quote:Dan moeten we dit seizoen maar kampioen worden hè.
Foppe stopt na dit seizoenKomend seizoen wordt het laatste waarin Foppe de Haan hoofdtrainer is van S.C. Heerenveen. Het bestuur maakte vandaag bekend dat in goed overleg te hebben besloten.
Voorzitter Riemer van der Velde maakte vandaag bekend dat de langst zittende oefenmeester uit de Eredivisie na dit seizoen zijn functie zal neerleggen. Foppe de Haan (60) heeft zelf een moment gekozen om te stoppen. Van der Velde benadrukt het belangrijk te vinden dat het afscheid op een zelfgekozen moment komt, en niet door (slechte) resultaten wordt ingegeven. Afgelopen seizoen stond De Haan in de winterstop onder druk om ermee te stoppen, door de tegenvallende resultaten. Uiteindelijk sloot hij het seizoen af met een zevende plek.
Foppe de Haan zal aan de club verbonden blijven in een andere functie. Over de opvolging is nog niets definitief. Al langer wordt aangenomen dat Gertjan Verbeek terug naar Heerenveen zal komen. Hij is nu oefenmeester Heracles.
http://sc.heerenveen.org/?p=actueel/nieuws/2013
quote:Tsja, hij had het met jou moeten overleggen of niet?
Op dinsdag 22 juli 2003 13:11 schreef Magistic het volgende:
Huh...?Vreemd, ik heb dit nog helemaal niet gehoord en dat terwijl ie naast me woont.
Een beetje interesse voor de buren is nooit verkeerd, maar nog nix noppes nades gehoord.
quote:TD maken
Op dinsdag 22 juli 2003 13:23 schreef DIGGER het volgende:
Balsemmen, in een hoekje zetten, spotje erop, glasplaatje ervoor en voor eeuwig laten staan.
Eerst Korbach, toen Ten Cate, nu Foppe en strax Koeman
quote:Westerhof ook.
Op dinsdag 22 juli 2003 14:48 schreef Doopy-X- het volgende:
jammer, 1 van de meest sympatieke mensen in het nederlandse voetbal die ook verdwijnd.....Eerst Korbach, toen Ten Cate, nu Foppe en strax Koeman
Maar 't is maar goed dat er doorstroming is. Ik ben wel heel erg benieuwd wat Heerenveen gaat doen als het om opvolging gaat. Foppe blijft in ieder geval nog actief bij de club.
De belangrijkste opties zijn: Jan de Jonge en Gertjan Verbeek.
Het lijkt mij niet echt voor de hand liggend dat er een 'naam' van buiten wordt gehaald, of het moet zijn om een leemte op te vullen, tot dat Verbeek zover is bijvoorbeeld.
quote:Westerhof is goeie gast, alleen beetje grijze mus
Op dinsdag 22 juli 2003 15:03 schreef SCH het volgende:[..]
Westerhof ook.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef planethugo het volgende:
zou tijd worden, die beste man is al behoorlijk scheel
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef planethugo het volgende:
zou tijd worden, die beste man is al behoorlijk scheel
Beetje raar dat die site dat niet meldt .
en volgens mij komt t van de site
qua aardige mensen: onze bert (van marwijk) is er oook nog
quote:Nee. Want wat heeft GJ nou ooit bereikt.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:17 schreef Eilanden het volgende:
Fulton en SCH, zien jullie Verbeek ook als ideale opvolger van Foppe?
Lijkt me niet slecht, een frisse wind.
Mooi dat hij de 20 jaar heeft volgemaakt. En hopelijk komt er een goeie trainer voor in de plaats (Van Basten )
quote:de nacompetitie
Op dinsdag 22 juli 2003 17:22 schreef Fulton het volgende:[..]
Nee. Want wat heeft GJ nou ooit bereikt.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 20:08 schreef numero_uno het volgende:
sneu ik zal altijd zn mooiste quote herinneren, volgens mij ging het over Luinge "Ik noemde hem een lul" GE-NI-AAL!!!
quote:Ideaal is een groot woord, maar ik vind het wel een goede optie. Beter dan een of andere paniekaankoop of iemand die gehaald wordt om zijn naam en status: al dat geroep om de Ten Cates, Jollen en Van Bastens zijn aan mij niet zo besteedt. Verbeek moet zich nog waarmaken en Fulton heeft gelijk als hij zegt dat hij nog niet veel bereikt heeft. Maar wie was Foppe nou toen hij begon? Ik hou wel van die self-made trainers en Verbeek kent de gang van zaken en de sfeer bij Heerenveen, dat is erg belangrijk.
Op dinsdag 22 juli 2003 17:17 schreef Eilanden het volgende:
Fulton en SCH, zien jullie Verbeek ook als ideale opvolger van Foppe?
Ik durf er eigenlijk ook heel wat op te zetten dat hij het wordt. Althans dat dat nu in de planning ligt, er kan nog wel wat veranderen in tien maanden.
quote:Da's aardig van je maar Foppe zou spontaan een rolberoerte krijgen van jouw avatar
Op dinsdag 22 juli 2003 22:13 schreef mat_herben het volgende:
Foppe bedankt![]()
quote:rhetorische vraag heet dat cazzo
Op dinsdag 22 juli 2003 21:09 schreef CAZZO het volgende:[..]
de nacompetitie
hij zei het wel speciaal.
maar ze zullen vast wel weer een geschikte vervanger voor hem vinden die er voor zorgt dat de friezen de 4de club in nederland blijft
quote:zo is foppe ook begonnen als ik mij niet vergis
Op dinsdag 22 juli 2003 23:33 schreef Fulton het volgende:[..]
rhetorische vraag heet dat cazzo
En nacompetitie halen vind ik niet echt groots.
quote:En Heerenveen is nogsteeds een Eerste Divisie clubje?
Op woensdag 23 juli 2003 02:47 schreef CAZZO het volgende:[..]
zo is foppe ook begonnen als ik mij niet vergis
Zijn palmares:
- 1993. Promotie naar de eredivisie.
- Twee bekerfinales (1993 en 1997, beiden verloren)
- 1998. Heerenveen was de laatste Nederlandse deelnemer in de Europacup II. Dit werd behaald na een beslissingswedstrijd tegen Twente in het stadion van FC Zwolle. Laatste goal van Ruud van Nistelrooij in Heerenveen shirt.
- 2000. Champions League voetbal behaald, via een tweede plaats in de rangschikking.
- 2002. UEFA cup voetbal behaald. (uitschakeling in de eerste ronde).
Nog 27 wedstrijden te gaan en Foppe de Haan zit voor de 500ste competitie wedstrijd in de dug-out.
189 keer winst.
155 keer verlies.
129 keer onbeslist.
473 wedstrijden in totaal.
En over Riemer: Die is voorlopig niet weg. Hij blijft aan als voorzitter tot en met seizoen 2005/2006. Hij wil zijn klus afmaken. Tegen de tijd dat hij afscheid neemt is het stadion uitgebreid tot 28000 zitplaatsen.
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 23:37 schreef Beetle het volgende:
- Twee bekerfinales (1993 en 1997, beiden verloren)
quote:Als eerste divisieclub een bekerfinale halen, hoort absoluut bij je verdiensten. De bekerfinale halen sowieso wel.
Op donderdag 24 juli 2003 11:31 schreef methodmich het volgende:
Los van het feit dat het een knappe prestatie is, maar sinds wanneer bevat een palmares verloren bekerfinales?
quote:Okee, maar dan toch niet met alle clubs? Ik denk niet dat van Marwijk dat bijvoorbeeld op zijn palmares zal zetten.
Op donderdag 24 juli 2003 11:40 schreef SCH het volgende:[..]
Als eerste divisieclub een bekerfinale halen, hoort absoluut bij je verdiensten. De bekerfinale halen sowieso wel.
quote:Hangt van de rest van de resultaten af. En inderdaad van de historie van de club. Voor Foppe zijn een tweede en een vierde plek noemenswaardige resultaten.
Op donderdag 24 juli 2003 11:50 schreef methodmich het volgende:[..]
Okee, maar dan toch niet met alle clubs? Ik denk niet dat van Marwijk dat bijvoorbeeld op zijn palmares zal zetten.
Vond alleen bekerfinale ietsje twijfelachtig, maar goed.
Wat zal Foppes nieuwe functie worden??
quote:Volgens mij weten ze dat nog niet echt. Die functie zal wel gecreeerd worden. Ik denk dat hij niet zo lang blijft - hij zal ook wel veel schnabbels krijgen, in tv-circuit e.d. en lezingen etc.
Op donderdag 24 juli 2003 11:54 schreef methodmich het volgende:
Wat zal Foppes nieuwe functie worden??
quote:Wat dacht je van een televisie programma samen met Danny Blind?
Op donderdag 24 juli 2003 12:02 schreef SCH het volgende:[..]
Volgens mij weten ze dat nog niet echt. Die functie zal wel gecreeerd worden. Ik denk dat hij niet zo lang blijft - hij zal ook wel veel schnabbels krijgen, in tv-circuit e.d. en lezingen etc.
quote:1 april
Op donderdag 24 juli 2003 12:34 schreef Doc het volgende:[..]
Wat dacht je van een televisie programma samen met Danny Blind?
quote:Ik vind The Dwight
Op dinsdag 22 juli 2003 22:12 schreef SCH het volgende:[..]
Ideaal is een groot woord, maar ik vind het wel een goede optie. Beter dan een of andere paniekaankoop of iemand die gehaald wordt om zijn naam en status: al dat geroep om de Ten Cates, Jollen en Van Bastens zijn aan mij niet zo besteedt. Verbeek moet zich nog waarmaken en Fulton heeft gelijk als hij zegt dat hij nog niet veel bereikt heeft. Maar wie was Foppe nou toen hij begon? Ik hou wel van die self-made trainers en Verbeek kent de gang van zaken en de sfeer bij Heerenveen, dat is erg belangrijk.
Ik durf er eigenlijk ook heel wat op te zetten dat hij het wordt. Althans dat dat nu in de planning ligt, er kan nog wel wat veranderen in tien maanden.
Ik vind Jol helemaal niet bij heerenveen passen. Die is wel self-made maar een beetje te voor Riemer vrees ik.
Ten Cate past qua karakter niet bij heerenveen, dus dat zal nooit een optie worden.
Erg benieuwd hoe de spelers reageren nu het nieuws zo vroeg bekend is. In goede tijden zal het wel meevallen, maar als het net zoals begin vorig seizoen slecht gaat....
Bovendien is Riemer gecharmeerd van Verbeek en heeft hij een soort clausule in zijn contract bij Heracles, dus het lijkt me al rond...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |