quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:33 schreef Fixers het volgende:
Hier hebben ze een verkorte versie, voor wie het hele boek te lang vind:
http://www.rinkworks.com/bookaminute/b/adams.hitchhiker.shtml
PAst op zich nog wel in Adams' humor.
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef Yosomite het volgende:
[..]
![]()
Voor de eventueel geïnteresseerde heb ik de tv serie, 6 afleveringen zo'n beetje 240 MB per aflevering.
Ik zoek eigenlijk een site waar ik ze neer kan zetten tot eenieders (download)vermaak.
D'r zijn een aantal mensen die ze willen hebben. En daarom zoek ik een ruimte waar ze vandaan gedownload kunnen worden. Ik heb wel een ftp server, maar dat is interessant voor kleine bestandjes, niet van dit soort bestanden.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!
Is voor 15 Euro te koop op ebay, op DVD in de verzamelaarsbox, waar met grote vriendelijke letters, "don´t panik" op staat.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef Yosomite het volgende:
[..]
![]()
Voor de eventueel geïnteresseerde heb ik de tv serie, 6 afleveringen zo'n beetje 240 MB per aflevering.
Ik zoek eigenlijk een site waar ik ze neer kan zetten tot eenieders (download)vermaak.
is nog iemand geinteresseerd? anders flikker ik die login weer weg....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!
Meld!quote:Op maandag 24 januari 2005 11:06 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
is nog iemand geinteresseerd? anders flikker ik die login weer weg....
Mail komt vanavond...quote:Op maandag 24 januari 2005 11:37 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Mail me ff lord Vetinari. adres staat een paar posts hierboven
*blij*quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:22 schreef Mr._T-Rex het volgende:
@ Vetinari: anders post hier ff je mailadres (beetje verkapt, zodat je er geen spam op krijgt) dan mail ik je wel mail onderweg
@nein: mail verstuurd
* Fixers is druk bezig met het plannen van de komende maanden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 07:56 schreef Mark het volgende:
Kleine kick met wat links naar de film:
Trailer: http://hitchhikers.movies.go.com/main.html
Download (54 MB): http://bvim-qt.vitalstrea(...)ailer2_0197_3000.mov
Je hebt 't boek wel eens gelezen?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:31 schreef Sessy het volgende:
Met 'n handdoek? Hehehe... Zou je daar de bios mee inkomen ?
Daar kan ik wel wat van maken ja. Schooltassen staan vaak garant voor gooien met van alles en nog wat, bellen, sms en allerlei andere dingen die niets met de bioscoop te maken hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:38 schreef Sessy het volgende:
Ja ik heb het boek weleens gelezen... Maar mij en een paar vriendinnen wilden ze een keer al niet eens binnenlaten omdat we onze schooltassen bij zich hadden, zo'n handdoek lijkt me nog erger.
Aan de andere kant, in een handdoek verstop je geen popcorn.
Tuurlijk. Je kunt er zelfs mee naar conferenties dus een bios moet lukken.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:31 schreef Sessy het volgende:
Met 'n handdoek? Hehehe... Zou je daar de bios mee inkomen ?
25 mei: Towel day - Tribute to Douglas Adams!quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:18 schreef Yosomite het volgende:
Heerlijk genoten weer, van deel 1.
De handdoek deed me denken dat er ooit een towelday was, ter ere van Arthur Dent
of was het van mr Adams himself?
In duitsland overal goedkoop te krijgen, staat de originele engelse soundtrack ook opquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef zeeuwse het volgende:
![]()
video verkeerd geprogrammeerd vorige week
nu kijk ik ook de rest maar niet meer, zodat ik eventueel ooit (?) helemaal 'vers' de hele serie kan kijken.
dvd-tje anyone? tegen betaling natuurlijk..
Ja, en wat voor een (ok vijf).quote:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:03 schreef nein het volgende:
volgende maand in de bios trouwens.
Dat is een reisje waard.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef Fixers het volgende:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.
Staat er ergens in het boek dat Ford blank is? En dan nog: als je je door dit soort dingen laat leiden, zul je aan weinig boekverfilmingen lol hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik. Ford is een neger
En zijn derde arm hangt aan zijn borst in plaats van onder zijn 'gewone' linker arm. Ze hebben die hoofden wat minder in beeld dan in de boeken. Dat zal wel zijn om productietechnische redenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:32 schreef deGVR het volgende:
Zaphod heeft wel degelijk twee hoofden, zoals in het boek. Ze zitten alleen niet naast elkaar, zoals in de televisieserie.
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
BLijkt maar weer dat ik er goed aan heb gedaan eerst het boek te lezen. Je kan zoveel toffe dingen niet verfilmen in een boek. De hele scene met de bulldozer is zelfs omver gegooid. Een van de tofste situaties in heel het boek.
Beetje een Fok! manier:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.
Ja, ik heb er voortaan altijd 1 bij me. Vooral voor het psychologische effectquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:09 schreef Mark het volgende:
Nouja, beter laat dan nooit. Weet je wel waar je handdoek is?
http://www.douglasadams.com/dna/980707-07-s.htmlquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:40 schreef deGVR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel de geesten van de grote Kahn en zijn krijgers door het hoofd van de verdwaasde voorman willen zien stampen.
Klopt...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik.
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:29 schreef Fixers het volgende:
Verder vindt ik dat ze behoorlijk trouw zijn gebeleven aan het boek, alleen wat details wat aangepast aan moderne film.
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - de film , negeer de laatste 2 regels..
*zucht* dat weet ik. Er staat ook een 'knipoog' bij. En aangezien je niet de eerste bent die het weer niet goed leest heb ik er hier bij gezet: negeer de laatste 2 regels.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.
Nogmaals...lees alle punten in mijn 'spoiler'. Dat zijn allemaal compleet ERBIJ verzonnen scenes. Dat zijn GEEN aangepaste stukken boek om de film beter te laten lopen. Komt in het boek allemaal niet voor. Hoe kun je nu zeggen dat ze trouw gebleven zijn aan het boek als er niets uit het boek voorkomt behalve de eerste paar stukken?quote:Ik heb de film ook gezien, en weet dat het boek altijd beters is, bij iedere film, en ik vindt dat ze behoorlijk getrouw zijn gebleven aan het boek. Er zijn wel een aantal scene's vervangen en aangepast, mede omdat er een totaal nieuw personage is ingeschreven. Maar ik vraag me af of de openings grap uit het boek zou hebben gewerkt in een een film, een lange discussie/onderhandelingen om de voorman voor die buldozer te krijgen. In een film kan je het niet permiteren om dergelijk lange en saaie scenes te verwerken. Dan begint iedereen te klagen dat het saai en langdradig is.
Vergelijkbaar voorbeeld: de deuren op 'the heart of gold' in de film laten een gelukzalige zucht/kreun horen. Terwijl ze in het boek beginnen te babbelen als een oud wijf op een theekransje. In een boek is dat leuk, in de film wortd zoiets irritant. We hebben al immers Eddie de computer.
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Brilaap het volgende:
Noob tvp. Ik ken er niks van, maar een vriend tipte mij over die film (moet hem nog steeds zien) en ben nu op zoek naar de boeken. Dus nee ik ben geen jarenlange fan en zo, maar houd van droge humor.
Ik heb het hele topic doorgelezen (ook voor het eerst...) en ga er morgen achteraanquote:Op zondag 31 juli 2005 23:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.
Te mooi om niet nog eens te gebruiken. In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:22 schreef Swetsenegger het volgende:
De dialoog van Zaphod met de lift in het hoofdgebouw van The Hitchhikers Guide is werkelijk hilarisch. Vervolgens de dialoog van Marvin met de battlebot
"Yeah," said Zaphod, stepping into it, "what else do you do besides talk?"
"I go up," said the elevator, "or down."
""Good," said Zaphod, "we're going up."
"Or down," the elevator reminded him.
"yeah, okay, up please."
There was a moment of silence.
"Down's very nice," suggested the elevator hopefully.
"Oh yeah?"
"Super"
"Good," said Zaphod, "now will you take us up?"
"May I ask you," inquired the elevator in its sweetest, most reasonable voice, "if you've considered all the possibilities that down might offer you?"
Vervolgens gaat deze dialoog nog een pagina lang door
Om over die irritante papagaai nog maar te zwjgenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Fixers het volgende:
In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....
Ik heb het (originele) spel starship titanic. Pas sinds kort heb ik de link met the hitchhikers guide gelegdquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Te mooi om niet nog eens te gebruiken. In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....
verrekquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:42 schreef Mark het volgende:
Een spel van DNA: http://www.douglasadams.com/creations/067155025X.html
Ik heb hem ook origineel, al jaren fan
Typische DNA en Monty Python-humor, leuk!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:40 schreef Brilaap het volgende:
http://www.starshiptitanic.com/novel/
wtf is dit?
42 is the answer to The Question. (about Life, The Universe and Everything!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef Brilaap het volgende:
Ik snap er geen jota van. Ik heb wat uitleg nodig denk ik. Wat is dat hele 42 nou pcies? En dat DNA? Ik heb de boeke al besteld, amar een beetje achtergrondkennis is nooit weg
Ah ok. lol dat 42 word vanzelf wel duidelijk als ik ga lezen denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
42 is the answer to The Question. (about Lift, The Universe and Everything!
DNA is Douglas Adams
edit: nonsens.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
doet dat spel het ook in XP?
Ik zal 'm vanavond weer eens installerenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
* Mark werkt thuis en heeft hem bij de hand:quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
Kan met niet herinneren dat die in de doos zat?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:04 schreef Mark het volgende:
[..]
[En natuurlijk het 3d-brilletje uit de officiele uitgave![]()
mooiquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal 'm vanavond weer eens installeren
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Het officiele in-flight magazine das ook belangrijk ergens...
[..]
Kan met niet herinneren dat die in de doos zat?
Zal vanavond eens checken.
ben benieuwd dusquote:Is it possible that this game doesn't work on Windows XP? Because when I was playing it, some graphics didn't show at all. Instead on some spots where there should be some video clips there was only a blank black square. I also couldn't watch the TV in the first room I was given, blocking my advancing completely. Does anyone of you know if this has something to do with my platform? If not, then the game has to be broken...
But overall, the game is GREAT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |