quote:Deze vergelijking kan je niet op die manier trekken
Op zondag 20 juli 2003 21:11 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Er zijn ook mensen wiens familie is afgemaakt vanwege de Koran.
quote:Hij spreekt de waarheid. Verder zijn het jouw fatsoensnormen waar je over spreekt. Die zijn niet universeel.
Op zondag 20 juli 2003 21:13 schreef Maerycke het volgende:[..]
Domme opmerking van een dom iemand die blijkbaar niet wil inzien dat de fatsoensnormen hiermee ruim overschreden worden. Jammer..
quote:Mijn excuses als ik je gekwetst heb.
Op zondag 20 juli 2003 21:13 schreef Maerycke het volgende:
Domme opmerking van een dom iemand die blijkbaar niet wil inzien dat de fatsoensnormen hiermee ruim overschreden worden. Jammer..
quote:Het Communistisch Manifest ook niet.
Op zondag 20 juli 2003 21:14 schreef du_ke het volgende:
Deze vergelijking kan je niet op die manier trekken. De koran roept niet op tot moord of geeft een bepaalde bevolkingsgroep de schuld van alle problemen.
quote:Idd.
Op zondag 20 juli 2003 21:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het Communistisch Manifest ook niet.
quote:Geen idee.. Ik heb zo het flauwe vermoeden dat het er ook dit jaar weer niet van gaat komen. Ik moet - gezien de huidige belabberde economische toestand van het bedrijf waar ik werk - op zoek naar een andere baan, aangezien ik niet ga zitten afwachten tot het daadwerkelijk ter ziele gaat. Ratten, schip, wegwezen. U kent het wel.
Op zondag 20 juli 2003 21:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wanneer heb je dan vakantie?
quote:Klopt, het communisme is in principe een zeer pascifistische stroming, de uitvoering ervan is wat minder geslaagd (en dat geld ook voor een aantal godsdiensten)
Op zondag 20 juli 2003 21:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het Communistisch Manifest ook niet.
quote:Toch zijn er uit naam van dat boek (en van de Bijbel, Koran, etc.) vele miljoenen mensen vermoord. Onbegrijpelijk dat jij dat gaat zitten verdedigen.
Op zondag 20 juli 2003 21:18 schreef du_ke het volgende:
Klopt, het communisme is in principe een zeer pascifistische stroming, de uitvoering ervan is wat minder geslaagd (en dat geld ook voor een aantal godsdiensten)
Nogmaals: mijn signature is niet bedoeld om Mein Kampf met de Koran te vergelijken.
quote:Nee.
Op zondag 20 juli 2003 21:16 schreef Maerycke het volgende:[..]
Geen idee.. Ik heb zo het flauwe vermoeden dat het er ook dit jaar weer niet van gaat komen. Ik moet - gezien de huidige belabberde economische toestand van het bedrijf waar ik werk - op zoek naar een andere baan, aangezien ik niet ga zitten afwachten tot het daadwerkelijk ter ziele gaat. Ratten, schip, wegwezen. U kent het wel.
quote:Dat heb ik nou met Das Kapital.
Op zondag 20 juli 2003 21:10 schreef Maerycke het volgende:[..]
Het merendeel van mijn familie is afgemaakt vanwege dat boek.. Dus ik heb inderdaad uitzonderlijk weinig humor over dit onderwerp.
Je kent het wel.
Hoewel...de meeste NLers kennen dat niet eigenlijk.
quote:En als iemand zegt vanuit de Suske en Wiske iemand te hebben vermoordt, is dan het boek slecht?
Op zondag 20 juli 2003 21:20 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Toch zijn er uit naam van dat boek (en van de Bijbel, Koran, etc.) vele miljoenen mensen vermoord.
quote:Die boeken ja, niet de daders of de crminele activiteiten.
Onbegrijpelijk dat jij dat gaat zitten verdedigen.
quote:Dat je het gewoon niet toegeeft is misschien nog het ergste.
Nogmaals: mijn signature is niet bedoeld om Mein Kampf met de Koran te vergelijken.
quote:Ik ken het niet nee.
Op zondag 20 juli 2003 21:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat heb ik nou met Das Kapital.
Oost-Pruisen.Je kent het wel.
Hoewel...de meeste NLers kennen dat niet eigenlijk.
quote:Yeah right?
Op zondag 20 juli 2003 21:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ken het niet nee.
Wat voor boek is het?
quote:Ieder heeft recht op een eigen mening en verkondiging daarvan. Je hebt er m.i. ook zeker recht op om een beroep te doen op fatsoen. een ander heeft echter evenens recht om dat beroep om hem moverende redenen niet op te volgen. Dat betekent niet dat hij daarmee meteen niet fatsoenlijk is, het betekent slechts dat bij hem andere redenen zwaarder wegen.
Op zondag 20 juli 2003 21:06 schreef Maerycke het volgende:[..]
Miljoenen mensen zijn gestorven naar aanleiding van dat boek. Enige terughoudendheid mag derhalve wel betracht worden. Wanneer iemand daartoe niet in staat is, omdat hij alleen maar wenst te provoceren, is het in mijn ogen gewoon een stumperd.
quote:Zolang fatsoen geen gevangenis wordt waarin je de ander in jouw keurslijf gevangen houdt zijn we het eens. Helaas egbeurt het ook dat mensen met ene beroep op hetzelfde fatsoen in een slachtofferrol kruipen om als zij hun zin niet krijgen te veranderen in medogenloze aanklagers. Vanaf dat moment worden er taboes geschapen die recht doen aan een deel van de bevolking en onrecht doen aan een ander deel van de bevolking.
Fatsoen betekent ook dat je - om anderen niet op botte wijze voor het hoofd te stoten - niet alles kan zeggen wat maar in je opkomt.
Ik vind het zelf nogal problematisch om te voldoen aan elk beroep dat er op me wordt gedaan om wat een andere mogelijk voor associaties zou kunnen maken. Het wordt anders als een ander me vriendelijk vraagt om iets te laten omdat hij of zij bepaalde associaties maakt. Indien de ander dat min of mer als een gebod formuleert want anders... word ik wat recalcitrant. Ik kan hierin natuurlijk slechts voor mezelf spreken.
Vielleicht gibt es ein bisschen Einblick. (Als je nu meteen de associatie maakt met Nazi's omdat ik hier een Duitse zin neerzette wordt helder in hoeverre of je elkaar in taboes gevangen kunt houden).
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 20-07-2003 21:28]
quote:Nee, want dat boek zet niet aan tot haat.
Op zondag 20 juli 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:
En als iemand zegt vanuit de Suske en Wiske iemand te hebben vermoordt, is dan het boek slecht?
quote:Jij denkt beter te weten hoe je mijn sig moet interpreteren ?
Dat je het gewoon niet toegeeft is misschien nog het ergste.
quote:Ik heb er iets over gehoord, maar verder kan ik er niets inhoudelijk over zeggen. Enlighten me.
Op zondag 20 juli 2003 21:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Yeah right?
Serieus?
quote:
Op zondag 20 juli 2003 21:27 schreef sjun het volgende:
quote:Dat was toch na de 2e wereld oorlog toen rusland (toendertijd meer stalinistisch dan communistisch) Oost Pruisen innam, toen zijn er inderdaad veel duitsers omgekomen.
Op zondag 20 juli 2003 21:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Yeah right?
Serieus?
quote:Paar miljoen maar
Op zondag 20 juli 2003 21:29 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat was toch na de 2e wereld oorlog toen rusland (toendertijd meer stalinistisch dan communistisch) Oost Pruisen innam, toen zijn er inderdaad veel duitsers omgekomen.
quote:
Op zondag 20 juli 2003 21:29 schreef du_ke het volgende:
Dat was toch na de 2e wereld oorlog toen rusland (toendertijd meer stalinistisch dan communistisch) Oost Pruisen innam, toen zijn er inderdaad veel duitsers omgekomen.
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 17:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ver van mijn bed show?
Dankzij Stalin ZIT ik uberhaupt in Nederland EN heb ik geen oude familie en huis in Pruisen meer, want die zijn systematisch uitgemoord door de Sovjets waarna mijn oma en opa moesten vluchten richting Nederland. Zo een ver van mijn bed show is het niet voor mij hoor.
quote:Wanneer je je in je sig op botte wijze wenst te associeren met de afschuwelijke dood van miljoenen mensen, heb je de fatsoensnormen overduidelijk overschreden. Daar kun je je natuurlijk voor af wensen te sluiten, zoals Gil ook duidelijk probeert te doen. Misschien kan hij het daarom wel voor zichzelf verantwoorden.
Op zondag 20 juli 2003 21:27 schreef sjun het volgende:[..]
- speech -
Desalniettemin blijf ik recht houden op mijn eigen mening. Jezelf associeren met Mein Kampf is dom, kortzichtig en onnodig kwetsend.
quote:Dat is juist het punt, uit naam is wat anders dan het "meesterwerk" de biografie van een van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis.
Op zondag 20 juli 2003 21:20 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Toch zijn er uit naam van dat boek (en van de Bijbel, Koran, etc.) vele miljoenen mensen vermoord. Onbegrijpelijk dat jij dat gaat zitten verdedigen.
Ik verdedig inderdaad die boeken maar zeker niet de daden die uit naam ervan gedaan zijn.
quote:Huh ?
Op zondag 20 juli 2003 21:32 schreef Maerycke het volgende:
Wanneer je je in je sig op botte wijze wenst te associeren met de afschuwelijke dood van miljoenen mensen, heb je de fatsoensnormen overduidelijk overschreden.
quote:Ik heb het tegendeel ook niet beweerd. Maar dat neemt niet weg dat er ook duizenden, zo niet miljoenen mensen zijn afgeslacht vanwege de Koran, Bijbel, etc.
Op zondag 20 juli 2003 21:33 schreef du_ke het volgende:
Dat is juist het punt, uit naam is wat anders dan het "meesterwerk" de biografie van een van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |