor II en dan heb alles wel van binnen en buiten gezien. Ook ben je dan wel een beetje afgestompt denk ik...
Verder bezoeken? Krakow natuurlijk! Mag je best een biertje (of vier) nemen om je recente ervaringen een plekje te geven. En eventueel de Wieliczka zoutmijnen, maar dat is meer in het 'gewone' tourtistische straatje.
Of Zakopane meer naar het zuiden voor de natuurschoon en de ski activiteiten. En eventueel Warschau, zo ver is dat ook niet weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |