succes !!
Zorg er voor dat je niet te zenuwachtig bent, dan komt alles goed.
En niemand aanrijden
Verder gewoon rijden zoals met je lessen, en probeer relaxed te zijn.
Dan helpt het bijvoorbeeld om constant je verbazing uit te spreken over de leeftijd waarop die kandidaat op de achterbank nog lessen volgt.
[Dit bericht is gewijzigd door Heerlijkheid op 17-07-2003 12:24]
Succes
succes!
quote:op de weg
Op donderdag 17 juli 2003 12:20 schreef Tekno23 het volgende:
Wat zijn nou die cruciale dingetjes waar je op moet letten om dat felbegeerde roze papiertje te bemachigen?
defensief rijden is iets wat je binnen 2 weken weer verleerd ben
Als je dat doet heb je je roze papiertje vanmiddag nog op zak!
Alvast gefeliciteerd he!
Oja, zet je lampen aan voordat je begint met rijden, dat werkt wel eens in je voordeel.
quote:2 weken vind ik nogal lang.
Op donderdag 17 juli 2003 12:25 schreef Dark-D het volgende:
ver vooruit kijken en met vlagen juist defensief rijden opgaande een gelijkwaardige kruising..
op deze manier toon je inzicht..defensief rijden is iets wat je binnen 2 weken weer verleerd ben
ontopic. Maar idd goed kijkken praatje maken. En de rest dat je allemaal geleerd hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Druppel op 17-07-2003 12:30]
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:21 schreef Massive het volgende:
Als er wordt gevraagt wat je als eerste moet doen, nooit de radio aanzetten
quote:Dat mag best, mits je maar de goede kant opgaat !
Op donderdag 17 juli 2003 12:29 schreef Nadientje het volgende:
en goed kijken dat je geen eenrichtingsstraat inrijdt
Lekker doorrijden, niet te onzeker overkomen. Gewoon overal de maximum snelheid aanhouden (als het verkeer dat toelaat vanzelfsprekend).
quote:ik reed er bij de verkeerde kant bijna in, totdat die aardige meneer zei: jongedame let je op de borden
Op donderdag 17 juli 2003 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dat mag best, mits je maar de goede kant opgaat !
quote:vrienden van mij zijn gezakt op te overdreven kijken hoor
Op donderdag 17 juli 2003 12:36 schreef Cynix ® het volgende:
Vooral goed en vaak in de spiegels kijken, en dan niet steels vanuit je ooghoeken, maar ook echt je gezicht er naartoe draaien.
Dat is de beste voorbereiding op het dagelijks verkeer.
(Tenminste, zo zie ik 90% van de automobilisten rondrijden,
dus dan moet het wel goed zijn)
oja, als je iets verkeerd doet.. bijv bij invoegen op snelweg voor de vrachtwagen voor je invoegen, niet halverwege teruggaan als je het beseft, maar gewoon de beweging afmaken.
en mijn instructrice zei altijd dat de dode hoeken erg belangrijk waren, bij invoegen of van baan wisselen, altijd kijken, als t kan zelfs 2x (1x voor t richting aangeven en 2e x als je de beweging maakt)
ik ben in 1x geslaagd dus dr zal allicht iets van waarheid tussen hebben gezeten..
suc6 iig
quote:Ik zei ook: je gezicht draaien, niet achterstevoren in je stoel gaan zitten.
Op donderdag 17 juli 2003 12:39 schreef Nadientje het volgende:
vrienden van mij zijn gezakt op te overdreven kijken hoor
oja, en dit http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30765 niet doen....
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:24 schreef modestus het volgende:[..]
op de weg
maar zorg dat de examinator laat zien wat je gaat doen... bijv tijdig remmen als je moet remmen
quote:Veel praten is altijd goed. Dat leidt hopelijk ook de examinator een beetje af, maar of roken en bellen nou zo'n goed idee zijn...?
Op donderdag 17 juli 2003 12:40 schreef Keerzijde het volgende:
Ik denk dat je het beste veel kan praten met degene naast je,
of lekker een peukje roken, of telefoneren, etc.
In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten.
Suc
quote:en wat te denken van "In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten."
Op donderdag 17 juli 2003 12:43 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Veel praten is altijd goed. Dat leidt hopelijk ook de examinator een beetje af, maar of roken en bellen nou zo'n goed idee zijn...?
Dat is juist het voornaamste wat je moet doen...
quote:Daarom stond er in mijn post ook een
Op donderdag 17 juli 2003 12:44 schreef MikeyMo het volgende:
en wat te denken van "In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten."Dat is juist het voornaamste wat je moet doen...
En als dat toch de algemene manier van autorijden is geworden
zou het examen hier eigenlijk op aangepast moeten worden.
quote:hmm, over t algemeen is dat niet de juiste gang van zaken...
Op donderdag 17 juli 2003 12:51 schreef Keerzijde het volgende:
En als dat toch de algemene manier van autorijden is geworden
zou het examen hier eigenlijk op aangepast moeten worden.
"Je moet rijden zoals je altijd doet". Dus dat doe je dan maar en voor je het weet zit je in de auto van paps of mams en voor je het dan weer weet zit je bij de politie in de auto omdat een of andere eikel niet oplette
quote:[offtopic]
Op donderdag 17 juli 2003 12:53 schreef HassieBassie het volgende:
Je moet er ook even op letten dat je geen asielzoeker bent
zijn dr eigenlijk fokkende asielzoekers..??
[/offtopic]
Gaat wel lukkken! suc6 iig
quote:Mijn kat heeft een eigen account
Op donderdag 17 juli 2003 12:56 schreef day-dreamer het volgende:[..]
[offtopic]
zijn dr eigenlijk fokkende asielzoekers..??
[/offtopic]
Verder moet je goed op het verkeer letten (duh) en goed reageren op de situatie. Kijk altijd goed in je spiegels en laat zien dat je weet waar je mee bezig bent. Als je op een gegeven moment twijfelt over iets laat dat dan niet merken, maar kom zelfverzekerd over.
Als je iets doet dat niet hoort volgens de regels leg jouw overweging tot die beslissing dan uit. Als je een auto voorrang geeft terwijl die dat niet heeft, leg dan uit waarom je dat hebt gedaan. Als je je keuze goed motiveert (bijvoorbeeld: het was veiliger, het bevorderde de doorstroming van het verkeer) dan ziet een examinator dat alleen maar als een pluspunt. Als je dat wat je doet niet motiveert dan lijkt het misschien alsof je de regels niet kent, of dat je geen beslissingen kan nemen (dat de situatie jou meester is).
Verder moet je zeker niet te 'lief' rijden. Rij de max snelheid waar het mogelijk is. Als je ergens 80 mag, rij dan geen 75, maar 83 bijvoorbeeld (mits het veilig is natuurlijk). Stop niet bij ieder kruispunt/iedere splitsing. Rij door in z'n twee als het veilig is. Schakel dus niet te snel terug naar 1. Als je dat doet kom je onzeker over en je kan irritatie opwekken bij het verkeer dat achter je zit.
Je moet een beetje vlot rijden. Als je voorrang hebt, wacht dan niet af tot je die voorrang krijgt maar neem die voorrang (mits veilig natuurlijk, maar motiveer je keuze dan).
Nou ja da wast eigenlijk
* ramses kreeg van de examinator te horen dat ze de TGV was en was toen met glans geslaagd
quote:Das dom!
Op donderdag 17 juli 2003 13:30 schreef ook_gek het volgende:
Wees niet te bijdenhand tegen die man. Ik ben om die reden 2X gezakt
O ja en als die examinator een praatje met je maakt dan mag je best antwoorden. Je kunt heel goed een gesprekje houden met die man/vrouw.
Als je een kruispunt nadert ofzo dan kun je best even je mond houden en hoef je ook niet naar die man te luisteren. Op die manier ziet hij trouwens ook dat je geconcentreerd bezig ben.
Verder is het wel handig als je iets terug zegt tegen hem/haar anders kom je misschien te krampachtig/onzeker/zenuwachtig over
door de zenuwen had ik een fietser van rechts geen voorang gegeven
maar voor de rest, ging het perfect.. ennem dat je moet afrijden.. Zet de lichtjes aan voordat je gaat rijden, zeker nu met dit weer (bewolkt). Ik had maandag de lichten geeneens aan , maar het zonnetje scheen ook voortreffelijk
quote:De derde keer heb ik helemaal niks gezegt. Zegt die knakker. Ben je een beetje gespannen. Ik zeg nee. Ik ben al 2X gezakt omdat ik iets verkeerds had gezet tegen 1 van uw collega,s. Dus dat zal me niet nog een keer over komen. Niks personelijks. Ben toen met vlagje en wimpel geslaagd
Op donderdag 17 juli 2003 13:37 schreef ramses het volgende:[..]
Das dom!
O ja en als die examinator een praatje met je maakt dan mag je best antwoorden. Je kunt heel goed een gesprekje houden met die man/vrouw.
Als je een kruispunt nadert ofzo dan kun je best even je mond houden en hoef je ook niet naar die man te luisteren. Op die manier ziet hij trouwens ook dat je geconcentreerd bezig ben.
Verder is het wel handig als je iets terug zegt tegen hem/haar anders kom je misschien te krampachtig/onzeker/zenuwachtig over
En als je erg zenuwachtig bent, dit gewoon zeggen in het begin. Dat heeft hij ook de gelegenheid om je gerust te stellen.
Het blijven mensen.
En voor de rest is t ook een portie geluk hebben... ik had de 1e keer echt een !*@&!*@-examinator en zodoende ook gezakt...
Succes!!
tot over 6 weken!!!
quote:Jammer voor je.
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!
quote:Oefen ondertussen wel ff op geconcentreerd rijden he?
tot over 6 weken!!!
quote:Wacht es.... je hebt al 2,5 jaar in de Verenigde Staten rondgereden en je ZAKT voor het Nederlands rijbewijs? Ik woon dus niet al te ver van Los Angeles en kan je vertellen dat als je in zo'n stad 2 jaar rond kan rijden dat je in Nederland ook echt wel kan rijden.
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!tot over 6 weken!!!
Verder: Als je een Amerikaans rijbewijs hebt kun je een aangepast examen doen dat slechts half zo goedkoop is, en half zo zwaar. Dit examen is speciaal voor mensen die een buitenlands rijbewijs hebben dat niet in aanmerking komt voor inwissellen (zoals met EU rijbewijzen wel kan).
quote:ik moet (als alles volgens planning gaat
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!tot over 6 weken!!!
hopelijk lukt het je over 6 weken wel!
met al 2.5 jaar een amerikaans rijbewijs opzak, meot het toch wel lukken denk ik.
quote:Je dacht zeker dat je het zelf beter wist he.. had nou maar mijn wijze raad opgevolgd...
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!tot over 6 weken!!!
quote:Ben ook een arnhem afgereden. rijden daar iss belachelijk hard. Mocht van me instructeur daar altijd wel iets harder rijden dan 50
Op donderdag 17 juli 2003 12:53 schreef TWuD het volgende:
je aan de snelheid houden.. 80 waar je 50 mag onder het mom van meegaan met het verkeer wordt niet getolereerd!... dat was me eerste poging namelijk op de john frostbrug in arnhem.. nie doen
Ben trouwens 1e keer gezakt omdat ik stoplicht niet zag. een aantal meter verder stond er nog 1 en keek te ver voor me uit . Stoplicht dat ik nie zag was er alleen voor voetgangers was geen kruising ofzo. was in de buurt van tankstation in Arnhem. weet niet iemand die daar heeft afgereden weet welk punt ik bedoel. Examinator zei later ook dat er wel meer mensen zo de fout in gingen op dat punt
heel klein dingetje..maar hij lette er wel op (terwijl ik eigenlijk ALTIJD keek voor het uitstappen, thuis en met lessen)
quote:Hebben ze maar 1 tankstation in Arnhem dan?
Op vrijdag 18 juli 2003 07:58 schreef bobjuh het volgende:[..]
<knip>
was in de buurt van tankstation in Arnhem. weet niet iemand die daar heeft afgereden weet welk punt ik bedoel. Examinator zei later ook dat er wel meer mensen zo de fout in gingen op dat punt
Maar ja, dr zullen vast nog wel een paar van die dingen zijn.
quote:stadhuis is na 3'en dicht..
Op donderdag 17 juli 2003 12:27 schreef Kogando het volgende:
Als je dat doet heb je je roze papiertje vanmiddag nog op zak!
quote:Ik zou als ik jou was op het verkeer letten!
Op donderdag 17 juli 2003 12:20 schreef Tekno23 het volgende:
Ik moet om drie uur afrijden.
Wat zijn nou die cruciale dingetjes waar je op moet letten om dat felbegeerde roze papiertje te bemachigen?
Suuk6
dit bord he
dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt? hellup?
succes!
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagjedit bord he [afbeelding]
dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagjedit bord he [afbeelding]
dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links?
quote:De dikke streep heeft voorrang
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagjedit bord he [afbeelding]
dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt?
hellup?
quote:schaam je
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagjedit bord he [afbeelding]
dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt?
hellup?
Dit bord betekent dat jij voorrang hebt op het verkeer dat uit de straat links van je komt.
Maar je moet natuurlijk nog steeds uitkijken of er niks uitkomt...stel dat diegene jou niet heeft gezien..
* Julynell heeft 4 keer rij-examen gedaan en is intussen alweer 2 jaar de trotse bezitter van dat roze papiertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |