abonnement Unibet Coolblue
pi_11776145
quote:
Tweelingzielen
De liefde die tweelingzielen ervaren is een gevoel van volmaakte eenheid. Ze komt niet veelvuldig voor. De liefde is onvoorwaardelijk. Tweelingzielen zijn voorbestemd voor elkaar. De onderlinge binding is op zowel fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel vlak enorm groot. Je hebt grote kans dat je elkaar ontmoet in dromen en/of uittredingen. Omdat je op dezelfde trilling zit is het eenvoudig om elkaars gedachten en gevoelens op te vangen.

How do I love thee? Let me count the ways
I love thee to the dept and breadth and height
My soul can reach, when feeling out of sight
For the ends of Being and ideal Grace
I love thee to the level of every day?s
Most quiet need, by sun and candle light.
I love thee freely, as men strive for Right
I love thee purely, as they turn from Praise
I love thee with the passion put to use
In my old grief?s, and with my childhood?s faith.
I love thee with a love I seemed to lose
With my lost saints ? I love thee with the breath,
Smiles, tears of all my life! ? and if God choose,
I shall but love thee better after death.

(Elizabeth Barret voor haar tweelingziel Robert Browning)

Tweelingzielen kennen en herkennen elkaar, waarbij ze elkaar liefhebben voor wat ze zijn. Niet dat ze per definitie in perfecte harmonie leven en nooit ruzie maken. Meestal zijn ze erg verschillend, ze zijn namelijk tegengestelde polen van één geheel. Dit kan tot spanningen leiden. Ook het feit dat ze elkaar een spiegel voorhouden kan erg confronterend werken. Maar de basis, het gevoel van eenheid, van é&eacuten zijn, staat daarboven. Ze laten zich over het algemeen niet meesleuren door hartstocht. De liefde kan zich wel lichamelijk uiten maar wordt meer beleeft op een energetisch niveau. Soms als tweelingzielen elkaar in de ogen kijken kunnen ze de intensiteit van de diepte van het gevoel niet aan.

In een relatie van tweelingzielen groeien beiden. Ze trekken elkaar mee in hun ontwikkeling. De groei zal veelal plaatsvinden op verschillende gebieden. Als tweelingzielen allebei willen werken aan een heelheid, zullen ze zich kwetsbaar en open moeten stellen naar zichzelf en naar elkaar. Dit kan een pijnlijk spiegelend proces zijn waarbij sprake kan zijn van een haat-liefde patroon vanwege het confronterend effect. Of dit optreedt ligt eraan of men al in harmonie is met zichzelf als men elkaar ontmoet. Als er nog onopgeloste emotionele problemen aanwezig zijn kan dat voor conflicten zorgen. Zijn beide partners al grotendeels in harmonie met zichzelf zal dat veel minder zijn.

In een korte tijd kunnen tweelingzielen een grote sprong maken op hun spirituele weg. Veel dingen worden duidelijk, diepe inzichten komen naar boven, er treedt een grote mate van helderheid op.

Tweelingzielen zijn op zoek naar heelheid (de ziel hunkert naar voltooing), zodat ze samen een complete Alfa-Omega cirkel (man/vrouw, Tai Chi, Yin/Yang) kunnen zijn. Ze zitten op dezelfde geestelijke trilling. Tweelingzielen zullen elkaar tijdens een bewustwordingsproces herkennen. Het hoeft niet bij de eerste ontmoeting reeds in het bewuste plaats te vinden. De herkenning kan met een duizelingwekkende klap geschieden of men kan er

langzaam naar toe groeien. Op een onbewust niveau vindt de herkenning echter wel direct plaats. Vaak is de hereniging een indrukwekkende gebeurtenis die belemmert lijkt te worden, door de omgeving of door jezelf. Maar meestal zorgt de magnetische aantrekkingskracht voor het overwinnen hiervan. Veel tweelingzielen maken voor ze elkaar ontmoeten vaak een periode van eenzaamheid en bezinning door en voelen aankomen dat er iets bijzonders gaat gebeuren.

Tweelingzielen incarneren niet in één gezin. Door de aard van de verbinding (onsterfelijke geliefden) zou dit een incestueuze relatie impliceren.

Naast het volmaken van elkaar heeft de hereniging van tweelingzielen ook een effect op hun zielsomgeving. Een herenigd paar genereert namelijk energie die ervoor zorgt dat de andere leden van de groep zielen waar zij tot behoren dichter bij elkaar komen. Vaak is er een belangrijk gezamenlijk doel dat de tweelingzielen in hun leven hebben te vervullen.

Conclusie
Concluderend kunnen we stellen dat, indien je de meeste onderstaande punten herkent in jullie situatie, er sprake kan zijn van tweelingzielliefde.
* De ontmoeting/herkenning voelt als een thuiskomst, maar tegelijkertijd als het begin van een reis.
* Je voelt je diep met elkaar verbonden, er is contact van ziel tot ziel.
* Er is sprake van onvoorwaardelijke liefde, je houdt zielsveel van de ander en ziet het goddelijke, het Licht in elkaar. Je hebt niet de behoefte om elkaar te veranderen.
* Je helpt elkaar bij de spirituele groei, waarbij beiden in een snel tempo een bepaalde groei doorlopen.
* Je hebt geen twijfel, je weet met een zeker innerlijk weten dat deze persoon je tweelingziel is / dat jullie een zijn.
* Je ontmoet elkaar in dromen of uittredingen.
* Je vangt elkaars gedachten en stemmingen op.
* Jullie karakters zijn complementair (twee polen van één wezen) maar je normen en waarden en levensinstelling komen overeen en misschien zijn zelfs jullie beroepen vergelijkbaar.
* Voordat je elkaar hebt ontmoet heb je beiden een periode van eenzaamheid / bezinning doorgemaakt.
* Je had een voorgevoel dat je je tweelingziel (een heel bijzondere persoon) zou ontmoeten.
* Er is geen angst om gescheiden te worden, het besef dat je bij elkaar hoort is heel groot.
* Door de eenwording neemt je individualiteit toe.
* Er komen lang verscholen emoties naar boven, die conflicten teweeg (kunnen) brengen. Hierbij kan er sprake zijn van een onderling afstoten en aantrekken. Je kunt elkaar helpen bij de verwerking hiervan. De verbinding wordt hierdoor alleen maar sterker.
* Je voelt je op spiritueel, mentaal, emotioneel en fysiek vlak met elkaar verbonden.
* Er hebben zich hindernissen voorgedaan bij de hereniging. Belemmeringen kwamen van binnen uit (persoonlijke problemen) of van buiten (geografische omgeving, familie, gezin?).
* Er is een fundamenteel gevoel van eenheid: eenheid van visie, eenheid van doel, eenheid van gevoel. De onderlinge verschillen complementeren en verheffen elkaars waarneming. Een + een is meer dan twee.
* Er is geen onderlinge competitie maar de sterke drang om elkaar te steunen.
* Je hebt hetzelfde vermogen tot liefhebben.
* Anderen worden beïnvloed door de energie die jullie samen tot stand brengen.
* Je hebt het gevoel dat jullie samen zijn gebracht voor een speciaal doel, dat jullie samen een taak moeten uitvoeren.

Mocht het nou wel of niet je tweelingziel zijn waar je immens van houdt, doet er in feite niet toe. We leven op aarde om te leren en te ervaren. In iedere relatie die we hier aangaan kunnen we verder groeien en het evenwicht vinden in onszelf. Door een sterk contact tot stand te brengen met onze eigen ziel kan de hereniging met onze tweelingziel plaatsvinden. Misschien gebeurt dat hier en nu, misschien later in dit leven, in een ander leven of in de sferen. Ondertussen proberen we te groeien door met iedere relatie om te gaan als ware het onze tweelingziel. Met respect en liefde. Door het geven van steun bij de ontwikkeling. Door het vrijlaten van de ander. Door het verwerven van Meesterschap in Liefde.


Nu is mijn vraag hoe denken jullie over dit fenomeen. En dan vooral of het echt mogelijk zou zijn.

Mijn eigen reactie hierop zal zo snel mogelijk komen zodra ik in staat ben een goed antwoord op te bouwen(waar ik dus op dit moment niet to in staat ben ). Wellicht dat de reden van dit onderwerp/deze vraag ook nog wel beantwoord zal worden. Maar voorlopig in ieder geval nog even niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Dryw.Filtiarn op 15-07-2003 00:17]

Protected by Witchcraft
pi_11776235
Interessant topic dit, ik houd t zeker in de gaten. Ik zie wel een aantal punten van herkenning m.b.t. een persoon die ik ken. Ik kom steeds weer bij haar terug ondanks alles... Zou het nu zo waar zijn als wat er "gezegd" wordt, dan hoef ik niet meer verder te zoeken en mijn leven voor haar geven. Dit topic zou zo in R&P passen...
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
pi_11776291
Het zou wellicht ook een R&P topic kunnen zijn inderdaad, maar vind hem zelf hier meer op z'n plaats. Aangezien het meer een spiritueel iets is naar mijn mening.
Protected by Witchcraft
pi_11776846
Interesant stukje om te lezen, het klinkt ook super romantisch.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 02:55:57 #5
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11778132
Herkenbaar.
Ik heb het gevoel pas mijn tweelingziel ontmoet te hebben. Ik herken de punten door en door.

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_11779918
mmmh... very interesting... ik heb het gevoel alsof ik al mijn hele leven op haar wacht... maar ben haar nog niet tegen gekomen.
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:49:45 #7
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11781033
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 09:52 schreef ghostarmor het volgende:
mmmh... very interesting... ik heb het gevoel alsof ik al mijn hele leven op haar wacht... maar ben haar nog niet tegen gekomen.
En hoe weet je dat het een "haar" is?
Just curious

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:55:32 #8
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_11781189
Mooie theorie, ook mooi beschreven.

Ik denk zelf wel dat het mogenlijk is. Of het voor iedereen weggelegd is zou ik niet weten, ik hoop het wel

Ik ben hem/haar nog niet tegengekomen

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_11781196
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:49 schreef Pridemeid het volgende:

[..]

En hoe weet je dat het een "haar" is?
Just curious

prrrrr


Ik gok omdat hij een hij is en er dus vanuit gaat dat de andere helft een zij is

drrrrrrrr (sorry kon het niet laten )

Protected by Witchcraft
pi_11781507
Logisch, je moet elkaar toch aanvullen? En laten de 2 geslachten nou net toevallig heel goed in elkaar passen

Brrrrr...

  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:11:42 #11
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11781519
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:55 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

Ik gok omdat hij een hij is en er dus vanuit gaat dat de andere helft een zij is

drrrrrrrr (sorry kon het niet laten )


Tsjah, hoeft dus niet zo te zijn, lijkt mij

Geefnie, je bent niet de eerste

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:12:59 #12
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11781556
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Logisch, je moet elkaar toch aanvullen? En laten de 2 geslachten nou net toevallig heel goed in elkaar passen

Brrrrr...


Voor zielen maakt dat natuurlijk werkelijk geen HOL uit

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_11781625
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:55 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

Ik gok omdat hij een hij is en er dus vanuit gaat dat de andere helft een zij is

drrrrrrrr (sorry kon het niet laten )


idd... dat klopt... ik heb nooit homofiele neigingen gehad, dus vandaar dat ik ervan uit ga dat mijn tweelingsziel een haar is

Trouwens wordt in het artikel uitgelegd dat een tweelingszielen aanvullend zijn. Dan is de kans dus immens dat die aanvulling ook van het andere geslacht is.

Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:17:52 #14
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11781673
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:16 schreef ghostarmor het volgende:

[..]

idd... dat klopt... ik heb nooit homofiele neigingen gehad, dus vandaar dat ik ervan uit ga dat mijn tweelingsziel een haar is

Trouwens wordt in het artikel uitgelegd dat een tweelingszielen aanvullend zijn. Dan is de kans dus immens dat die aanvulling ook van het andere geslacht is.


Zou ook aanvulling kunnen zijn van jouw vrouwelijke kanten

Nee grapje, ik snap best dat je er vanuit gaat dat t een vrouwtje is Mijne is nou eenmaal ook een mannetje

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_11782157
De mijne is toevallig een vrouwtje
Protected by Witchcraft
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:42:31 #16
25737 spookie
Banaantje?
pi_11782190
Ik heb het mijn moeder
oops ohh my ...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:46:48 #17
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11782289
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:42 schreef spookie het volgende:
Ik heb het mijn moeder
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:11 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
  • Tweelingzielen incarneren niet in één gezin. Door de aard van de verbinding (onsterfelijke geliefden) zou dit een incestueuze relatie impliceren.

  • Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je een enorm intense en intieme band met je moeder hebt, dat heb ik ook. Ik kan precies voelen wat zij voelt, weten wat ze denkt etc

    Ik kraak je idee niet af overigens hoor Maar vond t wel een interessante gedachte/discussie

    prrrrr

    If you're not confused, you're not paying attention
    pi_11782602
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 11:42 schreef spookie het volgende:
    Ik heb het mijn moeder
    Dan is het waarschijnlijk(lees: zeker) geen tweelingziel maar "slechts" een zielsverwant .
    Protected by Witchcraft
    pi_11786386
    ik geloof zeker dat ik in dit leven een afspraak heb gemaakt om een bepaald iemand weer te ontmoeten en de rest van mijn leven met haar delen. De relaties die ik in het verleden heb gehad waren om ervaring op te doen voor een relatie die nog komen gaat. Ik ben me er bewust van dat er nu iemand rondloopt die ik uit vorige levens ken, maar weet dat ik haar pas tegenkom als het tijd daarvoor is. Momenteel zit ik in die lange periode van bezinning, maar het duurt nog wel even voor ik haar ontmoet. Ik voel me ook altijd aangetrokken tot een bepaald type meisje, ik denk dat zij er ongeveer zo uitziet.

    Wat op zich wel grappig is is dat ik om de zoveel tijd wel een aanvaring heb met één of andere paragnost, ik heb nu van 5 personen te horen gekregen dat ik haar op mijn 29ste zal ontmoeten. Deze personen kenden elkaar niet, ik vroeg er zelf ook niet om ("normaal zou ik dat niet zeggen hoor, maar ik moest dit aan je doorgeven" was dan standaard antwoord, je mag nl. nooit zo'n voorspelling doen bij iemand)

    eigenlijk vinden mensen het maar raar dat ik zo denk (als ik zoiets al bespreek). Komen ze meteen aan met "self fulfilling prophecy" enzo. Of "Hoe weet jij dat nou"...

    Er zijn trouwens nog wel meer "diepere" ziels-relaties, zoals met familie. Daarmee kan je ook vaak een sterke band hebben, dat je elkaar uit voorgaande levens kent. Misschien had je in een vorig leven een erg goede vriend met wie je een gemeenschappelijk doel hebt en kies je er voor in dit leven om bijvoorbeeld broers van elkaar te worden (of zusjes natuurlijk). Of is je vader in dit leven je vroedvrouw uit een vorig. Of is je huidige baas misschien kapitein van een middeleeuws schip waar je ooit was. Er zijn echt oneindig aantal situaties te bedenken eigenlijk, net zoals er oneindig aantal verschillende levens zijn. Wat wel opvallend is, is dat geschiedenis zich vaak op een herkenbare manier herhaalt (als je van reincarnatie theorieen houdt natuurlijk).

      dinsdag 15 juli 2003 @ 16:29:57 #20
    25737 spookie
    Banaantje?
    pi_11789013
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 11:58 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

    [..]

    Dan is het waarschijnlijk(lees: zeker) geen tweelingziel maar "slechts" een zielsverwant .


    Dat kan
    oops ohh my ...
      woensdag 16 juli 2003 @ 18:38:15 #21
    52349 purplerose
    Footsteps lead me to Eddie O+
    pi_11815303
    Ik ben ervan overtuigd dat het bestaat, ik heb zelf altijd een voor anderen vaag idee over liefde gehad *het alles omvattende, je weet dat je bij elkaar hoort, wat je denkt wat je voelt en je gaat voor elkaar door het vuur* soort liefde...De meeste zeggen dat ik gek ben en dat ik niet zulke hoge eisen aan de liefde of de ware persoon moet stellen, maar ik kan niet anders, ik neem blijkbaar geen genoegen met minder ofzo. Aan de andere kant, waarom zou ik
    Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
    Best place for a woman? Face down, ass up
    In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
    I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
      vrijdag 18 juli 2003 @ 23:50:44 #22
    18114 pebbje
    kleine rooie opdonder
    pi_11870784
    Heel mooi stuk en ik geloof er zeker in. Ik mis alleen een bronvermelding........
    moeje ook nog een pepernoot?
      zaterdag 19 juli 2003 @ 00:19:31 #23
    14614 Pridemeid
    dromenvanger
    pi_11871330
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 18:38 schreef purplerose het volgende:
    Aan de andere kant, waarom zou ik
    Groot gelijk heb je
    Als je dat wilt, en het geduld hebt om zo iemand te vinden, zeker ervoor gaan

    prrrrr

    If you're not confused, you're not paying attention
    pi_11872470
    klinkt nogal eng bekend in de oren...heb pas net een relatie met een meid, maar we lijken inderdaad wel tegenpolen van elkaar hier en daar. ook dat met een spiegel voorhouden...ze zegt vaak gewoon waar het op staat, wat ik niet altijd even goed aan kan

    maar of we echt tweelingzielen zijn? ik weet het niet. ik ben in elk geval verliefd en dat is voor mij genoeg.

    Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
    pi_11872529
    Ik geloof in God, maar toch... Ik kreeg vanmiddag de vraag van een aankomend predikant wat IK dacht van de text. Ik kan mij er goed in vinden, hij niet.... Het is en blijft een boeiend "verhaal"
    Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
      zaterdag 19 juli 2003 @ 10:23:54 #26
    52349 purplerose
    Footsteps lead me to Eddie O+
    pi_11874251
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 00:19 schreef Pridemeid het volgende:

    [..]

    Groot gelijk heb je
    Als je dat wilt, en het geduld hebt om zo iemand te vinden, zeker ervoor gaan

    prrrrr

    Nou ja, ehmm ik ontmoet diegene liever vandaag dan morgen, ik nie zoveel geduld hebben *grin*


    Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
    Best place for a woman? Face down, ass up
    In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
    I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
    pi_11874355
    Tweelingziel. zo'n iemand heb ik dus ontmoet (meisje).
    De relatie die eruit voortkwam werkte voor geen meter. Iets waar ik mezelf nog steeds de schuld van geef.

    Echt freaky die omschrijving. Klopt echt 100%. Zelfs tot aan het "niet aan durven kijken" toe. En nu, alweer bijna 2 jaar later (en als ik haar b.v. weken/maanden niet heb gezien) zijn er nog steeds al die gevoelens die beschreven staan. :S

    'k Was het bijna vergeten.

    edit: bah.. ik ben gewoon geshocked

    [Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 19-07-2003 11:00]

      woensdag 23 juli 2003 @ 10:03:18 #28
    53296 nyphai
    Fish go m00
    pi_11954973
    Ik geloof hier zeker in.... Heb vooralsnog niet mijn twin flame mogen ontmoeten. Wel al enkele soulmates tegengekomen

    Hier nog wat leuke info over dit onderwerp

    Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:18:57 #29
    42700 Minkeltje
    Ondertitel hier
    pi_12302264
    Hmmm nooit wat over gelezen of gehoord.
    En toch sinds kort t gevoel dat ik mijn tweelingziel ontmoet heb.
    T gevoel is onbeschrijfelijk.

    T begint al gewoon met t feit van :

    Ze wil iets zeggen, en ik zeg het voor haar.
    Je kijkt in de ogen, en je ziet precies wat er aan de hand is.
    Je hebt op elkaar een zeer rustgevende werking.

    etc.
    In due time zal ik hier wel wat meer posten, als ik er zelf ook misschien wat meer in 'bedreven' raak.

    Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
    Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
      zondag 10 augustus 2003 @ 12:13:40 #30
    37680 Lady_J
    Carpe Noctum!
    pi_12333511
    Bijna iedereen heeft het over een geliefde die hun tweelingziel is.
    Maar dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn? Je tweelingziel kan toch ook iemand van hetzelfde geslacht zijn of iemand die een stuk ouder of jonger is dan jij en met wie je geen liefdesrelatie krijgt?

    Dat heb ik althans gelezen over dit onderwerp.

    In Vino Veritas
      zondag 10 augustus 2003 @ 16:21:17 #31
    42700 Minkeltje
    Ondertitel hier
    pi_12337344
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2003 12:13 schreef Lady_J het volgende:
    Bijna iedereen heeft het over een geliefde die hun tweelingziel is.
    Maar dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn? Je tweelingziel kan toch ook iemand van hetzelfde geslacht zijn of iemand die een stuk ouder of jonger is dan jij en met wie je geen liefdesrelatie krijgt?

    Dat heb ik althans gelezen over dit onderwerp.


    Volgens alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb, kan t zelfs iemand zijn van 'gene' zijde. Dus iemand die zich op dit moment, niet in deze tijd en ruimte bevindt.
    Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
    Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
    pi_20680945
    Ok, ik ga dit topic een gigantische schop geven mag dat eigenlijk wel

    Misschien zit ik helemaal mis, misschien denk ik er over een week, misschien morgen al ofzo, al wordt het tot op heden juist alleen maar erger, zoiets van 'hoe kon ik dat nou denken (voelen)'. Punt is dat ik hier op heb gezocht, op deze benaming en ik kan niet anders zeggen dat het wel erg 'toevallig' is wat er allemaal staat, wat er ongeveer kan gebeuren voordat.., dat dat zelfs toevallig gebeurt en noem maar op. Naja, het meeste wat er staat kan ik mezelf maar al te goed in vinden.

    Nu, juist op het moment, dat ik mezelf heb gevonden om het maar even dramatisch te zeggen. Althans het lijkt erop alsof ik de kanten van mezelf, inclusief de negatieve kanten, pech etc, allemaal onder de loep heb genomen en ten volle heb geaccepteert. Om het nog dramatischer te maken, ik denk dat ik een tijdje terug alweer mijn ziel heb ervaren, mezelf heb ontmoet en leren kennen op een soort van zielsniveau ofzo, in al zijn eenzaamheid was dat. Maar dat deerde niet. Leeg kan zo wonderbaarlijk vol zijn. Ik heb hier genoegen mee genomen, hiervoor gekozen, en ergens is dit de eenzaamste keuze die je kan maken, zoiets van 'helemaal op jezelf aangewezen zijn'. Misschien leg ik dit nog een keer beter voor mezelf uit.

    En tot en met eregister en al sinds een tijdje vrede met mezelf, tja dat klinkt heel stom misschien, maar in de zin van geen uitzonderlijke behoeftes aan iets of iemand, een soort dimensie erbij gekregen, waardoor ik mezelf automatischer zelfverzekerder voelde, vertrouwen begon te krijgen etc in het leven, meer naar mijn gevoel begon te luisteren, wat overigens weer zorgde voor kettingreacties in mijn onbewustzijn denk. De brug. En niet dat ik liefde uitsloot, integendeel, maar op een ander vlak. meer liefde en respect voor alles, ofwel voor veel mensen etc om mij heen, relaties ed, nee dat hoefde nou niet percee.

    Daarbij veel dingen zijn weer leerzaam geweest (argh, ik praat al in verleden tijd, hoe stom). En stiekem misschien ergens omdat die romantische gedachte van mij zo in mij sluimerde, ervaringen die ik heb gehad van dat gevoel dat ik niet alleen ben, dat er nog een helft van mij is, een ander individu. Het maakte mij niet uit of ik diegene al dan niet in dit leven zou ontmoeten, want ik voelde soms misschien wat onbewust en ook bewust diep van binnen, dat diegene er toch wel was. Mijn wederhelft, de kant die mij echt begreep, de kant die mij aanvulde, mijn echte spiegel, de allesomvattende complementaire kant. Ying/Yang, mannelijk/vrouwelijk, links/rechts, noem maar op.

    Beginnend met een intense droom die ik als klein meisje heb gehad. Vervolgend op het je van binnen je leven lang (onbewust) wat verscheurd voelen en ik denk dat veel mensen dit hebben. Eindigend met een keuze en daardoor een soort zielservaring te ondervinden. Jezelf weer compleet voelen. Een keuze die (misschien) weer voor andere stappen, of een andere stap, heeft gezorgd. Je eigen weg te vervolgen, helemaal. Ik adviseerde mensen zelfs hier soms wat in, wat voor mezelf misschien ook nog meer een soort onbewuste bewustmaking werd + vele andere dingetjes die daartoe hebben bijgedragen.

    En dan, op het moment, dat ik achteraf gezien, helemaal mezelf was, gelukkig was met wie ik ben, genoegen nam met wie ik ben, alleen in de reis die ik nam, die ik zelf heb genomen, waar ik zelf voor heb gekozen. Juist op dat moment, het moment dat je niet denkt aan je wederhelft, maar hebt gekozen voor je eenzame zelf en daar gelukkig mee bent. Denkend aan niets, gewoon wat genietend van het leven, mijn leven, het uitzicht, de reis. Op dat moment, kom ik iemand tegen. Iemand, waar ik mezelf in herken. Ik zie mij.

    Ik zie mezelf tegenover mij zitten, maar dan anders. Ik hoor mezelf praten, ik hoor mezelf dingen zeggen die ik onbewust nog niet wist, maar nu wel, ik zie mezelf dingen doen die ik niet zelf zou doen, maar mijn wederhelft wel, ik zie de ander dingen niet doen, die ik wel doe. Ik zie in mezelf de mannelijke trekjes, bij de ander de vrouwelijk trekjes, ik zie handen die op de mijne lijken, ik zie een gezicht die op de mijne lijkt, ik alleen bruine ogen, en diegene blauwe ogen, ik zie Ying en ik zie Yang. Ik loop (altijd het liefst) rechts, diegene automatisch links, ik zit links, diegene zit rechts, diegene zegt Show me love, ik zeg Robin S.

    Goed, nu stop ik maar. Ik voel me wat verward dus enigszins.

    naja, wie weet zit ik helemaal mis hoor. Dan ben ik gewoon wat te ver doorgeschoten in mijn visie
    pi_20684126
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 02:13 schreef sweetgirly het volgende:
    Ik zie mij.
    Ik denk dat je daarmee alles wel zegt over tweelingzielen. Je lijkt niet alleen op elkaar, je BENT elkaar. Het is een wazige ervaring, maar niet minder waar en minder mooi.

    Het schijnt inderdaad zo te zijn dat op het moment dat je compleet vrede met jezelf vindt, je de tweelingziel tegen kan komen. Niet vanuit behoefte (het is geen 'nodig hebben'), maar meer als een stap om verder te groeien dan je nu al gegroeid bent. Het mooie is als je twee tweelingzielen bij elkaar zet ze beide als individu nog sneller gaan groeien en elkaar stimuleren daarbij.

    Het schijnt dat tweelingzielen, na de herkenning, 100% zeker van elkaar weten dat ze tweelingzielen zijn. Is dit bij jou ook zo? Hebben jullie elkaar al herkend in die zin? Of heb je nu een vermoeden? In andere woorden: plotselinge of de sluimerende herkenning?
    pi_20685835
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 12:33 schreef Geartsjuh het volgende:
    Het schijnt dat tweelingzielen, na de herkenning, 100% zeker van elkaar weten dat ze tweelingzielen zijn. Is dit bij jou ook zo? Hebben jullie elkaar al herkend in die zin? Of heb je nu een vermoeden? In andere woorden: plotselinge of de sluimerende herkenning?
    Herkend. Ja, naja, toen we elkaar aan hadden gekeken, draaide diegene zich om. Ik keek een beetje bedenkelijk, beetje maf naar diegene, zo van: 'ik ken jou ergens van', probeerde diegene te plaatsen. Want ik had gelijk zoiets van 'ik ken jou, maar waarvan ook alweer', kwam er niet uit. Het rare is dat ik dit bij sommige mensen eerder heb gehad, die ken ik ook een beetje, weleens mee gepraat of praat ik weleens mee. Misschien herkende ik diegene al in die andere mensen, vandaar misschien al een onbewuste herkenning in die mensen, het beeld was nu compleet zoiets. Op hetzelfde moment zei diegene iets van: 'hee wat gezellig, ik ga bij jou zitten'. Het was een beetje alsof door het contact met de ogen er een soort band/connectie was ontstaan en ik wist en voelde ook, dat ie niet weg zou gaan of door zou lopen, alsof het zo moest of zou gaan, het kon niet anders.

    Voor de rest volgde er opzich een wat standaard gesprek, maar ook weer niet. Het was zelfs een beetje alsof je iemand na een lange tijd (weer) tegenkomt en dan aan elkaar vraagt 'en waar kom jij vandaan, wat heb jij vandaag gedaan etc'? Leidend tot deze ontmoeting. Het was zo normaal enigszins, maar juist daardoor weer ergens maf. Ik vond het zelf dus ook niet vreemd, terwijl het wel zou moeten, en daarom voelt het toch wel weer een beetje apart. We zijn wat gaan drinken, mijn trein gemist, vond het niet erg. Naja, we liepen en stonden naast elkaar alsof het zo hoorde. Het voelde een beetje gelijk aan als één ofzo .

    Het afscheid was ook raar, 3 zoenen werden er eigenlijk 6, we deden het opnieuw op de ander zijn iniatief, dat andere ging te rap ofzo en dat vond ik eigenlijk ook. De tweede keer ging rustiger en meer intenser, alsof het zo moest, met aandacht. Daarbij pakte diegene met de hand mijn gezicht vast en vervolgens veegde ik het beetje lippenstift van mij van diegene zijn wang af. Dat lichamelijk contact, de openheid daarin, leek ook wel normaal, alsof het zo moest en wij dat zo aanvoelden, het liefst beiden wouden. Diegene pakte mijn arm nog vast en toen ik nog even bij diegene. En dat was het dan. Heel vaag allemaal, het speelde zich grotendeels af op een druk en bekend station . En het leek alsof wij daar in die menigte en onder het reizen elkaar hadden gevonden, alsof we van een ander, maar van een gezamenlijke planeet kwamen.

    lol..wat dramatisch klinkt dit he , maja voel me enigszins nuchter gewoon, was gewoon best apart
    pi_20690359
    Ik denk dat er meerdere mensen zijn die je in je leven tegenkomt en die het beste uit je kunnen halen. Je voelt je er goed bij, herkent dingen, vult elkaar aan en groeit daardoor.

    Maar ik geloof niet in één tweelingziel. Misschien omdat ik er niet in wil geloven. . Ik zou het zonde vinden als al die positieve dingen teweeg gebracht worden door 1 persoon. Want wat gebeurt er als je die persoon misloopt?
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_20694401
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 19:00 schreef MUUS het volgende:
    Ik denk dat er meerdere mensen zijn die je in je leven tegenkomt en die het beste uit je kunnen halen. Je voelt je er goed bij, herkent dingen, vult elkaar aan en groeit daardoor.

    Maar ik geloof niet in één tweelingziel. Misschien omdat ik er niet in wil geloven. . Ik zou het zonde vinden als al die positieve dingen teweeg gebracht worden door 1 persoon. Want wat gebeurt er als je die persoon misloopt?
    Ik denk ook dat je meerdere mensen in je leven tegenkomt, die je aanvullen, waarvan je leert, groeit etc. Al heb ik dan bij sommige weer het gevoel dat ze zielsverwanten zouden kunnen zijn ofzo. Bijvoorbeeld bij mijn ex-vriendje heb ik dat mee en nog een paar mensen. En inderdaad gelukkig maar, ik vind het soms wel erg mooi hoe sommige dingen in elkaar zouden kunnen steken, soms heb ik weleens van die buien en ergens voel ik dat soms een beetje zo.

    Tja, en een tweelingziel, ik weet het ook niet, het maakt ook niet veel uit wat dat betreft. Heb er weer wat over nagedacht en ik schommel van nuchter naar romantisch heen en weer. Ergens moet ik er niet zoveel over nadenken (of voelen), dat heb ik af en toe van die dingen. Apart was het wel.

    Ja, dat zou wel raar zijn als al die positieve dingen teweeg worden gebracht door één persoon. Ik denk eigenlijk niet dat dat zo is, al zou je wel meer (positieve) energie en al samen, al dan niet onbewust, teweeg kunnen brengen. Net als dat je danst met een leuk en gezellig groepje, dat zorgt ook voor een bepaalde (vertrouwde, goede etc) sfeer. En sex is een goed voorbeeld hiervan, vraag mezelf nu toch weer af hoe dat zou zijn met een tweelingziel, sorry . Naja, bij sommige mensen voel je je ook goed en dat zorgt ook voor een aangename sfeer.

    Tja, en als je die persoon misloopt. Volgens mij zijn hier meerdere kanten in. Of de tijd was er nog niet naar om het maar even kort en ergens oh zo erg cliché te zeggen of het was gewoon toch de ware niet. Ik geloof dus ergens toch in een liefde die er speciaal voor is voor mij en voor iedereen. Diegene die het is, helemaal, en hij hoeft niet perfect te zijn, maar ik moet dat weten/voelen etc.

    De andere kant die ik erin zie, is dat ik denk dat als je diegene misloopt het niet zo is dat je dan al die positieve dingen niet hebt, ze zitten in iemand of niet. Je bent niet negatief dan. Teneerste hebben en kunnen mensen voldoende zichzelf ontplooiien. Juist misschien wel en hoe meer misschien, hoe eerder, etc, naja verhaal tweelingziel weer. Wat ik wel denk is dat als je die tweelingziel, wat dan ook , ontmoet, het gewoon klopt. je weet het en je wist het (ergens) al. En daardoor de positieve dingen in elkaar naar boven haalt, en dat is natuurlijk een super mooi iets. Deze dingen zijn ook bij familie en vrienden en/of in andere liefdesrelaties in soms grotere of kleinere mate aanwezig. Maar bij een soort wederhelft van je, is of lijkt mij dat dus erg apart hoe dat allemaal gaat. Liefde met de hoofdletter L, sex met de hoofdletter S, naja alles bij elkaar. En dat samen lijkt me een heel positief iets.

    Maar de persoon die je bent blijf je grotendeels, misschien groei, leer etc je meer, en dat kan en is ook zo met andere mensen. Maar net als bij andere mensen, is deze band ook weer anders denk.

    even wat ingekort, ik schrijf soms wat teveel vind ik zelf..

    [ Bericht 20% gewijzigd door sweetgirly op 18-07-2004 22:12:38 ]
      zondag 18 juli 2004 @ 09:30:43 #37
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_20699376
    iedereen is zielsverwant , er is er maar 1
    maar een connectie hebben , het is mogelijk (en wenselijk)
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_20706818
    En hoe zit het dan na een aantal jaren? Iedereen verandert, maar verandert die tweelingziel dan mee?

    M.a.w: is een tweelingziel blijvend? .
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 09:30 schreef BaajGuardian het volgende:
    er is er maar 1
    Hier krijg ik een The Borg gevoel bij. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      maandag 19 juli 2004 @ 07:53:41 #39
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_20715486
    MUUS wat dacht je van een collectief plateau een electrisch al wat is.
    als het electrische ons is , en dat zijn wij , ons denken , ons zijn is electrische pulse , dat is zelfs een wetenschappelijk feit , waarmee bevestigd word dat we oneindig zijn , en tijd en ruimte zijn niet meer , waar wij kunnen interpeteren als een droom , door diezelfde pulse die wij zijn.
    is de ziel een collectief , en te begrijpen.

    groet
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_20715849
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 20:01 schreef MUUS het volgende:
    Iedereen verandert, maar verandert die tweelingziel dan mee?
    Als iedereen verandert dan de tweelingziel ook...
    quote:
    M.a.w: is een tweelingziel blijvend?
    Volgens de romantische newage ideeën zou je altijd al tweelingziel zijn. Doet me trouwens denken aan een oud chinees verhaaltje over dat een ziel ooit 1 was en bij aankomst op aarde in tweeën wordt gespleten, de man en vrouw en dat beiden elk leven opnieuw bij elkaar proberen te komen
    quote:
    Hier krijg ik een The Borg gevoel bij. .
    Da's een leuke pickupline als je je tweelingziel tegenkomt: "You will be assimilated"
    pi_20721920
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:
    MUUS wat dacht je van een collectief plateau een electrisch al wat is.
    als het electrische ons is , en dat zijn wij , ons denken , ons zijn is electrische pulse , dat is zelfs een wetenschappelijk feit , waarmee bevestigd word dat we oneindig zijn , en tijd en ruimte zijn niet meer , waar wij kunnen interpeteren als een droom , door diezelfde pulse die wij zijn.
    is de ziel een collectief , en te begrijpen.

    groet
    Zie je dat als een soort God? Een hoger iets wat ons allemaal bindt en waardoor we allemaal gelinkt zijn?

    En zeg je dan dat we allemaal in feite tweelingzielen zijn of geloof je dat sommige mensen een extra iets, een extra link hebben?
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      maandag 19 juli 2004 @ 14:52:32 #42
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_20721945
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 19:00 schreef MUUS het volgende:
    Ik denk dat er meerdere mensen zijn die je in je leven tegenkomt en die het beste uit je kunnen halen. Je voelt je er goed bij, herkent dingen, vult elkaar aan en groeit daardoor.

    Maar ik geloof niet in één tweelingziel. Misschien omdat ik er niet in wil geloven. . Ik zou het zonde vinden als al die positieve dingen teweeg gebracht worden door 1 persoon. Want wat gebeurt er als je die persoon misloopt?
    Inderdaad. Wat als mijn tweelingziel in de bush in Zimbabwe woont?
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_20722017
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 09:16 schreef The_Shining het volgende:

    [..]

    Als iedereen verandert dan de tweelingziel ook...
    True en logisch, maar is het voorbestemd?

    Kan die ziel (die misschien nu al ergens rondloopt) op een gegeven moment niet meer jouw tweelingziel zijn, omdat jij teveel verandert bent en jullie niet meer 'klikken'? Wat denk jij? .
    quote:
    Volgens de romantische newage ideeën zou je altijd al tweelingziel zijn.
    Nou ja, zie mijn vraag hierboven.

    Altijd al zijn en blijven?
    quote:
    Doet me trouwens denken aan een oud chinees verhaaltje over dat een ziel ooit 1 was en bij aankomst op aarde in tweeën wordt gespleten, de man en vrouw en dat beiden elk leven opnieuw bij elkaar proberen te komen
    Maar als dat verhaal opgaat, zou het zo zijn dat tweelingzielen alleen bij/tussen hetero stelletjes voorkomt. .
    quote:
    Da's een leuke pickupline als je je tweelingziel tegenkomt: "You will be assimilated"
    Dan ren ik heel hard weg. Gillend. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_20722504
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 14:56 schreef MUUS het volgende:
    True en logisch, maar is het voorbestemd?
    Aangezien ik een ieder graag gelijkwaardig zie, maakt voortbestemd zijn niet uit
    quote:
    Kan die ziel (die misschien nu al ergens rondloopt) op een gegeven moment niet meer jouw tweelingziel zijn, omdat jij teveel verandert bent en jullie niet meer 'klikken'? Wat denk jij? .
    Die ander zou net zo veel veranderen...
    quote:
    Nou ja, zie mijn vraag hierboven.

    Altijd al zijn en blijven?
    Zie mijn antwoord hierboven
    nee serieus natuurlijk zou ik het niet weten en het is nutteloos om erover te filosoferen. Ik ben mijn tweelingziel iig niet tegengekomen, ook al 'dacht' ik vaak van wel

    Ga je mee in het idee van "je hebt maar 1 persoon die je wederhelft is op zielsnivo" dan ga je mee in doemscenario's dat jij haar/hem misschien nooit in dit leven tegenkomt, of je gaat verder in reincarnatie en geloof je misschien nog dat je die persoon dan wel in een volgend leven tegenkomt.

    Ga je mee in het idee dat in principe een ieder gelijkwaardig is en 2 helften van 1 ziel altijd bijelkaar passen, dat klopt nu eenmaal niet want niet iedereen past bij elkaar [op de meest idealistische manier]. Waarom zou zo'n ziel eigenlijk gespleten zijn in den beginne da's het meest onlogische.
    quote:
    Maar als dat verhaal opgaat, zou het zo zijn dat tweelingzielen alleen bij/tussen hetero stelletjes voorkomt. .
    Niet persé, als ik nog even verder in idealistische bochten wring kan ik nog wel bedenken dat er 1 ziel is die geslachtsloos is, die is vervolgens gespleten in 2 neutrale halve zieltjes en die worden ieder een persoon. Afhankelijk van wat die zielen willen leren worden ze qua karakter overwegend mannelijk/vrouwelijk. Elke leven kiezen ze opnieuw om als man of als vrouw geboren te worden. Uiteindelijke doel is dat 2 halve neutrale zielen beide "vol" worden (man & vrouwelijke eigenschappen kennen) en zo weer het evenbeeld van de originele ziel worden
    En als ze dan bij elkaar komen is het zegmaar dubbele pret

    Of zie jij "ware" liefde als iets enkel puur fysieks?

    Wat ik er zelf van vind.. ik besteed mijn tijd aan zelfontwikkeling, mocht ik die evt. tweelingziel tegenkomen is het prima, blijf ik de rest van mijn leven alleen is het ook prima heeft geen zin om je hoofd erover te breken, je houdt je bezig met iets wat wel/niet kan gebeuren, je merkt het vanzelf wel.
    quote:
    Dan ren ik heel hard weg. Gillend. .
    ja waarom die laatste rende ook alweg is het trouwens de vrouwelijke ziel die de mannelijke ziel assimileert of andersom
      dinsdag 20 juli 2004 @ 22:05:58 #45
    42700 Minkeltje
    Ondertitel hier
    pi_20752490
    wees voorzichtig, soms kan diegene waar jij 100% zeker van bent dat het je tweelingziel is, t uiteindelijk niet zijn.. *uit ervaring spreekt*

    Vraag me af of er iets bestaat als een 'nep'tweelingziel.. die alles in t werk stelt om er op te lijken...
    Als je t op een bijbels niveau zou brengen, een soort van duivel-tweelingziel?
    Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
    Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
      vrijdag 23 juli 2004 @ 22:58:21 #46
    78859 MoonBaby
    Mark it zero!!!
    pi_20819284
    *terugvindpost*

    Ik ben er trouwens van overtuigd dat het bestaat, maar wij gebruiken bij gebrek aan beter de term soulmates.
    "... she kidnapped herself."
      zaterdag 24 juli 2004 @ 06:59:57 #47
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_20823422
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 14:51 schreef MUUS het volgende:

    [..]

    Zie je dat als een soort God? Een hoger iets wat ons allemaal bindt en waardoor we allemaal gelinkt zijn?
    je zou het kunnen zien als de god ja , maar ik persoonlijk zie het gewoon zoals het is , het al wat is.
    quote:
    En zeg je dan dat we allemaal in feite tweelingzielen zijn of geloof je dat sommige mensen een extra iets, een extra link hebben?
    in essentie heeft niemand wat extra's , maar daar hebben we het leven voor , de illusie dat we allen anders zijn , en het leven doet het goed..., qua effect.
    maar zoals jij het zegt , vind ik het een redelijke benaming , dat wij allen tweelingzielen zijn...zoiets ja.

    (dit is geen< godsdienst trouwens , verder ga ik er niet op in , anders weet ik het wel weer.)
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_20852006
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 22:34 schreef sweetgirly het volgende:

    -knip-

    even wat ingekort, ik schrijf soms wat teveel vind ik zelf..
    Tja, ik kan (helaas) weinig zeggen even, behalve , hoezeer ik het hier ook wil delen.
    Iets over toevalligheid, ermee bezig zijn geweest (zie bovenstaande post vooral), erover geschreven en gemijmerd, denkend aan tweelingzielen (en de bovenstaande even in het algemeen) en iemand (anders) spontaan en (nog meer) onverwachts ontmoeten, deja-vu's ten top, een bepaalde droom die ik kort geleden heb gehad, karmische band die ik zou hebben met een bepaald sterrenbeeld (toeval achteraf of niet?), en naja iets van oa geweldig gescrabbeld .

    Het toeval hierin wou ik toch nog even zeggen, misschien kom ik er een andere keer (al dan niet stiekem ) op terug. Sorry, beetje privacy vanuit mijn kring in acht houdend.
      zondag 25 juli 2004 @ 20:31:35 #49
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_20852180
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2004 22:05 schreef Minkeltje het volgende:
    wees voorzichtig, soms kan diegene waar jij 100% zeker van bent dat het je tweelingziel is, t uiteindelijk niet zijn.. *uit ervaring spreekt*

    Vraag me af of er iets bestaat als een 'nep'tweelingziel.. die alles in t werk stelt om er op te lijken...
    Als je t op een bijbels niveau zou brengen, een soort van duivel-tweelingziel?
    Waarom zou diegene dat doen dan?
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_20856826
    IK denk dat de meeste dingen die het geheel beschrijven bijna altijd overeenkomen met mensen die van elkaar houden, en de rest van het aspect 'tweelingziel' maar voor lief wordt genomen omdat ze zoveel van elkaar houden (zodat ze (graag zouden willen) denken dat die aspecten zo zijn).

    "Je hebt niet de behoefte om elkaar te veranderen"
    Dat heb je meestal zodra je doorhebt dat persoonlijkheden niet te veranderen zijn. en nog meer van die kleine dingen die is de tekst staan kan ik zo wel afgaan.
      maandag 26 juli 2004 @ 23:06:27 #51
    42700 Minkeltje
    Ondertitel hier
    pi_20879085
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 20:31 schreef Vivi het volgende:

    [..]

    Waarom zou diegene dat doen dan?
    Omdat ik t idee had dat diegene t was, en t was ook wel wederzijds...maar achteraf ben ik er toch flink door belazerd. Dus vandaar, tis maar een vraag of t zou kunnen bestaan. Meestal is er toch overal een goed en een kwaad in ?
    Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
    Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
    pi_20892849
    Er is wel iemand met wie ik mij verbonden voel, alleen niet op alle punten genoemd in de OP. Toch herken ik wel een aantal
    Of ik er écht in geloof, is een tweede. Maar ik zou niet durven zeggen dat zoiets niet bestaat.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
      vrijdag 30 juli 2004 @ 20:46:00 #54
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_20962108
    O, ik dacht dat een tweelingziel iets anders was als een partner .....
    En mensen goed aanvoelen kan ook komen doordat je er in vorige levens veel contact mee hebt gehad toch ? Dat heeft toch nix met een "tweelingziel" zijn te maken ?
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      vrijdag 30 juli 2004 @ 20:59:17 #55
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20962359
    Ooit in een zwaar depressieve bui heb ik via telepathie contact liggen zoeken in bed, ik zag het niet meer zitten op deze wereld. Ineens voelde ik iemand, nu weet ik wie het is.

    Ik zond een sein uit, van..ik kan niet in de toekomst kijken, en er was iemand die antwoord gaf. Sindsdien vaker contact, ik weet niet eens waar ze op dit moment is. Maar dagelijks heb ik contact met haar, sommmige momenten zijn zo helder, dat ik zelf van afstand voel, dat ik bij haar hoor. En inderdaad het voelt alsof je samen gesmolten bent op die momenten, zelfs van afstand.

    Weird verhaal, maar het voelt dus zo. Je hoeft elkaar niet fysiek tegen te komen, het kan ook via andere manier denk ik. Ik mis haar dus wel, alleen op afstand communiceren is ook niet erg funny.

    In bed in het donker dus gesprekken liggen voeren met iemand die ik toen niet kon, erg apart, ik dacht altijd van, dit kan niet bestaan.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:13:30 #56
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_20962628
    @dromenvanger:
    Misschien is 't je geleide geest met wie je contact hebt
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:17:02 #57
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20962696
    Kan..ik weet het niet....tis sowieso vaag allemaal. Heb geen zin om eraan te denken, heb nog veel te doen, mijn concentratie is ff belangrijk.

    Ik voel me soms van links naar rechts gepushed
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:42:00 #58
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_20963212
    Trek rode sokken aan en veeg voor je gaat slapen over je voetzolen alsof je ze schoonveegt....
    Kortom je moet je beter "aardden " en als je gaat slapen de afgelopen dag achter je laten
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:48:19 #59
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20963322
    WAT IS AARDEN????

    Praat eens duidelijke taal kerel/vrouw.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_20963375
    Dromenvanger, ten eerste kan je je bericht editten en er dan nog even bijzetten wat je nog wilde zeggen ipv een nieuw bericht posten en ten tweede hoef je niet te posten dat je geen zin hebt om na te denken over het onderwerp.

    .

    -edit- Heb even wat off-topic en onnodige posts verwijderd, want dit begon op topicvervuiling te lijken.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:53:35 #61
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20963412
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 21:51 schreef MUUS het volgende:
    Dromenvanger, ten eerste kan je je bericht editten en er dan nog even bijzetten wat je nog wilde zeggen ipv een nieuw bericht posten en ten tweede hoef je niet te posten dat je geen zin hebt om na te denken over het onderwerp.

    .
    Okey... ik zoek ff andere "ontspanning".

    heb totaal geen zin in zeikerds en klootkutten en mannen. Het hangt me de kont uit. Ik kan 1 ding zeggen, die ene vloek die komt terug. Kijk de film Thinner maar als voorproefje. En Muus ik heb het niet over jou.

    Kwestie van give and dare. Dit keer is het dare vanavond
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_20963438
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 21:53 schreef Dromenvanger het volgende:

    [..]

    Okey... ik zoek ff andere "ontspanning".

    heb totaal geen zin in zeikerds en klootkutten en mannen. Het hangt me de kont uit. Ik kan 1 ding zeggen, die ene vloek die komt terug. Kijk de film Thinner maar als voorproefje. En Muus ik heb het niet over jou.
    Adem in, adem uit. .

    Zet die pc uit en ga even wat anders doen, want je bent duidelijk wat van de leg. Ga anders een frisse neus halen buiten. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      vrijdag 30 juli 2004 @ 22:04:04 #63
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20963626
    Heb net de sigaar opgerookt, ik kap ook met internet nu ff. Er lopen teveel slechte spoken rond, die spoken zie ik overdag ook. Maar ik laat me niet gek maken hier. Ik vraag me alleen af hoelang deze zeik gaat duren. Het duurt nu al 27 jaar hier. Wordt er dus moe van

    Zeg maar 10.000 jaar. Zelfs je "vrienden" kun je niet meer vertrouwen tegenwoordig.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 22:05:19 #64
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_20963651
    Dag....ik ga mijn rituelen uitvoeren...white magic against black magic.
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 22:09:33 #65
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_20963752
    echt weer iets voor mij :
    post ik ook 'ns ff hier en dan loop ik me bij zoiets uit........
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_20964425
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 20:46 schreef deedeetee het volgende:
    O, ik dacht dat een tweelingziel iets anders was als een partner .....
    Men zegt dat het geen partner hoeft te zijn, maar het blijkt idd wel vaak dat men de partner als soulmate bestempeld.

    Ik vraag me af of ze diegene ook nog zo noemen als de relatie over is. Een soulmate zou immers voor altijd zijn. .
    quote:
    En mensen goed aanvoelen kan ook komen doordat je er in vorige levens veel contact mee hebt gehad toch ?
    Ja, ik denk dat dat wel kan. Mensen die niet in vorige levens geloven zullen zeggen van niet.
    quote:
    Dat heeft toch nix met een "tweelingziel" zijn te maken ?
    Ik denk dat je ook wel iemand die je niet kent uit een vorig leven erg goed kunt aanvoelen. Want het gaat imo om ervaringen die een mens heeft opgedaan en iemands kijk op het leven wat het karakter maakt, hier, nu en onbewust mss iets van eerdere levens.


    Tweelingziel? Nou ja, ik geloof er dus niet zo in. Er zijn meerdere mensen waar ik me goed bij voel en die bepaalde dingen bij me teweeg brengen. .
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 22:09 schreef deedeetee het volgende:
    echt weer iets voor mij :
    post ik ook 'ns ff hier en dan loop ik me bij zoiets uit........
    Niet opgeven. . We gaan gewoon door.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      zaterdag 31 juli 2004 @ 13:44:55 #67
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_20973659
    Ik heb vroeger eens het volgende gehoord :

    Een ziel zou geboren worden uit een grote * bron van licht * of zo iets en daar splitst zich een een * bolletje * licht van af en terwijl die als het ware wegsuist/draait van de bron splitst dat bolletje zich op zijn beurt weer in zo'n 5 * zielen * en die zielen zouden dan * tweelingen zielen van elkaar zijn. Het werd mij geloof ik uitgelegd alsof dat wegdraaiende bolletje om z'n eigen as draait en daardoor wordt het * licht * dus steeds wijder en dan splitst zich dat op in zo'n stuk of 5 verschillende delen /zielen.

    Tweelingzielen zouden dus gewoon zielen/mensen zijn die samen * geboren * zijn als ziel en vandaar dus de herkenning enzo
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_21499058
    *schopje*
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 20:25 schreef sweetgirly het volgende:

    Tja, ik kan (helaas) weinig zeggen even, behalve , hoezeer ik het hier ook wil delen.
    Iets over toevalligheid, ermee bezig zijn geweest (zie bovenstaande post vooral), erover geschreven en gemijmerd, denkend aan tweelingzielen (en de bovenstaande even in het algemeen) en iemand (anders) spontaan en (nog meer) onverwachts ontmoeten, deja-vu's ten top, een bepaalde droom die ik kort geleden heb gehad, karmische band die ik zou hebben met een bepaald sterrenbeeld (toeval achteraf of niet?), en naja iets van oa geweldig gescrabbeld .

    Het toeval hierin wou ik toch nog even zeggen, misschien kom ik er een andere keer (al dan niet stiekem ) op terug. Sorry, beetje privacy vanuit mijn kring in acht houdend.
    Sweet, kan je er intussen alweer wat meer over vertellen met daarbij je privacy in acht houdend?
    pi_21500200
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 23:56 schreef Geartsjuh het volgende:
    *schopje*

    Sweet, kan je er intussen alweer wat meer over vertellen met daarbij je privacy in acht houdend?
    LOL..uhm, ja mijn bovenstaande bericht staat nog steeds wat dat betreft .
    Ik blijf het raar vinden, maar zie ergens, misschien juist door de gelijkenis (band whatever) de moeilijkheid erin, al is dat juist ook weer een voordeel. Zet 2 mensen bij elkaar die allebei dol op (soms) hun vrijheid zijn, dat ook nodig hebben misschien (+ andere zelfde levensopvattingen, hoefde we niet eens te zeggen) en je weet het wel . Erg apart. Wat dat betreft vind ik het feit dat de periode waarin je zo'n iemand dan ontmoet wel weer erg treffend is (en toevallig, maar daardoor juist eigenlijk weer niet misschien).

    Voorbeeld is dat ik juist een bepaalde instelling, levenswijze had gevonden waar ik me (nu) lekker invoel (mensen zijn constant onderhevig aan veranderingen wat dat betreft, de balans zocht ik, al dan niet onbewust en was ik aan het zoeken). En dan kom je iemand tegen die daar perfect bij aansluit, zelfs oppeppend in die zin, eigenlijk ideaal voor mij nu. Zelfs over gedroomd wat dat betreft en there he was .

    Of het mijn twinsoul is, zou wel erg crú gezegd zijn, ware het niet dat dit wel alles sloeg op dat moment. Maar, ik hou tussen mijn dromen door mijn nuchterheid in stand, opzettelijk misschien wel. Don't want to lose myself en dat gaat ook niet gebeuren bij diegene heb ik het gevoel, integendeel. Maargoed, al het andere is ook positief geweest wat dat betreft, zoektochten zijn ook nodig enzo.

    En dat dromen kan je heel letterlijk opvatten. Het moment (en dat waren wat droommomenten dus) laat ik tellen, de rest zie ik dus wel. Het gaat hoe het gaat. Zoniet, dan niet, zowel, dan wel . Hoe simpel kan het zijn, hoe simpel kan ik denken. Voor mij de perfecte balans, een vis die zich gewoon laat meevoeren, maar zelf de richting bepaalt. Apart vind ik ook de instelling qua met elkaar omgaan in uhh..naja, op sexueel vlak laat maar zeggen. Iets van elkaar als God en Godin zien, maar dat niet zeggen, is iets wat ik later toevallig las en wat ik wel een hele mooie vind en wat diegene misschien zelfs nog eerder door had als ik zelf. Erg leuk om op te merken dat iemand al zo ver kan zijn, wie weet niet eens bewust. Als je elkaar zo benadert en behandeld, naja..kwestie van doen dus. Vooral het niet erover nadenken, maar voelen en meegaan op wat er gebeurd en later beseffen is of kan een mooi en/of apart iets zijn en ergens wonderbaarlijk, maar dat is het hele leven ook .

    misschien is hij gewoon mijn sexmate, dat kan ook natuurlijk en laat die soulmate nog even op zich wachten..expres misschien wel

    ps. misschien kort ik het morgen toch wat in

    [ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 24-08-2004 01:01:52 ]
    pi_21503193
    Ik heb zelf zoiets met een goede vriendin van mij. Wij zijn echt zoals je het kan noemen soulmates. Ik heb geprobeerd een relatie met haar te beginnen maar zij was er nog niet klaar voor zegmaar. En achteraf kan ik concluderen dat ik dat ook nog niet was. Dit is nu bijna 2 jaar geleden.

    Wat wel erg grappig is is dat ik altijd contact met haar blijf houden. Ik heb zelfs a.s. zaterdag met haar afgesproken. De periode dat er weer contact is verschilt en zit meestal rond het half jaar. Ik ben enorm verliefd op haar geweest en omdat het niet werkte kreeg ik een enorme knauw.

    Wat ParanoidEv dus zegt dat het verliefdheid is, geloof ik dus niet. Ik ben niet meer verliefd op haar, ik heb geaccepteerd dat ik altijd van haar zal houden, no matter what happens. We kunnen zo goed met elkaar opschieten en hebben altijd zulke goede uiteenlopende gesprekken, dat kan niet anders zijn dan zielverwand.

    Als we weer contact met elkaar hebben, hebben we het er altijd over dat die gedachte ook bij de ander speelt. Er is geen moeten bellen ofzo, het is gewoon chill, relaxed, het thuiskomen enzovoorts.

    Ik geloof niet dat er tweelingzielen zijn, wel in zielverwanten, omdat van een tweelingziel dus wordt gezegd dat het een afsplitsing is van een ziel en dat er dus maar een tweelingziel van iedere ziel rondloopt. We zijn juist met z'n allen een afsplitsing van het ware/al. Jezelf afsplitsen voor een relatie lijkt me niet zo interessant, want het geeft je weinig meerwaarde, tenzij je dus ervaring p wilt doen in het zoeken naar je zielstweeling..... Hmmm best interessant.

    Wel heb ik met die dame het gevoel dat we niet goed weten hiermee om te gaan. Zij heeft namelijk een totaal andere cultuur dan ik en ik heb behoorlijk het idee dat ze door haar opvoeding en cultuur wordt belemmerd. Ga ik het nog wel een keer met haar over hebben.......
    pi_21522112
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 00:43 schreef sweetgirly het volgende:

    [..]

    En dat dromen kan je heel letterlijk opvatten. Het moment (en dat waren wat droommomenten dus) laat ik tellen, de rest zie ik dus wel. Het gaat hoe het gaat. Zoniet, dan niet, zowel, dan wel . Hoe simpel kan het zijn, hoe simpel kan ik denken. Voor mij de perfecte balans, een vis die zich gewoon laat meevoeren, maar zelf de richting bepaalt. Apart vind ik ook de instelling qua met elkaar omgaan in uhh..naja, op sexueel vlak laat maar zeggen. Iets van elkaar als God en Godin zien, maar dat niet zeggen, is iets wat ik later toevallig las en wat ik wel een hele mooie vind en wat diegene misschien zelfs nog eerder door had als ik zelf. Erg leuk om op te merken dat iemand al zo ver kan zijn, wie weet niet eens bewust. Als je elkaar zo benadert en behandeld, naja..kwestie van doen dus. Vooral het niet erover nadenken, maar voelen en meegaan op wat er gebeurd en later beseffen is of kan een mooi en/of apart iets zijn en ergens wonderbaarlijk, maar dat is het hele leven ook .
    Mooi verhaal Sweet. Zit ook een stukje herkenning in voor mij.

    Je verhaal vertoont inderdaad veel overeenskomsten met de algemene opvatting over tweelingzielen en hun ervaringen (op de uitdrukkelijke herkenning na). Het 'toeval' hierbij is natuurlijk ook prachtig. Timing. Perfectie. De juiste mensen tegenkomen die je verder kunnen helpen op het juiste moment.

    Tweelingziel of niet, in elkaar God en Godin zien en andere tweelingzielprincipes, is toch voor mij wel een beetje het idee van hoe het zou moeten horen te zijn in een relatie. Met je partner, maar ook met mensen om je heen. Daarom kunnen mensen denk ik zoveel van tweelingzielen/soulmates leren. Respect en diepe liefde voor elkaar en voor je medemens.

    Misschien is het hele verhaal over Tweelingzielen wel gebaseerd op het fenomeen dat twee bewuste en spirituele mensen elkaar tegenkomen en dit in elkaar herkennen. Ik vraag me dan ook sterk af of een tweelingzielervaring beperkt blijft tot twee mensen. Ik ben zelf van mening, net als HJR, dat we allemaal uit dezelfde ziel zijn ontstaan en allemaal soulmates van elkaar zijn. Dan zou je in theorie met iedereen een dergelijke vorm van liefde moeten kunnen ervaren?

    Hm dat is niet helemaal waar misschien.. Ik ervaar wel meer een band met mensen die bij mij op dezelfde 'golflengte' zitten. Uh hm ik kom er niet uit.
    quote:
    misschien is hij gewoon mijn sexmate, dat kan ook natuurlijk en laat die soulmate nog even op zich wachten..expres misschien wel
    Of hij is allebei. Wat kan spiritualiteit toch mooi zijn..
    pi_37711390
    Het begon allemaal zo’n 6 jaar geleden.

    Ik trof een meisje op de plaatselijke manege.
    Ik vond haar heel speciaal maar wist niet precies waarom.

    Inmiddels had ik haar een paar jaar niet meer gezien en ik dacht er niet meer aan…
    Tot ze ineens een collega van mij werd.

    We konden het vanaf dag 1 goed met elkaar vinden en het klikte meteen.
    Er ontstonden steeds diepere gevoelens voor elkaar en het bleef dan ook niet uit dat we elkaar na veel uitdagen voor het eerst zoenden.

    Ze schrok er echter van en daar bleef het dus voorlopig ook bij.
    De reden was dat ik getrouwd was kinderen heb en het leeftijdsverschil nogal groot is.
    Op deze relatie heerste dus een taboe.

    Maar Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en we zochten elkaar steeds vaker op.
    We waren constant bij elkaar en konden met al onze problemen bij elkaar terecht.
    Er ontstond een innige band en het kon dan ook niet uitblijven dat we heimelijk een hartstochtelijke relatie begonnen.

    Ik had nog nooit zo’n gevoel gehad en geloofde nooit in ware liefde (ondanks dat ik 10 jaar redelijk gelukkig getrouwd was) totdat ik met haar ging.
    Ik wist het zeker. Dit is de ware!!

    Het kon zo natuurlijk niet verder gaan omdat we ook niet echt bepaald voorzichtig waren en er inmiddels flink over ons werd geroddeld.
    Het kon dan ook niet uitblijven dat ik mijn vrouw moest bekennen dat er een ander was.
    Ze was hevig ontdaan wat me erg zeer deed omdat ik veel om haar geef.
    Ook het verdriet van mijn kinderen doet me erg veel pijn maar dit is mijn lot en hier moet ik aan toegeven.

    Het zelfde weekend ging ik met mijn nieuwe vriendin uit en we hadden het erg naar ons zin.
    Na het stappen gingen we het bos in en hebben we uren in het zand gelegen.
    Na een paar uur gingen we naar huis oen onderweg kwamen er bij mij heftige emoties omhoog of ik hier wel goed aan had gedaan, wat ik allemaal achterliet (mijn kinderen ons huis mijn vrouw al met al een redelijk gelukkig leven waarin alles zo ongeveer op rolletjes liep.)
    Vervolgens kwamen we thuis en de emoties liepen steeds hoger bij mij op zodat ik het gevoel kreeg dat ik in een psychose belandde.

    We zaten tegenover elkaar en ineens werd ik heel kalm en voelde me erg veilig bij haar.
    We keken elkaar diep in de ogen aan en voelden allebei een grote verbondenheid.
    Dit gevoel ging steeds dieper en dieper tot we op afstand (we zaten ongeveer anderhalf meter uit elkaar) elkaar aan konden raken puur op gevoel en dat we zonder woorden met elkaar aan het communiceren waren!

    Dit was een leuk maar ook vreemd gevoel en we gingen er mee door tot ik ineens haar ziel en mijn ziel kon voelen en zien.
    Het werd steeds duidelijker als een soort geelachtig licht.
    En plotseling vloeiden de zielen in elkaar over. een heel heftig moment.
    Een gevoel ging door mij heen van: Ik heb jou zolang gezocht eindelijk heb ik jou gevonden na al die eeuwen! Dit is voor eeuwig we blijven nu voor altijd bij elkaar!!! En we waren volmaakt gelukkig en het voelde als een spirituele bruiloft en hadden allebei vanaf dat moment het gevoel dat we 1 waren. Onze zielen waren verenigd!
    Dit was het meest mystieke moment van mijn leven en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik ooit een indrukwekkender moment voor zal doen.

    De volgende dag en de dagen erna was ik nog helemaal beduusd door dit gebeuren en besloot wat te googelen naar zielssamensmelting.
    Van hier uit kwam ik bij het begrip ‘’ tweelingziel” (2 gesplitste zielen waarvan ik niet eens wist dat het bestond)
    Ik ging mij hier in verdiepen en herkende heel veel in mijn gevoel en met de ervaring die wij hebben gehad.
    Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit ons is overkomen.

    We zijn beide erg dankbaar voor deze ervaring en ik gun iedereen op de wereld ooit deze staat te kunnen bereiken.
    pi_37726694
    een tweelingziel
    moet eraan toe zijn om er een te zijn!
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
      zaterdag 20 september 2008 @ 02:31:11 #74
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_61774485
    ik heb de luxe dat ik wel mijn tweelingziel ooit heb mogen ontmoeten , het is soms wel moeilijk omdat je continu een spiegel voorgehouden krijgt bij alles wat je zegt of doet.......maar is intenser en diepgaander dan de gemiddelde relatie denk ik.

    Er bestaat echter een verschil tussen tweelingzielen en geestverwanten , een geestverwant wandelt een tijdje met je mee omdat jullie op dat moment dezelfde groei of aandachtspunten doormaken maar dit is echt een tijdelijk iets (max 5 jaar ofzo)
    Je tweelingziel herken je inmiddels en heeft (niet direct) iets met verliefdheid of sex te maken maar is op een andere niet nader uit te leggen manier veel intenser
    -je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
    pi_61774543
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef WeAreOne het volgende:
    Het begon allemaal zo’n 6 jaar geleden.

    [...]

    We zijn beide erg dankbaar voor deze ervaring en ik gun iedereen op de wereld ooit deze staat te kunnen bereiken.
    Tof verhaal dit
    pi_61777146
    Ik woon nu al anderhalf jaar met hem(mn tweelingziel) samen en het is idd als thuiskomen.
    Het is heel mooi gegaan we kwamen elkaar tegen bij een vriendin in huis , keken elkaar in de ogen en duizenden vonkjes schoten heen en weer.
    Sinds die dag zijn we samen en nooit meer zonder elkaar geweest.
    Onze liefde gaat heel diep en voeld als een prettige stevige basis. Niet dat het altijd makkelijk is we hebben ook wel dikke bonje , maar altijd met een zeker respect voor elkaar.
    Ook maken we elkaars zinnen af of zeggen hetzelfde op hetzelfde moment.

    Mooi voorbeeld daarvan is we waren eens in een leuk winkeltje en ik was nog wat achterin aan t
    rond snuffelen en kom ineens bij een rek vol met kaarten, trek er een kaart uit van een engel, loop richting mn vriend en zeg deze wil ik graag kopen, zie ik hem raar kijken, k denk hij vind m niet mooi.....Wat bleek nou hij had een zakje in zn hand was net bij de kassa wezen afrekenen en in dat zakje zat dezelfde kaart die ik in mn hand had.

    Daarna gingen we een jas voor me kopen staan we bij een rek jassen in de V&D en ik steek mn hand uit om een jas te bekijken en hij dus psies hetzelfde op hetzelfde moment dus we hadden dezelfde jas vast hihi.

    In het begin schrokken we er wel eens van tis een rare gewaarwording als je t zelfde zegt en dezelfde spullen vastpakt. Nu is het echter normaal voor ons geworden en lachen we er vaak om.

    We hebben een heerlijk leven samen en ik ben zo blij dat ik hem vorig jaar ontmoet heb, ik wist namelijk al van het bestaan van tweelingzielen af.
    Ik was altijd nogal druk en bezig en altijd aan het haasten, hij doet alles op zn gemak en heeft daarmee mij ook rust gegeven en geleerd. Ik mag ook lekker mn eigen gang gaan van hem en hij doet ook wat hij wil er is veel vertrouwen. Toch is hij ook een spiegel en dat is wel eens erg moeilijk, maar als de basis goed is kom je daar ook wel uit.

    We hebben ook presies dezelfde ogen dat is wel heel appart ik heb namelijk bruin/groene ogen en had nog nooit iemand anders gezien die ze zo had als ik, maar die van hem zijn net zo.

    Wat kan ik er nog meer over vertellen : er is gewoon een diepe rust in mij rust die ik nooit had en altijd naar opzoek was, ik voelde me namelijk altijd onbegrepen en vaak alleen en niet compleet, hij begrijpt me ziet s'morgens als ik uit mn bed kom aan me hoe ik in mn vel zit zonder dat ik wat hoef te zeggen.
    Hij is ook de eerste vriend die me echt begrijpt en echt naar me luisterd... ik ben blij met hem.

    Over t spirituele kan k weinig zeggen ik ben er wat meer mee bezig als hem, hij is wat nuchterder maar weet ook dat er meer is tussen hemel aarde en als ik met iets kom lacht hij me tenminste niet uit maar hoort me aan.
    Ik ben nogal gevoellig en vang gevoellens op van andere mensen.....
    Hij voeld ook bepaalde dingen aan , weet dingen al op de voorhand net zoals ik eigenlijk.
    Hier laat ik het eerst maar eens bij
    pi_62021456
    Heb in mn omgeving een paar mensen die beweren hun tweelingziel te hebben ontmoet, beiden lopen echter helemaal leeg op diegene. Zitten blijkbaar op een heel ander energie niveau??
    Lijkt allemaal leuk, tweelingziel, maar is dat het altijd? Vaak ( is me opgevallen) zijn het mensen die niet bereikbaar zijn, of getrouwd, of in een relatie.
    Tweelingzielen moeten elkaar volgens mij goed doen maar zie dat niet echt .
    Niets menselijks is mij vreemd.
      dinsdag 30 september 2008 @ 14:36:28 #78
    79143 Darkwolf
    To the moon I howl
    pi_62023949
    Wat mij opvalt is dat het vooral mensen zijn die elkaar vinden als tweelingsziel.
    Maar zou het ook met een dier van een ander ras kunnen?
    Immers... zielen zijn niet ras, geslacht of wat dan ook gebonden.
    Zelf heb ik heel wat groei te danken aan een dier en is de liefde tussen ons niet te vergelijken.
    Het gaat verder dan dan welke band dan ook die ik heb met mensen.
    Van familie tot vrienden tot mijn eigen vriendin zelfs.
    Zonder haar was ik niet vandaag waar ik was of wie ik nu ben.

    Als mensen vragen hoe ik dit gevoel moet beschrijven heb ik daar het volgende opgevonden.
    Neem de liefde die je voelt voor je moeder.
    Neem de liefde die broer en zus voor elkaar voelen.
    Neem de liefde die hartsvriend(in)en voor elkaar voelen.
    Stop dit alles bij elkaar en vermenigvuldig dit vervolgens met 1000.
    Dan heb je slechts een idee van wat ik ervaar al 11 jaar lang.
    Verders voelt het ook heel sterk alsof wij al veel en veel langer kennen dan alleen dit leven.
    pi_62031349
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Darkwolf het volgende:
    Wat mij opvalt is dat het vooral mensen zijn die elkaar vinden als tweelingsziel.
    Maar zou het ook met een dier van een ander ras kunnen?
    Immers... zielen zijn niet ras, geslacht of wat dan ook gebonden.
    Zelf heb ik heel wat groei te danken aan een dier en is de liefde tussen ons niet te vergelijken.
    Het gaat verder dan dan welke band dan ook die ik heb met mensen.
    Van familie tot vrienden tot mijn eigen vriendin zelfs.
    Zonder haar was ik niet vandaag waar ik was of wie ik nu ben.

    Als mensen vragen hoe ik dit gevoel moet beschrijven heb ik daar het volgende opgevonden.
    Neem de liefde die je voelt voor je moeder.
    Neem de liefde die broer en zus voor elkaar voelen.
    Neem de liefde die hartsvriend(in)en voor elkaar voelen.
    Stop dit alles bij elkaar en vermenigvuldig dit vervolgens met 1000.
    Dan heb je slechts een idee van wat ik ervaar al 11 jaar lang.
    Verders voelt het ook heel sterk alsof wij al veel en veel langer kennen dan alleen dit leven.
    Ik las ooit een boek over reincarnatie bij dieren
    Heel interessant dus, maar hierbij werd ook aangegeven dat ook dieren in je leven weer bij je komen, vandaar ook misschien de sterke band die je hebt met dit dier.
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_62342069
    Mogelijk topic.
    pi_62940491
    Wat leuk dat hier een topic over is op fok!

    Een paar weken geleden had ik een medium gesproken, zij vertelde me dat er een tweelingziel in dit leven voor mij zou zijn. Een diepe verbondenheid op zowel, lichamelijk, emotioneel als spiritueel niveau en dat we ook een gezamenlijke taak zouden hebben. Ik had er nog nooit van gehoord, wel heb ik altijd het idee dat er iets groots mij te wachten staat dit leven (bescheidenheid is er niet bij ).

    Ik heb nog maar een persoon ontmoet die ik echt leuk vond en ook van alles in herkende voordat ik wist dat er een tweelingziel zou zijn voor mij. Hij zag me echter niet staan .

    Achja, ik moet leren vertrouwen te hebben in de toekomst, wat gebeurt gebeurt.

    Leven in liefde en positiviteit, dat zou toch mooi zijn.
      zondag 9 november 2008 @ 05:42:05 #82
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_63068701
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 17:52 schreef SG-sam het volgende:
    Wat leuk dat hier een topic over is op fok!

    Een paar weken geleden had ik een medium gesproken, zij vertelde me dat er een tweelingziel in dit leven voor mij zou zijn. Een diepe verbondenheid op zowel, lichamelijk, emotioneel als spiritueel niveau en dat we ook een gezamenlijke taak zouden hebben. Ik had er nog nooit van gehoord, wel heb ik altijd het idee dat er iets groots mij te wachten staat dit leven (bescheidenheid is er niet bij ).

    Ik heb nog maar een persoon ontmoet die ik echt leuk vond en ook van alles in herkende voordat ik wist dat er een tweelingziel zou zijn voor mij. Hij zag me echter niet staan .

    Achja, ik moet leren vertrouwen te hebben in de toekomst, wat gebeurt gebeurt.

    Leven in liefde en positiviteit, dat zou toch mooi zijn.
    De kans dat je hem of haar daadwerkelijk tegenkomt is zeer klein maar ALS het gebeurt voel je het.
    Zeer sterke verbondenheid dat voel je gewoon.

    Andere andere kant kan zoiets alleen werken in een gelijkwaardige relatie waar je beide al sterk ontwikkeld bent
    -je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
    pi_63080874
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Darkwolf het volgende:
    Wat mij opvalt is dat het vooral mensen zijn die elkaar vinden als tweelingsziel.
    Maar zou het ook met een dier van een ander ras kunnen?
    Immers... zielen zijn niet ras, geslacht of wat dan ook gebonden.
    Zelf heb ik heel wat groei te danken aan een dier en is de liefde tussen ons niet te vergelijken.
    Het gaat verder dan dan welke band dan ook die ik heb met mensen.
    Van familie tot vrienden tot mijn eigen vriendin zelfs.
    Zonder haar was ik niet vandaag waar ik was of wie ik nu ben.

    Als mensen vragen hoe ik dit gevoel moet beschrijven heb ik daar het volgende opgevonden.
    Neem de liefde die je voelt voor je moeder.
    Neem de liefde die broer en zus voor elkaar voelen.
    Neem de liefde die hartsvriend(in)en voor elkaar voelen.
    Stop dit alles bij elkaar en vermenigvuldig dit vervolgens met 1000.
    Dan heb je slechts een idee van wat ik ervaar al 11 jaar lang.
    Verders voelt het ook heel sterk alsof wij al veel en veel langer kennen dan alleen dit leven.
    Tesla zijn tweelingziel was een duif, als de boel zo in elkaar zit
    Truth is stranger than fiction..
    pi_63080877
    Eigenlijk een tvp, maar ik afgelopen week heel veel dingen meegemaakt en ik wil het nu nog niet lezen.... is te vers... Ga het wel lezen als ik wat verder ben...
    pi_70465364
    Yeah , en of dat bestaat. Alleen als je zelf nog niet in bevoorrechte positie bent dat je het hebt mogen ervaren , kan ik me enige vorm van scepticisme wel voorstellen.
    k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
      maandag 29 juni 2009 @ 08:12:56 #86
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_70468552
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 18:50 schreef Broertie het volgende:
    Eigenlijk een tvp, maar ik afgelopen week heel veel dingen meegemaakt en ik wil het nu nog niet lezen.... is te vers... Ga het wel lezen als ik wat verder ben...
    Ben je al verder dan?
    The truth was in here.
    pi_70556634
    Ik heb abslouut het gevoel mijn tweelingziel te hebben getrofen. Ik wist het vanaf het eerste moment dat ik hem sprak al. We waren vanaf het eerste moment in staat om elkaar te lezen als een boek. We dachten aan dezelfde dingen op hetzelfde moment, zeiden letterlijk dezelfde zinnen op hetzelfde oment en pakten dezelfde spullen (ook zoals mousy37 omschrijft). We hebben (zonder zweverig te willen zijn) iets ervaren met elkaar dat we allebei als iets 'goddelijks' zien. Vervolgens zijn we in een periode van afstoten en aantrekken gekomen, die nog immer voortduurt. De confrontatie is vooral hem teveel. Maar ik heb vertrouwen in de diepe verbindng die er tussen ons is en weet dan ook zeker dat we elkaar weer zullen vinden (ongeacht de vorm, overigens). Het loslaten kost dan ook geen moeite.
    pi_70587845
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 08:12 schreef Bastard het volgende:

    [..]

    Ben je al verder dan?
    ja, dat wel maar als je erin duikt, is het nog steeds niet makkelijk..
    pi_111310511
    Ik vond dit antwoord dat door de al dan niet echte Jezus wordt gegeven op een vraag betreffende tweelingvlammen wel van wijsheid getuigen, dus even een copy – paste:

    quote:
    Tweelingvlam van de Ziel

    Vraag: Geliefde Jezus, ik heb een vraag over het onderwerp tweelingvlammen van de ziel. Er zijn tegenwoordig veel mensen op aarde die het idee hebben dat het de bedoeling is dat ze samenkomen met de tweelingvlam van hun ziel en wanneer ze elkaar dan vinden, raken ze in de war over wat ze met elkaar moeten. Zou je alsjeblieft kunnen helpen door ons wat spiritueel inzicht te geven over de juiste ideeën en gedachten die we over dit gegeven moeten meedragen. En ook iets om over na te denken wanneer je jouw tweelingvlam van de ziel ontdekt en tot de ontdekking komt dat je fysiek niet bij elkaar past. Dank je.

    Antwoord van Jezus:

    Nu, mijn advies zou zijn om tweelingvlammen te vergeten – ZET JE ER OVER HEEN!

    (Gehoor lacht)

    Nee serieus, mijn geliefden, volg mijn advies op en zoek eerst het koninkrijk van God en al het andere zal je gegeven worden. Zie je, mijn geliefde, je zult wel gemerkt hebben dat ik niet veel over tweelingvlammen spreek in deze dispensatie. En de reden is precies, omdat we beseft hebben dat de leringen over de tweelingvlammen die in eerdere dispensaties werden gegeven, niet helemaal het gewenste effect hadden, maar er inderdaad voor hebben gezorgd dat veel mensen er iets door in de war raakten. En het is voor enkele mensen een afdwaling geworden van het spirituele pad.

    Zie je, mijn geliefden, de oorspronkelijke bedoeling was om het concept van tweelingvlammen uit te geven om te mensen helpen beseffen dat ze meer zijn dan hun fysieke lichaam, meer dan hun fysieke zelf. Zoals het oude gezegde zegt: geen mens is een eiland. Dus om de mensen te wekken voor het potentieel van spirituele groei, moeten we hen helpen om te zien dat ze niet geïsoleerd en alleen zijn hier beneden, dat ze een deel zijn van iets zijn dat verder gaat dan hun gescheiden zelf. En dan kunnen we hun verlangen wakker maken – dat veel mensen vergeten zijn – om zich te verenigen met iets wat groter is dan zij zelf.

    Er is een tijd geweest dat we besloten dat de bewustzijnsstaat van de mensen zo laag was, dat de enige manier waarop veel mensen gewekt zouden kunnen worden, door het concept was dat ergens op de wereld die perfecte andere persoon was die de perfecte partner voor hen zou zijn. En dus, bij wijze van spreken, probeerden we het verlangen van de mensen te bespelen om de volmaakte minnaar te zoeken, hopend dat ze verder dan dat zouden kijken naar een meer spirituele vereniging.

    Wat de reden is dat we – in deze dispensatie – leringen gegeven hebben dat er een hoger perspectief is op tweelingvlammen, hoger dan de tweelingvlammen van de ziel. Die is dat je echte tweelingvlam je IK BEN Aanwezigheid is en het grotere wezen waaruit je voortgekomen bent. En dat is waarom ik zeg dat ieder van jullie afzonderlijk eerst het koninkrijk van God moeten zoeken wat je persoonlijke innerlijke contact is met je IK BEN Aanwezigheid. Vervolgens zul je door dat innerlijke contact de leiding ontvangen over hoe je met andere mensen om moet gaan voor wie je misschien meer zou kunnen voelen dan een gewoon zielscontact.

    Wat ik wil zeggen, mijn geliefden, is dat er geen regels zijn voor Christusschap. Dus er is geen regel dat als je iemand anders ontmoet van wie je het gevoel hebt dat je er een sterk zielscontact mee hebt – of je het je tweelingvlam noemt of iets anders – er is geen regel die zegt dat je een fysieke, seksuele relatie met die persoon moet hebben. Het is heel goed mogelijk, en in veel gevallen heeft het de voorkeur, om een vriendschap te hebben die de traditionele seksuele relatie transcendeert.

    Want mijn geliefden, ik moet je zeggen dat in veel gevallen – wanneer de tweelingvlammen de tegenovergestelde sekse zijn, en dan een relatie aangaan – het vaak niet op een heel harmonieuze manier blijkt te gaan, omdat de tweelingvlammen gescheiden persoonlijkheden hebben ontwikkeld en gescheiden karma dat met elkaar botst.

    En wanneer mensen een sterk gevoel van verbinding voelen, hebben ze vaak het gevoel dat ze een sprookjesrelatie moten hebben en vaak erg onverdraagzaam worden naar iets wat die illusie van een sprookjesrelatie verstoort.

    En daardoor zijn mensen met een sterk zielsband vaak met grote onvrede uit elkaar gegaan, omdat ze niet verder konden kijken dan het sprookjesbeeld van de ideale relatie. Die echt een illusie is, omdat je op aarde niet naar een ideale relatie moet zoeken, tenminste niet nadat je het ego overwonnen hebt. Want als je het ego overwint, ga je niet een relatie aan uit behoefte, zoals ik net gezegd heb over erop uitgaan en een waarheid prediken.

    Nu, zie je, mijn geliefden, de meeste relaties op aarde worden gebaseerd op behoeftes. Beide partners voelen zich niet compleet, dus beiden gaan de relatie aan in de hoop dat ze iets van hun partner ontvangen en dat hun partner hen als door een wonder compleet maakt en hen dan in een heel menselijk wezen verandert. Maar mijn geliefden, het koninkrijk van God is in je, dus als je compleet en heel wilt zijn, zul je nooit heel zijn als je heelheid buiten jezelf zoekt – zelfs in iemand anders, of die iemand nu je tweelingvlam van de ziel is of niet, je zult het nooit vinden.

    Want zelfs een tweelingvlam zal je nooit compleet maken. Want mijn geliefden, compleetheid kan enkel door het Christusschap gebeuren en het Christusschap is een individueel pad. Zolang je denkt dat je door iets heen moet gaan of iemand buiten jezelf om God te vinden, nu mijn geliefden, je zult God niet vinden. En dus zul je onvermijdelijk wrok voelen tegen datgene wat buiten je is waar jij op hebt vertrouwd, hetzij iemand anders of een kerk, of een politiek leider.

    Dus streef daarom naar dat innerlijke eenzijn met je Hogere Wezen, zodat je relaties aan kunt gaan met de volheid van het houden van jezelf, zodat je geen partner nodig hebt om je heel te voelen. En daardoor kun je een relatie aangaan vanuit een positie van geven. En dat houdt in dat je nu verder kunt gaan dan een relatie met één mens en aan alle mensen kunt geven.

    Want mijn geliefden, wanneer je spiritueel volwassen mensen hebt die een relatie aangaan, zul je niet een relatie zien van twee mensen die zo in elkaar verdiept zijn dat er niets over is om andere mensen te helpen met het vervullen van hun rol om de maatschappij verder te brengen. Ze ondersteunen elkaar, maar gaan niet volledig in elkaar op tot het moment dat hun relatie een doel op zich wordt, in plaats van een middel tot een doel.
    http://www.askrealjesus.nl/node/497
      dinsdag 8 mei 2012 @ 22:29:54 #90
    374417 CoolCat31
    Just call me Top Cat
    pi_111312092
    Ze bestaan en overal in verschillende landen zullen we ze terug vinden die "tweelingzielen" maarja jammer genoeg zal niet iedereen zijn soulmate vinden omdat het soms gewoon niet mogelijk is om die gene te vinden vanwege de afstand.

    Ik zelf zeg: Ben blij als ik haar vind maar zover ik nu kan zeggen ben ik tevreden dat ik haar niet gevonden heb :).
      Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 23:12:25 #91
    249559 crew  Lavenderr
    pi_111314555
    quote:
    0s.gif Op woensdag 1 juli 2009 19:29 schreef Leonilein het volgende:
    Ik heb abslouut het gevoel mijn tweelingziel te hebben getrofen. Ik wist het vanaf het eerste moment dat ik hem sprak al. We waren vanaf het eerste moment in staat om elkaar te lezen als een boek. We dachten aan dezelfde dingen op hetzelfde moment, zeiden letterlijk dezelfde zinnen op hetzelfde oment en pakten dezelfde spullen (ook zoals mousy37 omschrijft). We hebben (zonder zweverig te willen zijn) iets ervaren met elkaar dat we allebei als iets 'goddelijks' zien. Vervolgens zijn we in een periode van afstoten en aantrekken gekomen, die nog immer voortduurt. De confrontatie is vooral hem teveel. Maar ik heb vertrouwen in de diepe verbindng die er tussen ons is en weet dan ook zeker dat we elkaar weer zullen vinden (ongeacht de vorm, overigens). Het loslaten kost dan ook geen moeite.
    Dit herken ik.
      woensdag 9 mei 2012 @ 10:27:57 #92
    298794 VictoriaIntegrity7
    ..with a ninja mind
    pi_111325131
    ...dit heb ik ooit meegemaakt.

    Het was werkelijk fantastisch.
    In die periode heb ik heel veel geleerd. Over mezelf maar ook wat ik nou eigenlijk echt belangrijk vind in een relatie.
    Ik heb meer inzichten nu, dan voor de periode met mn TZ.

    Maar kan het niet zo zijn dat je meerdere 'tweelingzielen' rond hebt lopen?
    Dat moet toch haast wel? ....kan me dat op het moment namelijk heel goed indenken O+

    Het is eigenlijk best jammer dat de term Tweelingzielen door veel mensen vaak als 'zweverig' wordt aangeduid.
    I can't see through walls.. but I can kick your ass.
      woensdag 9 mei 2012 @ 10:35:29 #93
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_111325335
    quote:
    0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:27 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

    Het is eigenlijk best jammer dat de term Tweelingzielen door veel mensen vaak als 'zweverig' wordt aangeduid.
    Want je wil vooral niet met zweverige mensen geassocieerd worden?
    The truth was in here.
      woensdag 9 mei 2012 @ 10:49:56 #94
    298794 VictoriaIntegrity7
    ..with a ninja mind
    pi_111325745
    quote:
    0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:35 schreef Bastard het volgende:

    [..]

    Want je wil vooral niet met zweverige mensen geassocieerd worden?
    Zo bedoelde ik het niet. Het is jammer omdat mensen vaak een afkeer lijken te hebben voor al wat niet wetenschappelijk bewezen is.
    Ze scharen dit soort zaken vaak in het hokje 'zweverig' zonder er daadwerkelijk bij stil te staan wat het nu is. Of waar het over gaat.

    Ik vind verder kijken dan je neus lang is juist getuigen van gezond individualisme.
    Niet zomaar met de grijze massa meegaan..maar zelf eens even kijken, onderzoeken etc.
    I can't see through walls.. but I can kick your ass.
      woensdag 9 mei 2012 @ 14:54:52 #95
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_111335444
    quote:
    0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:49 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

    [..]

    Zo bedoelde ik het niet. Het is jammer omdat mensen vaak een afkeer lijken te hebben voor al wat niet wetenschappelijk bewezen is.
    Ze scharen dit soort zaken vaak in het hokje 'zweverig' zonder er daadwerkelijk bij stil te staan wat het nu is. Of waar het over gaat.

    Ik vind verder kijken dan je neus lang is juist getuigen van gezond individualisme.
    Niet zomaar met de grijze massa meegaan..maar zelf eens even kijken, onderzoeken etc.
    Ja ronduit mee eens, en als dat betekent dat je soms op je gevoel moet vertrouwen dan is dat zo.
    The truth was in here.
    pi_111339318
    Om dit topic weer in MyAt te zien verschijnen na 8 jaar, daar kijk ik wel van op :)

    Tweelingzielen.. laat ik zeggen dat ik - na mijn eerdere post - het kennelijk toch bij het verkeerde eind had. Maar zou nog steeds niet kunnen zeggen of het bestaat of niet. Ik zou willen dat het zo was.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_111368460
    Tweelingzielen is (volgens mij) inderdaad ergens wel mogelijk, temeer omdat een ziel teveel energie omvat om in 1 menselijk lichaam te "huizen".
    Een ziel fragmenteert zichzelf en ervaart verschillende levensvormen tegelijk.
    I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
      donderdag 10 mei 2012 @ 11:41:03 #98
    298794 VictoriaIntegrity7
    ..with a ninja mind
    pi_111371161
    quote:
    0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
    Tweelingzielen is (volgens mij) inderdaad ergens wel mogelijk, temeer omdat een ziel teveel energie omvat om in 1 menselijk lichaam te "huizen".
    Een ziel fragmenteert zichzelf en ervaart verschillende levensvormen tegelijk.
    Aha, J.K. Rowling had dus een punt met haar gruzielementen :Y
    But really Voldermort is not my kind of thing!

    Maar klinkt best aannemelijk. In dat geval zou het ook kunnen dat je misschien wel zoveel energie hebt dat er over drielingzielen of vierlingzielen gesproken kan worden?
    Want dan is met deze 'theorie'mijn eerdere vraag ook beantwoord. Namelijk: kun je meerdere tweelingzielen tegenkomen in je leven?
    I can't see through walls.. but I can kick your ass.
    pi_111384443
    Persoonlijk geloof ik niet in zielen etc, maar kan me bij dit topic wel een voorstelling maken van wat wordt bedoeld met tweelingzielen. Iemand waarmee het helemaal klikt, het lijkt alsof je elkaar altijd al gekend hebt, elkaars zinnen maak je af, elkaars wensen vervul je voor ze gevraagd worden.

    Helaas denk ik dat ik mijn tweelingsziel al heb gevonden en weer heb verloren. ;(

    Better loved and lost... :)
    pi_111385905
    quote:
    0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef Gray het volgende:
    Persoonlijk geloof ik niet in zielen etc, maar kan me bij dit topic wel een voorstelling maken van wat wordt bedoeld met tweelingzielen. Iemand waarmee het helemaal klikt, het lijkt alsof je elkaar altijd al gekend hebt, elkaars zinnen maak je af, elkaars wensen vervul je voor ze gevraagd worden.
    Ja, dat denk ik ook :)

    quote:
    Helaas denk ik dat ik mijn tweelingsziel al heb gevonden en weer heb verloren. ;(
    Sowwy :{

    quote:
    Better loved and lost... :)
    Very true.

    Lijkt mij heerlijk om zo'n vriend of vriendin in mijn leven te hebben, aan wie je niets hoeft uit te leggen. Die precies weet hoe je denkt, hoe je dingen voelt en er gewoon voor je is, gewoon, omdat je een ziel deelt.
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')