Yorin is gisteren van start gegaan met een nieuwe wekelijkse serie, oorspronkelijk uitgezonden door de BBC: Faking it.In elke uitzending zien we hoe mensen in een paar weken tijd, begeleid door professionals en mentors naar een 'hoger plan' getild worden.
Gisteren werd een hamburgerbakker in enkele weken tijd klaargestoomd tot chef-kok. Aan het eind van het parcours vond er een een wedstrijd plaats tussen sterrenkoks, waarbij de jury niet wist wie de "faker" was.
Uiteraard werd de faker gedurende de oefenweken stevig onder handen genomen in de keuken, maar hij moest ook aan z'n uitstraling werken. Dit was een typische 'nice guy', met behulp van een mentor werd geprobeerd een asshole van hem te maken, iemand aan wiens gezag niemand durft te twijfelen.
Later in de serie wordt o.a. nog iemand die in een punkrockband speelt opgeleid tot klassiek dirigent.
Het is 's maandags om 21:30 uur. Leuk!
is erg grappig om te zien hoe iemand binnen 4 weken word omgeturnt van een volgzame zachtaardige hamburgerbakker tot een autoritaire, harde chefkok.
de jury wordt behoorlijk te kakken gezet en die andere koks die jaren in toprestaurants hebben gestaan waarvan 1 het beste van engeland zijn verslagen door een hamburgerbakker damn kzou gelijk een pistool kopen en me door me petje schieten
maar leuk programma ja ik ken het al van de bbc
quote:Ik heb het programma niet gezien, maar dit lijkt sprekend op een scene uit Chef! met Lenny Henry.
Op dinsdag 15 juli 2003 11:04 schreef ikwilgeencookies het volgende:
met strak gezicht antwoord op de vraag over geld en eten : dat maakt me zo pissig, ik sta hier om lekker eten te maken , en dan moet je niet over geld komen zeuren.
Zeker weten dat het geen doorgestoken kaart is?
quote:Chef is ook wel een briljante serie.
Op dinsdag 15 juli 2003 11:07 schreef mdeen het volgende:[..]
Ik heb het programma niet gezien, maar dit lijkt sprekend op een scene uit Chef! met Lenny Henry.
Zeker weten dat het geen doorgestoken kaart is?
Maar 1 van de leraren van die gast was meesterchef Gordon Ramsey. Die kan zo iemand echt een hele hoop leren natuurlijk.
Greet from Zell
quote:Ook ik twijfelde even, maar ik geloof toch wel dat het mogelijk is. Want:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:09 schreef neusaap het volgende:
Wel leuk, maar volgens mij ook flink nep, een professional chefkok met 3 jaar ervaring wint het echt wel van iemand die 4 weken geleden nog hamburgers stond te bakken hoor. En hij word ook niet 3e ofzo, maar meteen eerste.
En de "this pisses me off"-opmerking was briljant.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 20:05 schreef PC eend het volgende:
Flink nep dus als ik het zo lees.......
Goed gekozen titel
Ga toch dobberen in de oceaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |