abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 12:10:15 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11759107
Diep triest deze actie
quote:
veendam - De bewoners van het verzorgingstehuis A.G. Wildervanck in Veendam gaan drie weken lang niet onder de douche. Het tehuis heeft als gevolg van de bouwvakvakantie te weinig personeel om de hulpbehoevende bewoners eens flink onder handen te nemen.

''Het is geen prettige maatregel, maar we kunnen niet anders'', zegt zorgmanager Sieneke Mulder. Meer dan de helft van de mensen die in de verpleging werken is afwezig. De rest heeft te weinig tijd om de bewoners in de gezamenlijke badkamer te douchen. De bewoners worden nu 'met de hand' gewassen op hun kamers.

Manager Mulder wijt het probleem aan de huisvesting. De douches in de appartementen van de bewoners zijn te klein, waardoor de verpleegster niet kan assisteren bij het douchen. De bewoners moeten daarom naar de gezamenlijke badkamer worden gebracht en dat kost te veel tijd. Een verbouwing, die volgend jaar begint, moet daar een einde aan maken. ''We hebben de wasbeurten noodgedwongen op een laag pitje moeten zetten. Maar in dringende gevallen gebeurt het natuurlijk wel of vragen we familieleden om ons te helpen'', aldus Mulder.

De maatregel was aanvankelijk bedoeld voor de periode van 4 juli tot en met 18 augustus, maar is nu tot de bouwvakweken teruggedraaid. Mulder is trouwens van plan volgend jaar tot een andere vakantieplanning over te gaan om te voorkomen dat de verpleging (40 fte's) in de zomer nog eens zwaar onderbezet raakt. De inschakeling van vakantiehulpen biedt niet voldoende soelaas, omdat ze meestal niet gediplomeerd zijn en bijvoorbeeld niet mogen worden ingezet bij het douchen.

pi_11759146
Wat belachelijk zeg! maar als ze gewassen worden is het misschien nog te doen
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:13:25 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759177
Bekend probleem, ieder jaar wederkerend probleem.

Of je laat de nachtdienst om 4 uur!! beginnen met wassen, leuk, wordt je moeder/vader/opa of oma om die tijd zn slaap uit gerammeld

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 12:13:27 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11759180
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:11 schreef Rood_schaap het volgende:
Wat belachelijk zeg! maar als ze gewassen worden is het misschien nog te doen
Met een washandje even natgemaakt worden lijkt mij geen vervanging eigenlijk.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 12:14:14 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11759207
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:13 schreef yvonne het volgende:
Bekend probleem, ieder jaar wederkerend probleem.
Dat meen je niet?
  Moderator maandag 14 juli 2003 @ 12:14:28 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11759212
ik zie het probleem niet, ze worden toch gewassen??

niet echt een mooie oplossing maar er is gewoon niet meer personeel, je kan die mensen ook in hun eentje onder de douche laten stappen maar dan breekt 80% na 2, 3 keer in de douche zijn of haar nek ze hebben niet voor niets hulp nodig.

en er wordt aan gewerkt dus gewoon roeien met de riemen die ze hebben, ik vind het geweldig van die medewerkers doen wat ze kunnen want ik denk niet dat ik er het geduld voor heb

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:14:37 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759223
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Met een washandje even natgemaakt worden lijkt mij geen vervanging eigenlijk.

Niet echt,mensen in een verpleeghuis zijn incontinent,
oftewel voor mensen die dat woord niet snappen, ze liggen overdag en snachts in hun eigen pies en poep.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_11759251
kunnen ze niet gewoon wat studenten inzetten?
of asielzoekers en uitkeringtrekkers verplichten om die oudjes te wassen??

en verplicht vriendelijk zijn dan hé ... die mensjes kunnen er ook niks aan doen ...

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:16:00 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759261
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat meen je niet?

Ja,meen ik wel,kijk er van op dat het nu pas in het nieuws komt, ach,verpleeghuizen houden dit liever onder de pet, alleen een brief naar de familie oid, zal de familie een rotzorg zijn, dieliggen met r kont in warme oorden.

pi_11759278
Die hebben toch nog niet zo lang geleden een kortgeding tegen de gemeente/verzorginshuis aangespannen?

Edit: ownee, dat was in Hoogezand.

[Dit bericht is gewijzigd door What op 14-07-2003 12:18]

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:16:34 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759280
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:15 schreef realist_ik het volgende:

en verplicht vriendelijk zijn dan hé ... die mensjes kunnen er ook niks aan doen ...

Nee, zie boven, die zijn niet ter zake kundig.

maandag 14 juli 2003 @ 12:17:07 #12
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_11759295
quote:
De inschakeling van vakantiehulpen biedt niet voldoende soelaas, omdat ze meestal niet gediplomeerd zijn en bijvoorbeeld niet mogen worden ingezet bij het douchen.
Dan kunnen die toch andere taken overnemen waardoor het gediplomeerde personeel wél mag douchen?

Overigens, waarom zouden de kinderen van de bejaarden daar niet een handje helpen? We kunnen wel alles op de verpleging en dergelijke afschuiven, maar het is ook een zaak van verantwoording van kinderen vind ik. Je kunt je ouders wel gezellig wegproppen, maar echt dankbaar is het niet...

Action is the enemy of thoughts
pi_11759302
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:16 schreef yvonne het volgende:
Ja,meen ik wel,kijk er van op dat het nu pas in het nieuws komt, ach,verpleeghuizen houden dit liever onder de pet, alleen een brief naar de familie oid, zal de familie een rotzorg zijn, dieliggen met r kont in warme oorden.
Ik weet ook niet wat triester is. Deze maatregel of de familie van de ouderen.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 12:17:37 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11759309
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Niet echt,mensen in een verpleeghuis zijn incontinent,
oftewel voor mensen die dat woord niet snappen, ze liggen overdag en snachts in hun eigen pies en poep.

Maar de manager schuift het *niet douchen* probleem op de te krappe doucheruimtes...terwijl jij nu schrijft dat mensen (in de zomer nota bene) amper gedoucht worden vanwege de vakantieperiode.

Men weet dit dus al een jaar van te voren..

En met een washandje en een teiltje mensen ontdoen van hun uitwerpselen lijkt mij ook een tijdrovend klusje..

Moderator maandag 14 juli 2003 @ 12:17:50 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11759312
quote:

je zal er wel voor opgeleid moeten zijn om met dat soort mensen om te kunnen gaan (zeker op die manier) denk niet dat iedereen dat zomaar ff na schooltijd kan gaan doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:18:51 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759332
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat triester is. Deze maatregel of de familie van de ouderen.

Welke familie

Oooooooooooooooow je bedoelt de mensen die je 60keer moet bellen om een nw overhemdje voor papa?
Of bedoel je die familie die met oude afgedragen kleding komt , dat kan papa of mama nog best aan, die merken dat toch niet meer?
Of bedoel je die familie die nooit meer komt?

Redactie Frontpage maandag 14 juli 2003 @ 12:19:07 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11759337
En de zonen en dochters? Kunnen die dat dan niet doen?
pi_11759349
Vorig jaar hebben ze toch ergens het leger ingezet in een verpleeg- of verzorgingshuis?
* Nyame vindt het diep en diep triest en overweegt acuut om zelf ook een handje te gaan helpen...
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 12:19:44 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11759354
quote:

Hè jah, typische lpf oplossing, waarom ook niet de taakgestraften die een oud vrouwtje hebben overvallen laten wassen...

Kom op, als dat een oplossing zou zijn dan hadden al die mensjes écht wel kunnen douchen.

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:20:01 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759359
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:17 schreef Reintje het volgende:

[..]

Dan kunnen die toch andere taken overnemen waardoor het gediplomeerde personeel wél mag douchen?

Overigens, waarom zouden de kinderen van de bejaarden daar niet een handje helpen? We kunnen wel alles op de verpleging en dergelijke afschuiven, maar het is ook een zaak van verantwoording van kinderen vind ik. Je kunt je ouders wel gezellig wegproppen, maar echt dankbaar is het niet...

Kinderen van die bejaarden zijn meestal ook al in de 50 hoor,en door onze geweldige wachtlijsten hebben die al jaren voor vader of moeder gezorgd.

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:20:49 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759375
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Maar de manager schuift het *niet douchen* probleem op de te krappe doucheruimtes...terwijl jij nu schrijft dat mensen (in de zomer nota bene) amper gedoucht worden vanwege de vakantieperiode.

Men weet dit dus al een jaar van te voren..

En met een washandje en een teiltje mensen ontdoen van hun uitwerpselen lijkt mij ook een tijdrovend klusje..

Men weet dit al eeuwen, bah.

pi_11759378
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:18 schreef yvonne het volgende:
Welke familie

Oooooooooooooooow je bedoelt de mensen die je 60keer moet bellen om een nw overhemdje voor papa?
Of bedoel je die familie die met oude afgedragen kleding komt , dat kan papa of mama nog best aan, die merken dat toch niet meer?
Of bedoel je die familie die nooit meer komt?

Van je familie moet je het hebben hè...
pi_11759404
Je kunt ze ook bijelkaar zetten en de brandslang er op zetten. Nee ff serieus, ik werk ook in de zorg en de omvang van het personeelsbestand is om te huilen.

Maar goed zolang er niet op een politieke partij gestemd word die gezondheid als een hogere prioriteit heeft zal er vrij weinig veranderen. Sterker nog er zijn partijen die zelfs misbruik ma(a)k(t)en van de situatie om meer stemmen te krijgen. Denk maar aan de verslavingsproblematiek (hint: LPF/Leefbaar Rdam).

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:21:51 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759406
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:19 schreef SunChaser het volgende:
En de zonen en dochters? Kunnen die dat dan niet doen?
Die zijn meestal ook al ouder.

Admin maandag 14 juli 2003 @ 12:22:37 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11759427
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:21 schreef DimeBag het volgende:
Je kunt ze ook bijelkaar zetten en de brandslang er op zetten. Nee ff serieus, ik werk ook in de zorg en de omvang van het personeelsbestand is om te huilen.

Maar goed zolang er niet op een politieke partij gestemd word die gezondheid als een hogere prioriteit heeft zal er vrij weinig veranderen. Sterker nog er zijn partijen die zelfs misbruik ma(a)k(t)en van de situatie om meer stemmen te krijgen. Denk maar aan de verslavingsproblematiek (hint: LPF/Leefbaar Rdam).

Geen enkele partij kan dit veranderen, never.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')